ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ (Διαδικασίες Αυτοαξιολόγησης) 2014-2015

(Μετάβαση στο άρθρο με τη νομοθεσία για την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικής μονάδας)

Αρ.Πρωτ.191364/ΓΔ4/25-11-2014/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ &
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε. & Δ.Ε.
Email : spudonpe(ΑΤ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Κώστας Παπαχρήστος - Ανδρέας Παπαδαντωνάκης
Τηλέφωνο : 210 344 2425 -  210 344 3619
FAX : 210 344 3354

ΘΕΜΑ : «Παράταση υποβολής και συμπλήρωσης του ετήσιου προγραμματισμού του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχ. Μονάδας για το σχολικό έτος 2014-2015»

Σε συνέχεια του με αριθμ. 155922/Γ1/30-09-2014 εγγράφου, με θέμα «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» - Οδηγίες και Κατευθύνσεις (2ο έτος εφαρμογής της ΑΕΕ)» σας γνωρίζουμε ότι παρατείνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής συμπλήρωσης στο «δ» -> Δίκτυο του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2014-2015, έως και την Δευτέρα 15-12-2014.

Για πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο e-mail: .

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. & Δ.Ε.

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΠΑΡΛΑ


Αρ.Πρωτ.155922/Γ1/30-09-2014/ΥΠΑΙΘ

ENIAIOΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τηλέφωνο : 210 344 3284 - 210 344 3619

ΘΕΜΑ: «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» - Οδηγίες και Κατευθύνσεις (2ο έτος εφαρμογής της ΑΕΕ)»

Έχοντας υπόψη, την παρ. 2 του άρθρου 2, της με αριθμ. 30972/Γ1/05.03.2013, (ΦΕΚ 614/2013 τ.β΄), «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» Υ.Α. και σε συνέχεια της με αριθμ. πρωτ.: 190089/Γ1/10.12.2013 (σ.σ. ακολουθεί στη συνέχεια του άρθρου) εγκυκλίου του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες», θέτουμε υπόψη σας, όσον αφορά τη λειτουργία του θεσμού της ΑΕΕ για το 2ο έτος, σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας, τα ακόλουθα:

Α. Ετήσιος Προγραμματισμός για το σχολικό έτος 2014-2015.

Σύμφωνα με την παράγραφο 2, του άρθρου 2, της με αριθμ. 30972/Γ1/ 05.03.2013( ΦΕΚ 614/2013 τ.β΄) «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης», Υ.Α.

«Κάθε σχολική μονάδα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους, προγραμματίζει τις δραστηριότητες του σχολικού έτους και καταρτίζει ειδικά προγράμματα δράσης, με σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων και αδυναμιών και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού της έργου.»

Ο Ετήσιος Προγραμματισμός αποτελεί βασική λειτουργία της οργάνωσης και της διοίκησης της σχολικής μονάδας, βασίζεται στα αποτελέσματα της Ετήσιας Έκθεσης Αξιολόγησης του σχολικού έτους 2013-2014, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη και τις νέες συνθήκες λειτουργίας ή τις ενδεχόμενες αλλαγές που έχουν επέλθει, ώστε να διασφαλίζεται η συνοχή και η συνέχεια στη λειτουργία του σχολείου.

Η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων προγραμματίζουν τις επιμέρους δραστηριότητες και καθορίζουν διαδικασίες παρακολούθησης και ανατροφοδότησης. Παράλληλα, εστιάζουν στην επίλυση των προβλημάτων και των αδυναμιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, ιεραρχούν τις προτεραιότητες και αναπτύσσουν σχέδια δράσης για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.

Οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Διευθυντές των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης όλης της χώρας, μέχρι 30 Νοεμβρίου 2014, καλούνται να επισκεφτούν το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://aee.iep.edu.gr και αφού επιλέξουν «ΔΙΚΤΥΟ» → «δ», να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά τον Ετήσιο Προγραμματισμό για το σχολικό έτος 2014-2015 της σχολικής τους μονάδας.

Οδηγίες για τη συμπλήρωση και την υποβολή του Ετήσιου Προγραμματισμού για το σχολικό έτος 2014-2015, υπάρχουν στην ανωτέρω ιστοσελίδα. Σημειώνεται ότι η αποθήκευση μετά την συμπλήρωση της φόρμας γίνεται αυτόματα. Τυχόν συμπληρωματικές διορθώσεις που γίνονται μέχρι και το κλείσιμο του συστήματος καταχωρούνται επίσης αυτόματα. Για πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο email: .

Β. Υλοποίηση του Εκπαιδευτικού Έργου στο πλαίσιο του ετήσιου κύκλου λειτουργίας του σχολείου.

Η υλοποίηση του σχολικού προγράμματος βασίζεται στο σχήμα: Προγραμματισμός, Εφαρμογή, Αξιολόγηση/ Ανατροφοδότηση, Εφαρμογή, Αξιολόγηση / Αξιοποίηση (Π-Ε-Α-Ε-Α). (βλ. «Η Αυτοαξιολόγηση με μια ματιά», ΥΠΑΙΘΠΑ/ΙΕΠ Δεκέμβριος 2012), που αφορά σε κάθε επιμέρους δραστηριότητα ή σύνολο δράσεων που λαμβάνουν χώρα στη σχολική μονάδα. Έτσι αναδεικνύεται το συνεχές του εκπαιδευτικού έργου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Ιδιαίτερη σημασία κατά την υλοποίηση του σχολικού προγράμματος έχει η διαδικασία της παρακολούθησης, της ενδιάμεσης αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης. Τα αποτελέσματα της ενδιάμεσης αξιολόγησης/ανατροφοδότησης συμβάλλουν ώστε η σχολική μονάδα να προβαίνει στη λήψη μέτρων ή στην τροποποίηση του αρχικού προγραμματισμού, όπου απαιτείται, με σκοπό την προσαρμογή σε νέα δεδομένα ή τη βελτίωση των διαδικασιών.

Γ. Ανάπτυξη και εφαρμογή των Σχεδίων Δράσης στη διάρκεια του σχολικού έτους - Επιλογή νέων Σχεδίων Δράσης και προετοιμασία για την εφαρμογή τους από το νέο σχολικό έτος.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που προηγήθηκε το προηγούμενο σχολικό έτος, η σχολική μονάδα μετά τη γενική εκτίμηση της εικόνας και τη συστηματική διερεύνηση, προσδιόρισε σχέδιο (ή σχέδια) δράσης με σκοπό τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, το οποίο θα υλοποιήσει το τρέχον σχολικό έτος.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι ανωτέρω σχολικές μονάδες θα υποβάλουν ηλεκτρονικά την Αξιολόγηση και τα αποτελέσματα του Σχεδίου δράσης στο Δίκτυο «δ» της ΑΕΕ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://aee.iep.edu.gr. Παράλληλα, όλες οι σχολικές μονάδες θα προσδιορίσουν και θα προετοιμάσουν και το σχέδιο((ή σχέδια) δράσης που θα υλοποιήσουν για το επόμενο σχολικό έτος 2015-16. Κατά την εφαρμογή των σχεδίων δράσης, έμφαση δίνεται στην παρακολούθηση της εφαρμογής τους και στην ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων στη λειτουργία του σχολείου.

Ειδικό ενδιαφέρον θα δοθεί στην αξιοποίηση των αποτελεσμάτων των σχεδίων δράσης σε περιφερειακό και σε εθνικό επίπεδο με την ανάπτυξη δικτύων μεταξύ σχολείων και με την διάχυση των «καλών πρακτικών» σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δ. Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου του σχολικού έτους 2014- 2015.

Σύμφωνα με την παράγραφο 3, του άρθρου 4, της με αριθμ. 30972/Γ1/05.03.2013, (ΦΕΚ 614/2013 τ.β΄) «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης». Υ.Α., στο τέλος του διδακτικού έτους, η σχολική μονάδα καταρτίζει την ετήσια έκθεση αξιολόγησης με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τους Σχολικούς Συμβούλους. Η ετήσια έκθεση αξιολόγησης υποβάλλεται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μέσω του Δικτύου Πληροφόρησης της ΑΕΕ, και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://aee.iep.edu.gr. Η ετήσια έκθεση αξιολόγησης αναρτάται σε συνοπτική μορφή στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Η Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης περιλαμβάνει την αξιολόγηση των δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και στοιχεία για τον σχεδιασμό νέων δράσεων για το σχολικό έτος 2015-2016. Μαζί με την ετήσια έκθεση υποβάλλεται ηλεκτρονικά και η Αξιολόγηση και τα αποτελέσματα των Σχεδίων Δράσης.

Καλούνται οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Διευθυντές των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης όλης της χώρας, με την λήξη του διδακτικού έτους και μέχρι 30 Ιουνίου 2014, να επισκεφτούν το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://aee.iep.edu.gr και αφού επιλέξουν «ΔΙΚΤΥΟ» → «δ», και να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά: α) την ετήσια έκθεση αξιολόγησης της σχολικής τους μονάδας για το σχολικό έτος 2014-2015.

Στον ιστότοπο του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ : http://aee.iep.edu.gr είναι αναρτημένο σχετικό εκπαιδευτικό υλικό για την εφαρμογή της ΑΕΕ .

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Παιδαγωγικής Ευθύνης όλων των σχολικών μονάδων της χώρας μεριμνούν σχετικά για την ενημέρωση των σχολικών μονάδων, καθώς και την υποστήριξη και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών σε όλες τις διαδικασίες εφαρμογής του θεσμού.

Οι Περιφερειακοί Δ/ντές Εκπαίδευσης, οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. & Δ.Ε., οι Διευθυντές Π/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι της χώρας καλούνται να συνεργαστούν με το Ι.Ε.Π., την Επιστημονική Ομάδα του Έργου της ΑΕΕ καθώς και με τα στελέχη του Υ.ΠΑΙ.Θ. (Δ/ντές Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. και Ειδικής Αγωγής ) και να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου στα σχολεία όλης της χώρας.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ


Αρ.Πρωτ.155906/Γ1/30-09-2014/ΥΠΑΙΘ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τηλέφωνο: 210 344 3284
210 344 3619

Θέμα: « Δυνατότητα εκ νέου πρόσβασης στο «ΔΙΚΤΥΟ» του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ για τυχόν τροποποιήσεις- συμπληρώσεις της Ετήσιας Έκθεσης Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ ) του σχολικού έτους 2013 – 2014 από τις σχολικές μονάδες της χώρας ».

Σε συνέχεια της με αριθ. πρωτ.: 86578 /Γ1/03.06.2014 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ με θέμα «Αποστολή της ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του σχολικού έτους 2013 – 2014» και μετά από ερωτήματα που τίθενται στο ΥΠΑΙΘ, σχετικά με προβλήματα που εντοπίστηκαν από σχολικές μονάδες της χώρας, στις ήδη αναρτημένες Ετήσιες ‘Εκθέσεις της ΑΕΕ στο «ΔΙΚΤΥΟ» → «δ», σας ενημερώνουμε, στα εξής :

1. Δίνεται δυνατότητα εκ νέου πρόσβασης στο «ΔΙΚΤΥΟ» του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ ( http://aee.iep.edu.gr ) από 30.09.2014 μέχρι 15.10.2014 σε όλες τις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης .

2. Οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Διευθυντές των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης όλης της Χώρας, δύνανται να επισκεφτούν τον ιστότοπο: http://aee.iep.edu.gr και στην επιλογή «ΔΙΚΤΥΟ» → «δ» και να επικαιροποιήσουν, είτε να τροποποιήσουν, είτε να συμπληρώσουν την ετήσια έκθεση αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου για την Εφαρμογή της ΑΕΕ της σχολικής τους μονάδας εφόσον διαπιστώσουν προβλήματα στα καταχωρηθέντα στοιχεία της φόρμας που είχαν υποβάλει.

3. Οι σχολικές μονάδες που θα προβούν σε οποιεσδήποτε αλλαγές να ενημερώσουν και τους Σχολικούς Συμβούλους που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη της Σχολικής Μονάδας, Προσχολικής Αγωγής , Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ( μόνο οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής ) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

 


Αρ.Πρωτ.44375/Γ1/24-03-2014/ΥΠΑΙΘ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τηλέφωνο: 210 344 3605
210 344 3619

Θέμα: «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014».

Σε συνέχεια της υπ. αριθμ. 32773/Γ1/6-3-2014 και της υπ. αριθμ. 190089/Γ1/10.12.2013 Εγκυκλίου του Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων και σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και τα Άρθρα 29,37,39 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης, την Υπ. Απόφαση ΦΕΚ 614, τ. Β΄, 30972/Γ1//15-3-2013 & την Εγκύκλιο με Αριθμ. Πρωτ. 30973/Γ1/05-03-2013, επισημαίνουμε ότι:

Σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να καταλήξει σε απόφαση συγκρότησης επαρκούς αριθμού ομάδων εργασίας ή συγκεκριμένης σύνθεσης ή κατανομής αρμοδιοτήτων (π.χ. τους δείκτες που θα επεξεργαστεί κάθε ομάδα), τότε ο Διευθυντής του σχολείου, σύμφωνα με το άρθρο 39, παρ. 15, ΦΕΚ 1340/2002, υποχρεούται να ορίσει τον αριθμό, τη σύνθεση και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες κάθε ομάδας

Οι σχολικές μονάδες καλούνται να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία συγκρότησης των ομάδων μέχρι 4-4-2014. Στη συνέχεια και μέχρι 31-5-2014, ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να συνεδριάσει και αφού λάβει υπόψη του τις εισηγήσεις των ομάδων εργασίας, μέσα από ανοικτό διάλογο, να προβεί στην γενική εκτίμηση της σχολικής μονάδας με την αποτύπωση των 15 δεικτών καθώς επίσης να αποφασίσει για τα σχέδια δράσης που θα υλοποιηθούν το επόμενο έτος.

Η τελική έκθεση αυτο αξιολόγησης θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι τέλους του διδακτικού έτους.

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, καλούνται μέχρι 11-4-2014 να αποστείλουν στον Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού πίνακα με τα σχολεία στα οποία τυχόν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση των ομάδων εργασίας.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ


Αρ.Πρωτ.32773/06-03-2014/ΥΠΑΙΘ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. & Δ.Ε.
Τηλέφωνο:
210 344 3605
210 344 3619

Θέμα: «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014».

Σε συνέχεια της υπ. αριθμ. 1900089/Γ1/10.12.2013 Εγκυκλίου του Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων και σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και τα Άρθρα 29, 37,39 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης, την Υπ. Απόφαση ΦΕΚ 614, τ. β΄, 30972/Γ1//15-3-2013 & την Εγκύκλιο με Αριθμ. Πρωτ. 30973/Γ1/05-03-2013 διυκρινίζουμε τα ακόλουθα:

Η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) της Σχολικής Μονάδας με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, εφαρμόζεται σε όλες τις σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας, όπως προβλέπεται στο Ν. 2986/2002 (Α΄ 24/13-2-2002) και στην με αριθμ. Φ. 353.1/324/105657/Δ1/2002 Υ.Α. (B΄ 1340/16-10-2002), για τη σύνταξη εκθέσεων αυτοαξιολόγησης από του Συλλόγους Διδασκόντων και τα Στελέχη Εκπαίδευσης.

Σκοπός της ΑΕΕ είναι η εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη της υλοποίησης έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, με την επιστημονική/παιδαγωγική στήριξη των Σχ. Συμβούλων και τη διοικητική στήριξη των Δ/ντών Διευθύνσεων.

Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών, οι οποίες ορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων στο πεδίο αυτό, αφορούν αποκλειστικά στον αριθμό, τη σύνθεση και τις αρμοδιότητες των ομάδων. Συνιστάται, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, να λαμβάνονται υπόψη οι σχετικές επιθυμίες των εκπαιδευτικών ως προς την ένταξή τους σε ομάδα συγκεκριμένης αρμοδιότητας.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας, εργάζονται εκτός διδακτικού ωραρίου, εντός όμως του εργασιακού ωραρίου.

Οι σχολικές μονάδες θα ολοκληρώσουν τη γενική εκτίμηση της εικόνας, η οποία θα παραμείνει στο σχολείο, καθώς, επίσης, θα αποφασίσουν για τα σχέδια δράσης που θα υλοποιηθούν το επόμενο έτος.
Η ετήσια έκθεση της αυτοαξιολόγησης, η οποία θα εμπεριέχει στοιχεία της εκτίμησης της γενικής εικόνας του σχολείου, θα υποβληθεί ηλεκτρονικά στο τέλος του διδακτικού έτους.

Σχετικές οδηγίες για την αποστολή των εκθέσεων των σχολικών μονάδων, των στελεχών εκπαίδευσης, των Προϊσταμένων Επιστημονικής & Παιδαγωγικής καθοδήγησης, των Διευθυντών Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης και των Περιφερειακών Δ/ντών, θα αποσταλούν το επόμενο διάστημα.

Οι Περιφερειακοί Δ/ντές ΠΕ & ΔΕ, οι Διευθυντές Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης καλούνται να συνδράμουν ενεργά το έργο των Σχολικών Σύμβουλων Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας, που έχουν την ευθύνη για την ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και να υποστηρίξουν τις σχολικές μονάδες σε όλες τις διαδικασίες εφαρμογής του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ


Αρ.Πρωτ. 190089/Γ1/10-12-2013/ΥΠΑΙΘ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. & Δ.Ε.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ A
Πληροφορίες: Κ. Παπαχρήστος, Στ. Μερκούρης
Τηλέφωνο: 210 344 3605, 210 344 2234
email: spudonpe(ΑΤ)minedu.gov.gr
t05sded(ΑΤ)minedu.gov.gr

Θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες»

Με την αριθμ. 157723/ 23.10.2013/Γ1 Εγκύκλιο του Υφυπουργού Παιδείας πραγματοποιήθηκαν σε περιφερειακό επίπεδο κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2013 επιμορφώσεις των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθυντών Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ. Ακολούθως οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα ενημερώσουν/επιμορφώσουν τους Διευθυντές και τους Εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της παιδαγωγικής τους ευθύνης, σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού της ΑΕΕ.

Σύμφωνα με την Υπ. Απόφαση ΦΕΚ 614, τ. β΄/15-3-2013 & την Εγκύκλιο με Αριθμ. Πρωτ. 30973/Γ1/05-03-2013 με την έναρξη του σχολικού έτους 2013-2014, η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας με τη διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης, θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλες τις σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας.

Σκοπός της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) κατά το πρώτο έτος της εφαρμογής του θεσμού είναι η εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη της υλοποίησης έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, με την επιστημονική /παιδαγωγική στήριξη των Σχ. Συμβούλων και τη διοικητική των Δ/ντών Διευθύνσεων. Η εφαρμογή κατά το σχολικό έτος 2013-14, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

1. Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου.

2. Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί το σχολικό έτος 2014-15.

3. Ετήσια έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου.

Ειδικότερα, για κάθε μία από τις παραπάνω διαδικασίες σημειώνονται τα ακόλουθα:

1. Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου: Αποτελεί βασική διαδικασία της ΑΕΕ και αποσκοπεί στην εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Αντικείμενο της διαδικασίας είναι η αποτίμηση των 15 δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο.

Η εκτίμηση αυτή δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της σχολικής κοινότητας να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα της κατάστασης του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής αναδεικνύονται τα αξιόλογα επιτεύγματα του σχολείου και επισημαίνονται οι αδυναμίες, με σκοπό την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων για τη βελτίωσή τους.

Η διαδικασία πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν συνεργατικές πρακτικές, διερευνούν τα δεδομένα του σχολείου, αξιοποιούν το εκπαιδευτικό υλικό της ΑΕΕ (Τόμος ΙΙΙ: «Μεθοδολογία και εργαλεία διερεύνησης») καθώς και υλικό από τις καλές πρακτικές των σχολείων που είναι αναρτημένα στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ (aee.iep.edu.gr).

Οι Διευθυντές των σχολείων, εποπτεύουν και συντονίζουν τις διαδικασίες εφαρμογής και διευκολύνουν τις συνεργασίες και την επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ενημερώνουν, καθοδηγούν και υποστηρίζουν παιδαγωγικά την ανάπτυξη των διαδικασιών της «αυτοαξιολόγησης» και την εφαρμογή του θεσμού στο σχολείο.

Οι Διευθυντές Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης στηρίζουν με κάθε τρόπο την εφαρμογή της ΑΕΕ σ’ όλες τις σχολικές μονάδες της Χώρας.

Η διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τον Μάϊο του 2014 με τη σύνταξη της Έκθεσης της Γενικής Εκτίμησης της εικόνας του σχολείου.

2. Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης: Τα Σχέδια Δράσης αποτελούν σημαντική διάσταση της ΑΕΕ καθώς συνδέονται με πρωτοβουλίες βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο και τη διάχυση των καλών πρακτικών μεταξύ των σχολείων όλης της χώρας.

Η επιλογή του σχεδίου δράσης μπορεί να είναι αποτέλεσμα της γενικής εκτίμησης (διαπίστωση αδυναμιών του σχολείου) ή να αφορά σε προτεραιότητες που ορίζει ο σύλλογος διδασκόντων. Κάθε σχολείο επιλέγει δράσεις βελτίωσης της ποιότητας σε συγκεκριμένες πτυχές του εκπαιδευτικού έργου ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητές του. Το Σχέδιο Δράσης θα υλοποιηθεί το επόμενο σχολικό έτος 2014-2015. Οι σχολικές μονάδες που εφάρμοσαν, κατά τη διετία 2010-2012 τη διαδικασία της ΑΕΕ, δύνανται και κατά το τρέχον έτος να υλοποιήσουν Σχέδιο Δράσης.

Κατά το πρώτο στάδιο της εφαρμογής του θεσμού προτείνεται να δοθεί έμφαση σε ζητήματα που συνδέονται άμεσα με τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου όπως:
• η δημιουργία, βελτίωση και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας του σχολείου,
• η διαμόρφωση ή ο εκσυγχρονισμός του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου,
• η οργάνωση της λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων και η βελτίωση των σχέσεων με το σύλλογο γονέων και την μαθητική κοινότητα.

3. Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου: Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς κάθε σχολική μονάδα υποβάλλει Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της Ετήσιας Έκθεσης αξιοποιούνται στον ετήσιο προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους και στον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου.

Κατά το φετινό σχολικό έτος η Έκθεση της Γενικής Εκτίμησης και η Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης ταυτίζονται.

 Ετήσια Έκθεση αποτελεί μια σύντομη και περιεκτική αποτύπωση της Έκθεσης Γενικής Εκτίμησης. Η Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης θα υποβληθεί από τον Διευθυντή του σχολείου ηλεκτρονικά στο Δίκτυο Πληροφόρησης της ΑΕΕ τον Ιούνιο του 2014. Θα ακολουθήσει σχετική εγκύκλιος με οδηγίες για την αποστολή των Εκθέσεων.

Αναφορικά με τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στα σχολεία σημειώνονται τα ακόλουθα:

1. Οι διαδικασίες της ΑΕΕ εμπλουτίζουν χωρίς να ανατρέπουν το σχολικό πρόγραμμα και τη λειτουργία του σχολείου. Συστηματοποιούν την εργασία του συλλόγου διδασκόντων, τις δράσεις και τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας με στόχο τη συνεχή βελτίωση της παιδαγωγικής της λειτουργίας.

2. Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και το Άρθρο 37 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης.

3. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας για τον προγραμματισμό, την οργάνωση και τον συντονισμό της διαδικασίας των ομάδων εργασίας, μπορεί να συνεδριάσει και σε ώρες που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλες, εκτός ωραρίου εργασίας.

4. Οι σχολικές μονάδες της προσχολικής αγωγής και τα ολιγοθέσια σχολεία (έως 3/θ) δεν υποχρεούνται στην υλοποίηση σχεδίων δράσης, εκτός και εάν το επιλέξουν, με δική τους απόφαση.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Παιδαγωγικής Ευθύνης μεριμνούν για την ενημέρωση των σχολικών μονάδων, καθώς και την υποστήριξη και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών σε όλες τις διαδικασίες εφαρμογής του θεσμού.
Την επιστημονική εποπτεία και την παρακολούθηση της εφαρμογής του θεσμού και των επιμέρους διαδικασιών της ΑΕΕ έχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π).

Καλούνται οι Περιφερειακοί Δ/ντές ΠΕ & ΔΕ, οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. & Δ.Ε., οι Διευθυντές Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι της Χώρας να συνεργαστούν με το Ι.Ε.Π., την Επιστημονική Ομάδα του Έργου της ΑΕΕ καθώς και με τα στελέχη του Υ.ΠΑΙ.Θ. (Δ/ντές Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε.) και να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου στα σχολεία όλης της χώρας.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ

(Μετάβαση στο άρθρο με τη νομοθεσία για την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικής μονάδας)


Valid Valid XHTML 1.0 Transitional and Valid CSS!
Όροι Χρήσης - Επικοινωνία - Sitemap