ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 699/2020
Αριθμ. 31603/Δ2
Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 42 παρ. 2 περ. α του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» και την παρ. 2 εδάφιο ι του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 16 του άρθρου 45 του ν. 4264/2014 (Α΄ 118) και με την παρ. 2(β) του άρθρου 34 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159).
2. Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. α υποπ. ββ του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
3. Το π.δ. 81/2019 (Α΄ 119) «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων».
4. Το π.δ. 83/2019 (Α΄ 121) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
5. Το π.δ. 84/2019 (Α΄ 123) «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων».
6. Την 6631/Υ1/20-07-2019 (Β΄ 3009) απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη».
7. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Kώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
8. Τη με αριθμ. 11/27-02-2020 (ανακοινοποίηση στο ορθό 03-03-2020) πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
9. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την με αριθμ. Φ.1/Γ/104/31534/Β1/ 04-03-2020 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 παρ. 6 του ν.4337/2015 (Α΄ 129), της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:
Άρθρο μόvοv
Το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου ορίζεται ως εξής:
Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου
1. Κριτήρια σύνταξης του Προγράμματος Σπουδών
Ο σχεδιασμός του Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) στα Θρησκευτικά Λυκείου λαμβάνει υπόψη:
- Τη γενική και την ειδική σκοποθεσία της Γενικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το υφιστάμενο πλαίσιο, το οποίο απορρέει από το Σύνταγμα της Ελλάδας και τους βασικούς Νόμους για την Εκπαίδευση και τις αποφάσεις του ΕΔΔΑ.
- Την παράδοση της κατ' άρθρο 3 του Συντάγματος επικρατούσας θρησκείας στην Ελλάδα, δηλαδή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ως θεμελιώδους πυλώνα του θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών και μαθητριών, αλλά και το ευρύτερο θρησκευτικό και πολιτισμικό πλαίσιο, το οποίο την περιβάλλει.
- Τις επιστημονικές προτάσεις της επιστήμης της Θεολογίας όπως και της Θρησκειοπαιδαγωγικής, σε συνδυασμό με τα σύγχρονα πορίσματα στα επιστημονικά πεδία της Παιδαγωγικής και ειδικά της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, της Διδακτικής και των Θεωριών Μάθησης.
- Τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά των (μετ)εφήβων μαθητών, την προγενέστερη γνώση και τα μαθησιακά επιτεύγματά τους, τις εμπειρίες που κομίζουν από το περιβάλλον, στο οποίο ζουν, και επιπλέον τις προσδοκίες και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους αναφορικά με τη διαδικασία διδασκαλίας/μάθησης του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ).
- Το πλαίσιο οργάνωσης, τις παιδαγωγικές αρχές, τους εκπαιδευτικούς προσανατολισμούς καθώς και το σύστημα αξιολόγησης του Λυκείου.
- Τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό και την ανάπτυξη των περιεχομένων του ΠΣ στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου.
2. Γενικός Σκοπός της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο Λύκειο
Ο Γενικός Σκοπός της διδασκαλίας του Μαθήματος των Θρησκευτικών εντάσσεται αναπόσπαστα στον Γενικό Σκοπό της Ελληνικής
Σχολικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ως εκ τούτου, το Μάθημα των Θρησκευτικών, όπως και όλα τα άλλα διακριτά μαθήματα, τα οποία ανήκουν στον κανόνα των σχολικών μαθημάτων, συμβάλλει ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να καταστούν ελεύθεροι και υπεύθυνοι πολίτες, που κατανοούν και σέβονται τις αρχές της Δημοκρατίας και των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Ειδικότερα, η διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο συμβάλλει:
- Στην ανάπτυξη και καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων Χριστιανών μαθητών και μαθητριών, με κριτήριο τη διδασκαλία, τη ζωή και την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
- Στον θρησκευτικό γραμματισμό των μαθητών και μαθητριών, με επίκεντρο τη Βίβλο, τα Δόγματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, την ηθική της διδασκαλία και γενικότερα την εν Αγίω Πνεύματι ζωή και παράδοσή της, όπως έχει διατυπωθεί στο έργο των Πατέρων της και εκφραστεί διά των μνημείων του πολιτισμού. Εν προκειμένω, ο θρησκευτικός γραμματισμός αποβλέπει και στην πρόσκτηση πληροφοριών και γνώσεων για τις θρησκείες του κόσμου σε διακριτές θεματικές ενότητες.
- Στην καλλιέργεια ανθρωπιστικής και Ελληνικής παιδείας, με έμφαση στα μορφωτικά αγαθά που χρειάζεται να ανακαλύψει ο μαθητής και η μαθήτρια ως απαραίτητη υποδομή για την ίδια του/της τη ζωή.
- Στη γνωριμία και επικοινωνία με τον «άλλον», η οποία αποβλέπει στην καλλιέργεια της ικανότητας για διάλογο και για σεβασμό απέναντι στην ετερότητα.
- Στην κοινωνικοποίηση, όχι ως παθητική υιοθέτηση του κοινωνικού συστήματος, αλλά ως μία διαδικασία εξατομίκευσης, η οποία θεμελιώνεται στη δημιουργική και αμοιβαία σχέση ανάμεσα στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και την κοινωνική ένταξη {Εκκλησία, παράδοση, πολιτισμός, θρησκευτικές κοινότητες, θρησκευτική πίτση, τοπικές κοινωνίες, έθνος, προσωπικές πεποιθήσεις και αντιλήψεις).
Με βάση τα παραπάνω, το Μάθημα των Θρησκευτικών αποκτά τον χαρακτήρα ενός μαθήματος Παιδείας και Ορθόδοξης Χριστιανικής Παράδοσης, όπως αυτή αποτυπώνεται στον ελληνικό πολιτισμό.
3. Η δομή του νέου Προγράμματος Σπουδών
Η ανάπτυξη του νέου ΠΣ στη Θρησκευτική Εκπαίδευση του Λυκείου, ακολουθεί ιεραρχικά την παρακάτω δομή:
1. Θεματικός προσανατολισμός της τάξης: Γενικός τίτλος.
2. Γενικές Επάρκειες: Παρουσιάζονται συνοπτικά οι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που θα πρέπει να έχουν κατακτήσει οι μαθητές και μαθήτριες κατά το τέλος της φοίτησής τους στην εν λόγω τάξη. Η τριμερής κατηγοριοποίησή τους (γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες) βοηθά τον εκπαιδευτικό να συνειδητοποιήσει:
- Τον ολιστικό χαρακτήρα της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, καθώς και τις πολλαπλές του διαστάσεις και κλιμακώσεις: από την κατάκτηση, την εμπέδωση και ενίσχυση της γνώσης, έως τη διεύρυνση της ζωής- προσωπικής και κοινωνικής - των μαθητών.
- Την αλληλεξάρτησή τους, καθώς η ανάπτυξη μίας Επάρκειας ευνοεί την ανάπτυξη της άλλης.
- Την αλληλουχία και την ανέλιξή τους από τάξη σε τάξη.
3. Θεματικές Ενότητες της τάξης: Σε κάθε Διδακτική Ενότητα αναπτύσσεται ένα επιμέρους μορφωτικό περιεχόμενο που προκύπτει από το θεμελιώδες θρησκευτικό θέμα της Θεματικής Ενότητας, με βάση τις παιδαγωγικές έρευνες και γνώσεις για τη μέση εφηβεία, τη σχέση των νέων με την Ορθόδοξη Εκκλησία και το επίπεδο του θρησκευτικού τους γραμματισμού.
4. Στο Πρόγραμμα Σπουδών για κάθε Διδακτική Ενότητα περιλαμβάνονται στις ανάλογες στήλες:
- Τα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα, τα οποία περιγράφουν τί καλούνται οι μαθητές και μαθήτριες να έχουν επιτύχει στο τέλος του μαθήμΓος.
- Οι Δείκτες Αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας.
- Τα στάδια εφαρμογής της βιωματικής μεθόδου διδασκαλίας καθώς και η θεματολογία αλλά και οι δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε κάθε επιμέρους στάδιο.
4. Βιβλίο Μαθητή/Οδηγός Εκπαιδευτικού
Για την εφαρμογή του ΠΣ απαιτούνται Βιβλίο για τον μαθητή και τη μαθήτρια για κάθε τάξη του Δημοτικού και Γυμνασίου και Οδηγός Εκπαιδευτικού ώστε να υποστηρίζεται το διδακτικό έργο του/της.
Α' Τάξη Ορθόδοξη πίστη και λατρεία | Β' Τάξη Χριστιανισμός και Θρησκεύματα | Γ' Τάξη Χριστιανισμός και σύγχρονος κόσμος |
Θ.Ε.1: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ | Θ.Ε.1: Ο ΘΕΟΣ | Θ.Ε.1: ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ |
1.1 Ο άνθρωπος ζει με τον Θεό 1.2 Η πίστη στον Τριαδικό Θεό 1.3 Η μεταμορφωτική δύναμη της προσευχής στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση 1.4 Η αγιότητα στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση 1.5 Η έννοια του προσώπου στη θεολογία της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης | 11.1 Η αναζήτηση του Θεού 1.2 Η αποκάλυψη του Θεού στον κόσμο 1.3 Ο Θεός δημιουργός του κόσμου 1.4 Το μυστήριο του Τριαδικού Θεού 1.5 Σχέση ζωής με τον Θεό στην Ορθόδοξη Εκκλησία 1.6 Ιησούς Χριστός, λυτρωτής και σωτήρας 1.7 Το τέλος της ζωής στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση | 1.1 Επιστήμη και θρησκεία 1.2 Ηθική της τεχνολογίας 1.3 Εφαρμογές της Γενετικής 1.4 Οικο-θεολογία |
Θ.Ε.2: ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ | Θ.Ε.2: Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ | Θ.Ε.2: Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ |
2.1 «Εις Μίαν, Αγl.αν, Καθολικήν και Αποστολικήν ...» 2.2 Θεία Ευχαριστία: Η ταυτότητα της Εκκλησl.ας 2.3 Η ενότητα της εκκλησιαστικής κοινότητας 2.4 Το περιεχόμενο της σωτηρίας στον Χριστιανισμό" | 2.1 Η παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησl.ας 2.2 Η έκφραση της πιστης στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση 2.3 Το χριστιανικό μήνυμα και οι πανανθρώπινες αξίες 2.4 Η υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων 2.5 Η συνχ.ώρηση ως υπέρβαση στον Χριστιανισμό 2.6 Ο άλλος για τον Χριστιανό | 2.1 Πλούτος και φτώχεια 2.2 Η ηθική της εργασίας 2.3 Η μοναξιά του ανθρώπου 2.4 Η επανάσταση του Χριστιανισμού |
Θ.Ε.3: ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ | Θ.Ε.3: Η ΧΡΙΣΤ1ΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΛΟΥΡΑΛΙΣΤΚΟ ΚΟΣΜΟ | Θ.Ε.3: ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΣ |
3.1 Η λατρεία ως έκφραση της πίστης 3.2 Οι γιορτές στην Ορθόδοξη Εκκλησία 3.3 Η γλώσσα της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης 3.4 Είσοδος και ένταξη στην Εκκλησία: Το μυστήριο του βαπτίσματος 3.5 Το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του γάμου 3.6 Μετάνοια, η υπέρβαση της αμαρτίας 3.7 Η ιεροσύνη στην Ορθόδοξη Εκκλησία | 3.1 Οι Χριστιανοί στον δημόσιο χώρο 3.2 Η πρόταση της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης για την υπέρβαση των στερεοτύπων 3.3 Η χριστιανική κοινότητα σε ένα πολυπολιτισμικό κόσμο 3.4 Ο διάλογος ως άσκηση αγάπης στην Εκκλησία 3.5 Χριστιανισμός και εκκοσμίκευση 3.6 Το φαινόμενο της αθεfuς 3.7 Το ασύμβατο του χριστιανικού ήθους με τον φανατισμό 3.8 Ο «δούλος του Θεού» ελεύθερος από κάθε δουλεια | 3.1 Το όραμα της ειρήνης 3.2 Η ευθύνη για τη δικαιοσύνη 3.3 Η κατάκτηση της ευτυχΙ.ας 3.4 Η ελπίδα για τη μεταμόρφωση του κόσμου |
Θ.Ε.4: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Θ.Ε.4: ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ θΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ | |
4.1 Χαρακτηριστικά χριστιανικού ήθους 4.2 Η ελευθερια του ανθρώπου στην Ορθόδοξη χριστιανική ανθρωπολογία 4.3 Η αγάπη ως πρόταση ζωής στον Χριστιανισμό 4.4 Η διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας για την ισότητα 4.5 Η θεολογική χριστιανική θεώρηση για την ευθύνη | 4.1 Η αρχαία Ελληνική θρησκεία 4.2 Τα αφρικανικά θρησκεύματα 4.3 Ο Ιουδαϊσμός 4.4 Το Ισλάμ 4.5 Ο Ινδουισμός 4.6 Ο Βουδισμός 4.7 Η Κινεζική θρησκεία 4.8 Η Ιαπωνική θρησκεία |
.
Α' ΛΥΚΕΙΟΥ | |
Τίτλος τάξης | Ορθόδοξη πίστη και λατρεία |
Γενικές επάρκειες | Οι μαθητές και οι μαθήτριες:
|
Θ.Ε.1: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ | ||
1.1 Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - αναγνωρίζουν την έκφραση του βιώματος στη λατρεια και στη ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, - διερευνούν εκφράσεις θρησκευτικού βιώματος, συλλογικού και ατομικού, στην Ορθόδοξη Εκκλησία. | - Αναγνώριση της έκφρασης του βιώματος στη λατρεία και στη ζωή της Εκκλησίας - Διατύπωση με παραδειγματα των τρόπων έκφρασης του βιώματος στη λατρεία και στη ζωή της Εκκλησίας. | Βιώνοντας Νοηματοδοτώντας;: Αναλύοντας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες: 1η δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η δραστηρότητα-Νοηματοδοτώvτcις 3η δραστηριότητα-Αναλ.ύοντας 4η δραστηριότητα-Εφαρμόζοvτcις |
1.2 ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - ερμηνεύουν την πιστη στον Θεό ως σχέση εμπιστοσύνης, - συσχετίζουν την ελπίδα και την αγάπη με την πίστη στον Τριαδικό Θεό. | - Ερμηνεία του φαινόμενου της πίστης στον Θεό. - Προσδιορισμός της σχέσης πίστης στον Τριαδικό Θεό με την ελπίδα και την αγάπη. | Βιώνοντας: Νοημcποδοτώvταc;: AvαAύovτac;: Εφαρμόζοvταc;: Προτεινόμενες Δραστηριότητες: 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηριότητα-Νοηματοδοτώvτας 3η Δραστηριότητα-ΑvαΑύοvτας 4η Δραατηριότητα-Εφαρμόζοντας; |
1.3 Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΠΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - περιγράφουν την προσευχή ως βαθύτερη ανάγκη επικοινωνίας με τον Θεό, - αναγνωρίζουν τη μεταμορφωτική δυναμική της προσευχής σύμφωνα με την Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση. | - Περιγραφή της προσευχής ως τρόπου επικοινωνίας των ανθρώπων με τον Θεό. -Αναγνώριση της προσευχής ως υπαρξιακής ανάγκης του ανθρώπου για επικοινωνία με τον Θεό. | Βιώvονταc;: Νοημcποδοτώντας: Αναλύοντας: Εφαpμόζοvτας: Προτεινόμενες Δpαατηpιότητες 1η δραατηριότητα-Βιώvοντας 2η δραατηpιότητα- Νοηματοδοτώντας 3η δραστηριότητα- Αναλύοντας 4η δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας; |
1.4 Η ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΠΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΠΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - επισημαίνουν την ερμηνεία της αγιότητας στην Ορθόδοξη :χριστιανική παράδοση - εντοπίζουν την ποικιλία των χαρακτηριστικών της στη ζωή και στο έργο αγιων της ΕκκλησLας, | - Παρουσιαση της διδασκαλίας του Χριστιανισμού για την αγιότητα. - Διάκριση της ποικιλίας χαρακτηριστικών στοιχείων αγιότητας. | Βιώvονταc;: Νοηματοδοτώvιας: Αναλύονταc;: Εφαρμόζοvιας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η δραστηριότητα-Βιώvοvιαc; 2η δραστηριότητα-Νοηματοδοτώντας 3η δραστηριότητα-Αναλύοvιας 4η δραστηριότητα-Εφαρμόζονταc; |
1.5 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΠΙΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - αναγνωρίζουν τη θρησκευτική ταυτότητα ως παράγοντα που επηρεάζει τις προσωπικές επιλογές, - εξετάζουν όψεις της θεολογικής σημασίας του προσώπου, κατά την Ορθόδοξη :χριστιανική παράδοση, στο πλαίσιο των διαπροσωπικών σχέσεών τους. | - Σύνδεση της θρησκευτικής ταυτότητας με την ιδιοπροσωπία. - Ανάλυση της έννοιας του προσώπου όπως προκύπτει από τη θεολογία της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. - Διατύπωση κριτηρίων αξιολόγησης των σχέσεων με τους άλλους με βάση τη θεολογική σημαμσί.α του προσώπου. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώντας: Αναλύοντας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηριότητα-Νοηματοδοτώντας 3η Δραστηριότητα-Αναλύοντας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας |
Θ.Ε. 2: το ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ | ||
2.1 «Εις Μίαν, Αyίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν ...» | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - διατυπώνουν συλλογισμούς για την Εκκλησία με βάση το σχετικό άρθρο του Συμβόλου της Πίστης - εντοπίζουν κοινοτικά στοιχεία στους τρόπους έκφρασης (σύμβολα, εικόνες) και λειτουργίας της Εκκλησίας. | - Προσδιορισμός της έννοιας «Εκκλησία» και του περιεχομένου της με βάση την ερμηνεία του άρθρου της Πίστης «Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν...». - Συσχέτιση συμβόλων και εικόνων με τον κοινοτικό τρόπο λειτουργίας της Εκκλησίας. | Βιώνοντας: Νοημαιοδοτώντας: Αναλύοντας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δρcιστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηριότητα-Νοηματοδοτώνrας 3η Δραστηριότητα-ΑvαΑύονrας 4η Δραστηρι6τητα-Εφαρμόζοντας |
2.2 θΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ: Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές να: - διακρίνουν τη Θεία Ευχαριστία ως βασικό στοιχείο συγκρότησης του σώματος της Εκκλησίας, - ερμηνεύουν τη Θεία Ευχαριστία ως σταυρική θυσία του Χριστού - εξετάζουν τη σχέση Ευχαριστίας και σύγχρονου κόσμου. | - Σύνδεση της Θείας Ευχαριστίας με τη μυστηριακή σύναξη του Σώματος της Εκκλησίας. - Συσχέτιση της Θείας Ευχαριστίας με τη θυσία, του Χριστού και τη μεταμόρφωση του κόσμου. | Βιώνοντας: Νοημματοδοτώντας: Αναλύοντας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραατηριότητα-Νοηματοδοτώντας 3η Δραατηριότητα-ΑναΑύοντας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοναιc; |
2.3 Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος - Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - να αναδεικνύουν διαστάσεις της ενότητας στη ζωή της χριστιανικής κοινότητας, - συνδυάζουν τη μυστηριακή ενότητα στην Εκκλησια με το αιτημα της ενότητας των ανθρώπων ολόκληρου του κόσμου. | - Ανάδειξη των διαστάσεων της ενότητας στη ζωή της Εκκλησίας και των μελών της. - Τεκμηρίωση της επίτευξης της ενότητας μέσω των μυστηΊων στην εκκλησιαστική κοινότητα. - Ανάλυση του οράματος της ενότητας των ανθρώπων. | Bιώvoντας: Νοηματοδοτώvτας: Αvαλύοvτας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώvονmc; 2η Δραστηριότητα - Νοηματοδοτώντας 3η Δραστηριότητα-Αναλ.ύοvτας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας |
2.4 ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΠΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - εντοπίζουν το περιεχόμενο της - συσχετ(.ζουν τη σωτηρLα με την αγάπη του Θεού στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση, | - Κατανόηση του περιεχομένου της σωτηρίας στον Χριστιανισμό. - Σύνδεση της αγάπης του Θεού με τη σωτηρία των ανθρώπων στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώvτας: Αvαλύοντας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηριότητα-Νοηματοδοτώvτας 3η Δραστηριότητα-Αvαλ.ύοντας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας «Σκέψου, Συζήτησε, Γράψε, Μοψάσου (TWPS)». Με αφορμή άρθρα από τον σύγχρονο τύπο (έντυπο και ηλεκτρονικό που αναφέρονται στη «σωτηρία» από πολιτικές. οικονομικές, φυσικές κ.λπ. καταστροφές οι μαθητές/μαθήτριες συμπληρώνουν σε αυτοκόλλητα χαρτάκια τη φράση: «Σωτηρία είναι/σημαίνεί.». |
Θ.Ε. 3: ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ | ||
3.1 Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΩΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - διακρίνουν τη λατρεία ως συστατικό στοιχείο της θρησκευτικότητας, - αναγνωρίζουν βασικά χαρακτηριστικά της λατρείας της Ορθόδοξης Εκκλησίας και την βαθύτερη έννοια της εικόνας στην Ορθόδοξη παράδοση - συνδέουν τους λατρευτικούς κύκλους της Ορθόδοξης λατρείας με την καθημερινότητα. | - Κατανόηση της σχέσης λατρείας και θρησκευτικότητας. - Χρήση βασικών όρων της ορθόδοξης λατρευτικής γλώσσας. - Συσχέτιση της επίδρασης της εκκλησιαστικής λατρείας στη ζωή και την καθημερινότητα. | Βιώvοvταc;: Νοηματοδοτώvτας: Αναλύοντας: Εφαpμόζοvταc;: Προτεινόμενες Δραστηριότητες: 1η Δραστηριότητα-Βιώvοvrας 2η Δραστηρι6τητα-Νοηματοδοτώvτας 3η Δραστηριότητα-Αναλ.ύοντας 4η Δραcnηριότητα-Εφαρμόζοντας |
3.2 ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - εξηγούν το περιεχόμενο του εορτασμού στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τις ποικίλες διαστάσεις των θρησκευτικών γιορτών, - να αναγνωρίζουν την ευσέβεια του ελληνικού λαού προς τη Θεοτόκο - αξιολογούν τις ποικίλες εορταστικές εκφράσεις της λαϊκής | Ερμηνεία της αργίας και η θεολογική διάσταση της γιορτής στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Εμβάθυνση στις ποικίλες διαστάσεις των γιορτών της Ορθόδοξης Εκκλησιας. Αξιολόγηση των εκφράσεων της λαϊκής θρησκευτικότητας με κριτήριο το θεολογικό νόημα της γιορτής. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώvτας: ΑvαΑύοντας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δpαατηpιότητες 1η Δpαατηpιότητα-Βιώνοντας 2η Δpαατηpι.όtητα-Νοηματοδοτώντας 3η Δραοτηριότητα-Αvαλύοντας 4η Δραοτηριότητα-Εφαρμόζοvτας |
3.3 Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος - Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - εντοπίζουν θρησκευτικούς όρους και θρησκευτικά νοήματα που χρησιμοποιούνται στην επικοινωνια και στην καθημερινότητα, - αποκωδικοποιούν σύμβολα και εικόνες της Ορθόδοξης χριστιανικής θρησκευτικής παράδοσης, - διατυπώνουν συλλογισμούς για τα θέματα της γλώσσας στα κείμενα και στη λατρεία στην Ορθόδοξη Εκκλησία. | - Αναγνώριση θρησκευτικών όρων και νοημάτων στην καθημερινή ζωή. - Ερμηνεία συμβόλων και εικόνων της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. - Ανάπτυξη επιχειρημάτων για θέματα γλώσσας που σχετίζονται με τα κείμενα και τη λατρεία στην Ορθόδοξη Εκκλησια. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώvταc;: Αναλύονται;: Προτεινόμενεc; Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2zη Δραστηριότητα-Νοηματοδοτώvτας 3η Δραστηριότητα-Αvαλύοvταc; 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοvτας |
3.4 ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΠΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: το ΜΥΠΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος- Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - διατυπώνουν συλλογισμούς για τις προϋποθέσεις εισόδου - ένταξης στην Εκκλησία, - διακρίνουν εκφράσεις | - Διατύπωση συλλογισμών με θεολογικά κριτήρια για τις προϋποθέσεις εισόδου-ένταξης στην Εκκλησία. - Αναγνώριση προϋποθέσεων και στοιχείων τρόπου ένταξης στον Ορθόδοξη Εκκλησία | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώvτας: Αναλύνοντας Εφαρμόζοντας;: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώvοντας 2η Δραστηρι6τητα-Νοηματοδοτώντας 3η Δραστηριότητα-Αναλύοντας; 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας |
3.5 ΤΟ ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος- Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - διατυπώνουν συλλογισμούς για τις προϋποθέσεις του μυστήριου του γάμου - αναγνωρίζουν το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου στην Ορθόδοξη Εκκλησία - αξιολογούν με θρησκευτικά κριτήρια τις αντιλήψεις για τον γάμο στον σύγχρονο κόσμο. | - Παρουσίαση των θέσεων της Ορθόδοξης ΕκκλησLας για τον γάμο. - Αναγνώριση του συμβολισμού των τελουμένων στο Μυστήριο του Γάμου | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώνιας: Αvαλύοvιας: Εφαρμόζονιας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώvοvιαc; 2η Δραστηριότητα-Νοηματοδοτώνιας 3η Δραστηριότητα-Αvαλύοvτας; 4η Δραστηριότητας-Εφαρμόζοντας |
3.6 ΜΕΤΑΝΟΙΑ, Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος - Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - ερμηνεύουν την αμαρτία σύμφωνα με τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση ΘεοιJ, ανθρώπου και κόσμου, - αναγνωρίζουν τη Μετάνοια ως αντίδοτο της αμαρτLας στον Χριστιανισμό και τη σημασLα του μυστηρίου της μετάνοιας. | - Ανάλυση των επιπτώσεων της αμαρτίας σε διάφορα επίπεδα (κοινωνικό - προσωπικό - οικολογίας). - Αναγνώριση της Μετάνοιας ως αντίδοτο της αμαρτLας. | Βιώvονττας Νοηματοδοτώvτας: Αvαλύοvτας Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η δραστηριότητα-Νοηματοδοτώντας 3η δραστηριότητα-Αvαλύοντας 4η δραστηριότητα-Εφαρμόζοvτας |
3.7 ΗΙΕΡΟΣΥΝΗ ΠΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - εκτιμούν τη σημασία της Ιεροσύνης (γενικής και ειδικής) στον Χριστιανισμό, - διερευνούν τη θέση και τη σχέση κλήρου και λαού στην Ορθόδοξη Εκκλησία. | - Ανάλυση της χριστιανικής θεώρησης και της σημασιας της Ιεροσύνης. - Αποτίμηση με θεολογικούς όρους της θέσης και της σχέσης κλήρου και λαού στην Ορθόδοξη Εκκλησία. | Βιώνοντας: Νοημcιτοδοτώντας: Αvαπλαισιώvοvτας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητεc; 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηριάrητα-Νοηματοδοτώvτας 3η Δραστηριόrητα-Αναλύοντας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοvτας |
Θ.Ε.4: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||
4.1 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του χριστιανικού ήθους (πρόσωπο - αγάπη - ελευθερία), - εξετάζουν τη σύνδεση διδασκαλίας και ήθους στον Χριστιανισμό, - διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ ήθους, ηθικισμού και ηθικολογίας. | - Διατύπωση βασικών χαρακτηριστικών του χριστιανικού ήθους. - Σύνδεση διδασκαλίας και ήθους στον Χριστιανισμό. - Σύγκριση ήθους, ηθικισμού και ηθικολογίας. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώvιας: Αναλύοvιας: Εφαρμόζοvτας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες: 1η δραστηριότητα-Βιώνοvιας 2η δραστηριότητα-Νοηματοδοτώνrας 3η δραστηριότητα-Αvαλύονrας 4η δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας |
4.Ζ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝθΡΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΠΑ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - αναγνωρίζουν τη σημασία της οντολογικής ελευθερίας του - εντοπίζουν τη σχέση πίστης στον Θεό και της ελευθερίας. | - Έκφραση επιχειρημάτων περί της ελευθερίας ως θεμελιώδους γνωρίσματος του Χριστιανισμού. - Αναφορά της σχέσης πίστης και ελευθερLας. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώνrας: Αvαλύονrας: Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηρι.ότητα-Νοηματοδοτώντας 3η Δραστηριότητα-Αναλύοντας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας |
4.3 Η ΑΓΑΠΗ ΩΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΠΟΝ ΧΡΙΠΙΑΝΙΣΜΟ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - προσδιορίζουν την αγάπη ως υπέρβαση του εγωισμού και πρόταση ζωής στον Χριστιανισμό, - αναδεικνύουν διαστάσεις της | - Ανάλυση της σχέσης αγάπης και εγωισμού με θεολογικούς όρους στον Χριστιανισμό. - Παρουσίαση της | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώντας: Αναλύοντας Εφαρμόζοντας Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηριότητα-Νοηματιτοδοτώντας 3η Δραστηριότητα-Αvαλύοντας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζοντας |
4.4 Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡθΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - επισημαίνουν στοιχεία της χριστιανικής διδασκαλίας για την ισότητα, - αναγνωρίζουν τις θέσεις του Χριστιανισμού για την εξάλειψη της ανισότητας και των διακρίσεων. | - Ανάλυση της χριστιανικής διδασκαλίας για την ισότητα. - Έκφραση επιχεψημάτων έναντι των ανισοτήτων με βάση τη χριστιανική διδασκαλία. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώντcιc; Αvαλύοντας: Εφαρμόζονττας Προτεινόμενεc; Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα-Βιώνοντας 2η Δραστηριότητας-Νοηματοδοτώνταc; 3η Δραστηpιότητα-Αvαλύοντας 4η Δραστηριότητα-Εφαρμόζονταc |
4.5 Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΧΡΙΠΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ | ||
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Δείκτες αξιολόγησης | Προτεινόμενη Μέθοδος -Προτεινόμενες Δραστηριότητες |
Οι μαθητές και μαθήτριες να: - ερμηνεύουν τη χριστιανική αντίληψη της εuθύνης (Θεός - άνθρωπος - κόσμος), - σuνδuάζοuν την εuθύνη που προσδίδει ο χριστιανισμός με την αντιμετώπιση προβλημάτων του σύγχρονου κόσμου. | - Ερμηνεία των θέσεων του Χριστιανισμού νια την ανάληψη ευθύνης του πιστού για την αντιμετώπιση προβλημάτων του σάγχρονου κόσμου. -Αναγνώριση της αλληλεπιδραστικής σχέσης της χριστιανικής ταυτότητας και της ανάληψης ευθύνης για κοινωνικά και ατομικά ζητήματα. | Βιώνοντας: Νοηματοδοτώνταc;: Αvαλύοντας Εφαρμόζοντας: Προτεινόμενες Δραστηριότητες 1η Δραστηριδτητα-Βιώνοvτας 2η Δραστηριότητα-Νοηματοδοτώντας 3η Δραστηpιότητα-ΑvαΑύοντας 4η Δραστηpιότητα-Εφαρμόζοvτας |
(...)
Η αριθμ. 99058/Δ2/13-06-2017 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2105/Β΄/19-06-2017) καταργείται.
Η ισχύς αυτής της απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 4 Μαρτίου 2020
Η Υφυπουργός
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ