edu.klimaka.gr

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

21ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΟΗΕ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ "ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙ" 2017-2018


Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ
για τους Πρόσφυγες –
Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα
Τομέας Ενημέρωσης
Μιχαλακοπούλου 91
115 28, Αθήνα
Τηλ 216 2007800
www.unhcr.gr
@unhcrgreece

Νο 17/36

Αθήνα, 27 Οκτωβρίου 2017

«Υπάρχουμε Μαζί»: Πρόσκληση συμμετοχής σε Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα τους πρόσφυγες

HΎπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων (*1) προκηρύσσουν τον 21ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα τους πρόσφυγες για τη σχολική χρονιά 2017-2018 με τίτλο «Υπάρχουμε Μαζί».

Μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα καλούνται, ατομικά ή σε ομάδες, να τιμήσουν με τη συμμετοχή τους το Διαγωνισμό, έναν θεσμό που ξεκίνησε το 1994, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εκφράσουν τη γνώμη, τις σκέψεις και τις ιδέες τους δημιουργικά.  

Κάθε μέρα χιλιάδες οικογένειες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους εξαιτίας του πολέμου, διώξεων και παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Γίνονται πρόσφυγες, αναζητώντας ασφάλεια και προστασία σε άλλο τόπο. Στην χώρα μας ζουν πρόσφυγες, που προσπαθούν να δουν το μέλλον τους με αισιοδοξία και να κάνουν μια νέα αρχή με τις οικογένειές τους. Σε αυτό το νέο ξεκίνημα είμαστε όλοι μαζί. Μαζί στο σχολείο, στη γειτονιά, στη δουλειά, στο πανεπιστήμιο, μαζί στις νέες εμπειρίες που θα φέρει η νέα ζωή. Τι σημαίνει για τον καθένα από εμάς το ότι υπάρχουμε μαζί, το ότι μοιραζόμαστε ελπίδες, απογοητεύσεις και όνειρα για το μέλλον;

Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Τάξη Δημοτικού) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γ’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου), συμπεριλαμβανομένων των Τάξεων Υποδοχής  ΖΕΠ, καθώς επίσης και μαθητές των αντίστοιχων ηλικιακών ομάδων των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Οι συμμετοχές των μαθητών των ΔΥΕΠ μπορούν να είναι και αποτέλεσμα συνεργασίας με τους μαθητές που φοιτούν στα πρωινά τμήματα της ίδιας σχολικής μονάδας.

Οι συμμετοχές αποστέλλονται συγκεντρωτικά από τους Διευθυντές/Προϊστάμενους των σχολικών μονάδων στο γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες  (Μιχαλακοπούλου 91, Αθήνα) μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2018.

Οι συμμετοχές των μαθητών θα αξιολογηθούν από ειδική Επιτροπή. Στους βραβευθέντες θα αποσταλούν αναμνηστικά δώρα από την Υ.Α., ενώ τα έργα τους θα προβληθούν από τις ιστοσελίδες της Υ.Α. και του Συνηγόρου του Παιδιού.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με:

Στέλλα Νάνου, (+30) 6944586037, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Εύα Σαββοπούλου (+30) 6948687704, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδες:
www.unhcr.gr
www.withrefugees.gr/
donors.unhcr.gr


[*1] Στην Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, που διοργανώνει τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες συμμετέχουν: το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης - ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας - Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη - Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.

 


Αρ.Πρωτ.Φ.14/ΕΑ/160968/Δ1/27-09-2017

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Γ’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Email : spudonpe(ΑΤ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Σ. Λαπατά, Ε. Αγγέλου
Τηλέφωνο : 210 344 2425
FAX : 210 344 3354

ΘΕΜΑ : «Έγκριση Διαγωνισμού»
Σχετικό έγγραφο : 154500/18-9-2017

Σε απάντηση του από 08-08-2017 εγγράφου σας, σχετικά με αίτημα έγκρισης της διενέργειας του 21ου Διαγωνισμού Μαθητικής Δημιουργίας για τους Πρόσφυγες "Υπάρχουμε μαζί” από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τη με αρ. 36/14-09-2017 Πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., το εν λόγω αίτημα γίνεται αποδεκτό για το σχολικό έτος 2017-2018 για σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, με την επισήμανση ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων καλείται να αποφασίσει για τον διδακτικό χρόνο που θα διατεθεί για τη συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό (ενημέρωση και δημιουργία).

Τέλος, επισημαίνεται ότι το υποστηρικτικό υλικό που προτείνεται από τους διοργανωτές είναι ενδεικτικό και δεν υποχρεούνται μαθητές ή/και εκπαιδευτικοί να αγοράσουν τα λογοτεχνικά βιβλία που περιλαμβάνει.

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΘΕΜΑ: 21ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας για τους Πρόσφυγες 2017

Σας γνωρίζουμε ότι η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) και η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης - ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας - Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη - Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων στο προσφυγικό ζήτημα, προκηρύσσουν Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας για το σχολικό έτος 2017-2018.
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι: «Υπάρχουμε μαζί»

Στο Διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στα Νηπιαγωγεία και στην Δ’, Ε’ και ΣΤ΄ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ, καθώς επίσης και μαθητές των αντίστοιχων ηλικιακών ομάδων των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Οι συμμετοχές των μαθητών των ΔΥΕΠ μπορούν να είναι και αποτέλεσμα συνεργασίας με τους μαθητές που φοιτούν στα πρωινά τμήματα της ίδιας σχολικής μονάδας

Α) Μαθητές της ΣΤ΄ τάξης
- ατομικά με γραπτό κείμενο (δημιουργική γραφή)
- σε ομάδες μέχρι 5 ατόμων με δημιουργία ιστορίας σε μορφή κόμικ.

Β) Μαθητές της Ε΄ τάξης
- ατομικά με γραπτό κείμενο (δημιουργική γραφή).
- ομαδικά με κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό διαστάσεων 30 Χ 45 εκ.

Γ) Μαθητές της Δ’ τάξης
-ατομικά ή σε ομάδες μέχρι 5 άτομα με ζωγραφική σε χαρτί ή άλλο υλικό διαστάσεων 30 Χ 45 εκ.

Δ) Μαθητές Νηπιαγωγείου
- σε ομάδες μέχρι 5 άτομα με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό διαστάσεων 30 Χ 45 εκ.

ΤΟ ΘΕΜΑ :«Υπάρχουμε μαζί»

Ζούμε σε μια εποχή, που ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν αναγκαστεί να ξεριζωθούν από την πατρίδα τους έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Κάθε μέρα χιλιάδες οικογένειες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους εξαιτίας του πολέμου, διώξεων και παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Άνθρωποι όπως εσύ κι εγώ. Γίνονται πρόσφυγες. Ο μισός από αυτόν τον προσφυγικό πληθυσμό είναι παιδιά. Παιδιά που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν μέσα σε μια στιγμή το σπίτι τους, τους φίλους τους, πολλές φορές την οικογένειά τους και όλα όσα γνώριζαν και αγαπούσαν. Πολλά από αυτά περνούν όλη την παιδική τους ηλικία μακριά από την πατρίδα τους. Μπορεί να παραμείνουν για χρόνια μακριά από το σχολείο και ό,τι τα συνδέει με μια κανονική καθημερινότητα.
Από το 2015 και μετά πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι, στη μεγάλη πλειοψηφία τους διαφεύγοντας από τον πόλεμο και τις διώξεις στη χώρα καταγωγής τους, διέσχισαν το Αιγαίο αναζητώντας ασφάλεια στην Ευρώπη. Από αυτό το πρόσφατο προσφυγικό ρεύμα, βρίσκονται πλέον στη χώρα περίπου 45.000 άνθρωποι. Άνθρωποι που προσπαθούν να δουν το μέλλον τους με αισιοδοξία και να κάνουν μια νέα αρχή με τις οικογένειές τους, είτε σε κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης, όπου περιμένουν να μεταβούν, είτε στη χώρα μας. Αυτό το νέο ξεκίνημα θα είναι μια ζωή μαζί με τους ανθρώπους της κοινωνίας υποδοχής τους. Μαζί στο σχολείο, στη γειτονιά, στη δουλειά, στο πανεπιστήμιο, μαζί στις νέες εμπειρίες που θα φέρει η νέα ζωή. Πίσω από κάθε άνδρα, γυναίκα και παιδί πρόσφυγα βρίσκονται άνθρωποι με ξεχωριστά ταλέντα και ικανότητες, όπως όλοι μας. Είναι δάσκαλοι, μηχανικοί, μάγειρες, καλλιτέχνες, φοιτητές, γείτονες, συμμαθητές μας στο σχολείο.

Αυτό που μας ενώνει και μας φέρνει «μαζί» είναι ότι όλοι έχουμε ελπίδες και όνειρα για το μέλλον μας. Και όλοι έχουμε ανάγκη να μένουμε κάπου με ασφάλεια, να μπορούμε να αναπτύξουμε τις δεξιότητες και τα ταλέντα μας μέσα από το σχολείο και την εργασία μας, να μπορούμε να συνεισφέρουμε θετικά στην κοινωνία στην οποία ζούμε και ανήκουμε.

ΌΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Για την Ε’ και ΣΤ’ Τάξη: Δημιουργική Γραφή – ατομική συμμετοχή

Με αφορμή την παραπάνω περιγραφή, οι μαθητές καλούνται να γράψουν ένα κείμενο με τίτλο «Υπάρχουμε μαζί», που να αποτυπώνει τι σημαίνει για εκείνους η παραπάνω φράση.
Το κείμενο μπορεί να έχει τη μορφή:
- Ιστορίας ή διηγήματος
- Ποιήματος
- Αποσπάσματος ημερολογίου (ενός υπαρκτού ή φανταστικού προσώπου)

Ο εκπαιδευτικός εξηγεί στους μαθητές ότι η αφήγηση μπορεί να γίνει είτε σε πρώτο, είτε σε τρίτο πρόσωπο και μπορεί να αφορά μια πραγματική εμπειρία ή κατάσταση που βιώνουν ή να είναι αποτέλεσμα μυθοπλασίας, όπου μπορούν να αφηγηθούν και να περιγράψουν τι σημαίνει για εκείνους η φράση «Υπάρχουμε μαζί».

Η έκταση του κειμένου θα πρέπει να μην ξεπερνά τις τρεις σελίδες μεγέθους Α4. Το κείμενο θα πρέπει να είναι χειρόγραφο και να αποτελεί πρωτότυπη δημιουργία του παιδιού. Η συγγραφή του κειμένου θα πρέπει να πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και όχι ως κατ’ οίκον εργασία.

Είναι σημαντικό να προηγηθεί συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, καθώς και κάποιες δραστηριότητες από το συνημμένο ενδεικτικό υλικό με πηγές για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προσφύγων και αποδοχής της διαφορετικότητας.

Για την ΣΤ’ Τάξη: Δημιουργία κόμικ – ομαδική συμμετοχή μέχρι 5 άτομα

Οι μαθητές σε ομάδες μέχρι 5 άτομα μπορούν να συνεργαστούν με σκοπό τη δημιουργία ενός κόμικ με τίτλο “Υπάρχουμε μαζί”. Η σύλληψη της ιστορίας, ο σχεδιασμός των σκίτσων, η δημιουργία διαλόγων μεταξύ των πρωταγωνιστών της ιστορίας, θα πρέπει να είναι μια συνεργατική δουλειά, όπου ο καθένας θα συμβάλει στο κομμάτι της διαδικασίας που τα καταφέρνει καλύτερα.

Προδιαγραφές:
1.Το έργο να αποτελείται από 1 έως 5 σελίδες
2. Μέγεθος σελίδας: Α4
3. Ασπρόμαυρο ή έγχρωμο
4. Το έργο θα πρέπει να αποτυπώνει με αρχή-μέση- και τέλος μια ιστορία. Μπορεί να υπάρχει αν χρειάζεται και μια μικρή εισαγωγή έως 200 λέξεις, που να εισάγει τον αναγνώστη στο θέμα.

Χρήσιμες πηγές και οδηγίες για τη δημιουργία κόμικ μπορείτε να βρείτε στο συνημμένο έγγραφο.

Για την Ε’ Τάξη: κολλάζ – ομαδική συμμετοχή μέχρι 5 άτομα

Η ομάδα των παιδιών συνεργάζεται για τη δημιουργία ενός κολάζ με θέμα τη συνύπαρξη μας σε μια πολυπολιτισμική κοινότητα, που καλείται να υποδεχτεί ανθρώπους που άφησαν την πατρίδα τους για διαφορετικές αιτίες, αλλά πολλές φορές μέσα από πολύ δύσκολες συνθήκες. Όλοι μαζί διεκδικούμε ένα μέλλον με περισσότερη ασφάλεια, που θα δίνει χώρο στις ιδέες, τα ταλέντα, τις δεξιότητες του καθενός. Όσα πιστεύουμε, όσα αγαπάμε, όσα επιθυμούμε και ονειρευόμαστε μπορεί και να μην είναι τελικά τόσο διαφορετικά μεταξύ τους.

Το κολάζ πρέπει να έχει σαφές μήνυμα, να είναι ξεκάθαρο και να μπορεί κανείς να αντιληφθεί το περιεχόμενό του από μακριά. Χρήσιμες πληροφορίες και υλικό για την δημιουργία κολάζ μπορείτε να βρείτε στο συνημμένο έγγραφο με τις βοηθητικές πηγές.

Για τη Δ’ τάξη: Ζωγραφική – ατομική ή ομαδική συμμετοχή μέχρι 5 άτομα

Με τη ζωγραφική, οι μαθητές ατομικά ή σε μικρές ομάδες καλούνται να αποτυπώσουν μια εικόνα, μια κατάσταση ή δραστηριότητα από την καθημερινή ζωή (άνθρωποι με διαφορετικές χώρες καταγωγής, εμπειρίες και ταλέντα συνυπάρχουν και συνεργάζονται σε διάφορες πτυχές της καθημερινότητας) ή μια ιδέα εμπνευσμένη από το θέμα του διαγωνισμού «Υπάρχουμε μαζί».

Δώσε έναν τίτλο στο έργο σου (στην πίσω πλευρά).

Για το Νηπιαγωγείο: ζωγραφική ή κολλάζ – ομαδική συμμετοχή μέχρι 5 άτομα

«Υπάρχουμε μαζί». Με τα χρώματά τους και τα υλικά τους, τα παιδιά αποτυπώνουν μια στιγμή από τη ζωή τους στο σχολείο, όπου μαθητές από διαφορετικές χώρες καταγωγής μοιράζονται παιχνίδια στην αυλή, ιδέες, ελπίδες και όνειρα για το μέλλον.
Δώσε έναν τίτλο στο έργο σου (στην πίσω πλευρά).

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

1. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί από 18 Οκτωβρίου 2017 μέχρι και 31 Ιανουαρίου 2018, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και όχι ως κατ’ οίκον εργασία.

Ενδεικτικά, στα δημοτικά σχολεία μπορεί να αξιοποιηθούν το μάθημα της Γλώσσας, της Ιστορίας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και των Εικαστικών ή η εργασία να γίνει στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης (Δ’ Δημοτικού).
Ως εκ τούτου κρίνεται σημαντικό να διατεθεί μια τουλάχιστον διδακτική ώρα για τη συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό.

Οι ομαδικές συμμετοχές στο διαγωνισμό «Υπάρχουμε μαζί» προτείνεται, όπου αυτό είναι εφικτό (πχ ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία), να είναι αποτέλεσμα προγραμμάτων συνεργασίας μεταξύ των μαθητών των τάξεων των ΔΥΕΠ και μαθητών των πρωινών τμημάτων της ίδιας σχολικής μονάδας.

2. Πριν από το διαγωνισμό μπορεί να προηγηθεί ενημέρωση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων για το θέμα των προσφύγων, καθώς και το ρόλο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στον κόσμο, λαμβάνοντας υπόψη και το συνημμένο ενδεικτικό υλικό. Είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν επαρκώς το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούν καθώς και να επισημανθούν λεπτομερώς οι προδιαγραφές που ισχύουν για καθεμιά από τις κατηγορίες του διαγωνισμού, έτσι ώστε να μην υπάρξουν περιπτώσεις αποκλεισμού συμμετοχών.

Προτείνεται η ενημέρωση να συνοδεύεται από δραστηριότητες (δείτε ιδέες στο συνημμένο ενδεικτικό υλικό), που θα βοηθήσουν τους μαθητές να προσεγγίσουν το θέμα βιωματικά και να αναπτύξουν το αίσθημα της ενσυναίσθησης. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν επίσης να ζητήσουν τη στήριξη των οικείων Σχολικών Συμβούλων τόσο για την επεξεργασία του θέματος του διαγωνισμού όσο και για τους τρόπους προσέγγισής του. Σκοπός είναι η παραγωγή των έργων (κειμένων, εικαστικών), να είναι το αποτέλεσμα αυτής της διεργασίας, όπου τα παιδιά θα μπορέσουν να εκφράσουν τις σκέψεις τους για το θέμα που έχουν προηγουμένως επεξεργαστεί μέσα στην τάξη. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού πρέπει να περιορίζεται στην προετοιμασία του θέματος και ο ίδιος να παραμένει αρωγός παρέχοντας βοήθεια αν του ζητηθεί από τα παιδιά, αφήνοντας τα ελεύθερα να εκφραστούν.

3. Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να μεριμνήσουν για την έγκαιρη αποστολή της εγκυκλίου στα σχολεία της αρμοδιότητάς τους (δημόσια και ιδιωτικά) καθώς και στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ) και τις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ.

4. Οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων, αφού συγκεντρώσουν τις εργασίες των μαθητών, θα τις αποστείλουν συγκεντρωτικά (με αναγραφόμενη ημερομηνία αποστολής στο φάκελο μέχρι 31 Ιανουαρίου 2018) στο γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Μιχαλακοπούλου 91, 115 28, Αθήνα (υπ’ όψιν κας Διονυσοπούλου).
Συνοδευτικά μαζί με τα έργα, θα πρέπει να αποσταλεί και κατάσταση με το ονοματεπώνυμο των μαθητών, την πλήρη διεύθυνση και το τηλέφωνο του σχολείου τους. Το ονοματεπώνυμο πρέπει να υπάρχει και στο σώμα των εκθέσεων, των κόμικ και των έργων ζωγραφικής και κολλάζ.

Η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης Νέων θα ορίσει ειδική επιτροπή από τα μέλη της για την αξιολόγηση των έργων και τη βράβευση όσων θα ξεχωρίσουν. Η Επιτροπή θα επιλέξει την καλύτερη ατομική και ομαδική συμμετοχή ανά κατηγορία διαγωνισμού λαμβάνοντας υπόψη τη συνάφεια με το θέμα του διαγωνισμού, την πρωτοτυπία προσέγγισης του θέματος και τη σαφήνεια του μηνύματος.
Στους βραβευθέντες θα αποσταλούν αναμνηστικά δώρα, ενώ οι συμμετοχές που θα ξεχωρίσουν θα προβληθούν στην ιστοσελίδα της Υ.Α. www.unhcr.gr, στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού www.0-18.gr, και θα χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας (αφίσες και άλλο έντυπο υλικό, ενημερωτικές εκστρατείες, εκπαιδευτικά προγράμματα κ.λπ.)

Επισημαίνεται ότι η Ύπατη Αρμοστεία έχει το δικαίωμα να δημοσιοποιεί και να αξιοποιεί τα έργα που θα υποβληθούν στο διαγωνισμό μέσα από τα έντυπα ή τις ιστοσελίδες της ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνει επωφελή για την προώθηση των σκοπών της, αναφέροντας πάντα τα στοιχεία του δημιουργού. Σε περίπτωση που κάποιος από τους δημιουργούς δεν επιθυμεί να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία του, μπορεί να το ζητήσει με την υποβολή του έργου του.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/mathitikoi-diagonismoi.html και να απευθύνονται στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (κα. Διονυσοπούλου, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τηλ. 216 - 2007800 )

Επισυνάπτεται ενδεικτικό υλικό με χρήσιμες πηγές για το θέμα και τις κατηγορίες συμμετοχής του Διαγωνισμού.


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΘΕΜΑ: 21ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας για τους Πρόσφυγες 2017

Σας γνωρίζουμε ότι η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) και η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης - ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας - Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη - Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων στο προσφυγικό ζήτημα, προκηρύσσουν Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας για τo Σχολικό Έτος 2017-2018 μεταξύ των μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου και της Α΄ τάξης Λυκείου καθώς επίσης και μεταξύ των μαθητών της ηλικιακή ομάδας του Γυμνασίου των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ) που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες της χώρας, ατομικά ή ομαδικά.

Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και οι εργασίες θα εκπονηθούν εκτός ωρών διδασκαλίας. Το θέμα του φετινού Διαγωνισμού είναι «Υπάρχουμε μαζί».

Κατηγορίες Συμμετοχής

Α’ Λυκείου: Δημιουργική Γραφή – ατομική συμμετοχή

Προωθητικό βίντεο - ομαδική συμμετοχή Γ’ Γυμνασίου: Φωτογραφία – ατομική συμμετοχή Δημιουργία αφίσας – ομαδική συμμετοχή ΤΟ ΘΕΜΑ : «Υπάρχουμε μαζί»

Ζούμε σε μια εποχή, που ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν αναγκαστεί να ξεριζωθούν από τα σπίτια τους σε όλο τον κόσμο έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Κάθε μέρα χιλιάδες οικογένειες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους εξαιτίας του πολέμου, διώξεων και παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Άνθρωποι όπως εσύ κι εγώ. Γίνονται πρόσφυγες. Ο μισός από αυτόν τον προσφυγικό πληθυσμό είναι παιδιά. Παιδιά που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν μέσα σε μια στιγμή το σπίτι τους, τους φίλους τους, πολλές φορές την οικογένειά τους και όλα όσα γνώριζαν και αγαπούσαν. Πολλά από αυτά περνούν όλη την παιδική τους ηλικία μακριά από την πατρίδα τους. Μπορεί να παραμείνουν για χρόνια μακριά από το σχολείο και ό,τι τα συνδέει με μια κανονική καθημερινότητα.

Από το 2015 και μετά πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι, στη μεγάλη πλειοψηφία τους διαφεύγοντας από τον πόλεμο και τις διώξεις στη χώρα καταγωγής τους, διέσχισαν το Αιγαίο αναζητώντας ασφάλεια στην Ευρώπη. Από αυτό το πρόσφατο προσφυγικό ρεύμα, βρίσκονται πλέον στη χώρα περίπου 45.000 άνθρωποι. Άνθρωποι που προσπαθούν να δουν το μέλλον τους με αισιοδοξία και να κάνουν μια νέα αρχή με τις οικογένειές τους, είτε σε κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης, όπου περιμένουν να μεταβούν, είτε στη χώρα μας. Αυτό το νέο ξεκίνημα θα είναι μια ζωή μαζί με τους ανθρώπους της κοινωνίας υποδοχής τους. Μαζί στο σχολείο, στη γειτονιά, στη δουλειά, στο πανεπιστήμιο, μαζί στις νέες εμπειρίες που θα φέρει η νέα ζωή. Πίσω από κάθε άνδρα, γυναίκα και παιδί πρόσφυγα βρίσκονται άνθρωποι με ξεχωριστά ταλέντα και ικανότητες, όπως όλοι μας. Είναι δάσκαλοι, μηχανικοί, μάγειρες, καλλιτέχνες, φοιτητές, γείτονες, συμμαθητές μας στο σχολείο.

Αυτό που μας ενώνει και μας φέρνει «μαζί» είναι ότι όλοι έχουμε ελπίδες και όνειρα για το μέλλον μας. Και όλοι έχουμε ανάγκη να μένουμε κάπου με ασφάλεια, να μπορούμε να αναπτύξουμε τις
δεξιότητες και τα ταλέντα μας μέσα από το σχολείο και την εργασία μας, να μπορούμε να συνεισφέρουμε θετικά στην κοινωνία στην οποία ζούμε και ανήκουμε.

Συμμετοχή στο διαγωνισμό

Α’ Λυκείου: Γραπτό κείμενο - ατομική συμμετοχή

Γράψε το δικό σου κείμενο με τίτλο “Υπάρχουμε μαζί”, λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω εισαγωγικό σημείωμα. Το κείμενό σου μπορεί να έχει τη μορφή: - ιστορίας ή αποσπάσματος ενός βιβλίου ή διηγήματος για παιδιά - ποιήματος - αποσπάσματος ημερολογίου (ενός υπαρκτού ή φανταστικού προσώπου) H αφήγηση μπορεί να γίνει είτε σε πρώτο είτε σε τρίτο πρόσωπο και μπορεί να αφορά μια πραγματική εμπειρία ή κατάσταση ή μια φανταστική ιστορία. Στο κείμενό σου μπορείς να αποτυπώσεις τι σημαίνει για εσένα η φράση «Υπάρχουμε μαζί» στο πλαίσιο ομάδων, κοινοτήτων και κοινωνιών, που είναι πολυπολιτισμικές και όπου συνυπάρχουν άνθρωποι με διαφορετικές εμπειρίες, γλώσσες και χώρες καταγωγής, αλλά και με κοινές βασικές ανάγκες και ανθρώπινα δικαιώματα.

Α’ Λυκείου: Οπτικοακουστικό μήνυμα / βίντεο – ομαδική συμμετοχή (μέχρι 5 άτομα)

Δημιουργείστε ένα βίντεο σε ομάδες μέχρι 5 ατόμων με διάρκεια μέχρι 60 δευτερόλεπτα για χρήση στην τηλεόραση ή το διαδίκτυο με τίτλο: «Υπάρχουμε μαζί».

Με αφορμή το εισαγωγικό σημείωμα και πραγματικές εμπειρίες ή/και ένα φανταστικό σενάριο, δημιουργείστε ένα προωθητικό βίντεο που να μεταφέρει με άμεσο και σαφή τρόπο το μήνυμα «υπάρχουμε μαζί». Το βίντεο μπορεί να εστιάζει σε οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινής ζωής, να αφορά μια συγκεκριμένη δραστηριότητα που συμμετείχατε ή να αποδίδει την ιδέα σας με συμβολικό / αφηρημένο τρόπο.

Γ’ Γυμνασίου: Πρωτότυπη λήψη φωτογραφίας - ατομική ή ομαδική συμμετοχή (μέχρι 5 άτομα)

Στείλτε μας τις φωτογραφίες σας με θέμα «Υπάρχουμε μαζί» ως ατομική ή ομαδική συμμετοχή μέχρι 5 ατόμων. Η φωτογραφία μπορεί να είναι ασπρόμαυρη ή έγχρωμη, οριζόντιου ή κατακόρυφου προσανατολισμού και θα πρέπει να αποσταλεί σε ψηφιακή μορφή (αρχείο jpg) στη μέγιστη δυνατή ανάλυση. Κάθε μαθητής ή ομάδα μαθητών μπορεί να στείλει μέχρι δύο φωτογραφίες είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε ταχυδρομικά μέσω μονάδας αποθήκευσης usb ή CD στα γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Γ’ Γυμνασίου: Δημιουργία προωθητικής αφίσας - ομαδική συμμετοχή μέχρι 5 άτομα

Η ομάδα των παιδιών συνεργάζεται για τη δημιουργία μιας αφίσας με θέμα τη συνύπαρξή μας σε μια πολυπολιτισμική κοινότητα, που καλείται να υποδεχτεί ανθρώπους που άφησαν την πατρίδα τους για διαφορετικές αιτίες, αλλά πολλές φορές μέσα από πολύ δύσκολες συνθήκες. Όλοι μαζί διεκδικούμε ένα μέλλον με περισσότερη ασφάλεια, που θα δίνει χώρο στις ιδέες, τα ταλέντα, τις δεξιότητες του καθενός.

Όσα πιστεύουμε, όσα αγαπάμε, όσα επιθυμούμε και ονειρευόμαστε μπορεί και να μην είναι τελικά τόσο διαφορετικά μεταξύ τους.

Η αφίσα μπορεί να δημιουργηθεί σε χαρτί ή άλλο υλικό διαστάσεων 30 Χ 45 εκ και να περιέχει προαιρετικά τον τίτλο του Διαγωνισμού «Υπάρχουμε μαζί» ή έναν άλλο τίτλο που θα δώσει η ομάδα των μαθητών.

Η αφίσα πρέπει να έχει σαφές μήνυμα, να είναι ξεκάθαρο και να μπορεί κανείς να αντιληφθεί το περιεχόμενό του από μακριά. Χρήσιμες πληροφορίες και υλικό για την δημιουργία αφίσας μπορείτε να βρείτε στο συνημμένο έγγραφο με τις βοηθητικές πηγές.

Όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό

• Ο Διαγωνισμός θα ξεκινήσει στις 18 Οκτωβρίου 2017 και θα διαρκέσει μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου 2018. Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης Γυμνασίου και της Α΄ τάξης Λυκείου και των ηλικιακών τάξεων Γυμνασίου που παρακολουθούν τις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) είτε ατομικά με τη συγγραφή κειμένου και τη λήψη πρωτότυπης φωτογραφίας είτε ομαδικά (σε ομάδες μέχρι και 5 ατόμων) με τη δημιουργία προωθητικής αφίσας, βίντεο ή τη λήψη φωτογραφίας.

• Πρωτότυπη δημιουργία: Τα έργα (γραπτό κείμενο, οπτικοακουστικό μήνυμα/βίντεο) θα πρέπει να αποτελούν πρωτότυπη δημιουργία των μαθητών/τριών. Άλλοι εμπλεκόμενοι, π.χ. γονείς ή εκπαιδευτικοί, μπορούν να ασκούν μόνο βοηθητικό ρόλο (συντονισμός ομάδας, τεχνική υποστήριξη, ενοικίαση εξοπλισμού κ.λπ.). Σε περίπτωση που γίνεται χρήση μη πρωτότυπου υλικού για τις ανάγκες του έργου (κείμενα, φωτογραφίες, πληροφορίες από ιστότοπους κ.λπ.), θα πρέπει να γίνεται σαφής αναφορά στην αρχική πηγή και να υπάρχει, όπου απαιτείται, η σχετική άδεια χρήσης.

• Τα γραπτά έργα θα πρέπει να είναι γραμμένα σε υπολογιστή σε γραμματοσειρά Times New Roman, με μέγεθος γραμμάτων 12 και μονό διάστιχο. Σε ξεχωριστή πρώτη σελίδα θα πρέπει να αναγράφονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, το τηλέφωνο των μαθητών καθώς και η πλήρης διεύθυνση και το τηλέφωνο της σχολικής μονάδας τους. Μέγιστη έκταση κειμένου 1.200 λέξεις.

• Οι φωτογραφίες θα πρέπει να αποτελούν πρωτότυπη δημιουργία και να μην έχουν παρουσιαστεί στο πλαίσιο άλλης διοργάνωσης ή διαγωνισμού. Τα πρωτότυπα αρχεία των φωτογραφιών θα πρέπει να αποσταλούν στην υψηλότερη δυνατή ανάλυση και σε μορφή jpg. Επίσης, θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση των προσώπων που τυχόν εμφανίζονται στη φωτογραφία. Οι φωτογραφίες αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε ταχυδρομικά μέσω μονάδας αποθήκευσης usb ή CD στα γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Στο e-mail συμμετοχής πρέπει να συμπεριλαμβάνονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, το τηλέφωνο των μαθητών καθώς και η πλήρης διεύθυνση και το τηλέφωνο της σχολικής μονάδας τους.

• Το οπτικοακουστικό μήνυμα/βίντεο δεν πρέπει να ξεπερνάει σε διάρκεια τα 60 δευτερόλεπτα, μαζί με τους τίτλους αρχής και τέλους. Επιπρόσθετα, να μην έχει παρουσιαστεί στο πλαίσιο άλλης διοργάνωσης ή διαγωνισμού. Το τελικό προϊόν θα πρέπει να αποσταλεί ψηφιακά (σε DVD ή άλλο ψηφιακό μέσο) κατά προτίμηση σε ποιότητα HD (High Definition) και ανάλυση 1280/720. Το format του βίντεο θα πρέπει να είναι mpeg, avi ή mov. Οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακή κάμερα, κινητό τηλέφωνο ή οποιοδήποτε μέσο καταγραφής κινούμενης εικόνας. Η μουσική ή οι φωτογραφίες/εικόνες/σχέδια που θα χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να είναι είτε πρωτότυπες είτε «ελεύθερες δικαιωμάτων» ή να χρησιμοποιηθούν μετά από σχετική άδεια. Επίσης, θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση των προσώπων που τυχόν εμφανίζονται στο βίντεο.

• Τρόπος συγκέντρωσης και αποστολής έργων: Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, αφού συγκεντρώσουν τις εργασίες των μαθητών, θα τις αποστείλουν συγκεντρωτικά (με αναγραφόμενη ημερομηνία αποστολής στο φάκελο μέχρι 31 Ιανουαρίου 2018) στα γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Μιχαλακοπούλου 91 Τ.Κ. 115 28, Αθήνα (υπόψη κ. Διονυσοπούλου) ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (στην περίπτωση των φωτογραφιών) στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

• Δικαιώματα χρήσης: Τα έργα που θα υποβληθούν για κρίση στο διαγωνισμό δεν επιστρέφονται. Η Ύπατη Αρμοστεία έχει το δικαίωμα να δημοσιοποιεί και να αξιοποιεί τα έργα που θα υποβληθούν στο διαγωνισμό, μέσα από τα έντυπα ή τις ιστοσελίδες της, με εγγραφή και αναπαραγωγή τους, υποτιτλισμό, δωρεάν προβολή και διάθεση στο κοινό ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνει επωφελή για την προώθηση των σκοπών της, αναφέροντας πάντα την πηγή και τους δημιουργούς. Σε περίπτωση που κάποιος από τους δημιουργούς δεν επιθυμεί να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία του, μπορεί να το ζητήσει με την υποβολή του έργου του.

• Αξιολόγηση έργων και Βραβεία: Η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης Νέων θα ορίσει ειδικές επιτροπές από τα μέλη της για την αξιολόγηση των έργων και τη βράβευση όσων θα ξεχωρίσουν λαμβάνοντας υπόψη ως κριτήρια τη συνάφεια με το θέμα του διαγωνισμού, την πρωτοτυπία προσέγγισης του θέματος και τη σαφήνεια του μηνύματος.

Οι επιτροπές θα επιλέξουν τις δύο καλύτερες ατομικές συμμετοχές (κείμενο, φωτογραφία) και την καλύτερη ομαδική συμμετοχή (αφίσα, βίντεο, φωτογραφία) από κάθε τάξη. Στους βραβευθέντες θα αποσταλούν αναμνηστικά δώρα από την Υ.Α., ενώ η βασική ιδέα, αποσπάσματα ή το σύνολο του υλικού που θα βραβευτεί (αφίσα, κείμενο, φωτογραφίες, βίντεο), θα επιδιωχθεί να αξιοποιηθεί περαιτέρω στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Τομέα Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (έντυπη υλικό εκστρατειών, σποτ ευαισθητοποίησης στο διαδίκτυο ή την τηλεόραση, εκπαιδευτικό υλικό κ.λπ.) αναφέροντας πάντα την πηγή και τους δημιουργούς.

Οι συμμετοχές που θα ξεχωρίσουν θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Υ.Α. www.unhcr.gr και στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού www.0-18.gr,

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/mathitikoi-diagonismoi.html και να απευθύνονται στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (κ. Διονυσοπούλου, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τηλ. 216- 2007800).

Επισυνάπτεται ενδεικτικό υλικό με χρήσιμες πηγές για το θέμα και τις κατηγορίες συμμετοχής του Διαγωνισμού.