edu.klimaka.gr

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΤΥΧΙΩΝ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Αρ.Πρωτ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34.1/86/οικ.31792/08-12-2014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ &
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Τηλ.: 213.131. -3215, -3373, -3378,-3394, -3275, -3240
Email: hrm(ΑΤ)ydmed.gov.gr
Fax : 213.131.3389

ΘΕΜΑ: Έλεγχος γνησιότητας δικαιολογητικών»
Σχετικά: Οι αριθ. α) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ. 14888/24.5.2013, (ΑΔΑ: ΒΕΧ4Χ-5ΞΕ), β) ΔΙΔΑΔ /Φ.34 /42/οικ.33906/16.12.2013 (ΑΔΑ: ΒΛΓΕΧ-363),
γ) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/45/2843/20.3.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΞ4Χ-ΠΕ4) και δ) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/47/οικ.18161/18-7-2014 (ΑΔΑ: 7Φ95Χ-Μ7Ρ) σχετικές εγκύκλιοι της υπηρεσίας μας.

Σας ενημερώνουμε για τη δημοσίευση του ν. 4305/2014 (Α΄ 237) «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα, τροποποίηση του ν. 3448/2006 (Α΄ 57), προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2013/37/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας, ρυθμίσεις θεμάτων Εισαγωγικού Διαγωνισμού Ε.Σ.Δ.Δ.Α. και άλλες διατάξεις».

Α. Άρθρο 28 του ν. 4305/2014, «Έλεγχος γνησιότητας δικαιολογητικών»

Όσον αφορά σε θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΥΔΙΜΗΔ, με τις διατάξεις του άρθρου 28 «Έλεγχος γνησιότητας δικαιολογητικών» του ν. 4305/2014, προβλέπονται τα εξής:

Με τις παραγράφους 1-3 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 τροποποιούνται οι διατάξεις των άρθρων 17 έως 19 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει.

Ειδικότερα, κατά τη διαδικασία διορισμού/πρόσληψης των υπαλλήλων σύμφωνα με τις διατάξεις α) του άρθρου 17 «Διενέργεια διαγωνισμού - πίνακες επιτυχίας-Διορισμός» του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, β) του άρθρου 18 «Πλήρωση θέσεων βάσει προτεραιότητας Διαδικασία – Διορισμός» του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, γ) του άρθρου 19 «Πλήρωση θέσεων ειδικού επιστημονικού προσωπικού και υπαλλήλων επί θητεία», του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, οι υπηρεσίες υποχρεούνται πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως του προσωπικού που διορίζεται/προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις να διενεργούν αμελλητί, υποχρεωτικά αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που είναι απαραίτητα για το διορισμό/πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή του μετά την πρόσληψη. Για το σκοπό αυτό οι υπηρεσίες αποστέλλουν σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα, στους αρμόδιους φορείς με fax ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αντίγραφα των τίτλων των υποψηφίων για τη διαπίστωση της γνησιότητας τους.

Επιπλέον, με την παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 προβλέπεται ότι η ίδια ως άνω υποχρέωση υφίσταται και πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως μονίμου προσωπικού ή προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή με θητεία που ανανεώνεται ή με σχέση έμμισθης εντολής που διορίζεται ή προσλαμβάνεται με διαδικασία που προβλέπεται σε διατάξεις πλην αυτών του ν. 2190/1994.

Περαιτέρω, με την παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 προβλέπεται ότι αίτηση παραίτησης υπαλλήλου που απασχολείται κατά την 31η/10/2014, ημερομηνία θέσης σε ισχύ των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 4305/2014, με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή καταγγελία σύμβασης εργασίας από απασχολούμενο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με θητεία που ανανεώνεται ή με σχέση έμμισθης εντολής σε φορέα του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, όπως έχει οριοθετηθεί με το άρθρο 14 του ν. 2190/1994, όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με το άρθρο 1 του ν. 3812/2009, δεν γίνεται δεκτή πριν ολοκληρωθεί, αμελλητί, σύμφωνα με την ανωτέρω διαδικασία, ο αυτεπάγγελτος έλεγχος γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών, υπό την προϋπόθεση πάντοτε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός υποχρεωτικός αυτεπάγγελτος έλεγχος των δικαιολογητικών που αφορούν στην υπηρεσιακή του κατάσταση ή δεν έχει διενεργηθεί στο παρελθόν και ενημερώνεται σχετικά εγγράφως ο υπάλληλος. Μετά την ολοκλήρωση του αυτεπάγγελτου ελέγχου εκδίδεται σχετική βεβαίωση από το αρμόδιο για τη λύση της εργασιακής σχέσης όργανο διοίκησης, στην οποία θα γίνεται αναφορά των δικαιολογητικών που ελέγχθηκαν και η οποία κοινοποιείται στον υπάλληλο. Στην περίπτωση έκδοσης διαπιστωτικής πράξης λύσης της υπαλληλικής σχέσης ή αποδοχής της καταγγελίας από τον απασχολούμενο, από την 9η Ιουλίου 2013 μέχρι την 31η/10/2014, ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου 4305/2014, και εφόσον εκ των υστέρων διαπιστωθεί η ύπαρξη ειδικά μη γνήσιου τίτλου σπουδών, προβλέπεται ότι η πράξη διορισμού ή πρόσληψης ανακαλείται από το αρμόδιο για το διορισμό ή πρόσληψη όργανο διοίκησης.

Η ίδια ως άνω υποχρέωση αυτεπάγγελτου ελέγχου της γνησιότητας των δικαιολογητικών, υφίσταται σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 και στην περίπτωση μετάταξης ή μεταφοράς υπαλλήλου που απασχολείται κατά την 31η/10/2014, ημερομηνία ισχύος των συγκεκριμένων διατάξεων, σε θέση κλάδου ή ειδικότητας ανώτερης κατηγορίας, στον ίδιο ή διαφορετικό φορέα του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, όπως έχει οριοθετηθεί με το άρθρο 14 του ν.2190/1994, όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με το άρθρο 1 του ν. 3812/2009. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα ανωτέρω η υπηρεσιακή μεταβολή της μετάταξης ή μεταφοράς προβλέπεται ότι δεν ολοκληρώνεται εάν δεν προηγηθεί, σύμφωνα με την ανωτέρω διαδικασία, ο αυτεπάγγελτος έλεγχος εγκυρότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών. Προς το σκοπό αυτό, ενημερώνεται σχετικά ο υπάλληλος εγγράφως. Μετά την ολοκλήρωση του αυτεπάγγελτου ελέγχου, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από το αρμόδιο για τη μετάταξη ή μεταφορά όργανο διοίκησης του φορέα προέλευσης πριν την έκδοση της εγκριτικής απόφασης σύμφωνα με τις διατάξεις της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει, ή πριν τη γνωμοδότηση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου. Η βεβαίωση κοινοποιείται στον υπάλληλο. Τα ανωτέρω προβλέπεται ότι δεν ισχύουν στην περίπτωση μετατάξεων που γίνονται αυτοδικαίως, χωρίς αίτηση του ενδιαφερομένου, ενδεικτικώς για λόγους συμμόρφωσης σε διάταξη νόμου ή κανονιστικής απόφασης ή μεταβολής στο φορέα, από τον οποίο προέρχεται ο μετατασσόμενος υπάλληλος ή η μεταφερόμενη θέση. Στην περίπτωση αυτή ο έλεγχος πραγματοποιείται αμελλητί και πάντως ολοκληρώνεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι (6) μηνών από την ημερομηνία της μετάταξης ή μεταφοράς.

Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις οι πράξεις διορισμού/ πρόσληψης, μετάταξης/ μεταφοράς και περαιτέρω οι ανανεώσεις συμβάσεων κατά κανόνα είναι δημοσιευτέες και ως εκ τούτου η δημοσίευση αποτελεί συστατικό στοιχείο της οικείας πράξης και συνιστά αφετηρία για την έναρξη των έννομων αποτελεσμάτων που συνεπάγεται η συγκεκριμένη διοικητική πράξη ή υπηρεσιακή μεταβολή, ενδεικτικά αναφέρεται η πράξη της μετάταξης (πρβ. Ε. Σπηλιωτόπουλος, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, 11η έκδοση, 2001, σελ. 181-182). Βάσει των ανωτέρω, σας ενημερώνουμε ότι πράξεις διορισμού/πρόσληψης ή άλλες δημοσιευτέες κατά νόμο υπηρεσιακές μεταβολές, που έχουν υπογραφεί από τα αρμόδια όργανα αλλά δεν έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου να δημοσιευτούν θα πρέπει προηγουμένως να έχει πραγματοποιηθεί και ολοκληρωθεί ο προαναφερόμενος υποχρεωτικός αυτεπάγγελτος έλεγχος εγκυρότητας των υποχρεωτικώς λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών.

Σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 προβλέπεται ότι οι φορείς, προς τους οποίους αποστέλλονται αιτήματα ελέγχου της γνησιότητας των δικαιολογητικών κατά τις διαδικασίες που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις, οφείλουν να πραγματοποιούν τον έλεγχο αμελλητί και η απάντησή τους να περιέρχεται στο φορέα που έχει υποβάλει το αίτημα το αργότερο εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής του.

Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014, η υποχρέωση για τη διενέργεια ελέγχου γνησιότητας όλων των πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου αφορά το σύνολο των υπαλλήλων, ανεξαρτήτως της εργασιακής σχέσης, με την οποία υπηρετούν, στις δημόσιες υπηρεσίες, ανεξάρτητες αρχές, Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, και τις επιχειρήσεις αυτών, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικά Ν.Π.Ι.Δ. και δημόσιες επιχειρήσεις, όπως ορίζονται στο άρθρο 14 του ν. 2190/1994, όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με το άρθρο 1 του ν. 3812/2009 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 3429/2005 (Α 314).

Επισημαίνεται επίσης ότι τα δικαιολογητικά διορισμού / πρόσληψης ή άλλης υπηρεσιακής μεταβολής των υπαλλήλων, που έχουν ελεγχθεί αυτεπαγγέλτως από τις υπηρεσίες, δεν επανελέγχονται.

Σε κάθε περίπτωση παρακαλούνται οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι για τον έλεγχο γνησιότητας δικαιολογητικών της αρμοδιότητάς τους, ιδίως οι φορείς Α’θμιας, Β’θμιας, Γ’θμιας εκπαίδευσης, τα ασφαλιστικά ταμεία και οι πρεσβείες της Ελλάδος στο εξωτερικό, να συνδράμουν κατά τον πλέον πρόσφορο τρόπο για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και οι αρμόδιες υπηρεσίες, αποδέκτες του παρόντος να ενημερώσουν αμελλητί τους φορείς αρμοδιότητάς τους, οι οποίοι προβαίνουν κατά νόμο ως καθ΄ ύλην αρμόδιοι σε έλεγχο γνησιότητας των σχετικών δικαιολογητικών.

Β. Άρθρο 29 του ν. 4305/2014, «Προσθήκη ειδικού πειθαρχικού παραπτώματος»

Με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4305/2014 προστίθεται πειθαρχικό παράπτωμα στην παρ. 1 του άρθρου 107 του Υπαλληλικού Κώδικα στο οποίο ως γνωστόν απαριθμούνται περιοριστικά τα πειθαρχικά παραπτώματα. Ειδικότερα, προστίθεται περίπτωση λδ’, στην οποία προβλέπεται ότι πειθαρχικό παράπτωμα αποτελεί η κατάθεση, η χρήση, η συμπερίληψη και η διατήρηση στον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο υπαλλήλου, πλαστού, νοθευμένου ή παραποιημένου πιστοποιητικού ή τίτλου ή βεβαιώσεως.

Βάσει της προαναφερόμενης προσθήκης στο άρθρο 107 του ΥΚ, αντικαταστάθηκε η περίπτωση ε΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 103 του ΥΚ στο οποίο προβλέπεται η θέση αυτοδίκαια σε αργία των υπαλλήλων, ως εξής:

«ε) ο υπάλληλος ο οποίος έχει παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα παραπτώματα των περιπτώσεων α΄, γ΄, δ΄, ε΄, θ΄, ι΄, ιδ΄, ιη΄, κγ΄, κδ΄, κζ΄, κθ΄, λγ΄ και λδ΄ του άρθρου 107 ή αντίστοιχα παραπτώματα του ίδιου άρθρου, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 ή αντίστοιχα παραπτώματα του προϊσχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν.2683/1999) με την επιφύλαξη των περιπτώσεων της παραγράφου 1 περίπτωση δ΄ του επόμενου άρθρου.» Στην παρ. 3 του προαναφερόμενου άρθρου ορίζεται ότι οι ανωτέρω τροποποιήσεις ισχύουν και για τις αντίστοιχες διατάξεις του ν. 3584/2007 (Α΄143).
Σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση του ν. 4305/2014 (σελ. 12) «Ειδικά με τη διαπίστωση ότι ανευρίσκεται στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου πλαστό, νοθευμένο ή παραποιημένο έγγραφο στοιχειοθετείται πειθαρχικό παράπτωμα διαρκούς χαρακτήρα, διατηρουμένης της παράνομης καταστάσεως η οποία δημιουργήθηκε με την κατάθεση του εγγράφου.»

Βάσει των ανωτέρω και σε συνέχεια των αναφερόμενων στο θέμα σχετικών εγκυκλίων της Υπηρεσίας μας, παρακαλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες Διοικητικού/ Προσωπικού να προβούν στις απαιτούμενες κατά τα ανωτέρω ενέργειες.

Οι Διευθύνσεις Διοικητικού ή Προσωπικού των Υπουργείων παρακαλούνται να κοινοποιήσουν αμελλητί την παρούσα εγκύκλιο σε όλους τους φορείς που εποπτεύονται ή υπάγονται στην αρμοδιότητά τους. Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις παρακαλούνται να ενημερώσουν άμεσα τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού χωρικής αρμοδιότητάς τους.

Γνώση της παρούσας εγκυκλίου παρακαλείται να λάβουν όλοι οι υπάλληλοι όλων των οργανικών μονάδων των Υπουργείων και των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των συγκεκριμένων διατάξεων. Οι καθ΄ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες για τη διακρίβωση του ελέγχου γνησιότητας των δικαιολογητικών αρμοδιότητάς τους παρακαλούνται για την απαρέγκλιτη τήρηση των προβλεπόμενων προθεσμιών, προκειμένου να διευκολύνεται η διαδικασία ελέγχου γνησιότητας, αλλά και να διασφαλίζεται τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και τα δικαιώματα των υπαλλήλων. Τέλος, προκειμένου να καταστεί λυσιτελής η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων, η Υπηρεσία μας θα επιλαμβάνεται επί θεμάτων που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων με την παράκληση τα σχετικά ερωτήματα να υποβάλλονται από τα Υπουργεία κατόπιν επεξεργασίας από αυτά είτε αφορούν σε περιπτώσεις υπαλλήλων των Υπουργείων ή των υπαγόμενων- εποπτευόμενων από αυτών φορέων, και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται σε αυτά και η σχετική θέση της Υπηρεσίας.

Το Υπουργείο Εξωτερικών, προς το οποίο κοινοποιείται η παρούσα παρακαλείται να ενημερώσει άμεσα τις Πρεσβείες για τις ενέργειες στις οποίες οφείλουν να προβούν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28 του ν.4305/2014.

Η παρούσα εγκύκλιος βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της υπηρεσίας μας: www.ydmed.gov.gr στη διαδρομή: Διοικητική Μεταρρύθμιση – Ανθρώπινο Δυναμικό.

Ο Υπουργός

Κυριάκος Μητσοτάκη

Αρ.Πρωτ.207304/Ε1/18-12-2014/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Π.Ε.& Δ.Ε.

Πληροφορίες : Έλ. Εμμαvουηλίδου (Π.Ε.)
Τηλ.: 210-3443135
e-mail: t09ppe2(ΑΤ)minedu.gov.gr
Fax: 210-3442909
Πληροφορίες: Δ. Καραχάλιος (Δ.Ε.)
Τηλ.: 210-344 2271
e-mail: t09pde2n(ΑΤ)minedu.gov.gr

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση εγγράφου

Σε συνέχεια των παρακάτω εγκυκλίων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:
α) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ.14888/24.05.2013 (Α.Δ.Α.: ΒΕΧ4Χ-5ΞΕ), με θέμα: "Επικαιροποίηση προσωπικών μητρώων υπαλλήλων''
β) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16.12.2013 (Α.Δ.Α.:ΒΛΓΕΧ-363), με θέμα «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων))
γ) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/45/2843/20-03-2014 (Α.Δ.Α.:ΒΙΞ4Χ-ΠΕ4), με θέμα "Διευκρινίσεις επί της εγκυκλίου με {Jέμα ιι'Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων,," και
δ) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/47 /οικ.18161/18.7.2014 (Α.Δ.Α.:7Φ95Χ-Μ7Ρ) ιιΠεραιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τον έλεγχο νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων))

παρακαλείσθε να αναζητήσετε εκ νέου στον διαδικτυακό τόπο του προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ http://et.diaνgeia.gov.gr την με αρ.πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34.1/86/οικ.31792/8-12-2014 με ΑΔΑ: ΩΟ5ΓΧ-Θ3Β εγκύκλιο του Τμήματος Υπηρεσιακής Κατάστασης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με θέμα: «Έλεγχος γνησιότητας δικαιολογητικών)) για ενημέρωσή σας και πιστή εφαρμογή σε όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία (μόνιμους και αναπληρωτές).

Για περαιτέρω διευκρινίσεις επί του περιεχομένου του εγγράφου, παρακαλείσθε να επικοινωνείτε απευθείας με τον φορέα έκδοσής του.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΑΡΔΑΜΗΤΣΗ


Αρ.Πρωτ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/47/οικ.18161/18-07-2014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ &
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Ταχυδρομική Διεύθυνση: Βασ. Σοφίας 15
106 74, Αθήνα
Τηλ.: 213.131. -3212, -3373, -3378,-3394
Email: hrm(ΑΤ)ydmed.gov.gr
Fax : 213.131.3389

ΘΕΜΑ: Περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τον έλεγχο νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων»
Σχετικά: Οι αριθ. α) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ. 14888/24.5.2013, (ΑΔΑ: ΒΕΧ4Χ-5ΞΕ)
β) ΔΙΔΑΔ /Φ.34 /42/οικ.33906/16.12.2013 (ΑΔΑ: ΒΛΓΕΧ-363) και
γ) ΔΙΔΑΔ/Φ.34/45/2843/20.3.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΞ4Χ-ΠΕ4) σχετικές εγκύκλιοι της υπηρεσίας μας.

Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγκυκλίων της υπηρεσίας μας, που αφορούν στον έλεγχο νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων και κατόπιν ερωτημάτων που ανέκυψαν, διευκρινίζονται τα εξής:

1. Πιστοποίηση φορέων: Καλούνται οι Διευθύνσεις Διοικητικού/ Προσωπικού που δεν έχουν προβεί στην πιστοποίησή τους στην ειδικά διαμορφωμένη προς το σκοπό αυτό ηλεκτρονική εφαρμογή του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ., κατά τα οριζόμενα στην ως άνω (γ) σχετική εγκύκλιο, να προβούν αμελλητί στις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε ν’ αποκτήσουν πρόσβαση σ’ αυτήν και να καταχωρίζουν τις ενέργειες και τα αποτελέσματα του εν θέματι ελέγχου. Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς θα πρέπει να αποστείλουν σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με τα στοιχεία του φορέα, τα στοιχεία του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού που είναι υπεύθυνος για την παροχή των στοιχείων και τον χρήστη που θα πιστοποιηθεί (ονοματεπώνυμο, ιδιότητα, τηλέφωνο, ηλεκτρονική διεύθυνση), κατά το πρότυπο και τα οριζόμενα στην ως άνω (γ) σχετική εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας. Για κάθε περαιτέρω πληροφορία και διευκρίνιση για την πιστοποίηση των φορέων και την ως άνω ηλεκτρονική εφαρμογή οι υπηρεσίες θα απευθύνονται στο Τμήμα Πληροφορικής του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. στα τηλέφωνα 21321588-18,-19 και -50.

Σημειώνεται ότι τα δεδομένα καταχωρίζονται με τον τρόπο που περιγράφεται στα σχετικά κεφάλαια του εγχειριδίου χρήσης του συστήματος. Για κάθε παραποίηση τίτλου ή άλλου στοιχείου του προσωπικού μητρώου ή του σχετικού φακέλου των ελεγχομένων που διαπιστώνεται, θα πρέπει να καταχωρίζονται αναλυτικά στο σύστημα του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. οι «Περιπτώσεις» (άτομα), τα «Πλαστά/Παραποιημένα» (πιστοποιητικά) και όλες οι σχετικές «Ενέργειες» της Υπηρεσίας, στην οποία ανήκει οργανικά ο υπάλληλος.

2. Κοινοποίηση στο Σ.Ε.Ε.ΔΔ. των απαντήσεων σε περίπτωση διαπίστωσης πλαστών - παραποιημένων τίτλων-στοιχείων: Σε περίπτωση που οι καθ’ύλην αρμόδιες υπηρεσίες ή εκδούσες αρχές διαπιστώσουν τη μη έκδοση ή την ανακρίβεια των στοιχείων που τους αποστάλθηκαν για εξακρίβωση από τις Δ/νσεις Διοικητικού/Προσωπικού, θα πρέπει να κοινοποιούν στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Λ. Συγγρού 60, 11742 Αθήνα), τη σχετική απάντησή τους προς τις υπηρεσίες που έθεσαν το ερώτημα. Επίσης, όσες αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ήδη εντοπίσει πλαστούς-παραποιημένους τίτλους- πιστοποιητικά και λοιπά στοιχεία, παρακαλούνται να διαβιβάσουν στο Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. τα σχετικά έγγραφα.

3. Έκταση Εφαρμογής: Υπενθυμίζεται ότι ο έλεγχος νομιμότητας όλων των πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου ή του σχετικού φακέλου, γίνεται υποχρεωτικά από τις Διευθύνσεις Διοικητικού για όλους τους απασχολούμενους στο φορέα με οποιαδήποτε σχέση εργασίας κι αν υπηρετούν (μόνιμους και εργαζόμενους με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ορισμένου χρόνου, καθώς και με συμβάσεις έργου, μετακλητούς, επί θητεία κλπ.), σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικά Ν.Π.Ι.Δ. και δημόσιες επιχειρήσεις.

4. Τίτλοι σπουδών της αλλοδαπής Όσον αφορά τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής, οι οποίοι συνοδεύονται από πράξη «ισοτιμίας» ή «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» που έχει εκδοθεί από τους φορείς ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α., Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., Ι.Τ.Ε. και Συμβούλιο Ισοτιμιών, διευκρινίζεται ότι ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. δύναται να ελέγχει τη γνησιότητα τόσο των πράξεων αναγνώρισης, όσο και των ίδιων των τίτλων σπουδών της αλλοδαπής.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αναφέρεται και στη (γ) σχετική εγκύκλιο, (τελευταίο εδάφιο της παρ. 5), όσοι ελεγχόμενοι «δεν διαθέτουν ισοτιμία ή αντιστοιχία για τους τίτλους σπουδών, βεβαιώσεις και πιστοποιητικά της αλλοδαπής που κατέχουν, υποχρεούνται να προβούν σε κάθε περαιτέρω νόμιμη ενέργεια, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες κείμενες διατάξεις».

Για όσους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής δεν συνοδεύονται από πράξεις αναγνώρισης/ ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας, οι φορείς θα απευθύνονται στην πρεσβεία/προξενείο της Ελλάδας στη χώρα της αλλοδαπής, όπου αποκτήθηκε ο τίτλος σπουδών. Σε περίπτωση που κάποιοι φορείς έχουν ήδη απευθυνθεί στις ξένες Πρεσβείες στην Ελλάδα για επιβεβαίωση γνησιότητας τίτλων που αποκτήθηκαν στην αλλοδαπή, και εφόσον δεν έχουν λάβει σχετική απάντηση, θα πρέπει να απευθυνθούν εκ νέου στις ανωτέρω ελληνικές διπλωματικές αρχές.

5. Έλεγχος νομιμότητας πρόσληψης / διορισμού / μετάταξης: Επισημαίνεται ότι η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στον εκάστοτε εφαρμοστέο κανόνα δικαίου αποτελεί αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Διοικητικού / Προσωπικού, όπου ανήκει ο υπάλληλος οργανικά, καθώς εκείνη είναι σε θέση να γνωρίζει με πληρότητα όλα τα στοιχεία εκείνα που διέπουν την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων, που υπάγονται στην αρμοδιότητά της. Σε καμία περίπτωση η υπηρεσία μας δεν έχει αρμοδιότητα ούτε δύναται να υποκαθιστά τις Διευθύνσεις Διοικητικού / Προσωπικού των φορέων. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανακρίβεια στοιχείων ή σε περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι τα απαιτούμενα από τις οικείες διατάξεις, τότε οι Δ/νσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να ενεργήσουν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις οδηγίες που δόθηκαν στις ως άνω (β) και (γ) σχετικές εγκυκλίους. Επιπροσθέτως σε περίπτωση που πιστοποιηθεί η παραποίηση τίτλων ή στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων και ανεξάρτητα από τις περαιτέρω ενέργειες, στις οποίες θα προβεί η Υπηρεσία, στην οποία ανήκει οργανικά ο υπάλληλος, αποτελεί υποχρέωση σύμφωνα με το άρθρο 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας η σχετική ενημέρωση του αρμόδιου Εισαγγελέα.

Οι αποδέκτες της παρούσας παρακαλούνται να αποστείλουν άμεσα την παρούσα εγκύκλιο στους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους ή εποπτεύονται από αυτούς. Το Υπουργείο Εξωτερικών παρακαλείται να ενημερώσει αρμοδίως τις πρεσβείες/προξενεία της Ελλάδος στο εξωτερικό, προκειμένου να συνδράμουν στην εφαρμογή των σχετικών εγκυκλίων της υπηρεσίας μας, ειδικότερα όσον αφορά τον έλεγχο γνησιότητας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής. Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις παρακαλούνται να ενημερώσουν τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού χωρικής αρμοδιότητάς τους.

Ο Υπουργός

Κυριάκος Μητσοτάκης


Αρ.Πρωτ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/45/2843/..-03-2014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Τηλ.: 213-1313394, -378,- 212,-373
Fax : 210-3389143

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις επί της εγκυκλίου με θέμα «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων»

Σε συνέχεια της αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16-12-2013 (ΑΔΑ ΒΕΧ4Χ-5ΞΕ) εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας, η οποία αναφέρεται στο αντικείμενο του θέματος, και κατόπιν διάφορων ερωτημάτων που ανέκυψαν κατά την εφαρμογή της, διευκρινίζονται τα εξής:

1. Πεδίο εφαρμογής: Η υποχρέωση για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας όλων των πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου αφορά το σύνολο των υπαλλήλων, ανεξαρτήτως της εργασιακής σχέσης, με την οποία υπηρετούν, στις δημόσιες υπηρεσίες, Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, ν.π.δ.δ., κρατικά ν.π.ι.δ. και δημόσιες επιχειρήσεις, λόγος για τον οποίο ζητήθηκε από τα Υπουργεία να αποστείλουν την εγκύκλιο σε όλα τα νομικά πρόσωπα που εποπτεύουν ή υπάγονται σε αυτά. Ωστόσο επισημαίνεται ότι μεγαλύτερη βαρύτητα και προτεραιότητα κατά τον έλεγχο θα δοθεί στο μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό και ακολούθως στο εποχικούς/ορισμένου χρόνου υπαλλήλους.

2. Ανάκληση διορισμού πέραν της διετίας: Σύμφωνα με νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας «διορισμός γενόμενος βάσει ψευδούς δηλώσεως προσόντων ή πλαστών τίτλων σπουδών ….είναι ελευθέρως ανακλητός ασχέτως της παρελεύσεως μακρού χρόνου» (ΣΕ2321/1968, 2290/1967), όπως άλλωστε προβλέπεται και στο εδάφιο β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), όπου ορίζεται ότι μετά την παρέλευση της διετούς προθεσμίας, η πράξη διορισμού ανακαλείται, εάν αυτός που διορίστηκε προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία ή εάν ο διορισμός του έγινε κατά παράβαση των άρθρων 4 και 8 του Υπαλληλικού Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι ο έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται σύμφωνα με την πραγματική και νομική κατάσταση που ίσχυε κατά την κρίσιμη ημερομηνία διορισμού/πρόσληψης/μετάταξης ή μετατροπής συμβάσεων, λαμβανομένων υπόψη και των οριζομένων στις οικείες οργανικές διατάξεις ή προκειμένου για ν.π.ι.δ. στον οικείο Υπηρεσιακό Οργανισμό και Κανονισμό Λειτουργίας.

3. Πειθαρχική διαδικασία: Όταν διαπιστωθεί προσηκόντως ότι ο υπάλληλος, που διορίστηκε, προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία για τον διορισμό του, δεν κινείται πειθαρχική διαδικασία σε βάρος του, αλλά τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3528/2007 ή οι αντίστοιχες διατάξεις του ν. 3584/2007, περί ανάκλησης διορισμού ή του Π.Δ. 410/1988, περί καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.

Πειθαρχική διαδικασία δύναται να κινηθεί, με την επιφύλαξη των διατάξεων περί παραγραφής:

α) για τα μονομελή όργανα ή μέλη συλλογικών οργάνων, για τα οποία προκύπτει ότι προέβησαν σε διορισμό/πρόσληψη ή σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή κατά παράβαση της νομικής και πραγματικής κατάστασης που ίσχυε κατά το κρίσιμο χρονικό σημείο του διορισμού ή της υπηρεσιακής μεταβολής,

β) για όσους υπαλλήλους προκύπτει ότι δολίως ή υποβοηθώντας την παρανομία, π.χ. καταθέτοντας πλαστό τίτλο σπουδών, μετετάγησαν είτε σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας ή από κλάδο σε κλάδο ίδιας κατηγορίας ίδιου ή άλλου φορέα και υπό την προϋπόθεση ότι ο διορισμός ή η αρχική πρόσληψη είναι νόμιμοι,

γ) για όσους προκύπτει ότι παραποίησαν έγγραφα στοιχεία που υποβλήθηκαν κατά το διορισμό ή τη μετάταξή τους, όπως παραποίηση βαθμολογίας τίτλου σπουδών, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η βαθμολογία δεν αποτελούσε κριτήριο για το διορισμό τους.

4. Σε περίπτωση εντοπισμού πλαστού τίτλου σπουδών υπαλλήλου που υπηρετεί στο φορέα κατόπιν μετάταξης, εκτός από την ανάκληση της απόφασης μετάταξης, αρμόδια υπηρεσία για την ανάκληση του διορισμού είναι ο φορέας προέλευσης ή ο καθολικός διάδοχός του σε περίπτωση κατάργησης ή συγχώνευσής του.

5. Ξενόγλωσσοι τίτλοι σπουδών: Στις διατάξεις του άρθρου 29 του Π.Δ. 50/2001 (Α' 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα» ορίζεται «Τίτλοι, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις της αλλοδαπής, που απαιτούνται για το διορισμό, πρέπει να είναι επικυρωμένοι και επίσημα μεταφρασμένοι στην ελληνική γλώσσα, όπως ορίζουν οι κείμενες διατάξεις». Επίσης, όπου στο Π.Δ. 50/2001 αναφέρεται ως τυπικό προσόν διορισμού τίτλος σπουδών της αλλοδαπής, αναφέρεται ότι θα πρέπει να είναι ισότιμος ή/και αντίστοιχος τίτλου σπουδών της ημεδαπής. Με βάση τα ανωτέρω, οι ξενόγλωσσοι τίτλοι σπουδών θα πρέπει να είναι επικυρωμένοι και νομίμως μεταφρασμένοι και να συνοδεύονται από πράξη ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π..

Κατόπιν τούτου, οι υπηρεσίες θα πρέπει να προβούν
α) στον έλεγχο της γνησιότητας του τίτλου σπουδών της αλλοδαπής σε συνεργασία με την αρμόδια Πρεσβεία,
β) σε έλεγχο γνησιότητας της πράξης ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας.
Τέλος, και στο πλαίσιο της προγενέστερης εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας σχετικά με την επικαιροποίηση των προσωπικών μητρώων της υπαλλήλων (ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ.14888/24.5.2013, ΑΔΑ: ΒΕΙΒΧ-ΖΕ3) όσοι υπάλληλοι δεν διαθέτουν ισοτιμία ή αντιστοιχία για τους τίτλους σπουδών, βεβαιώσεις και πιστοποιητικά της αλλοδαπής που κατέχουν, υποχρεούνται να προβούν σε κάθε περαιτέρω νόμιμη ενέργεια, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες κείμενες διατάξεις.

6. Θέσεις κατά κατηγορία -Τυπικά προσόντα: Ο υπάλληλος πρέπει να κατέχει τα προσόντα του κλάδου στον οποίο υπηρετεί κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 77 και 78 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007) σε συνδυασμό με τα ειδικώς οριζόμενα στις οικείες οργανικές ή άλλες ειδικές διατάξεις. Ωστόσο, η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στον εκάστοτε εφαρμοστέο κανόνα αποτελεί αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Διοικητικού/ Προσωπικού, όπου ανήκει ο υπάλληλος οργανικά, καθώς εκείνη είναι σε θέση να γνωρίζει με πληρότητα όλα τα στοιχεία εκείνα που διέπουν την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων που υπάγονται στην αρμοδιότητά της, έστω και αν ορισμένοι υπάλληλοι υπηρετούν σε φορείς κατόπιν μετάταξης ή μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση η υπηρεσιακή κατάσταση ενός υπαλλήλου είναι συνεχής και επομένως ο έλεγχος θα ανατρέχει στο χρόνο του αρχικού διορισμού ή πρόσληψης του υπαλλήλου και όχι, για παράδειγμα, από την ημερομηνία μετάταξης του υπαλλήλου στο φορέα.

7. Παραίτηση: Στις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα ορίζονται τα εξής:

« 1. Η παραίτηση αποτελεί δικαίωμα του υπαλλήλου και υποβάλλεται εγγράφως. Αίρεση, όρος ή προθεσμία στην αίτηση παραίτησης θεωρούνται ότι δεν έχουν γραφεί.

2. Η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί αν κατά την υποβολή της εκκρεμεί ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ. α` της παρ. 1 του άρθρου 8 ή για κακούργημα ή πειθαρχική δίωξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή αν η ποινική ή πειθαρχική δίωξη ασκηθεί μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης και πριν την αποδοχή της.

Στην περίπτωση άσκησης πειθαρχικής δίωξης μετά την υποβολή αίτησης παραίτησης, εφόσον η πειθαρχική υπόθεση δεν εκδικασθεί σε πρώτο βαθμό εντός έξι (6) μηνών, ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλει νέα αίτηση παραίτησης κατά τους όρους του παρόντος άρθρου».

Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις, το δικαίωμα υποβολής αίτησης παραίτησης υπαλλήλου, για τον οποίο έχει αποδειχθεί ότι δολίως ή υποβοηθώντας την παρανομία διορίστηκε/μετατάχθηκε, δεν αναστέλλεται, με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα. Επίσης, η υποβολή της αίτησης παραίτησης και η αποδοχή της από την Υπηρεσία δεν αναστέλλει την ανάκληση του διορισμού (σχετ. ΣτΕ 3424/1988). Σε κάθε περίπτωση, όλα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και στοιχεία θα υποβληθούν στην υπηρεσία, η οποία είναι αρμόδια για τα συνταξιοδοτικά θέματα του υπαλλήλου. Παράλληλα στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου ακόμα και αν έχει ήδη πραγματοποιηθεί διαγραφή του υπαλλήλου με αιτιολογία «Παραίτηση», θα πρέπει να γίνεται υπαγωγή και εκ νέου διαγραφή με αιτιολογία «Απόλυση λόγω ανάκλησης διορισμού».

8. Ανάκληση πράξης διορισμού - Καταγγελία σύμβασης προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου: Ειδικότερα και όσον αφορά σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, για τους οποίους προκύπτει ότι προσλήφθηκαν καταθέτοντας πλαστό ή παραποιημένο τίτλο σπουδών ή οποιοδήποτε άλλο πλαστό ή παραποιημένο σχετικό έγγραφο, απαραίτητο για την πρόσληψή τους, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα προβούν σύμφωνα και με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σχετική εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας, σε προηγούμενη ακρόαση του ενδιαφερομένου και εφόσον στοιχειοθετηθεί βάσει πραγματικών περιστατικών η υποβοήθηση της παρανομίας ή ο δόλος, θα προβούν σε ανάκληση της παράνομης διοικητικής πράξης πρόσληψης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α΄ 45) και βάσει των γενικών αρχών διοικητικού δικαίου περί ανάκλησης παράνομης διοικητικής πράξης ή εφόσον πρόκειται για υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 53 του Π.Δ. 410/1988 (Α’ 191).

Τέλος, καλούνται όλες οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού να ενημερώσουν το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί μέχρι σήμερα, αλλά και εφεξής για κάθε περίπτωση που εντοπίζεται, σύμφωνα με τα ανωτέρω, με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής εφαρμογής που έχει δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό στο Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να μεριμνήσουν για την εξασφάλιση πιστοποίησης για την πρόσβασή τους στην ως άνω εφαρμογή αποστέλλοντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με τα στοιχεία του φορέα, τα στοιχεία του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού που είναι υπεύθυνος για την παροχή των στοιχείων και του χρήστη που θα πιστοποιηθεί (ονοματεπώνυμο, ιδιότητα, τηλέφωνο, ηλεκτρονική διεύθυνση)

Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας των Υπηρεσιών, ο έλεγχος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός προθεσμίας ενός μηνός από την κοινοποίηση της παρούσας.

Οι αποδέκτες του παρόντος παρακαλούνται να αποστείλουν άμεσα την παρούσα εγκύκλιο στους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους ή εποπτεύονται από αυτούς.

Ο Υπουργός

Κυριάκος Μητσοτάκης


Αρ.Πρωτ.Φ.361.22/7685/Δ1/21-01-2014/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε.& Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑΤΑ Β
Πληροφορίες : Έλ. Εμμανουηλίδου (Π.Ε.)
Τηλ.: 210-3443135
e-mail: t09ppe2(ΑΤ)mίnedu.goν.gr
Fax: 210-3442909
Πληροφορίες : Αρ. Παναγιώτου (Δ.Ε.)
Τηλ.: 210-3442271
e-maίl: t09pde2n(ΑΤ)mίnedu.goν.gr

ΘΕΜΑ: «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων)

Σύμφωνα με το αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16-12-2013 (ΑΔΑ:ΒΛΓΕΧ-363) έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Κατάστασης Προσωπικού του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που προκλήθηκε σε συνέχεια της με αριθμ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ. 14888/24-05-2013 εγκυκλίου (ΑΔΑ: ΒΕΧ4Χ-5ΞΕ), σας γνωρίζουμε ότι πρέπει να προβείτε άμεσα στον έλεγχο της νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών κ.λ.π. των μόνιμων εκπαιδευτικών και Ι.Δ.Α.Χ. που ανήκουν στην αρμοδιότητά σας. Σας γνωρίζουμε, επίσης, ότι έχει ήδη προωθηθεί έγγραφο προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με το οποίο ζηiούμε την έγκριση παράτασης του προβλεπόμενου χρόνου διεκπεραίωσης της συγκεκριμένης διαδικασίας από τρεις (03) σε τουλάχιστον οκτώ (08) μήνες και εΦόσον εγκριθεί θα ενημερωθείτε σχετικά.

Παρακαλούμε να λάβουν γνώση ενυπόγραφα όλοι οι εκπαιδευτικοί σχετικά με την ανωτέρω διαδικασία από τους αρμόδιους διευθυντές σχολικών μονάδων ή από τη θέση απόσπασής τους και σε περίπτωση έλλειψης βασικών τίτλων να ζητηθεί η προσκόμισή τους για την επικαιροποίηση των ατομικών τους Φακέλων.

Η ΑΝΑΠΛ.ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗ


Αρ.Πρωτ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16-12-2013

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Τηλ.: 213-1313394, -378,- 212,-373
Fax : 210-3389143

ΘΕΜΑ: «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων»

Σε συνέχεια της αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ. 14888/24-05-2013 εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας, με την οποία οι Διευθύνσεις Διοικητικού /Προσωπικού των υπηρεσιών καλούνται, με ευθύνη των αρμοδίων προϊσταμένων, να προβούν στην ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των υπαλλήλων τους και στην επικαιροποίηση των περιλαμβανομένων σε αυτά στοιχείων, και κατόπιν ερωτημάτων διαφόρων υπηρεσιών, σας πληροφορούμε τα εξής:

Οι αρμόδιοι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων Διοικητικού / Προσωπικού των Υπηρεσιών, καλούνται εντός τριών (3) μηνών να ελέγξουν τη νομιμότητα πρόσληψης/μετάταξης και μετατροπής της εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου των υπαλλήλων και συγκεκριμένα όλων των πτυχίων, των πιστοποιητικών και στοιχείων που σχετίζονται με την πρόσληψη, τη μετάταξη, ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου, καθώς και του συνόλου των στοιχείων που συμπεριλαμβάνονται στο προσωπικό μητρώο των υπαλλήλων (τίτλοι σπουδών- πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, πιστοποιητικά γνώσης Η/Υ, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας κ.α.), τα οποία αποδεικνύουν την κατοχή των βασικών-κύριων, πρόσθετων ή επικουρικών προσόντων- και από τα οποία τεκμηριώνεται η νομιμότητα της υπαλληλικής σχέσης και κατάστασης.

Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση της Διοίκησης περί ελέγχου της νομιμότητας των στοιχείων αυτών απορρέει:

α) από την αρχή της νομιμότητας, σύμφωνα με την οποία η Διοίκηση οφείλει να ανακαλεί κάθε παράνομη πράξη της, αποκαθιστώντας έτσι την έννομη τάξη.

β) από την αίτηση, την οποία κατέθεσαν οι υπάλληλοι κατά την πρόσληψή τους στο αρμόδιο όργανο, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, η ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλονται με τη δήλωση μπορεί να ελεγχθεί με βάση το αρχείο άλλων υπηρεσιών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην αίτηση – υπεύθυνη δήλωση για πρόσληψη αναφέρεται ρητώς ότι: «Δηλώνω ότι τα στοιχεία της αίτησής μου είναι ακριβή και αληθή. Σε περίπτωση ανακρίβειας γνωρίζω ότι θα έχω τις συνέπειες που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν.1599/1986. …».

γ) από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013, με τις οποίες αντικαταστάθηκε η περ. 4 της υποπαρ. Ζ.1 της παρ.Ζ. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012και οι οποίες ορίζουν τα εξής: «Με την ανακοίνωση ορίζεται…η αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων, μετά τον έλεγχο της νομιμότητας πρόσληψης και των πιστοποιητικών και στοιχείων που συγκροτούν το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου. Υπάλληλοι, των οποίων η διαδικασία πρόσληψης και τα ως άνω πιστοποιητικά και στοιχεία του υπηρεσιακού τους φακέλου ελέγχονται ως μη νόμιμα, στερούνται του δικαιώματος μετάταξης ή μεταφοράς».

δ) Με βάση τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα (που κυρώθηκε με το ν.3528/2007) που αναφέρουν τα εξής:
«Ανάκληση διορισμού
1. Η πράξη διορισμού ανακαλείται υποχρεωτικά, εάν ο διοριζόμενος δεν αποδέχτηκε το διορισμό ρητώς ή σιωπηρώς ή δεν εκπλήρωσε άλλες νόμιμες πρόσθετες υποχρεώσεις πριν από την ανάληψη υπηρεσίας.
2. Η πράξη διορισμού, που έγινε κατά παράβαση νόμου, ανακαλείται εντός διετίας από τη δημοσίευση της. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής η πράξη διορισμού ανακαλείται, εάν αυτός που διορίστηκε προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία ή εάν ο διορισμός του έγινε κατά παράβαση των άρθρων 4 και 8 του παρόντος Κώδικα.»

Με βάση τα ανωτέρω, καλούνται οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι Διοικητικού/Προσωπικού:

1. Να προβούν σε εμπεριστατωμένο έλεγχο των στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων και σε διασταύρωση των δικαιολογητικών/τυπικών προσόντων διορισμού, μετάταξης ή μετατροπής της εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου, σε συνεργασία με τις καθ΄ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες ή εκδούσες αρχές.

2. Σε περίπτωση που οι καθ΄ύλην αρμόδιες υπηρεσίες ή εκδούσες αρχές βεβαιώσουν με επαρκώς αιτιολογημένο έγγραφό τους τη μη έκδοση ή την ανακρίβεια των στοιχείων που τους αποστέλλονται από τις Διευθύνσεις Διοικητικού/ Προσωπικού (π.χ. ως προς τον τίτλο σπουδών, βαθμό πτυχίου, επιτυχή συμμετοχή σε εξετάσεις κλπ) ή σε περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι τα απαιτούμενα από την οικείες κατά περίπτωση διατάξεις, τότε οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να προβούν σε προηγούμενη ακρόαση των ενδιαφερομένων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 20 του Συντάγματος, τις γενικές αρχές του δικαίου, ιδίως της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη (βλ. Σ.τ.Ε. 2195/1982), κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999).

3. Εφόσον, μετά την ακρόαση του ενδιαφερομένου, δεν προκύψουν αδιαμφισβήτητα στοιχεία που να αναιρούν τα οριζόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα (δόλια πρόκληση ή υποβοήθηση της παρανομίας), η Διοίκηση πρέπει να προβαίνει άμεσα σε κάθε αναγκαία ενέργεια για την κίνηση και ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάκλησης του διορισμού.

Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι η διοικητική πράξη της ανάκλησης του διορισμού/πρόσληψης θα πρέπει να είναι αιτιολογημένη ειδικώς, πλήρως και επαρκώς, με αναφορά στα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά ή στοιχεία, η ύπαρξη ή η έλλειψη των οποίων στη συγκεκριμένη περίπτωση, σε συνάρτηση με το ισχύον κατά την έκδοση της ανακαλούμενης πράξης νομικό καθεστώς, θεμελιώνει τη διαπιστούμενη παρανομία και κατ’ ακολουθία, τη συνδρομή νόμιμου λόγου ανάκλησης. (βλ. Σ.τ.Ε. 2216/1992, 3567/1989, ΑΠ 110/2013, Γνωμοδότηση του ΝΣΚ 349/2011, από όπου προκύπτει ότι για τη θεμελίωση της αντικειμενικής υποστάσεως της δόλιας πρόκλησης ή υποβοήθησης της παρανομίας απαιτείται ενδεικτικά:
1) δήλωση ψευδών γεγονότων ως αληθινών, ή άρνηση ή απόκρυψη αληθινών γεγονότων, τα οποία δεν αποδεικνύονται με το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο, (όχι δε μόνο γεγονότων που αφορούν προσωπικά στοιχεία του δηλούντος) και
2) η ψευδής αυτή δήλωση να απευθύνεται, δηλαδή να υποβάλλεται, σε αρχή ή υπηρεσία του δημόσιου τομέα, για δε την υποκειμενική θεμελίωσή της, γνώση με την έννοια της βεβαιότητας των πραγματικών περιστατικών που συγκροτούν την αντικειμενική υπόσταση της δόλιας πρόκλησης ή υποβοήθησης της παρανομίας.

4. Επίσης, σε περίπτωση που από την διαδικασία προκύψει παρεμπιπτόντως ευθύνη ή συνέργεια συλλογικών οργάνων, επιτροπών, του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου ή άλλων, η Διοίκηση οφείλει να ενεργήσει αρμοδίως κατά τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις του πειθαρχικού δικαίου.

Τα ως άνω δικαιολογητικά θα πρέπει να ελεγχθούν και σε περίπτωση που αποτέλεσαν τυπικά προσόντα μετάταξης, δεδομένου ότι κατά πάγια νομολογία του ΣτΕ [ΣΕ 1886/1966, 1396/1965, 1106/1962], η μετάταξη είναι οιονεί διορισμός, καθώς αναλύεται τυπικώς σε ταυτόχρονη απόλυση από μια θέση και διορισμό σε άλλη.

Οι καθ΄ύλην αρμόδιες υπηρεσίες και οι εκδούσες αρχές, προς τις οποίες αποστέλλονται προς διακρίβωση στοιχεία, παρακαλούνται για την άμεση ανταπόκρισή τους.

Οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των υπηρεσιών, παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την παρούσα στους φορείς που εποπτεύουν.

Η Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών παρακαλείται να κοινοποιήσει την παρούσα στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.

Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, θα ελέγχει την εφαρμογή της εγκυκλίου.

Ο Υπουργός

Κυριάκος Μητσοτάκης


Αρ.Πρωτ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ.14888/24-05-2013

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

ΘΕΜΑ: «Επικαιροποίηση προσωπικών μητρώων υπαλλήλων»

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης των δομών και φορέων του Δημοσίου και της επικείμενης αξιολόγησης του προσωπικού, είναι αναγκαία η αποτύπωση του εργασιακού προφίλ των υπαλλήλων και η καταγραφή των τυπικών τους προσόντων.

Το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που προσδιορίζουν την ατομική, οικογενειακή, περιουσιακή και υπηρεσιακή κατάστασή του.

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 του Π.Δ. 178/2004 (ΦΕΚ 154 Α/16-8-2004) «Τρόπος τήρησης και ενημέρωσης του προσωπικού μητρώου των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων Ν.ΠΔ.Δ. που υπάγονται στις διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.», υπεύθυνος για την τήρηση, ασφαλή φύλαξη και ενημέρωση όλων των στοιχείων που συγκροτούν το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπηρεσίας προσωπικού, ο οποίος ανάλογα με τις ανάγκες της υπηρεσίας, μπορεί να ορίζει για την εκτέλεση των ανωτέρω καθηκόντων υπαλλήλους που υπηρετούν στην οργανική μονάδα, στην οποία αυτός προΐσταται ή στις υποκείμενες σε αυτήν μονάδες.

Έχει διαπιστωθεί ότι, σε πολλές περιπτώσεις, τα προσωπικά μητρώα των υπαλλήλων δεν διαθέτουν την απαιτούμενη εγκυρότητα και πληρότητα, ιδιαίτερα σε στοιχεία που καταθέτει ο ίδιος ο υπάλληλος στην υπηρεσία του και σχετίζονται με την υπηρεσιακή του κατάσταση ή είναι πρόσφορα για την αξιολόγησή του, με συνέπεια να μην είναι εφικτή η ασφαλής, ορθή και ταχεία επεξεργασία τους, όταν αυτή απαιτείται.

Για το λόγο αυτό καλούνται οι Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού των υπηρεσιών, με ευθύνη των αρμοδίων προϊσταμένων, να προβούν στην ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των υπαλλήλων τους και στην επικαιροποίηση των περιλαμβανομένων σε αυτά στοιχείων, τα οποία συναρτώνται με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων και τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα.

Σημειώνεται, ότι τα προσκομιζόμενα από τους υπαλλήλους στοιχεία, που συναρτώνται με την υπηρεσιακή και μισθοδοτική τους κατάσταση (ενδεικτικά :
- πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης,
- τίτλοι σπουδών,
- πιστοποιητικά γλωσσομάθειας,
- αποδεικτικά γνώσης Η/Υ κλπ.)
πρέπει να είναι νομίμως επικυρωμένα, διαφορετικά δεν επιτρέπεται να λαμβάνονται υπόψη.

Επιπροσθέτως, παρακαλούνται οι Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού των υπηρεσιών να συμπληρώσουν τα επισυναπτόμενα, ενδεικτικά υποδείγματα με τους υπαλλήλους, που κατέχουν και έχουν προσκομίσει στις υπηρεσίες τους τίτλους γλωσσομάθειας, και να τα αποστείλουν στους φορείς που εξέδωσαν τους σχετικούς τίτλους (κατά περίπτωση, το Ελληνοβρετανικό Συμβούλιο, η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο) προκειμένου να επιβεβαιωθεί η έκδοσή τους.

Περί της νόμιμης επικύρωσης αντιγράφων εγγράφων, η Υπηρεσία μας έχει αναρτήσει, μεταξύ άλλων, σχετικό οδηγό στην κάτωθι ηλεκτρονική διεύθυνση : http://www.ydmed.gov.gr/wp-content/uploads/20120312_dikaiwmata_politwn.pdf

Σε κάθε περίπτωση η Διεύθυνση Σχέσεων Κράτους Πολίτη του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι στη διάθεση των Διευθύνσεων Προσωπικού / Διοικητικού των υπηρεσιών για την παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων (τηλέφωνα επικοινωνίας 2131313113, -106, -115).

Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την παρούσα εγκύκλιο στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που εποπτεύουν και να παράσχουν κάθε συνδρομή για την εφαρμογή
της.

Η Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών παρακαλείται να κοινοποιήσει την παρούσα στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.

Ο Υπουργός

Αντώνης Μανιτάκης

Τουριστικός Οδηγός
  • 4/5ήμερο Ρώμη

    Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά
    Αεροπορικώς από Αθήνα: 210€

  • Δαλματικές Ακτές

    7/8ήμερο
    Οδικώς από Αθήνα: 375€

  • 3ήμερο στη Μονεμβασία

    Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά
    Οδικώς από Αθήνα: 98€

  • Χριστούγεννα στην Αυστρία

    Βιέννη - Σάλτσμπουργκ

    Οδικώς από Αθήνα: 365€

  • Βουδαπέστη - Πράγα - Βιέννη
    Βουδαπέστη - Πράγα - Βιέννη

    7ήμερη από Αθήνα

    Οδικώς:  325 €

  • Μύλος των Ξωτικών
    Μύλος των Ξωτικών

    4ήμερο από Αθήνα: 98 €

  • Ονειρούπολη Δράμας - Σέρρες
    Ονειρούπολη Δράμας - Σέρρες

    4ήμερο από Αθήνα: 195 €
    στο  ELPIDA RESORT & SPA 4****

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 224 επισκέπτες και κανένα μέλος

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Προτεινόμενα

Google+