ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ 10
Στις Πανελλήνιες εξετάσεις
Στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2006 εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ο βαθμός 10 ως βάση για την εισαγωγή σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Παρατηρώντας όμως ότι ακόμα και τώρα δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής σε πανεπιστημιακή σχολή με βαθμό μικρότερο του 10, κρίνονται χρήσιμες ορισμένες διευκρινήσεις σχετικά με αυτή τη βάση εισαγωγής.
Στο σχετικό διάταγμα αναφέρεται πως για να συμμετάσχει κάποιος υποψήφιος στη διαδικασία επιλογής του για τις σχολές που δηλώνει στο μηχανογραφικό δελτίο, πρέπει να έχει συγκεντρώσει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον 10.000 ή το μισό του μεγίστου δυνατού βαθμού.
Για την πλειοψηφία των σχολών όπου απαιτείται η εξέταση σε έξι βασικά μαθήματα το παραπάνω εδάφιο σημαίνει πρακτικά το ίδιο. Ο απαιτούμενος βαθμός πρόσβασης είναι 10.000, αλλά και το δυνητικό άριστα των 20.000 έχει ως μισό τα 10.000 μόρια.
Η ουσία όμως βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο προκύπτει ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης, καθώς δεν έχουν όλα τα μαθήματα την ίδια βαρύτητα. Όπως είναι γνωστό σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπάρχει ένα μάθημα με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας (1,3) και ένα μάθημα με χαμηλό συντελεστή βαρύτητας (0,7). Αυτό σημαίνει πως ο γραπτός βαθμός στο πρώτο μάθημα πολλαπλασιάζεται με το 1,3 ενώ στο δεύτερο μάθημα με το 0,7 ώστε να προκύψει ο τελικός βαθμός σε κάθε ένα από αυτά τα μαθήματα. Για να γίνει πιο κατανοητό αρκεί να αναφέρουμε πως στο βασικό μάθημα ένας βαθμός 8 με συντελεστή 1,3 γίνεται 10,4 (8x1,3=10,4).
Τα πράγματα διαφοροποιούνται αισθητά στις σχολές για την εισαγωγή στις οποίες απαιτείται η εξέταση σε κάποιο ειδικό μάθημα.
Ανάλογα με το συντελεστή του ειδικού μαθήματος (που είναι 1 ή 2) το δυνητικό άριστα διαμορφώνεται σε 22.000 ή 24.000 μόρια. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο ελάχιστος αριθμός μορίων που χρειάζεται να συγκεντρώσει κάποιος υποψήφιος διαμορφώνεται σε 11.000 ή 12.000 αντίστοιχα (που είναι το μίσο του δυνητικού άριστα).
Αν και φαινομενικά τα πράγματα δείχνουν πιο δύσκολα, η ουσία βρίσκεται στα επιπλέον μόρια που μπορεί να συγκεντρώσει ένας υποψήφιος από την εξέταση στα ειδικά μαθήματα. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως σε ένα ειδικό μάθημα με συντελεστή 2 ο υποψήφιος μπορεί να συγκεντρώσει μέχρι και 4.000 επιπλέον μόρια, ενώ το όριο της βάσης εισαγωγής είναι τα 12.000 μόρια.
Ας δούμε για παράδειγμα έναν υποψήφιο για τη Γυμναστική Ακαδημία (ΤΕΦΑΑ) ο οποίος έχει συγκεντρώσει 9.000 μόρια από τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και άλλα 3.200 μόρια από τα αγωνίσματα. Αν και στα έξι βασικά μαθήματα έχει λιγότερα από 10.000 μόρια, μαζί με τα αγωνίσματα συγκεντρώνει ένα άθροισμα 12.900 μορίων (9.000+3.200=12.200) που είναι περισσότερα από το όριο της βάσης των 12.000 μορίων. Συνεπώς έχει το δικαίωμα να διεκδικήσει την είσοδό του στα ΤΕΦΑΑ!
Βέβαια το αν μπορεί κάποιος να εισαχθεί στα ΤΕΦΑΑ με 12.200 μόρια είνα ένα θεμα που εξαρτάται από τη διακύμανση των βάσεων τη χρονιά που διαγωνίζεται. Δεν παύνει όμως να του προσφέρται η δυνατότητα να καταθέσει μηχανογραφικό δελτίο και να διεκδικήσει την είσοδο του στα ΤΕΦΦΑ.
Να επισημάνουμε τέλος πως αυτά τα επιπλέον μόρια των ειδικών μαθημάτων υπολογίζονται μόνο για την είσοδο στις σχολές που απαιτούν την εξέταση στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα και δέν γίνεται να χρησιμοποιηθούν για την είσοδο σε κάποια από τις υπόλοιπες σχολές.
Πρέπει συνεπώς οι υποψήφιοι να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο αν έχουν ή όχι το δικαίωμα κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου και οφείλουν να προσέλθουν για περισσότερες διευκρινήσεις στα σχολεία τους, στα οποία άλλωστε έχει αποσταλλεί σχετική εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας.
Μην ξεχνάτε πως πέρυσι σε αρκετά τμήματα παρέμειναν κενές θέσεις. Ίσως κάποιες από αυτές να είχαν καλυφθεί, εάν γνώριζαν οι υποψήφιοι πως τελικά είχαν τη δυνατότητα να κατεθέσουν μηχανογραφικό δελτίο.
{jcomments on}