edu.klimaka.gr

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 'ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ' - 'ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ' ΣΕ ΤΑΞΕΙΣ ΖΕΠ ..

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 'ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ' ΚΑΙ 'ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ' ΣΕ ΤΑΞΕΙΣ ΖΕΠ

Αρ.Πρωτ.157346/Γ1/12-12-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Α
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Α
Email : spudonpe(ΑΤ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Κώστας Παπαχρήστος
Ρήγας Γεωργακόπουλος
Τηλέφωνο : 210 344 3605
210 344 2243
FAX : 210 344 3354

ΘΕΜΑ: Εφαρμογή δράσεων από τα Προγράμματα «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών» και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου κατά το σχολικό έτος 2012-2013 λειτουργούν Τ.Υ. Ζ.Ε.Π. και Ε.Φ.Τ. Ζ.Ε.Π.

Μετά από ερωτήματα που τέθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με την υλοποίηση των δράσεων από τα Προγράμματα «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών» και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου κατά το σχολικό έτος 2012-2013 λειτουργούν Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π. ή/και Ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα Ζ.Ε.Π., σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

1. Στις σχολικές μονάδες όπου λειτουργούν Τ.Υ. Ζ.Ε.Π. ή και Ε.Φ.Τ. Ζ.Ε.Π. είτε με μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 από τον κρατικό προϋπολογισμό είτε με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 στο πλαίσιο των Πράξεων «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η Μετάβαση: Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα Δημοτικά Σχολεία στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ, θα πρέπει να αποφεύγεται η τοποθέτηση εκπαιδευτικών από τα Προγράμματα «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών» και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» για τις δράσεις ελληνομάθειας - ενισχυτικής διδασκαλίας.

2. Στις περιπτώσεις που έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί ταυτόχρονα από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και από τα προαναφερόμενα Προγράμματα των Πανεπιστημίων, θα πρέπει οι δράσεις να μην απευθύνονται στην ίδια ομάδα μαθητών.

3. Στις περιπτώσεις που ο παραπάνω συντονισμός δεν είναι δυνατός, τότε με ευθύνη των Προγραμμάτων που υλοποιούν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι εκπαιδευτικοί που έχουν προσλάβει τα εν λόγω Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, θα πρέπει να τοποθετηθούν σε άλλες σχολικές μονάδες.

4. Τα Προγράμματα «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών» του Α.Π.Θ καθώς και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» του Α.Π.Θ. και του Ε.Κ.Π.Α. θα πρέπει με τις δράσεις τους να στηρίζουν τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες στις οποίες λειτουργούν Τ.Υ. Ζ.Ε.Π. και Ε.Φ.Τ. Ζ.Ε.Π., αλλά και κάθε σχολική μονάδα που αιτείται τη συνδρομή τους για τη στήριξη των μαθητών της.

5. Τα εν λόγω Προγράμματα θα πρέπει να συνεργάζονται με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Π.Ε. και Δ.Ε., τους Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης και τις Διευθύνσεις Π.Ε. για την επιλογή των σχολικών μονάδων στις οποίες θα υλοποιούν δράσεις ελληνομάθειας, ενισχυτικής διδασκαλίας, ενδοσχολικής επιμόρφωσης κ.λ.π.

6. Σε κάθε περίπτωση η συνεργασία των Προγραμμάτων αυτών με τα στελέχη εκπαίδευσης (Περιφερειακούς Διευθυντές Π.Ε. και Δ.Ε., Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Σχολικούς Συμβούλους, Διευθυντές Εκπαίδευσης) θα πρέπει να είναι συνεχής και με στόχο την καλύτερη εφαρμογή των δράσεων των Προγραμμάτων στις σχολικές μονάδες της χώρας, προς όφελος του συνόλου της σχολικής κοινότητας.

7. Σε ότι αφορά το ωράριο λειτουργίας στο πλαίσιο του οποίου θα υλοποιούνται οι δράσεις ελληνομάθειας και ενισχυτικής διδασκαλίας των Προγραμμάτων του Α.Π.Θ. και του Ε.Κ.Π.Α., αυτό μπορεί να καθορίζεται σύμφωνα με τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας. Ειδικότερα, οι δράσεις αυτές δύναται να υλοποιούνται είτε στο πρωινό ωράριο λειτουργίας της σχολικής μονάδας ή με το πέρας αυτού ή
στο πλαίσιο του ολοήμερου προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση το ωράριο αποφασίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων, σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο, ο οποίος και εγκρίνει το σχετικό πρόγραμμα, συνεκτιμώντας τις τοπικές συνθήκες, τις σχολικές δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών.

Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π.Ε. & Δ.Ε.

ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΓΚΛΑΒΑΣ

Σχετικά Άρθρα