edu.klimaka.gr

ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΕΠ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

ΔΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ
  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Από τα διάφορα ηλεκτρονικά μηνύματα που έχουμε λάβει από εσάς, διαπιστώσαμε ότι τελικά υπάρχουν κάποιες συμβουλές που είναι καλό να τις γνωρίζουν οι υποψήφιοι του διαγωνισμού ΑΣΕΠ.
Βέβαια οι προτάσεις που λάβαμε, είχαν και ως πρόταση να δημιουργηθεί ένα forum στην ΚΛΙΜΑΚΑ με αυτό ακριβώς το αντικείμενο:

συμβουλές και εμπειρίες από όσους έχουν συμμετάσχει στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

Επειδή αυτό το διάστημα η κατασκευή και η συντήρηση ενός τόπου ανταλλαγής απόψεων απαιτεί ορισμένο χρόνο, οπότε πιθανό να μην προλάβουμε το επικείμενο διαγωνισμό, αποφασίσαμε να παραθέσουμε ορισμένα ζητήματα σε μορφή κειμένου.


ΔΩΡΟ 1. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ;

Αρνητική βαθμολογία λαμβάνει ένας υποψήφιος όταν δώσει μία λανθασμένη απάντηση στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Η 'ποινή' ισούται με το 1/4 (δηλαδή 0,25) της βαθμολογίας που θα ελάμβανε εάν έδινε τη σωστή απάντηση.
Δηλαδή εάν κάθε σωστή απάντηση δίνει 1 μόριο, κάθε λανθασμένη απάντηση αφαιρεί 0,25 από το συνολικό βαθμό!
Για αυτό άλλωστε όλοι (!!) προτείνουν να μην δίνουν οι υποψήφιοι απαντήσεις εάν δεν είναι απόλυτα σίγουροι, ούτως ώστε να μην βαθμολογηθεί καθόλου αυτή η απάντηση, ούτε θετικά ούτε αρνητικα!
Αρκετά όμως Μέλη της ΚΛΙΜΑΚΑΣ, διαπιστώνουν την άποψη πως τέτοιες συμβουλές είναι επιεικώς απαράδεκτες!!!
Και εξηγούν:
  • Για πόσες απαντήσεις πολλαπλής επιλογής μπορεί κάποιος να είναι απόλυτα σίγουρος για τη σωστή απάντηση;
  • Δεν θα δίνεται απάντηση ακόμα και όταν ο υποψήφιος νομίζει ότι η απάντηση είναι σωστή, αλλά έχει αμφιβολίες;

Οι υποψήφιοι θετικών επιστημών και όσοι έχουν πρόθεση να ρισκάρουν,  δίνουν και μία λογική εξήγηση:

Εάν υπάρχει μία απάντηση στην οποία υπάρχουν αμφιβολίες, απαντηθεί όμως και τελικά βγεί λάθος, τότε θα χρεωθεί ποινή 0,25 μονάδες. Άρα καλύτερα να μην απαντηθεί για να μην υπάρξει ποινή.Εάν όμως βγεί σωστή, τότε κερδίζεται μία ολόκληρη μονάδα!
Εάν τέσσερεις αμφίβολες ερωτήσεις απαντηθούν λάθος, τότε θα αφαιρεθούν 4*0,25 μονάδες, δηλαδή μόνο 1 μονάδα. 
Αν όμως μία από αυτές είναι σωστή, τότε θα αφαιρεθούν 3*0,25=0,75 για τις λανθασμένες και θα προστεθεί 1 μονάδα για τη σωστή. Δηλαδή στο αποτέλεσμα θα υπάρχει κέρδος 0,25 μονάδες (1- 0,75=0,25)
Αν οι σωστές γίνουν 2, τότε μειώνεται ο βαθμός κατά 2*0,25=0,5 και αυξάνεται κατά 2*1=2 μονάδες. Δηλαδή κέρδος 1,5 μονάδα!!!
Με τις 3 σωστές απαντήσεις το κέρδος γίνεται (3-0,25) 2,75 μονάδες και φυσικά για τους τυχερούς με τις τέσσερεις κατά τύχη σωστές απαντήσεις το κέρδος είναι 4 ολόκληρες μονάδες!!
Μήπως τελικά αξίζει να δοκιμάσει κανείς να 'παίξει' και με τις ερωτήσεις για τις οποίες δεν έχει σίγουρες απαντήσεις;


ΔΩΡΟ 2. ΠΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία (κυρίως ξενόγλωσση) οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, δεν θα πρέπει να έχουν προφανή απάντηση και να λαμβάνουν υπόψη συνηθισμένα λάθη των υποψηφίων, ώστε να προκρίνονται οι προσεκτικότεροι και αυτοί που είναι απόλυτα γνώστες της εξεταζόμενης ύλης.
Σε κάθε ελληνική όμως εκδοχή των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, παρατηρήται κάποια ευνοϊκή απραξία εκ μέρους των υπευθύνων δημιουργίας τους, προς όφελος ευτυχώς των υποψηφίων!
  • Θα έχετε ασφαλώς προσέξει και εσείς από θέματα προηγουμένων ετών, ότι κάποιες επιλογές στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, είναι προφανώς λανθασμένες! Είναι δυνατό να επιλέξει κανείς στην ερώτηση, Πως συμπεριφέρεται ο εκπαιδευτικός σε κάποιο μαθητή που ατακτεί, ως σωστή απάντηση "Βιαιοπραγεί εναντίον του για να το συνετίσει και να τον επαναφέρει στην τάξη";
  • Υπήρξαν πάλι ερωτήσεις οι οποίες είχαν μόνο μία προφανώς σωστή απάντηση!! Αλήθεια εσείς πιστεύται ότι το διδασκαλικό άγχος οδηγεί τον εκπαιδευτικό, α) στα ναρκωτικά, β) στο κάπνισμα γ) στο αλκοόλ ή σε δ)ψυχολογικές πιέσεις;

Διαγράφοντας λοιπόν τις προφανώς λανθασμένες απαντήσεις, περιορίζεται ο αριθμός των πιθανών σωστών απαντήσεων και αυξάνεται η πιθανότητα να πετύχει κάποιος τη σωστή απάντηση (Να ευχαριστήσουμε πάλι τους λάτρεις του ρίσκου!)


ΔΩΡΟ 3. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΞΑΝΑΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ

Εδώ οι υποψήφιοι των θεωρητικών επιστημών έχουν το πλεονέκτημα.
Όπως μας διευκρίνησαν, υπάρχει ένας γενικός κανόνας. Το σύγχρονο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θεωρεί ότι η σχολική τάξη είναι ένα μέρος όπου με συνεργασία και αλληλεπίδραση καθηγητή και μαθητών, κατακτάται η γνώση και γίνεται βίωμα (sic).  Προβλέπει άλλωστε ομάδες εργασίας και μελέτης, υιοθέτηση και χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων, ώστε να γίνεται η αίθουσα ένα εργαστήρι ανακάλυψης και κτήσης της νέας γνώσης (sic).
Έχοντας μία τέτοια γενική θεώρηση κατά νου, τότε τί θα επιλέγατε στην ερώτηση:

Πως πρέπει να συμπεριφέρεται ο καθηγήτης σε έναν μαθητή που ατακτεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος;
α) Τον αποβάλλει αμέσως από την τάξη, ώστε να μη διαταραχθεί το κλίμα στην αίθουσα
β) Τον παρατηρεί έντονα και σε σοβαρό ύφος, με βιαιοπραγία αν χρειαστεί, ώστε ο μαθητής να συνετιστεί,
γ) Τον στέλνει αμέσως στο Διευθυντή του σχολείου, ώστε να τιμωρηθεί και να γίνει παράδειγμα και για τους υπόλοιπους
δ) Συζητάει μαζί του για να διαπιστώσει τί είναι αυτό που προκαλεί αυτή τη συμπεριφορά του μαθητή, ώστε να μπορέσει να επανακτήσει το ενδιαφέρον του μαθητή για τη μαθησιακή διδασκαλία
Προς Θεού! Όσο και αν μπαίνεται σε πειρασμό, σωστή είναι η απάντηση (δ) .
Σχετικά με την γενική εικόνα μας έχουν καταταθεί δύο αξιοπρόσεκτες τοποθετήσεις:
  • Αν θυμηθείται τι 'τραβούσατε' ως μαθητής από τους καθηγητές σας και δεν σας άρεσε, αν το πετύχετε σε κάποια ερώτηση, θα είναι ασφαλώς λανθασμένη επιλογή.
  • Όσοι έχετε κάποια προϋπηρεσία σε σχολείο και έχετε κάποια οδυνηρή εμπειρία, μην την αποτυπώσετε ως απάντηση, Είναι σίγουρα λάθος. Άλλο θέμα τί θα κάνατε εσείς σε μία τέτοια περίπτωση, και άλλο τι θέωρεί ο ΑΣΕΠ ως σωστό!!

Θεωρούμε, ότι έως ότου τακτοποιηθεί το θέμα με την δημιουργία ενός σχετικού FORUM, και λόγω του επείγοντος του ζητήματος, μπορούμε να καταγράψουμε σε αυτή την ενότητα τις συμβουλές της τελευταίας στιγμής.

Ελπίζουμε ότι θα εμπλουτίζουμε αυτήν την ενότητα καθημερινά, και με δικές σας προτάσεις και εμπειρίες τις οποίες μπορείτε να καταχωρείται στην επιλογή της επικοινωνίας.
 
Εμείς στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ πιστεύουμε ότι τα παραπάνω αναγραφόμενα μπορούν και να ληφθούν και ως ΔΩΡΑ !
Βέβαια υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάτι που εμείς θεωρούμε χρηστικό και δωρίζουμε, να μην αρέσει στον παραλήπτη!!!


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΑΣ !

 

Σχετικά Άρθρα