Η κάθοδος της Βόρειας Μακεδονίας στην Ελληνική Εκπαίδευση

Τί σημαίνει ότι ο όρος "Μακεδόνας" θα αναφέρεται Διεθνώς σε κάτοικο της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας;

Υπάρχουν αναφορές που μπορεί να θεωρηθούν "αλυτρωτικές" και θα πρέπει να αφαιρεθούν από χρήση στην Ελλάδα;

Η "Κάθοδος" της Βόρειας Μακεδονίας στην Ελληνική Σχολική Εκπαίδευση; 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2008

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 
Pin It

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΓΙΑ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΣΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αρ.Πρωτ. 144697 / Γ3/10– 11 – 2008

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ   ΕΦ.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕΔΠ
TMHMA A

Τηλέφωνο: 210-3442052
Fax: 210-3442051

ΘΕΜΑ: «Επανακαθορισμός της ύλης μαθημάτων εξετάσεων επιλογής εκπαιδευτικών Α΄θμιας εκπαίδευσης για μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία της χώρας»

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις του Ν.2327/1995 (ΦΕΚ 156/31.7.1995/τ.Α΄) «Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ρύθμιση θεμάτων έρευνας και μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»
2.Την αριθμ.Γ3/345/9.11.1995 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Οργάνωση και διεξαγωγή των γραπτών εξετάσεων για την επιλογή δασκάλων και νηπιαγωγών για φοίτηση σε όλα τα Διδασκαλεία μετεκπαίδευσης δασκάλων και νηπιαγωγών» (ΦΕΚ 945/15.11.1995/τ.Β΄)
3. Την με αριθμ. Γ3/587/16.10/97 Υ.Α. με την οποία τροποποιείται η Γ3/345/9.11.1995 Υπουργική Απόφαση
4. Την με αριθμ. 129392/Γ3/14.11.2007 (Συγκρότηση Επιτροπής Επιλογής)
5. Την Γ3/594/27.11.1998 «Καθορισμός ύλης μαθημάτων εξετάσεων επιλογής εκπαιδευτικών για μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία της χώρας»
6. Το Πρακτικό 12/13.10.2008 με τις προτάσεις της Επιτροπής Επιλογής για τον επανακαθορισμό της Εξεταστέας Ύλης για την εισαγωγή των εκπαιδευτκών Α΄θμιας εκπαίδευσης για εισαγωγή στα Διδασκαλεία της χώρας.
7. Την με αριθ. 108009/ΣΤ5/1-10-07 Υ.Α. (ΦΕΚ 1950/2007 τ.Β΄) του ΥΠ.Ε.Π.Θ Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής, «Με εντολή Υπουργού», στο Γενικό Γραμματέα, στους Ειδικούς Γραμματείς και στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων της Κ.Υ. του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Εγκρίνουμε το Πρακτικό 12/13.10.2008 της Επιτροπής Επιλογής για τον επανακαθορισμό της Εξεταστέας Ύλης των εκπαιδευτκών Α΄θμιας εκπαίδευσης για εισαγωγή στα Διδασκαλεία της χώρας και τροποποιούμε την Γ3/594/27.11.1998 «Καθορισμός ύλης μαθημάτων εξετάσεων επιλογής εκπαιδευτικών για μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία της χώρας», ως εξής:

1. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Οι υποψήφιοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί θα εξεταστούν στην ανάλυση λογοτεχνικού κειμένου. (Με βάση το εξεταζόμενο κείμενο θα διατυπώνονται ερωτήματα σχετικά με τη Νεοελληνική Λογοτεχνία ή την Παιδική Λογοτεχνία της εποχής στην οποία ανήκει το κείμενο – χαρακτηριστικά λογοτεχνικών σχολών, αισθητικών ρευμάτων, εκπρόσωποι)

  • Το δημοτικό τραγούδι: Η τεχνική. Οι συλλογές.
  • Ρήγας: Θούριος.
  • Επτανησιακή σχολή: Χαρακτηριστικά.
  • Δ.Σολωμός: Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, Λάμπρος, Η γυναίκα της Ζάκυνθος.
  • Αν.Κάλβος: Εις τον Ιερόν Λόχον.
  • Α.Βαλαωρίτης: Φωτεινός.
  • Λ.Μαβίλης: Λήθη, Ελιά.
  • Παλιά Αθηναϊκή Σχολή, Ελληνικός Ρομαντισμός.
  • Γεώργιος Ζαλοκώστας: Ο βοριάς που τ’αρνάκια παγώνει.
  • Αχ. Παράσχος: Εις δρομίσκον των Αθηνών.
  • Η γενιά του 1880. Νέα Αθηναϊκή Σχολή. Παρνασσισμός.
  • Κ.Παλαμάς: Αθήνα (Φλογέρα του βασιλιά), Το πανηγύρι της Κακάβας (Δωδεκάλογος του γύφτου), Μια πίκρα, Πανηγύρι στα Σπάρτα, Το σπίτι που γεννήθηκα, Ο θάνατος του παλικαριού.
  • Το ηθογραφικό διήγημα: Η πεζογραφία μετά το 1880.
  • Γ.Βιζυηνός: Το αμάρτημα της μητρός μου.
  • Α.Παπαδιαμάντης: Ο φτωχός Άγιος.
  • Αν.Καρκαβίτσας: Ο ζητιάνος.
  • Γ.Ξενόπουλος: Ο κόκκινος βράχος.
Η ποίηση ως τα 1930: χαρακτηριστικά
  • Γ.Γρυπάρης: Ο πραματευτής.
  • Γ.Δροσίνης: Η Αγία Τράπεζα, Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος, Το τραγούδι της Λυγερής.
  • Μ.Μαλακάσης: Το Μεσολογγίτικο, Ο Τάκη-Πλούμας.
  • Ι.Πολέμης: Το παλιό βιολί, Το κρυφό σχολειό.
  • Ζαχ.Παπαντωνίου: Η κατάρα του πεύκου, Η προσευχή του ταπεινού, Ρούμελη.
  • Κ.Καβάφης: Τέχνη, Κεριά, Από υαλί χρωματιστό, Περιμένοντας τους βαρβάρους, Σατραπεία, Ας φρόντιζαν, Όσο μπορείς, Απιστία, Το πρώτο σκαλί.
  • Αγ.Σικελιανός: Στου Όσιου Λουκά το μοναστήρι, Ιερά Οδός, Θαλερό.
  • Κ.Βάρναλης: Να σ’αγναντέυω θάλασσα, Η μάνα του Χριστού.
  • Κ.Καρυωτάκης: Δημόσιοι Υπάλληλοι, Τι να σου πω, Φθινόπωρο, (Ελεγεία και Σάτυρες).
  • Τ.Παπατσώνης: Γλυκύ μου έαρ.
  • Ι.Μ.Παναγιωτόπουλος: Τα παιδιά της Κύπρου.
  • Σ.Μελάς: Τα παιδικά χρόνια του Κολοκοτρώνη
  • Ν.Καζαντζάκης: Ο ήλιος που βασίλευε (15 στίχοι) απόσπασμα από την «Οδύσσεια».
Η γενιά του 1930: ποίηση – χαρακτηριστικά 
  • Γ.Σεφέρης: Ελένη, Πάνω σ’ένα ξένο στίχο, Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει, Ο Βασιλιάς της Ασίνης, ένας γέροντας στην ακροποταμιά.
  • Α.Εμπειρίκος: Όλα στη γη θέλουν αγάπη.
  • Ν.Εγγονόπουλος: Μπολιβάρ, Ένα ελληνικό ποιήμα.
  • Μελισσανθή: Μεταμέλεια.
  • Οδ.Ελύτη: Ήλιος ο πρώτος, Ο ήλιος ο ηλιάτορας (συλλογές).
  • Γ.Ρίτσος: Επιτάφιος.
  • Ν.Βρεττάκος: Μάνα και γιος, Της Σπάρτης οι πορτοκαλιές.
  • Ν.Γκάτσος: Στου πικραμένου την αυλή (Αμοργός).
  • Γ.Σκαρίμπας: Σπασμένο καράβι, Το θείο τραγί, Καημοί στο Γριπονήσι.
Η γενιά του 1930: πεζογραφία – χαρακτηριστικά 
  • Φ.Κόντογλου: Pedro Cazas
  • Στ.Μυριβήλης: Βασίλης Αρβανίτης, Το Αιγαίο και τα νησιά του (Απ’την Ελλάδα).
  • Ηλ.Βενέζης: Αιολική γη.
  • Γ.Θεοτοκάς: Η αργώ.
  • Δ.Σωτηρίου: Ματωμένα χώματα.
Μεταπολεμική ποίηση και πεζογραφία: χαρακτηριστικά 
  • Μ.Σταχτούρης: Η ηρωίδα, Πληγωμένη άνοιξη.
  • Μ.Αναγνωστάκης: Μιλώ, Το σκάκι.
  • Δ.Χατζής: Το τέλος της μικρής μας πόλης.
 Παιδική λογοτεχνία: χαρακτηριστικά
  • ΜΠ.Δέλτα: Τα μυστικά του βάλτου.
  • Άλκη Ζέη: Ψεύτης παππούς.
  • Μ.Κλιάφα: Οι πελαργοί ξανάρχονται.
  • Ζ.Σαρρή: Ο Αθηνόδωρος (Κόκκινη κλωστή δεμένη)

 2. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Για τους δασκάλους η ύλη του διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:

Ανάπτυξη: Η θεωρία του Piaget για τη γνωστική ανάπτυξη, η θεωρία του Vygotsky για τη γνωστική ανάπτυξη, εκπαιδευτικές εφαρμογές, κοινωνιο-δομικές προσεγγίσεις της γνωστικής ανάπτυξης, γνωστικές συγκρούσεις.

Γνώση και Μάθηση: Ο ρόλος της γνώσης στη μαθησιακή διαδικασία, συμπεριφορισμός, μοντέλα επεξεργασίας των πληροφοριών, μαθησιακό ύφος, στρατηγικές μάθησης, επίλυση προβλημάτων, μεταγνώση.

Ατομικές διαφορές: Ως προς τη νοημοσύνη, το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο, το φύλο. Διαταραχές του λόγου, μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς.

Κίνητρα: Εσωτερικά-Εξωτερικά κίνητρα, συμπεριφορικές, ανθρωπιστικές, γνωστικές και κοινωνικό-πολιτισμικές προσεγγίσεις ερμηνείας των κινήτρων, κίνητρα και παιδαγωγική πράξη, κίνητρα επίτευξης και προσανατολισμού στόχων.

Αξιολόγηση: Αξιολόγηση του μαθητή, παιδαγωγική αξιολόγηση (αξιολόγηση με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα, αξιολόγηση της επίδοσης, δυναμική αξιολόγηση, ατομικός φάκελος του μαθητή), κ. α. Ψυχολογική αξιολόγηση, ψυχομετρικά κριτήρια.

Συμβουλευτική: Θεωρητικέςπροσεγγίσεις και είδη-στάδια συμβουλευτικής, ο συμβουλευτικός ρόλος του εκπαιδευτικού, δεξιότητες επικοινωνίας, χειρισμός συναισθημάτων, διαχείριση κρίσεων στο σχολείο.

Για τους νηπιαγωγούς η ύλη του διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:

Ανάπτυξη: Η θεωρία του Piaget για τη γνωστική ανάπτυξη, η θεωρία του Vygotsky για τη γνωστική ανάπτυξη, εκπαιδευτικές εφαρμογές, κοινωνιο-δομικές προσεγγίσεις της γνωστικής ανάπτυξης, γνωστικές συγκρούσεις.

Γνώση και Μάθηση: Ο ρόλος της γνώσης στη μαθησιακή διαδικασία, συμπεριφορισμός, μοντέλα επεξεργασίας των πληροφοριών, μαθησιακό ύφος, στρατηγικές μάθησης, επίλυση προβλημάτων, μεταγνώση.

Ατομικές διαφορές: Ως προς τη νοημοσύνη, το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο, το φύλο. Διαταραχές του λόγου, πρώιμη παρέμβαση, προβλήματα συμπεριφοράς.

Κίνητρα: Εσωτερικά-Εξωτερικά κίνητρα, συμπεριφορικές, ανθρωπιστικές, γνωστικές και κοινωνικό-πολιτισμικές προσεγγίσεις ερμηνείας των κινήτρων, κίνητρα και παιδαγωγική πράξη, κίνητρα επίτευξης και προσανατολισμού στόχων

Αξιολόγηση: Αξιολόγηση του μαθητή, παιδαγωγική αξιολόγηση (αξιολόγηση με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα, αξιολόγηση της επίδοσης, δυναμική αξιολόγηση, ατομικός φάκελος του μαθητή), κ. α. Ψυχολογική αξιολόγηση, ψυχομετρικά κριτήρια.

Συμβουλευτική: Θεωρητικέςπροσεγγίσεις και είδη-στάδια συμβουλευτικής, ο συμβουλευτικός ρόλος του εκπαιδευτικού, δεξιότητες επικοινωνίας, χειρισμός συναισθημάτων, διαχείριση κρίσεων στο σχολείο.

3. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Για τους δασκάλους η ύλη του διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:
  • Η Διδακτική ως επιστήμη και ως σύνθεση θεωρίας και πράξης.
  • Προσωπικότητες και σταθμοί στην εξέλιξη της Διδακτικής.
  • Διδασκαλία και μάθηση στη σχολική τάξη.
  • Σκοποί και στόχοι στη διδασκαλία.
  • Μεθοδολογικές προσεγγίσεις και τεχνικές της διδακτικής πράξης.
  • Η ερώτηση ως βασικό στοιχείο της διδασκαλίας (φιλοσοφία, είδη, τεχνικές).
  • Ομαδοκεντρική, εξατομικευμένη, βιωματική - επικοινωνιακή, κονστρουκτιβιστική διδασκαλία - μάθηση.
  • Προγραμματισμός – σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
  • Οργάνωση – διοίκηση, έλεγχος και κοινωνικό πλαίσιο της σχολικής τάξης.
  • Αξιολόγηση της μαθητικής επίδοσης.
  • Τα test στη διδακτική πράξη.
  • Εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών μοντέλων και αξιοποίησή τους στη μεταγνώση.
  • Η Τεχνολογία στη διδακτική διαδικασία.
  • Η ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθητών χαμηλής επίδοσης στη διδακτική διαδικασία.
  • Η συμβολή της διαδασκαλίας στη καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
  • Η ανατροφοδότηση μαθητή – δασκάλου κατά τη διδακτική διαδικασία.
  • Παρώθηση και κίνητρα των μαθητών κατά τη διδακτική διαδικασία.
  • Σχολική αποτυχία και διδακτική πράξη.
  • Ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στη διδακτική διαδικασία.
Για τους νηπιαγωγούς η ύλη του διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:
  • Η Διδακτική ως επιστήμη και ως σύνθεση θεωρίας και πράξης.
  • Προσωπικότητες και σταθμοί στην εξέλιξη της Διδακτικής.
  • Η οργάνωση και ο έλεγχος της ομάδας των νηπίων
  • Διδασκαλία και μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση.
  • Μεθοδολογικές αρχές και τεχνικές της διδακτικής πράξης στο νηπιαγωγείο.
  • Βιωματική μάθηση.
  • Παιγνιώδης μορφή διδασκαλίας.
  • Σχεδιασμός των δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο.
  • Διδακτική εκμάθησης βασικών δεξιοτήτων.
  • Διδακτική μαθηματικών εννοιών στην προσχολική εκπαίδευση.
  • Η δημιουργικότητα των νηπίων και η διδακτική πράξη.
  • Παρώθηση και κίνητρα των νηπίων κατά την διδακτική πράξη.
  • Ο ρόλος της νηπαγωγού στο σύγχρονο νηπιαγωγείο.
  • Η Διδακτική του παραμυθιού στο νηπιαγωγείο.
  • Το παιχνίδι ρόλων.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση εξωσχολικών δραστηριοτήτων.
  • Διδακτικές παρεμβάσεις για την ενεργό ένταξη του νηπίου στις ομαδοκεντρικές δραστηριότητες.
  • Αξιολόγηση του νηπίου.

 


Εκτύπωση