"Σχολικά Γεύματα" : Πρόγραμμα Σίτισης σε Δημοτικά Σχολεία

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΙΤΙΣΗΣ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
(ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ)

Αρ.Πρωτ.Φ.14/ΦΜ/156364/Δ1/20-09-2018/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ B’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Email : spudonpe(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Β. Τζιντάνου, Γ. Μέττα
Τηλέφωνο : 210 344 3318
FAX : 210 344 3354

ΘΕΜΑ: Υλοποίηση προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» σε σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης

Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1/8-8-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 3508Β’/21-8-2018), η Υπηρεσία μας προβαίνει σε οδηγίες ως προς την εφαρμογή του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα».

Συγκεκριμένα, σας ενημερώνουμε ότι το εν λόγω πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σταδιακά εντός του διδακτικού έτους 2018-2019 για όλους τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων του Πίνακα 1 και 2 (συν. 1). Η ημερομηνία έναρξης του προγράμματος θα ανακοινώνεται σε κάθε σχολική μονάδα εγκαίρως από το Ανάδοχο.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ – ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα απευθύνεται στο σύνολο των μαθητών των επιλεγμένων σχολείων, με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων-κηδεμόνων αυτών (συν. 2, υπόδειγμα υπεύθυνων δηλώσεων).

Το μενού του προγράμματος αφορά και στις πέντε (5) εκπαιδευτικές ημέρες της εβδομάδας και είναι ειδικά σχεδιασμένο από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, για να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες των μαθητών, στo πλαίσιο της υγιεινής μεσογειακής διατροφής.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Π.Δ. 97/2017 (ΦΕΚ 109/Α’ /01-08-2017)) ως ακολούθως:

Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» μεταβαίνουν στις οριζόμενες από το Σύλλογο Διδασκόντων αίθουσες. Ο χρόνος υλοποίησης του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» διαρκεί ως τις 13.45 για τους μαθητές που δεν παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, οπότε και αποχωρούν από το σχολείο. Για τους μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» λήγει, όπως προβλέπεται από το ισχύον πρόγραμμα του Ολοημέρου, στις 14.00.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΑ Δ. ΣΧ. ΜΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ 4/ΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΩ
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ  
08.00–08.15 15΄ Υποδοχή μαθητών
08.15–09:40 85΄ 1η διδακτική περίοδος
09:40–10:00 20΄ Διάλειμμα
10:00–11:30 90΄ 2η διδακτική περίοδος
11:30- 11:45 15΄ Διάλειμμα
11:45–12:25 40΄ 5η διδακτική ώρα
12:25–12:35 10΄ Διάλειμμα
12.35–13:15 40΄ 6η διδακτική ώρα(Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)
13.15-13.20 5’ Μετάβαση μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης στην-στις αίθουσες σίτισης
13.20-13.45 25’ Σίτιση για τους μαθητές που δεν παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα και συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα»
13.20-14.00 40’ 1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Σίτιση-χαλάρωση για τους μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων όλων των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο ανωτέρω πρόγραμμα, σε ειδική συνεδρίασή τους, κατά την έναρξη του προγράμματος, αποφασίζουν

α) τον καθορισμό των απαραίτητων αιθουσών που κατά περίπτωση κρίνονται αναγκαίες για την υλοποίηση του προγράμματος

β) τις ειδικότερες λεπτομέρειες που αφορούν στην οργάνωση και υλοποίηση της όλης διαδικασίας και γενικότερα τη ρύθμιση όλων των προβλημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τυχόν ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας.

Όσον αφορά τα ολιγοθέσια σχολεία και ειδικότερα τα 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια και λόγω των ιδιαιτεροτήτων τους, δίνεται στο σχολείο, με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, η δυνατότητα επιλογής του χρόνου εφαρμογής του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» κατά τη διάρκεια της ημέρας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Σας επισυνάπτουμε το πρόγραμμα διατροφής των σχολικών γευμάτων και υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με την παρ. α3, του άρθρου 1, της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1/8-8-18 Υ.Α. (ΦΕΚ 3508Β’/21-8-2018), οι Διευθυντές των συμμετεχόντων Δημοτικών Σχολείων οφείλουν να συγκεντρώσουν τις Υπ. Δηλώσεις συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα (συν. 2 ), όπου θα αναφέρονται τυχόν αλλεργίες - δυσανεξίες αυτών και να τις αποστείλουν στο/στους Συντονιστή/ές του προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε. μέχρι την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018.

Περίοδος: ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΙ ΜΗΝΕΣ (Νοέμβριος έως και Μάρτιος)

 

Δευτέρα

Τρίτη

Τετάρτη

Πέμπτη

Παρασκευή

1η εβδομάδα

-Κοτόπουλο
ή μπιφτέκια κοτόπουλου
ή γαλοπούλας

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή πατάτες φούρνου

- Σαλάτα

-Μακαρόνια με 4-5 κουταλιές της σούπας κιμά

- Σαλάτα

Φιλέτο ψαριού
(πέρκα ή γλώσσα ή βακαλάος ή παγκάσιους)

-Ρύζι ή πατάτες

- Σαλάτα

-Κρέας μοσχαρίσιο

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή κριθαράκι
ή πλιγούρι

- Σαλάτα

-Αρακάς κοκκινιστός ή λεμονάτος

- Ψωμί

-Τυρί φέτα
ή Ομελέτα
ή βραστό αυγό

- Σαλάτα

2η εβδομάδα

- Φιλέτο ψαριού (πέρκα
ή γλώσσα
ή βακαλάος
ή παγκάσιους)

- Ρύζι ή πατάτες

- Σαλάτα

-Μπιφτέκια μοσχαρίσια

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή πατάτες

- Σαλάτα

-Όσπρια (φακές
ή φασόλια
ή ρεβίθια)

- Ρύζι
ή Ψωμί

- Τυρί φέτα

- Σαλάτα

- Κοτόπουλο

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή πατάτες
ή πλιγούρι

- Σαλάτα

-Σπανακόρυζο
ή λαχανόρυζο

-Ψωμί ολικής άλεσης

-Τυρί φέτα
ή Ομελέτα
ή βραστό αυγό

- Σαλάτα (λάχανο ή ντομάτες)

Περίοδος: ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟΙ ΜΗΝΕΣ (Απρίλιος – Ιούνιος και Σεπτέμβριος – Οκτώβριος)

 

Δευτέρα

Τρίτη

Τετάρτη

Πέμπτη

Παρασκευή

1η εβδομάδα

-Κοτόπουλο
ή μπιφτέκια κοτόπουλου ή γαλοπούλας

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή πατάτες φούρνου

- Σαλάτα

- Μακαρόνια με 4-5 κουταλιές της σούπας κιμά

- Σαλάτα

-Φιλέτο ψαριού (πέρκα ή γλώσσα ή βακαλάος ή παγκάσιους)

-Ρύζι
ή πατάτες (φούρνου ή σε μορφή πατατοσαλάτας

- Σαλάτα

-Κρέας μοσχαρίσιο

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή κριθαράκι
ή πλιγούρι

- Σαλάτα

-Σπανακόπιτα (με τυρί φέτα)

-Ομελέτα
ή βραστό αυγό

-Σαλάτα

2η εβδομάδα

- Φιλέτο ψαριού
(πέρκα ή γλώσσα ή βακαλάος ή παγκάσιους)

- Ρύζι
ή πατάτες

- Σαλάτα

-Μπιφτέκια μοσχαρίσια

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή πατάτες

-Σαλάτα

-Όσπρια
(φακές ή φασόλια μαυρομάτικα ή χάντρες ή ρεβίθια)

- Ρύζι ή Ψωμί

- Τυρί φέτα

- Σαλάτα

-Κοτόπουλο φούρνου

-Ρύζι
ή μακαρόνια
ή πατάτες
ή πλιγούρι

- Σαλάτα

-Φασολάκια
ή μπριάμ (με κολοκυθάκια, πατάτα & λαχανικά)

-Ψωμί ολικής άλεσης

-Τυρί φέτα
ή Ομελέτα
ή βραστό αυγό

-Σαλάτα
(λάχανο ή ντομάτες)

Τα σχολικά γεύματα έχουν παρασκευαστεί για να μοιράζονται στην/στις αίθουσα/ες ακριβώς πριν την έναρξη της σίτισης, ώστε να παραμένουν στις ασφαλείς θερμοκρασίες συντήρησης. Σε όποιες τυχόν περιπτώσεις η κατανάλωση του γεύματος δε γίνεται εντός του σχολείου και βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών (π.χ. έκτακτη πρόωρη αποχώρηση μαθητή από το σχολείο), εφιστάται η προσοχή στην τήρηση των όρων που θέτει το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών:

Τα γεύματα να διατηρηθούν υπό ψύξη, με την προϋπόθεση ότι η θερμοκρασία τους θα φτάσει τους 4 βαθμούς Κελσίου εντός 2 ωρών από το σερβίρισμα. Σε αυτή την περίπτωση τα γεύματα μπορούν να αποθηκευτούν στο ψυγείο και να καταναλωθούν, αφού ξαναζεσταθούν στους 74 βαθμούς Κελσίου για 15 δευτερόλεπτα.

Σε κάθε περίπτωση, ουδεμία ευθύνη προκύπτει για τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του προγράμματος και το σχολείο η κατανάλωση των γευμάτων εκτός σχολικού πλαισίου.

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ –ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ

Το κάθε προσφερόμενο γεύμα είναι ατομικά συσκευασμένο ανά είδος (ζεστό φαγητό και σαλάτα) σε πλαστικούς περιέκτες μιας χρήσεως (C-PET, A-PET & PP), που κλείνουν αεροστεγώς, ώστε να μην επιτρέπουν τις διαρροές κατά τη μεταφορά και να προστατεύουν τα τρόφιμα από σκόνη, έντομα και άλλες ρυπάνσεις. Το ψωμί είναι συσκευασμένο σε κλειστές ατομικές συσκευασίες.

Κάθε συσκευασία συνοδεύεται από χαρτοπετσέτες και κατάλληλα πλαστικά πιρούνια ή κουτάλια - κατά περίπτωση - καθώς και μαχαίρια (χωρίς προεξοχές και ανωμαλίες) μιας χρήσεως.

Σε κάθε συσκευασία αναγράφεται η ημερομηνία παρασκευής και τα συστατικά του γεύματος (π.χ. σαλάτα εποχής και κυρίως ζεστό πιάτο).

Τα γεύματα είναι τοποθετημένα σε ειδικούς θερμοθαλάμους μεταφοράς τροφίμων με τον ασφαλή ενδεδειγμένο τρόπο. Οι σαλάτες μεταφέρονται σε ψυκτικούς θαλάμους.

Τα γεύματα παραδίδονται στα σχολεία εντός του χρονικού διαστήματος 10:00 -13.00. Ο ανάδοχος υποχρεούται να αφήσει τις μερίδες των γευμάτων σε θερμοθαλάμους και τις σαλάτες σε ψυκτικούς θαλάμους, τους οποίους παραλαμβάνει την επόμενη σχολική ημέρα.

ΤΡΙΜΕΛΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ, ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

Α. Σε κάθε σχολική μονάδα που συμμετέχει στο πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα», είναι απαραίτητη η σύσταση τριμελούς Επιτροπής Παραλαβής των γευμάτων, με τη διαδικασία που προβλέπεται στις με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 (ΦΕΚ 3870 B’/3-11-2017), Φ.14/ΦΜ/42448/14-3-2018 (ΦΕΚ 1022 Β’/21-3-2018) και Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1/8-8-2018 (ΦΕΚ 3508Β’/21-8-2018) Υ.Α. Πρόεδρος της Επιτροπής αναλαμβάνει ο Διευθυντής/Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, ενώ τις άλλες δυο θέσεις καταλαμβάνουν ο Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας, όπου προβλέπεται η θέση ευθύνης και ένας εκπαιδευτικός. Ο ορισμός των δυο (2) εκπαιδευτικών γίνεται με εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και με απόφαση του οικείου Δ/ντή Π.Ε.

Μετά τη συγκρότηση της Επιτροπής, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος κάθε σχολικής μονάδας οφείλει να αποστείλει γραπτώς προς τον/τους Συντονιστή/ές του προγράμματος στην οικεία Διεύθυνση Π.Ε. τα ονόματα και τα λοιπά στοιχεία των μελών που απαρτίζουν την Επιτροπή Παραλαβής.

Β. Το έργο και τα καθήκοντα των Επιτροπών Παραλαβής ορίζονται στο άρθρο 1 της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/42448/14-3-2018 (ΦΕΚ 1022 Β’/21-3-2018) και στο άρθρο 1β της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1/8-8-2018 (ΦΕΚ 3508Β’/21-8-2018) Υ.Α.

Ιδιαίτερη προσοχή εφιστάται στον έλεγχο των μακροσκοπικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών των γευμάτων, τα οποία πρέπει να είναι χωρίς ενδείξεις χρησιμοποίησης μειονεκτικών πρώτων υλών, απαλλαγμένα από ξένες ύλες και το χρώμα, η υφή, η οσμή και η γεύση τους να είναι χαρακτηριστικά του είδους και των συστατικών τους. Γεύματα τα οποία παρουσιάζουν σημάδια σήψης, ευρωτίασης (μούχλας) ή άλλης αλλοίωσης πρέπει να αποκλείονται από την κατανάλωση.

Ο ως άνω έλεγχος διενεργείται καθημερινά κατά τη διαδικασία παραλαβής, μπορεί δε να καλείται να παραστεί και ο ανάδοχος.

Αν η Επιτροπή Παραλαβής κρίνει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα παραδοτέα δεν ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της Σύμβασης, συντάσσεται πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, που αναφέρει τις παρεκκλίσεις που διαπιστώθηκαν και γνωμοδοτεί αν οι αναφερόμενες παρεκκλίσεις επηρεάζουν την καταλληλότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και παραδοτέων και συνεπώς αν μπορούν οι τελευταίες να καλύψουν τις σχετικές ανάγκες.

Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν επηρεάζεται η καταλληλότητα, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΕΚΑ, μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή των εν λόγω παρεχόμενων υπηρεσιών και συνεπώς η Επιτροπή Παραλαβής υποχρεούται να προβεί στην οριστική παραλαβή των παρεχόμενων υπηρεσιών της Σύμβασης και να συντάξει σχετικό πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην απόφαση. Η Επιτροπή Παραλαβής αποστέλλει μια φορά την εβδομάδα πρακτικό παραλαβής, καθώς και τα σχετικά παραστατικά (δελτίο αποστολής στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης) στον/στους Συντονιστή/ές του προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε. Υπενθυμίζεται ότι σε ειδικές περιπτώσεις (τοπικές αργίες, απεργίες, εκλογές κλπ) όπου η σχολική μονάδα δε λειτουργεί, η Επιτροπή Παραλαβής ενημερώνει αμμελητί εγγράφως τον/τους Συντονιστή/ές της οικείας Δ/νσης Π.Ε. τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν, ώστε να ενημερώνεται εγκαίρως και ο Ανάδοχος και να μη δημιουργούνται δυσλειτουργίες στην υλοποίηση του προγράμματος.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ»

Το έργο και τα καθήκοντα των Συντονιστών του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» ορίζονται στην παρ.α2, του άρθρου 1, της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1/8-8-2018 (ΦΕΚ 3508Β’/21-8-2018) Υ.Α. Εφεξής, κάθε Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης δύναται να ορίζει τόσους Συντονιστές όσους κρίνει απαραίτητους, για την αποτελεσματική υλοποίηση του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν σε αυτό.

Ο/οι Συντονιστής/ές συγκεντρώνει/ουν όλες τις Υπ. Δηλώσεις συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα από όλα τα σχολεία περιοχής ευθύνης του/τους και τις αποστέλλει/ουν μέχρι την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018 στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ [Διεύθυνση Οικογενειακών Επιδομάτων, Τμήμα Παροχών Κοινωνικής Στήριξης Οικογενειών, υπόψη κας Βρακατσέλη Θωμαής (e-mail: th.dagli(ΣΤΟ)oga.gr) και κας Παππά Αλεξίας (e-mail: a.pappa(ΣΤΟ)oga.gr), τηλέφωνα επικοινωνίας: 213 1519 265 και 213 1519 266].

Ιδιαίτερη προσοχή εφιστάται στο λεπτομερή έλεγχο των πρακτικών παραλαβής που αποστέλλονται εντός του πρώτου δεκαήμερου κάθε επόμενου μήνα από τις Επιτροπές Παραλαβής των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς τους καθώς και των λοιπών παραστατικών (δελτία αποστολής κλπ). Μετά τον έλεγχο, οι Συντονιστές διαβιβάζουν στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ [Διεύθυνση Οικογενειακών Επιδομάτων, Τμήμα Παροχών Κοινωνικής Στήριξης Οικογενειών, υπόψη κας Βρακατσέλη Θωμαής (e-mail: th.dagli(ΣΤΟ)oga.gr) και κας Παππά Αλεξίας (e-mail: a.pappa(ΣΤΟ)oga.gr), τηλέφωνα επικοινωνίας: 213 1519 265 και 213 1519 266] εντός του δεύτερου δεκαήμερου κάθε επόμενου μήνα τα ανωτέρω πρακτικά καθώς και τα λοιπά παραστατικά (δελτία αποστολής, κλπ…) του προηγούμενου μήνα υλοποίησης για όλες τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς του/τους, συνοδευόμενα από υπολογιστικά φύλλα (excel), στα οποία αναφέρεται ο ακριβής αριθμός σχολικών γευμάτων που παρελήφθησαν ανά βδομάδα από κάθε Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας, ανά Δήμο, Ανάδοχο και μήνα αναφοράς. Στα ίδια υπολογιστικά φύλλα, σε ξεχωριστή στήλη, αναγράφονται οι αριθμοί των δελτίων αποστολής κατ’ αντιστοιχία με τα εβδομαδιαία πρακτικά παραλαβής (συν. 3 συνοδευτική φόρμα σε excel).

Συν.1 : σαράντα έξι (46) σελίδες, Πίνακες 1 και 2 συμμετεχόντων σχολικών μονάδων
Συν.2 : μια (1) σελίδα, Υπεύθυνες Δηλώσεις
Συν.3: ένα (1) φύλλο Excel, Συνοδευτική Φόρμα Συντονιστών

Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗΣ
ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. & Δ.Ε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΑΛΑΣ

 


(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3508/2018)

Αριθμ. Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1
Επέκταση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» και τροποποίηση της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/Δ1/21-3-2017 (ΦΕΚ 1115 Β΄/31-3-2017) υπουργικής απόφασης και της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/42448/Δ1/14-3-2018 (ΦΕΚ 1022 Β΄/21-3-2018) υπουργικής απόφασης.

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου 4, του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, σε συνδυασμό με το άρθρο 7, του ν. 2525/1997 (Α΄ 188).
β) Του άρθρου 12, του ν. 4455/2017 (Α΄ 22) «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών. Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις».
γ) Του άρθρου 55, του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
δ) Του άρθρου 245, του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις».
ε) Του π.δ. 70/2015 (Α΄ 114) περί μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
στ) Του π.δ. 125/2016 (Α΄ 210) «Διορισμός, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
ζ) Του άρθρου 2, του π.δ. 79/2017 (Α΄ 109) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων».
η) Της αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/08-10-2012 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1340) «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων», όπως ισχύει.
θ) Της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/21-3-2017 (ΦΕΚ 1115 Β΄/31-3-2017) υπουργικής απόφασης του ΥΠΠΕΘ με θέμα «Τροποποίηση της αριθμ. Φ.14/2929/5544/Δ1/12-01-2017 υπουργικής απόφασης».
ι) Της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 3870 Β΄/3-11-2017) με θέμα «Επέκταση του προγράμματος "Σχολικά Γεύματα" και σύσταση, συγκρότηση και έργο των Επιτροπών Παραλαβής στις σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα "Σχολικά Γεύματα"», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την με αριθμ. Φ.14/ΦΜ/42448/Δ1/14-3-2018 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1022 Β΄/21-3-2018)».
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την αριθμ. Φ.1/Γ/285/133215/Β1/7-8-2018 εισήγηση της Διεύθυνσης Τακτικού Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και ΠΔΕ του ΥΠΠΕΘ, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Σκοπός

Με την παρούσα απόφαση, α) τροποποιείται το άρθρο 5 της με αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/21-3-2017 (ΦΕΚ 1115 Β΄/31-3-2017) υπουργικής απόφασης του ΥΠΠΕΘ, ως προς τα όργανα υλοποίησης του προγράμματος και τις αρμοδιότητες τους ως ακολούθως:

Όργανα υλοποίησης του Προγράμματος

Το πρόγραμμα υλοποιείται στα Σχολεία με ευθύνη

α) του οικείου Διευθυντή Π.Ε.,

β) του/των Συντονιστή/ών του προγράμματος σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με το ΥΠΠΕΘ και το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,

γ) των Διευθυντών και

δ) του Διδακτικού προσωπικού των Δημοτικών Σχολείων. Συντονιστής/ές του Προγράμματος ορίζεται/ονται ένας ή περισσότεροι υπάλληλοι της Δ/νσης Π.Ε. με απόφαση του οικείου Δ/ντή Π.Ε. Σημειώνεται ότι η κατά τόπον αρμόδια Δ/νση Π.Ε. δύναται να ορίσει τόσους Συντονιστές όσους κρίνει απαραίτητο, για την ορθή και αποτελεσματική υλοποίηση του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν σε αυτό.

Ειδικότερα:

1. Ο οικείος Διευθυντής Π.Ε.

α) επιβλέπει την υλοποίηση του προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία περιοχής ευθύνης του,

β) συγκροτεί τις Τριμελείς Επιτροπές Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας αρμοδιότητας του που συμμετέχει στο πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα». Πιο συγκεκριμένα,ορίζει (μετά από την εισήγηση του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας) δύο εκπαιδευτικούς από κάθε σχολική μονάδα (εκ των οποίων ο ένας είναι ο Υποδιευθυντής, όπου προβλέπεται η θέση ευθύνης), οι οποίοι μαζί με το Διευθυντή της σχολικής μονάδας θα αποτελέσουν την Τριμελή Επιτροπή Παραλαβής.

2. Ο/οι Συντονιστής/ές του προγράμματος είναι επιφορτισμένος/οι με αρμοδιότητες που αφορούν στην υλοποίηση και την καθημερινή ροή του προγράμματος, καθώς και στην επικοινωνία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του ΥΠΠΕΘ. Πιο συγκεκριμένα,

α) καταγράφει/ουν τις Σχολικές Μονάδες ανά Δήμο στην περιοχή ευθύνης του/τους, με αναφορά στις ακριβείς διευθύνσεις, όνομα και στοιχεία επικοινωνίας των μελών των Τριμελών Επιτροπών και ακριβή αριθμό μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα,

β) παρακολουθεί/ούν την καθημερινή ροή του προγράμματος, καταγράφει/ουν θέματα-προβλήματα που προκύπτουν και ενημερώνει/ουν αυθημερόν σχετικά με τα προβλήματα αυτά τα συναρμόδια Υπουργεία,

γ) ενημερώνει/ουν για τυχόν αλλαγή του αριθμού συμμετεχόντων μαθητών στο πρόγραμμα,

δ) ενημερώνει/ουν για τις ημέρες που τα σχολεία αρμοδιότητας του/τους δεν λειτουργούν (αργίες, τοπικές εορτές, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, εκλογές, εκπαιδευτικά σεμινάρια κ.ά.) τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν, ώστε να γίνεται σωστός προγραμματισμός και να μη δημιουργούνται δυσλειτουργίες στην υλοποίηση του προγράμματος,

ε) καλείται/ούνται κατά το πρώτο δεκαήμερο κάθε επόμενου μήνα να ελέγχει/ουν τα πρακτικά παραλαβής που αποστέλλονται από τις Επιτροπές Παραλαβής των σχολικών μονάδων αρμοδιότητας του/τους, καθώς και τα λοιπά παραστατικά (δελτία αποστολής κ.λπ. ...). Μετά τον έλεγχο διαβιβάζει/ουν στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ εντός του δεύτερου δεκαήμερου κάθε επόμενου μήνα τα ανωτέρω πρακτικά καθώς και τα λοιπά παραστατικά (δελτία αποστολής κ.λπ. ...) του προηγούμενου μήνα υλοποίησης για όλες τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητας του/τους, συνοδευόμενα από υπολογιστικά φύλλα (excel), στα οποία θα αναφέρεται ο ακριβής αριθμός σχολικών γευμάτων που παρελήφθησαν ανά βδομάδα από κάθε Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας, ανά Δήμο, Ανάδοχο και μήνα αναφοράς. Στα ίδια υπολογιστικά φύλλα, σε ξεχωριστή στήλη, θα αναγράφονται οι αριθμοί των δελτίων αποστολής κατ’ αντιστοιχία με τα εβδομαδιαία πρακτικά παραλαβής.

3. Οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων

α) ενημερώνουν σε ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για το σκοπό και τους στόχους του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα»,

β) συγκεντρώνουν τις Υπεύθυνες Δηλώσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, καθώς και τις Υπεύθυνες Δηλώσεις συμμετοχής και παραμονής στο σχολείο πέραν του υποχρεωτικού Πρωινού Προγράμματος (13.15-13.45) των μαθητών που δεν παρακολουθούν Ολοήμερο Πρόγραμμα,

γ) καταγράφουν τυχόν αλλεργίες -δυσανεξίες των μαθητών και τις αποστέλλουν στο Συντονιστή/ές του προγράμματος,

δ) ενημερώνουν το Σύλλογο Διδασκόντων για τον τρόπο παραλαβής των γευμάτων,

ε) συγκαλούν το Σχολικό Συμβούλιο σε συνεδρίαση, προκειμένου να ενημερωθεί η σχολική κοινότητα για το σκοπό και τους στόχους του προγράμματος, τον τρόπο και τις διαδικασίες υλοποίησης του καθώς και την επίλυση τυχόν πρακτικών ζητημάτων που ανακύπτουν,

στ) ενημερώνουν τον/τους Συντονιστή/ές για τυχόν αλλαγή του αριθμού συμμετεχόντων μαθητών στο πρόγραμμα,

ζ) ασκούν καθήκοντα Προέδρου της Επιτροπής Παραλαβής της οικείας σχολικής μονάδας και εισηγούνται στον οικείο Διευθυντή Εκπ/σης δυο (2) εκπαιδευτικούς (ο ένας είναι ο Υποδιευθυντής, όπου προβλέπεται η θέση ευθύνης) μαζί με τους οποίους θα απαρτίζουν την Επιτροπή Παραλαβής της οικείας σχολικής μονάδας (βλ. άρθρο 1.α1 της παρούσας υπουργικής απόφασης) και

η) μετά τη συγκρότηση της Επιτροπής Παραλαβής, αποστέλλουν γραπτώς προς τον/τους Συντονιστή/ές του προγράμματος στην οικεία Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης τα ονόματα και τα λοιπά στοιχεία των μελών που απαρτίζουν την Επιτροπή Παραλαβής.

4. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων όλων των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο ανωτέρω πρόγραμμα, σε ειδική συνεδρίαση τους, κατά την έναρξη του προγράμματος, θα αποφασίσουν

α) τον καθορισμό των απαραίτητων αιθουσών που κατά περίπτωση κρίνονται αναγκαίες για τη σίτιση των μαθητών,

β) τους εκπαιδευτικούς που ημερησίως ορίζονται να εποπτεύουν τη διαδικασία της σίτισης και

γ) ειδικότερες λεπτομέρειες που αφορούν στον τρόπο παραλαβής των γευμάτων, οργάνωσης και υλοποίησης της όλης διαδικασίας.

5.1 Σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» θα υλοποιηθεί ως εξής: Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» μεταβαίνουν στις οριζόμενες από το Σύλλογο Διδασκόντων αίθουσες σίτισης. Ο χρόνος υλοποίησης του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» διαρκεί ως τις 13.45 για τους μαθητές που δεν παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, οπότε και αποχωρούν από το σχολείο. Για τους μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» λήγει, όπως προβλέπεται από το ισχύον πρόγραμμα του Ολοημέρου, στις 14.00.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΑ Δ. ΣΧ. ΜΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ 4/ΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΩ
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ  
08.00 – 08.15 15΄ Υποδοχή μαθητών
08.15 – 09:40 85΄ 1η διδακτική περίοδος
09:40 – 10:00 20΄ Διάλειμμα
10:00 – 11:30 90΄ 2η διδακτική περίοδος
11:30– 11:45 15΄ Διάλειμμα
11:45 – 12:25 40΄ 5η διδακτική ώρα
12:25 – 12:35 10΄ Διάλειμμα
12.35– 13:15 40΄ 6η διδακτική ώρα(Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)
13.15-13.20 5’ Μετάβαση μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης στην-στις αίθουσες σίτισης
13.20-13.45 25’ Σίτιση για τους μαθητές που δεν παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα και συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα»
13.20-14.00 40’ 1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Σίτιση-χαλάρωση για τους μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα

 5.2. Όσον αφορά τα ολιγοθέσια σχολεία και ειδικότερα τα 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια και λόγω των ιδιαιτεροτήτων τους, θα πρέπει να δίνεται στο σχολείο η δυνατότητα επιλογής του χρόνου εφαρμογής του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» κατά τη διάρκεια της ημέρας.

β) τροποποιείται το άρθρο 1 της με αριθμ. Φ.14/ΦΜ/42448/Δ1/14-3-2018 (ΦΕΚ 1022 Β΄/21-3-2018) υπουργικής απόφασης του ΥΠΠΕΘ, ως προς τη διαδικασία αποστολής πρακτικού ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής ως ακολούθως:

«Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, φροντίζοντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχο τους. Πιο συγκεκριμένα, η ανωτέρω επιτροπή παραλαμβάνει δελτίο αποστολής από τον ανάδοχο, στο οποίο αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης. Το προσωπικό που μεταφέρει και παραδίδει τα γεύματα θα διαθέτει κατάλληλα θερμόμετρα, ώστε κατά την παραλαβή και παρουσία της Επιτροπής Παραλαβής θα μετρά τις θερμοκρασίες των θερμοθαλάμων και των ψυκτικών θαλάμων. Οι θερμοκρασίες που πρέπει να τηρούνται για τα ζεστά γεύματα είναι μεγαλύτερες από 63 βαθμούς Κελσίου, ενώ για τα κρύα (σαλάτα) είναι από 0 έως 4 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα, η Επιτροπή Παραλαβής ελέγχει τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό 1% (στην πλησιέστερη ακέραια μονάδα) των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων. Τα δείγματα που λαμβάνονται βαρύνουν τον προμηθευτή, ο οποίος υποχρεούται σε άμεση αντικατάσταση τους ώστε σε κάθε περίπτωση να παραδίδεται η αρχικώς συμφωνηθείσα ποσότητα».

Ο ως άνω έλεγχος διενεργείται καθημερινά κατά τη διαδικασία παραλαβής, μπορεί δε να καλείται να παραστεί και ο ανάδοχος.

Αν η Επιτροπή Παραλαβής κρίνει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα παραδοτέα δεν ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της Σύμβασης, συντάσσεται πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, που αναφέρει τις παρεκκλίσεις που διαπιστώθηκαν και γνωμοδοτεί αν οι αναφερόμενες παρεκκλίσεις επηρεάζουν την καταλληλότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και παραδοτέων και συνεπώς αν μπορούν οι τελευταίες να καλύψουν τις σχετικές ανάγκες.

Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν επηρεάζεται η καταλληλότητα, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΕΚΑ, μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή των εν λόγω παρεχόμενων υπηρεσιών καις συνεπώς η Επιτροπή Παραλαβής υποχρεούται να προβεί στην οριστική παραλαβή των παρεχόμενων υπηρεσιών της Σύμβασης και να συντάξει σχετικό πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην απόφαση.

Η Επιτροπή Παραλαβής αποστέλλει μια φορά την εβδομάδα πρακτικό παραλαβής, καθώς και τα σχετικά παραστατικά (δελτίο αποστολής στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης) στο/στους Συντονιστή/ές του προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε.

γ) επεκτείνεται το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα», το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στα δημοτικά σχολεία που αναφέρονται στους Πίνακες του Παραρτήματος (Παράρτημα 1).

Σε περίπτωση επέκτασης του προγράμματος και σε νέες σχολικές μονάδες, η Δ/νση Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΠΕΘ θα γνωστοποιεί την εν λόγω επέκταση με την έκδοση σχετικών Εγκυκλίων.

Άρθρο 2
Παραρτήματα

Το παρακάτω παράρτημα προσαρτάται στην παρούσα απόφαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

(...) (σ.σ. αναφέρονται 946+8 σχολεία)

Άρθρο 3
Δημοσίευση σε ΦΕΚ

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 8 Αυγούστου 2018

Ο Υπουργός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Λήψη του εγγράφου με τα τις νέες ρυθμίσεις για τα Σχολικά Γεύματα

 


Αρ.Πρωτ.Φ.14/ΦΜ/42448/Δ1/14-03-2018/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Β’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Email : spudonpe(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Γ. Μέττα
Τηλέφωνο : 210 344 2247
FAX : 210 344 3354

ΘΕΜΑ: «Τροποποίηση της υπ. αρ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 3870Β’/3-11-2017) και επέκταση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα”».

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις :
α) Tου άρθρου 4, του ν. 1566/1985 (Α΄167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, σε συνδυασμό με το άρθρο 7, του ν.2525/1997 (Α’ 188).
β) Του άρθρου 12, του ν. 4455/2017 (Α’22) «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών. Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις».
γ) Του άρθρου 55, του ν. 1566/1985 (Α’ 167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
δ) Του π.δ. 70/2015 (Α΄114) περί μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
ε) Του π.δ. 125/2016 (Α΄210) «Διορισμός, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
στ) Του άρθρου 2, του π.δ. 79/2017 (Α’109) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.
ζ) Της υπ΄ αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/08-10-2012 Υ.Α. (Β’1340) «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων», όπως ισχύει.
η) Της υπ΄ αριθμ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 3870Β’/3-11-2017) με θέμα «Επέκταση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” και σύσταση, συγκρότηση και έργο των Επιτροπών Παραλαβής στις σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Σχολικά Γεύματα”».
θ) Της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/192967/Δ1/9-11-2017 Εγκυκλίου του ΥΠΠΕΘ με θέμα «Πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα».
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.1/Γ/4/42153/Β1/13-3-2018 Εισήγηση της Διεύθυνσης Τακτικού Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και ΠΔΕ του ΥΠΠΕΘ.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1
Σκοπός

Με την παρούσα Απόφαση,

α) τροποποιείται το άρθρο 6 της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 (ΦΕΚ 3870Β’/3-11-2017) Υ.Α. του ΥΠΠΕΘ, ως προς τη διαδικασία αποστολής πρακτικού ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής ως ακολούθως :

«Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, φροντίζοντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχό τους. Πιο συγκεκριμένα, η ανωτέρω επιτροπή παραλαμβάνει δελτίο αποστολής από τον ανάδοχο, στο οποίο αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης. Το προσωπικό που μεταφέρει και παραδίδει τα γεύματα θα διαθέτει κατάλληλα θερμόμετρα, ώστε κατά την παραλαβή και παρουσία της Επιτροπής Παραλαβής θα μετρά τις θερμοκρασίες των θερμοθαλάμων και των ψυκτικών θαλάμων. Οι θερμοκρασίες που πρέπει να τηρούνται για τα ζεστά γεύματα είναι μεγαλύτερες από 63 βαθμούς Κελσίου, ενώ για τα κρύα (σαλάτα) είναι από 0 έως 4 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα, η Επιτροπή Παραλαβής ελέγχει τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό 1% (στην πλησιέστερη ακέραια μονάδα) των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων. Τα δείγματα που λαμβάνονται βαρύνουν τον προμηθευτή, ο οποίος υποχρεούται σε άμεση αντικατάστασή τους ώστε σε κάθε περίπτωση να παραδίδεται η αρχικώς  συμφωνηθείσα ποσότητα».

Η Επιτροπή Παραλαβής αποστέλλει μια φορά την εβδομάδα πρακτικό ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής, καθώς και τα σχετικά παραστατικά (δελτίο αποστολής στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης) στο Συντονιστή του Προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε.

Ο Συντονιστής του Προγράμματος καλείται το πρώτο πενθήμερο κάθε επόμενου μήνα να διαβιβάζει συνολικά τα πρακτικά ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής και τα σχετικά παραστατικά όλων των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς του για τον προηγούμενο μήνα υλοποίησης στην Επιτροπή Παρακολούθησης του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπ΄ αριθμ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 3870Β’/3-11-2017) και η με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/192967/Δ1/9-11-2017 Εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ με θέμα «Πρόγραμμα σίτισης “Σχολικά Γεύματα”.

β) επεκτείνεται το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα», το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, στα δημοτικά σχολεία του κάτωθι Πίνακα.
(...)

Σε περίπτωση επέκτασης του προγράμματος και σε νέες σχολικές μονάδες, η Δ/νση Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΠΕΘ θα γνωστοποιεί την εν λόγω επέκταση με την έκδοση σχετικών Εγκυκλίων.

Οι σχολικές μονάδες που επρόκειτο να σιτιστούν από Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις [Πίνακας 2 της με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 (ΦΕΚ 3870Β’/3-11-2017) Υ.Α.], πλην των σχολικών μονάδων των Δήμων Περάματος και Τρικκαίων, εντάσσονται πλέον στον ενιαίο Πίνακα με τις σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» (Πίνακας 1) και ο χρόνος έναρξης σίτισής τους ταυτίζεται με το χρόνο έναρξης σίτισης των σχολικών μονάδων του Πίνακα 1.

Άρθρο 2
Δημοσίευση σε ΦΕΚ

Η παρούσα Απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ


(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3870/2017)

Αρ.Πρωτ.Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Γ’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Email : spudonpe(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Σ. Λαπατά, Γ. Μέττα
Τηλέφωνο : 210 344 2247
FAX : 210 344 3354

ΘΕΜΑ : «Επέκταση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” και σύσταση, συγκρότηση και έργο των Επιτροπών Παραλαβής στις σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Σχολικά Γεύματα”».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη :
1. Τις διατάξεις :
α) Tου άρθρου 4, του ν. 1566/1985 (Α΄167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
β) Του άρθρου 12, του ν. 4455/2017 (Α’22) «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών. Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις»
γ) Του π.δ. 70/2015 (Α΄114) περί μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
δ) Του π.δ. 125/2016 (Α΄210) «Διορισμός, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
ε) Του π.δ. 79/2017 (Α’109) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.
στ) Της υπ΄ αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/08-10-2012 Υ.Α. (Β’1340) «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων», όπως ισχύει.
ζ) Της υπ΄ αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/Δ1/21-03-2017 Υ.Α. (Β΄1115) με θέμα «Τροποποίηση της υπ. αρ. Φ.14/2929/5544/Δ1 /12-01-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 324 τ.Β΄/8-2-2017) με θέμα «Επέκταση του προγράμματος ‘’Σχολικά Γεύματα’’».
η) Το με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/167447/Δ1/06-10-2017 έγγραφο του ΥΠΠΕΘ με θέμα «Πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα».
2. Την ανάγκη σύστασης και συγκρότησης των εν θέματι Επιτροπών, καθορισμού του έργου τους καθώς και των σχετικών καθηκόντων του Συντονιστή του Προγράμματος.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. 177331/20-10-2017 Εισήγηση της Διεύθυνσης Τακτικού Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και ΠΔΕ του ΥΠΠΕΘ.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Α. Την επέκταση του προγράμματος σίτισης «Σχολικά Γεύματα», το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, στα δημοτικά σχολεία που αναφέρονται στους δυο (2) πινάκες του Παραρτήματος (Παράρτημα 1).

Β. Τη σύσταση και συγκρότηση Επιτροπών Παραλαβής σε κάθε σχολική μονάδα που συμμετέχει στο πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα» και καθορίζουμε το έργο τους καθώς και τα σχετικά καθήκοντα του Συντονιστή του Προγράμματος.

Άρθρο 1 - Σκοπός

Οι εν λόγω Επιτροπές συστήνονται με σκοπό τον ποσοτικό και ποιοτικό έλεγχο των σχολικών γευμάτων.

Άρθρο 2 - Στόχος της σύστασης των Επιτροπών Παραλαβής

Στόχος της σύστασης των Επιτροπών Παραλαβής, είναι η αποστολή των πρακτικών ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής των γευμάτων καθώς και των λοιπών παραστατικών (δελτίο αποστολής κλπ), μέσω της οικείας Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης, στην Επιτροπή Παρακολούθησης του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Άρθρο 3 - Ομάδα-στόχος

Υποχρέωση σύστασης Επιτροπών Παραλαβής έχουν όλες οι σχολικές μονάδες οι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα».

Άρθρο 4 - Περίοδος λειτουργίας των Επιτροπών Παραλαβής

Ως περίοδος λειτουργίας των εν λόγω Επιτροπών ορίζεται η περίοδος υλοποίησης του προγράμματος σίτισης «Σχολικά Γεύματα».

Άρθρο 5 - Διαδικασία συγκρότησης Επιτροπών Παραλαβής

Οι Επιτροπές Παραλαβής είναι τριμελείς και αποτελούνται από το Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ως Πρόεδρο και δυο (2) εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων ο ένας είναι ο Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας, όπου προβλέπεται η θέση. Ο ορισμός των δυο (2) εκπαιδευτικών γίνεται με εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και με απόφαση του οικείου Δ/ντή Εκπ/σης Π.Ε.

Μετά τη συγκρότηση της Επιτροπής, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος κάθε σχολικής μονάδας οφείλει να αποστείλει γραπτώς προς το Συντονιστή του Προγράμματος στην οικεία Διεύθυνση Π.Ε. τα ονόματα και τα λοιπά στοιχεία των μελών που απαρτίζουν την Επιτροπή Παραλαβής.

Άρθρο 6 - Έργο των Επιτροπών Παραλαβής-καθήκοντα του Συντονιστή του Προγράμματος

Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, φροντίζοντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχό τους. Πιο συγκεκριμένα, η ανωτέρω επιτροπή παραλαμβάνει δελτίο αποστολής από τον ανάδοχο, στο οποίο αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης. Το προσωπικό που μεταφέρει και παραδίδει τα γεύματα θα διαθέτει κατάλληλα θερμόμετρα, ώστε κατά την παραλαβή και παρουσία της Επιτροπής Παραλαβής θα μετρά τις θερμοκρασίες των θερμοθαλάμων και των ψυκτικών θαλάμων. Οι θερμοκρασίες που πρέπει να τηρούνται για τα ζεστά γεύματα είναι μεγαλύτερες από 63 βαθμούς Κελσίου, ενώ για τα κρύα (σαλάτα) είναι από 0 έως 4 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα, η Επιτροπή Παραλαβής ελέγχει τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό 1% (στην πλησιέστερη ακέραια μονάδα) των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων. Τα δείγματα που λαμβάνονται βαρύνουν τον προμηθευτή, ο οποίος υποχρεούται σε άμεση αντικατάστασή τους ώστε σε κάθε περίπτωση να παραδίδεται η αρχικώς συμφωνηθείσα ποσότητα».

Στο τέλος κάθε εβδομάδας, η Επιτροπή συντάσσει πρακτικό ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής, επισυνάπτοντας και τα σχετικά παραστατικά (δελτίο αποστολής στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης). Κατά το τελευταίο πενθήμερο κάθε μήνα, η Επιτροπή οφείλει να αποστέλλει συνολικά όλα τα πρακτικά ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής (μαζί με τα σχετικά παραστατικά) του τρέχοντος μήνα στο Συντονιστή του Προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε.

Ο Συντονιστής του Προγράμματος καλείται το πρώτο πενθήμερο κάθε επόμενου μήνα να διαβιβάζει συνολικά τα πρακτικά ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής και τα σχετικά παραστατικά όλων των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς του για τον προηγούμενο μήνα υλοποίησης στην Επιτροπή Παρακολούθησης του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Κατά τα λοιπά, ως προς τα καθήκοντα του Συντονιστή του Προγράμματος, ισχύει η υπ΄ αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/Δ1/21-03-2017 Υ.Α. (Β΄1115) με θέμα «Τροποποίηση της υπ. αρ. Φ.14/2929/5544/Δ1/12-01-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 324 τ.Β΄/8-2-2017) με θέμα «Επέκταση του προγράμματος ‘’Σχολικά Γεύματα’’».

Άρθρο 7 - Παραρτήματα

Το παρακάτω παράρτημα προσαρτάται στην παρούσα Απόφαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

Παραρτήματα
1) Παράρτημα 1 - Αποδέκτες προς ενέργεια

Άρθρο 8 - Δημοσίευση σε ΦΕΚ

Η παρούσα Απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Λήψη του πίνακα με τα σχολεία που εντάσσονται στο πρόγραμμα "Σχολικά Γεύματα"

 

 


Αριθμ.Πρωτ.Φ.14/ΦΜ/48617/Δ1
Αντικαταστάθηκε με νεότερο την επόμενη σχολική χρονία


(Απόσπασμα από ΦΕΚ 324/2017)

Αριθμ. Φ. 14/2929/5544/Δ1
Επέκταση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα».

Τροποποιήθηκε και αντικαταστάθηκε με την αρ.  Φ. 14/2929/5544/Δ1 στο ΦΕΚ 324/2017


Αρ.Πρωτ.Φ.14/2878/212240/Δ1/12-12-2016/ΥΠΠΕΘ
(σ.σ αντικαταστάθηκε)


(απόσπασμα από ΦΕΚ 3414/2016)

Αρ.πρωτ.Φ.14/2097/168631/Δ1
Αναμόρφωση της διάρκειας των διδακτικών ωρών του ωρολόγιου προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά γεύματα», το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης."

Καταργήθηκε με την αρ. Φ. 14/2929/5544/Δ1 στο ΦΕΚ 324/2017


Αρ.Πρωτ.5199/26-04-2013/ΥΠΑΙΘΠΑ
(σ.σ. Αντικαταστάθηκε)

 


Εκτύπωση