ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ



ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
(ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ)

Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας

(Κωδικός Μηχανογραφικού 607)

Σπουδαστές του τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων καθίσταται όσοι εγγράφονται σε αυτό:

(α) μετά από εισαγωγικές εξετάσεις, μεταξύ των οποίων οι υποψήφιοι σπουδαστές εξετάζονται και σε μια ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά ή Ιταλικά)

(β) μετά από μετεγγραφή και

(γ) μετά από κατάταξη, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Η καινοτομία που προσφέρει το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Πάτρας συνίσταται στο ότι παρέχει στην Ελλάδα οργανωμένες προπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση του τουρισμού και των τουριστικών επιχειρήσεων σε μίκρο και μάκρο ανάλυση, μέσα από μια διεπιστημονική εκπαίδευση συνδυάζοντας την θεωρία με την πρακτική/ τεχνολογία και τη διδασκαλία με την έρευνα.

Το Τμήμα, δηλαδή, ασχολείται εκπαιδευτικά και ερευνητικά τόσο με την προσέγγιση σε Μικροοικονομικό επίπεδο (επιχειρηματική δραστηριότητα στον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις), όσο και σε Μακροοικονομικό επίπεδο (ανάπτυξη και πολιτική του τουρισμού σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο).

Συγκεκριμένα, οι δυο βασικοί στόχοι του Προγράμματος Σπουδών είναι:

i) η εκπαίδευση και ανάπτυξη στελεχών τουριστικής βιομηχανίας με εξειδικευμένο προφίλ επιστημονικών γνώσεων και τεχνολογικών δεξιοτήτων στην διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων και

ii) η εκπαίδευση στελεχών του ευρύτερου δημόσιου τομέα (π.χ. Υπουργεία, ΝΠΔΔ), της τοπικής αυτοδιοίκησης (γραφεία περιφερειών, νομαρχιών, δήμων και κοινοτήτων) καθώς επίσης συμβούλων αναπτυξιακών εταιρειών και μελετητικών γραφείων σε θέματα σχεδιασμού, τουριστικής πολιτικής και ανάπτυξης

Το περιεχόμενο του Προγράμματος Σποδών του τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων καλύπτει τις επαγγελματικές εξειδικεύσεις στον χώρο της ξενοδοχίας και εστίασης και της πρακτόρευσης του τουρισμού, καθώς επίσης και τους υπόλοιπους υποκλάδους, επαγγέλματα και επιστημονικούς χώρους του τουρισμού που σκοπό έχουν να κρίνουν, να αξιολογούν, να ερευνούν και να σχεδιάζουν την ανάπτυξη και τη διοίκηση του τουρισμού στη χώρα, ως συνολικού φαινομένου.

Επίσης, το προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών παρέχει τα κατάλληλα εφόδια έτσι ώστε οι απόφοιτοι του τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων να προχωρούν στην παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων του εσωτερικού ή του εξωτερικού.

Σκοπός της σχολής τουριστικών επιχειρήσεων του ΤΕΙ Πάτρας είναι η ανάδειξη στελεχών ικανών να προγραμματίζουν, να οργανώνουν, να διευθύνουν και να ελέγχουν τις παραγωγικές δραστηριότητες των τουριστικών επιχειρήσεων, ώστε να διευρύνεται ο κλάδος εργασιών της τουριστικής επιχείρησης και να εξυπηρετείται καλύτερα η πελατεία της.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΉ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΝΈΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

ΕΞΑΜΗΝΟ Α

 

  • Μικροοικονομία
  • Αρχές Τουρισμού
  • Οικονομικά Μαθηματικά
  • Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής
  • Διοίκηση Επισιτισμού και Τροφοδοσίας Ι
  • Τουρισμός και Κοινωνικές Επιστήμες

ΕΞΑΜΗΝΟ Β

  • Μακροοικονομία
  • Αρχές Μάρκετινγκ
  • Τουριστική Γεωγραφία
  • Διοικητική Λογιστική Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
  • Δοίκηση Επισιτισμού και Τροφοδοσίας ΙΙ
  • Εφαρμογές Πληροφορικής

ΕΞΑΜΗΝΟ Γ

  • Οικονομική του Τουρισμού
  • Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού
  • Τουριστική Νομοθεσία
  • Οργάνωση και Λειτουργία Ταξιδιωτικής Βιομηχανίας Ι
  • Στατιστική Επιχειρήσεων
  • Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων στον Τουρισμό

ΕΞΑΜΗΝΟ Δ

  • Διοίκηση Συνεδρίων & Εκδηλώσεων
  • Χρηματοοικονομική ανάλυση και λήψη αποφάσεων
  • Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
  • Τουρισμός και Ανάπτυξη
  • Βάσεις Δεδομένων
  • Οργάνωση και Λειτουργία Ταξιδιωτικής Βιομηχανίας ΙΙ

ΕΞΑΜΗΝΟ Ε

  • Τουριστική Πολιτική
  • Διοίκηση Υπηρεσιών Φιλοξενίας Ι
  • Οργανωσιακή Συμπεριφορά
  • Πληροφοριακά Συστήματα στον Τουρισμό
  • Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
  • Ποσοτικές Μέθοδοι

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ

  • Διοίκηση Ποιότητας Υπηρεσιών στον Τουρισμό
  • Διοίκηση Υπηρεσιών Φιλοξενίας ΙΙ
  • Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στην Τουριστική Βιομηχανία
  • Διαχείριση Κρίσεων στην Ξενοδοχειακή και Τουριστική Βιομηχανία
  • Διοίκηση Ελεύθερου Χρόνου
  • Συμπεριφορά Καταναλωτή στον Τουρισμό
  • Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό

ΕΞΑΜΗΝΟ Ζ

  • Σχεδιασμός & Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών
  • Μεθοδολογία και Τεχνικές Έρευνας στον Τουρισμό
  • Στρατηγικό Μάρκετινγκ στην Ξενοδοχειακή και Τουριστική Βιομηχανία
  • Αγγλική Τουριστική Ορολογία
  • Γαλλική Τουριστική Ορολογία
  • Γερμανική Τουριστική Ορολογία

ΕΞΑΜΗΝΟ H

• Πτυχιακή Εργασία

• Πρακτική Άσκηση

Oι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα (Π.Δ. 356, ΦΕΚ 160/16-6-1989, τεύχος Α) ως επιστήμονες του τουρισμού και έχουν όλες τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, που απαιτούνται ώστε να δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε όλους τους τομείς του γνωστικού τους αντικειμένου, και ειδικότερα:

► στο σχεδιασμό και τη διοίκηση ολόκληρης της τουριστικής επιχείρησης διαφόρων μεγεθών, εφαρμόζοντας επιστημονικές μεθόδους στην οργάνωση και λειτουργία της.

► στο σχεδιασμό, τη δημόσια διοίκηση, και τη πολιτική τουρισμού σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

► στη διαχείριση, εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρωπίνων πόρων τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών.

► στον τομέα παραγωγής ξενοδοχειακού προϊόντος, και ιδίως τη διαχείριση, οργάνωση και λειτουργία δωματίων, ορόφων, συνεδριακών χώρων, καθώς και τμημάτων άθλησης και ψυχαγωγίας πελατών.

► στον τομέα παραγωγής ξενοδοχειακού προϊόντος, και ιδίως τον εφοδιασμό και τη διαχείριση υλικών και ποτών των επισιτιστικών τμημάτων και μονάδων.

► στη προώθηση και πώληση προϊόντων στους καταναλωτές, απευθείας από τους παροχείς τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων.

► στην εφαρμογή επιχειρησιακών και διεθνών πληροφοριακών συστημάτων συγκέντρωσης, επεξεργασίας και προώθησης στοιχείων και πληροφοριών των τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών.

► στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών και ιδιαίτερα των τεχνολογιών του διαδικτύου στους κλάδους της τουριστικής βιομηχανίας.

► στο τομέα marketing και ιδίως τη δημιουργία, τιμολόγηση, προβολή (διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις, προώθηση) και διάθεση τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων.

► στην σύνταξη μελετών για την ίδρυση, την λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών.

► στον συλλογικό σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη διαφόρων μορφών τουρισμού, καθώς και την έρευνα και ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων σε υφιστάμενους ή νέο-αναδυόμενους τουριστικούς προορισμούς.

► στη διασφάλιση ποιότητας παροχής τουριστικών υπηρεσιών και συμμόρφωσης του τελικού τουριστικού προϊόντος με τα σχετικά πρότυπα (π.χ. HACCP, ISO).

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων με την απόκτηση του πτυχίου τους ασκούν το επάγγελμα, είτε ως στελέχη μονάδων, είτε ως αυτοαπασχολούμενοι.

Οι πτυχιούχοι, ακόμα, συμμετέχουν στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών με την ειδικότητα πτυχιούχων λοιπών τμημάτων ΤΕΙ (ΠΕ18) και συγκεκριμένα στον κωδικό ειδικότητας ΠΕ18.02, με κωδικό πτυχίου ΠΕ18.23.

Επίσης, συμμετέχουν και σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για θέσεις
δημοσίου με την ειδικότητα Τ.Ε. Διοικητικού-Λογιστικού. Επίσης μπορούν να απασχοληθούν σε έρευνα θεμάτων της ειδικότητάς τους.

Στοιχεία επικοινωνίας:

• Ιστότοπος: http://tour.teipat.gr/

• email: touristikes(AT)teipat.gr

• Γραμματεία Τμήματος: 2610-369205, 2610-369204

• FAX: 2610-369183


Valid Valid XHTML 1.0 Transitional and Valid CSS!
Όροι Χρήσης - Επικοινωνία - Sitemap