edu.klimaka.gr

23ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Αθήνας 2020 AMUN

23ο ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ (AMUN) 2020

Αρ.Πρωτ.Φ15.1/31975/Δ2/04-03-2020/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄ - ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ,
ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
-----
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄- ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ, ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
-----
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄- ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
-----
Email : spoudonde(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Βάρλα Ά. (Δ.Ε.)
Παπαδοπούλου Χ. (Δ.Ε.)
Λυμπεροπούλου Φ. (Ε.Α.Ε.)
Μαραγκού Ο. (Ε.Ε.)
Τηλέφωνο : 210-34.43.272 (Δ.Ε.)
: 210-34.43.317 (Δ.Ε.)
: 210-34.42.933 (Ε.Α.Ε.)
: 210-34.42.212 (Ε.Ε.)
Fax : 210-34.43.390

ΘΕΜΑ: «Έγκριση διεξαγωγής του 23ου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών Αθήνας (23rd Athens Model United Nations)» για μαθητές/τριες Δ.Ε. – Μάρτιος 2019 – σχ. έτ. 2019-2020».
Σχετικά έγγραφα: τα με αρ. πρ. 30605/Δ2/03-03-2020 και 30427/Δ2/28-02-2020 εισερχόμενα έγγραφα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Απαντώντας στην από 18-06-2019 επιστολή σας και τα συνημμένα σε αυτήν και σχετικά με το αντικείμενο του θέματος, σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το Απόσπασμα Πρακτικού 11/27-02-2020 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., εγκρίνουμε τη διεξαγωγή του 23ου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών Αθήνας (23rd Athens Model United Nations) που θα πραγματοποιηθεί στις 06, 07 και 08 Μαρτίου 2020, στις εγκαταστάσεις  του ξενοδοχείου Novotel Αθηνών.

Σκοπός του Μ.Η.Ε. είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα, η βελτίωση των ρητορικών ικανοτήτων τους με τη δημόσια έκφραση και την τεκμηριωμένη υποστήριξη των ιδεών τους και τέλος η έρευνα και μελέτη διεθνών θεμάτων και εξελίξεων μέσω μιας τριήμερης άσκησης προσομοίωσης των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Το εν λόγω Μ.Η.Ε. Αθήνας απευθύνεται σε μαθητές/τριες Λυκείου της χώρας.

Για τη μετακίνηση των μαθητών/τριών που θα συμμετάσχουν ισχύουν οι διατάξεις της υπ΄αριθμ.20883/ΓΔ4/12-02-2020 (Β΄ 456) Υ.Α. με θέμα «Εκδρομές-Εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών/τριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας».

Επισημαίνεται ότι η υλοποίηση του 23ου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών Αθήνας (23 rd Athens Model United Nations) για μαθητές/τριες Δ.Ε. του HMUNO-Hellenic Model United Nations Organisation – σχολικού έτους 2019-2020, θα πραγματοποιηθεί με τις εξής απαραίτητες προϋποθέσεις:

  1. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών θα είναι προαιρετική και απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών που θα συμμετέχουν στην εν λόγω δράση.
  2. Στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (HMUNO) δεν θα υπάρχει διαφημιστική τοποθέτηση προϊόντων.
  3. Δεν θα υπάρξει διανομή οποιουδήποτε διαφημιστικού υλικού κατά τη διεξαγωγή της προσομοίωσης.
  4. Να δημοσιοποιηθούν προς το ΙΕΠ τα αποτελέσματα της δράσης καθώς και ο απολογισμός και τα παιδαγωγικά - διδακτικά συμπεράσματα που θα προκύψουν.

Για περισσότερες πληροφορίες τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετάσχουν μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του οργανισμού «Hellenic Model United Nations Organisation (HMUNO)»: http://www.hmuno.org , να απευθύνονται στο email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. , καθώς και να επικοινωνούν με την κ. Παναγιωτίδου Μαριάννα (τηλ. επικ. 6934040029).

Επισυνάπτονται το ενημερωτικό φυλλάδιο με σχετικές πληροφορίες του AMUN 2020, το Πρόγραμμα και η Θεματολογία.

Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις-αποδέκτες στις οποίες κοινοποιείται το παρόν έγγραφο να ενημερώσουν σχετικά τα σχολεία αρμοδιότητάς τους.

Τέλος, σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω Συνέδριο θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ


ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ 23ΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ


Θέματα θα ανακοινωθούν με βάση τις διεθνείς εξελίξεις.

ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ (UNFCCC)

1. Επίβλεψη της προόδου της επίτευξης της Συμφωνίας του Παρισιού υπό το φως της ειδικής έκθεσης (SR15) της ΔΕΑΚ1 και του κινδύνου αιφνίδιων και/ή μη αναστρέψιμων συνεπειών εξαιτίας της ενίσχυσης μηχανισμών θετικής ανάδρασης

2. Παγκόσμια επανεξέταση των πολιτικών μετριασμού και προσαρμογής, με έμφαση στην επισιτιστική ασφάλεια και τις επιπτώσεις των σοβαρών καιρικών φαινομένων εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Επιτροπή για τον Αφοπλισμό και την Διεθνή ασφάλεια

  1. Το ζήτημα της στρατιωτικοποίησης του διαστήματος
  2.  Εξέταση της χρήσης βιολογικών όπλων στον σύγχρονο πόλεμο

Κοινωνική Ανθρωπιστική και Πολιτιστική Επιτροπή

  1. Τα ανθρώπινα δικαιώματα στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη, συμπεριλαμβανομένης της ανατολικής Ιερουσαλήμ και των κατεχόμενων Συριακών Υψωμάτων του Γκολάν
  2. Τα δικαιώματα των παράτυπων μεταναστών στα διεθνή ύδατα

Ειδική Πολιτική Επιτροπή

  1. Αντιμετώπιση της υπάρχουσας κατάστασης των εναπομενόντων μη αυτοδιοικούμενων εδαφών
  2. Απόκριση στη μεταπολεμική κατάσταση στα πρώην κατεχόμενα εδάφη από το Ισλαμικό Κράτος (ISIS)

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

Επιτροπή Για Την Οικονομική Και Κοινωνική Ανάπτυξη

  1. Αναγνώριση των καλύτερων πρακτικών για τη βελτιστοποίηση κόστους-οφέλους από την ιδιωτικοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών
  2. Τρόποι προώθησης της δραστηριότητας των αγορών και της οικονομικής σταθερότητας στα περίκλειστα αναπτυσσόμενα κράτη

Επιτροπή Επιστήμης και Τεχνολογίας για την Ανάπτυξη

  1. Αξιολόγηση των πιθανών κινδύνων από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης
  2. Επανεξέταση των ηθικών επιπτώσεων της χρήσης τεχνικών μεθόδων της «νέας ιατρικής»

Athens Model United Nations 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ;

Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών της Αθήνας (Athens Model United Nations) είναι ένα τριήμερο μαθητικό συνέδριο-προσομοίωση των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συγκεκριμένα προσομοιώνονται οι εργασίες επιτροπών της Γενικής Συνέλευσης, του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Τα ΜΗΕ είναι ένας θεσμός ευρέως διαδεδομένος στο εξωτερικό, πρακτικά από την εποχή της ίδρυσης του ΟΗΕ, καθώς τα εκπαιδευτικά αλλά και τα γενικότερα μαθησιακά οφέλη που μπορούν οι νέοι να αποκομίσουν από αυτά είχαν από νωρίς αναγνωριστεί. Στις μέρες μας, αρκετά σχολεία από την Ελλάδα λαμβάνουν μέρος σε ΜΗΕ τα οποία διοργανώνονται στην Ελλάδα και σε διάφορες χώρες του εξωτερικού.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Αθηνών φτάνει φέτος στη 23η ετήσια σύνοδό του, αποτελώντας έτσι το μακροβιότερο ΜΗΕ σε ολόκληρη τη χώρα. Στις δεκαεννιά ετήσιες συνόδους του ΜΗΕ Αθηνών, οι οποίες έλαβαν χώρα από το 1998 έως και το 2019, έχει λάβει μέρος πάνω από 3.000 μαθητών από περισσότερα από 90 λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, κυρίως από την Αττική, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού.

Η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του πρώτου ΜΗΕ της Αθήνας προήλθε το 1998 από το Κέντρο Πληροφοριών του ΟΗΕ (United Nations Information Center). Ακολούθησαν με επιτυχία πέντε ακόμα σύνοδοι μέχρι το 2002, όταν έπαψε η λειτουργία του Κέντρου. Έκτοτε η διοργάνωση του ΜΗΕ Αθηνών γίνεται εξ ολοκλήρου από μια ομάδα φοιτητών με προηγούμενη συνεργασία με το Κέντρο και με μεγάλη εμπειρία στη διοργάνωση ΜΗΕ και ανάλογων συνεδρίων, υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Το 2010, η οργανωτική ομάδα του ΜΗΕ Αθηνών, που παράλληλα διοργανώνει από το 2002 και το ΜΗΕ Θεσσαλονίκης, προβαίνει στην ίδρυση ενός μη κερδοσκοπικού φορέα με αποκλειστικό αντικείμενο με την διοργάνωση και υποστήριξη των δύο αυτών μαθητικών συνόδων, καθώς και με την γενικότερη προώθηση των ΜΗΕ ως εκπαιδευτικού θεσμού στην Ελλάδα. Πρόκειται για το νεοσύστατο Hellenic Model United Nations Organisation, ο οποίος στελεχώνεται από το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό που τα τελευταία χρόνια διοργανώνει τα ΜΗΕ Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

ΓΙΑΤΙ;

Πρωταρχικός εκπαιδευτικός στόχος του συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα τα οποία έχουν τεθεί επί τάπητος στα αντίστοιχα όργανα του ΟΗΕ και αφορούν σε ζητήματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού καθώς και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Η γνώση που αποκομίζουν οι νέοι μέσα από τη μελέτη και την έρευνα των διεθνών θεμάτων, προβλημάτων και εξελίξεων δύναται να καταστεί χρήσιμη για τη μετέπειτα πορεία τους.

Τα παράπλευρα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές περιλαμβάνουν τη βελτίωση των ρητορικών τους ικανοτήτων μέσω της δημόσιας έκφρασης των ιδεών τους αλλά και της τεκμηριωμένης υποστήριξής τους, κάτι το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της «δημόσιας συζήτησης κατά αντιπαράθεση» και την εξάσκηση και βελτίωση της αγγλικής γλώσσας στον προφορικό αλλά και στο γραπτό λόγο, καθώς σε όλες τις συζητήσεις και τα έγγραφα που καταρτίζονται κατά τη διάρκεια του συνεδρίου γίνεται χρήση της αγγλικής γλώσσας, μιας από τις επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ. Μεγάλη έμφαση δίνεται στο σεβασμό στο συνομιλητή-«αντιπάλο» και στην αναγωγή του διαλόγου σε μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.

Τέλος, οι έφηβοι που συμμετέχουν στο ΜΗΕ έχουν μία μοναδική ευκαιρία να γνωριστούν με συνομήλικούς τους και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τα ζητήματα που απασχολούν στις μέρες μας την παγκόσμια σκηνή σε ένα περιβάλλον τελείως διαφορετικό από το σχολικό.

ΠΩΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το κάθε σχολείο που αποφασίζει να συμμετάσχει αναλαμβάνει την εκπροσώπηση κάποιου κράτους-μέλους του ΟΗΕ ή κάποιου διεθνούς ή μη κυβερνητικού οργανισμού.

Οι εργασίες του συνεδρίου χωρίζονται σε διάφορες επιτροπές οι οποίες αντιστοιχούν σε πραγματικές επιτροπές του ΟΗΕ και πραγματεύονται ζητήματα τα οποία έχουν συζητηθεί ή συζητούνται τη δεδομένη χρονική περίοδο από τα σώματα του Οργανισμού. Η επιλογή των θεμάτων γίνεται με γνώμονα τόσο την κάλυψη της διεθνούς επικαιρότητας, όσο και την ανάδειξη ζητημάτων που διαφεύγουν – παρά τη σοβαρότητά τους – της κάλυψης των μέσων ενημέρωσης. Κάθε ένας από τους συμμετέχοντες στο μαθητές, εκπροσωπεί τη χώρα που έχει αναλάβει το σχολείο του σε μία από αυτές τις επιτροπές.

Είναι προφανές, από την προσομοιωτική φύση του συνεδρίου, ότι οι μαθητές εντός των επιτροπών δεν υποστηρίζουν τις προσωπικές τους απόψεις, αλλά τις θέσεις της χώρας που εκπροσωπούν, μπαίνοντας έτσι στο ρόλο των διπλωματών. Για το λόγο αυτό, μία από τις βασικότερες υποχρεώσεις των συμμετεχόντων είναι να έχουν μελετήσει διεξοδικά τη γενικότερη πολιτική που ακολουθεί η χώρα που εκπροσωπούν αλλά και ειδικότερα τις απόψεις που υποστηρίζει σχετικά με τα θέματα των επί μέρους επιτροπών.

Σκοπός της κάθε επιτροπής είναι η υιοθέτηση ενός ψηφίσματος (resolution) στα πρότυπα της μορφής των ψηφισμάτων του ΟΗΕ. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας εξόχως δυναμικής διαδικασίας άτυπων και επισήμων συζητήσεων που δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να δημιουργήσουν συμμαχίες και να επιδιώξουν από κοινού λύσεις στα υπό συζήτηση προβλήματα.

Τα προεδρεία των επιτροπών στελεχώνουν επίσης μαθητές λυκείου, οι οποίοι διαθέτουν προηγούμενη εμπειρία σε συνέδρια ΜΗΕ και επιλέγονται μέσα από μια διαδικασία συνεντεύξεων, ενώ παρακολουθούν και ορισμένο αριθμό προπαρασκευαστικών συναντήσεων με μέλη της οργανωτικής ομάδας πριν από το συνέδριο. Το κάθε προεδρείο αναλαμβάνει το απαιτητικό έργο της διεύθυνσης της συζήτησης που γίνεται σε κάθε επιτροπή, ενώ παράλληλα βοηθά τους συμμετέχοντες μαθητές σε τυχόν διαδικαστικής φύσεως ζητήματα που προκύπτουν.

Τέλος στο ΜΗΕ Αθηνών λειτουργεί και μια μικρή «δημοσιογραφική» ομάδα, αποτελούμενη από 6-7 μαθητές. Αυτοί, δουλεύοντας πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, εκδίδουν συνολικά τρία τεύχη, τα οποία καλύπτουν τις εξελίξεις σε κάθε επιτροπή.

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΜΗΕ ΑΘΗΝΩΝ

Τα εκπαιδευτικά ωφέλη που μπορεί να αποκομίσει ένας μαθητής συμμετέχοντας στο ΜΗΕ Αθηνών είναι πολλά και ποικίλα. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο διαφορετικό ρόλο που καλείται ο κάθε ένας μαθητής να επιτελέσει εντός της επιτροπής στην οποία ανήκει ως ξεχωριστό και μοναδικό μέλος μιας διπλωματικής αποστολής. Η λειτουργία και η επιτυχία της συνόδου του ΜΗΕ εξαρτάται επί της ουσίας από τη συμμετοχή και συμβολή καθενός συμμετέχοντα. Και αυτό αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την καλύτερη προετοιμασία και ενεργότερη εμπλοκή του κάθε μαθητή πριν το συνέδριο αλλά και κατά τη διάρκεια των τριών ημερών της συνόδου.

Πιο συγκεκριμένα όμως οι μαθητές που συμμετέχουν στο ΜΗΕ Αθηνών κερδίζουν:

  • γνώσεις σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα. Πρωταρχικός εκπαιδευτικός στόχος του συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα τα οποία απασχολούν τα αντίστοιχα όργανα του ΟΗΕ και αφορούν σε ζητήματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού καθώς και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Η γνώση που αποκομίζουν οι νέοι μέσα από τη μελέτη και την έρευνα των διεθνών θεμάτων, προβλημάτων και εξελίξεων δύναται να καταστεί χρήσιμη για τη μετέπειτα πορεία τους. Παράλληλα τους εφοδιάζει με γνώσεις που δύσκολα θα αποκόμιζαν από το σχολείο ενώ αναδεικνύει και θέματα που σπάνια καλύπτονται από τα ΜΜΕ.
  • γνώσεις σχετικά με τις διεθνείς σχέσεις και τη λειτουργία των υπερεθνικών οργανισμών. Στους μαθητές δίνεται μια προνομιακή ευκαιρία να κατανοήσουν πώς λαμβάνονται σημαντικές αποφάσεις σε διεθνές επίπεδο. Μαθαίνουν για την ιστορία, τα όργανα και τον τρόπο λειτουργίας του σημαντικότερου υπερεθνικού οργανισμού, ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουν πώς συνεργάζονται και συναποφασίζουν τα κράτη επίσημα, αλλά και παρασκηνιακά.
  • ένα μάθημα δημοκρατίας. Οι μαθητές συμμετέχουν έμπρακτα κατά τη διάρκεια του συνεδρίου σε ποικίλες διαδικασίες – ακρογωνιαίους λίθους της δημοκρατίας. Ο διάλογος, η συνεργασία, η αντιπαράθεση, η σύνθεση απόψεων, ο σεβασμός του αντιπάλου και της διαφορετικότητας και φυσικά η ψηφοφορία είναι ορισμένες εμπειρίες που έχουν οι συμμετέχοντες μαθητές στο ΜΗΕ Αθηνών.

Πέρα από όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, το ΜΗΕ έχει μια σειρά από συμπληρωματικά ωφέλη για τους συμμετέχοντες. Δίνει την ευκαιρία στους μαθητές:

  • να κάνουν έρευνα.
    Προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή των μαθητών είναι η μελέτη της πολιτικής της χώρας που εκπροσωπούν, αλλά και των θεμάτων που θα συζητηθούν στην κάθε επιτροπή. Για τους περισσότερους μαθητές Λυκείου η διαδικασία της έρευνας είναι πρωτόγνωρη. Ενθαρρύνεται η κριτική διερεύνηση της προς συζήτηση θεματολογίας, καθώς οι μαθητές χρειάζεται να έχουν την κατά το δυνατόν σφαιρικότερη επαφή με το αντικείμενο και να αναζητήσουν πηγές πληροφοριών που να καλύπτουν όλο το φάσμα θέσεων και απόψεων για κάθε θέμα. Η έρευνα γίνεται συνήθως μέσα από το διαδίκτυο, ενώ η οργανωτική επιτροπή παρέχει κάθε χρόνο ανανεωμένους οδηγούς προς βοήθεια των μαθητών και διοργανώνει συναντήσεις με κάθε σχολείο για την ενημέρωση των νέων συμμετεχόντων. Επίσης είθισται οι υπεύθυνοι καθηγητές σε κάθε σχολείο να οργανώνουν επισκέψεις στην πρεσβεία της χώρας την οποία θα εκπροσωπούν οι μαθητές στο συνέδριο, όπου δίνεται η ευκαιρία στους νέους να συνομιλήσουν με διπλωμάτες.
  • να δράσουν εκτός του στενού σχολικού πεδίου.
    Το ΜΗΕ Αθηνών αποτελεί μια εξωσχολική δραστηριότητα, με έντονα όμως εκπαιδευτικά οφέλη για τους μαθητές. Οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν και να προετοιμαστούν για θέματα ως επί το πλείστον εκτός του σχολικού τους προγράμματος. Επιπλέον αποκτούν μια νέα, αρκετά πιο δημιουργική και διαδραστική σχέση με τους καθηγητές που τους συνοδεύουν. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες ζουν την εμπειρία μίας κοινοβουλευτικής διαδικασίας υπό την καθοδήγηση ενός προεδρείου που αποτελείται από συνομήλικούς τους, εμπειρία διαφορετική από αυτή που έχουν εντός της σχολικής τάξης. Τέλος, το ΜΗΕ Αθηνών δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα· το σχολείο, άλλα και άλλες εξωσχολικές διοργανώσεις, έχουν στόχο τη διάκριση και επιβράβευση των καλύτερων από τους συμμετέχοντες. Στο ΜΗΕ Αθηνών δεν υφίσταται ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών ή των σχολείων. Κάθε ένας από τους συμμετέχοντες με τρόπο διαφορετικό συμβάλλει στις εργασίες του συνεδρίου και επιβραβεύεται μέσα από τα αποτελέσματα της ομαδικής συνεργασίας του με τους υπόλοιπους μαθητές της επιτροπή του.
  • να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες.
    Μέρος της προσομοίωσης αποτελεί ο διάλογος και η αντιλογία. Οι μαθητές παίζοντας το ρόλο διπλωματών καλούνται να επιχειρηματολογήσουν υπέρ των θέσεων και πολιτικών των χωρών που εκπροσωπούν, σε διάφορες φάσεις του συνεδρίου· κατά τη διάρκεια των ανεπίσημων διαβουλεύσεων (lobbying), μπροστά στην επιτροπή τους αλλά και στη Γενική Συνέλευση. Τους δίνεται δηλαδή η ευκαιρία να εκφραστούν δημόσια και να υποστηρίξουν τις θέσεις τους μπροστά σε μικρά και μεγάλα ακροατήρια.
  • να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα.
    Το ΜΗΕ Αθηνών, όπως και η πλειοψηφία των αντίστοιχων προσομοιώσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό, λαμβάνουν χώρα στα Αγγλικά, μια από τις επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ. Δίνεται λοιπόν η δυνατότητα στους μαθητές να βελτιώσουν τις γνώσεις τους, διαβάζοντας κατά τη διάρκεια της έρευνας, μιλώντας και γράφοντας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου στα Αγγλικά. Για πολλούς από τους συμμετέχοντες μάλιστα είναι η πρώτη φορά που καλούνται να συνομιλήσουν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια ξένη γλώσσα. Κατ’ επέκταση το ΜΗΕ Αθηνών συμβάλλει στην – πέρα των συμβάσεων ενός μαθήματος – εξάσκηση των μαθητών στα Αγγλικά.
  • να συναναστραφούν με συνομηλίκους τους
    . Εκτός των συνηθισμένων πλαισίων, οι νέοι που συμμετέχουν στο ΜΗΕ έρχονται σε επαφή με άλλους έφηβους από διαφορετικές περιοχές τις Αττικής αλλά και από χώρες του εξωτερικού. Επίσης στο ΜΗΕ Αθηνών υπάρχει μια σύνθεση μαθητών από δημοσία και ιδιωτικά σχολεία που δε συναντάται στις υπόλοιπες αντίστοιχες προσομοιώσεις, και που η εμπειρία έχει αποδείξει ως ιδιαίτερα καρποφόρα και ενδιαφέρουσα.

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Την οργανωτική ομάδα του ΜΗΕ Αθηνών αποτελεί ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, οι οποίοι είχαν στο παρελθόν λάβει μέρος στην προκείμενη συνέλευση και είχαν συνεργαστεί με το Κέντρο Πληροφοριών του ΟΗΕ. Στην πρωτοβουλία και την εθελοντική εργασία αυτών των φοιτητών οφείλεται η επιβίωση του ΜΗΕ Αθηνών μετά την παύση της λειτουργίας του Κέντρου το 2003.

Έχοντας οργανώσει με επιτυχία 11 συνόδους του ΜΗΕ Αθηνών και 12 του ΜΗΕ Θεσσαλονίκης, ίδρυσαν το 2010 το Hellenic Model United Nations Organisation, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που αναλαμβάνει και επισήμως την διοργάνωση των συνελεύσεων και την προώθηση του θεσμού σε νέα σχολεία, ενώ στόχος είναι και να συμπεριληφθεί επίσημα το ΜΗΕ στον κατάλογο των σχολικών δραστηριοτήτων.

Πιο συγκεκριμένα τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής αναλαμβάνουν κάθε χρόνο όλες τις εργασίες που απαιτούνται για την πραγματοποίηση του ΜΗΕ Αθηνών: τη σύνταξη του προγράμματος και της θεματολογίας, την επιλογή και εκπαίδευση των προεδρείων, την ενημέρωση και υποστήριξη των σχολείων, την επαφή με το Υπουργείο Παιδείας και τη διαχείριση των εργασιών της συνόδου.

Τα έξοδα για τη διοργάνωση του ΜΗΕ Αθηνών καλύπτονται αποκλειστικά από τη συνεισφορά των συμμετεχόντων σχολείων. Τα χρήματα που συγκεντρώνονται καλύπτουν τη μίσθωση του συνεδριακού χώρου, την παροχή μικρού γεύματος για όλους τους συμμετέχοντες και τα αναλώσιμα (φωτοτυπίες, έκδοση πιστοποιητικών συμμετοχής κ.ά.).

Για να επικοινωνήσετε με την Οργανωτική Ομάδα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ακόλουθης διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Σχετικά Άρθρα