edu.klimaka.gr

Σεμινάρια Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών - Λογοθεραπευτών

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΩΝ-ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ

“INCLUSIVE SOLUTIONS”
Πιστοποιημένη Εκπαίδευση

Εισηγητές: Colin Newton & Derek Wilson
Ιδρυτές της ομάδας Inclusive Solutions


Παρασκευή 24 & Σάββατο 25 Απριλίου 2015

09:00 - 17:00

«Αυτισμός: Νέα μοντέλα στήριξης για την ένταξη των παιδιών στο Σχολείο»

Το σεμινάριο απευθύνεται σε:

  • Λογοπεδικούς - Λογοθεραπευτές,
  • Ειδικούς Παιδαγωγούς, Εκπαιδευτικούς,
  • Εργοθεραπευτές, Ψυχολόγους, Γονείς

Κόστος κατ’ άτομο: 165 € για μέλη του ΠΣΛ, 185 € για μη μέλη

Δηλώσεις συμμετοχής έως 31 Μαρτίου 2015

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Παρέχεται πιστοποιητικό παρακολούθησης


Κυριακή 26 Απριλίου 2015

09:00 - 17:00

«Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον»

Το σεμινάριο απευθύνεται σε:

Ενεργά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Η δήλωση συμμετοχής είναι απαραίτητη και θα πρέπει να φέρει σφραγίδα του σχολείου και υπογραφή της διεύθυνσης

Δηλώσεις συμμετοχής έως 31 Μαρτίου 2015

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Παρέχεται πιστοποιητικό παρακολούθησης


ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη», 2ας Μεραρχίας 36 & Ακτής Μουτσοπούλου, Πειραιάς, www.laskaridou.gr

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Γραμματεία Π.Σ.Λ.- Τηλ. 210 777 99 01 - Fax. 210 777 99 22 - www.logopedists.gr - Email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


«Αυτισμός: Νέα μοντέλα στήριξης για την ένταξη των παιδιών στο Σχολείο»

(24 & 25 Απριλίου 2015)

Στο σεμινάριο αυτό θα εξετάσουμε πρακτικούς τρόπους με τους οποίους θα εντάξουμε στο Γενικό Εκπαιδευτικό Σύστημα μαθητές που έχουν διαγνωστεί ως «αυτιστικοί». Το σεμινάριο θα στηριχτεί σε εκτιμήσεις παραδειγμάτων και θα προάγει καινοτόμες προσεγγίσεις απ’ όπου θα προκύψουν πρακτικές για την ένταξη των μαθητών αυτών. Επίσης, κατά το σεμινάριο, θα εξεταστούν απόψεις και εμπειρίες γονέων.

Δεν πρόκειται για ένα «ιατρικού τύπου» σεμινάριο για τον αυτισμό. Το μότο μας θα είναι:

«Οι άνθρωποι κάνουν κάτι για κάποιο λόγο και ο λόγος αυτός δεν είναι ο αυτισμός».

Χρησιμοποιούμε κάθε πληροφορία σχετικά με την εμπειρία των ατόμων με αυτισμό –τις αυτοβιογραφίες– ώστε οι συμμετέχοντες να εμβαθύνουν στην κατανόηση του τι σημαίνει να είσαι χαρακτηρισμένος «αυτιστικός».

«Είμαστε όλοι απλά άνθρωποι, παρά οτιδήποτε άλλο, είτε είμαστε ευτυχείς και επιτυχημένοι, είτε ικανοποιημένοι και αμερόληπτοι, δυστυχείς και διαταραγμένοι, είτε οτιδήποτε άλλο.»
Harry Stack Sullivan

Στόχοι Σεμιναρίου

℘ Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών με αυτισμό και ένταξή τους στο Γενικό Εκπαιδευτικό Σύστημα.

℘ Πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα πρακτικών στρατηγικών παρέμβασης σε θέματα επικοινωνίας και συμπεριφοράς.

℘ Εμβάθυνση στις βασικές αρχές ένταξης των μαθητών με αυτισμό.

℘ Νέες δεξιότητες και διαδικασίες ενίσχυσης της ένταξης των νέων ανθρώπων με αυτισμό σε όλα τα επίπεδα.

Περιεχόμενα Σεμιναρίου

Το σεμινάριο θα απαντήσει στις ερωτήσεις:

℘ Τι είναι αυτισμός;

℘ Πώς θα χειριστούμε την ένταξη παιδιών και νέων με αυτισμό;

℘ Τι σχέση έχω εγώ με τον αυτισμό;

Τα κυρίως θέματα συμπεριλαμβάνουν:

℘ Κινητικές ιδιαιτερότητες και συμπεριφορές

℘ Στρατηγικές για τη διευκόλυνση στην επικοινωνία

℘ Στήριξη και διευκόλυνση των αισθητηρίων ευαισθησιών

℘ Καλλιέργεια φιλικών σχέσεων και υποστηρικτικών πλαισίων από συνομηλίκους

℘ Σχέση σχολείου και οικογένειας

℘ «Μαθαίνω να ακούω» – Θετική στήριξη

℘ Μοντέλο στήριξης για δασκάλους και μαθητές σ’ όλο το σχολικό σύστημα

«Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον. Κύκλοι Φίλων: υποστήριξη, συμβουλευτική και διαμεσολάβηση από συνομηλίκους»
(26 Απριλίου 2015)

Πρόκειται για το κύριο εκπαιδευτικό σεμινάριό μας σχετικά με τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία και τους Παιδικούς Σταθμούς σχετικά με τη συμπεριφορά και τις σχέσεις των παιδιών. Αποτελεί τόσο μια εισαγωγή στις αρχές όσο και έναν πρακτικό οδηγό των επιτυχημένων και καινοτόμων στρατηγικών βελτίωσης της συμπεριφοράς και την ενίσχυση των σχέσεων παιδιών και νέων κάθε ηλικίας με προβληματική συμπεριφορά.

Δεν αποτελεί ένα ακόμα σεμινάριο «Διαχείρισης Συμπεριφοράς» – οι «Καινοτόμες Προσεγγίσεις στη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον» πάνε πέρα από την προσέγγιση με επαίνους και ποινές. Θα επικεντρωθούμε στους νέους αυτούς ανθρώπους, στους οποίους οι έπαινοι και οι τιμωρίες δεν αποδίδουν πάντα και οι οποίοι δυσκολεύουν τη δουλειά των ενηλίκων μαζί τους. Στόχος μας είναι να ακολουθήσουμε μια προσέγγιση που στηρίζεται στις σχέσεις και να προσφέρουμε στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να προβληματιστούν περισσότερο πάνω στο γιατί νέοι άνθρωποι συμπεριφέρονται με τον τρόπο που συμπεριφέρονται και ποιος είναι ο ρόλος μας ως ενηλίκων στο να δημιουργήσουμε, να συντηρήσουμε και να αλλάξουμε τέτοιες συμπεριφορές.

Το σεμινάριο δίνει την ευκαιρία σε όσους δουλεύουν με παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς να προβληματιστούν σχετικά με τη στάση και τις πρακτικές τους σχετικά με τη συμπεριφορά των παιδιών αυτών και το «χτίσιμο» των σχέσεών τους. Εάν οι συνήθεις προσεγγίσεις σας στη διαχείριση της συμπεριφοράς δεν αποδίδουν σε κάποια άτομα, τότε περιηγηθείτε σ’ αυτό το φάσμα καινοτόμων στρατηγικών, ώστε να επιφέρετε θετική αλλαγή στη συμπεριφορά και να κατανοήσετε τις συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών αυτών.

Στόχοι Σεμιναρίου

℘ Ενίσχυση και επιβεβαίωση ορθών πρακτικών

℘ Τόνωση, εγρήγορση και έντονος προβληματισμός σχετικά με την ένταξη παιδιών και νέων με προβλήματα συμπεριφοράς

℘ Ενίσχυση της κατανόησης σχετικά με τη συμπεριφορά και τα συναισθήματα

℘ Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαχείριση μαθητών με προβλήματα συμπεριφοράς

℘ Πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα πρακτικών στρατηγικών παρέμβασης στα προβλήματα συμπεριφοράς

℘ Ευκαιρία προβληματισμού αναφορικά με τις τακτικές και τη στάση επαγγελματιών σχετικά με οικογένειες, παιδιά και νέους
℘ Διδασκαλία νέων τεχνικών και διαδικασιών για μια επιτυχημένη ένταξη

Το σεμινάριο απαντά στα ερωτήματα:

℘ Υπάρχουν νέοι τρόποι ένταξης των νέων με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς;

℘ Θα πρέπει να εστιάσουμε στη συμπεριφορά ή στις σχέσεις;

℘ Πώς επιτυγχάνουμε να εντάξουμε παιδιά και νέους με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς;

℘ Μπορούμε να βρούμε εναλλακτικές στον αποκλεισμό;

℘ Ποιοι θα ήταν οι κανόνες στις σχέσεις;

Κυρίως θέματα και εργαλεία:

℘ Καλωσόρισμα παιδιών και νέων με αυξημένα προβλήματα

℘ Ενθάρρυνση – παίρνοντας το καλύτερο από τα παιδιά και τους νέους με αυξημένα προβλήματα – Κύκλος Θάρρους – ανήκοντας κάπου – επιτυχία – γενναιοδωρία – ανεξαρτησία

℘ Ενεργητική Ακρόαση – Τι κρύβεται πίσω από την προβληματική συμπεριφορά;

℘ Πυξίδα Ντροπής – πού κατευθύνονται παιδιά και νέοι όταν νιώθουν ντροπή; Και τι βοηθάει τα παιδιά να επεξεργαστούν αυτά τα συναισθήματα με πιο υγιείς τρόπους; Εμπλοκή άλλων παιδιών και νέων σε λύσεις και παρεμβάσεις – Κύκλοι Φίλων: υποστήριξη, συμβουλευτική και διαμεσολάβηση από συνομηλίκους

℘ Ομαδική Επίλυση Προβλημάτων – Κύκλοι Επίλυσης: 30λεπτη διαδικασία ομαδικής επίλυσης προβλήματος με στόχο η Ομάδα να διαφοροποιηθεί από τις συνήθεις προσεγγίσεις και να παραχθούν θετικές πρώτες αντιδράσεις


Inclusive Solutions

Το Inclusive Solutions ιδρύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2001 από τον Colin Newton και τον Derek Wilson. Πρόκειται για μία ομάδα ψυχολόγων και συνεργατών που εξειδικεύονται στην ένταξη στο Γενικό Εκπαιδευτικό Σύστημα παιδιών και ενηλίκων με ειδικές ανάγκες και προβλήματα. Μεταλαμπαδεύουν τις πιο πρόσφατες στρατηγικές και ιδέες για την ανάπτυξη της αποτελεσματικής ένταξης στις τοπικές σχολικές μονάδες και τις κοινότητες. Χρησιμοποιούν απόψεις που έχουν αναπτυχθεί διεθνώς και τις προσαρμόζουν στα δεδομένα του Ηνωμένου Βασιλείου. Συνεργάζονται με όποιον επιθυμεί να αλλάξει πραγματικά το σύστημα, ώστε να οδηγηθούμε σε μια αληθινά ενταγμένη κοινωνία.
Τα τελευταία 13 χρόνια η ομάδα του Inclusive Solutions εργάστηκε συστηματικά με εκπαιδευτικούς σε ένα ευρύ φάσμα τοπικών κοινοτήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Για 13 χρόνια το Inclusive Solutions παρέχει προσιτή διαδραστική εκπαίδευση σε όλους τους τομείς για την πρακτική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και πέρα από αυτό.

Η ομάδα του Inclusive Solutions συνεργάστηκε με πάνω από 20 σχολεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια ενός κοινού οράματος για τα νεοσυσταθέντα Κέντρα Παιδιού με γονείς και μέλη της κοινότητας. Τα τελευταία 8 χρόνια συνέβαλε στη σύνταξη του Εκπαιδευτικού Οδηγού της Περιφέρειας του Southwark για τα πρώτα χρόνια του παιδιού και εργάστηκε συστηματικά με τους Διευθυντές Γενικών Σχολείων σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.

Η ομάδα συνεργάζεται με οικογένειες για να προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες διευκόλυνσης των ασθενών, ενώ παράλληλα εκπαιδεύει το προσωπικό Υπηρεσιών Υποστήριξης και παρέχει απευθείας εκπαιδευτική ψυχολογική υποστήριξη σε κατοίκους περιοχών που το έχουν ανάγκη. Τέλος, η ομάδα του Inclusive Solutions γράφει, παράγει και εκδίδει διδακτικό υλικό σχετικό με την ένταξη στην εκπαίδευση.
Βιογραφικά Εισηγητών

Ο Colin Newton και ο Derek Wilson είναι συνιδρυτές και διευθυντές του Inclusive Solutions. Έχουν μαζί πάνω από 60 χρόνια εμπειρίας ως Εκπαιδευτικοί Ψυχολόγοι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Νωρίτερα κατείχαν υψηλές θέσεις ως Εκπαιδευτικοί Ψυχολόγοι στις Τοπικές Εκπαιδευτικές Αρχές του Νότινγχαμ. Έχουν βαθιά γνώση εφαρμοσμένων πρακτικών λύσεων και μεθόδων από τη δουλειά τους με παιδιά και νέους με ειδικές ανάγκες ηλικίας μεταξύ 0-19 ετών.

Μαζί έγραψαν αρκετά βιβλία όπως Τα Κλειδιά στην Ένταξη (2011) και εξέδωσαν άλλα μεταξύ των οποίων τα Αθεράπευτα Ανθρώπινο, Αντιλαμβανόμενοι τον Γρίφο και Αγαπητοί Γονείς. Πολύ πρόσφατα ίδρυσαν μια Κοινοτική Επιχείρηση με την συνεργάτιδά τους Cat Wilson με την ονομασία «Ένα μέρος στον Κόσμο», ως δομή για ένα Ανεξάρτητο Σύστημα Στήριξης. Το εκπαιδευτικό, συμβουλευτικό, εκδοτικό και συγγραφικό τους έργο, καθώς και η συνεισφορά τους στην τοπική κοινωνία συνεχίζεται.

Σχετικά Άρθρα