ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

Διδασκαλία Αγγλικής Γλώσσας κατά Επίπεδα στο Γυμνάσιο (Διευκρινίσεις)

Pin It

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Αρ.Πρωτ.175515/Δ2/20-10-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕYΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α
Πληροφορίες: Αν. Πασχαλίδου
Τηλέφωνο: 210-3443422

ΘΕΜΑ: Συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 173166/Δ2/18-10-2016 εγκυκλίου του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Διευκρινίσεις»

Σχετικά με την επιλογή σχολικού εγχειριδίου για τα τμήματα της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου που δεν θα χωριστούν σε επίπεδα, η με αρ. πρωτ. 173166/Δ2/18-10-2016 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ. συμπληρώνεται ως εξής:

Σε περίπτωση που η σχολική μονάδα κρίνει ότι τα συγκεκριμένα εγχειρίδια δεν είναι κατάλληλα για το επίπεδο κάποιου ή κάποιων τμημάτων της, μπορεί να επιλέξει τα εγχειρίδια των αρχαρίων.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΠΑΝΤΗΣ


Αρ.Πρωτ.173166/Δ2/18-10-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕYΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄
Πληροφορίες: Αν. Πασχαλίδου
Τηλέφωνο: 210-3443422

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 39/29-09-2016 του Δ.Σ) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω διευκρινίσεις που αφορούν στην επιλογή του σχολικού εγχειριδίου Αγγλικών των τμημάτων Α΄ και Β΄ τάξεων Γυμνασίου που δεν θα χωριστούν σε επίπεδα:

Α. Όσον αφορά την επιλογή σχολικού εγχειριδίου για τα τμήματα της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου που δε θα χωριστούν σε επίπεδα, θα διδαχθεί το διδακτικό πακέτο «Think Teen», 1st Grade of Junior High School (προχωρημένων) (student’s book & workbook) και «Think Teen», 2nd Grade of Junior High School (προχωρημένων) (student’s book & workbook) αντίστοιχα.

Επισημαίνεται ότι το διδακτικό εγχειρίδιο αποτελεί ένα μόνο από τα εργαλεία της διδασκαλίας, η οποία βασίζεται πλέον στο νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες και προσαρμόζεται στο επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών της τάξης. Ο/Η εκπαιδευτικός της ξένης γλώσσας μπορεί και είναι επιθυμητό να αξιοποιήσει το υλικό του Ψηφιακού Σχολείου (τα διαδραστικά βιβλία) και άλλους ψηφιακούς πόρους με καθοδήγηση από την ιστοσελίδα ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ στον ιστότοπο του Ι.Ε.Π. (www.iep.edu.gr), στο πεδίο «Εκπαιδευτικό υλικό».

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΠΑΝΤΗΣ


(Απόσπασμα από ΦΕΚ 2732/2016)

Αρ.Πρωτ.135800/Δ2
Διδασκαλία Αγγλικής γλώσσας κατά επίπεδα γνώσεων στο Γυμνάσιο.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 5 του Ν. 1566/1985 (Α΄167) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 7 του Ν.2525/1997 (Α΄ 188).
2. Το Προεδρικό Διάταγμα υπ' αριθμ. 73/2015 (Α΄ 116) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
3. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
4. Την με αριθμ. 29/21-07-2016 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
5. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

1. Τη διενέργεια στην Α΄ τάξη διαγνωστικής δοκιμασίας στην αγγλική γλώσσα εντός της πρώτης εβδομάδας των μαθημάτων, προκειμένου να σχεδιαστεί η διδασκαλία σύμφωνα με το επίπεδο των γνώσεων των μαθητών κάθε τμήματος.

2. Σε περίπτωση που από τη διαγνωστική δοκιμασία διαπιστωθεί μεγάλη ανομοιογένεια στο επίπεδο των γνώσεων των μαθητών ενός ή περισσότερων τμημάτων στην αγγλική γλώσσα και κριθεί από τους καθηγητές της αγγλικής ότι ενδείκνυται η κατανομή των μαθητών σε δύο επίπεδα, ο σύλλογος των διδασκόντων δύναται να αποφασίσει αυτή την ανακατανομή χωρίς αύξηση του αριθμού των υφιστάμενων τμημάτων ως εξής:

α) Στις σχολικές μονάδες που έχουν δύο τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές μπορούν να κατανεμηθούν ως εξής π.χ. για την Α΄ τάξη: Α1-Α2 Επίπεδο 1 και Α1-Α2 Επίπεδο 2.

β) Στις σχολικές μονάδες που έχουν τρία τμήματα ανά τάξη οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν τα δύο τμήματα των οποίων οι μαθητές παρουσιάζουν μεγαλύτερη ανομοιογένεια στο επίπεδο των γνώσεών τους και μπορούν να εφαρμόσουν σε αυτά τα δύο τμήματα την κατανομή της περίπτωσης α.

γ) Στις σχολικές μονάδες που έχουν τέσσερα τμήματα ανά τάξη μπορεί να ακολουθηθεί εις διπλούν το σχήμα της περίπτωσης α.

δ) Στις σχολικές μονάδες που έχουν πέντε τμήματα ανά τάξη οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν τα δύο ή τα τέσσερα τμήματα των οποίων οι μαθητές παρουσιάζουν μεγαλύτερη ανομοιογένεια στο επίπεδο των γνώσεών τους και μπορούν να εφαρμόσουν σε αυτά τα ζεύγη τμημάτων την κατανομή της περίπτωσης α.

Η ισχύς αυτής της απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2016-2017.

Η με αρ. πρωτ. 141276/Γ2/08-09-2014 υπουργική απόφαση (Β΄2409) καταργείται.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 23 Αυγούστου 2016
Ο Υπουργός
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ

Pin It