edu.klimaka.gr

Κριτήρια Απόσπασης Εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκά Σχολεία

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΆ ΣΧΟΛΕΙΑ

Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 1165/2025

Αριθμ. 26754/H2
Διαδικασία επιλογής διδακτικού προσωπικού και υποψηφίων στελεχών διοίκησης για τα Ευρωπαϊκά Σχολεία.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: Οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133.
2. Τις παρ. 7, 8, και 9 του άρθρου 16, του ν. 4415/2016 «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» (Α’ 159).
3. Τον ν. 3025/2002 «Κύρωση της Σύμβασης για το καταστατικό των Ευρωπαϊκών Σχολείων».
4. Τον ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136).
5. Το π.δ. 50/2001 «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα» (Α’ 39).
6. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
7. Το π.δ. 81/2019 (Α’ 119) «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων».
8. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121)
9. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
10. Την υπό στοιχεία Φ. 821/74513/Η2/8-5-2017 υπουργική απόφαση «Καθορισμός προσόντων, όρων, κριτηρίων, οργάνων, τρόπου επιλογής, διαδικασίας απόσπασης εκπαιδευτικού προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και στα σχολεία Διεθνών Οργανισμών και διάρκεια αυτής» (Β’ 1742).
11. Τον Κανονισμό Γενικών Κανόνων των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Ref: 2014-03-D-14-en-10).
12. Τη Μεταρρύθμιση του Συστήματος των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Ref.: 2009-D-353-en-4).
13. Τον Κανονισμό για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία (Ref.: 2011-04-D-14-en-13).
14. Τον Κανονισμό εφαρμογής για την τοποθέτηση και την Αξιολόγηση των Διευθυντών και των Αναπληρωτών Διευθυντών των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Ref.: 2009-D-422-en-5).
15. Τον Κανονισμό εφαρμογής για την τοποθέτηση και την Αξιολόγηση των Βοηθών Αναπληρωτών Διευθυντών των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Ref.: 2019-12-D-31-en-1).
16. Την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/63/20654/Β1/23-2-2022 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 της Γενική Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ. και το γεγονός, ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,

αποφασίζουμε:

Καθορίζουμε τα προσόντα, τους όρους, τα κριτήρια, τα όργανα, τον τρόπο επιλογής, τη διαδικασία και την χρονική διάρκεια της απόσπασης του εκπαιδευτικού προσωπικού, εποπτικού προσωπικού και των στελεχών διοίκησης στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, ως εξής:

Άρθρο 1
Προσόντα, όροι, διάρκεια απόσπασης Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Προσωπικό (Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Νηπιαγωγοί, Εκπαιδευτικοί Σύμβουλοι, Βιβλιοθηκονόμοι)

1. Υποψήφιοι για απόσπαση στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και τα σχολεία διεθνών οργανισμών είναι μόνιμοι δημόσιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν άριστη γνώση μιας από τις γλώσσες αγγλική, γαλλική, γερμανική και αυξημένα τυπικά προσόντα σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 16 του ν. 4415/2016 (Α’ 159) και τον Κανονισμό για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία (Ref.: 2011-04-D-14-en-13).

2. Το «Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Προσωπικό» που διορίζεται, τοποθετείται ή αποσπάται σε Ευρωπαϊκά Σχολεία, αναφέρεται στα άρθρα 1, 6β και 10 του Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία.

Ειδικότερα, στη διαδικασία επιλογής μετέχουν μόνιμοι δημόσιοι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Έχουν άριστη γνώση της επίσημης γλώσσας της χώρας στην οποία λειτουργούν τα Ευρωπαϊκά Σχολεία ή μιας από τις γλώσσες εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων (αγγλική, γαλλική, γερμανική). Τα αποδεικτικά γλωσσομάθειας που πιστοποιούν την άριστη γνώση της ξένης γλώσσας και θα πρέπει να υποβληθούν από τον υποψήφιο, είναι όσα προβλέπονται, σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα» (Α’ 39).

β) Εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, οι οποίοι διαθέτουν τουλάχιστον τετραετή συνολική και αναγνωρισμένη διδακτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα, μέχρι τις 31 Αυγούστου του σχολικού έτους κατά το οποίο υποβάλλεται η σχετική αίτηση. Στην προϋπηρεσία προσμετράται τυχόν παράλληλη υπηρέτηση σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης.

γ) Έχουν πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α’ επιπέδου, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το ΑΣΕΠ.

3. Η θητεία απόσπασης είναι μέχρι εννέα (9) έτη με την επιφύλαξη των άρθρων 28 έως και 35 του Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και των Κανονισμών για το διορισμό και την Αξιολόγηση των Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών.

Η θητεία υποδιαιρείται σε 3 περιόδους, σύμφωνα με τον Κανονισμό για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία:

  • μία πρώτη, δοκιμαστική, περίοδο δύο ετών. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους θα πραγματοποιείται αξιολόγηση,
  • μία δεύτερη περίοδο τριών ετών. Κατά τη διάρκεια του πέμπτου έτους θα πραγματοποιείται μια δεύτερη αξιολόγηση,
  • τέλος, μετά και τη δεύτερη θετική αξιολόγηση, ακολουθεί μία τρίτη περίοδος τεσσάρων ετών.

Για τους σκοπούς της παρούσας και των άρθρων 28 και 29 (α) (iii) και (iv) του Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία θεωρείται ότι ο χρόνος απόσπασης του εκπαιδευτικού λογίζεται από την έναρξη του πρώτου έτους απόσπασης, αν ο χρόνος ανάληψης υπηρεσίας του εκπαιδευτικού πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της περιόδου από 1ης Σεπτεμβρίου έως και 31ης Δεκεμβρίου αυτού του πρώτου έτους απόσπασης. Στην περίπτωση που η απόσπαση πραγματοποιείται από την 1η Ιανουαρίου και μετά, η απόσπαση για τους σκοπούς της παρούσας και των άρθρων 28 και 29(α)(iii) και (iv), όπως ανωτέρω, θεωρείται ότι έχει πραγματοποιηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου του επόμενου σχολικού έτους. Στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να χορηγείται η παράταση ενός έτους που αναφέρεται παραπάνω μετά το τέλος των εννέα ετών.

4. Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για επιλογή, εκπαιδευτικός ο οποίος τελεί σε διαθεσιμότητα ή αργία ή έχει καταδικαστεί τελεσιδίκως για τα αδικήματα της παρ. 1 του άρθρου 8 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26) ή του έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών τεσσάρων (4) μηνών, για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα μέχρι τη διαγραφή της ποινής κατά το άρθρο 145 του ίδιου Κώδικα.

Άρθρο 2
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων Όργανα επιλογής

1. Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκδίδει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία που δημιουργούνται από τη διακοπή ή τη μη ανανέωση ή/και τη λήξη απόσπασης εκπαιδευτικού/ών, ή για την κάλυψη νέων θέσεων που δημιουργούνται με απόφαση του Ανώτατου Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Σχολείων.

2. Η πλήρωση των κενών θέσεων γίνεται με απόσπαση εκπαιδευτικών μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατά κλάδο, ειδικότητα και προτίμηση της χώρας-έδρας του Σχολείου, σύμφωνα με τις διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντος Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία σε συνδυασμό με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου. Ο τελικός αξιολογικός πίνακας που καταρτίζεται κατά κλάδο, ειδικότητα και ευρωπαϊκό σχολείο για το σκοπό αυτό ισχύει για δυο (02) ημερολογιακά έτη από την κύρωσή του.

3. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκδίδεται προς κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών κλάδων που ανακοινώνονται από τα Ευρωπαϊκά Σχολεία και δημοσιεύεται, μέσω ανάρτησης, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.).

4. Οι αιτήσεις των υποψηφίων υποβάλλονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Γενικής Διεύθυνσης ΔΕΘ-ΠΟΔΕ με τον τρόπο που ορίζεται με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με την οποία επίσης ορίζονται αναλυτικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση του υποψηφίου, προς διακρίβωση και μοριοδότηση των οριζομένων κριτηρίων, σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 6. Η αίτηση υποψηφιότητας υπέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης. Η ακρίβεια των στοιχείων που αναφέρονται στην αίτηση - δήλωση μπορεί να ελεγχθεί με βάση το αρχείο άλλων υπηρεσιών (παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986).

5. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, συγκροτείται:

A. Τριμελής επιτροπή αξιολόγησης και μοριοδότησης των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, η σύνθεση της οποίας έχει ως εξής:

  • Ο Εθνικός Επιθεωρητής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης βαθμίδας, με αναπληρωτή του αυτόν της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή, αντίστοιχα, ο Εθνικός Επιθεωρητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί γι’ αυτή τη βαθμίδα, με αναπληρωτή του αυτόν της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Ο Διευθυντής ή Αναπληρωτής Διευθυντής της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, Προϊστάμενο ή Αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας Διεύθυνσης, ως μέλος.
  • Ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) ως μέλος με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ή ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Β. Πενταμελής επιτροπή αξιολόγησης και μοριοδότησης της προφορικής συνέντευξης των υποψηφίων, και κατάρτισης του τελικού αξιολογικού πίνακα, η σύνθεση της οποίας έχει ως εξής:

  • Ο Εθνικός Επιθεωρητής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης βαθμίδας, με αναπληρωτή του αυτόν της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή, αντίστοιχα, ο Εθνικός Επιθεωρητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί για αυτή τη βαθμίδα, με αναπληρωτή του αυτόν της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Ο Διευθυντής ή ο Αναπληρωτής Διευθυντής της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, Προϊστάμενο ή Αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας Διεύθυνσης, ως μέλος.
  • Ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) ως μέλος με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ή ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Σχολικοί Σύμβουλοι:
    Δύο από τους κλάδους ΠΕ02 (Φιλολόγων) ή ΠΕ03 (Μαθηματικών) ή ΠΕ04 (Φυσικών Επιστημών), όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Ένας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με έναν εκ των ανωτέρω της Δευτεροβάθμιας, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους, ως μέλη.

Στην επιτροπή αξιολόγησης της συνέντευξης των υποψηφίων, μπορεί να προσκαλείται και να παρευρίσκεται, ως παρατηρητής -χωρίς δυνατότητα μοριοδότησης- ένας Διευθυντής ή Υποδιευθυντής Ευρωπαϊκού Σχολείου. Τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής του θα καλύπτονται από το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Σχολείο.

Γ. Τριμελής επιτροπή ενστάσεων, με αποστολή την εξέταση των τυχόν ενστάσεων που θα υποβληθούν από τους υποψήφιους. H επιτροπή αποφαίνεται αιτιολογημένα επί των ενστάσεων και η σύνθεσή της έχει ως εξής:

  • Ένας νομικός σύμβουλος ή Πάρεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ως Πρόεδρος.
  • Ο Διευθυντής ή ο Αναπληρωτής Διευθυντής της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε. Μ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, Προϊστάμενο ή Αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας Διεύθυνσης, ως μέλος.
  • Ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) ως μέλος με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ή ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

6. Χρέη δύο (2) γραμματέων καθώς και των αναπληρωτών/τριών τους ασκούν υπάλληλοι της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. διοικητικοί ή εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ορίζονται με την ίδια υπουργική απόφαση συγκρότησης των Επιτροπών.

7. Η θητεία των μελών της επιτροπής και των γραμματέων της προηγουμένης παραγράφου, ορίζεται διετής. Κατ’ εξαίρεση, παρατείνεται αυτοδικαίως, εφόσον κατά τη λήξη της θητείας της βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών προς απόσπαση, για όσο χρόνο απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου της, με τη δημοσίευση του τελικού αξιολογικού πίνακα που θα συντάξει στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζονται οι εξεταστές των ξένων γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων (αγγλική, γαλλική, γερμανική) οι οποίοι θα έχουν την ιδιότητα του Σχολικού Συμβούλου αντίστοιχης ειδικότητας για κάθε εξεταζόμενο μάθημα με τον νόμιμο αναπληρωτή τους.

Άρθρο 3
Κρίση, επιλογή και τοποθέτηση

1. Η τριμελής επιτροπή αξιολόγησης των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, στο πρώτο στάδιο της διαδικασίας:

α) Αντιπαραβάλλει (διοικητική επαλήθευση) τα στοιχεία της αίτησης με το περιεχόμενο των φακέλων των δικαιολογητικών. Προσόντα που αναφέρονται στην αίτηση αλλά δεν τεκμηριώνονται με την υποβολή των αντίστοιχων δικαιολογητικών δεν θα ληφθούν υπόψη και δεν θα μοριοδοτηθούν για την τελική κατάταξη των υποψηφίων. Ακολούθως, διαπιστώνει ποιοι από τους υποψηφίους έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής και ποιοι αποκλείονται και καταρτίζει σχετικούς πίνακες (Α’ και Β, αντίστοιχα), τους οποίους κοινοποιεί στην ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., προκειμένου να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.).

β) Ο πίνακας της πρώτης περίπτωσης της προηγούμενης παραγράφου (πίνακας Α) καταρτίζεται αλφαβητικά, παρατίθεται δε σε αυτόν, παραπλεύρως του ονόματος εκάστου υποψηφίου, το σύνολο των μονάδων που προκύπτουν από τα μοριοδοτούμενα κριτήρια του επόμενου άρθρου, ανά κατηγορία κριτηρίων.

γ) Ο αλφαβητικός πίνακας των υποψηφίων αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

2. Τυχόν ενστάσεις κατά των ανωτέρω πινάκων υποβάλλονται ηλεκτρονικά ενώπιον της Επιτροπής Ενστάσεων σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών από την επομένη της ανάρτησής τους στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ενστάσεις κατά του πίνακα συνολικά, ή κατά του συνόλου των υποψηφίων που προηγούνται του ενιστάμενου, απορρίπτονται. Ενστάσεις που υποβάλλονται στην υπηρεσία μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής ή ενστάσεις που έχουν περιέλθει στην υπηρεσία με άλλον τρόπο από αυτόν που περιγράφεται στην παρούσα, θεωρούνται άκυρες και δεν εξετάζονται.

3. Οι αξιολογικοί πίνακες αναδιαμορφώνονται σύμφωνα με τα αποτελέσματα/πορίσματα επί των ενστάσεων της Επιτροπής και δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

4. Ακολούθως, η πενταμελής επιτροπή ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων που συγκαταλέγονται στον πίνακα των υποψηφίων, οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα στην προφορική εξέταση των ξένων γλωσσών και στην προφορική συνέντευξη, καθώς και τον τόπο και τρόπο πραγματοποίησής τους. Οι συνεντεύξεις των υποψήφιων μπορούν να διενεργούνται και μέσω τηλεδιάσκεψης, σε μέρα και ώρα που θα ορίζει η αρμόδια Επιτροπή. Σε κάθε περίπτωση, οι ημερομηνίες της προφορικής συνέντευξης και ο τόπος και τρόπος πραγματοποίησής τους αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. όπου επίσης γνωστοποιείται στους υποψηφίους ότι η εξέτασή τους στις ξένες γλώσσες και η προφορική συνέντευξη ηχογραφούνται. Η υπηρεσία τηρεί αρχείο εικόνας και ήχου. Στη συνέντευξη καλείται το πενήντα τοις εκατό (50%), με στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα, των υποψηφίων που έχουν συμπεριληφθεί στους αξιολογικούς πίνακες της παρ. 3, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο αριθμό αξιολογικών μονάδων, και αριθμός υποψηφίων τουλάχιστον τριπλάσιος από τον αριθμό των προκηρυσσόμενων θέσεων. Στο πρακτικό της Επιτροπής αναφέρεται συνοπτικά το περιεχόμενο της συνέντευξης.

5. Η αξιολόγηση της γνώσης ξένης γλώσσας στον προφορικό λόγο, από τους εξεταστές που ορίζονται στην παρ. 8 του άρθρου 2, η οποία αντιστοιχεί στα δηλωθέντα από τον υποψήφιο πτυχία γλωσσομάθειας, προηγείται χρονικά της συνέντευξης. Στην συνέντευξη προσέρχονται αποκλειστικά οι υποψήφιοι που έχουν διασφαλίσει τη βάση των πέντε (05) μονάδων στην προαπαιτούμενη ξένη γλώσσα. Κατά την συνέντευξη, ο υποψήφιος αξιολογείται στους άξονες της περ. γ’ της ενότητας Γ’ του άρθρου 4.

6. Μετά το πέρας της συνέντευξης όλων των υποψηφίων, η πενταμελής επιτροπή παραδίδει στην αρμόδια Διεύθυνση αξιολογική κρίση με βαθμολογία, η οποία αιτιολογείται στα Φύλλα Αξιολόγησης που συντάσσονται από τα μέλη της Επιτροπής για κάθε υποψήφιο ξεχωριστά, αφού συνυπολογίσει τις μονάδες των κριτηρίων του άρθρου 4 και την συνέντευξη των υποψηφίων, προκειμένου να καταρτιστούν με αξιολογική σειρά πίνακες επιλογής κατά κλάδο, ειδικότητα και Ευρωπαϊκό Σχολείο. Οι υποψήφιοι που δεν προσέρχονται στην προφορική συνέντευξη αποκλείονται από την διαδικασία επιλογής.

7. Σε περίπτωση ισοβαθμίας προηγείται κατά σειρά ο υποψήφιος που έχει:

α) Άριστη γνώση της επίσημης ή μίας από τις επίσημες γλώσσες της χώρας ή της περιοχής όπου εδρεύει το σχολείο, όταν αυτή δεν είναι μία εκ των τριών γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων (αγγλική, γαλλική, γερμανική),

β) άριστη γνώση μίας δεύτερης εκ των τριών γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων,

γ) διδακτορικό δίπλωμα (άρθρο 4 Α α’),

δ) μεταπτυχιακό δίπλωμα (άρθρο 4 Α β’),

ε) μεγαλύτερη διδακτική προϋπηρεσία,

στ) υψηλότερη γνώση των νέων τεχνολογιών.

8. Οι προσωρινοί πίνακες των παραγράφων 3 και 4 υποβάλλονται από τον/την Πρόεδρο της πενταμελούς επιτροπής αξιολόγησης και μοριοδότησης των τυπικών προσόντων, στη ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., η οποία τους αναρτά στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

9. Τυχόν ενστάσεις κατά των ανωτέρω πινάκων υποβάλλονται ηλεκτρονικά ενώπιον της επιτροπής ενστάσεων σε προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών από την επομένη της ανάρτησής τους στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

10. Τα αποτελέσματα/πορίσματα της επιτροπής ενστάσεων παραδίδονται στην πενταμελή επιτροπή αξιολόγησης και μοριοδότησης των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, προκειμένου, βάσει αυτών, να συνταχθούν οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες, τους οποίους διαβιβάζει εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την κατάρτισή τους δια της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων προς κύρωση. Μετά την κύρωσή τους αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. και ισχύουν για δύο (2) ημερολογιακά έτη από την κύρωσή τους.

11. Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων οι εγγεγραμμένοι στους κυρωθέντες αξιολογικούς πίνακες τοποθετούνται σε κενές θέσεις εκπαιδευτικών των Ευρωπαϊκών Σχολείων και των σχολείων των Διεθνών Οργανισμών, λαμβανομένων υπόψη των δηλώσεων των θέσεων προτίμησης.

12. Ο επιλεγείς για την τοποθέτηση εκπαιδευτικός, ενημερώνεται με μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από την ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., το οποίο κοινοποιείται και στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται οργανικά. Ο εκπαιδευτικός υποχρεούται, εντός τριών (03) ημερών από την έγγραφη ενημέρωσή του από την ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., να αποδεχθεί την τοποθέτησή του με μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-mail), κοινοποιούμενο στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης όπου υπάγεται οργανικά. Μετά την άπρακτη πάροδο της ανωτέρω προθεσμίας διαγράφεται οριστικά από τον πίνακα και στην προς κάλυψη θέση τοποθετείται ο επόμενος στον πίνακα εκπαιδευτικός.

Άρθρο 4
Κριτήρια Επιλογής

Η διαδικασία επιλογής διακρίνεται σε δυο στάδια. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση των τυπικών προσόντων των υποψηφίων. Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει την συνέντευξη των υποψηφίων. Η επιτροπή ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε συνέντευξη. Στη συνέντευξη καλείται το πενήντα τοις εκατό (50%), με στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα, των υποψηφίων που έχουν συμπεριληφθεί στους αξιολογικούς πίνακες του άρθρου 3, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο αριθμό αξιολογικών μονάδων, και αριθμός υποψηφίων τουλάχιστον τριπλάσιος από τον αριθμό των προκηρυσσόμενων θέσεων.

Τα κριτήρια επιλογής για την απόσπαση του εκπαιδευτικού και εποπτικού προσωπικού της παρ. 2 του άρθρου 1 στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και στα σχολεία των Διεθνών Οργανισμών διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες και αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες (μόρια) ως εξής:

Α. Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και συγκρότηση

Τίτλος

Μονάδες

α) Διδακτορικό δίπλωμα

5

β) Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (master) ή άλλο ισότιμο

3

Το δεύτερο διδακτορικό μοριοδοτείται με τρείς (3) μονάδες. Το δεύτερο μεταπτυχιακό μοριοδοτείται με μια (1) μονάδα.

 

γ) Δεύτερο πανεπιστημιακό πτυχίο

2

δ) Τίτλος διδασκαλείου μετεκπαίδευσης

2

ε) Γνώση ξένης γλώσσας

 

ε.1) Επίσημη γλώσσα της χώρας έδρας του σχολείου

 

i) επίπεδο Γ2

5

ii) επίπεδο Γ1

4

iii) επίπεδο Β2

2,5

ε.2) Γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας (Αγγλικά - Γαλλικά - Γερμανικά)

 

i) επίπεδο Γ2

4

ii) επίπεδο Γ1

3

iii) επίπεδο Β2

1,5

στ) Γνώση τρίτης ξένης γλώσσας (Αγγλικά - Γαλλικά - Γερμανικά)

 

i) επίπεδο Γ2

3

ii) επίπεδο Γ1

2

iii) επίπεδο Β2

1

ζ ) Άλλες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 

i) επίπεδο Γ2

2

ii) επίπεδο Γ1

1

iii) επίπεδο Β2

0,50

Για την ίδια γλώσσα μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο επίπεδο. Η γλωσσομάθεια αποδεικνύεται σύμφωνα με τα εκάστοτε οριζόμενα από τον ΑΣΕΠ.

 

η) Πιστοποιητικό γνώσης στις νέες τεχνολογίες:

 

Β’ Επίπεδο

2

Β. Υπηρεσιακή κατάσταση και διδακτική εμπειρία

α) Διδακτική υπηρεσία (ως διδακτικό προσωπικό Α/θμιας ή/και Β/θμιας Εκπ/σης) πέρα από την απαιτούμενη τετραετία 1 μονάδα για κάθε επιπλέον έτος

μέχρι 9

β) Διδακτικό έργο στην ανώτατη εκπαίδευση: δύο (2) μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέ- μονται ως εξής: άσκηση αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε Α.Ε.Ι., Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Τ.Ε.Ι.), Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) διάρκειας ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού εξαμήνου, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (Α' 195), συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος απόκτησης Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού, το άρθρο 4 του ν. 2552/1997 (Α' 266), το άρθρο 5 του π.δ. 407/1980 (Α' 112), το άρθρο 19 του ν. 1404/1983 (Α' 173) ή με απόφαση του αρμόδιου οργάνου: 0,50 μονάδες ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο.

μέχρι 2

γ) συμμετοχή σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις που χρηματοδοτούνται εν όλω ή εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) ή διεθνείς οργανισμούς, όπως Lingua, Σωκρά- της, Comenius, Erasmus/Erasmus+, Leonardo da Vinci, eTwinning, Model United Nations (M.U.N.), European Youth Parliament (EYP), Euroscola, Βουλή των Εφήβων: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα, δράση ή διαγωνισμό και έως τρεις (3) μονάδες κατ' ανώτατο όριο.

μέχρι 3

δ) Επιμόρφωση: τέσσερις (4) μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

δ1) πιστοποιητικό ή βεβαίωση ετήσιας επιμόρφωσης Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.), Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.), της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) ή Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.), εφόσον δεν αποτέλεσε προσόν διορισμού: μία (1) μονάδα,

δ2) πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών ή εννεάμηνης, τουλάχιστον, διάρκειας: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως δύο (2) μονάδες κατ' ανώτατο όριο,

δ3) βεβαίωση παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.), του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), του Παιδαγω- γικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ. ΕΚ.), του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμά- των: 0,10 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες βάσει βεβαίωσης και έως μία (1) μονάδα κατ' ανώτατο όριο. Η εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών δεν μοριοδοτείται,

δ4) πιστοποιητικό ή βεβαίωση παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων του Εθνικού Κέ- ντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.), του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας ή του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης: 0,10 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες βάσει πιστοποι- ητικού ή βεβαίωσης και έως μία (1) μονάδα κατ' ανώτατο όριο,

δ5) βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευ- τικών ή συμπερίληψη στον κατάλογο των επιμορφωτών Α' ή Β' επιπέδου: μία (1) μονάδα, δ6) βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης θεματικών ενοτήτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστη- μίου (Ε.Α.Π.): μία (1) μονάδα κατ’ ανώτατο όριο, η οποία κατανέμεται ως εξής: i) μία (1) μονάδα για την ολοκλήρωση ετήσιας θεματικής ενότητας και ii) 0,50 μονάδες για την ολοκλήρωση εξαμηνιαίας θεματικής ενότητας.

μέχρι 4

Γ. Συνέντευξη

Τίτλος

Μονάδες

α) Γνώση της προαπαιτούμενης ξένης γλώσσας στον προφορικό λόγο

μέχρι 10 μονάδες

β) Γνώση έως δύο άλλων γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων στον προφορικό λόγο (Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική) (Προϋπόθεση συμμετοχής του/της υποψηφίου/ας στο στάδιο της προφορικής συνέντευξης είναι η συγκέντρωση πέντε (05) μονάδων (βάση) στην πρώτη ξένη γλώσσα)

μέχρι 5 μονάδες η κάθε γλώσσα (μέγιστο σύνολο 10 μονάδες)

γ) Η Συνέντευξη στοχεύει στη διαμόρφωση μιας πιο ολοκληρωμένης εικόνας για τη συ- γκρότηση και την προσωπικότητα καθώς και για τις ικανότητες του υποψηφίου σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της διεκδικούμενης θέσης. Τα στοιχεία που συνεκτιμώνται κατά τη συνέντευξη αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες ως εξής: i)η συγκρότηση της σκέψης και του λόγου: πέντε (5) μονάδες, ii)η ικανότητα έκφρασης, διαπολιτισμικής επικοινωνίας και καινοτόμων δράσεων: πέντε (5) μονάδες και iii) η συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα καθώς και επαρκή γνώση του προγράμματος σπουδών που εφαρμόζουν τα Ευρωπαϊκά Σχολεία: δέκα (10) μονάδες.

Μέχρι 20

Τελική βαθμολογία των κριτήριων της παρούσας αποτελεί ο μέσος όρος των βαθμών των μελών της Επιτροπής.

Οι υποψήφιοι, οι οποίοι δεν προσέρχονται στην προφορική εξέταση των γλωσσών ή στη συνέντευξη αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής.

Άρθρο 5
Στελέχη

Διευθυντές Δευτεροβάθμιου Κύκλου, Διευθυντές Νηπιαγωγείου και Πρωτοβάθμιου Κύκλου, Αναπληρωτές Διευθυντές Δευτεροβάθμιου Κύκλου, Αναπληρωτές Διευθυντές Νηπιαγωγείου και Πρωτοβάθμιου Κύκλου, Βοηθοί Αναπληρωτές Διευθυντές Δευτεροβάθμιου Κύκλου, Βοηθοί Αναπληρωτές Διευθυντές Νηπιαγωγείου και Πρωτοβάθμιου Κύκλου

1. Όταν μία θέση Διευθυντή ή Αναπληρωτή Διευθυντή είναι κενή σε ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο, ο Γενικός Γραμματέας των Ευρωπαϊκών Σχολείων ανακοινώνει στις αντιπροσωπείες των χωρών που έχουν δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας τη θέση που πρέπει να καλυφθεί.

2. Κάθε Κράτος-Μέλος δύναται να κατέχει έναν μέγιστο αριθμό τριών θέσεων στελέχους, περιλαμβανομένης της θέσης Διευθυντή.

3. Δύο θέσεις στελέχους στο ίδιο σχολείο δεν μπορούν να κατέχονται από άτομα που αποσπάστηκαν από το ίδιο Κράτος-Μέλος.

4. Κανένα Κράτος Μέλος δεν μπορεί να ορίσει υποψηφίους για μεγαλύτερο αριθμό θέσεων από αυτό που μπορεί να κατέχουν οι υποψήφιοί τους σύμφωνα με την ανωτέρω παρ. 2 ή να ορίσει τον ίδιο υποψήφιο για περισσότερες θέσεις.

5. Εφόσον η ελληνική αντιπροσωπεία εκδηλώσει ενδιαφέρον για την πλήρωσή της με απόσπαση, η θέση αυτή με την υποβολή της σχετικής υποψηφιότητας στο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα των Ευρωπαϊκών Σχολείων, προκηρύσσεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

6. Η επιλογή των υποψηφίων από τα Κράτη-Μέλη θα πρέπει να γίνεται μετά από επίσημη δημοσίευση, σύμφωνα με κριτήρια ανάλογα με εκείνα που ισχύουν στα κράτη για το διορισμό σε θέση ευθύνης στη δημόσια διοίκηση.

7. Ειδικότερα, οι υποψήφιοι για απόσπαση στα Ευρωπαϊκά Σχολεία για την κάλυψη θέσης στελέχους πρέπει να τηρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον δύο γλώσσες εκ των τριών γλωσσών εργασίας (αγγλικά - γαλλικά - γερμανικά). Πρέπει να γνωρίζουν άριστα (επίπεδο Γ2) μία εκ των γλωσσών εργασίας και καλά (επίπεδο Β2) μια δεύτερη γλώσσα εργασίας. Το επίπεδο γλωσσομάθειας αποδεικνύεται σύμφωνα με τα εκάστοτε οριζόμενα από τον ΑΣΕΠ. Η διαπίστωση του επιπέδου γλωσσομάθειας στον προφορικό λόγο γίνεται, όπως προβλέπεται στις περ. α’ και β’ της ενότητας Γ’ του άρθρου 6.

β) Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα κατάληψης θέσης Διευθυντή σχολικής μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην ημεδαπή ή τη Διεύθυνση σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από τον Κανονισμό Εφαρμογής που αφορά στο διορισμό και την αξιολόγηση των στελεχών των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Ref.: 2009-D-422-en-5, Κεφ.ΙΙ παρ. 2), με τις εκάστοτε τροποποιήσεις του. Ειδικότερα, ως Διευθυντές, Αναπληρωτές Διευθυντές και Βοηθοί Αναπληρωτές Διευθυντές επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για την επιλογή Διευθυντών/ Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων.

γ) Οι υποψήφιοι πρέπει να μπορούν να ολοκληρώσουν τουλάχιστον την πρώτη θητεία πέντε (5) ετών, λαμβανομένης υπόψη προς τούτο της ηλικίας του/της υποψήφιου/ας και του υπολειπόμενου μέχρι την υποχρεωτική συνταξιοδότησή του/της χρόνου (υπό την επιφύλαξη θετικής αξιολόγησης κατά τη διάρκεια του 2ου έτους υπηρεσίας).

δ) Έχουν πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α’ επιπέδου.

8. Η διάρκεια της θητείας ενός στελέχους είναι 9ετής και υποδιαιρείται σε 3 περιόδους:

  • μία πρώτη, δοκιμαστική, περίοδο δύο ετών. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους θα πραγματοποιείται αξιολόγηση,
  • μία δεύτερη περίοδο τριών ετών. Κατά τη διάρκεια του πέμπτου έτους θα πραγματοποιείται μια δεύτερη αξιολόγηση,
  • τέλος, μετά και τη δεύτερη θετική αξιολόγηση, ακολουθεί μία τρίτη περίοδος τεσσάρων ετών.

9. Με την προκήρυξη της παρ. 5, που εκδίδεται όποτε καταστεί αναγκαίο και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ., καλούνται οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν τα νόμιμα προσόντα να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής.

Η τριμελής επιτροπή αξιολόγησης των τυπικών προσόντων αντιπαραβάλλει (διοικητική επαλήθευση) τα στοιχεία της αίτησης με το περιεχόμενο των φακέλων των δικαιολογητικών. Προσόντα που αναφέρονται στην αίτηση, αλλά δεν τεκμηριώνονται με την υποβολή των αντίστοιχων δικαιολογητικών, δεν θα ληφθούν υπόψη και δεν θα μοριοδοτηθούν για την τελική κατάταξη των υποψηφίων. Ακολούθως, διαπιστώνει ποιοι από τους υποψηφίους έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής και ποιοι αποκλείονται και καταρτίζει σχετικούς πίνακες (Α’ και Β, αντίστοιχα), τους οποίους κοινοποιεί στην ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., προκειμένου να δημοσιοποιηθούν στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

10. Ο πίνακας της πρώτης περίπτωσης της προηγούμενης παραγράφου (πίνακας Α) καταρτίζεται αλφαβητικά, παρατίθενται δε σε αυτόν, παραπλεύρως του ονόματος εκάστου υποψηφίου, το σύνολο των μονάδων που προκύπτουν από τα μοριοδοτούμενα κριτήρια του επόμενου άρθρου 6 της παρούσας, ανά κατηγορία κριτηρίων.

11. Ο αλφαβητικός πίνακας των υποψηφίων αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. και οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα υποβολής ένστασης κατ’ αυτού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3.

12. Ακολούθως, η πενταμελής επιτροπή ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων που συγκαταλέγονται στον πίνακα των υποψηφίων, οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα στην προφορική εξέταση των ξένων γλωσσών και στην προφορική συνέντευξη, καθώς και τον τόπο και τρόπο πραγματοποίησής τους. Οι συνεντεύξεις των υποψήφιων μπορούν να διενεργούνται και μέσω τηλεδιάσκεψης, σε μέρα και ώρα που θα ορίζει η αρμόδια Επιτροπή. Σε κάθε περίπτωση, οι ημερομηνίες της προφορικής συνέντευξης και ο τόπος και τρόπος πραγματοποίησής τους αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. όπου επίσης γνωστοποιείται στους υποψηφίους ότι η εξέτασή τους στις ξένες γλώσσες και η προφορική συνέντευξη ηχογραφούνται. Η υπηρεσία τηρεί αρχείο εικόνας και ήχου. Στη συνέντευξη καλείται το πενήντα τοις εκατό (50%), με στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα, των υποψηφίων που έχουν συμπεριληφθεί στους αξιολογικούς πίνακες της παρ. 3, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο αριθμό αξιολογικών μονάδων, και αριθμός υποψηφίων τουλάχιστον τριπλάσιος από τον αριθμό των προκηρυσσόμενων θέσεων. Στο πρακτικό της επιτροπής αναφέρεται συνοπτικά το περιεχόμενο της συνέντευξης.

13. Η αξιολόγηση της γνώσης ξένης γλώσσας στον προφορικό λόγο, από τους εξεταστές που ορίζονται στην παρ. 8 του άρθρου 2, η οποία αντιστοιχεί στα δηλωθέντα από τον υποψήφιο πτυχία γλωσσομάθειας, προηγείται χρονικά της συνέντευξης.

14. Στην συνέντευξη προσέρχονται αποκλειστικά οι υποψήφιοι που έχουν διασφαλίσει τη βάση των πέντε (05) μονάδων στην προαπαιτούμενη ξένη γλώσσα. Κατά την συνέντευξη, ο υποψήφιος αξιολογείται στους άξονες της περ. γ’ της ενότητας Γ’ του άρθρου 6.

15. Μετά το πέρας της συνέντευξης όλων των υποψηφίων, η πενταμελής επιτροπή παραδίδει στη ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. αξιολογική κρίση με βαθμολογία, η οποία αιτιολογείται στα Φύλλα Αξιολόγησης που συντάσσονται από τα μέλη της επιτροπής για κάθε υποψήφιο ξεχωριστά, αφού συνυπολογίσει τις μονάδες των κριτηρίων του άρθρου 6 και την συνέντευξη των υποψηφίων, προκειμένου να καταρτισθεί με αξιολογική σειρά πίνακας επιλογής.

Οι υποψήφιοι που δεν προσέρχονται στην προφορική συνέντευξη αποκλείονται από την διαδικασία επιλογής.

16. Σε περίπτωση ισοβαθμίας προηγείται κατά σειρά ο υποψήφιος που έχει:

α) Άριστη γνώση της επίσημης ή μίας από τις επίσημες γλώσσες της χώρας ή της περιοχής όπου εδρεύει το σχολείο, όταν αυτή δεν είναι μία εκ των τριών γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων (αγγλική, γαλλική, γερμανική),

β) άριστη γνώση μίας δεύτερης εκ των τριών γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων,

γ) διδακτορικό δίπλωμα (άρθρο 6 Α α’),

δ) μεταπτυχιακό δίπλωμα (άρθρο 6 Α β’),

ε) μεγαλύτερη διδακτική προϋπηρεσία,

στ) υψηλότερη γνώση των νέων τεχνολογιών.

17. Οι προσωρινοί πίνακες της παραγράφου 15 υποβάλλονται από τον Πρόεδρο της πενταμελούς επιτροπής, στη ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., η οποία τους αναρτά στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

18. Κατά τα λοιπά, ισχύουν κατ’ αναλογία οι παρ. 9 έως 12 του άρθρου 3.

Άρθρο 6
Κριτήρια Επιλογής

Η διαδικασία επιλογής διακρίνεται σε δυο στάδια.

Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση των τυπικών προσόντων των υποψηφίων. Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει την συνέντευξη των υποψηφίων. Η επιτροπή ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε συνέντευξη. Στη συνέντευξη καλείται το πενήντα τοις εκατό (50%), με στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα, των υποψηφίων που έχουν συμπεριληφθεί στους αξιολογικούς πίνακες, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο αριθμό αξιολογικών μονάδων. Ο αριθμός υποψηφίων είναι τουλάχιστον τετραπλάσιος από τον αριθμό των προκηρυσσόμενων θέσεων.

Τα κριτήρια επιλογής για την απόσπαση Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών της παρ. 7 του άρθρου 5 στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και στα σχολεία των Διεθνών Οργανισμών διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες και αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες (μόρια) ως εξής:

Α. Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και συγκρότηση

Τίτλος

Μονάδες

α) Διδακτορικό δίπλωμα

5

β) Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (master) ή άλλο ισότιμο

3

Το δεύτερο διδακτορικό μοριοδοτείται με τρείς (3) μονάδες.
Το δεύτερο μεταπτυχιακό μοριοδοτείται με μια (1) μονάδα.

 

γ) Δεύτερο πανεπιστημιακό πτυχίο

2

δ) Τίτλος διδασκαλείου μετεκπαίδευσης

2

ε) Γνώση ξένης γλώσσας

 

ε.1) Επίσημη γλώσσα της χώρας έδρας του σχολείου

 

i) επίπεδο Γ2

5

ii) επίπεδο Γ1

4

iii) επίπεδο Β2

2,5

ε.2)Γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας (Αγγλικά - Γαλλικά - Γερμανικά)

 

i) επίπεδο Γ2

4

ii) επίπεδο Γ1

3

iii) επίπεδο Β2

1,5

στ) Γνώση τρίτης ξένης γλώσσας (Αγγλικά - Γαλλικά - Γερμανικά)

 

i) επίπεδο Γ2

3

ii) επίπεδο Γ1

2

iii) επίπεδο Β2

1

ζ ) Άλλες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 

i) επίπεδο Γ2

2

ii) επίπεδο Γ1

1

iii) επίπεδο Β2

0,50

Για την ίδια γλώσσα μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο επίπεδο. Η γλωσσομάθεια αποδεικνύεται σύμφωνα με τα εκάστοτε οριζόμενα από τον ΑΣΕΠ.

 

η) Πιστοποιητικό γνώσης στις νέες τεχνολογίες:

 

Β’ Επίπεδο

2

Β. Διδακτική εμπειρία.

Τίτλος

Μονάδες

α) Διδακτική υπηρεσία (ως διδακτικό προσωπικό Α/θμιας ή/και Β/θμιας Εκπ/σης) πέρα από την απαιτούμενη, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η ελληνική νομοθεσία, 1 μονάδα για κάθε επιπλέον έτος.

μέχρι 9

β) Διδακτικό έργο στην ανώτατη εκπαίδευση: δύο (2) μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: άσκηση αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε Α.Ε.Ι., Ανώτατα Τεχνολογι- κά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Τ.Ε.Ι.), Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) διάρκειας ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού εξαμήνου, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (Α' 195), συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος απόκτησης Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού, το άρθρο 4 του ν. 2552/1997 (Α' 266), το άρθρο 5 του π.δ. 407/1980 (Α' 112), το άρθρο 19 του ν. 1404/1983 (Α' 173) ή με απόφαση του αρμόδιου οργάνου: 0,50 μονάδες ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο.

μέχρι 2

γ) συμμετοχή σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις που χρηματοδοτούνται εν όλω ή εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) ή διεθνείς οργανισμούς, όπως Lingua, Σωκρά- της, Comenius, Erasmus/Erasmus+, Leonardo da Vinci, eTwinning, Model United Nations (M.U.N.), European Youth Parliament (EYP), Euroscola, Βουλή των Εφήβων ή σε δράσεις κοινού ενδιαφέρο- ντος ολιγομελούς ομάδας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, εφόσον οδηγεί σε υλοποίηση δράσεων ή σε πανελλήνιους ή διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα, δράση ή διαγωνισμό και έως τρεις (3) μονάδες κατ' ανώτατο όριο.

μέχρι 3

δ) Επιμόρφωση: τέσσερις (4) μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: δ1) πιστοποιητικό ή βεβαίωση ετήσιας επιμόρφωσης Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.), Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.), της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) ή Σχολής Εκπαιδευ- τικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.), εφόσον δεν αποτέλεσε προσόν διορισμού: μία (1) μονάδα, δ2) πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. συ- νολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών ή εννεάμηνης, τουλάχιστον, διάρκειας: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως δύο (2) μονάδες κατ' ανώτατο όριο, δ3) βεβαίωση παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.), του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ. ΕΚ.), του Υπουργείου Παι- δείας και Θρησκευμάτων ή εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: 0,10 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες βάσει βεβαίωσης και έως μία (1) μονάδα κατ' ανώτατο όριο. Η εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών δεν μοριοδοτείται, δ4) πιστοποιητικό ή βεβαίωση παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.), του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευ- νών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας ή του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης: 0,10 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες βάσει πιστο- ποιητικού ή βεβαίωσης και έως μία (1) μονάδα κατ' ανώτατο όριο, δ5) βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαι- δευτικών ή συμπερίληψη στον κατάλογο των επιμορφωτών Α' ή Β' επιπέδου: μία (1) μονάδα, δ6) βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης θεματικών ενοτήτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστη- μίου (Ε.Α.Π.): μία (1) μονάδα κατ' ανώτατο όριο, η οποία κατανέμεται ως εξής: i) μία (1) μονάδα για την ολοκλήρωση ετήσιας θεματικής ενότητας και ii) 0,50 μονάδες για την ολοκλήρωση εξαμηνιαίας θεματικής ενότητας.

μέχρι 4

Γ. Υπηρεσιακή κατάσταση

Α. Διοικητική υποστηρικτική εμπειρία: δώδεκα (12) μονάδες κατ' ανώτατο όριο

Μέχρι 12

i) άσκηση καθηκόντων Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Συντονιστή Εκπαίδευσης Εξωτε- ρικού ή Προϊσταμένου Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: δύο (2) μονάδες ανά έτος και έως έξι (6) μονάδες κατ' ανώτατο όριο,

Μέχρι 6

ii) άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Γραφείου Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Διεύθυνσης εποπτευόμενου από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορέα, Συμβούλου Α' του Ι.Ε.Π. ή Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι.: 1,75 μονάδες ανά έτος και έως έξι (6) μονάδες κατ' ανώτατο όριο,

Μέχρι 6

iii) άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Τμήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και εποπτευόμενων από αυτό φορέων, Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευ- σης, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Κ.Ε.Σ.Υ., ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ., Συμβούλου Β' του Ι.Ε.Π., Διευθυντή και Υποδιευθυντή Π.Ε.Κ., Διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή Δ.Ι.Ε.Κ. ή Ε.Σ.Κ. ή Σ.Ε.Κ. ή Σ.Δ.Ε.: 1,50 μονάδες ανά έτος και έως έξι (6) μονάδες κατ' ανώτατο όριο,

Μέχρι 6

iv) άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου νηπιαγωγείου ή ολιγοθέσιου δημοτικού σχολείου, υποδι- ευθυντή σχολικής μονάδας, Ε.Κ., Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ., Σ.Δ.Ε., υπευθύνου τομέα Ε.Κ., προϊσταμένου Κ.Ε.ΠΕ.Α., υπεύθυνου λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (Σ.Ε.Π.), υπευθύνου Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης, υπεύθυνου τμήματος μητρικής γλώσσας συντονιστικού γραφείου εκπαίδευσης του εξωτερικού: 0,50 μονάδες ανά έτος και έως τέσσερις (4) μονάδες κατ' ανώτατο όριο.

Μέχρι 4

Χρόνος διοικητικής ή υποστηρικτικής εμπειρίας βραχύτερος του έτους μοριοδοτείται με το ένα τέταρτο (1/4) της αντίστοιχης ετήσιας μοριοδότησης για κάθε τρίμηνο. Χρόνος μικρότερος του τριμήνου δεν υπολογίζεται.

Αν συντρέχει σωρευτικά στο πρόσωπο υποψηφίου διοικητική υποστηρικτική εμπειρία των υποπερ. εα) έως και εγ) του άρθρου 33 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), ως προσόν, που αποτελεί προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 31 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), λογίζεται η διοικητική εμπειρία, που μοριοδοτείται λιγότερο, σύμφωνα με την παρούσα. Εμπειρία, η οποία εμπίπτει αθροιστικά στις υποπερ. εα) έως εστ) του άρθρου 33 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), μορι- οδοτείται μία (1) φορά με την ανώτερη, κατά περίπτωση, προβλεπόμενη μοριοδότηση.

 

 Δ. Συνέντευξη

 

Μονάδες

α) Γνώση της προαπαιτούμενης ξένης γλώσσας

Μέχρι 10 μονάδες

β) Γνώση έως δύο άλλων γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων στον προφορικό λόγο
(αγγλική, γαλλική, γερμανική)

μέχρι 5 μονάδες η κάθε γλώσσα (μέγιστο σύνολο 10 μονάδες)

Προϋπόθεση συμμετοχής του/της υποψηφίου/ας στο στάδιο της προφορικής συνέντευξης είναι η συγκέντρωση πέντε (05) μονάδων (βάση) στην πρώτη ξένη γλώσσα

γ) Η Συνέντευξη στοχεύει στη διαμόρφωση μιας πιο ολοκληρωμένης εικόνας για τη συ- γκρότηση και την προσωπικότητα καθώς και για τις ικανότητες του υποψηφίου σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της διεκδικούμενης θέσης στελέχους. Τα στοιχεία που συνεκτιμώνται κατά τη συνέντευξη αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες ως εξής: i) η συγκρότηση της σκέψης και του λόγου: πέντε (5) μονάδες, ii) η ικανότητα έκφρασης, επικοινωνίας και συνεργασίας σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον και καινοτόμων δράσεων: πέντε (5) μονάδες και iii) η ικανότητα διοίκησης ενός σχολείου στο σύνολό του καθώς και η επαρκής γνώση του συστήματος και των κανονισμών λειτουργίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων και του προγράμ- ματος σπουδών που εφαρμόζουν τα Ευρωπαϊκά Σχολεία: δέκα (10) μονάδες.

μέχρι 20

Άρθρο 7
Υποβολή των υποψηφιοτήτων στην Επιτροπή Επιλογής των Ευρωπαϊκών Σχολείων

Τα ονόματα του/των υποψηφίου/ων για τη θέση στελέχους των Ευρωπαϊκών Σχολείων, καθώς και ο προβλεπόμενος από τον σχετικό Κανονισμό φάκελος, υποβάλλονται στο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα των Ευρωπαϊκών Σχολείων μέσα στην προθεσμία που προβλέπεται από τον εν λόγω φορέα.

Ο φάκελος του κάθε υποψηφίου/ας πρέπει να περιέχει τις ακόλουθες πληροφορίες:

i) Βιογραφικό Σημείωμα «Europass», από το οποίο να προκύπτουν:

  • ημερομηνία γέννησης,
  • οικογενειακή κατάσταση,
  • πραγματοποιηθείσες σπουδές και αποκτηθέντα διπλώματα,
  • επαγγελματική εμπειρία,
  • γνώση ξένων γλωσσών (θα τεκμηριώνεται και θα αξιολογείται βάσει του πίνακα αυτοαξιολόγησης του πλαισίου αναφοράς για τις γλώσσες, που έχει καταρτισθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης),
  • ειδικές δεξιότητες, ικανότητες, και επιτεύγματα,
  • συστατικές επιστολές.

ii) Επίσημα έγγραφα που θα επισυνάπτονται στο Βιογραφικό Σημείωμα:

  • αντίγραφα των τίτλων σπουδών του υποψηφίου,
  • αντίγραφο ποινικού μητρώου προκειμένου να διαπιστωθεί ότι ο υποψήφιος δεν έχει καταδικασθεί για ποινικό αδίκημα.

Οι υποψήφιοι οφείλουν να υποβάλλουν το Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά και σε δύο τουλάχιστον από τις τρεις γλώσσες επικοινωνίας (Αγγλικά-Γαλλικά-Γερμανικά).

Η τελική επιλογή γίνεται από Επιτροπή υπό την Προεδρία του Γενικού Γραμματέα των Ευρωπαϊκών Σχολείων και σύμφωνα με την διαδικασία του Κανονισμού 2009-D-422-en-5.

Άρθρο 8
Γενικές ρυθμίσεις

1. Για θέματα που αφορούν στο αποσπασμένο διδακτικό προσωπικό και τα στελέχη των Ευρωπαϊκών Σχολείων και δεν ρυθμίζονται ρητά από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, ισχύουν όσα προβλέπονται στον κανονισμό των Γενικών Κανόνων των Ευρωπαϊκών Σχολείων, στον κανονισμό για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, στον κανονισμό εφαρμογής για την τοποθέτηση και την αξιολόγηση των Διευθυντών και των Αναπληρωτών Διευθυντών των Ευρωπαϊκών Σχολείων, στον κανονισμό εφαρμογής για την τοποθέτηση και την αξιολόγηση των Βοηθών Αναπληρωτών Διευθυντών των Ευρωπαϊκών Σχολείων.

2. Οι τροποποιήσεις που μπορεί να γίνουν στους παραπάνω Κανονισμούς, σε θέματα σχετικά με την παρούσα απόφαση, επιφέρουν και τις αντίστοιχες τροποποιήσεις σε αυτή.

3. Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται ειδικά στην παρούσα, εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει.

Άρθρο 9
Καταργούμενες αποφάσεις

Από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καταργείται η υπό στοιχεία Φ. 821/74513/ Η2/8-5-2017 υπουργική απόφαση «Καθορισμός προσόντων, όρων, κριτηρίων, οργάνων, τρόπου επιλογής, διαδικασίας απόσπασης εκπαιδευτικού προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και στα σχολεία Διεθνών Οργανισμών και διάρκεια αυτής» (Β’ 1714), όπως τροποποιήθη-

κε από την υπό στοιχεία Φ.821/155358/Η2/17 (Β’ 3326) υπουργική απόφαση.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι,10 Φεβρουαρίου 2022

Η Υπουργός
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Σχετικά Άρθρα