edu.klimaka.gr

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Γ' τάξης Λυκείου (Μάθημα Επιλογής - Οδηγίες Διδασκαλίας)

ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ  Γ' Τάξης Ημερήσιων Λυκείων
(Μάθημα Επιλογής)

Αρ.Πρωτ.143888/Δ2/17-09-2019/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄
Πληροφορίες: Α. Πασχαλίδου
B. Πελώνη
Τηλέφωνο: 210-3443422
210-3442238

ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία του Ελεύθερου Σχεδίου και του Γραμμικού Σχεδίου στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020
Σχετ.: Το με αρ. πρωτ. εισ. Υ.ΠΑΙ.Θ. 83113/24-05-2019 έγγραφο

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 13/04-04-2019 του Δ.Σ, 3η Ανακοινοποίηση 24-05-2019) σάς αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες για τη διδασκαλία του Ελεύθερου Σχεδίου και του Γραμμικού Σχεδίου στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020.

Ι. ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

(...) (Μετάβαση στις οδηγίες για το Ελεύθερο Σχέδιο)

ΙΙ.ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Εκπαιδευτικό Υλικό για το μάθημα του Γραμμικού Σχεδίου

  •  Αλέκα Μονεμβασίτου, Γεώργιος Παυλίδης, Άννα Παυλίδου, Γραμμικό Σχέδιο- Βιβλίο Μαθητή Β’ Λυκείου, Διόφαντος.
  • Αλέκα Μονεμβασίτου, Γεώργιος Παυλίδης, Άννα Παυλίδου, Γραμμικό Σχέδιο- Βιβλίο Καθηγητή Β’ Λυκείου, Διόφαντος.
  •  Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό για το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο τάξεις Β’ και Γ’ Λυκείου «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα).

Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές να ανακαλύψουν τη λειτουργία του Γραμμικού Σχεδίου, να αποκωδικοποιήσουν τους κανόνες και τις συμβάσεις του, να οικειοποιηθούν τους μηχανισμούς του και να προετοιμαστούν όσο καλύτερα γίνεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Στο πρώτο μέρος του μαθήματος η έννοια του χώρου τίθεται ως κεντρικό αντικείμενο.

Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να εμβαθύνουν τις γνώσεις και να εμπεδώσουν τις δεξιότητές τους στο γραμμικό σχέδιο με περισσότερα θεωρητικά στοιχεία, καθώς και να ασκηθούν πιο συγκροτημένα ολοκληρώνοντας ένα εύρος σχεδιαστικών θεμάτων.

Στόχοι της διδασκαλίας του μαθήματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • Να γνωρίζουν τις δυνατότητες των οργάνων, μέσων και υλικών σχεδίασης και να τα χρησιμοποιούν με αποτελεσματικό τρόπο.
  • Να αντιλαμβάνονται τη γεωμετρική μορφή των αντικειμένων τα οποία σχεδιάζουν.
  • Να κάνουν γεωμετρικές απεικονίσεις, ευθείες γραμμές, γωνίες, πολύγωνα, κύκλους, τόξα, κ.ά.
  • Οι μαθητές/τριες να προετοιμάζονται κατάλληλα για τις πανελλαδικές εξετάσεις στο Γραμμικό Σχέδιο.
  • Να εξοικειωθούν με τις δυνατότητες των γεωμετρικών κατασκευών, προκειμένου να σχεδιάζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια και να πραγματοποιούν κατασκευές.
  • Να χρησιμοποιούν ορθά τα όργανα, ώστε να διασφαλίζεται η απαιτούμενη ακρίβεια.
  • Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν υπό κλίμακα.
  • Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν απλές όψεις, ευθειών και απλών επιπέδων, σχημάτων για την παράσταση αντικειμένων σε τρία επίπεδα προβολής.
  • Να γνωρίζουν στοιχεία των συμβάσεων για τις τομές ως προς την παράσταση των χαρακτηριστικών στοιχείων τους, και το συσχετισμό τους.
  • Να γνωρίζουν διαφορετικά είδη τομών και τη χρησιμότητά τους.
  • Να σχεδιάζουν τις ιδιαιτερότητες των αξονομετρικών προβολών σε σχέση με τα σχέδια όψεων.
  • Να είναι σε θέση να σχεδιάσουν αξονομετρικά σχέδια αντικειμένων με απλές μορφές, ακολουθώντας κατάλληλη πορεία εργασίας.
  • Να είναι σε θέση με δεδομένη την αξονομετρική προβολή ενός αντικειμένου να σχεδιάσουν τις τρείς όψεις του (πρόσοψη, κάτοψη, αριστερή και πλάγια όψη).

Η διδακτική του Γραμμικού Σχεδίου απαιτεί ειδικά διαμορφωμένο χώρο μέσα στο σχολείο και εξοπλισμένο κατάλληλα με σχεδιαστήρια, καθίσματα, «ταμπλό» επιφάνειες ανάρτησης σχεδίων, ράφια, βιβλία τέχνης, χώρο αποθήκευσης βασικών εργαλείων και υλικών, φωτιστικά, δυνατότητα χρήσης του κοινόχρηστου εξοπλισμού προβολής του σχολείου στην αίθουσα του σχεδιαστηρίου, παροχή σύνδεσης στο διαδίκτυο, έναν ή περισσότερους υπολογιστές για μαθητική χρήση, κ.λπ.

Οι διδάσκοντες/ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Σχετικά Άρθρα