edu.klimaka.gr

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Αρ.Πρωτ.143184/Δ2/31-08-2017/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ.ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πληροφορίες: Σπ. Κωνσταντάτος
Χρ. Μηλιώνης
Τηλέφωνο: 210-3443511

ΘΕΜΑ: Συμπληρωματικές οδηγίες για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών των ΓΕ.Λ. στις δημιουργικές εργασίες
Σχετ.: Οι με αρ. πρωτ. 137552/Δ2/17-08-2017 και 140102/Δ2/24-08-2017 εγκύκλιοι του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Ενόψει της διεξαγωγής της επιμόρφωσης και με αφορμή ερωτήματα που έχουν τεθεί, δίνονται οι παρακάτω διευκρινίσεις:

1. Η καλλιέργεια και ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης είναι ένας από τους κύριους στόχους της εκπαίδευσης (παράλληλα με την απόκτηση γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων). Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας αποτελεί συστατικό στοιχείο κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας και επιπλέον εντάσσεται στους παράλληλους στόχους της διδασκαλίας όλων ανεξαιρέτως των διδακτικών αντικειμένων. Μέσω της εκπόνησης των δημιουργικών εργασιών καλλιεργούνται η κριτική σκέψη, οι συνθετικές ικανότητες και η δημιουργικότητα των μαθητών και τους δίνεται η ευκαιρία να αναδείξουν τις δυνατότητές τους και να αναπτυχθούν σύμφωνα με αυτές. Ως εκ τούτου, η ενημέρωση-επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εκπόνηση των δημιουργικών εργασιών δεν περιορίζεται στους εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων, αλλά αφορά και απευθύνεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο ΓΕΛ, των οποίων η συμμετοχή στην επιμόρφωση είναι υποχρεωτική.

2. Η υλοποίηση των δημιουργικών εργασιών (προετοιμασία, εκπόνηση, αξιολόγηση, ανατροφοδότηση), με οποιαδήποτε μορφή προβλέπεται θεσμικά, παρακολουθείται και υποστηρίζεται συμβουλευτικά από τους αρμόδιους σχολικούς συμβούλους καθ` όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

3. Για την επιμόρφωση, τόσο ως προς το θεωρητικό πλαίσιο (Η έννοια της δημιουργικότητας και η δημιουργική εργασία, Η Δημιουργική εργασία στο Λύκειο, Αξιολόγηση της Δημιουργικής εργασίας), όσο και ως προς τη διεξαγωγή του βιωματικού μέρους στη 2η ενότητα (Οργάνωση και εκπόνηση Δημιουργικής Εργασίας), αξιοποιείται το υλικό το οποίο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Οι διδάσκοντες να ενημερωθούν ενυπόγραφα

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ

 


Αρ.Πρωτ.140102/Δ2/24-08-2017/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ.ΕΚΠ/ΣΗΣ.
Πληροφορίες: Σπ. Κωνσταντάτος
Χρ. Μηλιώνης
Τηλέφωνο: 210-3443511

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις, οδηγίες και ενδεικτικός προγραμματισμός επιμόρφωσης εκπαιδευτικών των ΓΕ.Λ. με θέμα τις δημιουργικές εργασίες

Σχετ.: Η με αρ. πρωτ. 137552/Δ2/17-08-2017 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Με αφορμή ερωτήματα για τη διαδικασία με την οποία θα προετοιμαστεί και θα υλοποιηθεί η επιμόρφωση που προβλέπεται στο έγγραφο του ΥΠΠΕΘ με αρ. 137554/Δ2/17-8-2017 δίνονται οι παρακάτω διευκρινίσεις καθώς και ενδεικτικός προγραμματισμός ενεργειών.

Α. Διευκρινίσεις

1. Η 1η ενότητα είναι κοινή για όλες τις ειδικότητες και είναι δυνατόν να πραγματοποιείται σε μεγάλο αμφιθέατρο ή στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου που αξιοποιείται για την επιμόρφωση.

2. Για τις ολιγομελείς ειδικότητες η επιμόρφωση στη 2η ενότητα πραγματοποιείται σε ομάδες συναφών ειδικοτήτων.

3. Η 2η ενότητα της επιμόρφωσης έχει εργαστηριακό χαρακτήρα.

4. Τα Συντονιστικά Συμβούλια των ΠΕΚ ορίζουν τις ημερομηνίες της επιμόρφωσης ανά ειδικότητα, τον αριθμό των τμημάτων της 2ης ενότητας της επιμόρφωσης και τους/τις επιμορφωτές/τριες της 1ης και 2ης ενότητας.

5. Οι ΔΔΕ ορίζουν τους χώρους επιμόρφωσης και κατανέμουν τους εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας και κάθε σχολείου σε αυτούς.

6. Οι μετακινήσεις των σχολικών συμβούλων καλύπτονται από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις.

7. Οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών καλύπτονται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

8. Οι επιμορφούμενοι/ες εκπαιδευτικοί υπογράφουν στο παρουσιολόγιο και των δύο ενοτήτων της επιμόρφωσης.

9. Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στην επιμόρφωση ως επιμορφωτές/τριες θα λάβουν σχετική βεβαίωση από το ΠΕΚ.

Β. Ενδεικτικός προγραμματισμός ενεργειών των πρώτων ημερών

Έως Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

Οι ΔΔΕ έχουν αποστείλει στα ΠΕΚ τα αναγκαία στοιχεία για τον προγραμματισμό (αριθμός εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, ανά περιοχή και σχολείο).

Τα Συντονιστικά Συμβούλια των ΠΕΚ έχουν υπολογίσει τον αριθμό των τμημάτων που θα δημιουργηθούν ανά ειδικότητα και τον αριθμό των επιμορφωτών που απαιτούνται και έχουν προσκαλέσει τους Σχολικούς Συμβούλους σε συνάντηση στα ΠΕΚ τη Δευτέρα 28 ή την Τρίτη 29 Αυγούστου.

Έως Δευτέρα 28 ή Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

Συνάντηση στα ΠΕΚ των Συντονιστικών Συμβουλίων των ΠΕΚ με τους Σχολικούς Συμβούλους και ορισμός των επιμορφωτών/τριών ανά ειδικότητα. Στην περίπτωση που οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν επαρκούν, προτείνονται μέλη ΔΕΠ ή εκπαιδευτικοί που είναι σε θέση να υποστηρίξουν την επιμόρφωση.

Έως την Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017

Έχει προετοιμαστεί από τα Συντονιστικά Συμβούλια των ΠΕΚ σε συνεργασία με τις ΔΔΕ το πρόγραμμα της επιμόρφωσης τουλάχιστον των δύο πρώτων ημερών, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΠΕΚ και έχει αποσταλεί μέσω των ΔΔΕ στα σχολεία για ενημέρωση των εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμα των επόμενων ημερών αποστέλλεται επίσης έγκαιρα στα σχολεία.

Έως Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017

Ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί για τη συμμετοχή τους στην επιμόρφωση και για τις ημερομηνίες και τους χώρους διεξαγωγής της (ενυπόγραφα και με ευθύνη των Διευθυντών/ντριών των σχολείων).

Ενημερώνονται οι Διευθυντές/ντριες των Σχολικών Μονάδων που θα χρησιμοποιηθούν για την επιμόρφωση και προετοιμάζονται οι χώροι.

Δευτέρα 4 έως Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

1η εβδομάδα επιμόρφωσης
Τρίτη 12 έως Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

2η εβδομάδα επιμόρφωσης
Εφόσον χρειάζεται, η επιμόρφωση επεκτείνεται και στις επόμενες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου, με έγκαιρη ενημέρωση των σχολείων, ώστε να διαμορφώνουν κατάλληλα το ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν ήδη σταλεί.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ

 


Αρ.Πρωτ.137552/Δ2/17-08-2017/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ.ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πληροφορίες: Σπ. Κωνσταντάτος
Χρ. Μηλιώνης
Τηλέφωνο: 210-3443511

ΘΕΜΑ: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Λαμβάνοντας υπόψη την έκθεση που κατέθεσε το ΙΕΠ, μετά την ανατροφοδότηση που έλαβε από αντιπροσωπευτικό δείγμα Γενικών Λυκείων και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την υλοποίηση των δημιουργικών εργασιών το σχ. έτος 2016-17, το ΥΠΠΕΘ κρίνει αναγκαία την αναμόρφωση της διαδικασίας εκπόνησής τους και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Γενικά Λύκεια σχετικά με αυτή.

Στόχος είναι να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί για το θεωρητικό πλαίσιο των εργασιών και να συμμετάσχουν σε εργαστήρια παραδειγματικού σχεδιασμού της θεματολογίας τους και της διαδικασίας εκπόνησης και αξιολόγησής τους, προκειμένου να υποστηριχθούν για την αποδοτικότερη αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η επιμόρφωση αυτή θα έχει διάρκεια μία ημέρα για κάθε εκπαιδευτικό (με κυλιόμενο πρόγραμμα ανά νομό και ειδικότητα) και θα απευθύνεται σε όλους/ες τους/τις υπηρετούντες/ούσες σε ΓΕΛ εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί απαλλάσσονται της υποχρέωσής τους να παρίστανται στο σχολείο τους την ημέρα που θα συμμετέχουν στην επιμόρφωση (είτε ως επιμορφούμενοι/ες είτε ως επιμορφωτές/τριες).

Η επιμόρφωση θα διαρθρώνεται σε δυο ενότητες, ως εξής:

1η ενότητα:

Δύο (2) ώρες αφιερωμένες γενικά στον σκοπό και στη σημασία των εργασιών, στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα της διαδικασίας εκπόνησης εργασιών, στον τρόπο οργάνωσης της τάξης κατά την εκπόνηση, στον τρόπο υποστήριξης των μαθητών/τριών και στον τρόπο αξιολόγησης των εργασιών

2η ενότητα:

Τρεις (3) ώρες αφιερωμένες σε παραδείγματα θεμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο, σε παραδείγματα ανατροφοδότησης προς τον/τη μαθητή/τρια (προτάσεις βελτίωσης της εργασίας) και παραδείγματα αξιολόγησης.

Το ΙΕΠ θα αναρτήσει υποστηρικτικό υλικό και για τις δύο ενότητες στην ιστοσελίδα του.

Η επιμόρφωση θα οργανωθεί από τα ΠΕΚ και θα υλοποιηθεί είτε στον χώρο του ΠΕΚ είτε σε κάποιο/α σχολείο/α στην έδρα της Περιφέρειας καθώς και σε ένα ή περισσότερα σχολεία σε κάθε πρωτεύουσα των υπόλοιπων περιφερειακών ενοτήτων κάθε Περιφέρειας. Για την περίπτωση των νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιφερειών μπορεί να αξιοποιηθούν τεχνολογικά εργαλεία εξ αποστάσεως παρακολούθησης και συμμετοχής στην επιμόρφωση.

Για την καλύτερη δυνατή οργάνωση και υλοποίηση της επιμόρφωσης αυτής, κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία των ΠΕΚ, των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Για τον σκοπό αυτό:

1) Οι Διευθυντές/ντριες και Υποδιευθυντές/ντριες των ΠΕΚ όλης της χώρας καλούνται να αναζητήσουν επαρκή αριθμό έμπειρων επιμορφωτών/τριών (μέλη ΔΕΠ, σχολικούς/ές συμβούλους, εκπαιδευτικούς με εμπειρία στην καθοδήγηση εκπόνησης συνθετικών και δημιουργικών εργασιών) οι οποίοι/ες θα αναλάβουν την επιμόρφωση. Επίσης ορίζουν σε συνεργασία με τους/τις σχολικούς/ές συμβούλους ποιες μέρες θα υλοποιηθεί η επιμόρφωση για τις επιμέρους ειδικότητες σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Περιφέρειάς τους καθώς και σε πόσες ομάδες θα διαμοιραστούν οι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για τη δεύτερη ενότητα της επιμόρφωσης. Το τελικό πρόγραμμα της επιμόρφωσης καταρτίζεται με ευθύνη των ΠΕΚ σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και αποστέλλεται στα σχολεία μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

2) Οι σχολικοί/ές σύμβουλοι καλούνται να συνεργαστούν με τα ΠΕΚ και να συνδράμουν το έργο της επιμόρφωσης, αναλαμβάνοντας οι ίδιοι/ες μέρος της επιμόρφωσης και προτείνοντας εκπαιδευτικούς με προσόντα και εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα.

3) Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το ΠΕΚ της οικείας Περιφέρειας, καλούνται να συνδράμουν στο οργανωτικό σκέλος της επιμόρφωσης, ενημερώνοντας τα ΠΕΚ για τον ακριβή αριθμό των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, εξασφαλίζοντας κατάλληλους χώρους για την επιμόρφωσή τους, κατανέμοντας στους συγκεκριμένους χώρους τους/τις εκπαιδευτικούς, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών και παρέχοντας γραμματειακή υποστήριξη στους χώρους επιμόρφωσης.

3) Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλούνται να διευκολύνουν με κάθε τρόπο το όλο έργο.

Το πρόγραμμα των επιμορφώσεων θα πρέπει να σταλεί έγκαιρα στις σχολικές μονάδες και να ενημερωθούν ενυπόγραφα οι εκπαιδευτικοί. Πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε η επιμόρφωση να ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου και το μεγαλύτερο μέρος της να υλοποιηθεί την εβδομάδα 4-8 Σεπτεμβρίου. Μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι σχολικές μονάδες διευκολύνουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας με την ανάλογη προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, ώστε να μη διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ