edu.klimaka.gr

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

19ο ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ (AMUN) 2016

In a nutshell...

The AMUN is a 3-day simulation of the work of the United Nations. Senior High School students participate representing a country or an organisation in various UN forums, like the General Assembly and its committees, the Economic and Social Council and the Security Council. It is an opportunity for students to tackle world issues that often remain uncovered by mainstream media and to better understand the workings of international diplomacy while improving their rhetorical skills. The official and working language of the conference is English.

In the eighteen sessions held since 1998, over 2600 students have participated in AMUN.

Organisation

The AMUN is organised by the Hellenic Model United Nations Organisation and the day-to-day management of the conference is carried out by an Organising Team consisting of undergraduate and graduate students with significant experience in MUN.

Upcoming session: April 8-10, 2016

The 19th Annual Session of the Athens Model United Nations will take place in April 8-10, 2016 at the Eugenides Foundation and the adjacent Metropolitan Hotel.

  • If you are a teacher and are looking for information on how to participate in the conference (school registration, conference fees etc), go to the Advisors page.
  • If you are a student and are looking for the agenda, preparation resources etc, visit the Delegates page. If you wish to apply for an Officer or Press Team member position, visit the Officers or Press Team page respectively.

The Hellenic Model United Nations Organisation – www.hmuno.org – Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

The Athens Model United Nation

ΤΙ ΕΙΝΑΙ;

Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών της Αθήνας (Athens Model United Nations) είναι ένα τριήμερο μαθητικό συνέδριο-προσομοίωση των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συγκεκριμένα προσομοιώνονται οι εργασίες επιτροπών της Γενικής Συνέλευσης, του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Τα ΜΗΕ είναι ένας θεσμός ευρέως διαδεδομένος στο εξωτερικό, πρακτικά από την εποχή της ίδρυσης του ΟΗΕ, καθώς τα εκπαιδευτικά αλλά και τα γενικότερα μαθησιακά οφέλη που μπορούν οι νέοι να αποκομίσουν από αυτά είχαν από νωρίς αναγνωριστεί. Στις μέρες μας, αρκετά σχολεία από την Ελλάδα λαμβάνουν μέρος σε ΜΗΕ τα οποία διοργανώνονται στην Ελλάδα και σε διάφορες χώρες του εξωτερικού.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Αθηνών φτάνει φέτος στη 19η ετήσια σύνοδό του, αποτελώντας έτσι το μακροβιότερο ΜΗΕ σε ολόκληρη τη χώρα. Στις δεκαοκτώ ετήσιες συνόδους του ΜΗΕ Αθηνών, οι οποίες έλαβαν χώρα από το 1998 έως και το 2015, έχει λάβει μέρος πάνω από 2.500 μαθητών από περισσότερα από 90 λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, κυρίως από την Αττική, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού.

Η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του πρώτου ΜΗΕ της Αθήνας προήλθε το 1998 από το Κέντρο Πληροφοριών του ΟΗΕ (United Nations Information Center). Ακολούθησαν με επιτυχία πέντε ακόμα σύνοδοι μέχρι το 2002, όταν έπαψε η λειτουργία του Κέντρου. Έκτοτε η διοργάνωση του ΜΗΕ Αθηνών γίνεται εξ ολοκλήρου από μια ομάδα φοιτητών με προηγούμενη συνεργασία με το Κέντρο και με μεγάλη εμπειρία στη διοργάνωση ΜΗΕ και ανάλογων συνεδρίων, υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Το 2010, η οργανωτική ομάδα του ΜΗΕ Αθηνών, που παράλληλα διοργανώνει από το 2002 και το ΜΗΕ Θεσσαλονίκης, προβαίνει στην ίδρυση ενός μη κερδοσκοπικού φορέα με αποκλειστικό αντικείμενο με την διοργάνωση και υποστήριξη των δύο αυτών μαθητικών συνόδων, καθώς και με την γενικότερη προώθηση των ΜΗΕ ως εκπαιδευτικού θεσμού στην Ελλάδα. Πρόκειται για το νεοσύστατο Hellenic Model United Nations Organisation, ο οποίος στελεχώνεται από το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό που τα τελευταία χρόνια διοργανώνει τα ΜΗΕ Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

ΓΙΑΤΙ;

Πρωταρχικός εκπαιδευτικός στόχος του συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα τα οποία έχουν τεθεί επί τάπητος στα αντίστοιχα όργανα του ΟΗΕ και αφορούν σε ζητήματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού καθώς και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Η γνώση που αποκομίζουν οι νέοι μέσα από τη μελέτη και την έρευνα των διεθνών θεμάτων, προβλημάτων και εξελίξεων δύναται να καταστεί χρήσιμη για τη μετέπειτα πορεία τους.
Τα παράπλευρα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές περιλαμβάνουν τη βελτίωση των ρητορικών τους ικανοτήτων μέσω της δημόσιας έκφρασης των ιδεών τους αλλά και της τεκμηριωμένης υποστήριξής τους, κάτι το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της «δημόσιας συζήτησης κατά αντιπαράθεση» και την εξάσκηση και βελτίωση της αγγλικής γλώσσας στον προφορικό αλλά και στο γραπτό λόγο, καθώς σε όλες τις συζητήσεις και τα έγγραφα που καταρτίζονται κατά τη διάρκεια του συνεδρίου γίνεται χρήση της αγγλικής γλώσσας, μιας από τις επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ. Μεγάλη έμφαση δίνεται στο σεβασμό στο συνομιλητή-«αντιπάλο» και στην αναγωγή του διαλόγου σε μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.

Τέλος, οι έφηβοι που συμμετέχουν στο ΜΗΕ έχουν μία μοναδική ευκαιρία να γνωριστούν με συνομήλικούς τους και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τα ζητήματα που απασχολούν στις μέρες μας την παγκόσμια σκηνή σε ένα περιβάλλον τελείως διαφορετικό από το σχολικό.

ΠΩΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;

Το κάθε σχολείο που αποφασίζει να συμμετάσχει αναλαμβάνει την εκπροσώπηση κάποιου κράτους-μέλους του ΟΗΕ ή κάποιου διεθνούς ή μη κυβερνητικού οργανισμού.

Οι εργασίες του συνεδρίου χωρίζονται σε διάφορες επιτροπές οι οποίες αντιστοιχούν σε πραγματικές επιτροπές του ΟΗΕ και πραγματεύονται ζητήματα τα οποία έχουν συζητηθεί ή συζητούνται τη δεδομένη χρονική περίοδο από τα σώματα του Οργανισμού. Η επιλογή των θεμάτων γίνεται με γνώμονα τόσο την κάλυψη της διεθνούς επικαιρότητας, όσο και την ανάδειξη ζητημάτων που διαφεύγουν – παρά τη σοβαρότητά τους – της κάλυψης των μέσων ενημέρωσης. Κάθε ένας από τους συμμετέχοντες στο μαθητές, εκπροσωπεί τη χώρα που έχει αναλάβει το σχολείο του σε μία από αυτές τις επιτροπές.

Είναι προφανές, από την προσομοιωτική φύση του συνεδρίου, ότι οι μαθητές εντός των επιτροπών δεν υποστηρίζουν τις προσωπικές τους απόψεις, αλλά τις θέσεις της χώρας που εκπροσωπούν, μπαίνοντας έτσι στο ρόλο των διπλωματών. Για το λόγο αυτό, μία από τις βασικότερες υποχρεώσεις των συμμετεχόντων είναι να έχουν μελετήσει διεξοδικά τη γενικότερη πολιτική που ακολουθεί η χώρα που εκπροσωπούν αλλά και ειδικότερα τις απόψεις που υποστηρίζει σχετικά με τα θέματα των επί μέρους επιτροπών.

Σκοπός της κάθε επιτροπής είναι η υιοθέτηση ενός ψηφίσματος (resolution) στα πρότυπα της μορφής των ψηφισμάτων του ΟΗΕ. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας εξόχως δυναμικής διαδικασίας άτυπων και επισήμων συζητήσεων που δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να δημιουργήσουν συμμαχίες και να επιδιώξουν από κοινού λύσεις στα υπό συζήτηση προβλήματα.

Τα προεδρεία των επιτροπών στελεχώνουν επίσης μαθητές λυκείου, οι οποίοι διαθέτουν προηγούμενη εμπειρία σε συνέδρια ΜΗΕ και επιλέγονται μέσα από μια διαδικασία συνεντεύξεων, ενώ παρακολουθούν και ορισμένο αριθμό προπαρασκευαστικών συναντήσεων με μέλη της οργανωτικής ομάδας πριν από το συνέδριο. Το κάθε προεδρείο αναλαμβάνει το απαιτητικό έργο της διεύθυνσης της συζήτησης που γίνεται σε κάθε επιτροπή, ενώ παράλληλα βοηθά τους συμμετέχοντες μαθητές σε τυχόν διαδικαστικής φύσεως ζητήματα που προκύπτουν.

Τέλος στο ΜΗΕ Αθηνών λειτουργεί και μια μικρή «δημοσιογραφική» ομάδα, αποτελούμενη από 6-7 μαθητές. Αυτοί, δουλεύοντας πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, εκδίδουν συνολικά τρία τεύχη, τα οποία καλύπτουν τις εξελίξεις σε κάθε επιτροπή.

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΜΗΕ ΑΘΗΝΩΝ

Τα εκπαιδευτικά ωφέλη που μπορεί να αποκομίσει ένας μαθητής συμμετέχοντας στο ΜΗΕ Αθηνών είναι πολλά και ποικίλα. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο διαφορετικό ρόλο που καλείται ο κάθε ένας μαθητής να επιτελέσει εντός της επιτροπής στην οποία ανήκει ως ξεχωριστό και μοναδικό μέλος μιας διπλωματικής αποστολής. Η λειτουργία και η επιτυχία της συνόδου του ΜΗΕ εξαρτάται επί της ουσίας από τη συμμετοχή και συμβολή καθενός συμμετέχοντα. Και αυτό αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την καλύτερη προετοιμασία και ενεργότερη εμπλοκή του κάθε μαθητή πριν το συνέδριο αλλά και κατά τη διάρκεια των τριών ημερών της συνόδου.

Πιο συγκεκριμένα όμως οι μαθητές που συμμετέχουν στο ΜΗΕ Αθηνών κερδίζουν:

  • γνώσεις σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα.
    Πρωταρχικός εκπαιδευτικός στόχος του συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα τα οποία απασχολούν τα αντίστοιχα όργανα του ΟΗΕ και αφορούν σε ζητήματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού καθώς και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Η γνώση που αποκομίζουν οι νέοι μέσα από τη μελέτη και την έρευνα των διεθνών θεμάτων, προβλημάτων και εξελίξεων δύναται να καταστεί χρήσιμη για τη μετέπειτα πορεία τους. Παράλληλα τους εφοδιάζει με γνώσεις που δύσκολα θα αποκόμιζαν από το σχολείο ενώ αναδεικνύει και θέματα που σπάνια καλύπτονται από τα ΜΜΕ.
  • γνώσεις σχετικά με τις διεθνείς σχέσεις και τη λειτουργία των υπερεθνικών οργανισμών.
    Στους μαθητές δίνεται μια προνομιακή ευκαιρία να κατανοήσουν πώς λαμβάνονται σημαντικές αποφάσεις σε διεθνές επίπεδο. Μαθαίνουν για την ιστορία, τα όργανα και τον τρόπο λειτουργίας του σημαντικότερου υπερεθνικού οργανισμού, ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουν πώς συνεργάζονται και συναποφασίζουν τα κράτη επίσημα, αλλά και παρασκηνιακά.
  • ένα μάθημα δημοκρατίας
    Οι μαθητές συμμετέχουν έμπρακτα κατά τη διάρκεια του συνεδρίου σε ποικίλες διαδικασίες – ακρογωνιαίους λίθους της δημοκρατίας. Ο διάλογος, η συνεργασία, η αντιπαράθεση, η σύνθεση απόψεων, ο σεβασμός του αντιπάλου και της διαφορετικότητας και φυσικά η ψηφοφορία είναι ορισμένες εμπειρίες που έχουν οι συμμετέχοντες μαθητές στο ΜΗΕ Αθηνών.

Πέρα από όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, το ΜΗΕ έχει μια σειρά από συμπληρωματικά ωφέλη για τους συμμετέχοντες. Δίνει την ευκαιρία στους μαθητές:

  • να κάνουν έρευνα.
    Προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή των μαθητών είναι η μελέτη της πολιτικής της χώρας που εκπροσωπούν, αλλά και των θεμάτων που θα συζητηθούν στην κάθε επιτροπή. Για τους περισσότερους μαθητές Λυκείου η διαδικασία της έρευνας είναι πρωτόγνωρη. Ενθαρρύνεται η κριτική διερεύνηση της προς συζήτηση θεματολογίας, καθώς οι μαθητές χρειάζεται να έχουν την κατά το δυνατόν σφαιρικότερη επαφή με το αντικείμενο και να αναζητήσουν πηγές πληροφοριών που να καλύπτουν όλο το φάσμα θέσεων και απόψεων για κάθε θέμα. Η έρευνα γίνεται συνήθως μέσα από το διαδίκτυο, ενώ η οργανωτική επιτροπή παρέχει κάθε χρόνο ανανεωμένους οδηγούς προς βοήθεια των μαθητών και διοργανώνει συναντήσεις με κάθε σχολείο για την ενημέρωση των νέων συμμετεχόντων. Επίσης είθισται οι υπεύθυνοι καθηγητές σε κάθε σχολείο να οργανώνουν επισκέψεις στην πρεσβεία της χώρας την οποία θα εκπροσωπούν οι μαθητές στο συνέδριο, όπου δίνεται η ευκαιρία στους νέους να συνομιλήσουν με διπλωμάτες.
  • να δράσουν εκτός του στενού σχολικού πεδίου.
    Το ΜΗΕ Αθηνών αποτελεί μια εξωσχολική δραστηριότητα, με έντονα όμως εκπαιδευτικά οφέλη για τους μαθητές. Οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν και να προετοιμαστούν για θέματα ως επί το πλείστον εκτός του σχολικού τους προγράμματος. Επιπλέον αποκτούν μια νέα, αρκετά πιο δημιουργική και διαδραστική σχέση με τους καθηγητές που τους συνοδεύουν. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες ζουν την εμπειρία μίας κοινοβουλευτικής διαδικασίας υπό την καθοδήγηση ενός προεδρείου που αποτελείται από συνομήλικούς τους, εμπειρία διαφορετική από αυτή που έχουν εντός της σχολικής τάξης. Τέλος, το ΜΗΕ Αθηνών δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα· το σχολείο, άλλα και άλλες εξωσχολικές διοργανώσεις, έχουν στόχο τη διάκριση και επιβράβευση των καλύτερων από τους συμμετέχοντες. Στο ΜΗΕ Αθηνών δεν υφίσταται ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών ή των σχολείων. Κάθε ένας από τους συμμετέχοντες με τρόπο διαφορετικό συμβάλλει στις εργασίες του συνεδρίου και επιβραβεύεται μέσα από τα αποτελέσματα της ομαδικής συνεργασίας του με τους υπόλοιπους μαθητές της επιτροπή του.
  • να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες
    . Μέρος της προσομοίωσης αποτελεί ο διάλογος και η αντιλογία. Οι μαθητές παίζοντας το ρόλο διπλωματών καλούνται να επιχειρηματολογήσουν υπέρ των θέσεων και πολιτικών των χωρών που εκπροσωπούν, σε διάφορες φάσεις του συνεδρίου· κατά τη διάρκεια των ανεπίσημων διαβουλεύσεων (lobbying), μπροστά στην επιτροπή τους αλλά και στη Γενική Συνέλευση. Τους δίνεται δηλαδή η ευκαιρία να εκφραστούν δημόσια και να υποστηρίξουν τις θέσεις τους μπροστά σε μικρά και μεγάλα ακροατήρια.
  • να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα.
    Το ΜΗΕ Αθηνών, όπως και η πλειοψηφία των αντίστοιχων προσομοιώσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό, λαμβάνουν χώρα στα Αγγλικά, μια από τις επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ. Δίνεται λοιπόν η δυνατότητα στους μαθητές να βελτιώσουν τις γνώσεις τους, διαβάζοντας κατά τη διάρκεια της έρευνας, μιλώντας και γράφοντας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου στα Αγγλικά. Για πολλούς από τους συμμετέχοντες μάλιστα είναι η πρώτη φορά που καλούνται να συνομιλήσουν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια ξένη γλώσσα. Κατ’ επέκταση το ΜΗΕ Αθηνών συμβάλλει στην – πέρα των συμβάσεων ενός μαθήματος – εξάσκηση των μαθητών στα Αγγλικά.
  • να συναναστραφούν με συνομηλίκους τους.
    Εκτός των συνηθισμένων πλαισίων, οι νέοι που συμμετέχουν στο ΜΗΕ έρχονται σε επαφή με άλλους έφηβους από διαφορετικές περιοχές τις Αττικής αλλά και από χώρες του εξωτερικού. Επίσης στο ΜΗΕ Αθηνών υπάρχει μια σύνθεση μαθητών από δημοσία και ιδιωτικά σχολεία που δε συναντάται στις υπόλοιπες αντίστοιχες προσομοιώσεις, και που η εμπειρία έχει αποδείξει ως ιδιαίτερα καρποφόρα και ενδιαφέρουσα.

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Την οργανωτική ομάδα του ΜΗΕ Αθηνών αποτελεί ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, οι οποίοι είχαν στο παρελθόν λάβει μέρος στην προκείμενη συνέλευση και είχαν συνεργαστεί με το Κέντρο Πληροφοριών του ΟΗΕ. Στην πρωτοβουλία και την εθελοντική εργασία αυτών των φοιτητών οφείλεται η επιβίωση του ΜΗΕ Αθηνών μετά την παύση της λειτουργίας του Κέντρου το 2003.

Έχοντας οργανώσει με επιτυχία 11 συνόδους του ΜΗΕ Αθηνών και 12 του ΜΗΕ Θεσσαλονίκης, ίδρυσαν το 2010 το Hellenic Model United Nations Organisation, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που αναλαμβάνει και επισήμως την διοργάνωση των συνελεύσεων και την προώθηση του θεσμού σε νέα σχολεία, ενώ στόχος είναι και να συμπεριληφθεί επίσημα το ΜΗΕ στον κατάλογο των σχολικών δραστηριοτήτων.

Πιο συγκεκριμένα τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής αναλαμβάνουν κάθε χρόνο όλες τις εργασίες που απαιτούνται για την πραγματοποίηση του ΜΗΕ Αθηνών: τη σύνταξη του προγράμματος και της θεματολογίας, την επιλογή και εκπαίδευση των προεδρείων, την ενημέρωση και υποστήριξη των σχολείων, την επαφή με το Υπουργείο Παιδείας και τη διαχείριση των εργασιών της συνόδου.

Τα έξοδα για τη διοργάνωση του ΜΗΕ Αθηνών καλύπτονται αποκλειστικά από τη συνεισφορά των συμμετεχόντων σχολείων. Τα χρήματα που συγκεντρώνονται καλύπτουν τη μίσθωση του συνεδριακού χώρου, την παροχή μικρού γεύματος για όλους τους συμμετέχοντες και τα αναλώσιμα (φωτοτυπίες, έκδοση πιστοποιητικών συμμετοχής κ.ά.).

Για να επικοινωνήσετε με την Οργανωτική Ομάδα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ακόλουθης διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

 

Μετάβαση στην ιστοσελίδα του προγράμματος Athens Model United Nations (AMUN) 2016

Τουριστικός Οδηγός
  • 4/5ήμερο Ρώμη

    Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά
    Αεροπορικώς από Αθήνα: 210€

  • Δαλματικές Ακτές

    7/8ήμερο
    Οδικώς από Αθήνα: 375€

  • 3ήμερο στη Μονεμβασία

    Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά
    Οδικώς από Αθήνα: 98€

  • Χριστούγεννα στην Αυστρία

    Βιέννη - Σάλτσμπουργκ

    Οδικώς από Αθήνα: 365€

  • Βουδαπέστη - Πράγα - Βιέννη
    Βουδαπέστη - Πράγα - Βιέννη

    7ήμερη από Αθήνα

    Οδικώς:  325 €

  • Μύλος των Ξωτικών
    Μύλος των Ξωτικών

    4ήμερο από Αθήνα: 98 €

  • Ονειρούπολη Δράμας - Σέρρες
    Ονειρούπολη Δράμας - Σέρρες

    4ήμερο από Αθήνα: 195 €
    στο  ELPIDA RESORT & SPA 4****

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 403 επισκέπτες και κανένα μέλος

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Προτεινόμενα

Google+