ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ : Εξεταστέα Ύλη 2021 2022

Εκτύπωση  

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΨΥΞΗΣ / ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΠΑΛ 2022

Μετάβαση στην απόφαση με την εξετσστέα ύλη Επαγγελματικών Λυκείων

Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3147/2021

Αριθμ. Φ6/85271/Δ4
Καθορισμός διδακτέας - εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2021-2022.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Την παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3748/2009 «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου και άλλες διατάξεις» (Α’ 29), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 50 του ν. 4415/2016 «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» (Α’ 159).
2. Τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 241 του ν. 4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστη μίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» (Α’ 70) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 5 του ν. 4777/2021 «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» (Α’ 25).
3. Τις διατάξεις των άρθρων 117 έως 159 του ν. 4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πειραματικά σχολεία, Γενικά αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» (Α’ 70) που αφορούν στην αξιολόγηση μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας, όπως τροποποιήθηκε με την περ. ζ του άρθρου 64 του ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» (Α’ 111).
4. Την παρ. 2 (περ. α) του άρθρου 16 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως αντικαταστάθηκε και αναριθμήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 4351/2015 (Α’ 164).
5. Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ’’ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ’’ και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118).
6. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133)
7. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
8. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
9. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικη- τικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
10. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
11. Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).
12. Την υπό στοιχεία Φ.153/56755/Α5/21-05-2021 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων υποψηφίων Επαγγελματικού Λυκείου για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σχολικού έτους 2021-2022» (Β’ 2140).
13. Τις υπό στοιχεία 16/09-05-2019, 26/27-06-2019, 40/03-10-2019 και 6/04-02-2020, 27/27-05-2021, 31/17-06-2021 και 32/25-06-2021 πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
14. Το υπό στοιχεία 128/ΕΟΕ/08-07-2021 έγγραφο διατύπωσης θετικής γνώμης του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.
15. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/436/81275/Β1/07-07-2021 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,

αποφασίζουμε:

Τον καθορισμό της διδακτέας - εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ., για το σχολικό έτος 2021-2022 ως εξής:

(...)

ΙΙ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

(...)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ - ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

Ειδικότητα: ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΨΥΞΗΣ, ΑΕΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

ΒΙΒΛΙΟ: «Ψύξη – Κλιματισμός» (ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: ΓΟΜΑΤΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ, ΛΥΤΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, εκδόσεις Διόφαντος)

ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Στις δύο πρώτες στήλες των πινάκων φαίνονται οι ενότητες/κεφάλαια του βιβλίου που αντιστοιχούν στην διδακτέα ύλη ενώ στην τρίτη στήλη σημαίνονται με Χ οι ενότητες του βιβλίου που αντιστοιχούν στην εξεταστέα ύλη.

Ενότητα

ΚΕΦΑΛΑΙΑ

ΕΞΕΤΑ-
ΣΤΕΑ
ΥΛΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2- ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ – ΕΡΓΟ

2.2

Θερμοκρασία

Χ

2.3

Κλίμακες θερμοκρασιών-Μέτρηση

Χ

2.4

Μηχανικό έργο-Ισχύς

Χ

2.5

Θερμότητα - Αισθητή και Λανθάνουσα θερμότητα

Χ

2.6

Μετάδοση θερμότητας. Τρόποι μετάδοσης

Χ

2.7

Πίεση – Πιεσόμετρα- Μονάδες Μέτρησης

Χ

2.8

Ανοικτό και Κλειστό σύστημα

Χ

2.9

Εσωτερική ενέργεια

Χ

2.10

Το πρώτο Θερμοδυναμικό Αξίωμα

Χ

2.11

Το δεύτερο Θερμοδυναμικό Αξίωμα

Χ

2.12

Ενθαλπία - Εντροπία

Χ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - ΤΕΛΕΙΟ ΑΕΡΙΟ

3.1

Ορισμός τέλειου αερίου

Χ

3.2

Μεταβολές της κατάστασης ενός αερίου . Το διάγραμμα πίεσης-όγκου(P-V)

Χ

3.2.1

Ισόογκη Μεταβολή

Χ

3.2.2

Ισόθλιπτη Μεταβολή

Χ

3.2.3

Ισοθερμοκρασιακή Μεταβολή

Χ

3.2.4

Αδιαβατική Μεταβολή

Χ

3.3

Στραγγαλισμός αερίου

Χ

3.4

Κυκλικές μεταβολές

Χ

3.5

Κύκλος Carnot

Χ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 - ΑΤΜΟΙ

4.1

Μετατροπές Φάσης

Χ

4.2

Μετατροπή Υγρού σε αέριο

Χ

4.3

Πίεση και Θερμοκρασία Ατμοπίεσης

Χ

4.4

Συμπύκνωση

Χ

4.5

Στραγγαλισμός υγρού

Χ

4.6

Στερεοποίηση

Χ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 - ΨΥΚΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

5.1

Ψυκτική ισχύς

Χ

5.2

Απορριπτόμενη θερμότητα

Χ

5.3

Ψυκτικός κύκλος

Χ

5.4

Θερμοκρασίες ψυκτικού κύκλου

Χ

5.5

Συντελεστής Συμπεριφοράς Ψυκτικού Κύκλου

Χ

5.6

Υπόψυξη Συμπυκνώματος

Χ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 - ΨΥΞΗ ΚΑΙ ΨΥΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ

6.1

Εισαγωγή στη Ψύξη

Χ

6.1

Εξοπλισμός που χρησιμοποιείται στην ψύξη

χ

Επισήμανση: Από λάθος αρίθμηση του βιβλίου επαναλαμβάνεται η αρίθμηση της ενότητας

6.3

Μηχανήματα, συσκευές και εξαρτήματα ψύξης

Χ

6.3.1

Ατμοποιητής

Χ

6.3.2

Συμπιεστής

Χ

6.3.3

Συμπυκνωτής

Χ

6.4

Ψυκτικά ρευστά

Χ

6.4.1

Ιδιότητες ψυκτικών ρευστών

Χ

6.4.4

Απεικόνιση των χαρακτηριστικών των ψυκτικών μέσων σε διάγραμμα p-h

Χ

6.4.5

Συλλογή, ανακύκλωση ή αναγέννηση των ψυκτικών μέσων

Χ

6.4.6

Επιτρεπόμενα ίχνη υγρασίας στα ψυκτικά ρευστά και συνεργασία τους με το λιπαντικό

Χ

Κεφάλαιο 9 ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΕΣΗΣ

9.1

Προσδιορισμός του όρου «συνθήκες άνεσης»

Χ

9.2

Επίτευξη συνθηκών άνεσης με κλιματισμό του αέρα

Χ

9.3

Θερμοκρασία-υγρασία ταχύτητα κλιματιζόμενου αέρα

Χ

Κεφάλαιο 10 ΨΥΧΡΟΜΕΤΡΙΑ

10.1

Προσδιορισμός του όρου «Ψυχρομετρία»

Χ

10.2

Ψυχρομετρικοί όροι θερμοκρασίας και υγρασίας αέρα

Χ

10.3

Ψυχρομετρικός χάρτης. Εφαρμογή σε συστήματα κλιματισμού-αερισμού

Χ

10.4

Αναγνώριση κλιμάκων στον ψυχρομετρικό χάρτη

Χ

10.5

Επίλυση προβλημάτων με τη βοήθεια του ψυχρομετρικού χάρτη

Χ

10.6

Όργανα ψυχρομετρικών όρων

Χ

10.7

Πρακτική εφαρμογή των ψυχρομετρικών όρων

Χ

10.8

Ψυχρομετρικές μεταβολές

Χ

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 3

 

(...)

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 14-07-2021

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ


Εκτύπωση