edu.klimaka.gr

Οργάνωση Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) 2024 2025

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΕΔΕΜ) 2024-2025

Αρ.Πρωτ.130502/ΓΔ4/01-11-2024/ΥΠΑΙΘΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕYΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πληροφορίες: Θ. Κανελλοπούλου
Τηλέφωνο: 210-3443010

ΘΕΜΑ: Οδηγίες για την οργάνωση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων (Ε.Δ.Ε.Μ.) για το σχολικό έτος 2024-2025

Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ Β’ 5767/16-10-2024 δημοσιεύτηκε η υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: 9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2024-2025». Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (Ε.Δ.Ε.Μ.) των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης Λυκείου και της Δ΄ τάξης Λυκείου των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. για το σχολικό έτος 2024-2025 περιλαμβάνει τα εξεταζόμενα στις πανελλαδικές εξετάσεις ειδικά μαθήματα:

  1. Ελεύθερο Σχέδιο,
  2. Γραμμικό Σχέδιο,
  3. Γαλλικά,
  4. Γερμανικά,
  5. Ιταλικά,
  6. Ισπανικά,
  7. Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη του προγράμματος και με βάση τις διατάξεις της ανωτέρω Υ.Α. παρακαλείσθε να προβείτε στις ακόλουθες ενέργειες:

1) Οι Διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται:

α) Να γνωστοποιήσουν τη δημοσίευση της υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ:9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) – ΦΕΚ Β΄ 5767/16-10-2024 με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2024-2025» στις οικείες σχολικές μονάδες. Οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων οφείλουν να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς-κηδεμόνες τους για την υποβολή των αιτήσεων-δηλώσεων μαθημάτων (Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων_2024_25) και να συλλέξουν ηλεκτρονικά τις σχετικές αιτήσεις-δηλώσεις. Σημειώνεται ότι, εφόσον οι μαθητές/τριες είναι ενήλικες, μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι/ες αίτηση - δήλωση για το/τα ειδικό/ά μάθημα/μαθήματα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν. Για διευκόλυνση της διαδικασίας προτείνεται η αίτηση - δήλωση μαθημάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων να αναρτηθεί και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Αφού συγκεντρωθούν οι αιτήσεις - δηλώσεις μαθημάτων, οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων καλούνται να συντάξουν το συγκεντρωτικό αρχείο αιτήσεων υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_2_Διευθυντές Λυκείων_2024_25) και να το υποβάλουν ηλεκτρονικά στις οικείες Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης. Στη συνέχεια, ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας καλείται να εισηγηθεί στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών, και να προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού.

β) Να εισηγηθούν προς τον/την Περιφερειακό/ή Διευθυντή/ντρια Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης τις οικείες σχολικές μονάδες Λυκείων στις οποίες δύνανται να λειτουργήσουν Σ.Κ.Α.Ε.. Η εν λόγω εισήγηση θα συνοδεύεται από συγκεντρωτικό αρχείο υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_3_Διευθυντές ΔΔΕ_2024_25), στο οποίο θα αποτυπώνονται ευκρινώς οι σχολικές μονάδες Σ.Κ.Α.Ε., οι σχολικές μονάδες τις οποίες θα εξυπηρετεί το κάθε Σ.Κ.Α.Ε., ο συγκεντρωτικός αριθμός μαθητών/τριών ανά μάθημα και ο αριθμός τμημάτων μαθημάτων ανά Σ.Κ.Α.Ε.. Στις εισηγήσεις για λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε. οι Διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να προτείνουν τους Υπεύθυνους Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης καθώς και τους αντικαταστάτες αυτών σύμφωνα με την παρ. 12 της υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: 9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) – ΦΕΚ Β΄ 5767/16-10-2024.

Επίσης, επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 5 της Υ.Α., διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων μαθητών/τριών ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.

γ) Να εισηγηθούν προς τον/την Περιφερειακό/ή Διευθυντή/ντρια Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης τον αριθμό διδασκόντων/ουσών ανά κλάδο που θα απαιτηθεί για τη λειτουργία των οικείων Σ.Κ.Α.Ε., λαμβάνοντας υπόψη ότι στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων διδάσκουν κατά προτεραιότητα μόνιμοι/ες εκπαιδευτικοί για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Στις περιπτώσεις που τα τμήματα δεν καλύπτονται από τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς, προσλαμβάνονται αναπληρωτές/τριες μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιοι/ες εκπαιδευτικοί. Επομένως, στην εισήγηση των Διευθυντών/ντριών Δ/θμιας Εκπ/σης για τον αριθμό διδασκόντων/ουσών ανά κλάδο που θα απαιτηθεί για τη λειτουργία των οικείων Σ.Κ.Α.Ε. θα πρέπει να αποτυπώνονται με διακριτό τρόπο ο αριθμός μόνιμων εκπ/κών και ο απαιτούμενος αριθμός αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπ/κών για να λειτουργήσει το πρόγραμμα Ε.Δ.Ε.Μ., σύμφωνα και με την ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται.

2) Οι Περιφερειακοί/ές Διευθυντές/ντριες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται:

α) Να συστήσουν τις Συντονιστικές Ομάδες Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Ο.Δ.Α.Ε.) σύμφωνα με την παρ. 8 της ανωτέρω Υ.Α. και να αναρτήσουν τις σχετικές αποφάσεις στη Διαύγεια. Μετά την ανάρτησή τους στη Διαύγεια, οι αποφάσεις να κοινοποιηθούν στη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

β) Να προβούν στην έκδοση των αποφάσεων ορισμού Σ.Κ.Α.Ε. – Υ.Σ.Κ.Α.Ε. και αντικαταστατών αυτών, λαμβάνοντας υπόψη την καλύτερη δυνατή κατανομή Σ.Κ.Α.Ε. στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ευθύνης της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης και την ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ: Οι Υπεύθυνοι Σ.Κ.Α.Ε. και οι αντικαταστάτες τους αποζημιώνονται μόνο στην περίπτωση που στα Σ.Κ.Α.Ε. της αρμοδιότητάς τους απασχολείται τουλάχιστον ένας/μια εκπαιδευτικός αναπληρωτής/τρια μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιος/α με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

γ) Να προβούν στην έκδοση των αποφάσεων λειτουργίας τμημάτων με αριθμό μαθητών/τριών μικρότερο από τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών, αλλά όχι μικρότερο από τρεις (03) μαθητές/τριες, ύστερα από τεκμηριωμένες εισηγήσεις των οικείων Σ.Ο.Δ.Α.Ε. λαμβάνοντας υπόψη την ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται.

δ) Να αποστείλουν έως και την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α΄ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., ηλεκτρονικό αρχείο σύμφωνα με το Υπόδειγμα_4_Περιφ_Δ_Εκπαιδευτικοί_2024_25 όπου θα αποτυπώνονται ανά Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης το πλήθος ΜΟΝΟ των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ανά κλάδο που θα προσκληθούν για να διδάξουν, καθώς και τα Σ.Κ.Α.Ε. που αυτοί δύνανται να προσκληθούν για να διδάξουν. Σημειώνεται ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατανομή εκπαιδευτικών ανά Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης (ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται).

Σύμφωνα με την υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: 9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) – ΦΕΚ Β΄ 5767/16-10-2024 οι διδάσκοντες/ουσες στα Σ.Κ.Α.Ε. θα προσληφθούν με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.

ε) Να αποστείλουν έως και την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α΄ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., ηλεκτρονικό αρχείο σύμφωνα με το Υπόδειγμα_5_Περιφ_Δ_ΣΚΑΕ_Τμήματα_2024_25 το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα Σ.Κ.Α.Ε. και τα τμήματα που θα λειτουργήσουν.

- Καθώς τα στοιχεία του ηλεκτρονικού αρχείου, που θα αποσταλεί σύμφωνα με το Υπόδειγμα_4_Περιφ_Δ_Εκπαιδευτικοί_2024_25, θα επισυνάπτονται στην πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για τους/τις εκπαιδευτικούς, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να αποστείλουν ένα (1) πίνακα με ένα (1) φύλλο όπου θα περιλαμβάνονται όλες οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης αρμοδιότητάς τους.

- Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να αναρτήσουν στη Διαύγεια τις αποφάσεις ορισμού Σ.Κ.Α.Ε.-Υ.Σ.Κ.Α.Ε. και αντικαταστατών αυτών και να τις κοινοποιήσουν στην Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε.- Τμήμα Α’ στο Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Τα παραπάνω αποτελούν προαπαιτούμενες διαδικασίες για τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους/τις υποψήφιους/ες διδάσκοντες/ουσες.


Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ

Σχετικά Άρθρα