edu.klimaka.gr

Ρύθμιση Θεμάτων Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (ΠΕΠΑΛ) (Εγγραφές - Μετεγγραφές - Προσωπικό)

 

ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΠΕΠΑΛ)

Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 1625/2025

Αριθμ. Κ3/34828
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ3/58084/ 25.05.2021 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2180).

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Έχοντας υπόψη:
1. Την παρ. 5 του άρθρου 21, την παρ. 4 του άρθρου 169, τα άρθρα 7 και 16 έως και 20 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 254).
2. Τον ν. 5082/2024, «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 9) και ιδίως τα άρθρα 14, 15, 16 και 17 αυτού.
3. Τον ν. 1566/1985 «Δομή και Λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167).
4. Τα άρθρα 117 έως και 159 του ν. 4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» (Α’ 70).
5. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).
6. Την παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193).
7. Το άρθρο 5 του ν. 3475/2006 «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 146).
8. Το άρθρο 32 του ν. 4415/2016 «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» (Α’ 159).
9. Τον ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136).
10. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
11. Το π.δ. 77/2023, «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).
12. Το π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης» (Α’ 44).
13. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
14. Την υπ’ αρ. 2187/18-3-2025 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κωνσταντίνο Βλάση» (Β’ 1314).
15. Tην υπό στοιχεία 88732/Γ1/31-07-2024 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ανάθεση καθηκόντων Γενικής Γραμματέως Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» (Υ.Ο.Δ.Δ. 804).
16. Την υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2180).
17. Την υπό στοιχεία 106640/Κ3/02.09.2022 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων “Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)”» (Β’ 4667).
18. Την υπό στοιχεία Κ3/121512/Κ3/04.10.2022 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων “Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)”» (Β’ 5231).
19. Την υπό στοιχεία Κ3/54045/15.05.2023 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 3286).
20. Την υπό στοιχεία Κ3/118586/23.10.2023 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 6133) και διόρθωση σφάλματος (Β’ 6169).
21. Την υπό στοιχεία Φ11/67637/Δ4/09.06.2021 κοινή υπουργική απόφαση «Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2503).
22. Την υπό στοιχεία Φ11/74076/Δ4/16.06.2022 κοινή υπουργική απόφαση «Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 3019).
23. Την από 14/2/2025 εισήγηση της Γενικής Γραμματέως Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης προς τον Πρόεδρο της Κ.Ε.Ε. με θέμα: «Ερώτημα διατύπωσης γνώμης σχετικά με τροποποίηση του εκπαιδευτικού οδηγού των Π.ΕΠΑ.Λ. ως προς τα θέματα εγγραφής των μαθητών/τριών στα Π.ΕΠΑ.Λ.».
24. Το υπ’ αρ. 14/25-2-2025 πρακτικό της 14ης Συνεδρίασης της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής (Κ.Ε.Ε.).
25. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/154/33475/ Β1 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
26. Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας τροποποιείται η διοικητική διαδικασία με επίσημο τίτλο «Εκπαιδευτικός Οδηγός Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων» και Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης (Μ.Α.Κ.) στο ΕΜΔΔ «Μίτος» “202440”, 

αποφασίζουμε:

Στην υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2180), τροποποιούνται οι παρ. 2, 5 και 7 του άρθρου 2 «Φοίτηση - Εγγραφή - Ανανέωση εγγραφής - Μετεγγραφή στα Π.ΕΠΑ.Λ.», σχετικά με τη φοίτηση και προαγωγή μαθητών των Β’ και Γ’ τάξεων υφιστάμενων σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ. στις οποίες ιδρύεται και λειτουργεί Π.ΕΠΑ.Λ. και διαμορφώνονται ως ακολούθως:

«2. Δικαίωμα εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής στην A’ Τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. έχουν οι μαθητές/τριες που ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:

α. Κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

β. Μαθητές/τριες της A’ τάξης του οικείου Π.ΕΠΑ.Λ. που δεν προήχθησαν.

γ. Μαθητές/τριες της A’ τάξης άλλου Π.ΕΠΑ.Λ. που δεν προήχθησαν.

δ. Μαθητές/τριες της A’ τάξης ΕΠΑ.Λ. που δεν προήχθησαν.

ε. Μαθητές/τριες της A’ τάξης ΓΕ.Λ. που δεν προήχθησαν. Κριτήριο ανά κατηγορία για την επιλογή των μαθητών/ τριών των ανωτέρω κατηγοριών αποτελεί ο βαθμός απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου.

5. Δικαίωμα εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής στην Β’ Τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. έχουν οι μαθητές/τριες, απόφοιτοι/ες που ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:

α. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α’ τάξης του οικείου Π.ΕΠΑ.Λ.

β. Μαθητές/τριες της Β’ τάξης του οικείου Π.ΕΠΑ.Λ. που δεν προήχθησαν.

γ. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α’ τάξης άλλου Π.ΕΠΑ.Λ.

δ. Μαθητές/τριες της Β’ τάξης άλλου Π.ΕΠΑ.Λ. που δεν προήχθησαν.

ε. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ. στ. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α’ τάξης ΓΕ.Λ.

ζ. Μαθητές/τριες της Β’ τάξης του οικείου Π.ΕΠΑ.Λ. που προήχθησαν, για εγγραφή σε άλλο τομέα.

η. Μαθητές/τριες της Β’ τάξης άλλου Π.ΕΠΑ.Λ. που προήχθησαν, για εγγραφή σε άλλο τομέα.

θ. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Β’ τάξης ΓΕ.Λ.

ι. Μαθητές/τριες της Β’ τάξης ΕΠΑ.Λ. που δεν προήχθησαν.

ια. Κάτοχοι πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ. ή ισότιμου τίτλου.

ιβ. Κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ. ή ισότιμου τίτλου, μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας.

Οι μαθητές/τριες των β., δ. και ι. περιπτώσεων μπορούν να επανεγγραφούν στον ίδιο ή διαφορετικό τομέα από εκείνον που φοιτούσαν.

Κριτήριο ανά κατηγορία για την επιλογή των μαθητών/τριών των κατηγοριών α. έως ι. αποτελεί ο βαθμός προαγωγής της Α’ τάξης.

Κριτήριο ανά κατηγορία για την επιλογή των αποφοίτων των περ. ια. και ιβ. αποτελεί ο βαθμός πτυχίου ειδικότητας ή ο βαθμός απολυτηρίου, αντίστοιχα.

7. Δικαίωμα εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής στη Γ’ Τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. έχουν οι μαθητές/τριες, απόφοιτοι/ες που ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:

α. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Β’ τάξης του οικείου Π.ΕΠΑ.Λ.

β. Μαθητές/τριες της Γ’ τάξης του οικείου Π.ΕΠΑ.Λ. που δεν έλαβαν απολυτήριο ή/και πτυχίο

γ. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Β’ τάξης άλλου Π.ΕΠΑ.Λ.

δ. Μαθητές/τριες της Γ’ τάξης άλλου Π.ΕΠΑ.Λ. που δεν έλαβαν απολυτήριο ή/και πτυχίο.

ε. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Β’ τάξης ΕΠΑ.Λ.

στ. Μαθητές/τριες της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ. που δεν έλαβαν απολυτήριο ή/και πτυχίο.

ζ. Κάτοχοι πτυχίου και απολυτηρίου Π.ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση πτυχίου άλλης Ειδικότητας του Τομέα που παρακολούθησαν.

η. Κάτοχοι πτυχίου και απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση πτυχίου άλλης Ειδικότητας του Τομέα που παρακολούθησαν.

Κριτήριο ανά κατηγορία για την επιλογή των κατηγοριών α., γ. και ε. αποτελεί ο βαθμός προαγωγής της Β’ τάξης. Κριτήριο ανά κατηγορία για την επιλογή των κατηγοριών ζ. και η. αποτελεί ο βαθμός πτυχίου ειδικότητας.

Όσον αφορά τις κατηγορίες β., δ., και στ., η σειρά προτεραιότητας στην επιλογή των μαθητών/τριών είναι η ακόλουθη:

  • Μαθητές/τριες που έχουν λάβει πτυχίο και δεν έχουν λάβει απολυτήριο.
  • Μαθητές/τριες που έχουν λάβει απολυτήριο και δεν έχουν λάβει πτυχίο.
  • Μαθητές/τριες που δεν έχουν λάβει ούτε απολυτήριο ούτε πτυχίο».

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 31 Μαρτίου 2025

Ο Υφυπουργός

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ

 


Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 2180/2021

Αριθμ. Κ3/58084
Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των προτύπων επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) της παρ. 5 του άρθρου 21 και της παρ. 4 του άρθρου 169, των άρθρων 7 και 16-20, του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 254),
β) του ν. 1566/1985 «Δομή και Λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167),
γ) των άρθρων 117 έως και 159 του ν. 4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» (Α’ 70),
δ) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),
ε) της παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
στ) της παρ. 6 του άρθρου 30 του ν. 4547/2018 (Α’ 102),
ζ) του εδαφίου στστ) της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/15 (Α’ 176),
η) της παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/ Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123),
θ) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31),
ι) του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),
2. Το από 10/04/2021 πρακτικό της 2ης συνεδρίασης της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής (Κ.Ε.Ε.), με τη θετική διατύπωση γνώμης,
3. Την εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας για τη ρύθμιση θεμάτων του Εκπαιδευτικού Οδηγού των Π.ΕΠΑ.Λ.,
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/291/56519/ Β1/20-5-2021 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Οργάνωση και λειτουργία των Π.ΕΠΑ.Λ.

1. Τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) είναι ημερήσιες σχολικές μονάδες που ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

2. Η φοίτηση είναι τριετής και περιλαμβάνει τις τάξεις Α’, Β’ και Γ’.

3. Τα προγράμματα διδασκαλίας των Π.ΕΠΑ.Λ. περιλαμβάνουν μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα, μαθήματα τομέα, μαθήματα ειδικοτήτων, ειδικά μαθήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερο οικονομικόαναπτυξιακό χαρακτήρα για την περιοχή που εδρεύει το Π.ΕΠΑ.Λ. και πρακτική άσκηση (1) μία ημέρα της εβδομάδας για τις τάξεις Β’και Γ’ και για έξι (6) ώρες, η οποία εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών του εργαστηριακού μέρους των μαθημάτων, σε φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή επιχειρήσεις ιδιωτικού τομέα της περιοχής και σύμφωνα με τις προτάσεις του οικείου Σ.Π.Α.Α.Ε.. Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορεί να γίνει πρακτική άσκηση εφαρμόζεται το συμβατικό πρόγραμμα σπουδών.

Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Α’ τάξης περιλαμβάνει, κοινά για όλους τους μαθητές, μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα. Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα. Η Β’ τάξη χωρίζεται σε επαγγελματικούς τομείς.

Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Β’ τάξης περιλαμβάνει κοινά για όλους τους μαθητές μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα επαγγελματικών τομέων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν τα κοινά μαθήματα και όλα τα μαθήματα του τομέα που επιλέγουν. Η Γ’ τάξη χωρίζεται σε ειδικότητες ανά τομέα.

Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Γ’ τάξης περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας που είναι κοινά για όλες τις ειδικότητες και μαθήματα ειδικοτήτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν τα μαθήματα της ειδικότητας που επιλέγουν και τα οριζόμενα μαθήματα γενικής παιδείας.

4. Οι μαθητές σε κάθε τμήμα της Α’, Β’ και Γ’ τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ. δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τους είκοσι δύο (22).

5. Στους μαθητές των Π.ΕΠΑ.Λ. χορηγούνται δωρεάν τα διδακτικά βιβλία και τα λοιπά διδακτικά μέσα και μπορεί να χορηγούνται κρατικές υποτροφίες.

6. Το Δημόσιο καλύπτει τις δαπάνες της ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης των μαθητών που έπαθαν ατύχημα κατά την άσκηση στα εργαστήρια των Π.ΕΠΑ.Λ., κατά το μέρος που οι δαπάνες αυτές δεν καλύπτονται από άμεση ή έμμεση ασφάλιση.

7. Το σύνολο των μαθημάτων δύναται να γίνονται σε ειδικά διαμορφωμένες θεματικές αίθουσες διδασκαλίας.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιθουσών δεν επαρκεί οι αίθουσες δύναται να είναι διαθεματικές.

Άρθρο 2
Φοίτηση και εγγραφή στα Π.ΕΠΑ.Λ.

1. Η λειτουργία των Π.ΕΠΑ.Λ. ξεκινά από το σχολικό έτος 2021-2022 για την Α’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ., από το σχολικό έτος 2022-2023 για τη Β’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. και από το σχολικό έτος 2023-2024 για τη Γ’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ.

2. Στην Α’ τάξη εγγράφονται κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου. Ο μαθητής ή οι γονείς/κηδεμόνες του, εάν είναι ανήλικος, υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής για το Π.ΕΠΑ.Λ. της επιλογής του, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία πραγματοποιείται με τον τρόπο και σε χρόνο που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις. Ο Διευθυντής του σχολείου κατατάσσει τους μαθητές κατά φθίνουσα σειρά βαθμού του απολυτηρίου τίτλου εγγραφής μέχρι την κάλυψη όλων των διατιθέμενων θέσεων. Για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά, όπως ορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις για τα ΕΠΑ.Λ. Κενές θέσεις που ανακύπτουν σε επόμενη της εισαγωγής τάξης θα καλύπτονται ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους μαθητές, οι οποίοι έχουν δικαίωμα εγγραφής ή μετεγγραφής στην τάξη αυτή, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και βάσει του βαθμού προαγωγής τους από την προηγούμενη τάξη.

3. Οι μαθητές των Β’ και Γ’ τάξεων της υφιστάμενης σχολικής μονάδας ΕΠΑ.Λ. όπου ιδρύεται και λειτουργεί παράλληλα και Πρότυπο ΕΠΑΛ, κατά το σχολικό έτος 2021-2022, συνεχίζουν και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στην τάξη στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, κατά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τα ΕΠΑ.Λ.

4. Οι μαθητές των Β’ και Γ’ τάξεων της υφιστάμενης σχολικής μονάδας ΕΠΑ.Λ. όπου ιδρύεται και λειτουργεί παράλληλα και Πρότυπο ΕΠΑ.Λ., προάγονται, απολύονται ή/και αποκτούν πτυχίο έως το σχολικό έτος 2022-2023, σύμφωνα με τις κείμενες περί αξιολόγησης διατάξεις.

Άρθρο 3
Τίτλοι σπουδών - Ισοτιμία Επαγγελματικά δικαιώματα

1. Στους αποφοίτους του Π.ΕΠΑ.Λ. χορηγείται απολυτήριο Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου και πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

2. Τα απολυτήρια των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων είναι ισότιμα με τα απολυτήρια των Επαγγελματικών Λυκείων και με τα απολυτήρια των Γενικών Λυκείων.

3. Τα Πτυχία ειδικότητας των Π.ΕΠΑΛ. είναι ισότιμα με τα πτυχία των Επαγγελματικών Λυκείων αντίστοιχης ειδικότητας. Οι απόφοιτοι των Π.ΕΠΑ.Λ. έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα και μπορούν να λάβουν τις ίδιες άδειες άσκησης επαγγέλματος με τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ.

4. Οι απόφοιτοι των Π.ΕΠΑ.Λ. μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε άλλο ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση πτυχίου άλλης ειδικότητας, στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), στο Μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας καθώς και στα τμήματα και στις σχολές των Α.Ε.Ι., με τις ίδιες διαδικασίες που προβλέπονται για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ.

5. Όλοι οι τύποι τίτλων σπουδών και όλα τα έγγραφα που διακινούνται ή χρησιμοποιούνται από το Π.ΕΠΑ.Λ. διαφοροποιούνται από τα έγγραφα των ΕΠΑ.Λ. με την προσθήκη της λέξης «Πρότυπο» πριν από τις λέξεις «Επαγγελματικό Λύκειο».

6. Τα πρώτα απολυτήρια και τα πρώτα πτυχία του Π.ΕΠΑ.Λ. εκδίδονται από το σχολικό έτος 2023-2024.

Άρθρο 4
Διευθυντής και Υποδιευθυντής/ές

1. Ο Διευθυντής και ο/οι Υποδιευθυντής/ές της υφιστάμενης σχολικής μονάδας ΕΠΑ.Λ. όπου ιδρύεται και λειτουργεί παράλληλα Πρότυπο ΕΠΑ.Λ., συνεχίζουν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους και στις δύο προαναφερόμενες σχολικές μονάδες μέχρι τη λήξη της θητείας τους.

2. Για τον ορισμό Υποδιευθυντή/Υποδιευθυντών κατά την παρ. 6 του άρθρου 30 του ν. 4547/2018 (Α’ 102) λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των μαθητών και από τις δύο προαναφερόμενες σχολικές μονάδες. Το ίδιο σύνολο των μαθητών λαμβάνεται υπόψη για το επίδομα του Διευθυντή κατά το εδάφιο στστ) της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 16 ν. 4354/2015 (Α’ 176).

Άρθρο 5
Εκπαιδευτικό προσωπικό

1. Τα Π.ΕΠΑ.Λ. στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς αυξημένων τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, με την κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση, την παιδαγωγική επάρκεια και εμπειρία, ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόσουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, να αξιοποιήσουν σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό στην επαγγελματική εκπαίδευση, πιλοτικές δράσεις σύνδεσης με την αγορά εργασίας και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και να εκπληρώσουν τους γενικούς σκοπούς των Π.ΕΠΑ.Λ., όπως καθορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4763/2020 (Α’ 254).

2. Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό της υφιστάμενης σχολικής μονάδας ΕΠΑ.Λ. όπου ιδρύεται και λειτουργεί παράλληλα Πρότυπο ΕΠΑ.Λ., διατηρεί την οργανική του θέση και μετά την πλήρη λειτουργία του νεοϊδρυθέντος Π.ΕΠΑ.Λ., κατά το διδακτικό έτος 2023-2024, οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί εντάσσονται, με τις οργανικές τους θέσεις, στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Π.ΕΠΑ.Λ.

3. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί των Π.ΕΠΑ.Λ. επιμορφώνονται στο Κέντρο Επιμόρφωσης που ιδρύεται σε κάθε Π.ΕΠΑ.Λ. στα αντικείμενα της διδασκαλίας τους, ιδίως για την περιοδική ενημέρωσή τους για τις εξελίξεις στην επιστήμη τους και τη διδακτική των αντικειμένων τους, καθώς και για την απόκτηση των δεξιοτήτων που απαιτούνται για το εκπαιδευτικό τους έργο στο Π.ΕΠΑ.Λ. Στην επιμόρφωση συνδράμουν κυρίως Α.Ε.Ι., ερευνητικοί φορείς και επιχειρήσεις της περιοχής.

4. Όσοι από τους ανωτέρω εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν την ένταξή τους στο Π.ΕΠΑ.Λ., τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας, και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σε κενές θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 25 Μαΐου 2021

Η Υπουργός
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Σχετικά Άρθρα