ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

Αρχική ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

ΕΙΣΟΔΟΣ

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

Έχουμε 256 επισκέπτες συνδεδεμένους
twitter

 



ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

Το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας είναι ίδρυμα κοινωφελές, αφιερωμένο στη μελέτη, συντήρηση και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Μακρά επιστημονική προεργασία, έρευνα και συλλογή χρειάστηκαν σε έλληνες και ξένους επιστήμονες, καλλιτέχνες και ειδικούς μουσειολόγους ώστε ένα τμήμα της δραστηριότητας τους στο κοινό, εκπληρώνοντας έτσι την αποστολή του μουσείου ως επιστημονικού και εκπαιδευτικού κέντρου.

Οι πρώτοι εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου, αυτοί της βιολογίας των φυτών, είχε σχεδιάσει για λογαριασμό του Μ.Γ.Φ.Ι. το Βρετανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Σύντομα όμως το Μουσείο προχώρησε στο δικό του αρχιτεκτονικό και μουσειολογικό σχεδιασμό των ζωολογικών και γεωλογικών του χώρων με επικεφαλής τον καλλιτεχνικό του διευθυντή Πέτρο Ζαμπέλη. Η μουσειολογική αντίληψη, η αισθητική των χώρων, ο πλούτος και η ποιότητα των εκθεμάτων ήταν για τα δεδομένα της εποχής αλλά παραμένουν και σήμερα επικοινωνιακά άρτια .

ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

ΒΟΤΑΝΙΚΗ

Η βοτανική έκθεση του Μουσείου εισάγει τον επισκέπτη στο βασίλειο των φυτών.

Τα φυτικά εκθέματα αρχίζουν με εισαγωγή στη βιολογία. Οι διαδικασίες της αύξησης, της αναπαραγωγής, της κληρονομικότητας προβάλλονται με ακριβείς αναπαραστάσεις, παρουσιάζοντας τις κυριότερες λειτουργίες που συντελούνται στο φυτικό κύτταρο.

Η μεγάλη ποικιλία μορφών που χαρακτηρίζει τα φυτά αντικατοπτρίζεται στις ομάδες ταξινόμησής τους. Προπλάσματα μυκήτων, λειχήνων, φυκιών, βρύων και ηπατικών, πτερίδων, γυμνοσπέρμων και αγγειοσπέρμων σε μεγέθυνση ή σε φυσικό μέγεθος, πληροφορούν τον επισκέπτη για τη σημασία των ομάδων αυτών στο χώρο των φυτοκοινωνιών.

Στην ίδια αίθουσα παρουσιάζονται επίσης φυτικά απολιθώματα Μειοκαινικής έως Πλειστοκαινικής ηλικίας της Δυτικής Μακεδονίας (11-12 εκατομμύρια έτη). Τα πιο ενδιαφέροντα είναι τα κλαδιά, τα φύλλα και οι καρποί του Glyptostrobus europeus, ενός δένδρου, συγγενούς της Σεκόϊας που δεν υπάρχει σήμερα καθώς και φύλλα κανέλλας (Cinnamomophyllum polymorphum) που μαρτυρούν ότι το κλίμα εκείνη την εποχή ήταν πιο θερμό και υγρό από το σημερινό.

ΘΗΛΑΣΤΙΚΑ

Η έκθεση των θηλαστικών του Μουσείου περιλαμβάνει μονοτρήματα και μαρσιποφόρα της Αυστραλίας όπως ο ορνιθόρρυγχος, η έχιδνα, τα καγκουρό και το κοάλα.

Ένα μεγάλο μέρος της έκθεσης των θηλαστικών αποτελείται από χαρακτηριστικά είδη της Αφρικής. Η καμηλοπάρδαλη, ο φακόχοιρος, η ζέβρα, ο αφρικανικός βούβαλος, ο σπάνιος λευκός ρινόκερος μαζί με δύο είδη αντιλόπης, το κούντου και το ιμπάλα είναι μερικά δείγματα φυτοφάγων θηλαστικών της Αφρικανικής σαβάνας. Από τα σαρκοφάγα οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να δουν από κοντά λιοντάρια, γατόπαρδους και λεοπαρδάλεις.

Σε ειδική προθήκη, παρουσιάζεται η Μεσογειακή Φώκια, εξαιρετικά σπάνιο θηλαστικό, που απειλείται με εξαφάνιση περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στην Ευρώπη. Περίπου 500 άτομα απομένουν, διασκορπισμένα σε μικρές ομάδες.

ΕΝΤΟΜΟΛΟΓΙΑ

Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί περίπου 30.000 είδη εντόμων, πολλά από τα οποία είναι ενδημικά, δηλαδή δεν υπάρχουν πουθενά αλλού.

Οι επισκέπτες της εντομολογικής αίθουσας του Μουσείου μπορούν να θαυμάσουν πεταλούδες και νυχτοπεταλούδες από την Ελλάδα και από άλλες χώρες, ενώ υπάρχουν αντιπρόσωποι από τις σημαντικότερες ομάδες όπως των διπτέρων (μύγες) και υμενοπτέρων (μέλισσες, σφήκες, μυρμήγκια), των ορθοπτέρων (ακρίδες, γρύλοι), των κολεοπτέρων (σκαθάρια, πασχαλίτσες) κ. α.

ΥΔΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ

Τα κοχύλια αποτελούν έργο ζωής των οργανισμών που λέγονται Μαλάκια. Περιλαμβάνουν πάνω από 130.000 είδη και αποτελούν την δεύτερη ομάδα ζώων σε αριθμό ειδών, μετά τα έντομα. Παρουσιάζουν ευρεία εξάπλωση και ζουν παντού.

Στην αίθουσα του Μουσείου εκτίθεται μια εκτεταμένη συλλογή κοχυλιών από την ελληνική θάλασσα, αποτέλεσμα της ερευνητικής δραστηριότητας του υδροβιολογικού τμήματος, καθώς και μια επιλογή κοχυλιών από όλο τον κόσμο, σε εντυπωσιακή ποικιλία χρωμάτων και μορφών.

Σε άλλη αίθουσα παρουσιάζονται κοχύλια του γλυκού νερού, λιμνών και ποταμών, καθώς και χερσαία μαλάκια, τα γνωστά μας σαλιγκάρια. Εκτίθενται ακόμη αστερίες, αχινοί, αστακοί, καβούρια, βάλανοι και άλλοι θαλάσσιοι οργανισμοί. Σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα μια πλούσια συλλογή κοραλλιών και σπόγγων παρουσιάζει τη φαντασμαγορία του βυθού.

ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΑ

Σήμερα, σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν καταγραφεί περίπου 9.000 είδη πουλιών, από τα οποία 436 έχουν παρατηρηθεί στη Ελλάδα. Η χώρα μας είναι πολύ σημαντική, τόσο ως δίοδος όσο και ως σταθμός ανάπαυσης των μεταναστευτικών πτηνών. Το Μουσείο διαθέτει μια πλούσια συλλογή πουλιών.

Σε μια μεγάλη προθήκη μήκους 22μ. μέσα σε βουνά, δάση, πεδιάδες, υγροτόπους και θαλάσσιες ακτές, είναι τοποθετημένα ταριχευμένα δείγματα από 180 είδη πουλιών που φωλιάζουν στην Ελλάδα, στους αντίστοιχους βιοτόπους τους. Οι αναπαραστάσεις, οι χρωματικές εναλλαγές και τα άριστα, σε φυσικές στάσεις, δείγματα, συνθέτουν μια ζωντανή εικόνα του ορνιθολογικού κόσμου της χώρας.

Η προθήκη αρχίζει με το σκληρό τοπίο του βουνού, όπου υπάρχουν οι χρυσαετοί, ο γυπαετός, οι γύπες και τα άλλα αρπακτικά. Συνεχίζει με το δάσος όπου ζουν οι καλιακούδες, οι κουκουβάγιες, ο μπούφος, οι κίσσες, οι σταυραετοί κλπ. Εδώ συναντάμε τα κοτσύφια, τις φάσσες, τους συκοφάγους, τις πέρδικες, τον γκιώνη, τα κοράκια. Πάνω στα δένδρα βρίσκονται τα ωδικά πουλιά, το αηδόνι, ο φλώρος, οι καρδερίνες κτλ. Επίσης στην περιοχή αυτή βρίσκονται ο τσαλαπετεινός, ο κούκος, η γαλάζια χαλκοκουρούνα, η γαλιάνδρα, οι σουσουράδες, το ψαρόνι.

Οι λίμνες και οι εκβολές των ποταμών είναι το θεαματικότερο κομμάτι της προθήκης. Πελαργοί, κύκνοι, ο σταχτογερανός και μέσα στους οι ερωδιοί, ο νυχτοκόρακας, η χαλκόκοτα, πολύχρωμες πάπιες και χήνες, ο λευκοτσικνιάς, η χουλιαρομύτα, ο καλαμοκανάς, η αβοκέττα, οι μελισσοφάγοι και οι πελεκάνοι. Τέλος, οι αμμώδεις παραλίες και τα βράχια φιλοξενούν μια ποικιλία από γλάρους, κορμοράνους, αλκυόνες και το μαυροπετρίτη.

Μια αντιπροσωπευτική συλλογή αφρικανικών πουλιών παρουσιάζει χαρακτηριστικά είδη όπως την ιερή ίβιδα, την αφρικανική χουλιαρομύτα, τις αιθιοπικές αλκυόνες, τα πολύχρωμα ψαρόνια, αετομάχους, τουράκο, κουκάλ και το σπανιότατο Quetzal της Κεντρικής Αμερικής ενώ η αρχαιοπτέρυξ, το αρχαιότερο πουλί σε απολίθωμα φέρει καθαρά τα ίχνη του σκελετού και των φτερών του.

ΕΡΠΕΤΟΛΟΓΙΑ

Οι συλλογές ερπετών του Μουσείου περιλαμβάνουν τις ελληνικές χελώνες. Παρουσιάζονται τρεις θαλάσσιες χελώνες, από τις οποίες η Δερματοχελώνα, αν και κοσμοπολίτικο είδος, έχει και αυτή επισημανθεί στην Μεσόγειο.

Στην προθήκη με τα απειλούμενα είδη των ελληνικών θαλασσών παρουσιάζεται και η Καρέττα (Caretta caretta), η πιο συνηθισμένη θαλάσσια χελώνα στις ελληνικές θάλασσες και η μοναδική που ωοτοκεί στις παραλίες της χώρας μας.

Από τα 3000 είδη αμφιβίων, στην χώρα μας έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα 22 είδη. Στις προθήκες του Μουσείου παρουσιάζονται βάτραχοι, φρύνοι, σαλαμάνδρες και τρίτωνες.

Η τάξη Κροκοδείλια εκπροσωπείται από τον κροκόδειλο του Νείλου, που φθάνει τα 7μ. σε μήκος και σε βάρος τα 1000 χλγρ. Εκτίθεται ακόμα ένας θαλάσσιος κροκόδειλος, το είδος που συναντάται πιο συχνά σε υφάλμυρα και θαλάσσια νερά. Φθάνει συχνά σε μεγάλα μεγέθη. Συναντάται από τις νότιες Ινδίες μέχρι το βόρειο τμήμα της Αυστραλίας.

Οι πρόγονοι των σύγχρονων ερπετών, οι Δεινόσαυροι, αντιπροσωπεύονται στην ίδια αίθουσα από τον Τρικεράτοπα, μήκους 7,16 μ., σε ακριβές αντίγραφο.

ΓΕΩΛΟΓΙΑ

Η έκθεση των πετρωμάτων του Μουσείου περιλαμβάνει κυρίως πετρώματα από την Ελλάδα.

Αρχίζει με τον κύκλο των πετρωμάτων, μια σχηματική παρουσίαση της δημιουργίας τους και της μετατροπής τους. Στη συνέχεια, τα πετρώματα είναι ταξινομημένα σε εκρηξιγενή, όταν το υλικό τους προέρχεται εν μέρει ή εν όλω από τα βάθη του γήινου φλοιού, όπως είναι ο Γρανίτης, σε ιζηματογενή όταν το υλικό τους προέρχεται εξ ολοκλήρου από το εξωτερικό του γήινου φλοιού, από την καταστροφή προϋπαρχόντων πετρωμάτων, όπως είναι οι Ασβεστόλιθοι και σε μεταμορφωσιγενή, όταν προέρχονται από τροποποίηση των προηγουμένων, λόγω καθόδου τους σε μεγαλύτερα βάθη, όπως είναι το Μάρμαρο. Κάθε κατηγορία συνοδεύεται από επεξηγηματικά σχέδια και πίνακες.

Η έκθεση των ορυκτών αρχίζει με τα ορυκτά του Λαυρίου λόγω της ιστορικής τους σπουδαιότητας και στη συνέχεια ακολουθούν ορυκτά σε ταξινόμηση σύμφωνα με την χημική τους σύσταση: Αυτοφυή (Χρυσός και Υδράργυρος), Θειούχα (Σιδηροπυρίτης), Οξείδια (Χαλαζίας και Λειμωνίτης), Αλογονούχα (Φθορίτης), Ανθρακικά, Νιτρικά και Βορικά (Ασβεστίτης), Θειικά, Μολυβδαινικά, Χρωμικά και Βολφραμικά (Γύψος), Φωσφορικά, Βαναδικά και Αρσενικικά (Βαναδινίτης) και Πυριτικά (Τουρμαλίνης). Κάθε ορυκτό συνοδεύεται από τις ορυκτολογικές του ιδιότητες.

Ιδιαίτερη θέση στην αίθουσα Γεωλογίας έχει μια μακέτα και ένας χάρτης όπου παρουσιάζεται και εξηγείται η θεωρία των λιθοσφαιρικών πλακών, η δομή του εσωτερικού της Γης, η ηφαιστειότητα, η σεισμικότητα και ο μηχανισμός μετατροπής του γήινου ανάγλυφου. Υπάρχουν ακόμη, μια σειρά παλαιογεωγραφικών χαρτών που παρουσιάζουν την εξέλιξη της περιοχής της Μεσογείου από 76 εκατομμύρια χρόνια πριν, έως σήμερα και ένας χάρτης με τη σημερινή μορφή και το ανάγλυφο του βυθού της.

ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑ

Τα απολιθώματα είναι λείψανα φυτικών ή ζωικών οργανισμών, τα οποία παρέμειναν στο εσωτερικό της γης επί εκατομμύρια χρόνια και με την πάροδο του χρόνου μετατράπηκαν σε πέτρα.

Η παλαιοντολογική έκθεση αρχίζει με ένα διάγραμμα της ιστορίας ζωής, την ηφαιστειότητα, τις ορογενέσεις και το κλίμα της γης στις διάφορες γεωλογικές περιόδους. Στη συνέχεια πλούσια συλλογή χαρακτηριστικών απολιθωμάτων, ταξινομημένα χρονολογικά, προβάλλει την εξέλιξη της ζωής πάνω στην Γη από το Προκάμβριο έως σήμερα. Το παλαιότερο δείγμα έχει ηλικία 2,7 δισεκατομμυρίων χρόνων. Κάθε περίοδος συνοδεύεται από ζωγραφική αναπαράσταση του παλαιοπεριβάλλοντος και των οργανισμών που ζούσαν σε αυτό.

Σε ειδική προθήκη παρουσιάζονται χαρακτηριστικά δείγματα απολιθωμάτων που μαρτυρούν την διαδικασία και τις μορφές της απολίθωσης. Υπάρχουν επίσης απολιθώματα και αναπαραστάσεις ζώων από την Σάμο και το Πικέρμι. Ιδιαίτερη θέση κατέχει η εξέλιξη του αλόγου και ο χάρτης με τα ζώα που ζούσαν στον ελληνικό χώρο κατά το Τερτατογενές, (μαστόδοντον, δεινοθήριον, ρινόκερος, μαχαιρόδους κ.α.) δηλαδή την χρονική περίοδο από 1.8 εκατομμύρια έως 10 χιλιάδες χρόνια πριν. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ποικιλία των ειδών αυτών σε σχέση με το σήμερα.

Άλλη προθήκη παρουσιάζει δύο ιδιαίτερες ομάδες απολιθωμάτων, τους αμμωνίτες που είχαν τεράστια ανάπτυξη και εξάπλωση και τελικά εξαφανίστηκαν, αντίθετα με τους ναυτίλους που ποτέ δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη ανάπτυξη και εξάπλωση αλλά υπάρχουν έως τις μέρες μας.

Τέλος στην αίθουσα της ζωολογίας υπάρχει ακριβές αντίγραφο ενός δεινοσαύρου, του Τρικεράτοπα, μήκους 7,16 μ., του οποίου το πρωτότυπο βρίσκεται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης.

Ειδική προθήκη είναι αφιερωμένη στον άνθρωπο, στην πρώτη του εμφάνιση και εξέλιξή του. Η προθήκη περιλαμβάνει ομοιώματα των σημαντικότερων ανθρώπινων απολιθωμάτων, αναπαραστάσεις, γραφικές απεικονίσεις, λίθινα και οστέινα εργαλεία κ. α.

Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Ο κήπος του Μουσείου περιλαμβάνει παλιά δέντρα, αλλά και νεότερα, θάμνους, αρωματικά, φαρμακευτικά και άλλα φυτά με τον πανύψηλο κέδρο του Λιβάνου στο κέντρο του κήπου.

Δέντρα όπως αγριοκαστανιά, έλατο, πλάτανος, χαλέπιος πεύκη, κουκουναριά, τρία είδη δρυός, κυπαρίσσια, χαρουπιά, λωτός, κουτσουπιά, δάφνες, ελιά, αμυγδαλιά, φοίνικες κ.α.

Θάμνους όπως κουμαριά, πυξάρια, ροδιά, πασχαλιά, σπάρτα, φλόμο, μυρτιά, σχίνο, τεύκρια, πικροδάφνη, αγγελική κ.α.

Αρωματικά, φαρμακευτικά και άλλα φυτά όπως δεντρολίβανο, ρίγανη, φασκόμηλο, μαντζουράνα, δυόσμο, τσουκνίδα, λεβάντα, αρμπαρόριζα και τέσσερα είδη παιωνιών, ίριδες, κρόκους, νούφαρα, καλάμια κ.α.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Οργανωμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις: πραγματοποιούνται από Δευτέρα έως και Παρασκευή και αφορούν:

  • Μαθητές νηπιακών σταθμών και Νηπιαγωγείου με ευθύνη των συνοδών εκπαιδευτικών
  • Μαθητές Α' και Β' Δημοτικού με το αντίστοιχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μ.Γ.Φ.Ι.
  • Μαθητές Γ' , Δ' , Ε' και ΣΤ' Δημοτικού με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΜΓΦΙ ή με παρουσίαση του εκθεσιακού χώρου (τύπου ξενάγησης).
  • Μαθητές Γυμνασίου με παρουσίαση του εκθεσιακού χώρου (τύπου ξενάγησης).
  • Μαθητές Λυκείου με ελεύθερη περιήγηση στο Μουσείο με ευθύνη των συνοδών εκπαιδευτικών.
  • Μαθητές ξενόγλωσσων σχολείων. Το Μ.Γ.Φ.Ι. δέχεται επισκέψεις ξενόγλωσσων σχολείων με ευθύνη των εκπαιδευτικών τους. Στις περιπτώσεις αγγλόφωνων και γαλλόφωνων Δημοτικών σχολείων, υπάρχει η δυνατότητα διαφοροποίησης του προγράμματος με βάση το γνωστικό επίπεδο των παιδιών που θα το παρακολουθήσουν. Είναι απαραίτητη η συνεννόηση με το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μ.Γ.Φ.Ι. δύο μήνες πριν από την ημερομηνία επίσκεψης.
  • Α.με.Α: Το Μ.Γ.Φ.Ι. δέχεται επισκέψεις ομάδων ατόμων με αναπηρίες. Υπάρχει η δυνατότητα διαφοροποίησης του προγράμματος με βάση τις ιδιαιτερότητες των ατόμων που θα το παρακολουθήσουν. Είναι απαραίτητη η συνεννόηση με το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μ.Γ.Φ.Ι. δύο μήνες πριν από την ημερομηνία επίσκεψης.

Από τις 11.30πμ και μέχρι τις 1.30μμ, το Μ.Γ.Φ.Ι. δέχεται οργανωμένες ομάδες, σχολικές ή άλλες (π.χ. Κ.Α.Π.Η., συλλόγους κλπ.) για επίσκεψη στους εκθεσιακούς του χώρους, με ελεύθερη περιήγηση.

Στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι να ενισχυθεί η σύνδεση με τη φύση και να καλλιεργηθούν στάσεις και αξίες θετικές για τη διαφύλαξη του φυσικού πλούτου, όχι μόνο μέσα από τη γνώση αλλά μέσα από τη χαρά της παρατήρησης και της έρευνας, της συνεργασίας και της δημιουργίας.

Επικοινωνία με το Εκπαιδευτικό Τμήμα

Για κάθε πληροφορία σχετική με εκπαιδευτικές επισκέψεις ή άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μπορείτε να τηλεφωνείτε στο Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μουσείου, στο τηλ. 210 8015870 (εσωτερικό 527) και τηλ./ φαξ 210 8012001 καθημερινά 8.30-15.30, εκτός Σαββάτου και Κυριακής.

ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ

Το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας προωθώντας την ιδέα του εθελοντισμού, προσφέρει την ευκαιρία σε όσους θα μπορούσαν να συμβάλουν με τις γνώσεις, την εμπειρία και τις ικανότητές τους στην επίτευξη της αποστολής και των στόχων του Μουσείου, να εργασθούν εθελοντικά.

Ο ελάχιστος χρόνος απασχόλησης είναι 1 φορά την εβδομάδα 9 π.μ.-2 μ.μ, κυρίως τις εργάσιμες ημέρες, αλλά και Σαββατοκύριακα.

Ενδεικτικά, μπορείτε να απασχοληθείτε:

  • Στην υποδοχή των μαθητικών ομάδων, τόσο του Μουσείου όσο και του Κέντρου ΓΑΙΑ
  • Στη γραμματειακή υποστήριξη
  • Στα πωλητήρια
  • Στη βιβλιοθήκη
  • Σε παιδικά εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησηςε εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους που οργανώνονται από το Σωματείο των Φίλων του Μουσείου

Εάν επιθυμείτε να προσφέρετε εθελοντική εργασία στο Μ.Γ.Φ.Ι., να επικοινωνήσετε με το τηλεφωνικό κέντρο τηλ.: 210 8015870

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Λεβίδου 13, 145 62 Κηφισιά
Τηλεφωνικό Κέντρο: 210 8015870
Fax : 210 8080674
e-mail: info(at)gnhm.gr
www.gnhm.gr

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

ΗΣΑΠ
Γραμμή 1 (Πειραιάς - Κηφισιά)/ Στάση: ΚΗΦΙΣΙΑ (Τερματικός σταθμός)

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Σταθμός ΗΣΑΠ Κηφισιά:
Β9, 721 (στάση) 522, 523, 524,
525, 530, 543, 560, 561 (αφετηρία)

Πλατεία Πλατάνου:
Α7, Β7, 503, 507, 508, 509, 535, 536, 722 (στάση)
Ε7, 550, Χ92 προς αεροδρόμιο Αθηνών Ελ. Βενιζέλος (αφετηρία)

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Οι υπεύθυνοι πρέπει να κλείνουν ημερομηνία και ώρα για την επίσκεψή τους.

Για κρατήσεις επικοινωνήστε στο τηλεφωνικό κέντρο (εσωτερικό: 550).

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟ: 6 €

Μειωμένο Εισιτήριο : 4€
ΚΑΠΗ (σε ομαδική επίσκεψη), ΠΑΙΔΙΑ 5 ΕΩΣ 18 ΕΤΩΝ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ, ΑΤΟΜΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 65 ΕΤΩΝ,

Δωρεάν είσοδος:

ΑΜΕΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΞΕΝΑΓΟΙ, ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ, ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ, ΜΕΛΗ ICOM, ΠΑΙΔΙΑ ΕΩΣ 5 ΕΤΩΝ (συνοδευόμενα από τους γονείς τους), ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

EΝΙΑΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΥΣΕΙΑ - ΕΝΗΛΙΚΕΣ : 10 €

EΝΙΑΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΥΣΕΙΑ - ΠΑΙΔΙΑ : 6 €

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Το Μουσείο λειτουργεί κατά τις ώρες:

Δευτέρα έως Σάββατο: 09:00 - 14:30

Κυριακή: 10:00 - 14:30

Επίσημες αργίες: ΚΛΕΙΣΤΟ


rssfeed Ενημέρωση μέσω RSS
Εάν θεωρείτε ότι το περιεχόμενο αυτής της σελίδας είναι σημαντικό, και θέλετε να το προτείνετε σε άλλους, τότε....
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Myspace blogger google Yahoo
 
Διαφήμιση

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ


Προσαρμοσμένη αναζήτηση

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ

Πότε θεωρείτε καλύτερο να διδάσκονται τα μαθήματα κατεύθυνσης στο Λύκειο;