ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

Εγκύκλιος για τις Μεταβολές Σχολικών Μονάδων 2016 - 2017

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2016-2017

Αρ.Πρωτ.184954/ΓΔ4/02-11-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α
Πληροφορίες: Π. Αγγελόπουλος (Π/θμια)
Μ. Δαναλάτου (Δ/θμια)
Ι. Καπουτσής (Επαγγ/κή)
Ε. Παναγιωτοπούλου (Ειδική Αγωγή)
Τηλέφωνο: 210-3442248 (Π/θμια)
210-3443274 (Δ/θμια)
210-3442229 (Επαγγ/κή)
210-3442190 (Ειδική Αγωγή)

ΘΕΜΑ: Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχ. έτος 2017-2018

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 11 του ν. 1966/1991 (Α΄ 147), των παρ. 1, 2 και 4 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 59 του ν. 4310/2014 (Α΄ 258) και το άρθρο 5 του ν. 4327/2015 (Α΄ 50) και των άρθρων 4, 6 και 8, 34 παρ. 1 και 35 του ν. 3699/2008 (A΄ 199), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προβαίνει σε μεταβολές σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμούς, μετατροπές, προσθήκες/καταργήσεις τομέων στα ΕΠΑ.Λ.) με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών.

Για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη:

Α) Ο αριθμός των μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, για τις οποίες πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και η έδρα λειτουργίας του νέου σχολείου. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων απαιτείται η εξασφάλιση κατάλληλης στέγασης.

Επισημαίνεται ότι στις προτάσεις πρέπει να αναφέρεται εάν τα προτεινόμενα προς ίδρυση σχολεία θα λειτουργήσουν σε κτίρια που είναι ενταγμένα ή πρόκειται να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης καθώς και ο προβλεπόμενος χρόνος παράδοσης του σχολείου.

Β) τα οριζόμενα στις με αριθμ. πρωτ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006, Φ. 3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (Β΄ 1507) και Φ.12/622/129803/Γ1/16-09-2013 (Β΄ 2451) ΚΥΑ για την Π/θμια Εκπ/ση, στη με αριθμ. πρωτ. 129818/Γ2/16-09-2013 (Β΄ 2451) ΚΥΑ για τη Δ/θμια Εκπ/ση, στη με αριθμ. πρωτ. Φ12/127076/Δ4/1-8-2016 (Β΄ 2434) ΥΑ και στην υπ΄ αριθμ. πρωτ. 42712/Γ2/20-03-2014 (Β΄ 833) ΚΥΑ για την Επαγγελματική Εκπ/ση και στα οριζόμενα στο ν. 3699/2008 (Α΄ 199), στο άρθρο 48 του ν.4415/2016 (Α΄ 159) και στο Π.Δ. 603/1982 (Α΄ 117) για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Ι) Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

1) Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται μέχρι 25-11-2016 να καταχωρίσουν τις προτάσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις σχετικές φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool, σύμφωνα με τις επισυναπτόμενες οδηγίες.

Η καταχώριση των προτάσεων-εισηγήσεων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και δεν θα λαμβάνονται υπόψη προτάσεις που αποστέλλονται εγγράφως.

Διευκρινίζεται ότι στις συγκεκριμένες φόρμες δεν υποβάλλονται προτάσεις μεταβολών:
α) πρότυπων-πειραματικών σχολείων και
β) σχολικών μονάδων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

2) Οι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), πρέπει εγγράφως να αποστείλουν προς τους Δήμους τις προτάσεις που καταχώρισαν στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool για κάθε είδους σχολική μεταβολή (ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασμό, κατάργηση, μετατροπή, προσθήκες/καταργήσεις τομέων στα ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2017-2018 και να ζητήσουν τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων επί αυτών. Σημειώνεται ότι το σχετικό έγγραφο πρέπει να κοινοποιηθεί στην Υπηρεσία μας.

Επισημαίνεται ότι οι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης πρέπει να αποστείλουν προς τους Δήμους έγγραφο με κοινοποίηση στην Υπηρεσία μας, ακόμα και στην περίπτωση που δεν προτείνουν καμία σχολική μεταβολή.

Τονίζεται ότι σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 66 (παρ. 20) του ν. 4386/2016 (Α΄ 83) κατά το σχολικό έτος 2017-2018 για τις σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα υποβληθούν μόνο προτάσεις προσθήκης και κατάργησης Τομέων και όχι ειδικοτήτων.

Αντίστοιχα, ενόψει επικείμενων νομοθετικών ρυθμίσεων με τις οποίες θα καθοριστούν θέματα διάρθρωσης Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, των Προγραμμάτων Σπουδών και του πλαισίου ποιότητας αυτών, σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν.4415/2016 (Α΄ 159) δεν θα πραγματοποιηθούν προτάσεις προσθήκης, μετονομασίας και κατάργησης Τομέων, Ειδικοτήτων και Εξειδικεύσεων στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της Δ/θμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.ΕΠΑ.Γ., Ε.ΕΠΑ.Λ. και Ε.Ε.Ε.ΕΚ.).

3) Oι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, αφού συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα τις διαβιβάσουν μέχρι 09-12-2016 στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις.

Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποστείλουν:

α) Για τα προτεινόμενα προς ίδρυση σχολεία:
i) Βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης λειτουργικών εξόδων που θα εκδώσουν οι οικείες Σχολικές Επιτροπές Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπ/σης
ii) Βεβαιώσεις δέσμευσης οικονομικών πιστώσεων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων Δήμων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) και της παρ. 2 του άρθρου 2 του Π.Δ. 113/2010 (Α΄ 194)

β) Για τα προτεινόμενα προς συγχώνευση και κατάργηση σχολεία:
Βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για το κόστος μεταφοράς των μαθητών που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων Περιφερειών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του ΠΔ 113/2010 (Α΄ 194). (Επισυνάπτονται υποδείγματα βεβαιώσεων)

ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων θα αποσταλούν στις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΠΕΘ ως εξής:
- στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π/θμιας Εκπ/σης, όταν αφορούν σε σχολικές μονάδες Π/θμιας Εκπ/σης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά)
- στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ/θμιας Εκπ/σης, όταν αφορούν σε σχολικές μονάδες Δ/θμιας Εκπ/σης (Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια) και
- στη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όταν αφορούν σε σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπ/σης (Επαγγελματικά Λύκεια).
- στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, όταν αφορούν σε σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής.

γ) Για όλες τις προτεινόμενες σχολικές μεταβολές των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
επιπλέον των ανωτέρω (έγγραφα των περιπτώσεων α και β) θα αποστείλουν και:
i) Εισήγηση ΚΕΔΔΥ
ii) Εισήγηση Σχολικού Συμβούλου ΕΑΕ

Σε περίπτωση που οι αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων αφορούν σε σχολικές μονάδες αρμοδιότητας διαφορετικών Διευθύνσεων του ΥΠΠΕΘ, θα πρέπει να αποσταλούν αντίτυπα των αποφάσεων ξεχωριστά σε κάθε αρμόδια Διεύθυνση, σύμφωνα με τα ανωτέρω.

ΙΙ) Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης πρέπει μέχρι 16-12-2016 να υποβάλουν την εισήγησή τους στις αντίστοιχες ειδικές φόρμες εισηγήσεων του Myschool, αφού μελετήσουν και επεξεργαστούν τις προτάσεις των Διευθύνσεων περιοχής ευθύνης τους.

Διευκρινίζεται ότι οι προτάσεις στο Myschool υποβάλλονται από τον Διευθυντή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης. Στη συνέχεια ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης εισηγείται θετικά ή αρνητικά επ’ αυτών.

Εάν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιθυμεί να εισηγηθεί μεταβολή, η οποία δεν έχει προταθεί από τον Διευθυντή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης, πρέπει:
- να ζητήσει από τον Διευθυντή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης να υποβάλει τη σχετική πρόταση και να σημειώσει στο αντίστοιχο πεδίο την εισήγησή του (θετική ή αρνητική).
- Στη συνέχεια ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης μπορεί να προχωρήσει στην ηλεκτρονική καταχώριση της εισήγησής του.

Όλες οι προτάσεις πρέπει να είναι αναλυτικές, συγκεκριμένες και πλήρως αιτιολογημένες.

Κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης και την αποφυγή εκ των υστέρων διαμαρτυριών.

Παρακαλούμε για την απαρέγκλιτη τήρηση όλων των παραπάνω προθεσμιών προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις για το σχολικό έτος 2017-2018.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ

Μετάβαση στην εγκύκλιο μεταβολών σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ - Τμήματα Ένταξης)


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Παράρτημα της με αρ. πρωτ.184954/ΓΔ4/02-11-2016 εγκυκλίου με θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2017-2018»

Η υποβολή των προτάσεων - εισηγήσεων σας για τις σχολικές μεταβολές θα πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη και αναλυτική και θα πρέπει να αναφέρονται τα παρακάτω στοιχεία κατά περίπτωση:

ΙΔΡΥΣΕΙΣ

1. Η ακριβής ονομασία και η έδρα του σχολείου (Η καταχώριση μπορεί να γίνει στο πεδίο της έδρας στη φόρμα υποβολής των προτάσεων στο myschool).

2. Η οργανικότητα της νέας μονάδας (για την Πρωτοβάθμια)

3. Η εξασφάλιση της στέγασης

4. Προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό

5. Εάν η προτεινόμενη σχολική μονάδα είναι ενταγμένη ή πρόκειται να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης και να αποσταλούν και σχετικά έγγραφα.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ / ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ

1. Οργανικότητα συγχωνευόμενων / καταργούμενων σχολείων (για την Πρωτοβάθμια)

2. Υφιστάμενο μαθητικό δυναμικό και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό νέου σχολείου.

3. Ακριβής ονομασία, οργανικότητα (για την Πρωτοβάθμια) και έδρα νέου σχολείου (για συγχωνεύσεις)

4. Αριθμός μεταφερόμενων μαθητών και χιλιομετρική απόσταση μεταφοράς.

5. Η εξασφάλιση της στέγασης (για συγχωνεύσεις).

ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ / ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΙ (για Πρωτοβάθμια)

1. Υφιστάμενη και προτεινόμενη οργανικότητα

2. Υφιστάμενο και προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό

3. Η εξασφάλιση της στέγασης (για προαγωγές)

ΠΡΟΣΟΧΗ!!

Οι βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων θα πρέπει να εκδοθούν από την αρμόδια κατά περίπτωση Ενιαία Σχολική Επιτροπή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπ/σης. Στη βεβαίωση θα αναφέρεται το απαιτούμενο ποσό από 01-09-2017 έως και 31-12-2017 και το απαιτούμενο (κατά προσέγγιση) ετήσιο ποσό για κάθε επόμενο έτος, καθώς και ότι υπάρχει δέσμευση των απαραίτητων πιστώσεων.

Οι βεβαιώσεις δέσμευσης οικονομικών πιστώσεων για τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων θα πρέπει να εκδοθούν από την Οικονομική Υπηρεσία του αρμόδιου Δήμου.

Οι βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για το κόστος μεταφοράς για τις περιπτώσεις καταργήσεων / συγχωνεύσεων θα πρέπει να εκδοθούν από την Οικονομική Υπηρεσία της αρμόδιας Περιφέρειας και θα αναφέρουν το απαιτούμενο ποσό από 01-09-2017 έως και 31-12-2017 και το απαιτούμενο (κατά προσέγγιση) ετήσιο ποσό για κάθε επόμενο έτος. Επίσης θα πρέπει να αναφέρεται ρητώς ότι υπάρχει δέσμευση των απαραίτητων πιστώσεων. Για τις βεβαιώσεις επισυνάπτονται υποδείγματα.