ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ 400 ΩΡΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

400 ΩΡΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ.

Απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας εδώ και  μήνες εξελίσσονται 400ωρα σεμινάρια ειδικής αγωγής από διάφορους φορείς, χωρίς καμία εγγύηση δημόσιου χαρακτήρα και ελέγχου, λειτουργούν χωρίς εσωτερικό κανονισμό, (συμμετέχουν όμως πανεπιστημιακοί με το αζημίωτο,  που ανοίγουν σκανδαλωδώς την πόρτα του Δημόσιου Πανεπιστημίου στα ιδιωτικά συμφέροντα) στα οποία οι άνεργοι εκμεταλλευόμενοι εκπαιδευτικοί και μη, πληρώνουν  υπέρογκα ποσά από 1750 έως 3500Ε.

Απευθύνονται μάλιστα και σε απελπισμένους εν δυνάμει διοριζόμενους στο δημόσιο πτυχιούχους, κάθε ειδικότητας, που οι περισσότεροι από αυτούς  δεν κατέχουν πιστοποιημένη διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια.

Πού και Πώς θα πραγματοποιηθούν πανελλαδικά χιλιάδες ώρες με πρακτικές ασκήσεις, όπως εξαγγέλλουν αυτά τα σεμινάρια στο πρόγραμμά τους; Μήπως θα επαναληφθούν γνωστές σκηνές απίστευτης  ελληνικής  προχειρότητας ή θα παραμείνει  άσκηση επί χάρτου;

Δημιουργείται και προστίθεται άμεσα ένα ακόμη βαρίδι χείριστης υπηρεσίας, στην ήδη  βυθιζόμενη και κρατικά  εγκαταλελειμμένη στα αρπακτικά νύχια ιδιωτικών συμφερόντων  ειδική αγωγή.

Ταυτόχρονα αυτές οι πανάκριβες παρακολουθήσεις των μαθημάτων, με στοιχεία ειδικής αγωγής «διαφημίστηκαν» σε ιστοσελίδες της κρατικής διοικητικής  εκπαιδευτικής πυραμίδας της Π.Ε και Δ.Ε . σε συμπαιγνία με κερδοσκόπους  ιδιώτες, για να απομυζήσουν  χρήματα από  άνεργους ή φιλομαθείς εκπαιδευτικούς.

Με το ίδιο αγοραίο καθεστώς που διέπει τα 400ωρα σεμινάρια ειδικής αγωγής, διοργανώνονται από διάφορους φορείς και  κερδοσκοπικές ενώσεις, παρόμοια ακριβοπληρωμένα σεμινάρια νέων τεχνολογιών, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κ.α. που παρέχουν πιστοποιητικά «εξειδίκευσης» για τοποθέτηση σε  ανάλογες θέσεις.

Η Δ.Ο.Ε. παγιδευμένη σε μια παθητική, υποτελή έως και αυτοκαταστροφική τακτική  που αντιστρατεύεται την ίδια τη διδασκαλική μετεκπαίδευση,  χαρακτηρίζει τα πτυχία  όλων των διδασκαλείων των Π.Τ.Δ.Ε. « ενδοϋπηρεσιακή »!!! υπόθεση. Ένας χαρακτηρισμός που υποβαθμίζει την αξία, το περιεχόμενο και υπονομεύει κατ’ επέκταση την δυναμική προοπτική των τίτλων αυτών, όταν μάλιστα η χώρα μας μέσα στο έτος 2010 καλείται να αντιστοιχίσει, να κατατάξει την θέση του κάθε τίτλου σπουδών (εννοείται και τα επαγγελματικά δικαιώματα) σε ένα από τα οκτώ επίπεδα πανευρωπαϊκής πιστοποίησης.

Οι εκπαιδευτικοί διψούν για αναβαθμισμένη, διαρκή, ποιοτική μετεκπαίδευση-επιμόρφωση με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα καθήκοντά τους, όπως οφείλει η πολιτεία και ολιγωρεί εδώ και δεκαετίες να παρέχει και όχι τη δια βίου εκμετάλλευσή τους με ακριβοπληρωμένα πιστοποιητικά χαμηλής κατάρτισης, που οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση των όρων πρόσληψης  και αναρρίχησης στον ποθητό δημόσιο τομέα.
Με απογοήτευση διαπιστώθηκε ότι σιώπησε συγκαταβατικά η νέα υπουργός Παιδείας και δια βίου μάθησης κ. Διαμαντοπούλου, όταν ερωτήθηκε για το αν θα επιτρέψει να συνεχιστούν τέτοιου είδους σεμινάρια, που αναμφισβήτητα δεν δικαιολογούν το  ελπιδοφόρο νέο όνομα του Υπουργείου ενώ  υπήρξε λαλίστατη για την αναγκαιότητα επιμόρφωσης-αξιολόγησης και την απειλητικά «αιωρούμενη» σύνδεσή τους με  τον ήδη πενιχρό  μισθό των εκπαιδευτικών, όπως και με την άρση της μονιμότητας.

Αποτελεί προτεραιότητα να δυναμώσουν οι διεκδικήσεις για:
• Να διακοπούν άμεσα τα σεμινάρια 400 ωρών και να καταργηθούν με διορθωτική νομοθετική ρύθμιση , επειδή ναρκοθετούν την ποιότητα της εκπαιδευτικής λειτουργίας, στον ήδη πολύπαθο χώρο με ανύπαρκτες δομές της  ειδικής αγωγής.
• Να μετεκπαιδευτούν και να εξειδικευτούν  από το Υπ. Παιδείας  περισσότεροι εκπαιδευτικοί στην ειδική αγωγή  μέσα από το θεσμό των διδασκαλείων των Π.Τ.Δ.Ε. και των ΑΕΙ.
• Να κινητοποιηθεί  ουσιαστικά, χωρίς στρουθοκαμηλισμούς, η Δ.Ο.Ε.  έστω και τώρα, για να κατοχυρώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών της  πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
• Την άμεση κάλυψη των χιλιάδων κενών θέσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με αποκλειστικό προαπαιτούμενο το πτυχίο με παιδαγωγικές γνώσεις, που θα πρέπει να ισοδυναμεί με επαγγελματικό δικαίωμα.
• Να υποστηριχτεί και να διευρυνθεί ο θεσμός των τμημάτων ένταξης και να στελεχωθούν πλήρως με εκπαιδευτικούς και επιστημονικό προσωπικό χωρίς «συμβάσεις έργου» για να προχωρήσει η ένταξη όσο το δυνατό περισσότερων ΑΜΕΑ στο κανονικό σχολείο ώστε και το κοινό σχολείο να λειτουργήσει εύρυθμα χωρίς επιπρόσθετες δυσκολίες.
• Να ενισχυθούν  οικονομικά, να οχυρωθούν και να αναβαθμιστούν θεσμικά τα Διδασκαλεία και  τα Π.Τ.Δ.Ε. της  χώρας ώστε να βελτιστοποιηθεί η ακαδημαϊκή τους προσφορά στο χώρο της ειδικής, γενικής αγωγής και του μορφωτικού τους ρόλου γενικότερα για εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας.

Όχι στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της γνώσης και της ελπίδας.

Αναστασιάδης Χρήστος  
Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Συλλόγου Μετεκπαιδευομένων Διδασκαλείου Π.Τ.Δ.Ε .- Α.Π.Θ.  Δ. ΓΛΗΝΟΣ

Προσθήκη νέου σχολίου

Η υποβολή σχολίων από τα Εγγεγραμμένα Μέλη γίνεται αυτόματα.

Οι απλοί επισκέπτες θα πρέπει πρώτα να περιμένουν να εγκριθεί η δημοσίευση του σχολίου τους.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.