ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΕΕΓΥΛ
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 4037/2021
Αριθμ. 103832/Δ3
Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του Γυμνασίου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. - «Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1) Το άρθρο 52 του ν. 4807/2021 «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» (Α’ 96).
2) Τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 4 και 7 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) και της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 9β του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 (Α’ 70).
3) Την παρ. 1β και της παρ. 7 του άρθρου 8 «Σχολικές μονάδες» του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπου ορίζεται ότι: «Τα ειδικά νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια είναι ισότιμα προς τα αντίστοιχα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης».
4) Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
5) Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα» (π.δ. 63/2005, Α’ 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).
6) Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’119).
7) Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
8) Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και Κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
9) Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
10) Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).
11) Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 53 του ν. 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 102),
12) Τις υπ’ αρ. 30/10-06-2021, 34/01-07-2021, 38/22-07-2021 και 42/19-08-2021 πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
13) Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την υπ’ αρ. Φ.1/Γ/539/102325/Β1/20-08-2021 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (Α’ 129) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων του Γυμνασίου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. ως εξής:
Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Α’, Β’, Γ’ και Δ’ Τάξης του Γυμνασίου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. | |||||
Διδακτικό Αντικείμενο/Μάθημα
| Τάξεις | ||||
Α | Β | Γ | Δ | ||
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
| Γλωσσική Διδασκαλία | 3 | 2 | 2 | 2 |
Νεοελληνική Λογοτεχνία | 2 | 1 | 1 | 1 | |
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
| Αρχαία Ελληνική Γλώσσα | - | - | - | - |
Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Μαθηματικά- Άλγεβρα | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Μαθηματικά- Γεωμετρία | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Φυσική
| 1 | 1 | 2 | 1 | |
Χημεία
| - | 1 | - | 1 | |
Βιολογία
| 1 | 1 | - | 1 | |
Γεωλογία-Γεωγραφία
| 1 | 1 | 1 | - | |
Ιστορία
| 2 | 2 | 1 | 1 | |
Θρησκευτικά
| 2 | 2 | 1 | 1 | |
Αγγλικά | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Τεχνολογία | 1 | 2 | 2 | 2 | |
Πληροφορική | 1 | 2 | 2 | 2 | |
Οικιακή Οικονομία | 2 | - | - | - | |
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή | - | - | 1 | 2 | |
Φυσική Αγωγή | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Πολιτισμός και Δραστηριότητες: Μουσική/Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Πολιτισμός και Δραστηριότητες: Καλλιτεχνικά | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός | 2 (1Θ+ 1Ε) | 3 (1Θ+ 4Ε) | 5 (1Θ+ 4Ε) | 5 (1Θ+ 4Ε) | |
Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων | 2 | 2 | 2 | 1 | |
Εργαστήρια Δεξιοτήτων | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 31 | 31 | 31 | 31 |
Στο μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού πραγματοποιείται η διδασκαλία βασικών θεωρητικών και εργαστηριακών ασκήσεων των τομέων και ειδικοτήτων που λειτουργούν στο Ενιαίο Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο, με στόχο: α) την προετοιμασία και εξοικείωση των μαθητών με τα σχετικά γνωστικά αντικείμενα, τη παροχή σχετικών γνώσεων, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και β) την αξιοποίηση των κλίσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε το σχολείο να μετατραπεί σε χώρο δημιουργίας και επαγγελματικής προετοιμασίας.
Στο μάθημα της Ζώνης δημιουργικών δραστηριοτήτων δίνεται η δυνατότητα ευελιξίας στους μαθητές και στη σχολική μονάδα να διαμορφώσουν από κοινού ένα σύνολο εκπαιδευτικών - επαγγελματικών δραστηριοτήτων σύμφωνα με τις ανάγκες, τόσο των μαθητών όσο και της τοπικής κοινωνίας. Η Ζώνη αυτή θα καλύπτει γενικότερα θεματικά πεδία που θα αφορούν τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την υγεία, την προσωπική ανάπτυξη του/της μαθητή/τριας και επιπλέον μέσα από αυτές τις «δημιουργικές δραστηριότητες» θα δίνεται η δυνατότητα να καλυφθούν και κενά σε διάφορα γνωστικά πεδία μαθημάτων και επαγγελματικά ενδιαφέροντα των μαθητών.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2021-2022.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 26 Aυγούστου 2021
Η Υφυπουργός
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ