ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ STEM eTWINNING 2022-2023
Δελτίο Τύπου
Δράσεις Διαδικτυακών Μαθημάτων και STEM #3.0 για το σχολικό έτος 2022 - 2023
Α. Δράση Διαδικτυακών Μαθημάτων
«Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, των κινητών συσκευών (tablets και κινητών τηλεφώνων) και 3D εκτυπωτών για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και η ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων»
Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους φορείς:
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του ITYE Διόφαντος
- Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- ΕΕΛ/ΛΑΚ
- Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
- Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
- Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης
- Εργαστήριο Προηγμένων Εφαρμογών Κινητών Συσκευών και Εκπαιδευτικών Εφαρμογών (ΑΕΤΜΑ) του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
- Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΔΙΦΕΤ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
στο πλαίσιο της επαγγελματικής βελτίωσης των eTwinners,
ανακοινώνουν την υλοποίηση κατά το σχολικό έτος 2022-2023 των παρακάτω διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons):
- Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοι-νωνίας
- Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
- Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
- Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
- Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό πε-ριεχόμενο Κινητές συσκευές 1 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Βασική χρήση
- Κινητές συσκευές 2 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Αξιοποίηση στην διδασκαλία μαθημάτων
- Προγραμματισμός Scratch και εκπαιδευτική ρομποτική
- Εκπαιδευτική ρομποτική με το Thymio
- Εκπαιδευτική ρομποτική με το Edison
- Εκπαιδευτική ρομποτική με το Micro:bit (Πιλοτικό)
- Εκπαιδευτική ρομποτική στο νηπιαγωγείο - Beebot
- Arduino Basic: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino
- Arduino Intermediate: Εμβάθυνση στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino
- Αξιοποίηση των 3D εκτυπωτών
Οργάνωση
Τα διαδικτυακά μαθήματα έχουν ως αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, των κινητών συσκευών και των 3D εκτυπωτών για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία των μαθημάτων. Τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που παρουσιάζονται στα σεμινάρια είναι είτε ελεύθερο λογισμικό είτε διατίθενται δωρεάν.
Κάθε εκπαιδευτικός κύκλος θα έχει διάρκεια περίπου 200 ωρών. Τα διαδικτυακά σεμινάρια θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο 2022 και θα διαρκέσουν μέχρι και τον Ιούνιο του 2023. Στα παραπάνω σεμινάρια έχουμε ήδη 16.557 εγγραφές, από εκπαιδευτικούς eTwinners και θα λειτουργήσουν περισσότερες από 600 συνολικά ηλεκτρονικές τάξεις με τους αντίστοιχους επιμορφωτές/συντονιστές.
Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης Moodle, ενώ υπάρχει υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της Κοινότητας της Πρακτικής των εκπαιδευτικών του eTwinning, που έχει δημιουργηθεί με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, μηνύματα μέσω του Moodle, email και τηλεδιάσκεψη.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετέχουν εθελοντικά και τα σεμινάρια είναι δωρεάν για τους επιμορφούμενους.
Η κεντρική ομάδα υποστήριξης του σεμιναρίου συγγράφει, αναρτά, διορθώνει και επικαιροποιεί το υλικό. Επίσης δημιούργησε και συντονίζει τις ηλεκτρονικές τάξεις και επιλύει προβλήματα των επιμορφούμενων. Η ομάδα συντονιστών συντονίζει τους επιμορφωτές και παράλληλα, η ομάδα επιμορφωτών - βαθμολογητών, αποτελείται από 600 εκπαιδευτικούς, που εμψυχώνει τους επιμορφούμενους και βαθμολογεί τις δραστηριότητες.
Κάθε εβδομάδα θα «ανεβαίνει» το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτούνται από τους συμμετέχοντες η υποβολή δραστηριοτήτων σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των διαδικτυακών μαθημάτων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Ως εκπαιδευτές συμμετέχουν οι παλαιότεροι εκπαιδευόμενοι.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε διαδικτυακού μαθήματος, η οποία συνίσταται στην επιτυχή υποβολή του 70% των εργασιών, κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να «κατεβάσει» τη βεβαίωση παρακολούθησής του από την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό υλικό παραμένει μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους εκπαιδευόμενους.
Εγγραφές σχολικού έτους 2022 - 2023
Στα σεμινάρια έχουμε τις παρακάτω εγγραφές για την σχολική χρονιά 2022 - 2023:
Σεμινάριο | Επιμορφούμενοι |
Arduino Basic: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino | 813 |
Arduino Intermediate: Εμβάθυνση στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino | 291 |
I. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας | 1807 |
II. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού | 2767 |
III. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία | 2119 |
IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων | 987 |
V. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο | 919 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το Edison | 174 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το Micro:bit (Πιλοτικό) | 376 |
Εκπαιδευτική Ρομποτική με το Thymio | 216 |
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο νηπιαγωγείο - Beebot | 1200 |
Κινητές συσκευές 1 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Βασική χρήση | 1434 |
Κινητές συσκευές 2 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Αξιοποίηση στην διδασκαλία μαθημάτων | 2071 |
Προγραμματισμός Scratch και εκπαιδευτική ρομποτική | 1383 |
Σύνολο | 16557 |
Τα σεμινάρια παρακολουθούν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Κύπρο αλλά και από όλες σχεδόν τις χώρες που υπάρχουν Έλληνες εκπαιδευτικοί όπως Γερμανία, Βέλγιο, Αλβανία κλπ.
Μοντέλο Επιμόρφωσης 2022 - 2023
Τα διαδικτυακά μαθήματα πραγματοποιούνται αποκλειστικά με τη χρήση τεχνικών και μεθόδων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Για την υλοποίηση τους χρησιμοποιούνται τα παρακάτω εργαλεία:
- Για την ασύγχρονη επικοινωνία η ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle, ένα ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) που χρησιμοποιείται για την παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων.
- Για την σύγχρονη επικοινωνία θα χρησιμοποιηθεί μια πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης, η οποία υποστηρίζει πολλαπλούς χρήστες με χρήση εικόνας και ήχου.
Τεχνική υποστήριξη
Για την υποστήριξη όλων των σεμιναρίων χρησιμοποιούνται οι υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με virtual servers για την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle. Η εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία όλων των servers υποστηρίζεται και από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Ποσοστό επιτυχόντων στη σχολική χρονιά 2021 - 2022
Συνολικά το ποσοστό επιτυχούς παρακολούθησης των μαθημάτων την προηγούμενη σχολική χρονιά, ήταν πολύ μεγάλο, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Σεμινάριο | Ποσοστό Ολοκλήρωσης |
Arduino | 53% |
I. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας | 65% |
II. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού | 79% |
III. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία | 71% |
IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων | 63% |
Raspberry | 31% |
Thymio | 63% |
V. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο | 71% |
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο νηπιαγωγείο - Beebot | 83% |
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο - Edison | 62% |
Κινητές συσκευές 1: Εφαρμογή στην καθημερινότητα | 70% |
Κινητές συσκευές 2: Εφαρμογή στην εκπαίδευση | 63% |
Προγραμματισμός Scratch και Εκπαιδευτική Ρομποτική | 73% |
Δηλαδή το ποσοστό διαρροής είναι πάρα πολύ μικρό για εξ αποστάσεως προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που υλοποιούνται εθελοντικά. Από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν παρακολούθησαν τα σεμινάρια οι πλειοψηφία δεν τα ξεκίνησε καθόλου
MOOCs
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2022-2023 το eTwinning θα προσπαθήσει να υλοποιήσει παράλληλα με τα online μαθήματα και online MOOCs.
Τα MOOCs αυτά θα:
- αφορούν μόνο ένα αντικείμενο
- έχουν διάρκεια λίγων εβδομάδων
- έχουν τουλάχιστον μια δραστηριότητα
- είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα seminars.etwinning.gr
Το αντικείμενο αυτών των Moocs θα αφορά συνεργατικά εργαλεία και πλατφόρμες που είναι χρήσιμα για την υλοποίηση έργων eTwinning και όχι μόνο.
Μερικά από τα MOOCs που σχεδιάζουμε είναι τα παρακάτω:
- Η πλατφόρμα eTwinning Live
- Η πλατφόρμα eTwinning Space
- Χρήση του WordPress για την δημιουργία ιστοτόπων
- Αξιοποίηση του Raspberry στα έργα etwinning και την διδασκαλία μαθημάτων
- Αξιοποίηση του 3d εκτυπωτή στα έργα etwinning και την διδασκαλία μαθημάτων
- Αξιοποίηση της πλατφόρμας LAMS στα έργα etwinning και την διδασκαλία μαθημάτων
Αν παρακολουθήσετε επιτυχώς κάποιο MOOC, θα μπορείτε να πάρετε ένα eTwinning badge. Όποιος/α εκπαιδευτικός έχει έναν ικανό αριθμό badges θα έχει κάποια πλεονεκτήματα στις δράσεις eTwinning. Θα ενημερωθείτε για την διαδικασία εγγραφής στα MOOCs όταν είναι έτοιμο το υλικό κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Βεβαίωση παρακολούθησης 400 ωρών
Από τη σχολική χρονιά 2022-23 όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν, παράλληλα με την παρακολούθηση ενός σεμιναρίου, μπορούν να υλοποιούν και ένα έργο etwinning. Σε περίπτωση που παρακολουθήσετε επιτυχώς ένα online μάθημα και υλοποιήσετε παράλληλα ένα έργο eTwinning το οποίο θα αξιολογηθεί από τους αξιολογητές με eTwinning κριτήρια, θα λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης 400 ωρών από το eTwinning. Για τη δράση αυτή θα βγει πρόσκληση ενδιαφέροντος και αν είναι πολλές οι αιτήσεις θα γίνει επιλογή.
Το έργο etwinning που θα υλοποιήσετε θα πρέπει:
- Να αρχίσει από τον Οκτώβριο 2022
- Να έχει διάρκεια τουλάχιστον 6 μήνες
- Να του απονεμηθεί Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας (δεν υπάρχουν πλέον εθνικές ετικέτες ποιότητας)
- Εάν είναι εθνικό, δηλαδή οι εταίροι είναι μόνο Έλληνες εκπαιδευτικοί, να συνεργαστούν τουλάχιστον 2 σχολεία
- Από κάθε σχολείο να συμμετέχουν από 2 έως 3 εκπαιδευτικοί
- Να αξιολογηθεί θετικά από τους αξιολογητές eTwinning, με τα υφιστάμενα κριτήρια eTwinning
- Να έχει αξιοποιήσει τα εργαλεία που θα μάθει στο online μάθημα που παρακολουθεί
Αξιολόγηση σεμιναρίων
Τα σεμινάρια αξιολόγησαν περισσότεροι από 6.000 εκπαιδευτικοί με πολύ καλά αποτελέσματα. Η τελική αξιολόγηση έγινε με ένα μεγάλο ερωτηματολόγιο όπου οι επιμορφούμενοι αξιολόγησαν την πλατφόρμα, το υλικό, τους επιμορφωτές, τα σεμινάρια, αν αξιοποιήθηκαν στην διδασκαλία, την επικοινωνία και πολλά άλλα. Παράλληλα οι επιμορφούμενοι αξιολογούσαν στο τέλος κάθε εβδομάδας το υλικό. Στις αξιολογήσεις αυτές με 10θμια κλίμακα η συντριπτική πλειοψηφία των εβδομάδων αξιολογήθηκαν από 8,5 έως 9,7.
Στο Παράρτημα παρατίθενται οι απόψεις των επιμορφούμενων για τα διαδικτυακά μαθήματα.
Β. Δράση STEM #3.0
Για το σχολικό έτος 2022-2023 ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης της δράσης eTwinning θα συνεχίσει την υλοποίηση της δράσης STEM #3.0.
Η δράση έχει προμηθεύσει στα σχολεία ένα από τα παρακάτω κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής:
- Beebot (708-IT10077), για τα Νηπιαγωγεία
- Edison Robot v2.0 (EDP001), για τα Δημοτικά
- Arduino Starter Kit, για τα Γυμνάσια και Λύκεια
- 3D printers με απαραίτητα αναλώσιμα υλικά.
Συνολικά τα ωφελούμενα σχολεία είναι 240. Αναλυτικότερα 149 σχολεία έλαβαν robot kits και 91 σχολεία 3D printers. Ειδικότερα:
- 47 Νηπιαγωγεία
- 62 Δημοτικά
- 27 Γυμνάσια
- 13 Λύκεια
Τα 91 σχολεία που έλαβαν 3D printers είναι:
- 23 Νηπιαγωγεία
- 36 Δημοτικά
- 19 Γυμνάσια
- 13 Λύκεια
Τα ωφελούμενα σχολεία υλοποίησαν και θα υλοποιήσουν Εθνικά και Ευρωπαϊκά έργα eTwinning και θα επικεντρωθούν στην ανάπτυξη έργων για επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη της εκπαίδευσης με STEM στους μαθητές και τα οφέλη της απασχόλησης τους σε αυτούς τους τομείς.
Η επιλογή των σχολείων έγινε με κριτήρια eTwinning, δηλαδή το πλήθος των eTwinning έργων που έχουν υλοποιηθεί, το ποσοστό των ενεργών εκπαιδευτικών ως eTwinners, οι εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας που έλαβαν κλπ, καθώς και την πρότερη ενασχόλησή τους στο χώρο των Τ.Π.Ε. και οποιαδήποτε καινοτόμα εκπαιδευτική δράση με ΤΠΕ.
Η δράση έχει συνεχόμενη υποστήριξη με εκπαιδευτικό υλικό και εξειδικευμένη επιμόρφωση. Θα υλοποιηθεί συμπληρωματικά με τα on line σεμινάρια που υλοποιεί το eTwinning. Δηλαδή τα διαδικτυακά μαθήματα θα υποστηρίξουν με το εκπαιδευτικό υλικό τους τη δράση STEM #3.0.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί που έλαβαν εξοπλισμό STEM θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση για εθνική ετικέτα ποιότητας. Παράλληλα τα σχολεία που επελέγησαν, μαζί με τα σχολεία των προηγούμενων δράσεων STEM, θα επικοινωνούν, μέσω της Κοινότητας Σχολείων που θα δημιουργηθεί και στόχο έχει το μοίρασμα των εμπειριών και την αλληλοϋποστήριξη.
Παράρτημα – Απόψεις Επιμορφούμενων για τα Διαδικτυακά Μαθήματα
Παρακάτω παρατίθενται απόψεις επιμορφούμενων για τα σεμινάρια:
«Το ταξίδι ήταν ΥΠΈΡΟΧΟ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΌ, ΠΟΛΎΚΑΡΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΠΆΝΤΩΝ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΌ με όλη την Covid19 κατάσταση που βιώνουμε»
«Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την εξαιρετική θεματολογία του σεμιναρίου! Πράγματι ήταν όσα θα ήθελα να μάθω και ακόμη περισσότερα, αλλά χωρίς να γνωρίζω ότι ήθελα να τα μάθω!! Δηλαδή ήταν καλύτερο από ότι προσδοκούσα!!»
«Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ! Ήταν η πιο ωραία εμπειρία κ μάθαμε πάρα πολλά νέα περιβάλλοντα! Σας ευχαριστώ άπειρα για αυτό το υπέροχο ταξίδι! Ανυπομονώ για την επόμενη χρόνια!»
«Ευχαριστούμε από καρδιάς!»
«Ήταν ανέλπιστα ενδιαφέροντα και ουσιαστικά όσα έμαθα!!!»
«Σας ευχαριστούμε, κάνετε εξαιρετική δουλειά!!!»
«Σας ευχαριστώ θερμά για τα υπέροχα σεμινάρια»
«Ευχαριστούμε πολύ κύριε Τζιμόπουλε. Η οργάνωση των σεμιναρίων είναι μια όαση καλής οργάνωσης και χρήσιμης μάθησης.»
«Απίστευτη δουλειά ρε συ και καταπληκτικό υλικό»
«Φέτος εκτός από επιμορφωτής ήμουν και επιμορφούμενος στο Arduino. Αυτό που μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση, είναι πως γενικά έχετε φτιάξει καταπληκτικό υλικό. Φαίνεται η απίστευτη και με πολύ μεράκι δουλειά που έχετε κάνει όλοι, σε όλες τις ομάδες.»
«Έχω απολαύσει πολύ αυτή μου τη συμμετοχή, και δεν σου κρύβω πως εκτός από επιμορφούμενος έχω μάθει και αρκετά πράγματα ως επιμορφωτής.»
«Παρακολουθώ τα σεμινάρια etwinning και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη .Μας έχουν δώσει τόσα εφόδια ειδικά τώρα στην διάρκεια της τηλεκπαίδευσης»
«Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για το χρόνο και την ενέργεια για να τρέξετε όλα αυτά τα χρόνια τα σεμινάρια. Φέτος μπορώ να πω ότι μπόρεσα να διατηρήσω ένα πολύ υψηλό επίπεδο στη διδασκαλία μου, διότι είχα αποκομίσει αρκετά εφόδια τα τελευταία χρόνια από τα σεμινάρια»
«Ευχαριστούμε γι' αυτό το υπέροχο ταξίδι στον κόσμο της γνώσης. Πολλά συγχαρητήρια για όλα!»
«Σας ευχαριστούμε για όλα!!! Ήταν μια ουσιαστική και ευχάριστη νότα στα όσα ζήσαμε!!!!»
«Ευχαριστούμε πολύ για τα υπέροχα ταξίδια! Να είμαστε όλοι καλά να συνεχίζουμε...»
«θέλω και προσωπικά να σας ευχαριστήσω για την καταπληκτική δουλειά σας και το νοιάξιμό σας για όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς των Κυκλάδων.»
«σε ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δόθηκε να έχω το ρόλο επιμορφώτριας στα απλά ΤΕΛΕΙΑ σεμινάρια του etwinning»
«Πολύ αξιόλογο...μου άνοιξε τα μάτια κι ήταν και προφητικό γιατί είχα ασχοληθεί με την eclass κι όταν χρειάστηκε να την εφαρμόσω στην πράξη μου ήταν ήδη γνωστά...δεν χάθηκα στο χάος»
«Το μοναδικό σεμινάριο απ’ το οποίο έμαθα πραγματικά. Συνδικάζει θεωρία με πράξη.. Πραγματικά αξίζει και θα το ξαναπαρακολουθήσω.»
«Έχω παρακολουθήσει έξι από αυτά.. εξαιρετικά δομημένα ....κατατοπιστικό υλικό.....πολύ βατά.... Αρκεί να έχεις διάθεση να μελετάς το υλικό κάθε εβδομάδα....και να κάνεις τις εργασίες.»
«Το καλύτερο από όλα όσα έχω παρακολουθήσει. Τα έχω παρακολουθήσει όλα τα τελευταία 4 χρόνια. Είναι ό,τι χρειάζεται κάθε εκπαιδευτικός ειδικά στις τωρινές καταστάσεις. Οι συνάδελφοι όλοι έχουν κάνει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ δουλειά. Αξίζει.»
«Από όλα όσα έχω κάνει εξ αποστάσεως, νομίζω ότι είναι τα καλύτερα.»
«Φοβερή δουλειά των συναδέλφων !! Έχω κάνει 5 ή 6, ούτε θυμάμαι !»
«Από τα καλύτερα σεμινάρια που παρακολούθησα. σου τα συστήνω ανεπιφύλακτα!»
«Είναι ότι καλύτερο έχω κάνει σε σεμινάριο!!»
«Τα μόνα που αξίζουν. τα αλλά απλώς οδοντόβουρτσες»
«Ανεπιφύλακτα τα συστήνω. Όλες οι ενότητες εξαιρετικές, έρχεστε σε επαφή με μια πλειάδα εργαλείων. Αναλυτική παρουσίαση, δραστηριότητες εμπέδωσης και προτάσεις ένταξής τους στο μάθημα.»
«Άξιζε κάθε λεπτό.. ήταν εξαιρετικό.. θα κάνω και φέτος αίτηση για αλλά μαθήματα.. το προτείνω…»
«ήδη κατά το σχολικό έτος 2020-21 εφάρμοσα στις τάξεις μου πολλά από αυτά που διδάχτηκα στο σεμινάριο etwinning για το Thymio :)»
Ο Υπεύθυνος των σεμιναρίων eTwinning
Νίκος Τζιμόπουλος