edu.klimaka.gr

Σχολές με Εξετάσεις σε Ειδικό Μάθημα για Έλληνες Εξωτερικού

ΣΧΟΛΕΣ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

(Απόσπασμα από "ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ")

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ορισμένες σχολές και τμήματα λόγω του γνωστικού τους αντικειμένου απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και γι' αυτό για τις σχολές και τα τμήματα αυτά απαιτείται πρόσθετη εξέταση σε ειδικά μαθήματα για τη διαπίστωση της ύπαρξης των εξειδικευμένων γνώσεων.

Συγκεκριμένα, για τα Τμήματα :

α) Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΕΚΠΑ/Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΑΠΘ/Ναυτιλιακών Σπουδών του ΠΑ.ΠΕΙ./ Τουριστικών Σπουδών του ΠΑ.ΠΕΙ./Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού Παν/μίου Αιγαίου/Τουρισμού του Ιονίου Παν/μίου → «Αγγλικά».

β) Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ / Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ → «Γαλλικά».

γ) Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ / Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ → «Γερμανικά».

δ) Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ / Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ → «Ιταλικά».

ε) Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ → «Ισπανικά».

στ) Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΑ.ΠΕΙ. / Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΑ.ΜΑΚ. / Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Παν/μίου / Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Παν/μίου / Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ / Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του ΑΠΘ / Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Παν/μίου Δυτ. Μακεδονίας / Διοίκησης Τουρισμού του ΠΑ.Δ.Α. / Διοίκησης Τουρισμού του Παν/μίου Πατρών / Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης →ένα από: «Αγγλικά», «Γαλλικά», «Γερμανικά», «Ιταλικά».

ζ) Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου → δύο από: «Αγγλικά», «Γαλλικά», «Γερμανικά».

η) Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ / Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ → στα δύο ειδικά μαθήματα «Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

θ) Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του ΑΠΘ και των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας, Πατρών, Δημοκρίτειου Θράκης και Ιωαννίνων / Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του ΠΑ.Δ.Α. / Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του ΠΑ.Δ.Α. / Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του ΠΑ.Δ.Α. / Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του ΔΙ.ΠΑ.Ε. →στα δύο ειδικά μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο».

ι) Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α΄ 142), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13) και της σχετικής Φ.253/23170/Α5/14-2-2019 (ΦΕΚ 504 Β΄) Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθμ. πρωτ. Φ.253/23170/Α5/8-3-2021 (ΦΕΚ 957/Β’) Υ.Α.

Στα ανωτέρω καθορίζονται οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής φοιτητών στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων τα εξεταστέα καλλιτεχνικά αντικείμενα και οι συντελεστές βαρύτητας βάσει των οποίων εξάγεται η τελική βαθμολογία του υποψηφίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα, τα μόρια και οι προϋποθέσεις εισαγωγής, ο τρόπος εξέτασης των μουσικών μαθημάτων και οι διαδικασίες συμμετοχής.

Επομένως, η εισαγωγή στα τρία (3) Τμήματα:

  • - στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου,
  • - στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας,
  • - στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

γίνεται ΜΟΝΟ μόνο μέσω κοινών εισαγωγικών εξετάσεων πανελλαδικού επιπέδου ως εξής:

Δικαίωμα συμμετοχής στις κοινές εισιτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή σπουδαστών στα ανωτέρω Μουσικά Τμήματα του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχουν οι κάτοχοι απολυτηρίου τίτλου Λυκείου ή ισότιμου τίτλου Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του εσωτερικού ή εξωτερικού και οι οποίοι έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις του τρέχοντος έτους Ελλήνων του εξωτερικού για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο μάθημα Nεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία των Γενικών Λυκείων της ημεδαπής.

Εξεταζόμενα μαθήματα, συντελεστές βαρύτητας, μόρια και προϋποθέσεις εισαγωγής.

1. Α. Οι υποψήφιοι, με την ειδική κατηγορία Ελλήνων του εξωτερικού, που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στα ανωτέρω Μουσικά Τμήματα του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εξετάζονται μέσω κοινών εισαγωγικών εξετάσεων πανελλαδικού επιπέδου στα εξής δύο (2) μουσικά µαθήµατα:

  1. Μουσική Εκτέλεση και Ερµηνεία, με το οποίο αξιολογείται το επίπεδο οργανοχρησίας των υποψηφίων. Ως µουσικό όργανο εννοείται και η φωνητική τέχνη.
  2. Μουσική Αντίληψη και Γνώση, με το οποίο αξιολογείται το επίπεδο θεωρητικών και ακουστικών μουσικών γνώσεων.

Β. Επιπλέον οι υποψήφιοι, µαθητές και απόφοιτοι, εξετάζονται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων Ελλήνων του εξωτερικού στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία των Γενικών Λυκείων της ημεδαπής

ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ

  • στις κοινές εισαγωγικές εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου στα δύο (2) μουσικά μαθήματα α) Μουσική Εκτέλεση και Ερµηνεία και β) Μουσική Αντίληψη και Γνώση.

2. Για την εξαγωγή της συνολικής βαθµολογίας των υποψηφίων συνυπολογίζονται ο βαθµός Απολυτηρίου Λυκείου κάθε υποψηφίου, ο βαθµός που έλαβε στις πανελλαδικές εξετάσεις Ελλήνων εξωτερικού στο µάθηµα «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» των Γενικών Λυκείων της ημεδαπής και ο βαθµός στα µαθήµατα «Μουσική Εκτέλεση και Ερµηνεία» και «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» µε τους εξής συντελεστές:

α) ο βαθµός στο µάθηµα «Μουσική Εκτέλεση και Ερµηνεία» αντιστοιχεί στο τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής βαθµολογίας,

β) ο βαθµός στο µάθηµα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» αντιστοιχεί στο τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής βαθµολογίας,

γ) ο βαθµός στο µάθηµα «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» των Γενικών Λυκείων της ημεδαπής αντιστοιχεί στο τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής βαθµολογίας,

δ) ο βαθµός του Απολυτηρίου Λυκείου αντιστοιχεί στο δέκα τοις εκατό (10%) της συνολικής βαθµολογίας.

Σε περίπτωση υποψηφίων με ξένους τίτλους σπουδών των οποίων ο βαθμός δεν είναι στην εικοσάβαθμη κλίμακα, τότε ο βαθμός απολυτηρίου που λαμβάνεται υπ’οψιν και αντιστοιχεί στο δέκα τοις εκατό (10%) της συνολικής βαθµολογίας είναι ο βαθμός που προκύπτει από τη Βεβαίωση αντιστοιχίας του τίτλου Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της αλλοδαπής με το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου της ημεδαπής και αναγωγής της βαθμολογίας αυτού στην εικοσάβαθμη κλίμακα από τη Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Eυρωπαϊκών και Μειονοτικών Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης των Ελληνικών διπλωματικών και προξενικών αρχών του εξωτερικού.

3. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την εισαγωγή του υποψηφίου στα ανωτέρω Τµήµατα είναι

  1. ο υποψήφιος να επιτύχει σε καθένα μουσικό μάθημα βαθμό τουλάχιστον ίσο με το 30% του άριστα,
  2. ο μέσος όρος των βαθμών των δύο μουσικών μαθημάτων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με το 50% του άριστα και
  3. ο υποψήφιος να έχει προσέλθει στην εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» των Γενικών Λυκείων της ημεδαπής

Περαιτέρω λεπτομέρειες για τον υπολογισμό των μορίων ορίζονται στο άρθρο 2 της σχετικής Υ.Α.

Τρόπος εξέτασης των 2 μουσικών μαθημάτων «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ» ΚΑΙ «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ»

1. Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία

Το μάθημα αυτό περιλαμβάνει την εξέταση κομματιών είδους α) Λόγιας Δυτικής Μουσικής παράδοσης, β) Τζαζ (Jazz) ή άλλης σύγχρονης μουσικής έκφρασης, γ) Παραδοσιακής, λαϊκής μουσικής παράδοσης ή βυζαντινής μουσικής.

Ο υποψήφιος επιλέγει να εξεταστεί σε ένα από τα παραπάνω είδη και σε ένα μουσικό όργανο (ως µουσικό όργανο εννοείται και η φωνητική τέχνη) και συγκεκριμένα:

  1. από τη Λόγια Δυτική Μουσική παράδοση: δύο συνθέσεις διαφορετικού ύφους και περιόδου, η μία αργής και η άλλη γρήγορης ρυθμικής αγωγής, μέτριας δεξιοτεχνικής και ερμηνευτικής δυσκολίας, με ακρίβεια στην μουσική απόδοση.
  2. από την Τζαζ ή άλλη σύγχρονη μουσική έκφραση: δυο συνθέσεις, μία αργής και μία γρήγορης ρυθμικής αγωγής από το ρεπερτόριο της Τζαζ, ροκ ή άλλου σύγχρονου μουσικού είδους με συμβατό σύντομο αυτοσχεδιασμό και απόδοση ύφους (στιλ).
  3. από την Παραδοσιακή, λαϊκή μουσική παράδοση ή βυζαντινή μουσική: δυο κομμάτια επιλεγμένα με γνώμονα τον πρωταγωνιστικό ρόλο του εξεταζόμενου οργάνου ή φωνής, με συμβατό σύντομο αυτοσχεδιασμό (ταξίμι). Στη φωνητική εξέταση δεν προβλέπεται αυτοσχεδιασμός.

Η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 2΄ με 6΄ λεπτά. Κάθε υποψήφιος εξετάζεται σε ένα από τα δύο κομμάτια/συνθέσεις, την επιλογή του οποίου αποφασίζει η εξεταστική επιτροπή. Αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει έργα μεγαλύτερης διάρκειας, η επιτροπή έχει δικαίωμα να διακόψει τον υποψήφιο στον χρόνο που έχει καθοριστεί. Οι υποψήφιοι πρέπει να φέρουν μαζί τους το όργανο που έχουν επιλέξει, με εξαίρεση (από τα πληκτροφόρα όργανα) το πιάνο και (από τα κρουστά όργανα) τα ντραμς και τα όργανα συμφωνικής ορχήστρας (τύμπανα και μαρίμπα), τα οποία θα βρίσκονται σε κάθε εξεταστικό κέντρο όπου απαιτείται. Οι υποψήφιοι δίνουν τις εξετάσεις χωρίς να υπάρχει οπτική επαφή από και με την εξεταστική επιτροπή (πίσω από κουρτίνα ή παραβάν) συνοδευόμενοι από επιτηρητή.

2. Μουσική Αντίληψη και Γνώση

Το μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» περιλαμβάνει την εξέταση του αντικειμένου της Μουσικής Αντίληψης και του αντικειμένου της Μουσικής Γνώσης.

Α. Η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Αντίληψης διάρκειας 30’ λεπτών περιλαμβάνει αναγνώριση μοτίβων, ρυθμικών μέτρων, συγχορδιών, διαδοχής συγχορδιών, ηχοχρώματος (μουσικών χροιών).

Β. Η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης διάρκειας 2 ωρών περιλαμβάνει Θεωρία Μουσικής, Τονική Αρμονία, στοιχεία Μορφολογίας και Ιστορίας της Μουσικής. Για το αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης οι υποψήφιοι μπορούν να συμβουλεύονται τα μουσικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ για την Αρμονία οι απαιτήσεις προσαρμόζονται στις γνώσεις του υποχρεωτικού Αρμονίας.

Περαιτέρω λεπτομέρειες για τα κριτήρια αξιολόγησης και τα ερωτήματα εξέτασης ορίζονται στο άρθρο 3 της σχετικής Υ.Α.

Συνοψίζοντας, η πανελλαδική εξέταση στο μάθημα Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία (όργανο ή φωνητική τέχνη) περιλαμβάνει την εξέταση κομματιών είδους είτε α) Λόγιας Δυτικής Μουσικής παράδοσης, είτε β) Τζαζ ή άλλης σύγχρονης μουσικής έκφρασης, είτε γ) Παραδοσιακής, λαϊκής μουσικής παράδοσης ή βυζαντινής μουσικής. Ο υποψήφιος επιλέγει να εξεταστεί

  • σε ένα από τα παραπάνω τρία είδη (α,β,γ)
  • και σε ένα μουσικό όργανο (ως µουσικό όργανο εννοείται και η φωνητική τέχνη)

Αντίθετα η πανελλαδική εξέταση στο μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση περιλαμβάνει την εξέταση στα 2 αντικείμενα της Μουσικής Αντίληψης και της Μουσικής Γνώσης, η οποία είναι κοινή για όλους τους υποψηφίους και γι αυτό οι υποψήφιοι δεν επιλέγουν κάποια προτίμηση.

Οι υποψήφιοι που θα εξεταστούν στα μαθήματα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», θα πρέπει να προσέξουν τα εξής :

Για την εξέταση στο μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» οι υποψήφιοι θα πρέπει να φέρουν μαζί τους τα μουσικά όργανα στα οποία θα εξεταστούν, εκτός από τα μουσικά όργανα πιάνο και κρουστά ευρωπαϊκά (κλασσικά – σύγχρονα), τα οποία θα υπάρχουν στο χώρο εξέτασής τους. Οι υποψήφιοι κατά την εξέτασή τους δεν θα πρέπει να φέρουν μαζί τους παρτιτούρες και κινητά τηλέφωνα. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά την Λόγια Δυτική Μουσική και την Βυζαντινή Μουσική οι υποψήφιοι θα πρέπει να φέρουν μαζί τους και να καταθέσουν εγκαίρως (μέσω ενός επιτηρητή) προς χρήση από την επιτροπή μια καθαρή παρτιτούρα των επιλεγέντων έργων, ώστε οι εξεταστές να έχουν πλήρη εικόνα των έργων που εξετάζονται οι υποψήφιοι.

Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξεταστεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο ειδικό μάθημα της ξένης γλώσσας για τα Τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

Σημειώνεται ότι:

1. Η εξέταση του ελεύθερου σχεδίου και του γραμμικού σχεδίου γίνεται ως εξής:

  1. Η εξέταση στο ελεύθερο σχέδιο περιλαμβάνει ελεύθερη σχεδίαση αντικειμένων, που τοποθετούνται πάνω σε βάθρο, και επιδιώκεται η εξακρίβωση της ικανότητας του υποψηφίου να αποδίδει και να εκφράζει τα χαρακτηριστικά μορφικά γνωρίσματα του θέματος, που δίνεται για σχεδίαση.
  2. Η εξέταση στο γραμμικό σχέδιο περιλαμβάνει σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων και μορφών, τα οποία δίνονται στον πίνακα ή σε φύλλο χαρτιού, και επιδιώκεται η εξακρίβωση της ικανότητας του υποψηφίου για σχεδίαση με ακρίβεια και καθαρότητα.

2. Η εξέταση στην ξένη γλώσσα (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά) γίνεται ως εξής:

Δίνεται στους υποψήφιους αυθεντικό κείμενο έκτασης περίπου 330-370 λέξεων. Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων κ.λπ.

Οι εξεταζόμενοι καλούνται :

Α) Nα απαντήσουν στη ξένη γλώσσα :

  1. σε τρεις-τέσσερις (3-4) ερωτήσεις που απαιτούν μια «σύντομη απάντηση». Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί το γενικό νόημα του κειμένου (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιο σκοπό, πού δημοσιεύεται το κείμενο, κ.λπ.).
  2. σε ερωτήσεις τύπου «πολλαπλής επιλογής», δηλαδή ερωτήσεις που απαιτούν από τον υποψήφιο να επιλέξει μεταξύ τριών (3) δυνατών απαντήσεων. Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί επιμέρους νοήματα του κειμένου.

Β) Να απαντήσουν σε τρεις ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για την κάθε περίσταση.

Γ) Να συνθέσουν ένα γραπτό κείμενο στη ξένη γλώσσα 180-200 λέξεων. Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων, κ.λπ. Το θέμα διατυπώνεται κατά τέτοιον τρόπο ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια ποιος, σε ποιον, για ποιο πράγμα και για ποιον σκοπό γράφει.

3. Η εξέταση στα μουσικά μαθήματα γίνεται ως εξής:

  1. "Αρμονία": Δίνονται στους εξεταζόμενους για εναρμόνιση ένα ή δύο μουσικά κείμενα, που αντιστοιχούν στις γνώσεις του υποχρεωτικού αρμονίας.
  2. "Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων": Περιλαμβάνει πέντε ομάδες των τεσσάρων ερωτήσεων ανά ομάδα και με πέντε επιλογές απαντήσεων η κάθε ερώτηση.

Με την κάθε ομάδα ερωτήσεων επιδιώκεται:

  1. Με την πρώτη ομάδα αναγνώριση μελωδικών διαστημάτων,
  2. με τη δεύτερη ομάδα αναγνώριση συγχορδιών,
  3. με την τρίτη ομάδα αναγνώριση διαδοχής συγχορδιών,
  4. με την τέταρτη ομάδα αναγνώριση μέτρου και ρυθμικών σχημάτων και
  5. με την πέμπτη ομάδα αναγνώριση - ταύτιση μελωδιών.

Η εξέταση διενεργείται ως ακολούθως:

Ανακοινώνεται κατ' αρχήν στους υποψήφιους η διαδικασία και ο τρόπος εξέτασης. Στη συνέχεια, με την επισήμανση στους εξεταζόμενους ότι αρχίζει η εξέταση, ακούγεται αρχικά το μουσικό άκουσμα (εκφώνηση) κάθε ερώτησης, το οποίο επαναλαμβάνεται άλλες δύο φορές και μετά τη λήξη της τελευταίας επανάληψης ο υποψήφιος έχει 10΄΄ έως 12΄΄ χρόνο για να επιλέξει τη σωστή απάντηση

Σχετικά Άρθρα