ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Β' ΤΑΞΗΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΠΕΠΑΛ)
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 5206/2023
Αριθμ. Φ9/92706/Δ4
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/21-09-2022 απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 4983), ως προς τις αναθέσεις του κλάδου «Χημεία» του μαθήματος Φυσικές Επιστήμες Γενικής Παιδείας της Β’ τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Της περ. ι’) της παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193), όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 212 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136),
β) της περ. α’) της παρ. 5 και της παρ. 14 του άρθρου 66 του ν. 4386/2016 «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (Α’ 83),
γ) των άρθρων 16 έως 21 και της παρ. 4 του άρθρου 169 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 254),
δ) του άρθρου 29 του ν. 4521/2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α’ 38),
ε) της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118),
στ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),
ζ) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31),
η) του π.δ.77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130) και
θ) του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).
2. Την υπ’ αρ. 4818/08-07-2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα-Μαρία Μιχαηλίδου» (Β’ 4407).
3. Την υπό στοιχεία Φ2/92271/Δ4/05-06-2018 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού και Επιλογής της Α’ Τάξης και των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83)» (Β’ 2187 - διόρθωση σφάλματος Β’ 2485).
4. Την υπό στοιχεία Φ2/129460/Δ4/30-07-2018 κοινή απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Τεχνολογικών- Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β’ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού (3ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ. και των μαθημάτων ειδικότητας των ειδικοτήτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Γ’ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού (3ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ. και της Γ’ και Δ’ τάξης Εσπερινού (4ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ.» (Β’ 3224).
5. Την υπό στοιχεία Φ9/103460/Δ4/25-08-2022 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των Τεχνολογικών- Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ Τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 4578).
6. Την υπό στοιχεία Κ3/58084/25-05-2021 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρυθμίσεις θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2180).
7. Την υπό στοιχεία Φ22/75401/Δ4/10-05-2018 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Επαγγελματικού Λυκείου» (Β’ 1664).
8. Την υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/21-09-2022 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών-Επαγγελματικών μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 4983).
9. Την υπ’ αρ. 1685/2022 απόφαση του Τμήματος Γ’ του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
9. Τις υπ’ αρ. 38/07-07-2022, 46/31-08-2022, 48/08-09-2022, 52/29-09-2022, 30/11-05-2023, 41/22-06-2023 και 50/26-07-2023 πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
10. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/498/86330/Β1/31-07-2023 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.,
αποφασίζουμε:
Την τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/21-09-2022 απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 4983), ως προς τις αναθέσεις του κλάδου «Χημεία» του μαθήματος Φυσικές Επιστήμες Γενικής Παιδείας της Β’ τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ., οι οποίες ορίζονται ως εξής:
Β΄ ΤΑΞΗ | ||||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ | Α' ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ' ΑΝΑΘΕΣΗ | |
Φυσικές Επιστήμες | Χημεία | ΠΕ04.02 ΠΕ85 (με πτυχίο Χημικών Μηχανικών) | ΠΕ04.01 ΠΕ04.03 ΠΕ04.04 ΠΕ04.05 ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κους με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.03) ΠΕ88.01 |
Η ισχύς της παρούσας υπουργικής απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2023-2024.
Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/21-09-2022 (Β’ 4983) απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 23 Αυγούστου 2023
Η Υφυπουργός
ΔΟΜΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 418/2023
Αριθμ. Φ9/8772/Δ4
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/21-09-2022 (Β’ 4983) υπουργικής απόφασης περί των αναθέσεων μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών - Επαγγελματικών Μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.), ως προς τις αναθέσεις μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων των Π.ΕΠΑ.Λ.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
(α) Της περ. ι’) της παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193), όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 212 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136),
(β) της περ. α’) της παρ. 5 και της παρ. 14 του άρθρου 66 του ν. 4386/2016 «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (Α’ 83),
(γ) των άρθρων 16 έως 21 και της παρ. 4 του άρθρου 169 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις (Α’ 254),
(δ) του άρθρου 29 του ν. 4521/2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α’ 38),
(ε) της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ” και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118),
(στ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),
(ζ) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31),
(η) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
(θ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
(ι) του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123),
(ια) του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
2. Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).
3. Την υπό στοιχεία Φ2/92271/Δ4/05-06-2018 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού και Επιλογής της Α’ τάξης και των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83)» (Β’ 2187-Διορθ. σφάλμ. στο Β’ 2485).
4. Την υπό στοιχεία Φ2/129460/Δ4/30-07-2018 κοινή απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Τεχνολογικών-Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β’ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού (3ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ. και των μαθημάτων ειδικότητας των ειδικοτήτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Γ’ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού (3ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ. και της Γ’ και Δ’ τάξης Εσπερινού (4ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ.» (Β’ 3224).
5. Την υπό στοιχεία Φ9/103460/Δ4/25-08-2022 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των Τεχνολογικών- Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 4578).
6. Την υπό στοιχεία Κ3/58084/25-05-2021 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρυθμίσεις θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2180).
7. Την υπό στοιχεία Φ22/75401/Δ4/10-05-2018 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Επαγγελματικού Λυκείου» (Β’ 1664).
8. Την υπό στοιχεία Φ22/134291/Δ4/08-08-2018 κοινή απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Αναθέσεις των Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. και των μαθημάτων Ειδικότητας των Ειδικοτήτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Γ’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83)» (Β’ 3520).
9. Την υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/21-09-2022 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών- Επαγγελματικών μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) (Β’ 4983).
10. Τις υπ’ αρ. 38/07-07-2022, 46/31-08-2022, 48/08-09-2022 και 52/29-09-2022 Πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
11. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/51/7235/Β1/23-01-2023 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
αποφασίζουμε:
Την τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/21-09-2022 (Β’ 4983) υπουργικής απόφασης περί των αναθέσεων μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών - Επαγγελματικών Μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.), ως προς τις αναθέσεις μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β’ τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ., ως εξής:
Α. Στους κλάδους-ειδικότητες εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε α’ ανάθεση τα μαθήματα με τίτλους «Ναυπηγικό - Μηχανολογικό - Ηλεκτρολογικό Σχέδιο» και «Περιβάλλον Ναυτιλιακής Εργασίας» προστίθεται ο κλάδος-ειδικότητα ΠΕ90. Επίσης, στους κλάδους-ειδικότητες εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε α’ ανάθεση το μάθημα με τίτλο «Αξιοπλοΐα» προστίθεται ο κλάδος-ειδικότητα ΠΕ82. Τέλος, στους κλάδους-ειδικότητες εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε α’ ανάθεση το ειδικό μάθημα επιλογής με τίτλο «Αντοχή Υλικών - Εφαρμογές» προστίθενται οι κλάδοι-ειδικότητες ΠΕ81 και ΠΕ85.
Β. Στους κλάδους-ειδικότητες εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε β’ ανάθεση τα μαθήματα με τίτλους «Ναυσιπλοΐα Ι - Ναυτική Μετεωρολογία» και «Ναυτική Μηχανολογία-Εφαρμογές» προστίθενται οι κλάδοι-ειδικότητες ΠΕ04.01 και ΤΕ02.02, αντίστοιχα.
Κατά συνέπεια, οι αναθέσεις των Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων και των Ειδικών Μαθημάτων Επιλογής του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β’ τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ. διαμορφώνονται ως ακολούθως:
Β’ ΤΑΞΗ Π.ΕΠΑ.Λ.
ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ |
Ναυσιπλοΐα Ι - Ναυτική Μετεωρολογία | ΠΕ90 | ΠΕ03 ΠΕ04.01 | |
Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις Πλοίου Ι | ΠΕ83 | ΠΕ82 | |
Αξιοπλοΐα | ΠΕ90 ΠΕ82 (1) | ||
Ναυτική Μηχανολογία - Εφαρμογές | ΠΕ82 (2) | ΠΕ90 ΤΕ02.02 (3) | |
Ναυπηγικό - Μηχανολογικό - Ηλεκτρολογικό Σχέδιο | ΠΕ82 (4) ΠΕ90 | ΤΕ02.02 (5) | |
Περιβάλλον Ναυτιλιακής Εργασίας | ΠΕ78 ΠΕ90 | ΠΕ82 (6) | |
Αγγλικά | ΠΕ06 | ||
Ειδικό Μάθημα Επιλογής Οι μαθητές/τριες επιλέγουν ένα (1) από τα ακόλουθα δύο (2) Ειδικά Μαθήματα Επιλογής: | |||
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ |
Ναυτική Τέχνη - Έκτακτες Ανάγκες | ΠΕ90 | ΠΕ82 (7) | |
Αντοχή Υλικών - Εφαρμογές | ΠΕ82 ΠΕ81 (8) ΠΕ85 |
1. Να έχουν ισότιμη προτεραιότητα στη διδασκαλία οι ειδικότητες των Ναυπηγών (πρώην 12.07) και των Μηχανικών Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπόλοιπων ειδικοτήτων της ΠΕ82.
2. Να έχουν ισότιμη προτεραιότητα στη διδασκαλία οι ειδικότητες των Ναυπηγών (πρώην 12.07) και των Μηχανικών Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπόλοιπων ειδικοτήτων της ΠΕ82.
3. Να έχει προτεραιότητα στα εργαστήρια η ειδικότητα Μηχανολόγοι (πρώην ΤΕ01.02) έναντι των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΤΕ02.
4. Να έχουν ισότιμη προτεραιότητα στη διδασκαλία οι ειδικότητες: Μηχανολόγοι (πρώην 12.04), Ναυπηγοί (πρώην 12.07), Μηχανολόγοι ΑΣΕΤΕΜ (πρώην 17.02), Μηχανολόγοι ΤΕΙ - Ναυπηγικής ΤΕΙ - ΚΑΤΕΕ (πρώην 17.06) και Μηχανικοί Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπόλοιπων ειδικοτήτων της ΠΕ82.
5. Να έχει προτεραιότητα στα εργαστήρια η ειδικότητα Μηχανολόγοι (πρώην ΤΕ01.02) έναντι των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΤΕ02.
6. Να έχει προτεραιότητα στη διδασκαλία η ειδικότητα Μηχανικοί Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΠΕ82.
7. Να έχει προτεραιότητα στη διδασκαλία η ειδικότητα Μηχανικοί Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΠΕ82.
8. Κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.01, ΠΕ12.02, ΠΕ17.01, ΠΕ17.05.
Η ισχύς της παρούσας υπουργικής απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2022-2023.
Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία Φ9/114791/Δ4/ 21-09-2022 (Β’ 4983) υπουργική απόφαση.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 25 Ιανουαρίου 2023
Η Υφυπουργός
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 4983/2022
Αριθμ. Φ9/114791/Δ4
Αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.).
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
(α) Της περ. ι’) της παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193), όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 212 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136),
(β) της περ. α’) της παρ. 5 και της παρ. 14 του άρθρου 66 του ν. 4386/2016 «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (Α’ 83),
(γ) των άρθρων 16 έως 21 και της παρ. 4 του άρθρου 169 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης», ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις (Α’ 254),
(δ) του άρθρου 29 του ν. 4521/2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α’ 38),
(ε) της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118),
(στ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, A’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133),
(ζ) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31),
(η) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
(θ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
(ι) του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123),
(ια) του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
2. Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).
3. Την υπό στοιχεία Φ2/92271/Δ4/05-06-2018 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού και Επιλογής της Α’ Τάξης και των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83)» (Β’ 2187 - Διόρθωση σφάλματος στο Β’ 2485).
4. Την υπό στοιχεία Φ2/129460/Δ4/30-07-2018 κοινή απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Τεχνολογικών- Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β’ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού (3ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ. και των μαθημάτων ειδικότητας των ειδικοτήτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Γ’ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού (3ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ. και της Γ’ και Δ’ τάξης Εσπερινού (4ετούς φοίτησης) ΕΠΑ.Λ.» (Β’ 3224).
5. Την υπό στοιχεία Φ9/103460/Δ4/25-08-2022 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των Τεχνολογικών-Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ Τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 4578).
6. Την υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρυθμίσεις θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2180).
7. Την υπό στοιχεία Φ22/75401/Δ4/10-05-2018 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Επαγγελματικού Λυκείου» (Β’ 1664).
8. Την υπό στοιχεία Φ22/134291/Δ4/08-08-2018 κοινή απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Αναθέσεις των Τεχνολογικών - Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β’ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. και των μαθημάτων Ειδικότητας των Ειδικοτήτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Γ’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83)» (Β’ 3520).
9. Τις υπ’ αρ. 38/07-07-2022, 46/31-08-2022 και 48/08-09-2022 πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
10. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/488/112487/Β1/16-09-2022 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
αποφασίζουμε:
Οι αναθέσεις των μαθημάτων της Β’ τάξης του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου (Π.ΕΠΑ.Λ.) ορίζονται ως εξής:
Ι. ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μαθήματα Γενικής Παιδείας | Α' ΑΝΑΘΕΣΗ | Β' ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ' ΑΝΑΘΕΣΗ | |
Νέα Ελληνικά | ΠΕ02 | |||
Μαθηματικά | Άλγεβρα | ΠΕ03 | ΠΕ04.01 ΠΕ83 ΠΕ81 ΠΕ84 ΠΕ82 ΠΕ85 ΠΕ86 (κατά προτεραιότητα με πτυχίο Μαθηματικών) | |
Γεωμετρία | ΠΕ03 | ΠΕ04.01, ΠΕ83, ΠΕ81, ΠΕ84, ΠΕ82, ΠΕ85, ΠΕ86 (κατά προτεραιότητα με πτυχίο Μαθηματικών) | ||
Φυσικές Επιστήμες | Φυσική | ΠΕ04.01 | ΠΕ04.02 ΠΕ04.03 ΠΕ04.04 ΠΕ04.05 ΠΕ85 | |
Χημεία | ΠΕ04.02 ΠΕ85 | ΠΕ04.01 ΠΕ04.03 ΠΕ04.04 ΠΕ04.05 ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.03), ΠΕ 88.01 | ||
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ | ΠΕ86 | |||
Θρησκευτικά | ΠΕ01 | |||
Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά) | ΠΕ06 | |||
Φυσική Αγωγή | ΠΕ11 |
ΙΙ. ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ –ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ' ΑΝΑΘΕΣΗ |
Αρχές Αγροτικής Ανάπτυξης | ΠΕ88 | ||
Φυσικοί Πόροι και Πρωτογενής Τομέας Παραγωγής | ΠΕ88 ΤΕ02.07 | ||
Φυτική Παραγωγή | ΠΕ88.01 ΠΕ88.02 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ18.12) ΤΕ02.07 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΤΕ01.33) | ΠΕ88.03 ΠΕ88.04 ΠΕ88.05 | |
Ζωική Παραγωγή | ΠΕ88.01 ΠΕ88.03 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ18.13) ΤΕ02.07 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΤΕ01.34) | ΠΕ88.02 ΠΕ88.04 ΠΕ88.05 | |
Τεχνολογία και Ασφάλεια Τροφίμων και Ποτών | ΠΕ88.01 ΠΕ88.04 | ΠΕ88.02 ΠΕ88.03 ΠΕ88.05 | |
Γενικά Θέματα Αρχιτεκτονικής Τοπίου | ΠΕ88.01 ΠΕ88.02 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ18.30 ΠΕ88.05 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ14.05, ΠΕ18.16) ΤΕ02.07 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΤΕ01.32) | ΠΕ88.03 ΠΕ88.04 | |
Έξυπνες Γεωργικές Τεχνολογίες, Εγκαταστάσεις και Μηχανήματα | ΠΕ88.01 ΠΕ88.02 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ18.15) ΠΕ88.03 ΤΕ02.07 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΤΕ01.35) | ΠΕ88.04 ΠΕ88.05 | |
Αγγλικά Τομέα | ΠΕ06 | ||
ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ' ΑΝΑΘΕΣΗ |
Εισαγωγή στη Λογιστική | ΠΕ80 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ09, ΠΕ18.02, ΠΕ18.03) | ΤΕ02.04 | |
Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ | ΠΕ80 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ09, ΠΕ18.35, ΠΕ18.40) | ||
Θεωρία Τουρισμού και Εφαρμογές | ΠΕ80 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ18.35) ΤΕ02.04 | ||
Εισαγωγή στην Εφοδιαστική (Logistics) | ΠΕ80 | ΠΕ82 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ12.11) | |
Χρήση Η/Υ | ΠΕ80 ΤΕ02.04 | ||
Κυκλική Οικονομία - Αειφορία και βιώσιμη ανάπτυξη | ΠΕ80 | ||
Επιχειρηματικότητα και καινοτομία | ΠΕ80 | ||
Οικονομικά Μαθηματικά & Στατιστική | ΠΕ80 ΠΕ03 | ||
Αγγλικά Τομέα | ΠΕ06 | ||
ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ' ΑΝΑΘΕΣΗ |
Οικοδομικό και Τοπογραφικό Σχέδιο | ΠΕ81 | ΤΕ02.01 | |
Τοπογραφία | ΠΕ81 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.01, ΠΕ12.03, ΠΕ17.01, ΠΕ17.05, ΠΕ17.11) ΤΕ02.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΤΕ01.05) | ||
Αρχές Γεωπληροφορικής και Χαρτογραφίας | ΠΕ81 | ΤΕ02.01 | |
Κτιριακά Έργα και Δομικά Υλικά | ΠΕ81 ΤΕ02.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΤΕ01.05) | ||
Εφαρμογές Ηλεκτρονικής Σχεδίασης στις Κατασκευές και την Τοπογραφία * | ΠΕ81 | ΤΕ02.01 | |
Βασικές Αρχές Πολεοδομίας | ΠΕ81 | ||
Αγγλικά Τομέα | ΠΕ06 | ||
* Τα μαθήματα δίνονται σε πρώτη ανάθεση και στις ειδικότητες ΤΕ02.01, εφόσον οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν πιστοποιημένες γνώσεις Η/Υ (ΤΠΕ Α΄ Επιπέδου). | |||
ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ ΑΝΑΘΕΣΗ |
Ελεύθερο Σχέδιο | ΠΕ08 ΠΕ89.01 | ΠΕ89.02 | ΠΕ81 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ 12.02) ΤΕ02.05 |
Γραμμικό Σχέδιο | ΠΕ89.01 ΠΕ81 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ12.02) | ΠΕ08 ΠΕ89.02 | ΤΕ02.05 |
Ιστορία των Τεχνών και του Σχεδιασμού | ΠΕ08 ΠΕ41 ΠΕ89.01 | ΠΕ89.02 | ΠΕ81 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ12.02) |
Στοιχεία Οπτικής Επικοινωνίας | ΠΕ08 ΠΕ41 ΠΕ89.01 | ||
Μορφολογία και Τεχνική | ΠΕ89.01 ΠΕ89.02 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ18.20, ΠΕ18.44) ΤΕ02.05 | ΤΕ01.25 | |
Ψηφιακός Σχεδιασμός στις Δημιουργικές Βιομηχανίες | ΠΕ89.01 ΠΕ89.02 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ18.20, ΠΕ18.44) ΤΕ02.05 | ΤΕ01.25 | |
Αειφορία στις Δημιουργικές Βιομηχανίες | ΠΕ89.01 ΠΕ89.02 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ18.20, ΠΕ18.44 ) | ||
Εισαγωγή στις Ειδικότητες των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών | ΠΕ89.01 ΠΕ89.02 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ18.20, ΠΕ18.44 ) ΤΕ02.05 | ΤΕ01.25 | |
ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ , ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤ ΟΜΑΤΙΣΜΟΥ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ' ΑΝΑΘΕΣΗ |
Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου ρεύματος) | ΠΕ83 ΠΕ84 ΤΕ01.06 ΤΕ01.07 | ||
Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις και Ηλεκτρολογικό Σχέδιο | ΠΕ83 ΤΕ01.06 | ΠΕ84 ΤΕ01.07 | |
Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Συστήματα και στα Δίκτυα Επικοινωνιών | ΠΕ84 ΤΕ01.07 | ΠΕ86 ΠΕ83 ΤΕ01.06 | |
Εισαγωγή στον Αυτοματισμό (Αυτοματισμοί και Αισθητήρες) | ΠΕ83 ΠΕ84 ΤΕ01.06 ΤΕ01.07 | ||
Ρομποτική και Τρισδιάστατη Εκτύπωση | ΠΕ83 ΠΕ84 ΤΕ01.06 ΤΕ01.07 | ||
Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά | ΠΕ84 ΤΕ01.07 | ΠΕ83 ΤΕ01.06 | |
Αγγλικά Τομέα | ΠΕ06 | ||
ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ' ΑΝΑΘΕΣΗ |
Στοιχεία Τεχνικής Θερμοδυναμικής - Εφαρμογές | ΠΕ82 ΤΕ02.02 ΤΕ01.04 ΠΕ85 | ||
Μηχανική – Αντοχή Υλικών | ΠΕ82 ΠΕ81 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.01, ΠΕ12.02, ΠΕ17.01, ΠΕ17.05) ΠΕ85 | ||
Βασικές Αρχές Ψύξης- Κλιματισμού, Θερμάνσεων, ΜΕΚ και ΑΠΕ | ΠΕ82 ΤΕ02.02 | ΠΕ83 | |
Σχεδιασμός και Περιγραφή Στοιχείων Μηχανών | ΠΕ82 ΤΕ02.02 | ΠΕ85 | |
Τεχνολογία Μηχανολογικών Κατασκευών – Εφαρμογές | ΠΕ82 ΤΕ02.02 | ΠΕ85 | |
Βασική Ηλεκτρολογία και Εφαρμογές | ΠΕ83 ΠΕ84 ΤΕ01.06 ΤΕ01.07 | ΠΕ82 | |
Αγγλικά Τομέα | ΠΕ06 | ||
ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ |
Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών | ΠΕ86 ΤΕ01.13 | ΠΕ84 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κους με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.06, ΠΕ17.04, ΠΕ17.08 και ΠΕ12.10 στην περίπτωση που έχουν επιλέξει την ένταξη τους στον κλάδο ΠΕ84) | |
Υλικό και Δίκτυα Υπολογιστών | ΠΕ86 | ΤΕ01.13 ΠΕ84 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κους με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.06, ΠΕ17.04, ΠΕ17.08 και ΠΕ12.10 στην περίπτωση που έχουν επιλέξει την ένταξη τους στον κλάδο ΠΕ84) | |
Βασικά Θέματα Πληροφορικής | ΠΕ86 ΤΕ01.13 | ΠΕ84 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.06, ΠΕ17.04, ΠΕ17.08 και ΠΕ12.10 στην περίπτωση που έχουν επιλέξει την ένταξη τους στον κλάδο ΠΕ84) | |
Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων | ΠΕ86 ΤΕ01.13 | ||
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ιστοτόπων | ΠΕ86 ΤΕ01.13 | ||
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων & Προδιαγραφών Υλικού και Λογισμικού | ΠΕ86 ΤΕ01.13 | ||
Αγγλικά Τομέα | ΠΕ06 | ||
ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ |
Ανατομία-Φυσιολογία Ι | ΠΕ87.01 ΠΕ87.07 ΠΕ87.02 ΠΕ87.08 ΠΕ87.03 ΠΕ87.04 | ΠΕ87.05 ΠΕ87.09 ΠΕ87.06 ΠΕ87.10 | |
Πρώτες Βοήθειες | ΠΕ87 | ||
Υγεία και Διατροφή | ΠΕ87 ΠΕ88.04 | ||
Διαπροσωπικές Σχέσεις- Επικοινωνία | ΠΕ87 | ||
Εργασιακό Περιβάλλον Τομέα- Δεοντολογία | ΠΕ87 | ΟΛΟΙ οι ΤΕ εκπαιδευτικοί του Τομέα | |
Αγγλικά Τομέα | ΠΕ06 | ||
Ειδικό Μάθημα Α | |||
Ειδικό Μάθημα Β | |||
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
Μικροβιολογία I | (Θ) ΠΕ87.04 ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01) | ΠΕ87.02 | |
(Ε) ΠΕ87.04 ΤΕ01.29 | ΠΕ87.01* (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01) ΠΕ87.02 | ||
Βασικές Κλινικές Δεξιότητες | (Θ) ΠΕ87.02 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01) | |
(Ε) ΠΕ87.02 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01) | ||
Δημιουργία και Έκφραση στην Προσχολική Ηλικία Ι | (Ε) ΠΕ87.09 ΤΕ01.30 | ΠΕ87.06 | |
Σύγχρονη Αισθητική I | (Θ) ΠΕ87.03 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01-αντίστοιχης ειδικότητας) | |
(Ε) ΠΕ87.03 ΤΕ01.20 | |||
Εισαγωγή στη Φυσικοθεραπεία | (Θ) ΠΕ87.08 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01 αντίστοιχης ειδικότητας) | |
(Ε) ΠΕ87.08 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01 αντίστοιχης ειδικότητας) | ||
Βασικές Εφαρμογές Κομμωτικής I | (Ε) ΤΕ01.19 | ||
Οδοντοτεχνία I | (Θ) ΠΕ87.05 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.02) | |
(Ε) ΠΕ87.05 ΤΕ01.26 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.02) | ||
Φαρμακευτική Τεχνολογία Ι | (Θ) ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.03-Φαρμακοποιοί) | ΠΕ87.04 | |
(Ε) ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.03) | ΠΕ87.04 | ||
Ακτινολογία Ι | (Θ) ΠΕ87.07 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01 αντίστοιχης ειδικότητας) | |
(Θ) ΠΕ87.07 ΤΕ01.31 | ΠΕ87.01 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ14.01-αντίστοιχης ειδικότητας) | ||
*Οι εκπαιδευτικοί κλάδου-ειδικότητας ΠΕ87.01 έχουν ως πρώτη ανάθεση ΜΟΝΟ το Θεωρητικό μέρος του μαθήματος. Οι εκπαιδευτικοί κλάδου-ειδικότητας ΠΕ87.01 μπορούν να έχουν ως πρώτη ανάθεση ΚΑΙ το Εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, εφόσον κατέχουν ιατρική ειδικότητα αντίστοιχη με το μάθημα. | |||
ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ | |||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ |
Ναυσιπλοΐα Ι – Ναυτική Μετεωρολογία | ΠΕ90 | ΠΕ03 | |
Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις Πλοίου Ι | ΠΕ83 | ΠΕ82 | |
Αξιοπλοΐα | ΠΕ90 | ||
Ναυτική Μηχανολογία – Εφαρμογές | ΠΕ82 (2) | ΠΕ90 | |
Ναυπηγικό-Μηχανολογικό- Ηλεκτρολογικό Σχέδιο | ΠΕ82 (3) | ΤΕ02.02 (4) | |
Περιβάλλον Ναυτιλιακής Εργασίας | ΠΕ78 | ΠΕ82 (5) | |
Αγγλικά | ΠΕ06 | ||
ΕΠΙΛΟΓΗΣ | |||
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ (1) | Α΄ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ΑΝΑΘΕΣΗ |
Ναυτική Τέχνη - Έκτακτες Ανάγκες | ΠΕ90 | ΠΕ82 (6) | |
Αντοχή Υλικών - Εφαρμογές | ΠΕ82 | ||
(1) Να έχουν ισότιμη προτεραιότητα στη διδασκαλία οι ειδικότητες των Ναυπηγών (πρώην 12.07) και των Μηχανικών Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπόλοιπων ειδικοτήτων της ΠΕ82 (2) Να έχουν ισότιμη προτεραιότητα στη διδασκαλία οι ειδικότητες των Ναυπηγών (πρώην 12.07) και των Μηχανικών Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπόλοιπων ειδικοτήτων της ΠΕ82 (3) Να έχουν ισότιμη προτεραιότητα στη διδασκαλία οι ειδικότητες: Μηχανολόγοι (πρώην 12.04), Ναυπηγοί (πρώην 12.07), Μηχανολόγοι ΑΣΕΤΕΜ (πρώην 17.02), Μηχανολόγοι ΤΕΙ – Ναυπηγικής ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ (πρώην 17.06) και Μηχανικοί Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπόλοιπων ειδικοτήτων της ΠΕ82 (4) Να έχει προτεραιότητα στα εργαστήρια η ειδικότητα Μηχανολόγοι (πρώην ΤΕ01.02) έναντι των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΤΕ02 (5) Να έχει προτεραιότητα στη διδασκαλία η ειδικότητα Μηχανικοί Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΠΕ82 (6) Να έχει προτεραιότητα στη διδασκαλία η ειδικότητα Μηχανικοί Ε.Ν. (πρώην 18.31) έναντι των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΠΕ82 |
Οδηγίες:
Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.
Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α' ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ). Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ), οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α' ανάθεση. Αντίστοιχα, στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β' ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ.). Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ), οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β' ανάθεση.
Γ. Η κατά προτεραιότητα διδασκαλία μαθήματος γενικής παιδείας εντός της οικείας ανάθεσης των κλάδων και ειδικοτήτων ορίζεται εφόσον υπάρχει ειδικότερη συνάφεια του διδασκόμενου μαθήματος με το γνωστικό αντικείμενο του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού καθώς και με τα εξειδικευμένα προσόντα του (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, επαγγελματική εμπειρία κ.α.) με προτεραιότητα στους συναφείς τίτλους.
Δ. Η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δώδεκα (12) διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκατρείς (13) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς). Δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης του μαθήματος και στους υπευθύνους Τομέα και Εργαστηρίων Ε.Κ., εφόσον:
- έχουν σε πρώτη ανάθεση το ανωτέρω μάθημα σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που καθορίζει την αντιστοιχία διδασκομένων μαθημάτων και κλάδων-ειδικοτήτων εκπαιδευτικών όλων των τάξεων των ΕΠΑ.Λ., όπως ισχύει κάθε φορά,
- το Ε.Κ. και το ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα,
- καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες στο Ε.Κ. και
- η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μέσα στο ωράριο που έχει ο υπεύθυνος τομέα στο Ε.Κ.
Η ανάθεση του ανωτέρω μαθήματος γίνεται από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ύστερα από γνώμη των συλλόγων διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Κ.
Ε. Οι εκπαιδευτικοί της ειδικότητας ΠΕ89.01 των ΕΠΑ.Λ. μπορεί να διατίθενται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών.
ΣΤ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς του Π.ΕΠΑ.Λ. με την εξής σειρά προτεραιότητας. Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:
α) στο ΕΠΑ.Λ όπου συστεγάζεται με το Π.ΕΠΑ.Λ. ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση)
β) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση)
γ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση)
δ) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση)
Ζ. Η Τρίτη (Γ΄) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
Η ισχύς της παρούσας υπουργικής απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2022-2023.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 21 Σεπτεμβρίου 2022
Η Υφυπουργός
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ