ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Δράση "Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο"

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ "ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για την εκπαιδευτική δράση «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο»!

Η ScienceViewκαι το τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με χαρά ανακοινώνουν την έναρξη των εγγραφών για την εκπαιδευτική δράση «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο» για το σχολικό έτος 2016-2017. Μπορείτε πλέον άμεσα να δηλώσετε τη συμμετοχή σας εδώ!

Η δράση θα τρέξει για 3η συνεχόμενη χρονιά απευθυνόμενη και φέτος σε μαθητές 12-16 ετών (Α' Γυμνασίου - B' Λυκείου), χωρίς να αποκλείονται και μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους.

Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu) ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των φυσικών επιστημών (Inquiry Based Science Education) καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσο του ευρωπαϊκού έργου CREATIONS(http://creations-project.eu/).

Είναι προτεινόμενη δράση για τις Ελληνικές εκπαιδευτικές κοινότητες του OpenDiscoverySpace (http://www.opendiscoveryspace.eu/) και του InspiringScienceEducation (http://www.opendiscoveryspace.eu/ise).

Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, οι μαθητές θα υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα και θα μάθουν επιστήμη με δημιουργικό τρόπο. Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την επιστήμη, αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς.

Αναλυτικότερα, οι μαθητές:

  • θα κατανοήσουν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα,
  • θα αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας,
  • θα συμμετάσχουν ενεργά στην διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών
  • θα αναπτύξουν δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες

ενώ οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν επαγγελματικά, μέσω της μεταξύ τους συνεργασίας, της ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και εκπαιδευτικού υλικού (είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά μέσω κοινοτήτων μάθησης). Ένας από τους απώτερους στόχους είναι η κινητοποίηση όλο και περισσότερων εκπαιδευτικών & μαθητών και η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας που θα συνεργάζεται, θα ανταλλάσει απόψεις, υλικό και καλές πρακτικές για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών και μετά το πέρας της δράσης.

Στη δράση μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σχολεία από όλη την Ελλάδα με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Συμμετοχή στην εκδήλωση της Αθήνας (1-2 Απριλίου 2017)
  • Συμμετοχή στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης (8-9 Απριλίου 2017)
  • Αν κάποιο σχολείο δεν έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει σε μια από τις δύο προηγούμενες εκδηλώσεις μπορεί να συμμετέχει βιντεοσκοπώντας την παράσταση και αποστέλλοντάς την σε ειδική πλατφόρμα.

Φέτος για πρώτη φορά γίνεται διάκριση των συμμετοχών σε:

· Συμμετοχές Γυμνασίων
· Συμμετοχές Λυκείων

οι οποίες και θα αξιολογηθούν χωριστά ενώ στα σχολεία που θα επιλέξουν να συμμετάσχουν στη δράση θα δοθούν κατευθύνσεις και δείγματα εφαρμογής της από προηγούμενες διοργανώσεις.

Τέλος, αυτή το χρονιά, θεσπίζεται κι ένα νέο ειδικό βραβείο για την κατηγορία «Διάδοση και προώθηση της παράστασης» που στόχο έχει να εμπλέξει τους μαθητές σε όλες τις πτυχές της οργάνωσης, υλοποίησης και προώθησης μιας θεατρικής παράστασης (εύρεση υποστηρικτών, διαφήμισή της παράστασης κλπ), αντιμετωπίζοντάς την ως μια κανονική παραγωγή. Απώτερος στόχος η εξοικείωση των μαθητών με την έννοια της επιχειρηματικότητας και η ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα μπορέσουν στο μέλλον να αποβούν χρήσιμες για τη μετάβασή τους από την εκπαίδευση στον εργασιακό τομέα. 

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της δράσης: www.lstt.eu

Υποβάλλετε άμεσα τη συμμετοχή σας στη δράση εδώ

Υλικό από τις προηγούμενες διοργανώσεις μπορείτε να βρείτε εδώ:

Διοργάνωση 2015-2016

Διοργάνωση 2014-2015