ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ
(ΦΕΚ 1497/2003)
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Αρ.Φύλλου 1497
10 Οκτωβρίου 2003
Αριθ. 107922/Γ7
Σκοπός ίδρυσης και λειτουργίας Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων).
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 55 του Ν. 1566/ 85 (ΦΕΚ 167/τ. Α`), "Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις".
2. Την ανάγκη προσδιορισμού του σκοπού ίδρυσης των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων) και καθορισμού του περιεχομένου της εκπαίδευσης στα σχολεία αυτά και οργάνωσης γενικά του τρόπου λειτουργίας τους,
αποφασίζουμε:
1. Σκοπός ίδρυσης των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι
- η προετοιμασία, η ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Τέχνες,
- η καλλιέργεια και η εκπαίδευση των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν και
- η προετοιμασία των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση του θεάτρου -Κινηματογράφου, του Χορού και των Εικαστικών,
χωρίς παράλληλα να υστερούν σε γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλον τομέα επιστημονικής και επαγγελματικής κατεύθυνσης.
2. Τα Γυμνάσια (Καλλιτεχνικά Σχολεία) περιλαμβάνουν τις εξής κατευθύνσεις:
β) Χορού
γ) Θεάτρου - Κινηματογράφου.
3. Το αναλυτικό πρόγραμμα των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων) περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας και καλλιτεχνικά μαθήματα. (Βλέπε ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ)
4. Με Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται επταμελής Εισηγητική Επιτροπή Τεχνών από ειδικούς και προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους στις κατευθύνσεις λειτουργίας των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων).
Έργο της Επιτροπής αυτής είναι η μελέτη των προγραμμάτων διδασκαλίας στα Γυμνάσια (Καλλιτεχνικά Σχολεία), η εποπτεία όσον αφορά στο πρόγραμμα των καλλιτεχνικών μαθημάτων, η διατύπωση γνώμης για τα γενικότερα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας και εξοπλισμού των σχολείων αυτών, εξοπλισμού ως προς τα καλλιτεχνικά μαθήματα, στελέχωσης των καθηγητών ειδικότητας, τρόπου αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών στα καλλιτεχνικά μαθήματα.
Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο πρόεδρος και ο γραμματέας αυτής, ο τρόπος λειτουργίας της, η διάρκεια της θητείας του προέδρου και των μελών της.
5. Το διδακτικό προσωπικό των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων) διακρίνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικών Μαθημάτων που έχουν σχέση με τις τέχνες γενικά και τα αντικείμενα ειδικοτήτων ειδικότερα και σε καλλιτέχνες ή απόλυτα εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στις κατευθύνσεις που περιλαμβάνουν τα σχολεία αυτά.
6. Για το πρώτο έτος ίδρυσης των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων) η πλήρωση των θέσεων διδακτικού προσωπικού γίνεται από εκπαιδευτικούς, οι οποίοι υπηρετούν στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οποίες ανήκουν τα Γυμνάσια (Καλλιτεχνικά Σχολεία) και οι οποίοι θα αποσπαστούν σε αυτά κατόπιν επιλογής και βάσει αξιολογικού πίνακα, τον οποίο καταρτίζουν τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια ΠΥΣΔΕ και επικυρώνεται από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
7. Η επιλογή και τοποθέτηση Διευθυντών και Υποδιευθυντών στα Γυμνάσια (Καλλιτεχνικά Σχολεία) γίνεται σύμφωνα με το Π.Δ. 25 από τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια ΠΥΣΔΕ, τα οποία καταρτίζουν αξιολογικούς πίνακες, οι οποίοι επικυρώνονται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η τοποθέτηση των Διευθυντών και των Υποδιευθυντών ισχύει για τέσσερα έτη.
8. Η διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων και η άσκηση στα εργαστήρια, ανατίθεται με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση της Εισηγητικής Επιτροπής Τεχνών και πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου σε ιδιώτες που έχουν εξειδίκευση στους τομείς αυτούς. Στους διδάσκοντες ιδιώτες καταβάλλεται αποζημίωση, η οποία καθορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομίας και Οικονομικών.
9. Η εγγραφή των μαθητών στην Α` τάξη των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων) γίνεται κατόπιν επιλογής, ανά κατεύθυνση.
Κάθε μαθητής μπορεί να είναι υποψήφιος σε περισσότερες από μία κατευθύνσεις.
Εάν επιλεγεί σε περισσότερες από μία κατευθύνσεις, θα εγγραφεί στην κατεύθυνση που θα επιλέξει ο ίδιος τελικά.
10. Για την επιλογή των μαθητών, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν σε μια κατεύθυνση του Γυμνασίου (Καλλιτεχνικού Σχολείου), συγκροτούνται Επιτροπές Επιλογής των μαθητών, με Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση της Εισηγητικής Επιτροπής Τεχνών.
11. Με Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτούνται Επιτροπές Σύνταξης των Αναλυτικών Προγραμμάτων για κάθε κατεύθυνση των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων), όσον αφορά στα Καλλιτεχνικά μαθήματα, ενώ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) εισηγείται ωρολόγιο πρόγραμμα για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
12. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, εκτός ωρών διδασκαλίας, προσκαλούνται προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους από τον ευρύτερο καλλιτεχνικό χώρο, προκειμένου να αναπτύσσουν αντικείμενα των κατευθύνσεων των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων), δίνοντας τη δική τους διάσταση στα καλλιτεχνικά θέματα.
13. Κατά τις ημέρες λειτουργίας των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων) προβλέπεται η μεταφορά των μαθητών με λεωφορεία και η σίτιση αυτών εντός του χώρου του σχολείου.
14. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας και Οικονομικών ορίζονται οι αποζημιώσεις της Εισηγητικής Επιτροπής Τεχνών, των Επιτροπών Επιλογής των μαθητών και των αναλυτικών προγραμμάτων, και των προσώπων της Τέχνης που αναλαμβάνουν, εκτός ωρών διδασκαλίας, την ανάπτυξη αντικειμένων των κατευθύνσεων των Γυμνασίων (Καλλιτεχνικών Σχολείων).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2003
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ