ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

Αρχική ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

ΕΙΣΟΔΟΣ

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

Έχουμε 381 επισκέπτες συνδεδεμένους
twitter

 



ΓΕΝΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

ΓΕΝΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Φ.252/ 155944 / Β6/3-12-2008/ΥΠΕΠΘ/Β

ΘΕΜΑ: Ενημέρωση μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ  σχετικά:
α) με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο, την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας και των επιστημονικών πεδίων.
β) την πρόσβασής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις για το 10% των θέσεων εισακτέων (χωρίς εξετάσεις).

Α) Σύμφωνα με την αριθμ. Φ253/28934/Β6/30-3-2006(ΦΕΚ 391 Β΄) Υπουργική Απόφαση με θέμα «Πρόσβαση των κατόχων απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου ή άλλου τύπου Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»,  υπενθυμίζουμε τα ακόλουθα:

1) α. Από το σχολικό έτος 2005-2006 τα μαθήματα της τελευταίας τάξης των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, στα οποία εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές όλων των κατευθύνσεων ορίστηκαν σε έξι (6).Στα ίδια μαθήματα θα εξετασθούν και οι απόφοιτοι οι οποίοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι μαθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο στα τέσσερα (4) μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας, από τα οποία το ένα (1) είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων:  Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.

β. Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος θα  επιλέξει να εξετασθεί σε πανελλαδικό επίπεδο πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης που σας έχει  σταλεί  και συνοπτικά στον παρακάτω πίνακα: 

1ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ :
Ανθρωπιστικών, Νομικών και
Κοινωνικών Επιστημών
2ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Θετικών Επιστημών
3ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Επιστημών Υγείας
4ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Τεχνολογικών Επιστημών
5ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Επιστημών
Οικονομίας &
Διοίκησης
(1,3) Αρχαία Ελληνικά
(Θεωρητικής)
(1,3) Μαθηματικά
(Θετικής,Τεχν/κής)
(1,3) Βιολογία
(Θετικής)
(1,3) Μαθηματικά
(Θετικής, Τεχνολογικής)
(1,3)Αρχές Οικονομικής Θεωρίας(Ε)
(0,7) Ιστορία
(Θεωρητικής )
(0,7) Φυσική
(Θετικής,Τεχν/κής)
(0,7) Χημεία
(Θετικής)
(0,7) Φυσική
(Θετικής, Τεχνολογικής) 
(0,7) Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής (ΓΠ)
Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου που αντικαθιστούν τα παραπάνω μαθήματα αυξημένης βαρύτητας αντίστοιχα κατά επιστημονικό πεδίο για όσους υποψήφιους προέρχονται από κατευθύνσεις διαφορετικές από αυτές στις οποίες ανήκουν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας:
 
(0,9) Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ)
(0,9) Μαθηματικά
&Στοιχεία Στατιστικής (ΓΠ)
(0,9) Βιολογία (ΓΠ)
 
(0,9) Μαθηματικά και
Στοιχεία Στατιστικής (ΓΠ)
 
(0,4) Ιστορία (ΓΠ)
(0,4) Νεοελληνική
Γλώσσα (ΓΠ)
(0,4)Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ)
(0,4) Νεοελ Γλώσσα(ΓΠ)
 

 γ. Αν τα επιστημονικά πεδία που προτίθεται να επιλέξει ο υποψήφιος έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης που εξετάστηκε (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης προτίθεται να επιλέξει 3ο και 4ο επιστημονικό πεδίο, όπου τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα μαθήματα της κατεύθυνσής του), τότε ο υποψήφιος αυτός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας οποιοδήποτε από τα τέσσερα επιλεγόμενα μαθήματα γενικής παιδείας.

Στην αντίθετη περίπτωση (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης προτίθεται να επιλέξει το 1ο και 2ο επιστημονικό πεδίο) ο μαθητής αυτός θα πρέπει να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας εκείνο από τα τέσσερα επιλεγόμενα, το οποίο μαζί με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του 1ου  επιστημονικού πεδίου (που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Ιστορία Γενικής Παιδείας), όπως φαίνεται από τον παραπάνω πίνακα και αναφέρεται στο  άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης.

δ. Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξετασθεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξετασθεί σε πανελλαδικό επίπεδο και στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.  Σε αυτή την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).

Κανένας υποψήφιος δεν μπορεί να δηλώσει το 5ο επιστημονικό πεδίο αν δεν έχει εξετασθεί ή δεν έχει δηλώσει ότι θα εξετασθεί  σε πανελλαδικό επίπεδο στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού.

2. Οι υποψήφιοι (είτε με το 90% είτε με το 10% των θέσεων εισακτέων) οι οποίοι απέκτησαν ή θα αποκτήσουν τη ΒΕΒΑΙΩΣΗ της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του Ν2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν2909/2001 από το σχολικό έτος 2005-2006 και μετά και επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Σχολές ή Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:

α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν, όπως αυτά φαίνονται στον πίνακα με τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο και αναφέρονται στο άρθρο 3 της απόφασης που σας έχουμε διαβιβάσει, π.χ. ο υποψήφιος θεωρητικής κατεύθυνσης μπορεί να δηλώσει  το 1ο επιστημονικό πεδίο αφού τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού είναι μαθήματα της κατεύθυνσης που εξετάσθηκε σε εθνικό επίπεδο.

Για να δηλώσει π.χ το 3ο επιστημονικό πεδίο πρέπει να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο  στα δύο μαθήματα γενικής παιδείας που αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού, τα οποία για το 3ο επιστημονικό πεδίο είναι η Βιολογία γενικής παιδείας και η Νεοελληνική Γλώσσα.

β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν το σχολικό έτος που απέκτησαν την ανωτέρω Βεβαίωση. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης, είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν, όπως φαίνεται στον πίνακα και αναφέρεται στο άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης

Για παράδειγμα, αν υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης δηλώσει δύο επιστημονικά πεδία εκ των οποίων το ένα είναι το 4ο που έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική, τα οποία είναι μαθήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης και το δεύτερο είναι το 1ο πεδίο, τότε ο υποψήφιος αυτός πρέπει να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο στα μαθήματα γενικής παιδείας «Νεοελληνική Γλώσσα» και  «Ιστορία».

3.Η επιλογή από τους μαθητές του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που επιθυμούν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο ή του μαθήματος επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» που επιθυμούν να εξεταστούν επίσης σε πανελλαδικό επίπεδο γίνεται με ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ  που υποβάλλουν στο Λύκειο, κατά το χρονικό διάστημα από 1 μέχρι 20 Φεβρουαρίου του έτους εξέτασης.

Επειδή οι μαθητές της τελευταίας τάξης του Γενικού Λυκείου θα δηλώσουν για πρώτη φορά φέτος κατά το χρονικό διάστημα από 1 μέχρι 20 Φεβρουαρίου στην ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας που θα εξετασθούν πανελλαδικά καθώς και αν θα εξετασθούν πανελλαδικά στο μάθημα επιλογής«Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» εφόσον το έχουν επιλέξει(μέχρι πέρισυ τα δήλωναν δέκα ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων του δευτέρου τετραμήνου)  παρακαλούμε  για την άμεση ενημέρωση των μαθητών σε ειδική ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα.

Πιο αναλυτικά από εφέτος όλοι οι μαθητές  που θα υποβάλουν από 1 ως 20 Φεβρουαρίου 2009 αίτηση – δήλωση στο σχολείο τους θα δηλώνουν :

  • το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας που θα εξεταστούν πανελλαδικά
  • αν θα εξεταστούν πανελλαδικά και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
  • αν θα εξεταστούν σε κάποιο/α από τα ειδικά μαθήματα (ξένες γλώσσες, σχέδια, μουσική)
  • αν επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τις Στρατιωτικές ή/και Αστυνομικές Σχολές
  • αν επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
  • αν επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ).

Οι απόφοιτοι υποβάλλουν επίσης ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ στο ίδιο χρονικό διάστημα στην οποία θα δηλώνουν επί πλέον και την κατεύθυνση στα μαθήματα της οποίας επιθυμούν να εξετασθούν.

Από εφέτος η αίτηση –δήλωση δεν θα αποστέλλεται στα Γενικά Λύκεια σε έντυπη μορφή, αλλά θα αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ και θα μπορεί να εκτυπώνεται είτε από το Λύκειο είτε απευθείας από τον ίδιο τον υποψήφιο. Η υποβολή της θα γίνει στο Λύκειο ηλεκτρονικά με σχετικό πρόγραμμα που θα σας αποσταλεί. Για τον τρόπο και τη διαδικασία υποβολής της θα ενημερωθείτε μέσω νέας εγκυκλίου μας.

Οι απόφοιτοι που επιθυμούν να πάρουν μέρος στις εξετάσεις υποβάλλουν την ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Η αίτηση αυτή του υποψηφίου είναι δεσμευτική και δεν αλλάζει σε καμία περίπτωση.

Αν υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος κατεύθυνσης, γενικής παιδείας ή επιλογής  που επέλεξε να εξετασθεί σε εθνικό επίπεδο, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0).

4.Για την επιλογή των επιστημονικών πεδίων, τον υπολογισμό του συνολικού αριθμού των μορίων επιλογής κ.λ.π των υποψηφίων που είναι κάτοχοι της Βεβαίωσης της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του Ν.2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν.2909/2001, την οποία έχουν αποκτήσει το σχολικό έτος 2004-2005 και πριν και επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση εφαρμόζονται οι διατάξεις της αριθ. Φ253/β6/1340 (ΦΕΚ 565 Β) 15-5-2001 Υπουργικής Απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί και ισχύει.

Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων μπορούν να επιλέξουν δύο (2) από τα πέντε (5) επιστημονικά πεδία ανεξάρτητα αν έχουν εξετασθεί στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας των πεδίων αυτών.


5. Από το ακαδημαϊκό έτος 2006-07 και μετά, προϋπόθεση για τη συμμετοχή υποψηφίου στις διαδικασίες επιλογής :

α) των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων είναι η επίτευξη από τον υποψήφιο Γενικού Βαθμού Πρόσβασης τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή η συγκέντρωση συνόλου μορίων τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων  για κάθε Σχολή ή Τμήμα.

Για την καλύτερη κατανόηση αναφέρουμε  το εξής παραδειγμα υποψηφίου που  έχει δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο τις σχολές: i) «Φιλολογία Πάτρας», ii)«Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας» και iii)«Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Θεσσαλονίκης» που περιλαμβάνονται σε δύο επιστημονικά πεδία, στο 1ο και στο 5ο
i)Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην «Φιλολογία Πάτρας» απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο υποψήφιος να έχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον δέκα χιλιάδες (10.000) μόρια που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για τη συγκεκριμένη σχολή.
ii) Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στη Σχολή « Γερμανική Γλώσσα και Φιλολογία Αθήνας»  απαιτείται να έχει πετύχει βαθμό τουλάχιστον δέκα (10) στο ειδικό μάθημα των Γερμανικών και επί πλέον να έχει  Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10)  ή να συγκεντρώνει 12.000 μόρια που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για τη συγκεκριμένη σχολή, αφού για την εισαγωγή στη Σχολή αυτή απαιτείται και εξέταση ειδικού μαθήματος με συντελεστή 2.
iii)Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στο Τμήμα «Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Θεσσαλονίκης» απαιτείται να έχει πετύχει βαθμό τουλάχιστον δέκα (10) στο ειδικό μάθημα και επί πλέον να έχει  Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή να συγκεντρώνει 11.000 μόρια που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για το συγκεκριμένο Τμήμα, αφού για την εισαγωγή στο Τμήμα αυτό απαιτείται και εξέταση ειδικού μαθήματος με συντελεστή 1.

β) των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σχολών της Αστυνομικής Ακαδημίας είναι να έχει κριθεί ικανός για τις Σχολές αυτές κατά τις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται για το σκοπό αυτό από τις ίδιες τις Σχολές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και να έχει επιτύχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή να έχει συγκεντρώσει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για κάθε Σχολή.

γ) της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού είναι να έχει κριθεί ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται για το σκοπό αυτό από τις ίδιες τις Σχολές αυτές και να έχει επιτύχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή να έχει συγκεντρώσει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων  για κάθε Σχολή.

δ) των Τμημάτων για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα είναι η επιτυχία βαθμού στο ειδικό μάθημα ίσου με το μισό τουλάχιστον του μέγιστου δυνατού. Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, η προϋπόθεση αυτή ισχύει χωριστά για το καθένα από τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα.

Β) Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 3687/2008 (ΦΕΚ 159 Α΄ 1-8-2008), το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 μπορούν να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το ποσοστό θέσεων 10% (χωρίς εξετάσεις) όσοι απέκτησαν βεβαίωση πρόσβασης από το σχολικό έτος 1999 -2000 μέχρι και το σχολικό έτος 2007- 2008.

Όσοι απέκτησαν ή θα αποκτήσουν βεβαίωση πρόσβασης από το σχολικό έτος 2007-2008 και εφεξής μπορούν να κάνουν χρήση αυτής της δυνατότητας μόνο κατά τα δύο ακαδημαϊκά έτη από αυτό που έπεται της αποφοίτησής τους από το Γενικό Λύκειο ή αυτού που εξετάστηκαν στα μαθήματα της Γ΄ τάξης του  Λυκείου σε εθνικό επίπεδο την τελευταία φορά. Δηλαδή, οι απόφοιτοι του 2008 μπορούν αν επιθυμούν, να ενταχθούν στο 10% τα έτη 2009 και 2010. Οι απόφοιτοι του 2009, τα έτη 2010 και 2011 και ούτω καθεξής.


rssfeed Ενημέρωση μέσω RSS
Εάν θεωρείτε ότι το περιεχόμενο αυτής της σελίδας είναι σημαντικό, και θέλετε να το προτείνετε σε άλλους, τότε....
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Myspace blogger google Yahoo
 
Διαφήμιση

ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ - FORUM

  • Δεν υπάρχουν δημοσιεύσεις προς εμφάνιση

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ


Προσαρμοσμένη αναζήτηση

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ

Πότε θεωρείτε καλύτερο να διδάσκονται τα μαθήματα κατεύθυνσης στο Λύκειο;