ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Πρόσκληση Εκπαιδευτικών για Θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ)

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ (ΣΕΠ)

Αρ.Πρωτ.20556/Ε1/08-20-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Π.Ε. & Δ.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ Γ΄
Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
Γ. Μπουζιάνη: 210 344 2120
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
Κ. Δημακοπούλου: 210 3442278
Α. Κοκκινίδου: 210 3442278
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΘΕΜΑ: Πρόσκληση μόνιμων εκπαιδευτικών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης για ορισμό Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στη Δομή Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) του κέντρου φιλοξενίας προσφύγων Ανδραβίδας (Κυλλήνης) για το διδακτικό έτος 2016-2017

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

καλεί

τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να αποσπασθούν σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στη ΔΥΕΠ του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Ανδραβίδας (Κυλλήνη), κατά το διδακτικό έτος 2016-2017, να υποβάλουν αίτηση από 09-02-2017 μέχρι 10-02-2017 και ώρα 24.00.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ο εκπαιδευτικός που θα επιλεγεί θα αποσπαστεί στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και θα οριστεί ως Συντονιστής στο κέντρο φιλοξενίας προσφύγων Ανδραβίδας (Κυλλήνη) αρμοδιότητάς της.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

1. άρθρο 31 παρ. 1, 2 και 6 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ.Α΄),
2. άρθρο 6 παρ. 6 του Ν. 2740/1999 (ΦΕΚ 186 τ.Α΄),
3. άρθρο 14 παρ. 29 περ. ι’ τελευταίο εδάφιο του Ν.2817/2000 (ΦΕΚ 78/14-3-2000 τ. Α΄),
4. άρθρα 20, 21 και 38 του Ν. 4415/2016 (Α’ 159),
5. Την αριθμ. 180647/ΓΔ4/27-10-2016 (ΦΕΚ 3502/31-10-2016 τ. Β΄) Κ.Υ.Α. με θέμα «Ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία, συντονισμός και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), κριτήρια και διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών».
6. Την αριθμ. 215440/ΓΔ4/15-12-2016 (ΦΕΚ 4137/22-12-2016, τ. Β΄) Υ.Α. με θέμα «Καθορισμός Σχολικών Μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. & Δ.Ε. Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Αττικής και Δυτικής Ελλάδας για το σχολικό έτος 2016-2017, εντός των οποίων θα λειτουργήσουν οι Δομές για την εκπαίδευση των προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.)».

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΕΠ

Οι ΣΕΠ εισηγούνται μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. και ειδικότερα μεριμνούν για θέματα που αφορούν:

α) στην ενημέρωση των διαμενόντων στο κέντρο φιλοξενίας, στο οποίο έχουν οριστεί, για την ανάγκη της εκπαίδευσης ως βασικού μέσου κοινωνικής ένταξης,

β) στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στις Δ.Υ.Ε.Π.,

γ) στην κατάρτιση καταστάσεων με τα στοιχεία των παιδιών που θα φοιτήσουν στις Δ.Υ.Ε.Π., την προσκόμιση τους στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων για την εγγραφή τους σ' αυτές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις καθώς και την επικαιροποίηση της καταγραφής των μαθητών που φοιτούν στις Δ.Υ.Ε.Π. με ηλικιακά και άλλα κριτήρια

δ) στην παρακολούθηση και τον συντονισμό της παρεχόμενης εκπαίδευσης όλων των εμπλεκομένων μη κρατικών φορέων, ελληνικών και μη, καθώς και στην τήρηση ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων εκπαιδευτικών δράσεων άλλων φορέων,

ε) στην καταγραφή των υπηρεσιακών αναγκών,

στ) την κατανομή των παιδιών σε ομάδες για την μεταφορά τους στις Δ.Υ.Ε.Π. και εν γένει την εποπτεία και τον συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών από τα κέντρα φιλοξενίας και την ασφαλή υποδοχή τους σε αυτά,

ζ) στο συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών για την τυχόν έναρξη λειτουργίας και εν γένει την ομαλή λειτουργία των προβλεπόμενων στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 1 παραρτημάτων σχολικών μονάδων, σε συνεργασία με τους οικείους Διευθυντές εκπαίδευσης, τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων που ανήκουν τα παραρτήματα, τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους και τους υφιστάμενους στα κέντρα φιλοξενίας εκπροσώπους άλλων Υπουργείων, φορέων και διεθνών οργανισμών,

η) στην ενημέρωση των γονέων και στη διαμεσολάβηση για την επίλυση θεμάτων σχετικών με τη φοίτηση των μαθητών μετά από συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των Δ.Υ.Ε.Π.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΕΠ

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ εφόσον έχουν ένα τουλάχιστον από τα κάτωθι προσόντα με την ακόλουθη ιεράρχηση:

α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές,

β) εξειδίκευση (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,

γ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.

Δύνανται να υποβάλουν αίτηση και εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν ένα από τα παραπάνω προσόντα, η οποία όμως θα εξεταστεί με την προβλεπόμενη διαδικασία κάλυψης των θέσεων ΣΕΠ στην παρ. 7 της αριθμ. 152360/ΓΔ4/19-09-2016 Κ.Υ.Α. Ειδικότερα, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ένα τουλάχιστον από τα ανωτέρω προσόντα, επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετά από αίτησή τους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
ΕΠΙΛΟΓΕΣ – ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ

Η αίτηση απόσπασης που υποβάλλεται με τη διαδικασία της παρούσης εγκυκλίου αφορά μόνο στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Οινοφύτων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
Α΄ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

Οι αιτήσεις απόσπασης για ΣΕΠ υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Πριν την πρώτη υποβολή αίτησης απόσπασης, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εγγραφούν στο ΟΠΣΥΔ, ώστε να αποκτήσουν όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του.

Οδηγίες για την εγγραφή και για την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης απόσπασης περιγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης στη διεύθυνση https://opsyd.sch.gr.

Οι εκπαιδευτικοί που ήδη έχουν υποβάλει αίτηση για το κέντρο φιλοξενίας προσφύγων Ανδραβίδας με προηγούμενη πρόσκληση πρέπει, εάν επιθυμούν να μετέχουν και στην παρούσα διαδικασία, να προβούν σε επανεξέταση της αίτησής τους, ενώ όσοι έχουν υποβάλει αίτηση για οποιοδήποτε άλλο κέντρο φιλοξενίας, για τεχνικούς λόγους, πρέπει να αποστείλουν την αίτησή τους στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., προκειμένου η καταχώριση να γίνει από την υπηρεσία μας.

Οι εκπαιδευτικοί κατά την υποβολή της αίτησης πρέπει να έχουν υπόψη τους τα ακόλουθα:

α) Για τα προαναφερόμενα προσόντα συμπληρώνουν τα αντίστοιχα πεδία:
Για την απόδειξη της εθελοντικής συμμετοχής σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου οι εκπαιδευτικοί δύνανται να υποβάλλουν τα σχετικά δικαιολογητικά ηλεκτρονικά ψηφιοποιημένα καθώς και σύντομο βιογραφικό σημείωμα (upload).

Με την οριστική υποβολή της αίτησης, ο εκπαιδευτικός λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου από το ηλεκτρονικό σύστημα και δύναται να αποθηκεύσει ή/και να εκτυπώσει αντίγραφό της αίτησης σε μορφή pdf.

β) Τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση απόσπασης έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του Ν.1599/86 και ψευδής δήλωση συνεπάγεται κυρώσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 6 του άρθρου 22 του ίδιου νόμου.

Β΄ ΔΙΚΑΙΩΜΑ - ΚΩΛΥΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Δικαίωμα υποβολής αίτησης - υπεύθυνης δήλωσης για απόσπαση έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι:
α) είναι στελέχη της εκπαίδευσης με θητεία,
β) υπηρετούν σε θέσεις με θητεία μετά από κρίσεις, ή
γ) υπηρετούν με θητεία στα Πρότυπα ή Πειραματικά Σχολεία.

Αιτήσεις απόσπασης που τυχόν υποβάλουν εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων δεν θα γίνονται δεκτές.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’
ΕΛΕΓΧΟΣ - ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Α) Προς τους εκπαιδευτικούς

Δυνατότητα ανάκλησης της αίτησης απόσπασης είναι εφικτή μόνο μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος.

Β) Προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης

Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει:

1. Να κοινοποιήσουν άμεσα την εγκύκλιο αυτή σε όλα τα σχολεία της αρμοδιότητάς τους, επισυνάπτοντας το αναλυτικό εγχειρίδιο οδηγιών για τη συμπλήρωση της αίτησης και

2. Να θέσουν υπόψη των πιστοποιημένων χρηστών του συστήματος το εγχειρίδιο οδηγιών για τη συμπλήρωση και υποβολή της σχετικής αίτησης.

3. Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων και μέχρι 13-02-2017 και ώρα 12.00 θα πρέπει να προβούν στον έλεγχο των αιτήσεων απόσπασης, που υπέβαλαν οι εκπαιδευτικοί αρμοδιότητάς τους (δηλ. όσοι υπάγονται οργανικά σε αυτούς) στο Ολοκληρωμένο Ηλεκτρονικό Σύστημα Συλλογής και Διαχείρισης Αιτήσεων Απόσπασης (https://opsyd.sch.gr).

Γ) Προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, μετά τον έλεγχο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αφού εξάγει σε αρχείο excel τις υποβληθείσες αιτήσεις απόσπασης, θα πρέπει με βάση τα στοιχεία των αιτήσεων στις 15-02-2017, να αποστείλει τη σχετική πρόταση του ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., αντίστοιχα μέχρι 12 μ.μ.

Επισημαίνεται ότι στο αρχείο θα πρέπει να προστεθεί στήλη στην οποία θα αναφερθεί για κάθε εκπαιδευτικό η αξιολογική σειρά κατάταξης. Για τους εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν κάποιο από τα προαναφερόμενα προσόντα δεν απαιτείται αξιολογική σειρά κατάταξης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ