ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΠΠΣ)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΠΠΣ)

Αρ.Πρωτ.14814/Γ1/03-02-2014/ΥΠΑΙΘ

ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ταχ. Δ/νση : Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 151 80 Μαρούσι
Πληροφορίες: Α. Ριζάκη
Τηλέφωνα : 210 3443966,3961

ΘΕΜΑ: «Εσωτερική αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων»

Η ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (Δ.Ε.Π. Π.Σ. )

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) των άρθρων 40, 41 και 50 του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ. Α΄), «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
β) του άρθρου 329, παρ. 4α του Νόμου 4072/2012 (ΦΕΚ 86Α) «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος − Νέα εταιρική μορφή − Σήματα − Μεσίτες Ακινήτων − Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις».
γ) του άρθρου 36 του Νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ 193 τ. Α΄/2013) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις».
2. Τις με αριθμ. α) 122084/Δ4/25-10-2011 (Φ.Ε.Κ. 2546/Β/7-11-2011) «Χαρακτηρισμός σχολικών μονάδων ως Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων»,
β) 66365/Δ4/13-6-2012 (ΦΕΚ 1968/Τβ/18-6-2012) «Χαρακτηρισμός σχολικών μονάδων ως Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων» και γ) 180518/Δ4/26-11-2013 (ΦΕΚ 3121 τ. Β΄/9-12-2013) «Χαρακτηρισμός του Ζαννείου Γυμνασίου ως Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου» Υπουργικές Αποφάσεις.
3. Την με αριθμ. 72227/Δ2/02-06-2011 (ΦΕΚ 212/ΥΟΔΔ/04-07-2011) Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. Φ.361.22/4314/Δ1/14-01-2013 (ΦΕΚ 15/ΥΟΔΔ/16-01-2013) Υ.Α. «Τροποποίηση της αριθμ 72227/Δ2/ 02-06-2011 (ΦΕΚ 212/ΥΟΔΔ/04-07-2011) Απόφασης, «Συγκρότηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)» και ισχύει.
4. Τις με αριθμ. α) 16574 /Δ1/15-2-2012 Ανακοινοποίηση στο ορθό 7-3-2012 “Ορισμός μελών των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία” και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Προγράμματος Διαύγεια με τον ΑΔΑ: Β44Η9-Χ9Ρ, β) 132112/Δ1/24-10-2012 /ΑΔΑ: Β43Φ9-ΙΙΗ “Ορισμός μελών των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία”, γ) 0-7/54234/Δ2/19-4-2013/ΑΔΑ:ΒΕΑΜ9-ΦΥΒ «Αντικατάσταση μελών των Επιστημονικών Συμβουλίων στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία» και δ) Υ-38/81086/Δ2/13-6-2013/ΑΔΑ:ΒΕΖΘ9-ΛΜΠ «Αντικατάσταση μελών των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία» και ε) 4913/Δ1/15-1-2014 (ΑΔΑ: ΒΙΨΟ9-613) «Αντικατάσταση και ορισμός μελών των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία» Υπουργικές Αποφάσεις.
5. Την με αριθμ. 30972/Γ1/5-3-2013 (ΦΕΚ 614 ΤΒ/15-3-2013) «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» ΥΑ.
6. Την με αριθμ. 157723/Γ1/23-102013 εγκύκλιο «Διαδικασίες γενίκευσης του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας».
7. Την αριθμ. Γ1/146715/9-10-2013 (ΑΔΑ: ΒΛΛ99-Υ28) Απόφαση της ΔΕΠΠΣ «Κανονισμός λειτουργίας των εκπ/κών ομίλων και των τμημάτων ενισχυτικής διδ/λίας».
8. Την αριθμ. 1/2014 Πράξη της Δ.Ε.Π.Π.Σ.

προβαίνει στην υλοποίηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου κάθε Π.Π.Σ. με την ένταξή της στο πλαίσιο της Αυτοξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις παρακάτω διαδικασίες:

Α) Σύνταξη έκθεσης γενικής εικόνας σχολικής μονάδας. Η σχετική φόρμα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://aee.iep.edu.gr/application/procedures.

Β) Δράση 1. Αξιολόγηση διδακτικού έργου με τη μέθοδο της ετεροπαρατήρησης, όπως αυτή περιγράφεται για την υλοποίηση στον οδηγό της ΑΕΕ. Προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί, με το παρόν έγγραφο σας επισυνάπτουμε και πάλι ενδεικτικές κλείδες παρατήρησης. Η επιλογή μεταξύ αυτών ή η διαμόρφωση και άλλης κλείδας παρατήρησης γίνεται με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Μετά την ολοκλήρωση της εν λόγω διαδικασίας συντάσσονται εκθέσεις αποτίμησης της παραπάνω δράσης ανά γνωστικό πεδίο, οι οποίες καταχωρούνται με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://depps.athena.net.gr/depps/pps/login.php.

Γ) Δράση 2. Αξιολόγηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών – εκπαιδευτικοί όμιλοι Προκειμένου να αποτιμηθεί η επίτευξη των στόχων των καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών - εκπαιδευτικών ομίλων, με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ, καταχωρούνται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://depps.athena.net.gr/depps/pps/login.php η περιγραφή, οι στόχοι και οι συμμετέχοντες σε κάθε όμιλο ή δράση. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας συντάσσονται εκθέσεις αποτίμησης των παραπάνω δράσεων, οι οποίες, μαζί με τα όποια παραδοτέα, καταχωρούνται επίσης στην εν λόγω ηλεκτρονική διεύθυνση.
 Στο πλαίσιο αποτίμησης των εν λόγω δράσεων, η Δ.Ε.Π.Π.Σ συγκροτεί Ειδικές Επιτροπές, με σκοπό να αξιολογηθούν οι εκθέσεις και τα αποτελέσματα που συμπεριλαμβάνονται σε αυτές. Οι εν λόγω επιτροπές εισηγούνται σχετικά στη Δ.Ε.Π.Π.Σ.

Δ) Σύνταξη Ετήσιας Έκθεσης Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και με συντονισμό του ΕΠ.Ε.Σ., συγκεντρώνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να συμπληρωθεί η σχετική φόρμα της Ετήσιας Έκθεσης Αυτοαξιολόγησης και καταχωρούνται σε ηλεκτρονική διεύθυνση. Η διεύθυνσή της θα σας αποσταλεί άμεσα.

Τα σχετικά στοιχεία της Ετήσιας Έκθεσης Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας γνωστοποιούνται στους μαθητές και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και δημοσιεύονται στις ιστοσελίδες του σχολείου στο διαδίκτυο.

Πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τις προθεσμίες σύνταξης και ηλεκτρονικής καταχώρησης των παραπάνω θα σας αποσταλούν από την τεχνική υποστήριξη της Δ.Ε.Π.Π.Σ.

ΓΙΑ ΤΗ Δ.Ε.Π.Π.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΦ. ΚΑΛΚΑΝΗΣ