edu.klimaka.gr

Μαθητικός Διαγωνισμός "Kids Save Lives" 2024 2025

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ "KIDS SAVE LIVES" 2024-2025

Αρ.Πρωτ.Φ15/103084/Δ2/11-09-2024/ΥΠΑΙΘΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΑ Β΄
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ Β΄
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β
Email : spoudonde(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Βάρλα Ά. (Δ.Ε.)
: Αγγέλου Επ. (Π.Ε.)
: Μαραγκού Ο.(Ε.Ε.)
: Λυμπεροπούλου Φ.(Ε.Α.Ε.)
: Μπουρβάρης Α.( Δ.Ε.)
Τηλέφωνα : 210-34.43.272 (Δ.Ε.)
: 210-34.42.249 (Π.Ε.)
: 210-34.42.212 (Ε.Ε.)
: 210-34.42.933 (Ε.Α.Ε.)
: 210-34.43.314 (Δ.Ε.)

ΘΕΜΑ: Έγκριση διεξαγωγής Μαθητικού Διαγωνισμού με τίτλο: «KIDS SAVE LIVES CHAMPIONSHIP 2024 – Μαθητικός Διαγωνισμός σε δεξιότητες καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης» για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας (Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας για το σχολικό έτος 2024-25.

Σχετικά έγγραφα: τα με αρ. πρ. 90855/ΓΔ4/Δ1/Δ2/Δ4/Δ7/07-08-2024 και 97066/Δ2/30-08-2024
εισερχόμενα έγγραφα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Απαντώντας στο με αρ.πρωτ.εισ.ΙΕΠ 42648/31-07-2023 αίτημα της Ανθρωπιστικής Οργάνωσης Κοινωνίας Πολιτών « KIDS SAVE LIVES – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ» και λαμβάνοντας υπόψη το υπ’ αριθμ. 34/27-06-2024 Απόσπασμα Πρακτικού του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π, σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνουμε την διεξαγωγή του μαθητικού διαγωνισμού με τίτλο: «KIDS SAVE LIVES CHAMPIONSHIP 2024 – Μαθητικός Διαγωνισμός σε δεξιότητες καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης», που απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού και Α’ , Β’ , Γ’ τάξεων Γυμνασίου , ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης όλων των σχολικών μονάδων της χώρας, για το σχολικό έτος 2024-2025, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

1. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό να είναι προαιρετική και να πραγματοποιείται με τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων και Διδασκουσών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία για την υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων.

2. Να μην προκύπτει από τη δράση με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών/προϊόντων/φορέων/υπηρεσιών.

3. Να μην παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

4. Η παρουσία του/της εκπαιδευτικού της τάξης ή εκπαιδευτικών του σχολείου κρίνεται απαραίτητη κατά την υλοποίηση της διαγωνισμού .

5. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό να γίνεται με την ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους .

6. Να μην προκύπτουν έσοδα για τον φορέα που προκηρύσσει τον διαγωνισμό ή άλλον από τα υποβληθέντα έργα.

7. Να τηρείται το θεσμικό πλαίσιο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων/ουσών μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων, βάσει της κείμενης νομοθεσίας .

8. Να μη δημοσιεύσει ο φορέας σε ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα τα έργα των μαθητών/τριών, παρά μόνο εφόσον εξασφαλίσει την ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων και η χρήση των έργων γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

9. Να μην επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η βιντεοσκόπηση, η φωτογράφιση και η μαγνητοφώνηση μαθητών και μαθητριών, χωρίς την ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους .

10. Να υπάρχει συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, όπου υπάρχει, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες προσαρμογές κατά την υλοποίηση του διαγωνισμού.

11. Τη δέσμευση των συντελεστών ότι στην περίπτωση έγκρισης του διαγωνισμού, δεν θα πραγματοποιηθεί μελλοντική υλοποίησή του με την αναφορά της συγκεκριμένης έγκρισης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

12. Τη δέσμευση των συντελεστών ότι θα αποστείλουν στο Ι.Ε.Π. με την ολοκλήρωση της δράσης τον πλήρη φάκελο αξιολόγησης της υλοποίησης του διαγωνισμού( Έκθεση Αποτίμησης και Τεκμήρια) τόσο για το σχ.έτος 2023-24 όσο και για το 2024-25.

13. Ο φορέας διοργάνωσης αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού.

Η έγκριση του ανωτέρω Διαγωνισμού θα αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α https://edugate.minedu.gov.gr/ → Ενημερωτικό Υλικό →Εγκεκριμένα Προγράμματα → 2024 - 25 →Διαγωνισμοί.

Για περισσότερες πληροφορίες επισυνάπτεται η Προκήρυξη του Διαγωνισμού.

Συν.: ένα (1) ηλεκτρ.αρχείο

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΔΟΚΟΥ


ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Δ4. ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

[Στην Προκήρυξη του Διαγωνισμού αναφέρονται με ακρίβεια ο σκοπός, οι στόχοι, το περιεχόμενο, οι όροι, οι προϋποθέσεις και το πλαίσιο διεξαγωγής του].

ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
«KIDS SAVE LIVES
CHAMPIONSHIP 2025 »
Μαθητικός Διαγωνισμός σε δεξιότητες Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης

Οι Μαθητικοί Διαγωνισμοί αποτελούν, αναμφισβήτητα μια ισχυρή μετα εκπαιδευτική εμπειρία. Ενθαρρύνουν τις ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, ενισχύουν τη σχέση των συμμετεχόντων με την επιστήμη, αλλά και γενικότερα με τη μάθηση. Παράλληλα, οι μαθητικοί διαγωνισμοί συνεπιδρούν στον τρόπο αξιολόγησης και αντίληψης του εαυτού τους μέσα στην κοινωνία.

Η αρχική ιδέα του «KIDS SAVE LIVES CHAMPIONSHIP» γεννήθηκε μέσα από την πολυετή εκπαιδευτική τριβή με τους μαθητές/-τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνω στο γνωστικό αντικείμενο των Πρώτων Βοηθειών και της Πρόληψης ατυχημάτων/τραύματος.

Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι ο συγκεκριμένος Μαθητικός Διαγωνισμός αποτελεί προϊόν παγκόσμιας πρωτοτυπίας . Έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί από την Ανθρωπιστική Οργάνωση Κοινωνίας Πολιτών «KIDS SAVE LIVES ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ» που ενεργεί με σκοπό να ευαισθητοποιήσει , να ενημερώσει και να εκπαι δεύσει μικρούς και μεγάλους στις δεξιότητες της Καρδιοπνευ μονική ς Αναζωογόνηση ς και σ τις Πρώτες Βοήθειες. Επιπρόσθετα, ο Οργανισμός γνωστοποιεί για την ωφελιμότητα των Αυτόματων Εξωτερικών Απινιδωτών (AEDs), με στόχο την αύξηση του ποσοστού επιβίωσης των θυμάτω ν που δεν αναπνέουν φυσιολογικά.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ (ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ, ΣΤΟΧΟΙ, ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ):

Ο κύριος σκοπός του Μαθητικού Διαγωνισμού επικεντρώνεται στην προσπάθεια από μέρους των διαγωνιζόμενων μαθητών να κατακτήσουν υψηλές δεξιότητες στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση με ενδεικνυόμενο τρόπο. Ο Μαθητικός Διαγωνισμός κρίνεται παιδαγωγικά κατάλληλος και ασφαλής σύμφωνα με τη Internationa l Liaison Committee on Resuscitation ILCOR ) με βάση τα πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα του έτους 2023. Η ILCOR προτρέπει να εκπαιδεύονται οι μαθητές τριες των σχολείων στις δεξιότητες της ΚΑΡΠΑ για πολλούς λόγους Έ νας από αυτούς είναι ότι η πλειονότητα των καρδιακών ανακοπών συμβαίνει εντός του οικ ο γενειακού περιβάλλοντος, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ευνοϊκό να λαμβάνουν ενημέρωσης και εκπαίδευσης τα παιδιά, ώστε να αναπτύσσονται σε αυτά κίνητρα και δεξιότητες με στόχο τόσο την πρόληψη των θανάτων, όσο και την αύξηση επιβίωσης των θυμάτων.

Σας παραπέμπουμε να διαβάσετε τις παρακάτω επιστημονικές δηλώσεις από τη ILCOR: file:///C:/Users/crouska/Downloads/KIDS%20SAVE%20LIVES%20Basic%20Life%20Support%20Education%20for%20Schoolchildren%20A%20Narrative%20Review
%20and%20Scientific%20Statement%20From%20the%20International%20Liaison%20Com mittee%20on%20Resuscitation%20 --%201 s2.0 S0300957223000850 main.pdf .

Η γνωριμία των μαθητών/-τριων με το γνωστικό αντικείμενο της ΚΑΡΠΑ πραγματοποιείται αρχικά μέσα από τη συμμετοχή του σχολείου τους σε κάποιο από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ανθρωπιστικού Οργανισμού μας. Η εκπαίδευση αυτή αποτελεί τη βασική προϋπόθεση, ώστε να συμμετάσχουν οι διαγωνιζόμενοι μαθητές στον συγκεκριμένο Μαθητικό Διαγωνισμό.

Η Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) χωρίζεται σε δύο δεξιότητες, αυτή των θωρακικών συμπιέσεων (τηρώντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις), και αυτή των εμφυσήσεων διάσωσης (της χορήγησης οξυγόνου) στο θύμα. Πρόκειται για δεξιότητες άκρως σημαντικές για την επιβίωση ενός θύματος χωρίς φυσιολογική αναπνοή.

Οι εκπαιδευτικοί στόχοι πριν την έναρξη του Διαγωνισμού είναι οι μαθητές να καταρτιστούν με τον ενδεικνυόμενο τρόπο με βάση την ηλικία τους στις παρακάτω θεματικές ενότητες: αντιμετώπιση θύματος πνιγμονής από ξένο σώμα, αντιμετώπιση θύματος πνιγμού, αντιμετώπιση αναίσθητου θύματος, αντιμετώπιση θύματος χωρίς φυσιολογική αναπνοή, κλήση σε Υπηρεσίες Έκτακτης Ανάγκης, δεξιότητες Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης, θέματα ΠΡΟΛΗΨΗΣ (αναγνώριση καρδιακού και εγκεφαλικού επεισοδίου, πρόληψη σοβαρού τραυματισμού), προαγωγή υγείας (αλλεργίες), χρήση νέων σχετικών βοηθητικών ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ, που σκοπό έχουν τη μείωση του χρόνου ανταπόκρισης και την αύξηση του ποσοστού επιβίωσης θυμάτων που χρήζουν της παροχής Πρώτων Βοηθειών. Η εκάστοτε εκπαίδευση χωρίζεται στο θεωρητικό και στο πρακτικό επίπεδο.

Διαμέσου των γνώσεων αυτών και των δεξιοτήτων που θα αποκτήσουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον οι διαγωνιζόμενοι μαθητές/-τριες ενθαρρύνονται στο να ανταποκριθούν μελλοντικά σε ένα θύμα που δεν αναπνέει φυσιολογικά, προσφέροντας τις πολύτιμες πρώτες βοήθειες.

Ο Μαθητικός Διαγωνισμός διενεργείται με αξιόπιστο και ταυτόχρονα διασκεδαστικό τρόπο, καθώς διαθέτει άμεσους  εκπαιδευτικούς τρόπους μάθησης με την ενίσχυση της τεχνολογίας. Επιδιώκεται να υποστηρίξουμε και να επικροτήσουμε τη γενικότερη προσπάθεια των μαθητών στις δεξιό τητες της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης ( θωρακικές συμπιέσεις και εμφυσήσεις διάσωσης), προάγοντας με αυτόν τον τρόπο την υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών που προασπίζουν την υγεία μέσα από την ενεργητική και τη βιωματική μάθηση.

Παράλληλα μέσα από αυτόν τον Μαθητικό Διαγωνισμό καλλιεργείται στους/στις μαθητές/ τριες η αρχή του « αἰέν αριστεύειν », επιδιώκοντας να καταστούν ενεργοί πολίτες με ελεύθερη βούληση και φιλοδοξίες, που θα έχουν ως στόχο την αριστεία έχοντας πίστη στον εαυτό τους, στις συνεργασίες τον εθελοντισμό και τα θετικά αποτελέσματα αυτών, δίνοντάς τους ουσιαστικά κίνητρα για την αυτοβελτίωσή τους. Παράλληλα, προάγεται η ευγενής άμιλλα και η αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο.

Απώτερος στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η άμεση συμβολή των μελλοντικών εκπαιδευμένων πολιτών, ως «Πρώτοι Ανταποκρινόμενοι First Responders » στην αντιμετώπιση περιστατικών θυμάτων χωρίς φυσιολογική αναπνοή και άλλων περιστατικών που χρήζουν της παροχής Πρώτων Βοηθειών (σύμφωνα με τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης). Κατ΄ επέκταση, ενισχύεται η διάδοση των Αυτόματων Εξωτερικών Απινιδωτών (AEDs ), που είναι καθοριστικής σημασίας για την κατάλληλη αντιμετώπιση θυμάτων χωρίς φυσιολογική αναπνοή.

Με γνώμονα τους προηγούμενους αντίστοιχους διαγωνισμούς που διενεργήθηκαν διαπιστώσαμε ότ ι οι μαθητές/ τριες που συμμετέχουν διακατέχονται από ενθουσιασμό, από αίσθημα εθελοντισμού και αλληλεγγύης και αποσκοπούν στο μεγάλο έπαθλο, που είναι ένας Αυτόματος Εξωτερικός Απινιδωτής για το σχολείο τους, αλλά και δεκάδες ακόμη θέσεις σε πιστοποιημένα σεμινάρια Βασικής Υποστήριξης της Ζωής.

Επιπρόσθετα, θα θέλαμε να σας κάνουμε γνωστό ότι η Ανθρωπιστική Οργάνωση μας έχει συμβάλλει στο να τοποθετηθούν εκατοντάδες Αυτόματοι Εξωτερικοί Απινιδωτές σε πολλά σχολεία της χώρας μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να ενδυναμώνεται η λειτουργία του σχολείου ως δίκτυο ανάπτυξης των σχέσεών του και της επικοινωνίας του με την τοπική κοινωνία, κατά το πρότυπο του «ανοικτού σχολείου».

Ο ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023 2024
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο τελευταίος Μαθητικός Διαγωνισμός «KIDS SAVE LIVE CHAMPIONSHIP 2024» έλαβε χώρα τον Απριλίου 2024 στο Δημαρχείο Πανοράματος Θεσσαλονίκης. Εγκρίθηκε για τη διεξαγωγή του από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Συν ολικά συμμετείχαν 447 μαθητές, ηλικίας 10 17 ετών από 149 σχολεία και 15 παιδιά από 5 σχολεία με ειδικές ανάγκες (με διαταραχές νευροαναπτυξιακές και ακοής).

Προϋπόθεση της συμμετοχής των μαθητών στον διαγωνισμό ήταν να έχουν παρακολουθήσει ένα σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών – ΚΑΡΠΑ στο σχολείο τους και να ανήκουν στην ηλικιακή βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 11-12 ετών και της Δευτεροβάθμιας 12-14 ετών και 15-17 ετών. Το κάθε σχολείο είχε την ευχέρεια να χρησιμοποιήσει τη βοήθεια ενός μέντορα – εθελοντή εκπαιδευτή της Οργάνωσης KIDS SAVE LIVES, με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία. Οι μαθητές/-τριες ήταν υπό τη συνοδεία εκπαιδευτικών και κατόπιν σχετικής έγκρισης των γονέων/κηδεμόνων τους. Η οργάνωση του διαγωνισμού έγινε από έμπειρους πιστοποιημένους εκπαιδευτές/διευθυντές του ERC.

Πιο συγκεκριμένα, οι δύο διαγωνιζόμενοι μαθητές από το κάθε σχολείο συμμετείχαν κάνοντας ΚΑΡΠΑ για 4 λεπτά με τρόπο αερισμού (από στόμα σε στόμα), σύμφωνα με τον αλγόριθμο BLS του ενήλικα (30:2). Ο χρόνος συμμετοχής του κάθε παιδιού σε κάθε φάση του διαγωνισμού (από τις 5) ήταν 2 λεπτά. Οι δεξιότητες των μαθητών αξιολογήθηκαν με ακρίβεια επιλέγοντας τα προπλάσματα LITTLE ANNIE και την εφαρμογή QCPR της εταιρείας LAERDAL . Μετά τη λήξη των 4 λεπτών κάθε ομάδα λάμβανε το συνολ ικό ποσοστό επιτυχίας του με ποσοστό στα 100, καθώς και μια σύντομη θετική βοηθητική ανατροφοδότηση από εκπαιδευτές του ERC BLS και BIC ), βασιζόμενοι στα στοιχεία της QCPR για τη βελτίωση της ΚΑΡΠΑ τους. Καταγράφηκαν οι ατομικές δεξιότητες των συμμετεχόντ ων ως προς το ακριβές βάθος συμπίεσης, αποσυμπίεσης (εκφραζόμενη σε χιλιοστά), σταθερότητας ρυθμού, μέσης συχνότητας θωρακικών συμπιέσεων, του αριθμού αερισμού με κριτήρια ποσότητας και ποιότητας (υπεραερισμός, κανονικός, υποαερισμός) και τέλος το κλάσμα ρ οής (με το συνολικό χρόνο θωρακικών συμπιέσεων).

Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν συγκεντρωτικά υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Συγκεκριμένα, οι δεξιότητες ΚΑΡΠΑ των μαθητών Λυκείου ήταν στο 95,16%, των μαθητών Γυμνασίου στο 95,54%, ενώ των παιδιών του Δημοτικού ανήλθε στο 92,86%. Αποδείχτηκε ότι η ηλικία δεν επηρέασε τον βαθμό επίδοσης, ενώ διαφάνηκε πως το ποσοστό επιτυχίας αυξανόταν, όσο προχωρούσε χρονικά η διαδικασία. Τέλος, αναγνωρίστηκε ότι η διοργάνωση πρωτότυπων δράσεων ΚΑΡΠ Α συμβάλλει σημαντικά στην διάδοση της γνώσης αυτής στη σχολική κοινότητα, προσφέροντας μέσω των τρόπαιων έναυσμα για τον πολλαπλασιασμό των AEDs, όπως και την ενθάρρυνση για τη λήψη του πτυχίου Βασικής Υποστήριξης της Ζωής ( BLS ). Συμπερασματικά, η άριστη επίδοση στις δεξιότητες της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) δεν σχετίζεται με την ηλικία, αφού τόσο ένα παιδί 11 12 ετών, όσο και ένας έφηβος μπορούν εξίσου να κάνουν θεαματική ΚΑΡΠΑ.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ:

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός απευθύνεται στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάθε Περιφέρειας της Χώρας, όπου το σχολείο τους έχει συμμετάσχει στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα KIDS SAVE LIVES & iSAVElives : Εκπαίδευση της σχολικής κοινότητας στη Βασική Υποστήριξη της Ζωής, τις Πρώτες Βοήθειες, την Πρόληψη και τις νέες Τεχνολογίες που σώζουν ζωές'', το Εργαστήριο Δεξιοτήτων «KIDS SAVE LIVES Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές », αλλά και άλλων συναφών εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Κάθε ενδιαφερόμενο σχολείο που επιθυμεί να συμμετάσχει χωρίς οικονομική επιβάρυνση στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «KIDS SAVE LIVES | iSAVElives », μπορεί να επισκεφθεί τον ακόλουθο σύνδεσμο κάνοντας το δικό του ηλεκτρονικό αίτημα: https://kidssavelives.gr/ekpaideftiko programma sta scholeia/

Ενώ για τη συμμετοχή στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «KIDS SAVE LIVES ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ», κάθε ενδιαφερόμενο σχολείο μπορεί να επισκεφθεί τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://elearning.iep.edu.gr/study/course/view.php?id=2003

ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ:

Μόλις εγκριθεί ο διαγωνισμός, τα σχολεία θα ενημερωθούν μέσω σχετικών επικαιροποιημένων δημοσιεύσεων που θα υπάρξουν στην ιστοσελίδα του «KIDS SAVE LIVES - ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ», στον σύνδεσμο: https://kidssavelives.gr/. Το email επικοινωνίας ορίζεται το: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

Για να είναι έγκυρη η συμμετοχή των σχολείων, θα πρέπει να ανταποκριθούν θετικά τα ενδιαφερόμενα σχολεία στο κάλεσμα των διοργανωτών μέχρι και τις 15 Μ αρτίου 202 5 , συμπληρώνοντας το σχετικό αίτημα στο https://kidssavelives.gr/kids save lives championship/ (Ο σύνδεσμος αιτήσεων θα ενεργοποιηθεί αμέσως μετά την έγκριση του διαγωνισμού).

Την ευθύνη της διαδικασίας υποβολής την αναλαμβάνει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της συμμετέχουσας σχολικής μονάδας.

Κάθε σχολείο δύναται να συμμετάσχει με τρεις (3) μαθητές/τριές του, ώστε εκείνοι να εκπροσωπήσουν το δικό τους σχολείο, υπό τη συνοδεία εκπαιδευτικών και κατόπιν σχετικής έγκρισης τ ων γονέων/ κηδεμόνων τους.

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ:

- Δημοτικού, τάξεων: Ε’, ΣΤ’

- Γυμνασίου, τάξεων: Α’, Β’, Γ’

- Λυκείου, τάξεων: Α’, Β’, Γ’

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:

- Γενικής Εκπαίδευσης

- Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

- Μουσικά Γυμνάσια-Λύκεια

- Καλλιτεχνικά Γυμνάσια-Λύκεια

- Αθλητικά

- Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

- Ειδικά σχολεία

- Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

- ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. όλης της χώρας

Ο διαγωνισμός θα υλοποιηθεί (Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή).

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού θα υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες για Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Τα σχολεία κάθε κατηγορίας θα διαγωνίζονται σε διαφορετική ώρα ή και μέρα.

ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
(ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑ ΣΤΑΔΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ):

Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός θα χωρίζεται σε τέσσερις (4) φάσεις. Η πρώτη φάση είναι αυτή των Προκριματικών , η οποία προβλέπεται να έχει διάρκεια τριών (3) ωρών. Η δεύτερη φάση είναι αυτή των Ημιτελικών , η οποία υπολογίζουμε να έχει διάρκεια τριάντα (30) λεπτών. Η τρίτη φάση είναι αυτή των Τελικών , της οποία η διάρκεια ορίζεται στα τριάντα (30) λεπτά και τέλος η τέταρτη φάση της τελετής απονομής βραβείων , αναμένεται να είναι τριάντα (30) επίσης λεπτών.

Συνολικά, ο εκτιμώμενος χρόνος ανά εκπαιδευτική βαθμίδα αθροίζεται σε τέσσερις και μισή (4:30) ώρες.

Ο διαγωνισμός KIDS SAVE LIVES CHAMPIONSHIP 2025 θα διεξαχθεί:

Για τα Λύκεια στις 9 Μαΐου 202 5 και ώρα έναρξης στις 15 :00.

Για τα Γυμνάσια θα υλοποιηθεί στις 1 0 Μαΐου 202 5 και ώρα έναρξης στις 15:00.

Τέλος, για τα Δημοτικά θα λάβει χώρα στις 11 Μαΐου 2024 και ώρα έναρξης στις 10:00.

Ο τόπος διεξαγωγής ορίστηκε η Θεσσαλονίκη.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ:

Ο διαγωνισμός για τα Λύκεια θα πραγματοποιηθεί στις 9 Μαΐου 2025

1ο στάδιο – Προκριματικοί: 15:00-18:00

2ο στάδιο – Ημιτελικοί: 18:00-18:30

3ο στάδιο – Τελικοί: 18:30-19:00 4ο στάδιο – Τελετή Απονομής των Βραβείων: 19:00-19:30

Ο διαγωνισμός για τα Γυμνάσια θα λάβει χώρα στις 10 Μαΐου 2025

1ο στάδιο – Προκριματικοί: 15:00-18:00

2ο στάδιο – Ημιτελικοί: 18:00-18:30

3ο στάδιο – Τελικοί: 18:30-19:00

4ο στάδιο – Τελετή Απονομής των Βραβείων: 19:00-19:30

Ο διαγωνισμός για τα Δημοτικά θα υλοποιηθεί στις 11 Μαΐου 2025

1ο στάδιο – Προκριματικοί: 10:00-13:00

2ο στάδιο – Ημιτελικοί: 13:00-13:30

3ο στάδιο – Τελικοί: 13:30-14:00

4ο στάδιο – Τελετή Απονομής των Βραβείων: 14:00-14:30

Καθ΄ όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας έχει προβλεφθεί κάθε διαγωνιζόμενη ομάδα να υποστηρίζεται από έναν ΜΕΝΤΟΡΑ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ του Ανθρωπιστικού μας Οργανισμού, ο οποίος θα συνδράμει για το βέλτιστο αποτέλεσμα των διαγωνιζομένων μαθητών/ τριών στις δεξιότητες τ ης Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης. Όλοι οι μέντορες είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης στη Βασική Υποστήριξη της Ζωής.

Ο διαγωνισμός θα τελεστεί σύμφωνα με τις τρέχουσες οδηγίες των επιστημονικών, διεθνών ή εθνικών φορέων υγείας, ως προς τα πλαίσια της καθολικής υγειονομικής προστασίας.

Σε όλα τα στάδια της διεξαγωγής του κάθε διαγωνισμού οι μαθητές/τριες θα εκτελούν διαδοχικά τις δεξιότητες της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (θωρακικές συμπιέσεις και εμφυσήσεις δι άσωσης), με αλλαγή ρόλων ανά δύο (2) λεπτά. Έπειτα, από συνολικά τέσσερα (4) λεπτά, οι μαθητές/ τριες του κάθε σχολείου θα ολοκληρώνουν την προσπάθειά τους και θα μαθαίνουν άμεσα το ποσοστό επιτυχίας τους. Τα σχολεία με τις υψηλότερες βαθμολογίες θα περνούν στην επόμενη φάση.

Η αξιολόγηση των μαθητών/ τριων θα γίνει με σύγχρονη επιστημονική μεθοδολογία, σε κατάλληλα εκπαιδευτικά προπλάσματα, συνδεδεμένα με ειδικό λογισμικό που παρέχει ακριβή ποσοστιαίο δείκτη αξιολόγησης (%).

Μετά τη λήξη του διαγωνισμού και με βάση τον σχεδιασμό του, προβλέπεται αποτίμηση των αποτελεσμάτων της εφαρμογής του. Τα δεδομένα θα υποστούν κατάλληλη στατιστική επεξεργασία ανά εκπαιδευτική βαθμίδα και ακολούθως θα κοινοποιηθούν στην ιστοσελίδα της Ανθρωπιστικής Οργάνωσης https://kidssavelives.gr/ Συγχρόνως, θα ανακοινωθούν ανωνυμοποιημένα μέσω δημοσίευσης σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, καθώς και σε σχετικά επιστημονικά συνέδρια.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Προβλέπονται διαδικασίες αποτίμησης του Μαθητικού Διαγωνισμού.

Για τον σκοπό αυτόν έχουν δημιουργηθεί εργαλεία αξιολόγησής του τα οποία απευθύνονται στους διαγωνιζόμενους μαθητές/ τριες, τους αναπληρωματικούς μαθητές, τους εκπαιδευτικ ούς, όπως και από τους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών/ τριών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥΣ:

Στο KIDS SAVE LIVES CHAMPIONSHIP, όλοι κερδίζουν ! Όλοι οι διαγωνιζόμενοι μαθητές/ τριες θα λάβουν ένα αναμνηστικό κιτ, το οποίο θα περιλαμβάνει τα εξής: ένα κοντομάνικο μπλουζάκι (στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία του Μαθητικού Διαγωνισμού), μία Βεβαίωση Συμμετοχής και ένα μετάλλιο.

Τα σχολεία που θα ξεχωρίσουν φτάνοντας στις τρίτες θέσεις του μαθητικού διαγωνισμού, τόσο από την Πρωτοβάθμια, όσο και από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα κερδίσουν δωρεάν συμμετοχή σε πέντε (5) πιστοποιημένα σεμινάρια για τη Βασική Υποστήριξη Ζωής ( BLS | ERC ), για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς ή και τους γονείς /κηδεμόνες

Για τα σχολεία που θα διακριθούν στις δεύτερες θέσεις του μαθητικού διαγωνισμού το βραβείο θα είναι συμμετοχή σε δέκα (10) δωρεάν πιστοποιημένα σεμινάρια για τη Βασική Υποστήριξη Ζωής ( BLS | ERC

Τέλος, τα σχολεία που οι μαθητές τριες τους κατόρθωσαν να ανέλθουν στην πρώτη θέση σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο θα κερδίσουν ως έπαθλο από έναν Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή ( AED ) για το σχολείο τους και δέκα (10) δωρεάν συμμετοχές σε πιστοποιημένα σεμινάρια για τη Βασική Υποστήριξη Ζωής ( BLS | ERC

Αθροιστικά θα διατεθούν εβδομήντα πέντε (75) δωρεάν πιστοποιημένα σεμινάρια για τη Βασική Υποστήριξη Ζωής ( BLS | ERC ), όπως επίσης και τρεις (3) Αυτόματοι Εξωτερικοί Απινιδωτές AEDs

ΌΡΟΙ & ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:

H Ανθρωπιστική Οργάνωση Κοινωνίας Πολιτών «KIDS SAVE LIVES - ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ» θα αναλάβει εξ ολοκλήρου τη διαδικασία οργάνωσης και υλοποίησης του Μαθητικού Διαγωνισμού. Δεσμεύεται ότι θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στον διαγωνισμό δεν απαιτείται οικονομική επιβάρυνση των συμμετεχόντων μαθητών/-τριών ή των σχολείων.

Τα μπλουζάκια που θα φορούν οι συμμετέχοντες, τα μετάλλια, τα έπαθλα των νικητών και το ελαφρύ γεύμα για τους συμμετέχοντες και τους συνοδούς τους, παρέχονται εντελώς δωρεάν.

Το κόστος μετακίνησης του εκάστοτε σχολείου προς τον τόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού (Θεσσαλονίκη), καθώς και το κόστος διαμονής των μαθητών/-τριών και των συνοδών τους, εφόσον απαιτηθεί διαμονή, δεν καλύπτεται από τους διοργανωτές.

Η συμμετοχή των μαθητών/-τριων είναι προαιρετική και απαιτείται η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους.

Οι μαθητές/-τριες θα αξιολογούνται σε δεξιότητες Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) σε κατάλληλα προπλάσματα αναζωογόνησης «Little Anne» του οίκου Laerdal, εξοπλισμένα με κατάλληλους αισθητήρες που συνδέονται με το λογισμικό QCPR της Laerdal, το οποίο παρέχει ακριβείς μετρήσεις επιδόσεων και επί τοις εκατό (%) βαθμολογία.

Κλείνοντας, επιθυμούμε να επισημάνουμε ότι μέσα από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «KIDS SAVE LIVES & iSAVElives» το εκπαιδευτικό έτος 2023-2024 εκπαιδεύτηκαν 930 σχολεία.

ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ:

Ανθρωπιστική Οργάνωση Κοινωνίας Πολιτών
«KIDS SAVE LIVES ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ»

Διεύθυνση Φορέα:
Μητροπόλεως 1, Αρναία Χαλκιδικής, ΤΚ 63074, Ελλάδα
web: https://kidssavelives.gr/
e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ | ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

Στεφανάκης Αναστάσιος
Ιδρυτής | Πρόεδρος Ελληνικής Ανθρωπιστικής Οργάνωσης Κοινωνίας Πολιτών KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές, Επιστημονικά Υπεύθυνος Προγράμματος Εκπαίδευσης KIDS SAVE LIVES & iSAVElives, Διασώστης - Πλήρωμα Ασθενοφόρου Ε.Κ.Α.Β. Χαλκιδικής, Course Organizer ERC
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. https://kidssavelives.gr/

Στοιχεία Υπευθύνου Επικοινωνίας (Ονοματεπώνυμο, Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου, Τηλέφωνο):

Αναστάσιος Στεφανάκης, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., 6937 270266

Στη διοργάνωση συμμετέχουν και άλλοι φορείς:

1. Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Διεύθυνση Φορέα:
Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 65, Κτίριο
ZEDA , Θεσσαλονίκη, TK 57001
web: https://kmaked.pde.sch.gr/site/
e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

2. Ιατρικός Σύλλογος Χαλκιδικής

Διεύθυνση Φορέα: Μουσείου 3, Πολύγυρος, Τ.Κ. 63100
Τηλέφωνο : 2371024844
Website : www.ischa.gr
E mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ – ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Αλέξανδρος Κόπτσης
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Χρήστος Ρουμπίδης
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης

Θωμάς Μπαχαράκης
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας

Παναγιώτης Τσιαλούκης
Καρδιολόγος, Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Χαλκιδικής
Συνεργάτης του Ανθρωπιστικού Οργανισμού KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές

Σαμαράς Αναστάσιος
Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Υπουργείο Παιδείας και θρησκευμάτων Ταμίας Ανθρωπιστικού Οργανισμού KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές Course Organizer ERC

Ρούσκα Χρύσα
Νοσηλεύτρια, Instructor ERC, Τμήμα Ερευνών, KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές

ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ:

Χρυσή Δεληγιάννη, Εκπαιδευτικός/Νοσηλεύτρια, Instructor ERC

Καλλή Κουτσίδου, Νοσηλεύτρια, Instructor ERC

Αθανασούλα Ελένη, Εκπαιδευτικός / Πολιτικός Μηχανικός, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Instructor ERC

Κατερίνα Ταούλα, Εκπαιδευτικός, Instructor ERC

Μερσίνα Φιλιανάκη, Εκπαιδευτικός, Instructor ERC

Αλέξανδρος Καρατζάς, Μηχανικός Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου, Instructor ERC

Σχετικά Άρθρα