edu.klimaka.gr

Αξιολόγηση Μαθητών στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αρ.Πρωτ.167603/ΓΔ4/09-12-2020/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠ/Σ
Πληροφορίες: Α. Νιγιάννης (Δ.Ε.)
Θ. Κανελλοπούλου (Δ.Ε.)
Ε. Μελίσσα (Ε.Ε.)
Τηλέφωνο: 210-3442237 (Δ.Ε.)
210-3443010 (Δ.Ε.)
210-3443309 (Ε.Ε.)

ΘΕΜΑ: Εγκύκλιος για την εξ αποστάσεως υλοποίηση της (ισχύουσας) αξιολόγησης των μαθητών/τριών Δ/θμιας Εκπ/σης για το σχολικό έτος 2020-2021

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 55/26-11-2020) σας διαβιβάζουμε τις οδηγίες για την εξ αποστάσεως υλοποίηση της (ισχύουσας) αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ τετράμηνο του σχολικού έτους 2020-21:

«Ως προς τον τρόπο αξιολόγησης ανά μάθημα για το Α΄ και Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2020-2021 στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφαρμόζονται απαρέγκλιτα οι ισχύουσες διατάξεις.

Ειδικά όσον αφορά τις ολιγόλεπτες και ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να αξιοποιούν τα εργαλεία «Ασκήσεις» και «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη (eclass).

Τα σχετικά αναλυτικά εγχειρίδια χρήσης και οι εισαγωγικές οδηγίες για εκπαιδευτικούς είναι διαθέσιμα μέσω των ακόλουθων συνδέσμων: https://docs.openeclass.org/el:teacher, https://eclass.sch.gr/files/intro-teacher.pdf.

Για τη διενέργεια εξετάσεων με ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υφίστανται τρεις επιλογές, μέσω του εργαλείου «Ασκήσεις», της ηλεκτρονικής τάξης (e-class):

  1. θέματα αυτόματης βαθμολόγησης,
  2. θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και
  3. συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και θεμάτων ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).

Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται από την ηλεκτρονική τάξη (e-class) να αξιοποιηθούν συνδυαστικά ή αποκλειστικά, όπου κρίνεται σκόπιμο, η αξιοποίηση του εργαλείου «Ελεύθερου κειμένου», καθώς και τα ακόλουθα εργαλεία αυτόματης βαθμολόγησης μέσω των «Ασκήσεων» του e-class:

  1. Πολλαπλής επιλογής με μοναδική σωστή απάντηση
  2. Συμπλήρωσης κενών
  3. Αντιστοίχισης
  4. Σωστό/Λάθος

Στην περίπτωση που εφαρμόζεται ωριαία γραπτή δοκιμασία –σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις- οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δημιουργούν πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών. Προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αντιγραφής μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, προτείνεται να δημιουργούνται περισσότερες από μία ασκήσεις (με ή χωρίς επικάλυψη ερωτήσεων) και να ανατίθενται σε κάθε ομάδα μαθητών και μαθητριών διαφορετική άσκηση.

Πρόσθετα εργαλεία που συμβάλλουν στον περιορισμό της δυνατότητας συνεργασίας ή αντιγραφής είναι μέσω των ρυθμίσεων των ασκήσεων: εμφάνιση μίας ερώτησης ανά σελίδα που εμφανίζεται στην οθόνη του μαθητή, χρονικός περιορισμός εξέτασης, ανάθεση διαφορετικών ασκήσεων ανά υπο-ομάδες μαθητών της τάξης, ενεργοποίηση τυχαίων ερωτήσεων από ένα ευρύτερο σύνολο ερωτήσεων που έχει ετοιμάσει ο/η εκπαιδευτικός (π.χ. 3 από τις 12 ή 5 από τις 20). Τέλος, μια χρήσιμη λειτουργία των ασκήσεων που δημιουργούνται μέσω του e-class είναι η “Τράπεζα ερωτήσεων”, μέσω της οποίας μπορούν να διαμορφωθούν διαγωνίσματα ή τεστ ολιγόλεπτης διάρκειας που αντλούν θέματα από την τράπεζα ερωτήσεων που προετοιμάζει ο/η εκπαιδευτικός. Στην περίπτωση αυτή, η άσκηση μπορεί να έχει συγκεκριμένες ερωτήσεις με σταθερή ή τυχαία σειρά, ή να επιλέγει τυχαίες ερωτήσεις από την τράπεζα.

Εναλλακτικά ή συμπληρωματικά, δύναται να αξιοποιείται κάθε πρόσφορος τρόπος διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών και μαθητριών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι διδάσκοντες/ουσες δύνανται να αξιοποιούν το εργαλείο «Εργασίες» της ηλεκτρονικής τάξης (e-class), όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αρχεία απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος, σε περίπτωση που δεν δύνανται ή δεν είναι σκόπιμο να αξιοποιηθούν τα ανωτέρω αναφερθέντα εργαλεία των «Ασκήσεων» (https://docs.openeclass.org/el/teacher/assignments). Σημειώνεται ότι, μέσω του εργαλείου «Εργασίες» οι τύποι υποβολής των μαθητών και μαθητριών μπορεί να είναι (κατόπιν ρύθμισης του/της εκπαιδευτικού) ένα ή περισσότερα αρχεία ή online κείμενο.

Τέλος, η πλατφόρμα Webex, μέσω του εργαλείου της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling), παρέχει χρήσιμες δυνατότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ερωτηματολογίων για διαγνωστικούς σκοπούς, σε σχέση με τον βαθμό επίτευξης των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά την ολοκλήρωση αυτού. Ειδικότερα, το εργαλείο των δημοσκοπήσεων/ψηφοφοριών μπορεί να είναι χρήσιμο για τη συλλογή σχολίων, τη λήψη ψήφων ή τον έλεγχο γνώσεων (με ολιγόλεπτες δοκιμασίες). Αναλυτικές οδηγίες αξιοποίησης της εν λόγω δυνατότητας παρέχονται στο Παράρτημα 2. Τέλος, επικουρικά και κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της αξιολόγησης των επιδόσεων των μαθητών και μαθητριών δύνανται να αξιοποιηθούν και τα εργαλεία «e-me assignments» (Δημιουργία και ανάθεση εργασιών) και «e-portfolio» (Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών) της πλατφόρμας e-me.

Στο πλαίσιο χρήσης του e-me και για δημιουργία ασκήσεων προτείνεται και η εφαρμογή e-me content. Με την εφαρμογή e-me content μπορεί να δημιουργηθεί ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων, όπως επί παραδείγματι ασκήσεις συμπλήρωσης κενών, αντιστοίχισης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κουίζ, ερωτήσεις Σωστού/ Λάθους, ερωτηματολόγια κ.ά.

[Εγχειρίδιο χρήσης: https://e-me.edu.gr/s/eme/main/manual.html#e-me-content,
Σενάριο Χρήσης της Εφαρμογής e-me content: https://e-me.edu.gr/s/eme/main/eme_content_use_case_scenario.pdf]
Αναλυτικό Παράρτημα οδηγιών για την ηλεκτρονική τάξη (e-class) του Π.Σ.Δ. βρίσκεται στο https://docs.openeclass.org/el:teacher

Επισυνάπτεται:
Παράρτημα οδηγιών ψηφοφορίας/δημοσκόπησης στην πλατφόρμα webex».

Παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ


Δημιουργία Δημοσκοπήσεων/Ψηφοφοριών/Ερωτηματολογίων (Polling) για δοκιμασία γνώσεων

Ως παρουσιαστής (presenter), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) για να δημιουργήσετε και να μοιραστείτε ερωτηματολόγια. Οι δημοσκοπήσεις/ψηφοφορίες μπορούν να είναι χρήσιμες για τη συλλογή σχολίων, τη λήψη ψήφων ή τη δοκιμή γνώσεων (ολιγόλεπτες δοκιμασίες).

• Επιλέγουμε το View > Panels > Manage Panels ώστε να προστεθεί το Πλαίσιο των Δημοσκοπήσεων (Polling Panel) στην αίθουσα της τηλεκπαίδευσης

Επιλέγετε το Polling από την οθόνη Manage Panels που εμφανίζεται, από το πλαίσιο Available panels και κατόπιν επιλέγετε Add. Μπορείτε να επιτρέπετε ή όχι στους συμμετέχοντες να αλλάζουν τη διάταξη των πλαισίων και Τέλος πατάτε το OK

Το Πλαίσιο των Ψηφοφοριών/Δημοσκοπήσεων (Polling Panel) έχει προστεθεί στην αίθουσα της τηλεκπαίδευσης

Επιλέγετε τον τύπο της ερώτησης από την λίστα επιλογών από την ενότητα των Ερωτήσεων (Question section). Οι τύποι Ερωτήσεων είναι:

  • Πολλαπλών Επιλογών – Απλής Απάντησης (Multiple choice - Single Answer), εάν επιθυμούμε ερώτημα με μία απάντηση από μια λίστα με πιθανές απαντήσεις.
  • Πολλαπλών Επιλογών – Πολλαπλών Απαντήσεων (Select Multiple choice - Multiple Answers), εάν επιθυμούμε ερώτημα με πολλές απαντήσεις από μια λίστα και με άλλες πιθανές.
  • Σύντομης Απάντησης (Short answer), εάν επιθυμούμε ερώτημα με σύντομη απάντηση κειμένου.

Ερωτήματα Πολλαπλών Επιλογών – Απλής Απάντησης (Multiple choice - Single Answer)

  • Επιλέγουμε τύπο (πεδίο Type) ερωτήματος Multiple choice - Single Answer
  • Πατήστε New ώστε να δημιουργηθεί νέα Ερώτηση.
  • Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί (στην ενότητα Poll Questions) πληκτρολογούμε την ερώτηση.
  • Πατήστε Add ώστε να δημιουργηθεί Απάντηση και στο αντίστοιχο πλαίσιο πληκτρολογούμε την απάντηση.
  • Επιλέγοντας το κουμπί Options εμφανίζεται το παράθυρο Polling Options όπου μπορούμε να καθορίσουμε τη χρονική διάρκεια που θα έχει η δοκιμασία καθώς και αν θα εμφανίζεται στους συμμετέχοντες.
  • Για να καταγράφονται οι μεμονωμένες απαντήσεις των συμμετεχόντων πρέπει να επιλεγεί το Record individual responses

Ερωτήματα Πολλαπλών Επιλογών – Πολλαπλών Απαντήσεων (Multiple choice - Multiple Answers)

Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία:

  • Επιλέγουμε τύπο (πεδίο Type) ερωτήματος Multiple choice - Multiple Answers
  • Πατήστε New ώστε να δημιουργηθεί νέα Ερώτηση.
  • Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί (στην ενότητα Poll Questions) πληκτρολογούμε την Ερώτηση.
  • Πατήστε Add ώστε να δημιουργηθεί Απάντηση και στο αντίστοιχο πλαίσιο πληκτρολογούμε την απάντηση
  • Για να καταγράφονται οι μεμονωμένες απαντήσεις των συμμετεχόντων πρέπει να επιλεγεί το Record individual respons

Ερωτήματα Σύντομης Απάντησης (Short answer)

Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία:

  • Επιλέγουμε τύπο (πεδίο Type) ερωτήματος Short answer
  • Πατήστε New ώστε να δημιουργηθεί νέα Ερώτηση.
  • Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί (στην ενότητα Poll Questions) πληκτρολογούμε την Ερώτηση.
  • Πατήστε Add ώστε να δημιουργηθεί Απάντηση και στο αντίστοιχο πλαίσιο πληκτρολογούμε την απάντηση
  • Για να καταγράφονται οι μεμονωμένες απαντήσεις των συμμετεχόντων πρέπει να επιλεγεί το Record individual responses

Επεξεργασία Ψηφοφορίας/Δημοσκόπησης/Ερωτηματολογίου

Με τα εργαλεία του πλαισίου Polling μπορούμε να:

  • Ανοίξουμε (Open) ένα υπάρχον αρχείο Ψηφοφορίας/Δημοσκόπησης/Ερωτηματολογίου από τον υπολογιστή.
  • Αποθηκεύσουμε (Save) ένα υπάρχον αρχείο Ψηφοφορίας/Δημοσκόπησης/Ερωτηματολογίου στον υπολογιστή. Η μορφή του αρχείου έχει επέκταση .atp (επί παραδείγματι Poll.atp)
  • Επεργαστούμε (Edit) ένα υπάρχον αρχείο Ψηφοφορίας/Δημοσκόπησης/Ερωτηματολογίου και τις ερωτήσεις του.
  • Διαγράψουμε (Delete) Ερωτήσεις.
  • Μετακινήσουμε (Move up/down) τις Ερωτήσεις ώστε να εμφανίζονται με διαφορετική σειρά.

Έναρξη Ψηφοφορίας/Δημοσκόπησης/Ερωτηματολογίου

  • Για να εμφανιστεί το Ερωτηματολόγιο στους συμμετέχοντες πρέπει να πατηθεί το κουμπί Open Poll.
  • Ελέγχουμε ότι είναι ενεργοποιημένη η επιλογή καταγραφής μεμονωμένων απαντήσεων (Record individual responses).
  • Μπορούμε να βλέπουμε την πρόοδο των συμμετεχόντων καθόλη τη διάρκεια της δοκιμασίας.
  • Η δοκιμασία ολοκληρώνεται μόλις περάσει η χρονική διάρκεια που επιλέξαμε.
  • Μπορούμε να ολοκληρώσουμε τη δοκιμασία πατώντας το Close Poll και προτού λήξει η προκαθορισμένη διάρκειά της
  • Μπορούμε να εξάγουμε (Αποθήκευση ως) τα αποτελέσματα της δοκιμασίας και να τα αποθηκεύσουμε στον υπολογιστή μας. Το αρχείο είναι σε μορφή κειμένου (text).
  • Μπορούμε να εμφανίσουμε στους συμμετέχοντες συγκεντρωτικά αποτελέσματα της δοκιμασίας (επιλέγοντας το Poll results) ή και μεμονωμένα για τον κάθε συμμετέχοντα (Individual results), που δεν προτείνεται.
  • Ο εκπαιδευτικός αν επιλέξει το Apply, με ενεργοποιημένα τα Poll results και Individual results, διαμοιράζεται ιστοσελίδα, με τα αποτελέσματα όλων αναλυτικά, με τους συμμετέχοντες όπως φαίνεται παρακάτω.

Αναφορές-Πηγές:
https://help.webex.com/en-us/n0pdj9x/Start-a-Poll-in-Cisco-Webex-Meetings

Σχετικά Άρθρα