ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
24-11-/2011
Με αφορμή δημοσιεύματα στο Τύπο που αναφέρονται στο ρόλο, στη δομή και στη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών διευκρινίζουμε:
• Σε κάθε Δήμο υπάρχει μία Σχολική Επιτροπή για την Πρωτοβάθμια και μία για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η κατανομή των πιστώσεων στις Σχολικές Επιτροπές γίνεται από τους «Καλλικρατικούς» Δήμους.
• Η χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών δίνεται σε δόσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στη συνέχεια η Σχολική Επιτροπή κατανέμει τους πόρους σε κάθε σχολική μονάδα, βάσει ενός μαθηματικού τύπου που λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των μαθητών και των αιθουσών, την παλαιότητα του σχολικού κτηρίου και άλλες παραμέτρους.
• Κάθε Σχολική Επιτροπή είναι υπεύθυνη, εκτός από την κατανομή των χρημάτων στις σχολικές μονάδες, και για την εξασφάλιση ενιαίων διαδικασιών για τις προμήθειες.
• Κάθε σχολική μονάδα ή συγκρότημα σχολείων, για να διαχειρίζεται τα χρήματα που λαμβάνει από τη Σχολική Επιτροπή, ανοίγει έναν τραπεζικό λογαριασμό. Το λογαριασμό χειρίζεται το Σχολικό Συμβούλιο δηλαδή μια τριμελής ή πενταμελής ομάδα (εάν είναι σχολικό συγκρότημα) που αποτελείται από το Διευθυντή του σχολείου, εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών και εκπρόσωπο των γονέων.
• Το Σχολικό Συμβούλιο διαχειρίζεται τα λειτουργικά (πετρέλαιο, φως, νερό κτλ) και μικρές εργασίες συντήρησης (π.χ. αποκατάσταση σπασμένου τζαμιού). Μεγάλα έργα συντήρησης (π.χ. ανακατασκευή αίθουσας, διαμόρφωση εξωτερικού χώρου κτλ) χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των Δήμων.
Η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών περιγράφεται στο ΦΕΚ 318/2011.