edu.klimaka.gr

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

11ο ΔΙΗΜΕΡΟ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ - ΕΚΠΑ 2013

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

11o Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών

ΓΛΩΣΣΑ, ΦΥΛΗ, ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ
ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Παρασκευή 19 & Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Αθήνα
Κεντρικό Κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών, Αμφιθέατρο ‘Άλκης Αργυριάδης’, (Πανεπιστημίου 30)

Το ζήτημα των κοινωνικών ανισοτήτων στις ποικίλες όψεις τους απασχολεί εδώ και χρόνια τους ερευνητές και τους εκπαιδευτικούς της μαθηματικής εκπαίδευσης. Η συναφής βιβλιογραφία των τελευταίων πενήντα χρόνων περιλαμβάνει πλήθος ερευνών και αναλύσεων για τους παράγοντες δημιουργίας και αναπαραγωγής ανισοτήτων στη μάθηση και στη διδασκαλία των μαθηματικών, ανισοτήτων οι οποίες έχουν την προέλευση τους στη διαφορετικότητα της γλώσσας, του φύλου, της φυλής ή της εθνότητας και της κοινωνικο-οικονομικής τάξης παιδιών και γονιών, όπως επίσης και για τις επιπτώσεις των ανισοτήτων αυτών, τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη των παιδιών κατά τη διάρκεια ή μετά τη φοίτηση τους στο σχολείο.

Ο εντοπισμός, η ανάλυση και η ανάδειξη των ανισοτήτων αυτών και των παραγόντων δημιουργίας τους τόσο στο επίπεδο οργάνωσης της μαθηματικής εκπαίδευσης όσο και στο επίπεδο της σχολικής τάξης έχουν οδηγήσει σε κάποιες – αν και αποσπασματικές – αλλαγές, όπως επίσης έχουν ευαισθητοποιήσει σε κάποιο βαθμό ένα μέρος των εκπαιδευτικών. Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι τα ζητήματα αυτά έχουν αντιμετωπιστεί από την εκπαιδευτική πολιτική με έστω και σχετική επάρκεια ή ότι η άρση των ανισοτήτων αυτών αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

Αρμοδιότητα, όμως, των ερευνητών της μαθηματικής εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων είναι η κατανόηση των σχέσεων της γλώσσας, του φύλου, της φυλής, της εθνότητας και της κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης των παιδιών και των οικογενειών τους με τις συνθήκες μάθησης και τους όρους της διδασκαλίας των μαθηματικών και οι ποικίλες ανισότητες μεταξύ των παιδιών που δημιουργούνται μέσα από τις σχέσεις αυτές.

Η προσέγγιση των ζητημάτων αυτών μέσα από διαφορετικές θεωρητικές οπτικές, ερευνητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες αποτελεί αντικείμενο του Διημέρου με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις ιδιόμορφες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στην εποχή μας, εξαιτίας των δραστικών ανακατατάξεων στον διεθνή καταμερισμό εργασίας που έχει επιφέρει η παγκοσμιοποίηση των οικονομικών δραστηριοτήτων και των ριζικών αλλαγών στους όρους εργασίας και ζωής όλων μας, που έχουν διαμορφωθεί από την οικονομική κρίση και τους όρους αντιμετώπισης της στη χώρα μας.

Προσκεκλημένος Ομιλητής

Uwe Gellert
Καθηγητής, Freie Universität Berlin

Επιστημονική Επιτροπή
Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Νέλλη Ασκούνη, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ελένη Γιαννακοπούλου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Θάλεια Δραγώνα, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κώστας Ζαχάρος, Πανεπιστήμιο Πάτρας
Φραγκίσκος Καλαβάσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Ευγενία Κολέζα, Πανεπιστήμιο Πάτρας
Χαρά Κορτέση-Δαφέρμου, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Δήμητρα Μακρυνιώτη, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κώστας Νικολαντωνάκης, Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας
Μαλβίνα Παπαδάκη, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αντιγόνη Παρούση, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χαρά Σταθοπούλου,  Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Δημήτρης Χασάπης, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κώστας Χατζηκυριάκου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Μαρία Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Άννα Χρονάκη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Υποβολή Εργασιών

Στο Διήμερο θα γίνει δεκτός περιορισμένος αριθμός εισηγήσεων, οι οποίες αξιολογούνται από την Επιστημονική Επιτροπή του Διημέρου σε δύο φάσεις.

Σε μια πρώτη φάση οι προτεινόμενες εισηγήσεις αξιολογούνται με βάση εκτεταμένες περιλήψεις τους (800-1000 λέξεις), οι οποίες θα πρέπει να υποβληθούν το αργότερο μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2013 στην ηλεκτρονική διεύθυνση dchasapis(AT)ecd.uoa.gr

Σε δεύτερη φάση και αφού γίνουν δεκτές οι περιλήψεις οι προτεινόμενες εισηγήσεις αξιολογούνται με βάση τα πλήρη κείμενα τους.

Οι εργασίες που γίνονται δεκτές παρουσιάζονται στο Διήμερο και περιλαμβάνονται στα Πρακτικά, τα οποία κυκλοφορούν σε έκδοση CD ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή του Διημέρου.

Πληροφορίες

Δημήτρης Χασάπης
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τηλ: 6955462666
e-mail: dchasapis(AT)ecd.uoa.gr

Ελένη Γιαννακοπούλου
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Τηλ: 6945175283
e-mail: egian(AT)tutors.eap.gr

· Το Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών οργανώνεται ως συνάντηση ανταλλαγής επιστημονικών απόψεων, ερευνητικών εμπειριών, επιστημολογικών θέσεων και διαλόγου μεταξύ ερευνητών και εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και τύπων εκπαίδευσης με κύριο στόχο την ανάδειξη και τη συζήτηση επίκαιρων ζητημάτων της μάθησης και της διδασκαλίας των μαθηματικών.

· Τα Πρακτικά κάθε Διημέρου κυκλοφορούν σε ειδική έκδοση

Τουριστικός Οδηγός
  • 4/5ήμερο Ρώμη

    Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά
    Αεροπορικώς από Αθήνα: 210€

  • Δαλματικές Ακτές

    7/8ήμερο
    Οδικώς από Αθήνα: 375€

  • 3ήμερο στη Μονεμβασία

    Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά
    Οδικώς από Αθήνα: 98€

  • Χριστούγεννα στην Αυστρία

    Βιέννη - Σάλτσμπουργκ

    Οδικώς από Αθήνα: 365€

  • Βουδαπέστη - Πράγα - Βιέννη
    Βουδαπέστη - Πράγα - Βιέννη

    7ήμερη από Αθήνα

    Οδικώς:  325 €

  • Μύλος των Ξωτικών
    Μύλος των Ξωτικών

    4ήμερο από Αθήνα: 98 €

  • Ονειρούπολη Δράμας - Σέρρες
    Ονειρούπολη Δράμας - Σέρρες

    4ήμερο από Αθήνα: 195 €
    στο  ELPIDA RESORT & SPA 4****

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 237 επισκέπτες και κανένα μέλος

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Προτεινόμενα

Google+