edu.klimaka.gr

ΠΕ32 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ 2008 2009

ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ 32 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ 2008

Εξεταζόμενα Γνωστικά Αντικείμενα

1. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δύο θεματικές ενότητες (πρώτη και δεύτερη θεματική ενότητα), όπως αυτές ορίζονται από τα άρθρα 4 και 5, αντίστοιχα, αυτής της απόφασης και η εξέταση κάθε ενότητας διαρκεί τουλάχιστον τέσσερις (4) ώρες.

2. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί, κατά τα ισχύοντα στη νομοθεσία ΑΣΕΠ, να ζητήσει τον ορισμό συντελεστή κατά γνωστικό αντικείμενο.

Πρώτη θεματική ενότητα

Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

1. ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ

· Αρχαίο θέατρο

· Αττική κωμωδία

· Commedia dell' arte

· Ελισαβετιανό θέατρο και Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

· Γαλλικός κλασικισμός και Μολιέρος

· Κρητικό θέατρο

· Το θέατρο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού και του 19ου αιώνα

· Αστικό δράμα

· Το θέατρο του Μεσοπολέμου

· Αμερικανικό θέατρο

· Το παράλογο και οι νεότερες τάσεις στο παγκόσμιο θέατρο

· Το μεταπολεμικό ελληνικό θέατρο

2. ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

· Ορέστεια - Αισχύλος

· Αντιγόνη - Σοφοκλής

· Ηλέκτρα - Σοφοκλής

· Οιδίπους Τύραννος - Σοφοκλής

· Βάκχες - Ευριπίδης

· Μήδεια - Ευριπίδης

· Ελένη - Ευριπίδης

· Πλούτος - Αριστοφάνης

· Βάτραχοι - Αριστοφάνης

· Όρνιθες - Αριστοφάνης

· Δύσκολος - Μένανδρος

· Άμλετ - Σαίξπηρ

· Ρωμαίος και Ιουλιέτα - Σαίξπηρ

· Τρικυμία - Σαίξπηρ

· Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας - Σαίξπηρ

· Φιλάργυρος - Μολιέρος

· Ταρτούφος - Μολιέρος

· Σιντ - Κορνέιγ

· Φαίδρα - Ρακίνας

· Υπηρέτης δύο αφεντάδων - Γκολντόνι

· Μαρία Στιούαρτ - Σίλερ

· Η σπασμένη στάμνα - Κλάιστ

· Φάουστ - Γκαίτε

· Ερωφίλη - Χορτάτσης

· Η θυσία του Αβραάμ - Κορνάρος

· Φορτουνάτος - Μ. Α. Φώσκολος

· Βασιλικός - Μάτεσις

· Βαβυλωνία - Βυζάντιος

· Φαύστα - Βερναρδάκης

· Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας - Κορομηλάς

· Βρυκόλακες - Ίψεν

· Νόρα - Ίψεν

· Ο γλάρος - Ίψεν

· Θείος Βάνιας - Ίψεν

· Ο πατέρας - Στρίντμπεργκ

· Δεσποινίς Τζούλια - Στρίντμπεργκ

· Οι φοιτηταί - Ξενόπουλος

· Το μυστικό της κοντέσσας Βαλέραινας - Ξενόπουλος

· Το μυστικό του γάμου - Καμπύσης

· Η ζωή του Γαλιλαίου - Μπρεχτ

· Ο κύκλος με την κιμωλία - Μπρεχτ

· Απόψε αυτοσχεδιάζουμε - Πιραντέλλο

· Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα - Πιραντέλλο

· Ματωμένος γάμος - Λόρκα

· Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα - Λόρκα

· Βόυτσεκ - Μπύχνερ

Δεύτερη θεματική ενότητα

1. Η δεύτερη θεματική ενότητα αφορά:

1) τη Γενική Διδακτική Μεθοδολογία - Παιδαγωγικά Θέματα και
2) την Ειδική Διδακτική και έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των βασικών γνώσεων των υποψηφίων για να μπορούν:

α) να επιτελούν το διδακτικό και το οργανωτικό τους έργο, σύμφωνα με:

  • (i) τις γενικές αρχές της διδασκαλίας και
  • (ii)τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των μαθημάτων της ειδικότητάς τους.

β)να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν κριτικά τη γνώση.
γ)να αντιμετωπίζουν στην πράξη προβλήματα της καθημερινής σχολικής ζωής.
δ)να βοηθούν τον μαθητή στην προσαρμογή του στο σχολείο και να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
ε)να κατανοούν τον ρόλο του σχολικού θεσμού μέσα στην κοινωνία και την επίδραση που η τελευταία ασκεί σ' αυτόν.

2. Η εξεταστέα ύλη της δεύτερης θεματικής ενότητας περιλαμβάνει δύο επί μέρους θέματα για όλους τους κλάδους:
α) Γενική διδακτική μεθοδολογία και γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα που η εξεταστέα ύλη ορίζεται η ίδια για όλους τους κλάδους.
β) Ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου κατά κλάδο και ειδικότητα.

Ειδικότερα:
Α. Η εξεταστέα ύλη του πρώτου θέματος αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης, με μία γενική παιδαγωγική αντίληψη, ζητημάτων αγωγής και μάθησης, καθώς και βασικά γνωστικά στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής (που υπάρχουν σε όλα τα αντίστοιχα ψυχοπαιδαγωγικά βιβλία). Ειδικότερα:
α1. Με τη Γενική διδακτική μεθοδολογία επιδιώκεται να ελεγχθεί αν οι υποψήφιοι κατέχουν βασικές γνώσεις γύρω από τη μεθοδολογία της διδασκαλίας (προγραμματισμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση).
α2. Τα γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα αναφέρονται:

1) στην πρακτική αντιμετώπιση ποικίλων ζητημάτων της καθημερινής σχολικής ζωής, όπως προβλήματα προσαρμογής και συμπεριφοράς στο σχολείο, προβλήματα μετάβασης από τη μια βαθμίδα στην άλλη, προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη και το σχολικό χώρο, αμοιβές-ποινές μαθητών, κίνητρα, διαπροσωπικές σχέσεις, επικοινωνία και ψυχολογικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον, σχέσεις μεταξύ μαθητών- εκπαιδευτικών- γονέων, προβλήματα σχετικά με την παιδική ή την εφηβική ηλικία (ανάλογα με τη βαθμίδα), απλά μαθησιακά προβλήματα, κρούσματα νεανικής παραβατικότητας στο πλαίσιο του σχολείου, οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα των μαθητών, και

2) σε γενικά παιδαγωγικά θέματα που αφορούν τη σχέση σχολείου και κοινωνίας, τον ρόλο του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο, τις επιδράσεις του σχολείου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου, τους εξωσχολικούς παράγοντες αγωγής και τα βασικά στοιχεία της δομής και λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν τα ζητούμενα είτε υπό τη μορφή σύντομου δοκιμίου είτε υπό τη μορφή απαντήσεων σε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σε συγκεκριμένα διδακτικά και παιδαγωγικά προβλήματα στην τάξη ή στο σχολείο τους.

Β. Με την ειδική διδακτική επιδιώκεται να ελεγχθεί εάν οι υποψήφιοι είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατά το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας «επί χάρτου» εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, πέραν της δασκαλοκεντρικής.

Η εξέταση της ειδικής διδακτικής αναφέρεται ειδικότερα σε ζητήματα των αντίστοιχων προς την ειδικότητα των υποψηφίων γνωστικό/ά αντικείμενο/α [γενικοί σκοποί και ειδικοί στόχοι του μαθήματος (με βάση τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου), μέθοδοι, πορεία και μορφές διδασκαλίας, διδακτικές ενέργειες, χρήση εποπτικών και άλλων διδακτικών μέσων, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών].

Στους υποψηφίους μπορεί να δοθεί μία διδακτική δραστηριότητα σχετική με το μάθημα (ή τα μαθήματα) της ειδικότητάς τους και τους ζητείται: να παρουσιάσουν ένα αναλυτικό σχέδιο στο οποίο να εκθέτουν τη μέθοδο και τον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησής της και να αιτιολογήσουν με βάση τις παιδαγωγικές τους γνώσεις την άποψή τους. Μπορεί ακόμη να τους δίδεται ένα συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος και να τους ζητείται να το σχολιάσουν ή να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τυχόν αναφέρονται σ' αυτό.

Σχετικά Άρθρα