edu.klimaka.gr

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ "ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ"

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Δελτίου Τύπου
21 Απρ,2017

21-04-17 Δράση της Εθνικής Βιβλιοθήκης αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2017, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος προσκαλεί σχολεία, βιβλιοθήκες, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης και άλλους φορείς να συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σημεία Ανάγνωσης» (24 Απριλίου έως τη Δευτέρα 15 Μαΐου), υλοποιώντας μία ξεχωριστή σειρά δημιουργικών εργαστηρίων για παιδιά και ενήλικες!

Μέσω των εργαστηρίων η Εθνική Βιβλιοθήκη θα συλλέξει αναγνωστικές εμπειρίες από χειρόγραφες σημειώσεις, ζωγραφιές, φωτογραφίες, αποσπάσματα βιβλίων και οπτικοακουστικό υλικό που αναδεικνύει τί, που, πώς, πότε και γιατί διαβάζουμε. Σκοπός του προγράμματος «Σημεία Ανάγνωσης» είναι η συλλογή του υλικού από την Εθνική Βιβλιοθήκη για την ομώνυμη έκθεση/εγκατάσταση αναγνωστικών εμπειριών. Η έκθεση οργανώνεται από την Εθνική Βιβλιοθήκη και θα εγκαινιαστεί στις νέες εγκαταστάσεις της (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος) στις 15 Ιουνίου 2017, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων «Summer Nostos Festival». 

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο ακόλουθο link http://network.nlg.gr/pare-meros-sta-simia-anagnosis/


 


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2017, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος προσκαλεί σχολεία, βιβλιοθήκες, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης και άλλους φορείς να συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σημεία Ανάγνωσης», υλοποιώντας μία ξεχωριστή σειρά δημιουργικών εργαστηρίων για παιδιά και ενήλικες! Τα αποτελέσματα των εργαστηρίων θα αποσταλούν ταχυδρομικά από κάθε γωνιά της χώρας στο νέο σπίτι της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος προκειμένου να συνθέσουν την έκθεση «Σημεία Ανάγνωσης» που θα εγκαινιαστεί εκεί στις 15 Ιουνίου 2017.

Τι διαβάζουμε;

Γιατί διαβάζουμε;

Πώς διαλέγουμε τι θα διαβάσουμε;

Πού βρίσκεται ο αγαπημένος μας χώρος ανάγνωσης;

Πότε είναι η στιγμή που γινόμαστε αναγνώστες;

Ποιες είναι οι αναμνήσεις μας από τα βιβλία που διαβάσαμε;

Το πρόγραμμα οργανώνεται γύρω από έξι ενότητες οι οποίες αντιπροσωπεύουν τις όψεις της ανάγνωσης ως εμπειρία και ως περιεχόμενο, αναδεικνύοντας τί, πού, πώς, πότε και γιατί διαβάζουμε. Απευθύνεται σε διαφορετικές ηλικίες με κείμενα διαφορετικής δυσκολίας, παροτρύνοντας μικρούς και μεγάλους να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις με ένα κείμενο, μια ζωγραφιά, μια φωτογραφία ή ένα βίντεο.

H Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος διαθέτει ανοιχτά το υλικό για την υλοποίηση του εργαστηρίου από κάθε ενδιαφερόμενο φορέα.

Λήψη του Φάκελος Προγράμματος «Σημεία Ανάγνωσης»

O φάκελος περιλαμβάνει:

  • Οδηγίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα
  • Κάρτες Ερωτήσεων
  • Έντυπα Απαντήσεων
  • Λογοτεχνικά Αποσπάσματα
  • Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
  • Ερωτηματολόγιο Ενηλίκων
  • Ανακοίνωση Έκθεσης «Σημεία Ανάγνωσης»
  • Έντυπο γονικής συγκατάθεσης (σε περίπτωση αποστολής οπτικοακουστικού υλικού από παιδιά)

Εκπαιδευτικοί, βιβλιοθηκονόμοι, εμψυχωτές κ.ά που επιθυμούν να διοργανώσουν το δημιουργικό εργαστήριο “Σημεία Ανάγνωσης” στην κοινότητα τους παρακαλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα συμπληρώνοντας την φόρμα στον σύνδεσμο http://bit.ly/2pUnzeU

Τα αποτελέσματα των εργαστηρίων θα πρέπει να αποσταλούν ταχυδρομικά στη νέα διεύθυνση της Εθνικής Βιβλιοθήκης πριν τις 20 Μαΐου 2017 προκειμένου να γίνει η επιλογή και η επιμέλεια του περιεχομένου της έκθεσης “Σημεία Ανάγνωσης”:

υ/ο Πάμελας Μίνη
Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Λεωφόρος Συγγρού 364
176 74 Καλλιθέα, Αττική     

Καλή επιτυχία!


ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σχολεία, βιβλιοθήκες και λοιποί φορείς που επιθυμούν να υλοποιήσουν το δημιουργικό εργαστήριο “Σημεία Ανάγνωσης” με παιδιά της κοινότητας τους με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2017 παρακαλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα συμπληρώνοντας την φόρμα στον σύνδεσμο http://bit.ly/2pUnzeU

Τα αποτελέσματα των εργαστηρίων θα πρέπει να αποσταλούν ταχυδρομικά στη νέα διεύθυνση της Εθνικής Βιβλιοθήκης πριν τις 20 Μαΐου 2017 προκειμένου να γίνει η επιλογή και η επιμέλεια του περιεχομένου της έκθεσης “Σημεία Ανάγνωσης” που θα εγκαινιαστεί στο ΚΠΙΣΝ στις 15 Ιουνίου 2017.

υ/ο Πάμελας Μίνη
Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Λεωφόρος Συγγρού 364
176 74 Καλλιθέα, Αττική

1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Συνοδευτικό υλικό: Πρότυπα έντυπα καταγραφής, κάρτες ερωτήσεων, αποσπάσματα κειμένων, ενδεικτική βιβλιογραφία.
Θα χρειαστείτε ακόμη: χαρτί του μέτρου, post it σε διάφορα χρώματα, λεπτούς μαρκαδόρους.

Περιγραφή
Το πρόγραμμα οργανώνεται γύρω από έξι ενότητες οι οποίες αντιπροσωπεύουν τις όψεις της ανάγνωσης ως εμπειρία και ως περιεχόμενο. Απευθύνεται σε διαφορετικές ηλικίες με κείμενα διαφορετικής δυσκολίας.

Κάθε ενότητα συνοδεύεται από ερωτήσεις που μπορούν να απαντηθούν από τα παιδιά με ένα κείμενο, μια ζωγραφιά ή μια φωτογραφία. Οι ερωτήσεις αυτές μας παροτρύνουν να θυμηθούμε καθημερινές μας συνήθειες, να αφηγηθούμε ιστορίες. Τα αποσπάσματα και η βιβλιογραφία που συνοδεύουν τις ερωτήσεις στοχεύουν να εμπλουτίσουν την αναγνωστική εμπειρία των παιδιών, παρακινώντας τα να στοχαστούν τα αγαπημένα τους βιβλία, τον τρόπο που διαβάζουν, τους ανθρώπους που συνδέουν τα παιδιά με τα συγκεκριμένα κείμενα. Οι ερωτήσεις θα “δουλευτούν” με πολλούς τρόπους στη βιβλιοθήκη ή στην τάξη προτού τα παιδιά συμπληρώσουν τα ειδικά έντυπα.

Α. Ενότητα: Ποιος – Τα πρόσωπα

Πρόσωπα που μας έδωσαν ένα βιβλίο που μας άλλαξε τη ζωή, πρόσωπα – πρωταγωνιστές σε βιβλία που αγαπάμε, ήρωες που τους αναγνωρίζουμε – καλοί, κακοί, γενναίοι, δειλοί – και επηρεάζουν τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες ή τα προβλήματα. Λέξεις και εικόνες που περιγράφουν πρόσωπα. Τα αγαπημένα βιβλία που πάντα θέλουμε να μοιραστούμε με κάποιον άλλον, οι ώρες που περνάμε διαβάζοντας μαζί με κάποιον άλλον, διαβάζοντας σε κάποιον άλλο ή ακούγοντας κάποιον να μας διαβάζει.

Β. Ενότητα: Πού – Ο χώρος, ο τόπος

Αγαπημένα σημεία που μας αρέσει να διαβάζουμε: το κρεβάτι, μια πολυθρόνα, μπροστά σε ένα παράθυρο. Καθένας μας διαμορφώνει τη δική του κρυψώνα ανάγνωσης. Αλλά και οι τόποι όπου ταξιδεύουμε διαβάζοντας, περιγραφές τόπων που δεσμευόμαστε να τους επισκεφτούμε και να ανακαλύψουμε τις λογοτεχνικές περιγραφές τους: Το Λονδίνο του Ντίκενς, το Βερολίνο του Έριχ Κέστνερ, το Παρίσι του Βίκτωρος Ουγκώ, την Αθήνα της Άλκης Ζέη, την Καστέλα της Πηνελόπης Δέλτα, τη Βιλεκούλα της Άστριντ Λίντγκρεν, το Μισισιπή του Μαρκ Τουαίν. Αλλά και εσωτερικοί χώροι, πραγματικοί ή φανταστικοί: η περιγραφή ενός μουσείου, το σπίτι του κυρίου Ασβού, το Χόγκουαρτς, το μισοερειπωμένο σπίτι της κυρίας Χάβισαμ. Μέρη παράξενα, απόκοσμα, τρομακτικά: Η σπηλιά του Τομ Σόγερ, Τα ανεμοδαρμένα ύψη, εκεί που τριγυρνά το σκυλί των Μπάσκερβιλ, το απαγορευμένο δάσος.

Αλλά και ο χώρος της βιβλιοθήκης, εκεί όπου όλοι αυτοί οι τόποι συνυπάρχουν και μας περιμένουν. Ο χώρος της βιβλιοθήκης με τα σημεία της ησυχίας και της φασαρίας, τα σημεία για να απομονωθείς και τα σημεία για να βρισκόμαστε όλοι μαζί.

Γ. Ενότητα: Πότε – Ο χρόνος

Πότε διαβάζουμε, σε ποια χρονική στιγμή; Στις διακοπές ή το βράδυ πριν κοιμηθούμε. Υπάρχει πάντα ο χρόνος που προτιμάμε να διαβάζουμε. Υπάρχει κι ο χρόνος των βιβλίων, ο χρόνος της ανάγνωσης που είναι πιο αργός από αυτόν της εικόνας. Υπάρχει κι ο χρόνος των ιστοριών: μια φορά κι ένα καιρό, ο άχρονος χρόνος των παραμυθιών, «ήταν τα καλύτερα χρόνια, ήταν τα χειρότερα χρόνια» η διάσημη πρώτη πρόταση του Ντίκενς στην Ιστορία δύο πόλεων, «για χρόνια πλάγιαζα νωρίς» ξεκινάει ο Μαρσέλ Προυστ το έργο του Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο. Υπάρχουν κι αυτά τα χρονικά σημεία που σηματοδοτούν μια αφετηρία ή ένα πέρασμα: το πρώτο βιβλίο που διαβάσαμε μόνοι μας, τα παιδικά μας αναγνώσματα, η σωστή στιγμή για το κάθε βιβλίο. Τέλος, υπάρχει κι ο χρόνος που ζει μέσα μας ένα βιβλίο αφότου έχουμε διαβάσει την τελευταία του σελίδα.

Δ. Ενότητα: Πώς – Ο τρόπος

Μονορούφι, ξανά και ξανά, χωρίς να το τελειώνουμε, ξεφυλλίζοντας, διαβάζοντας πρώτα το τέλος. Κάθε βιβλίο μας υποβάλλει τον τρόπο του να διαβαστεί αλλά και εμείς οι ίδιοι αποκτάμε με το χρόνο αναγνωστικές συμπεριφορές που τις επαναλαμβάνουμε συχνά και ως τελετουργία. Ο τρόπος που διαλέγουμε βιβλίο στη βιβλιοθήκη ή στο βιβλιοπωλείο, που συζητάμε γι’ αυτό, που καθορίζουμε περιοχές ενδιαφέροντος και εκεί ψάχνουμε τον επόμενο τίτλο μας. Αλλά και ο τρόπος που τακτοποιούμε τα βιβλία στη βιβλιοθήκη μας – για να μπορούμε να τα ξαναβρίσκουμε.

Ε. Ενότητα: Γιατί – Η αιτία

Η αρχική ερώτηση: γιατί διαβάζουμε; Για να λύσουμε προβλήματα, να ταυτιστούμε με ήρωες, να αποδράσουμε, να μορφωθούμε; Καθένας έχει τους δικούς του λόγους και κάθε βιβλίο κρύβει στις σελίδες του γιατί επιλέξαμε να το διαβάσουμε. Ο χρόνος και ο χώρος αλλάζουν τις αιτίες που μας κάνουν να διαβάζουμε. Οι περισσότεροι από εμάς σπάνια αναρωτιόμαστε για τους λόγους που επιλέγουμε ένα βιβλίο.

Υπάρχουν όμως και τα γιατί που οι ήρωες ψάχνουν, για να εξιχνιάσουν έναν φόνο, να κατανοήσουν τις πράξεις τους ή των άλλων.

Στ. Ενότητα: Τι – Τα αντικείμενα

Μια ενότητα για την φύση των βιβλίων, για τα βιβλία που μας αρέσουν, για τα βιβλία που προτείνουμε, για τα είδη των ιστοριών που μας αρέσει να διαβάζουμε. Αλλά και για το τι θυμόμαστε από τα βιβλία που διαβάσαμε, για τις αναμνήσεις μας από τις ώρες της ανάγνωσης. Για τις λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό όταν μιλάμε για βιβλία, για ανάγνωση, για ήρωες, ιστορίες, ποιήματα, εικόνες.

Για τους σελιδοδείκτες που σημαδεύουν τις σελίδες, τα ράφια που φιλοξενούν τα βιβλία μας. Αλλά και τα μαγικά αντικείμενα στα παραμύθια, τους θησαυρούς στις τσέπες του Τρελαντώνη, τους βώλους της Πουλουδιάς, τα χλαχλοχάπια της Πίπης Φακιδομύτης, τα καρφιτσωμένα χρήματα στο σακάκι του Αιμίλιου καθώς ταξιδεύει για Βερολίνο. Μια ενότητα για τον κόσμο που κατασκευάζουμε, με υλικά και άυλα αντικείμενα, για να χωρέσουμε μέσα του τα βιβλία που διαβάζουμε.

Στάδια του προγράμματος

Τυπώστε ή φωτοτυπήστε τις κάρτες με τις ερωτήσεις, τα φύλλα με τα αποσπάσματα και τα πρότυπα έντυπα καταγραφής σε τόσα αντίτυπα όσα και τα παιδιά που συμμετέχουν. Κόψτε και ξεχωρίστε τις κάρτες με τις ερωτήσεις και τα φύλλα με τα αποσπάσματα.
Προτείνουμε το πρόγραμμα να οργανωθεί σε εφτά συναντήσεις χρονικής διάρκειας 1-1,5 ωρών. Οι πρώτες έξι συναντήσεις θα αφορούν η κάθε μια από μια ενότητα και τις διαφορετικές όψεις τους.

Σε κάθε συνάντηση προτείνουμε να συζητάτε πρώτα με τα παιδιά και να ζητάτε από αυτά να σκεφτούν βιβλία που έχουν διαβάσει και θυμούνται κάτι που απαντάει στην ερώτηση της ημέρας (ποιος, πού, πότε κλπ.) Διαβάστε μαζί τους βιβλία από την προτεινόμενη βιβλιογραφία. Κατόπιν μοιράστε στα παιδιά από ένα ή περισσότερα από τα τυπωμένα αποσπάσματα. Τα αποσπάσματα είναι ταξινομημένα ανά ενότητα (ποιος, πού, πότε) αλλά πολλές φορές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για περισσότερες από μια ενότητες. Είναι στην κρίση σας να μοιράσετε αποσπάσματα στα παιδιά και από άλλες ενότητες. Σε κάθε απόσπασμα τα παιδιά θα πρέπει να αναζητήσουν εκείνες τις λέξεις που περιγράφουν το θέμα της ενότητας (τον χώρο, τον χρόνο, τα πρόσωπα κλπ.). Μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα επεξεργασίας παρακάτω:
(...)

Τις λέξεις ή τις φράσεις που τα παιδιά θα επιλέξουν, θα τα γράψουν σε post it ή άλλα μικρά χαρτιά και θα τα κολλήσουν πάνω σε χαρτί του μέτρου, σε καθορισμένο χώρο όπου στην κορυφή του θα αναγράφεται με μεγάλα γράμματα η ενότητα (ποιος, πού κλπ.). Προτρέψτε τις ομάδες να μην αρκεστούν στα αποσπάσματα του προγράμματος αλλά να ψάξουν και σε βιβλία που έχουν διαβάσει, να καταγράψουν δικά τους αποσπάσματα που περιγράφουν ήρωες, λογοτεχνικούς τόπους, αναγνωστικές συνήθειες, αναμνήσεις. Είναι σημαντικό τα παιδιά να μιλήσουν για τα βιβλία που διαβάζουν αυτές τις ημέρες και να βρουν εκεί μέσα περιγραφές, τόπων, ηρώων αλλά και τον τρόπο που καταγράφεται ο χρόνος που περνάει ή η εποχή στην οποία εξελίσσεται η ιστορία. Προτρέψτε, ακόμη, τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους να διαβάζει, την αγαπημένη τους γωνιά στη βιβλιοθήκη, ένα τοπίο από ένα απόσπασμα που διάβασαν ή τον αγαπημένο τους ήρωα.

Στην έβδομη συνάντηση, αφού θα έχετε περιηγηθεί σε όλες τις ενότητες, θα έχετε γεμίσει με post it, ζωγραφιές και φωτογραφίες κάθε ενότητα στο χαρτί του μέτρου, θα ξεκινήσετε τη συμπλήρωση των εντύπων. Θα τοποθετήσετε τις κάρτες με τις ερωτήσεις ανά ενότητα ανάποδα σε ένα τραπέζι. Κάθε παιδί θα διαλέγει μια ενότητα και θα παίρνει στην τύχη μια από τις κάρτες-ερωτήσεις. Όταν συμπληρώσει ένα έντυπο θα μπορεί να συμπληρώσει και δεύτερο αλλά σε διαφορετική ενότητα.

2. ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ ΒΙΝΤΕΟ, ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ Ή ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΘΑ ΑΦΗΓΗΘΟΥΝ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΠΟΥ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΛΥΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Προσκαλούμε το προσωπικό που συμμετέχει στο πρόγραμμα να αφηγηθεί μια ιστορία με πρωταγωνιστές υπαρκτά πρόσωπα (παιδιά ή ενήλικες), που με τη βοήθεια των βιβλίων μπόρεσαν να ξεπεράσουν ένα πρόβλημά τους. Το πρόβλημα μπορεί να είναι μεγάλο αλλά και μικρό αρκεί να αναδεικνύει πώς η λειτουργία μιας βιβλιοθήκης μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τη ζωή των ανθρώπων. Καταγράψτε την αφήγηση με το κινητό σας, μια βιντεοκάμερα ή φωτογραφική μηχανή και στείλτε μας το (ως συνημμένο, ή ως σύνδεσμο drive, dropbox, wetransfer κλπ) στην διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με θέμα e-mail VIDEO ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ. Στο σώμα του e-mail θα πρέπει να αναφέρεται η φράση:

Με το παρόν μήνυμα ο/η δηλών/ούσα______________________ (ονοματεπώνυμο) συναινώ στην προβολή του συνημμένου οπτικοακουστικού υλικού για τους σκοπούς της έκθεσης “Σημεία Ανάγνωσης” της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος.

Σε περίπτωση που στο βίντεο εμφανίζεται ανήλικο/α παιδιά, θα πρέπει το βίντεο να συνοδεύεται από έντυπο γονικής συγκατάθεσης (βλ. σχετικό πρότυπο στον φάκελο του προγράμματος).

Τα επιλεγμένα βίντεο με τις προσωπικές ιστορίες θα προβάλλονται κατά τη διάρκεια της έκθεσης Σημεία Ανάγνωσης στο κτίριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο ΚΠΙΣΝ.

3. ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Προτείνουμε να έρθετε σε επαφή με άτομα που θα ήταν ενδιαφέρον να καταγράψουμε τις σκέψεις τους για την ανάγνωση και τις βιβλιοθήκες. Τέτοια άτομα μπορεί να είναι:
● Δημοτική αρχή
● Τοπικοί φορείς: επιχειρηματίες, έμποροι, επιστήμονες, βιβλιοπώλες, εκπρόσωποι ΜΚΟ, συγγραφείς
● Δημοσιογράφοι
● Διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικοί/εκπρόσωποι πολιτιστικών και περιβαλλοντικών θεμάτων Α/Βάθμιας και Β/Βάθμιας εκπαίδευσης
● Φοιτητές
● Καθηγητές Γ/Βάθμιας Εκπαίδευσης
● Άλλοι βιβλιοθηκονόμοι
● Οποιοσδήποτε του οποίου εμπιστεύεστε τη γνώμη του και θεωρείτε πως η άποψή του έχει ιδιαίτερη σημασία.

Σε αυτούς μπορείτε να δίνετε το ερωτηματολόγιο με την παράκληση να απαντήσει σε όποια/ες από τις ερωτήσεις θέλουν. Ο τρόπος που μπορεί να απαντήσουν είναι όπως και με τα παιδιά με ένα κείμενο, με μια ζωγραφιά ή με μια φωτογραφία. Μπορούν επίσης αν θέλουν να βιντεοσκοπήσουν ή να ηχογραφήσουν την απάντησή τους.

Σε όσους πάρουν μέρος σ’ αυτό το εγχείρημα, θα πρέπει να έχει διευκρινιστεί πως η Εθνική Βιβλιοθήκη δεν δεσμεύεται να εκθέσει όλες τις απαντήσεις και πως στην περίπτωση της βιντεοσκόπησης συμφωνούν να προβάλλεται το βίντεο κατά τη διάρκεια της έκθεσης Σημεία Ανάγνωσης στο κτίριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο ΚΠΙΣΝ, να αναρτηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή/και στην ιστοσελίδα του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών.

Καλή επιτυχία!

Σχεδιασμός / επιμέλεια προγράμματος:
Ειρήνη Βοκοτοπούλου, Δημήτρης Χαλκιόπουλος
Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος