1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
"ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Συνδιοργανωτές:
Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας
http://synedriopplpp.wix.com/plpp
ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΕΙ
ΠΑΤΡΑ 14-16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
· Η παρουσίαση σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
· Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και εναλλακτικών προσεγγίσεων.
· Ο δημιουργικός προβληματισμός και η αλληλεπίδραση γύρω από βασικά θέματα της διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων.
· Η σύνδεση της έρευνας με την εκπαιδευτική πράξη.
· Η ανάδειξη του πολυγραμματισμού στο σύγχρονο σχολείο.
· Η ανάδειξη και διάχυση «καλών πρακτικών» σε διάφορους άξονες της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η διερεύνηση δυνατοτήτων εφαρμογής τους.
ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ:
· Εκπαιδευτικούς της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων
· Σχολικούς Συμβούλους της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης
· Στελέχη της Εκπαίδευσης
· Ερευνητές
· Διδάκτορες
· Υποψήφιους Διδάκτορες
· Μεταπτυχιακούς φοιτητές
· Προπτυχιακούς φοιτητές
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1. Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στα γνωστικά αντικείμενα της Π/θμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2. Σχεδιασμός και υλοποίηση διαθεματικών-διεπιστημονικών διδακτικών σεναρίων στην Π/θμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
3. Μέθοδοι και πρακτικές εφαρμογές που αναπτύσσουν τη δημιουργική μάθηση, την κριτική σκέψη, τις κοινωνικές δεξιότητες και τη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών.
4. Διασύνδεση Π/θμιας μεΔευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
5. ΔιασύνδεσηΔευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Ερευνητικά κέντρα.
6. Προσέγγιση κρίσιμων και αυξημένης δυσκολίας εννοιών στη διδακτική πράξη.
7. Έρευνα στην εφαρμογή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
8. Πολιτισμός και Εκπαίδευση. Παιδαγωγική αξιοποίηση της τέχνης στο σχολείο.
ΟΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στη θεματική αυτή γίνονται δεκτές εργασίες που αφορούν την εφαρμογή σύγχρονων ή καινοτόμων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα περιλαμβάνει:
α. Διδακτικές προσεγγίσεις που στηρίζονται σε τεκμηριωμένο θεωρητικό πρότυπο αλλά βρίσκονται στο στάδιο σχεδιασμού ή υλοποίησης.
β. Διδακτικές προσεγγίσεις που σχεδιάστηκαν από εκπαιδευτικούς για να καλύψουν εκπαιδευτικές ανάγκες τις καθημερινής τους διδακτικής πρακτικής.
γ. Εργασίες που βρίσκονται σε ερευνητικό επίπεδο, σχεδιάζονται από ερευνητές της εκπαίδευσης και πρόκειται να εφαρμοστούν ή εφαρμόζονται σε πιλοτικό στάδιο.
Σχεδιασμός και υλοποίηση διαθεματικών-διεπιστημονικών διδακτικών σεναρίων στην Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι επιδιωκόμενες εργασίες αναφέρονται και συνδυάζουν δυο ή περισσότερες θεματικές περιοχές, δυο ή περισσότερους επιστημονικούς τομείς.
Οι εργασίες μπορεί να:
α. Είναι συγκροτημένα και ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια διδακτικού ή διερευνητικού χαρακτήρα που παρουσιάζουν μια ολιστική προσέγγιση της γνώσης, θέτουν ερευνητικά ερωτήματα και προτείνουν μεθόδους πειραματικής ή θεωρητικής προσέγγισης γιαόλους τους τομείς της επιστήμης.
β. Συνδυάζουν οποιοδήποτε τομέα της διανόησης και να συσχετίζουν οποιαδήποτε εκπαιδευτικά αντικείμενα.
γ.Έχουν ήδη εφαρμοστεί ή να βρίσκονται στο στάδιο σχεδιασμού και μελλοντικής υλοποίησής τους.
Μέθοδοι και πρακτικές εφαρμογές που αναπτύσσουν τη δημιουργική μάθηση, την κριτική σκέψη, τις κοινωνικές δεξιότητες και τη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών.
Γίνονται δεκτές εργασίες που αφορούν την τυπική και άτυπη εκπαίδευση, που καλλιεργούν και αναπτύσσουν τις δεξιότητες των μαθητών.
Ειδικότερα:
α. Καλές πρακτικές που σχετίζονται με την εκμάθηση ξένων,γλωσσών, την πολυγλωσσία, τη χρήση υπολογιστών και σύγχρονης τεχνολογίας.
β. Καλές πρακτικές που προωθούν την ομαδική εργασία, τη συνεργασία, την κοινωνικοποίηση, που σχετίζονται με την ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της ενδοσχολικής και διασχολικής επικοινωνίας, των ευρωπαϊκών και διεθνών ανταλλαγών και συνεργατικών δικτύων.
γ. Πρακτικές ανάπτυξης της δημιουργικής μάθησης, όπως δημιουργική γραφή, δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, σχεδιασμός και υλοποίηση πειραμάτων και διερευνητικών διαδρομών.
δ. Εκπαιδευτικές πρακτικές που καλλιεργούν την κριτική σκέψη, όπως συμμετοχή σε διαγωνισμούς διερεύνησης επιστημονικών ερωτημάτων, συγγραφής δοκιμίων, χρήσης απομακρυσμένων εργαστηρίων ή διαδραστικών ψηφιακών εφαρμογών.
Οι παραπάνω εργασίες θα πρέπει να αποδεικνύουν το ρόλο και τη συνεισφορά της καλής πρακτικής που έχει εφαρμοστεί στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, των κοινωνικών δεξιοτήτων και της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών.
Διασύνδεση Πρωτοβάθμιαςμε Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η ενότητα αυτή αφορά εργασίες που συνδέονται με προγράμματα ένταξης μαθητών από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επισκέψεις μαθητών της Πρωτοβάθμιας σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας, συμμετοχή σε δειγματικές διδασκαλίες ένταξης, τμήματα υποδοχής των μαθητών της Πρωτοβάθμιας από τη Δευτεροβάθμια, εξατομικευμένη και εστιασμένη διδασκαλία.
Παράλληλα, γίνονται δεκτές εργασίες διασύνδεσης Αναλυτικών Προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, Τεχνολογικής και Διδακτικής υποστήριξης, ανταλλαγής καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων, διερεύνησης αξόνων επικοινωνίας και ανάπτυξης συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Διασύνδεση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Ερευνητικά κέντρα.
Οι εργασίες αυτής της θεματικής ενότητας προωθούν τη συνεργασία μεταξύ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα αφορούν:
α. Τη διδακτική, διδασκαλία και πρακτική φοιτητών της Τριτοβάθμιας σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
β. Ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα ακαδημαϊκών δασκάλων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
γ. Την εφαρμογή σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων από πανεπιστημιακούς σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την αξιολόγηση αυτών, τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε διευρυμένα ερευνητικά προγράμματα και τη δράση μαθητών ως ερευνητών.
δ. Εκπαιδευτικά προγράμματα που μπορούν να σχετίζονται με εφαρμογή στην εκπαιδευτική διαδικασία καινοτόμων ή σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων, αλλά και αξιολόγηση ήδη εφαρμοζόμενων στο πλαίσιο των γενικών ή πιλοτικών αναλυτικών προγραμμάτων.
Προσέγγιση κρίσιμων και αυξημένης δυσκολίας εννοιών στη διδακτική πράξη.
Η θεματική αυτή εστιάζει σε εργασίες που αφορούν την παρουσίαση τεχνικών προσέγγισης σύνθετων και δυσνόητων εννοιών με εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά εύληπτο τρόπο.
Αφορά εργασίες:
α. Που παρουσιάζουν σύνθετες επιστημονικές έννοιες μέσα από βιωματικές, πειραματικές και εμπειρικές μεθόδους (hands-on).
β. Που προβάλουν καινοτόμες προσεγγίσεις, καθώς αυτές έρχονται να αποκαλύψουν μια πρωτότυπη νοητική εκπαιδευτική.
γ. Που στηρίζονται στη διερευνητική μάθηση, στον σημαντικό εκπαιδευτικό και διδακτικό ρόλο του «λειτουργικού ορισμού» και στην αποδόμηση.
Εφαρμογή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
Πρόκειται για εργασίες εισαγωγής και εμπλοκής Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ειδικότερα:
α. Εργασίες που αιτιολογούν την εισαγωγή ΤΠΕ στην υποστήριξη της διδασκαλίας ή επεξήγησης εννοιών και εισαγωγής συνθετότερων εννοιών.
β. Εργασίες που με τη χρήση ΤΠΕ δίνεται η δυνατότητα εικονικών επισκέψεων σε απομακρυσμένους χώρους επιστήμης (Μουσεία) ή ερευνητικούς χώρους (CERN, IceCube).
γ. Εργασίες που σχετίζονται με την έρευνα και αξιολόγηση δεδομένων από την εφαρμογή ΤΠΕ στην εκπαίδευση, που επεξηγούν τους λόγους ενσωμάτωσης των ΤΠΕ και προβάλλουν θετικά και αρνητικά στοιχεία από την εφαρμογή τους στη διδακτική πράξη.
δ. Εργασίες που αναδεικνύουν τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την συμμετοχή εκπαιδευτικών σε διευρυμένες διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες (e-twinning, ODS, ISE) και πως τα δίκτυα αυτά συμβάλλουν στη διάχυση της γνώσης και των καλών εκπαιδευτικών πρακτικών.
Πολιτισμός και Εκπαίδευση. Παιδαγωγική αξιοποίηση της τέχνης στο σχολείο.
Γίνονται δεκτές εργασίες που αφορούν την εισαγωγή του πολιτισμού και την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι εργασίες μπορούν να:
α. Αναφέρονται σε θεατρικές παραστάσεις, στην εισαγωγή της μουσικής, του σχεδίου, της λογοτεχνίας, της ποίησης, της ζωγραφικής αλλά και του κινηματογράφου στις σχολικές μονάδες.
β. Αιτιολογούν την εισαγωγή της πολιτιστικής εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να συνδυάζουν την τέχνη και την επιστήμη - θέμα που έχει αποκτήσει ιδιαίτερη δυναμική προσφάτως- και βρίσκεται στις παρυφές της διαθεματικότητας και της διεπιστημονικότητας.
ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Οι εργασίες που υποβάλλονται στο Συνέδριο πρέπει να είναι πρωτότυπες.
• Ο Συγγραφέας, ή οι Συγγραφείς (έως το πολύ 4 ανά εργασία), με την υποβολή μιας εργασίας δεσμεύονται ότι δεν έχουν δημοσιεύσει αλλού ή υποβάλει προς δημοσίευση, την ίδια ή παραλλαγή της.
• Οι εργασίες, σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική δεοντολογία εγκρίνονται μετά από διαδικασία ανώνυμης κρίσης από δύο τουλάχιστον κριτές.
• Οι συγγραφείς επισυνάπτουν μία ξεχωριστή σελίδα με ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα (50-60 λέξεις) και πλήρη στοιχεία επικοινωνίας: Διεύθυνση, Τηλέφωνα και e-mail.
• Οι οδηγίες μορφοποίησης και υποβολής εργασιών θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου.
• Οι εργασίες κρίνονται αποκλειστικά βάσει της επιστημονικής τους επάρκειας με ανώνυμη κρίση από την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου και από Επιτροπή κριτών που θα αποτελείται από Μέλη Δ.Ε.Π Ελληνικών Πανεπιστημίων, Σχολικούς Συμβούλους, Διδάκτορες.
ΕΠΙΖΗΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
· Πλήρεις εισηγήσεις.
Αφορούν στην παρουσίαση πρωτότυπων ερευνητικών μελετών και εργασιών. Το τελικό κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.
· Σύντομες εισηγήσεις.
Αφορούν στην παρουσίαση μελετών και εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 2 σελίδες, με ενδεικτική βιβλιογραφία.
· Αφίσες (Posters).
Αφορούν εργασίες, έρευνες, δράσεις και θα περιέχουν την κεντρική ιδέα, τη μεθοδολογία και τα βασικά ερωτήματα. Οι παρουσιάσεις αφίσας θα γίνουν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και θα συνοδεύονται από οργανωμένη ομαδική συζήτηση. Το τελικό κείμενο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει χαρτί μεγέθους A0.
· Βιωματικά Εργαστήρια.
Αφορούν κυρίως σε workshops παρουσίασης διδακτικών προσεγγίσεων. Θα πραγματοποιηθούν σε αίθουσες διδασκαλίας ή εργαστήρια Η/Υ και θα έχουν διάρκεια 1 – 3 ώρες. Οι εισηγητές είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν και τα τυχόν φύλλα εργασίας που θα χρησιμοποιήσουν.
ΟΙ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
• Επόμενη ανακοίνωση Συνεδρίου: 10 Ιανουαρίου 2016
• Έναρξη υποβολής εργασιών: 1 Φεβρουαρίου 2016
• Πέρας υποβολής εργασιών: 30 Απριλίου 2016
• Ενημέρωση κρίσης εργασιών: 30 Ιουνίου 2016
• Ανάρτηση προγράμματος Συνεδρίου: 10 Σεπτεμβρίου 2016
• Εγγραφή συνέδρων: μέχρι 10 Οκτωβρίου 2016
• Διεξαγωγή Συνεδρίου: 14-16 Οκτωβρίου 2016
ΕΓΓΡΑΦΗ
Το ποσό της εγγραφής ορίζεται σε 20 Ευρώ ανά εργασία, ενώ για προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους Διδάκτορες ορίζεται σε 10 Ευρώ ανά εργασία. Για κάθε εργασία (εισήγηση, αφίσα, εργαστήριο) που θα δημοσιευτεί στα Πρακτικά του Συνεδρίου, πρέπει να υπάρχει εγγραφή τουλάχιστον ενός συγγραφέα πριν από τις 10/10/2016 .
Στους συνέδρους παρέχεται:
• Ο φάκελος του Συνεδρίου
• Βεβαίωση Εισήγησης
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Τα Πρακτικά του Συνεδρίου, σε ηλεκτρονική μορφή (ISBN)
Ενημέρωση για το συνέδριο (ανακοινώσεις, επιτροπές, διαδικασία υποβολής εργασιών και εγγραφής των συνέδρων) παρέχεται στην ιστοσελίδα του συνεδρίου.http://synedriopplpp.wix.com/plpp
Για πληροφορίες:
Τηλέφωνο: 2610-431509
Fax: 2610431510
Ηλ. Ταχυδρομείο: mail(ΑΤ)lyk-aei-patras.ach.sch.gr
Η Οργανωτική Επιτροπή
Σφαέλος Ιωάννης
Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος
Φύττας Γεώργιος
Καρράς Νίκος
Κανά Ελένη
Ευσταθίου Αγγελική
Χιωτέλης Ιωάννης
Ο Πρόεδρος
της Οργανωτικής Επιτροπής
Σφαέλος Ιωάννης