22ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΒΕΡΟΙΑ 2016
«Τύποι, Μορφές, Εφαρμογές και Αποτελεσματικότητα της Εκπαίδευσης».
Αρ.Πρωτ.156075/Δ2/23-09-2016/ΥΠΠΕΘ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄
Πληροφορίες: Π. Αγγελόπουλος
Αν. Πασχαλίδου
Τηλέφωνο: 210-3442248
210-3443422
ΘΕΜΑ: Διεξαγωγή Συνεδρίου
Σας γνωστοποιούμε ότι το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών διοργανώνει το 22ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «Τύποι, Μορφές, Εφαρμογές και Αποτελεσματικότητα της Εκπαίδευσης».
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί από 21 έως και 23 Οκτωβρίου 2016 στην Βέροια, στο ξενοδοχείο “Αιγές Μέλαθρον”, και μπορούν να το παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τη διεύθυνση: www.elppo.gr .
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΠΑΝΤΗΣ
22ο Διεθνές Συνέδριο
με κριτές
Τύποι, Μορφές, Εφαρμογές και Αποτελεσματικότητα της Εκπαίδευσης
Κοινωνική Παιδαγωγική, Διά βίου Κατάρτιση και Επιμόρφωση, Διαπολιτισμικότητα, Συμβουλευτική και Ειδική Αγωγή
Βέροια 21-23 Οκτωβρίου 2016
Ξενοδοχείο «Αιγές Μέλαθρον»
Τα μονοθέσια και ολιγοθέσια σχολεία αποτελούν μια πραγματικότητα που θα συνοδεύει το εκπαιδευτικό μας σύστημα για χρόνια
καθότι αποτελούν το 26% του συνολικού αριθμού των σχολείων και είναι ο πολιτιστικός πυρήνας της υπαίθρου χώρας. Αν σε
αυτά τα ιδιαίτερου τύπου σχολεία προσθέσουμε και τα εσπερινά, τα μουσικά, τα πειραματικά, τα διαπολιτισμικά σχολεία αλλά και τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου, ειδικής αγωγής, δεύτερης ευκαιρίας, τότε το ποσοστό αυτών των ιδιαίτερων τύπωνσχολείων,
που σίγουρα εμφανίζουν και ιδιαίτερες ανάγκες, υπερβαίνει το 50% των σχολείων της ελληνικής εκπαίδευσης.
Με δεδομένο το γεγονός αυτό, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών διοργανώνει Διεθνές Συνέδριο με θέμα Τύποι, Μορφές, Εφαρμογές και Αποτελεσματικότητα της Εκπαίδευσης - Κοινωνική Παιδαγωγική, Διά βίου Κατάρτιση και Επιμόρφωση, Διαπολιτισμικότητα, Συμβουλευτική και Ειδική Αγωγή, στην Βέροια από 21 έως 23 Οκτωβρίου 2016, στο Ξενοδοχείο «Αιγές Μέλαθρον».
Σκοπός του συνεδρίου είναι να αναδειχθούν και να τεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τα ζητήματα που αφορούν αυτούς τους ιδιαίτερους τύπους σχολικών μονάδων.
Πρόθεσή μας είναι να δοθεί βήμα σε κάθε ενδιαφερόμενο για παρουσίαση και έκφραση της επικρατούσας κατάστασης στους εν λόγω τύπους σχολείων μέσα από προσωπικές μελέτες περίπτωσης και ευρύτερες έρευνες, αλλά και να αναδυθούν προτάσεις για την εφαρμογή νέων μεθόδων βελτίωσης της αποτελεσματικότητας αυτών των ιδιαίτερων μορφών εκπαίδευσης.
Το Συνέδριο απευθύνεται σε:
• Πανεπιστημιακούς
• Διδάκτορες και υποψήφιους διδάκτορες
• Ειδικούς επιστήμονες
• Κατόχους Μεταπτυχιακών Διπλωμάτων Ειδίκευσης
• Μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές
• Στελέχη εκπαίδευσης Α’/θμιας και Β’/θμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό
• Εκπαιδευτικούς Α’/θμιας και Β’/θμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό
• Ερευνητές
• Στελέχη τοπικής αυτοδιοίκησης
• Συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης
• Μέλη οργανώσεων αλλοδαπών
• Πολιτικά κόμματα
και σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες
1. Ιδιαιτερότητες που συναντούν οι εκπαιδευτικοί κατά την:
• Λειτουργία τμημάτων ένταξης
• Παράλληλη στήριξη
• Συνδιδασκαλία των μαθητών με ειδικές ανάγκες
• Συνεκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες
• Διαφοροποιημένη διδασκαλία
• Συγκρότηση διδακτικών τμημάτων
• Άσκηση διοικητικών καθηκόντων
• Συνεργασία του σχολείου με τους γονείς και κηδεμόνες
• Πραγματοποίηση εκδρομών
• Πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων
• Σχεδιασμό και υλοποίηση αθλητικών δραστηριοτήτων
• Σχεδιασμό και υλοποίηση σχολικών εορτών
2. Ειδικοί τύποι σχολικών μονάδων και διδακτικό προσωπικό
• Διάρκεια παραμονής και μετακίνηση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα
• Επιπτώσεις από τις συνεχείς μετακινήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στους μαθητές
• Διορισμένοι, ωρομίσθιοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
• Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων
3. Αξιολόγηση σχολείων ειδικού τύπου
• Αξιολόγηση Μονοθέσιων σχολείων
• Αξιολόγηση Ολιγοθέσιων σχολείων
• Αξιολόγηση Εσπερινών σχολείων
• Αξιολόγηση Μουσικών σχολείων
• Αξιολόγηση Καλλιτεχνικών Σχολείων
• Αξιολόγηση Πειραματικών σχολείων
• Αξιολόγηση Διαπολιτισμικών σχολείων
• Αξιολόγηση Σχολείων Διευρυμένου Ωραρίου
• Αξιολόγηση Σχολείων Ειδικής Αγωγής
• Αξιολόγηση Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
• Αξιολόγηση Σχολείων Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης
• Αξιολόγηση του θεσμού των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και επιπτώσεις του στους μαθητές
• Αξιολόγηση του θεσμού των ολοήμερων σχολείων
• Αξιολόγηση της στελέχωσης των ολοήμερων σχολείων με εκπαιδευτικούς
4. Προβλήματα και προκλήσεις των εκπαιδευτικών στους ειδικούς τύπους σχολείων
• Ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
• Αναπληρωτών εκπαιδευτικών
• Νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
• Διορισμένων εκπαιδευτικών
• Αποσπασμένων εκπαιδευτικών
• Εκπαιδευτικών ειδικοτήτων
5. Αξιολόγηση υλικοτεχνικών υποδομών των σχολικών μονάδων ειδικού τύπου
• Αίθουσες διδασκαλίας
• Βιβλιοθήκη της τάξης για τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό
• Άλλος εξοπλισμός της τάξης
• Αθλητικές Εγκαταστάσεις
• Βιβλιοθήκη της σχολικής μονάδας για μαθητές και εκπαιδευτικούς
6. Η εργαστηριακή εκπαίδευση σε σχολεία ειδικού τύπου
• Εργαστήριο Θετικών Επιστημών
• Εργαστήριο Καλλιτεχνικών μαθημάτων
• Εργαστήριο Πληροφορικής
• Εργαστήριο Μουσικής
7. Κοινόχρηστοι χώροι στα σχολεία ειδικού τύπου
• Εξοπλισμός αίθουσας πολλαπλών χρήσεων
• Χώροι υγιεινής και καθαριότητα
• Προαύλιος χώρος του σχολείου
• Αποθήκη της σχολικής μονάδας
8. Γραφεία Εκπαιδευτικού Προσωπικού
• Γραφείο διευθυντή
• Γραφείο υποδιευθυντή
• Αίθουσα αρχείου του σχολείου
• Αίθουσα γενικών συνελεύσεων και διαλειμμάτων του διδακτικού προσωπικού
• Γραφεία υποδοχής των γονέων και κηδεμόνων
9. Διοικητικά και Οργανωτικά Θέματα σχολικών μονάδων ειδικού τύπου
• Μεταβολές και μετακινήσεις Διδακτικού Προσωπικού
• Εκπαιδευτικοί και ανάληψη καθηκόντων
• Ασφάλεια σχολικής μονάδας
• Βιβλία και εποπτικό υλικό της σχολικής μονάδας
• Χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας
• Σχολικά κυλικεία και τρόπος λειτουργίας τους
10. Σχολικές δραστηριότητες στα σχολεία ειδικού τύπου
• Περιβαλλοντική εκπαίδευση
• Διαπολιτισμική εκπαίδευση
• Αγωγή υγείας
• Κλασική Ολυμπιάδα
• Ολυμπιακή παιδεία
• Πολιτιστικές δραστηριότητες
• Αγωγή Σταδιοδρομίας
• Συνεργασία σχολικών μονάδων ειδικού τύπου
11. Οργάνωση, Διοίκηση, Εφαρμογές, Αποτελεσματικότητα και Διαπολιτισμικότητα σε σχολεία ειδικού τύπου
• Ο Διευθυντής Σχολικών Μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
• Επάρκεια, ετοιμότητα και τρόπος επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης A/βάθμιας και B/βάθμιας εκπαίδευσης
• Διαχείριση τάξης
• Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διοίκηση σχολικών μονάδων
• Διοίκηση εκπαίδευσης & αξιολόγηση
• Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διοίκηση σχολικών μονάδων
• Καινοτόμες προτάσεις για διοικητικές μεταρρυθμίσεις σε σχολεία ειδικού τύπου
• Διοίκηση εκπαίδευσης & Διαπολιτισμική εκπαίδευση
• Η παρουσία των δύο φύλων στη διοίκηση εκπαίδευσης
• Διοίκηση και πολιτισμικά διαφορετικοί μαθητές
• Διοικητικές διαδικασίες για την ένταξη πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών στο ελληνικό σχολείο
12. Αναλυτικά προγράμματα για την Προσχολική, την Α΄/βάθμια και την Β΄/βάθμια Εκπαίδευση
• για την Ειδική Αγωγή
• για την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
• για την Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας
• για την Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης
• για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
• για την Φυσική Αγωγή
• για την Μουσειακή Αγωγή
• για τις Φυσικές Επιστήμες
• για τη Μουσική Εκπαίδευση
• για την Καλλιτεχνική εκπαίδευση
• για την Διδακτική της Ιστορίας
• για την Διδακτική των Θρησκευτικών
13. Σχέδια διδασκαλίας – σχέδια μαθημάτων – στρατηγικές διδασκαλίας – project για σχολεία ειδικού τύπου
• Για την Προσχολική Εκπαίδευση
• Για το Δημοτικό Σχολείο
• Για το Γυμνάσιο
• Για το Λύκειο
• Για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας για όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
Δείγματα σχεδίων μαθημάτων και στρατηγικών διδασκαλίας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.a-learning.gr.
14. Εκπαιδευτικό υλικό, αναλυτικά προγράμματα και εκπαιδευτικοί για τα σχολεία ειδικού τύπου
• Εκπαιδευτικό υλικό για μονοθέσια και ολιγοθέσια σχολεία
• Εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης
• Αναλυτικά προγράμματα για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης
• Διδακτική επάρκεια και ετοιμότητα των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη ή ξένη
15. Δίκτυα σχολείων
• Διαδικτυακά δίκτυα σχολείων
• Δίκτυα σχολικών δραστηριοτήτων
• Σχολική διαμεσολάβηση
• Σχολικός εκφοβισμός
• Σχολική υιοθεσία
• Σχολική αδελφοποίηση
• Μικτά δίκτυα σχολείων
• Δίκτυα Μονοθέσιων σχολείων
• Δίκτυα Ολιγοθέσιων σχολείων
• Δίκτυα Εσπερινών σχολείων
• Δίκτυα Μουσικών σχολείων
• Δίκτυα Καλλιτεχνικών σχολείων
• Δίκτυα Πειραματικών σχολείων
• Δίκτυα Διαπολιτισμικών σχολείων
• Δίκτυα Σχολείων Διευρυμένου Ωραρίου
• Δίκτυα Σχολείων Ειδικής Αγωγής
• Δίκτυα Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
• Δίκτυα Σχολείων Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης
16. Τα περιφερειακά σχολεία Α΄/βάθμιας και Β΄/βάθμιας εκπαίδευσης
• Ο κοινωνικός ρόλος του περιφερειακού σχολείου
• Ο μαθησιακός ρόλος του περιφερειακού σχολείου
• Ο πολιτιστικός ρόλος του περιφερειακού σχολείου
• Οι επιτυχίες των περιφερειακών σχολείων
• Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα περιφερειακά σχολεία
• Οι ανάγκες των περιφερειακών σχολείων
• Καινοτόμα προγράμματα των περιφερειακών σχολείων
• Δραστηριότητες των περιφερειακών σχολείων
• Πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν τα περιφερειακά σχολεία
• Πανελλήνιες εξετάσεις και περιφερειακά σχολεία
17. Διά βίου κατάρτιση και επιμόρφωση: Η ανάγκη ενός εκπαιδευτικού συστήματος μη τυπικής εκπαίδευσης
• Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας
• Προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
• Αυτονομία της εκπαίδευσης ενηλίκων
• Επιμόρφωση ενηλίκων και επιλογή τομέων επιμόρφωσης
• Κατάρτιση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
• Κατάρτιση ατόμων που δεν ολοκλήρωσαν την υποχρεωτική εκπαίδευση
• Κατάρτιση ατόμων που δεν ολοκλήρωσαν την τυπική εκπαίδευση
• Διερεύνηση δυνατοτήτων απόκτησης πανεπιστημιακού πτυχίου μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης
• Ειδική αγωγή και διά βίου μάθηση
• Κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτών ενηλίκων
• Σχέση της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης
• Η συνεισφορά της μη τυπικής εκπαίδευσης στην τυπική εκπαίδευση
• Ανεργία εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικό σύστημα μη τυπικής εκπαίδευσης
• Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μέσω ενός συστήματος μη τυπικής εκπαίδευσης
• Νέες τεχνολογίες και μη τυπική εκπαίδευση
• Συμβουλευτική ενηλίκων και μη τυπική εκπαίδευση
18. Εκπαίδευση, Κοινωνία της Γνώσης και Ελληνική Κοινωνία
• Εκπαίδευση, κοινωνική εξέλιξη και σύγχρονα κοινωνικά δεδομένα
• Η έννοια της κοινωνίας της γνώσης στη διεθνή βιβλιογραφία
• Κοινωνία της γνώσεις και απαιτήσεις εκπαιδευτικού συστήματος
• Τύποι της γνώσης
• Μορφές γνώσης
• Εφαρμογές της γνώσης
• Αξιολόγηση των μορφών γνώσης
• Διαφορετικότητα και ενοποίηση της γνώσης
• Διαφορετικότητα και ενίσχυση των υπαρχουσών μορφών γνώσης
• Διαφορετικότητα και πιο συμμετοχική κοινωνία της γνώσης
• Διαφορετικότητα και ενοποίηση των πολιτικών γνώσης
• Κοινωνία της γνώσης, διαφορετικότητα και απασχόληση
• Κριτική της κοινωνίας της γνώσης
• Τεχνολογία και κοινωνία της γνώσης
• Καινοτομία και κοινωνία της γνώσης
• Κράτος και κοινωνία της γνώσης
• Πολιτικό σύστημα και κοινωνία της γνώσης
• Τρόποι διάχυσης και μετάδοσης της γνώσης στην Κοινωνία
• Εκπαίδευση, Παιδεία και Φροντηστηριακή προετοιμασία στην σύγχρονη Ελληνική κοινωνία.
19. Ειδική Αγωγή
• Αρχές και σκοποί της Ειδικής Αγωγής
• Το νομοθετικό πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
• Ανίχνευσης, διάγνωσης και αξιολόγησης ατόμων με ειδικές ικανότητες
• Ειδική Αγωγή και Γενική Εκπαίδευση
• Μαθησιακές Δυσκολίες
• Αυτισμός
• Πολλαπλές Αναπηρίες
• Σύνδρομο Asperger
• Προβλήματα στη συμπεριφορά. Σύνδρομο Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)
• Διαπολιτισμικότητα και Ειδική Αγωγή
• Διγλωσσία και Ειδική Αγωγή
• Νέες Τεχνολογίες και Ειδική Αγωγή
• Σχολικές Δραστηριότητες και Ειδική Αγωγή
• Πολιτισμικές δραστηριότητες και Ειδική Αγωγή
• Η Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή
• Ένταξη και συνεκπαίδευση ατόμων με ειδικές ικανότητες στη Γενική Εκπαίδευση
• Ειδική Αγωγή και Εικαστικές Τέχνες
• Ειδική Αγωγή και Μουσική
• Ειδική Αγωγή και Κοινωνική Παιδαγωγική
• Συνεργασία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης στο χώρο της Ειδικής Αγωγής
• Διαταραχές λόγου και ομιλίας
20. Διαπολιτισμικότητα
• Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
• Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Έρευνα
• Διαπολιτισμική Κοινωνική Ψυχολογία και Έρευνα
• Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
• Σχέδια μαθήματος Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
• Εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
• Η ελληνική ως δεύτερη γλώσσα στην Ελλάδα
• Γλωσσική Πολιτική για την ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα
• Διδασκαλία τηςελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας
• Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας
• Η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα στο εξωτερικό
• Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών στην Ελλάδα
• Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
• Παγκοσμιοποίηση και Μετανάστευση
• Παιδαγωγική της Δημοκρατίας και Μετανάστευση
• Διαχείριση συγκρούσεων και Παιδαγωγική της Δημοκρατίας
• Πολιτικά συστήματα και Μετανάστευση
• Το ελληνικό πολιτικό σύστημα και Μετανάστευση
• Πολιτικά συστήματα χωρών Ευρωπαϊκής Ένωσης καιΜετανάστευση (π.χ. Γερμανία, Σουηδία, Γαλλία κ.λπ.)
• Μεταναστευτική πολιτική της Ελλάδας
• Μεταναστευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης
• Άμεση Δημοκρατία και Μετανάστευση
• Αντιπροσωπευτική Δημοκρατία και Μετανάστευση
• Οικονομική κρίση στην εκπαίδευση
• Οικογενειακή πολιτική στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
• Πολιτικές αντιμετώπισης της κρίσης στο σχολείο και την οικογένεια
• Η κρίση στην οικογένεια και ο αντίκτυπός της στο παιδί
• Η κρίση στην οικογένεια και ο αντίκτυπός της στην εκπαιδευτική διαδικασία
• Οικογενειακή πολιτική και μετανάστευση
21. Κοινωνική Παιδαγωγική
• Θεωρητικές, επιστημολογικές, μεθοδολογικές διαστάσεις της Κοινωνικής Παιδαγωγικής
• Κοινωνικές διαστάσεις της Παιδαγωγικής
• Κοινωνικοπαιδαγωγική λειτουργία του σχολείου
• Παιδαγωγικές διαστάσεις της κοινωνικής ζωής
• Συνεργασία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας
• Ψυχοκοινωνικά προβλήματα στην οικογένεια
• Ευάλωτες κοινωνικά ομάδες
• Κοινωνική μειονεξία, κοινωνική περιθωριοποίηση, κοινωνικός αποκλεισμός
• Αντιμετώπιση δαφορετικότητας ατόμων και ομάδων
• Διακρίσεις, περιθωριοποίηση και αποκλεισμός παιδιών μέσα και έξω από το σχολείο
• Σχολικός εκφοβισμός (school bullying)
• Συναισθηματική και κοινωνική εκπαίδευση (ή εναλλακτικά: Ενίσχυση και ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων ή Προσωπική και κοινωνική ενδυνάμωση και ανάπτυξη)
• Ενίσχυση και ανάπτυξη της δημιουργικότητας
• Κοινωνικοπαιδαγωγικές διαστάσεις των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)
• Κοινωνικοπαιδαγωγική πραγματικότητα του ψηφιακού σχολείου
• Ψηφιακό χάσμα, ψηφιακός αναλφαβητισμός
• Ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης, ψηφιακός εγγραμματισμός, «ψηφιακές δεξιότητες»
• Κοινωνικοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις του «ψηφιακού κοινοτισμού»
• Εθισμός ανηλίκων στο διαδίκτυο
• Διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying)
• Παραμέληση παιδιών, παιδική κακοποίηση
• Σχολική διαρροή
• Παραβατικότητα ανηλίκων
• Εκπαίδευση ενηλίκων και διά βίου μάθηση
• «Γερανταγωγική»
• Εκπαίδευση ελεύθερου χρόνου
• Ανθρώπινα δικαιώματα
• Κοινωνική κριτική και κοινωνική δικαιοσύνη
• Κοινωνική συμμετοχή, κοινωνική φροντίδα
• Κοινωνική χειραφέτηση, κοινωνική ευημερία και πρόοδος
• Κοινωνικό και πολιτισμικό κεφάλαιο και κοινωνικοπαιδαγωγικές συνιστώσες
22. Συμβουλευτική
• Συμβουλευτική Παιδιών, Εφήβων και Οικογένειας
• Συμβουλευτική στην Α΄/βάθμια εκπαίδευση.
• Συμβουλευτική στην Β΄/βάθμια εκπαίδευση.
• Συμβουλευτική στην Γ΄/βάθμια εκπαίδευση.
• Κοινωνική Ευαισθησία και Διαφορετικότητα στη Συμβουλευτική
• Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον και Συμβουλευτική
• Δεοντολογικά θέματα στη Συμβουλευτική
• Πολυπολιτισμικές και διαπολιτισμικές παρεμβάσεις στη Συμβουλευτική
• Δεξιότητες Επαγγελματιών Συμβουλευτικής
• Συμβουλευτική για Ανθεκτικότητα
• Κοινωνική Ευαισθησία και Διαφορετικότητα στη Συμβουλευτική
• Χρήση Νέων Τεχνολογιών στη Συμβουλευτική
• Εκπαίδευση στη Συμβουλευτική
Σημείωση: Οι ενδιαφερόμενοι εκτός των παραπάνω μπορούν να προτείνουν θέματα και θεματικές
Γλώσσα του Συνεδρίου είναι η Ελληνική.
Συμμετοχή στο συνέδριο
Η παρακολούθηση των εισηγήσεων και ανακοινώσεων του συνεδρίου είναι ελεύθερη για το κοινό, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στην αίθουσα του συνεδρίου, κατόπιν συνεννόησης με τη γραμματεία.
Όσοι καταβάλλουν οικονομική συμμετοχή ως ακολούθως:
Οικονομική συμμετοχή | Online εξόφληση | Στη γραμματεία |
Εισηγητές | 30 | 50 |
Ακροατές | 15 | 20 |
Φοιτητές ακροατές | 10 | 15 |
θα παραλάβουν κατά την προσέλευσή τους στη γραμματεία το φάκελο του συνεδρίου που περιλαμβάνει:
1. Πρόγραμμα Εργασιών Συνεδρίου
2. Βεβαίωση Συμμετοχής στο Συνέδριο, όπου αναγράφεται ο συνολικός αριθμός διδακτικών ωρών που αντιστοιχούν στην παρακολούθηση του συνεδρίου
3. Άλλο υλικό (αν υπάρχει)
Επίσης μετά το πέρας του συνεδρίου και την ολοκλήρωση των πρακτικών, αποστέλλεται στους συμμετέχοντες που κατέβαλαν την οικονομική συμμετοχή, εισηγητές και ακροατές, ηλεκτρονική διεύθυνση και κωδικός πρόσβασης για την απόκτηση του ηλεκτρονικού τόμου των πρακτικών του συνεδρίου.
*Καταβολή οικονομικής συμμετοχής σε τραπεζικό λογαριασμό:
Δικαιούχος: Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών
Τράπεζα: Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας
Αρ. Λογ/σμού: 785/480061-35
IBAN: GR50 0110 7850 0000 7854 8006 135
ΚΩΔ. SWIFT–BIC: ETHNGRAA
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: 22ο Διεθνές Συνέδριο
ΚΑΤΑΘΕΤΗΣ: (το όνομά σας)
Ειδικότερα για τους εισηγητές ισχύουν τα εξής:
• Το κόστος συμμετοχής κάθε εισηγητή, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών, και εφόσον ο αριθμός των ανακοινώσεών του δεν ξεπερνά τις δυο, αυτόνομα ή σε συγγραφική ομάδα, παραμένει το ίδιο, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα.
• Για κάθε ανακοίνωση πέραν των δύο, κάθε συγγραφέας επιβαρύνεται με το ποσό των 50€ έκαστη.
• Συμμετοχή πληρώνουν όλοι οι εισηγητές που συμμετέχουν σε μία ανακοίνωση
• Η συμμετοχή με αναρτημένη ανακοίνωση (poster) γίνεται κατόπιν συνεννόησης με την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου
Δηλώσεις συμμετοχής εισηγητών και προδιαγραφές εισηγήσεων – ανακοινώσεων
Οι ενδιαφερόμενοι εισηγητές θα πρέπει να συμπληρώσουν απαραιτήτως την online αίτηση στην ιστοσελίδα http://veroia.inpatra.gr και να αποστείλουν:
Οι ενδιαφερόμενοι εισηγητές θα πρέπει να συμπληρώσουν απαραιτήτως την online αίτηση και να αποστείλουν:
Οι ενδιαφερόμενοι εισηγητές θα πρέπει να συμπληρώσουν απαραιτήτως την online αίτηση και να αποστείλουν μέχρι τις 10 Οκτωβρίου 2016 τίτλο εισήγησης και περίληψη, ώστε να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα του συνεδρίου για παρουσίαση. Η διαδικασία κρίσης για τη συμπερίληψη της ανακοίνωσης στα πρακτικά θα πραγματοποιηθεί μετά τη λήξη του συνεδρίου όταν παραδοθεί το ολοκληρωμένο κείμενο.
Στην περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι εισηγητές έχουν ήδη ολοκληρώσει το κείμενό τους, μπορούν να το στείλουν ώστε να ξεκινήσει νωρίτερα η διαδικασία κρίσης.
Στην περίπτωση που οι εισηγητές είναι περισσότεροι από ένας, θα πρέπει στην δήλωση συμμετοχής να αναγράφονται όλα τα ονόματα των εισηγητών με τις ιδιότητές τους.
Γενικές προδιαγραφές εισηγήσεων:
• Η έκταση του κειμένου κυμαίνεται μεταξύ 4500 - 5500 λέξεις (μαζί με βιβλιογραφία και πίνακες) σε γραμματοσειρά Times New Roman, 10 pt., διάστιχο μονό. Το αρχείο θα πρέπει να είναι σε μορφή Word, έκδοση 2003.
• Στην αρχή του κειμένου αναγράφεται ο τίτλος της ανακοίνωσης με πεζοκεφαλαία και ακολουθούν το όνομα ή τα ονόματα των συγγραφέων και οι ιδιότητές τους.
• Ακολουθούν περίληψη στα αγγλικά και στα ελληνικά (80-100 λέξεις έκαστη).
• Σύντομα βιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα/των συγγραφέων στο τέλος του κειμένου μετά τη βιβλιογραφία (45-60 λέξεις έκαστος συγγραφέας σε πεζό κείμενο).
• Οι βιβλιογραφικές αναφορές πρέπει να είναι με μορφή υποσημειώσεων. Περισσότερες πληροφορίες για τη συγγραφή των εισηγήσεων – ανακοινώσεων είναι αναρτημένες στο: http://periodiko.inpatra.gr/.
• Οι ανακοινώσεις θα πρέπει να σταλούν με e-mail στη διεύθυνση
Κείμενα ανακοινώσεων που θα παραδοθούν μόνο σε έντυπη μορφή δε θα γίνουν αποδεκτά.
Οι ανακοινώσεις θα πρέπει να είναι πρωτότυπες, δηλαδή να μην έχουν παρουσιαστεί ή δημοσιευτεί με οποιονδήποτε τρόπο.
Οι ανακοινώσεις θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου μόνο εφόσον:
1. παρουσιαστούν κατά τις εργασίες του Συνεδρίου
2. εγκριθούν από τους κριτές και
3. ο κάθε εισηγητής και συν-εισηγητής κάθε ανακοίνωσης έχει καταβάλει το κόστος συμμετοχής.
Δηλώσεις συμμετοχής ακροατών
Γίνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα http://veroia.inpatra.gr
Ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής
Παντελής Γεωργογιάννης
Καθηγητής Πανεπιστημίου
π. Πρόεδρος ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών
π. Πρόεδρος της Συνόδου Προέδρων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ελλάδας και Κύπρου