ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) στα Γυμνάσια

Pin It

ΗΜΕΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΣΕΠ) ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Αρ.Πρωτ.142817/Δ7/εσωτ.164/06-09-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πληροφορίες : Καραμαλάκου-Λάππα Μ.
Τηλέφωνα : 2103442222, 2103442224

Θέμα: Προγραμματισμός και οργάνωση επισκέψεων Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Σε συνέχεια της υπ’αρίθμ. 129457/Δ7/04-08-16 Υ.Α. με θέμα «Προγραμματισμός και Οργάνωση επισκέψεων Επαγγελματικού Προσανατολισμού» σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο υλοποίησης των επισκέψεων των Υπευθύνων ΣΕΠ στις σχολικές μονάδες δύνανται να αναπτυχθούν από τους υπεύθυνους Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού-ΚΕΣΥΠ ενδεικτικά οι ακόλουθες δράσεις:

α) Δράσεις αυτογνωσίας:
Ανακαλύπτω τον εαυτό μου: Βιωματικές δράσεις αυτογνωσίας (διερεύνηση ενδιαφερόντων, προσωπικών επαγγελματικών αξιών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων).

β) Λήψη απόφασης:
Ενίσχυση των σχετικών δεξιοτήτων για τη διευκόλυνση της επικείμενης μετάβασης στη μετα-γυμνασιακή εκπαίδευση.

γ) Η έννοια και η σημασία της πληροφόρησης:
Είδη πληροφοριών, πηγές και αναζήτηση πληροφοριών, ανάδειξη της σημασίας της ενεργού πληροφόρησης.

δ) Η επιλογή επαγγέλματος και οι παράγοντες που την επηρεάζουν:
Τα χαρακτηριστικά της εποχής μας (διεθνοποιημένη οικονομία, αγορά εργασίας).

ε) Ενημέρωση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα:
Μετάβαση από το Γυμνάσιο στην επόμενη σχολική βαθμίδα, οι επιλογές που προσφέρονται στους απόφοιτους της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Βασικός σκοπός των προτεινόμενων δράσεων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, είναι να παρακινηθούν και να βοηθηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να στοχαστούν πάνω στο ατομικό τους προφίλ, τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους και να συλλέξουν πληροφορίες για τις ενδεχόμενες επιλογές σπουδών και σταδιοδρομίας.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, για την ευχερέστερη πραγματοποίηση των αναφερθέντων δράσεων, να διευκολύνουν τους Υπευθύνους ΣΕΠ-ΚΕΣΥΠ κατά το στάδιο της διοργάνωσης.

Η Προϊσταμένη της
Γενικής Δ/νσης Σπουδών ΠΕ & ΔΕ
Μπάρλα Ανδρονίκη


Αρ.Πρωτ.129457/Δ7/εσωτ.159/04-08-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πληροφορίες : Καραμαλάκου-Λάππα Μ.
Τηλέφωνα : 2103442222, 2103442224

Θέμα: Προγραμματισμός και οργάνωση επισκέψεων Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Έχοντας υπόψη:

1. Τα άρθρα 37, 38, 39 του Ν.1566/1985.
2. Το άρθρο 10 του Ν.2525/97.
3. Τις Υ.Α Γ2/7113/2-12-1997 και το άρθρο 7 της Υ.Α. Γ7/92989/10-08-2012 για τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των Υπευθύνων ΣΕΠ των ΚΕΣΥΠ.
4. Την Υ.Α. Γ2/1780/21-3-1996 «Επισκέψεις μαθητών σε χώρους εργασίας και εκπαίδευσης, προσκλήσεις επαγγελματιών, γονέων, κηδεμόνων στα σχολεία Δ.Ε στα πλαίσια του ΣΕΠ».
5. Την Υ.Α. Γ2/4867/28-8-1992 (ΦΕΚ 629/τ.Β/23-10-1992) με την οποία ορίζονται οι Σχολικές Δραστηριότητες.
6. Την Υ.Α. Γ2/455/31-1-2001 (ΦΕΚ 161/τ.Β/16-2-2001) με την οποία ορίζεται η Αγωγή Σταδιοδρομίας ως Σχολική Δραστηριότητα.
7. Την Υ.Α Γ2/5088/1-10-2001 (ΦΕΚ 1341/16-10-2001) για την οργάνωση εκδηλώσεων με θέμα «Ημέρες Σταδιοδρομίας» στις σχολικές μονάδες Δ.Ε. 
8. Την ανάγκη των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για ενημέρωση σε θέματα εκπαιδευτικής και επαγγελματικής σταδιοδρομίας και τη στήριξή τους στη διαδικασία λήψης σχετικών αποφάσεων.
9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε

την θεσμοθέτηση Ημέρας Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού για τα τμήματα της Γ’ τάξης Γυμνασίου με σκοπό την παροχή έγκυρης και έγκαιρης πληροφόρησης και συμβουλευτικής στήριξης των μαθητών και των μαθητριών, σχετικά με τις επιλογές και τις διεξόδους που έχουν μετά το Γυμνάσιο.

Για τον λόγο αυτό οι Υπεύθυνοι ΣΕΠ των ΚΕΣΥΠ θα πρέπει να καταρτίζουν σχετικό αναλυτικό ημερολόγιο πρόγραμμα επισκέψεων στις σχολικές μονάδες και να το θέτουν προς έγκριση στους αντίστοιχους συλλόγους διδασκόντων. Σε περίπτωση ανυπέρβλητου κωλύματος κάποιας σχολικής μονάδας, η επίσκεψη σ’ αυτήν αναπρογραμματίζεται.

Ο συνολικός προτεινόμενος προγραμματισμός να προωθείται στις σχολικές μονάδες μέσω των αντιστοίχων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε οι επισκέψεις αυτές να συμπεριλαμβάνονται στις ετήσιες σχολικές δραστηριότητες των σχολικών μονάδων.

H παρούσα Υ.Α εφαρμόζεται από το σχολικό έτος 2016-2017.

Ο Υπουργός
Νικόλαος Φίλης

Pin It