edu.klimaka.gr

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning 2017

4ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ eTWINNING 2017

«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας
στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Π/θμια και Δ/θμια Εκπ/ση»

Πάτρα 24, 25, 26 Νοεμβρίου 2017

Υπό την Αιγίδα του YΠ.Π.Ε.Θ.

Δικτυακός τόπος:  http://www.etwinning.gr/index.php/2016-06-27-12-18-56

Επικοινωνία: 
etwinning(ΣΤΟ)sch.gr,
ntzimop(ΣΤΟ)sch.gr

1. Σκοπός του Συνεδρίου

Σκοπός του είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων είτε σε Ευρωπαϊκό, Διεθνές ή εθνικό επίπεδο, καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές για την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων έτσι όπως διαμορφώνονται στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα και κάτω από το πρίσμα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης θεμάτων συνεργατικής μεθοδολογίας, με την αξιοποίηση καλών και καινοτόμων πρακτικών, παράλληλα με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, για την υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων μεταξύ σχολείων σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

Το 4ο Συνέδριο απευθύνεται κυρίως στους:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
  • Επιμορφωτές/τριες και επιμορφούμενους/ες των ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
  • Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής.
  • Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής

Πιο αναλυτικά, το Συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους/στις Επιμορφωτές/τριες των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Σχολικούς Συμβούλους, και στα Στελέχη Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των Παλιννοστούντων, τα Διαπολιτισμικά Σχολεία, τα Μουσικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.

Το Συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που αναζητά τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της μεθοδολογίας, της καινοτομίας, της αποτελεσματικότητας, της δημιουργικότητας έτσι ώστε να αξιοποιηθεί παραγωγικά για λογαριασμό των μαθητών η παιδαγωγική χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών, η χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, οι υπηρεσίες του WEB2.0 του διαδικτύου, προωθώντας ταυτόχρονα τη σχολική συνεργασία σε Ευρωπαϊκό, Διεθνές και Εθνικό επίπεδο.

Στη χώρα μας υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια πολλά τέτοια προγράμματα που σκοπό έχουν να προωθήσουν τη σχολική συνεργασία στην Ευρώπη, μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες για τα σχολεία. Ενδεικτικά αναφέρουμε το eTwinning, το Erasmus+ κ.ά.

2. Θεματολογία του Συνεδρίου

· Παρουσιάσεις καινοτόμων συνεργατικών προγραμμάτων με τη χρήση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή και στην τάξη.

· Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω συνεργατικών προγραμμάτων σε Διεθνές ή Εθνικό επίπεδο.

· Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και αξιοποίησή τους στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.

· Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Τεχνική Υποστήριξη. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργουμέσω υλοποίησης συνεργατικών προγραμμάτων.

· Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Τηλεκπαίδευση μέσω εργαλείων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται σε συνεργασίες σχολείων.

· Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη μέσω εθνικών ή διεθνών συνεργασιών σχολείων.

· Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.

· Ανάπτυξη και Αξιοποίηση ΕΕΛ/ΛΑΚ Λογισμικού στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.

· Θέματα Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ όπως αναδεικνύονται από τις Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Δράσεις.

· Ανάδειξη των σύγχρονων εργαλείων υποδομών στις ΤΠΕ (Διαδραστικές, tablets,, Εκπαιδευτική Ρομποτική, STEM) στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων

· Δράσεις eTwinning, Erasmus+, eSafetyLabel, Ασφάλεια στο Διαδίκτυο κ.ά.

· Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.

· Σχεδίαση εκπαιδευτικών δικτυακών πόρων στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.

· Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και στην εξ αποστάσεως επαγγελματική κατάρτιση των εκπαιδευτικών.

· Εθνικές και Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές κοινότητες μέσω εφαρμογών LMS

· Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.

· Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης (Web2.0) στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.

· Κοινότητες Μάθησης, Κοινότητες της Πρακτικής.

· Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη μέσω της υλοποίησης συνεργατικών προγραμμάτων.

3. Διοργάνωση:

Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning

ΥΠ.Π.Ε.Θ.

ITYE «Διόφαντος»

Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας

Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε www.e-diktyo.eu

Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, www.eellak.gr

Συνδιοργανωτές:

Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Αχαΐας

Διεύθυνση Π/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Αχαΐας

ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Νομού Αχαΐας

ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Νομού Κυκλάδων

4. Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου

Παρασκευάς Μιχάλης, ITYE “Διόφαντος», EYY eTwinning

ΤζιμόπουλοςΝίκος, , ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων, EYY eTwinning

Καπράλου Χρύσα, ITYE“Διόφαντος», ΕΥΥ eTwinning

Λούβρης Άρης, Π.Δ. Π. & Δ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δυτικής Ελλάδας, EYY eTwinning.

5. Οργανωτικη Επιτροπή Συνεδρίου

Ιωσηφίδου Μαρία, ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων

Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, ITYE «Διόφαντος»

Μπάστα Ειρήνη, ITYE «Διόφαντος»

Σάντας Μιλτιάδης, ITYE «Διόφαντος»

Ξένος Θεόδωρος, ITYE «Διόφαντος»

Αυγέρης Γεώργιος, ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Κυκλάδων

Βάιος Παπαϊωάννου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Αχαΐας

6. Επιστημονικη Επιτροπή Συνεδρίου

Η επιστημονική επιτροπή έχει ανακοινωθεί στο site

Σημαντικές Ημερομηνίες

17 Ιουλίου 2017

1η ανακοίνωση διοργάνωσης του Συνεδρίου

30 Σεπτεμβρίου 2017

Υποβολή κειμένων σε πλήρη μορφή για όλες τις κατηγορίες εργασιών (σύμφωνα με το πρότυπο)

22 Οκτωβρίου2017

Ενημέρωση αποδοχής

5 Νοεμβρίου 2017

Ανακοίνωση προγράμματος Συνεδρίου

24-25-26 Νοεμβρίου 2017

Διεξαγωγή Συνεδρίου

8. Πρόσκληση υποβολής εισηγήσεων/ εργασιών

Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί όσους/ες ενδιαφέρονται, να υποβάλουν εισηγήσεις σχετικές με τη θεματολογία του Συνεδρίου. Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν εργασίες-εισηγήσεις τεσσάρων κατηγοριών. Το πλήρες κείμενο της εισήγησης δε θα πρέπει να ξεπερνά το μέγιστο αριθμό σελίδων που αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία εισήγησης, δηλαδή:

· Πλήρεις Εισηγήσεις: 6-10 σελίδες.

· Σύντομες Εισηγήσεις: 4-6 σελίδες.

· Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): 3-4 σελίδες.

· Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): 3-4 σελίδες.

Πλήρεις Εισηγήσεις: Αφορούν σε ολοκληρωμένες ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ. Το κείμενο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.

Σύντομες Εισηγήσεις: Αφορούν σε ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 6 σελίδες.

Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): Με τις συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας παρέχεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν εργασίες και να γίνουν ανοιχτές συζητήσεις γύρω από ένα ειδικό θέμα (πχ εκπαιδευτικές κοινότητες) . Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε συνεδρίας θα είναι 90 λεπτά. Κάθε στρογγυλή τράπεζα θα πρέπει να περιλαμβάνει το πολύ 4-5 εισηγήσεις. Το σχετικό κείμενο για κάθε παρουσίαση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες.

Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials& workshops):Παρουσίαση, διδασκαλία ή επιμόρφωση σε διδακτικές προσεγγίσεις και περιβάλλοντα διδασκαλίας, σε εφαρμογές για εκπαιδευτική χρήση που αφορά στη θεματολογία του συνεδρίου. Θα διεξαχθούν αποκλειστικά σε δικτυωμένα εργαστήρια Η/Υ και θα χρησιμοποιηθούν φύλλα οδηγιών ή/και φύλλα εργασίας. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε εργαστηριακής παρουσίασης είναι 1-3 ώρες. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες. Οι εκπαιδευτές θα πρέπει να συνυποβάλουν τα φύλλα εργασίας ή/και τα φύλλα οδηγιών που θα χρησιμοποιήσουν.

9. Σημαντικές παρατηρήσεις

· Επιλεγμένες από την επιστημονική επιτροπή εισηγήσεις από αυτές που θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο θα δημοσιευτούν σε επιστημονικό περιοδικό.

· Οι συγγραφείς καλούνται να τηρήσουν με ακρίβεια το υπόδειγμα μορφοποίησης εργασιών του Συνεδρίου.Όλες οι εργασίες θα υποβληθούν σε διαδικασία ανώνυμης κρίσης (peer reviewing). Προκειμένου να γίνει δεκτή μια εργασία για παρουσίαση στο Συνέδριο θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών η εργασία προωθείται σε τρίτο κριτή. Η συμμόρφωση προς τις οδηγίες συγγραφής των κειμένων (μορφοποίηση σύμφωνα με το υπόδειγμα) αποτελεί απαραίτητο παράγοντα για την αποδοχή των εργασιών. Τα σχόλια των κριτών θα κοινοποιηθούν ανώνυμα στους συγγραφείς. Η κρίση μπορεί να οδηγήσει: α) στην αποδοχή της εισήγησης, β) στη μη αποδοχή της εισήγησης και γ) στην αποδοχή της εισήγησης με την προϋπόθεση να γίνουν οι προτεινόμενες διορθώσεις. Η υλοποίηση αυτών των διορθώσεων είναι υποχρεωτική για την αποδοχή της τελικής (camera ready) έκδοσης της εισήγησης.

· Τα όρια σελίδων κάθε εργασίας περιλαμβάνουν το πλήρες κείμενο με τα στοιχεία των συγγραφέων, την περίληψη, τους πίνακες, τα σχήματα, τις αναφορές κ.λπ.

· Κάθε σύνεδρος μπορεί να είναι συγγραφέας σε τρεις το πολύ εργασίες.

· Όλες οι εργασίες που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο θα δημοσιευτούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου.