edu.klimaka.gr

ΘΕΜΑΤΑ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ : ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ζητήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με γενικές πληροφορίες αλλά και ειδικότερες για τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, τα Τμήματα και τις Σχολές

ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣ

(Κωδ. Μηχανογραφικού 314)

Οι πτυχιούχοι του τμήματος έχουν διεξώδους επαγγελματικής αποκατάστασης ως:
  • στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών
  • στους τομείς μάρκετινγκ,
  • σε δίκτυα πωλήσεων
  • στη διοίκηση δικτύων διανομής, εξαγωγών, διαφήμισης, έρευνας αγοράς, δημοσίων σχέσεων
  • στη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων.
Το υπόβαθρο των σπουδών επιτρέπει την εξέλιξη των πτυχιούχων σε συμβούλους επιχειρήσεων και επιχειρηματίες.
Παράλληλα, οι πτυχιούχοι του Tμήματος μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στον ευρύτερο χώρο των επιχειρηματικών σπουδών.

Πρόγραμμα Σπουδών

Όλοι οι φοιτητές του τμήματος παρακολουθούν ένα κοινό πρόγραμμα με τριάντα (30) υποχρεωτικά μαθήματα κορμού.
Από τα 30 αυτά μαθήματα:
  • Πέντε μαθήματα εντάσσονται στο χώρο του μάνατζμεντ.
  • Τέσσερα μαθήματα εντάσσονται στο χώρο της πληροφορικής.
  • Τρία μαθήματα εντάσσονται στο χώρο των ποσοτικών μεθόδων.
  • Δύο μαθήματα εντάσσονται στο χώρο της λογιστικής.
  • Δύο μαθήματα εντάσσονται στο χώρο της οικονομικής.
  • Ένα μάθημα εντάσσεται στο χώρο της χρηματοδοτικής διοίκησης.
  • Δεκατρία μαθήματα εντάσσονται στον επιστημονικό χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας.
Στα μαθήματα αυτά προστίθενται δέκα μαθήματα επιλογής:
  • Πέντε (5) αποτελούν τον κορμό της κατεύθυνσης που επιλέγεται: Μάρκετινγκ ή Επικοινωνία.
  • Πέντε (5) επιλέγονται από ένα σύνολο μαθημάτων της ίδιας ή άλλων κατευθύνσεων.
Ο σπουδαστής δικαιούται επίσης να επιλέξει Μικτή κατεύθυνση, αν θέλει να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών.
Πέρα από τα παραπάνω μαθήματα, όλοι οι φοιτητές υποχρεούνται να παρακολουθήσουν επιτυχώς έξι μαθήματα μιας από τις τρεις ξένες γλώσσες που προσφέρονται στο Πανεπιστήμιο: Aγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά.

1 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ

Α Εξάμηνο
  • Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
  • Ψυχολογία
  • Ποσοτικές Μέθοδοι Ι
  • Εργαλεία Ηλεκτρονικής Επικοινωνίας Ι
  • Οικονομική και Επιχειρήσεις Ι
  • Ξένη Γλώσσα
Β Εξάμηνο
  • Συμπεριφορά Οργανώσεων
  • Εισαγωγή στην Επικοινωνία
  • Ποσοτικές Μέθοδοι ΙΙ
  • Εργαλεία Ηλεκτρονικής Επικοινωνίας ΙΙ
  • Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ
  • Ξένη Γλώσσα
Γ Εξάμηνο
  • Λογιστική Ι
  • Επικοινωνία στην Πράξη
  • Ποσοτικές Μέθοδοι ΙΙΙ
  • Εργαλεία Ηλεκτρονικής Επικοινωνίας ΙΙΙ
  • Συμπεριφορά Καταναλωτή
  • Ξένη Γλώσσα
Δ Εξάμηνο
  • Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
  • Ηλεκτρονική Επικοινωνία
  • Πολιτική Προϊόντος
  • Λογιστική ΙΙ
  • Έρευνα Μάρκετινγκ
  • Ξένη Γλώσσα
Ε Εξάμηνο
  • Διοίκηση Ποιότητας
  • Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
  • Δημόσιες Σχέσεις
  • Χρηματοδοτική Διοίκηση
  • Οργάνωση Πωλήσεων
  • Ξένη Γλώσσα
ΣΤ Εξάμηνο
  • Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
  • Οικονομική και Επιχειρή-
  • σεις ΙΙ
  • Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ
  • Διαφήμιση
  • Ξένη Γλώσσα
Ζ Εξάμηνο
  • Επιχειρησιακή Στρατηγική

2 Πρόγραμμα Κατευθύνσεων

Στόχος των μαθημάτων της κάθε κατεύθυνσης είναι να δώσει την ευκαιρία στους σπουδαστές να εμβαθύνουν και να αποκτήσουν εφαρμοσμένες γνώσεις στον τομέα επιλογής.

2.1 Κατεύθυνση Μάρκετινγκ

Ζ Εξάμηνο
  • Υποχρεωτικά
  • Δίκτυα Διανομής και Logistics
  • Τιμολόγηση και Χρηματοοι-
  • κονομική Ανάλυση
Η Εξάμηνο
  • Στρατηγικό Μάρκετινγκ
  • Διοίκηση Προμηθειών και Βιομηχανικό (Business to Business) Μάρκετινγκ
  • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών

Πέντε (5) μαθήματα που επλέγονται ως εξής:
Τουλάχιστον δύο (2) μαθήματα από τα παρακάτω ή από τα μαθήματα της κατεύθυνσης Επικοινωνία (πίνακας 2.2), και έως τρία (3) το πολύ μαθήματα από τα μαθήματα του πίνακα 3 ή 4.

Επιλογής
  • Μάρκετινγκ Λιανικού και Χονδρικού Εμπορίου
  • Διεθνές και Εξαγωγικό Μάρκετινγκ
  • Άμεσο και Μάρκετινγκ Βάσεων Δεδομένων
  • Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μέσων
  • Εκπόνηση Εργασίας Πρακτικής Εφαρμογής
  • Τουριστικό Μάρκετινγκ
  • Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων
  • Μάρκετινγκ μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
  • Μοντέλα Αποφάσεων Μάρκετινγκ
  • Εκπόνηση Εργασίας Πρακτικής Εφαρμογής

2.2 Κατεύθυνση Επικοινωνία

Ζ’ Εξάμηνο
  • Υποχρεωτικά
  • Δίκαιο των Επιχειρήσεων και της Επικοινωνίας
  • Σχεδίαση Διαδρασιακών Εφαρμογών

Η’ Εξάμηνο

  • Διαπολιτισμική Επικοινωνία
  • Διαπραγματεύσεις και Επίλυση Διαφωνιών
  • Επικοινωνιακή Στρατηγική


Πέντε (5) μαθήματα που επιλέγονται ως εξής:
Τουλάχιστον δύο (2) μαθήματα από τα παρακάτω ή από τα μαθήματα της κατεύθυνσης Μάρκετινγκ (πίνακας 2.1), και έως τρία (3) το πολύ μαθήματα από τα μαθήματα του πίνακα 3 ή 4.

Επιλογής
  • Σχεδίαση Ιστοπέδων
  • Πολιτική Οικονομία και Επικοινωνία
  • Διαδίκτυο και Εκπαίδευση
  • Εκπόνηση Εργασίας Πρακτικής Εφαρμογής
  • Ειδικά Θέματα Πολύμεσης Επικοινωνίας
  • Ηλεκτρονική Δημοσιογραφία
  • Τέχνη και Επικοινωνία
  • Εκπόνηση Εργασίας Πρακτικής Εφαρμογής



Μικτή Κατεύθυνση

Ο φοιτητής πρέπει να επιλέξει τουλάχιστον επτά (7) μαθήματα από τα αναφερόμενα ρητά στους πίνακες 2.1 και 2.2 [τουλάχιστον πέντε (5) από τα υποχρεωτικά μαθήματα και των δύο κατευθύνσεων και δύο (2) από τα υποχρεωτικά ή τα μαθήματα επιλογής των κατευθύνσεων] και έως τρία (3) μαθήματα από τους πίνακες 3 ή 4, προαιρετικών μαθημάτων του τμήματος και επιλεγμένων μαθημάτων που προσφέρουν άλλα τμήματα στο Πανεπιστήμιο.

3 Προαιρετικά Μαθήματα Τμήματος

  • Αξιολόγηση Επενδυτικών Σχεδίων (5ο)
  • Οικονομική Θεωρία της Επιχείρησης (2ο)
  • Ανάλυση Χρηματαγορών και Κεφαλαιαγορών (6ο)
  • Κλαδική Βιομηχανική Έρευνα (6ο)
  • European Economic Policies and Greece (6ο)
  • Εφαρμογές με Στατιστικά Πακέτα (8ο)

4 Προαιρετικά Μαθήματα Άλλων Τμημάτων

  • Προγραμματισμός Εμπορικών Εφαρμογών (1ο)
  • Διεθνής Οικονομική (1ο)
  • Πολιτική Επιστήμη Ι (1ο)
  • Κοινωνιολογία Ι (1ο)
  • Διδακτική (1ο)
  • Βιομηχανική Οργάνωση και Πολιτική (3ο)
  • Νομισματική Θεωρία Ι (5ο)
  • Μετάδοση Δεδομένων - Επικοινωνίες (7ο)
  • Τεχνητή Νοημοσύνη (7ο)
  • Σχεδιασμός Βάσεων Δεδομένων (7ο)
  • Ασφαλιστικά Μαθηματικά (2ο)
  • Θεωρία Οικονομικής Πολιτικής (2ο)
  • Παιδαγωγική (2ο)
  • Λειτουργικά Συστήματα (6ο)
  • Χρηματοοικονομικός Προγραμματισμός (6ο)
  • Αρχεία και Βάσεις Δεδομένων (8ο)
  • Φορολογική Νομοθεσία Ι (8ο)
  • Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων (8ο)

ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣ

(Κωδ. Μηχανογραφικού 150)

Βάση 2006: 16648

Το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (ΔΕΟΣ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών άρχισε να λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 1990-91.

Σκοπός του Τμήματος είναι η ανάδειξη επιστημόνων ικανών να καλύπτουν τις ανάγκες της χώρας μας, στον τομέα των εξωτερικών οικονομικών σχέσεων και ιδιαίτερα των σχέσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα, διακρίνονται δε σε υποχρεωτικά και επιλογής.

Το Τμήμα έχει τις ακόλουθες κατευθύνσεις από τις οποίες οι φοιτητές επιλέγουν μία:
Α. Διεθνής Οικονομική και Χρηματοδοτική

Β. Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές.
Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευση τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα:
  • σε υπηρεσίες που ασχολούνται με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές σχέσεις της χώρας
  • σε οικονομικά όργανα της ευρωπαϊκής ένωσης
  • σε διεθνείς οργανισμούς
  • σε τράπεζες
  • σε ερευνητικά κέντρα και σε ινστιτούτα
  • ως στελέχη ή ερευνητές
  • στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση σε μαθήματα των Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σχέσεων
  • ως σύμβουλοι σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και διεθνείς οργανισμούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η διδασκαλία και εξέταση των μαθημάτων κατανέμεται σε οκτώ (8) εξάμηνα.
Κατά τα τέσσερα πρώτα εξάμηνα ο σπουδαστής δικαιούται να εγγραφεί, να παρακολουθήσει και να εξετασθεί σε τέσσερα νέα μαθήματα κάθε εξάμηνο, εκτός των σεμιναρίων στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και των μαθημάτων ξένων γλωσσών. Κατά τα τελευταία τέσσερα εξάμηνα (Ε', ΣT', Ζ' και Η'), ο σπουδαστής μπορεί να πάρει ένα επιπλέον νέο μάθημα σε κάθε εξάμηνο, έτσι ώστε να μπορέσει να περατώσει τις σπουδές του εντός της τετραετίας, που αποτελεί βασικό στόχο του Τμήματος.
Σπουδαστές που απορρίπτονται σε ένα ή περισσότερα μαθήματα μπορούν να επαναλαμβάνουν τα μαθήματα αυτά, δεν μπορούν όμως να δηλώσουν περισσότερα από πέντε μαθήματα συνολικά στα Γ' και Δ' εξάμηνα ή έξι μαθήματα στα Ε', ΣΤ', Ζ' και Η' εξάμηνα.

Επομένως ο σπουδαστής μπορεί να δηλώσει, να παρακολουθήσει και να εξεταστεί κατ' ανώτατο όριο:
  • Για το Α' εξάμηνο σε 4 μαθήματα
  • Για το Β' εξάμηνο σε 4 μαθήματα
  • Για τα Γ' και Δ' εξάμηνα σε 5 το πολύ μαθήματα, εφόσον το ένα είναι μάθημα προηγουμένου εξαμήνου
  • Για τα Ε', ΣΤ', Ζ' και Η' εξάμηνα σε 6 το πολύ μαθήματα, από τα οποία τουλάχιστον ένα είναι οφειλόμενο μάθημα και επιπλέον τα Σεμινάρια Hλεκτρονικών Yπολογιστών και τα μαθήματα Ξένων Γλωσσών
Α Εξάμηνο
1. Εισαγωγή στην Μικροοικονομική
2. Μαθηματικά Οικονομικής Επιστήμης
3. Χρηματοοικονομική Λογιστική
4. Εισαγωγή στην Πολιτική Θεωρία και στις Διεθνείς Σχέσεις
5. Εισαγωγή στην Πληροφορική
6. Ξένη Γλώσσα
Β Εξάμηνο
1. Εισαγωγή στην Μακροοικονομική
2. Στατιστική
3. Εισαγωγή στο Δίκαιο
4. Ευρωπαϊκή Ιστορία
5. Ξένη Γλώσσα

Γ Εξάμηνο
1. Μικροοικονομική
2. Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
3. Εισαγωγή στη Χρηματοδοτική
4. Πολιτική Ολοκλήρωση στην Ε.Ε.
5. Ξένη Γλώσσα


Δ Εξάμηνο
1. Μακροοικονομική
2. Οικονομετρία
3. Δημόσιος Τομέας και Δημόσιες Πολιτικές
4. Συγκριτική Πολιτική Ι
5. Eφαρμογές Η/Υ
6. Ξένη Γλώσσα
Ε Εξάμηνο
1. Διεθνής Οικονομική Ι
2. Ευρωπαϊκή & Διεθνής Οικονομία και Κοινωνία
3. Θεωρία Οικονομικής Ενοποίησης
4. Μαθηματικά Οικονομικής Επιστήμης ΙΙ
5. Εφαρμοσμένη Οικονομετρία
6. Στοιχεία Διεθνούς Δικαίου
7. Διεθνείς Οργανισμοί

ΣΤ Εξάμηνο
1. Οικονομικές Πολιτικές της Ε.Ε.
2. Ειδικά Θέματα Μικροοικονομικής
3. Διεθνείς Κεφαλαιαγορές & Χρηματαγορές
4. Ευρωπαϊκό Δίκαιο Επιχειρήσεων & Ανταγωνισμού
5. Πολιτική Οικονομία των Διεθνών Σχέσεων
6. Οικονομική Ανάπτυξη
Ζ Εξάμηνο
1. Ειδικά Θέματα Μακροοικονομικής
2. Αποτίμηση Χρεωγράφων και Διαχείριση Χαρτοφυλακίου
3. Πολυεθνικές Επιχειρήσεις
4. Περιφερειακή Ανάπτυξη & Διαρθρωτικές Πολιτικές της Ε.Ε.
5. Η Διεθνής Διάσταση της Ε.Ε.
6. Οικονομικά των Χωρών της Ανατ. Ευρώπης
7. Συγκριτική Πολιτική ΙΙ
8. Θεωρία και Πολιτική Οικονομικής Μεγέθυνσης

Η Εξάμηνο
1. Διεθνής Οικονομική ΙΙ
2. Ποσοτικές Εφαρμογές στα Χρηματοοικονομικά
3. Ευρωπαϊκή Επιχειρησιακή Στρατηγική
4. Σεμινάριο και Διπλωματική Εργασία






ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ

Το τμήμα Μουσειολογίας, Μουσειογραφίας και σχεδιασμού Εκθέσεων ανήκει στο ΤΕΙ Πάτρας, και έχει ως έδρα τον Πύργο Ηλείας. Εντάσσεται στο 1ο επιστημονικό δελτίου του μηχανογραφικού δελτίου.

Κύριο αντικείμενο των αποφοίτων του τμήματος, είναι η "Μουσειολογία" και η "Μουσειογραφία".

Η Μουσειολογία είναι μία επιστήμη απαραίτητη για την προώθηση και λειτουργία των Μουσείων της χώρας. Συμβάλλει στην ανάπτυξη της πολιτισμικής κληρονομίας και αναδεικνύει το ρόλο της χώρας στην αξάπτυξη των αξιών του παγκόσμιου πολιτισμού.

Οι σπουδές εστιάζονται στη μελέτη της Ιστορίας και στην υποδομή των Μουσείων. Επί πλέον μελετούνται συγκεκριμένα συστήματα για την έρευνα, τη συντήρηση, την εκπαίδευση και την οργάνωση στα Μουσεία και στην ταξινόμηση διαφόρων Εκθεμάτων.

Η Μουσειογραφία είναι το σύνολο των τεχνικών που σχετίζονται με τη Μουσειολογία και καλύπτει μεθόδους και πρακτικές λειτουργίας των Μουσείων.

Συνεισφέρει στην εκπόνηση μελέτων για τα Μουσεία, στην δημιουργία Εκθέσεων, στην υποστήριξη της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά και σε κάθε τί άλλο που αφορά τα Μουσεία της Χώρας.

Απώτερος στόχος του τμήματος είναι η δημιουργία εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, ικανό να αναλάβει και να ανταποκριθεί πλήρως στις ανάγκες κάθε σύγχρονου Μουσείου.

ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ

ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ


Το τμμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής ιδρύθηκε το 2006 και δέχεται φοιτητές από το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008. Στο μηχανογραφικό δελτίο των πανελληνίων εξετάσεων συμπεριλαμβάνεται στο 2ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

Το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής έχει ως αποστολή την καλλιέργεια και την προαγωγή της επιστήμης της πληροφορικής, με επίκεντρο το πεδίο των δικτυοκεντικών  πληροφοριακών συστημάτων και των σχετικών με αυτά υπηρεσιών.

Για το σκοπό αυτό, στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς της τηλεματικής (τηλεπληροφορικής) , οι οποίοι σχετίζονται με τις δικτυακές και διαδικτυακές τεχνολογίες.

Οι τομείς αυτοί έχουν ποικίλες εφαρμογές, όπως στο χώρο της εκπαίδευσης (e-learning), στην οικονομία (e-business), στη διοίκηση (e-goverment), στην υγεία (e-health), στις μεταφορές (Transport Telematics), κ.α.

Απότερος στόχος είναι η δημιουργία ικανών στελεχών, τα οποία θα μπορούν να διαχειρίζονται αποδοτικά τις νέες τεχνολογίες που βασίζονται στο Διαδίκτυο και τον Παγκόσμιο ιστό, με επίκεντρο την ανάπτυξη σύνθετων πληροφοριακών συστημάτων και την υποστήριξη προηγμένων υπηρεσιών.

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος καταρτισμένοι με επιστημονική πληρότητα στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα, σε άμεση διασύνδεση με τους χώρους εφαρμογής της Πληροφορικής, θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν με πλήρη επάρκεια στις σχετικές απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.