ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ Λυκείου (Οδηγίες διδασκαλίας Αγγλικών Γαλλικών Γερμανικών)

Εκτύπωση  
Pin It

ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ 2020-2021
(Αγγλικά / Γαλλικά / Γερμανικά)

Αρ.Πρωτ.134183/Δ2/06-10-2020/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α
Πληροφορίες: Αν. Πασχαλίδου
Θ. Κανελλοπούλου
Τηλέφωνο: 210-3443422
210-3443010

ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Ξένων Γλωσσών (Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών) Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-2021
Σχετ.: Τα με αρ. πρωτ. εισ. Υ.ΠΑΙ.Θ. 124891/Δ2/21-09-2020 και 125101/Δ2/21-09-2020 έγγραφα

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 45/17-09-2020 του Δ.Σ) σας διαβιβάζουμε αρχείο με τις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Ξένων Γλωσσών (Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών) Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-2021.

Οι διδάσκοντες/ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Συν.: Ένα (1) ηλεκτρονικό αρχείο

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΗΜΕΡΗΣΙΟ & ΕΣΠΕΡΙΝΟ) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

Για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο ΓΕΛ (Ημερήσιο και Εσπερινό) λαμβάνονται υπόψη τα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΑΠΣ Αγγλικής: ΥΑ 8212/Γ2/07-02-2002, ΦΕΚ Β΄/131, ΑΠΣ Γαλλικής: ΥΑ 2896/Γ2/16-08-2000, ΦΕΚ Β΄/1082, ΑΠΣ Γερμανικής: ΠΔ 262/1997, ΦΕΚ Α΄/189), τα αντίστοιχα εγχειρίδια/φάκελοι υλικού, καθώς και άλλες πηγές σχετικού εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού.

Συγκεκριμένα, ο/η εκπαιδευτικός καλείται:

(α) να λάβει υπόψη τα ΑΠΣ της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας του Γενικού Λυκείου (καθώς και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών για την υποχρεωτική εκπαίδευση - ΕΠΣ-ξγ), το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών του και τις μαθησιακές τους ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση,

(β) να εμπλουτίσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του/της και με διδακτικό υλικό που θα παραγάγει ο/η ίδιος/ίδια, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),

(γ) να προσαρμόσει και να εμπλουτίσει τις δραστηριότητες του διδακτικού του υλικού, αξιοποιώντας και το ψηφιακό υλικό που είναι διαθέσιμο στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/)

Ι. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ διανέμονται οι Φάκελοι Υλικού:

  • Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 για την Α΄ ΓΕΛ
  • Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 για τη Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ

ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Α΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 1 (Ενότητες 2-8)

Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 (Ενότητες 1-5)

Γ΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2 (Ενότητες 6-9)

Κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών, τις μαθησιακές τους ανάγκες, καθώς και τις γνώσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες που απέκτησαν στην προηγούμενη βαθμίδα ή τάξη. Για τον σκοπό αυτό ενδείκνυται και η αξιοποίηση άλλων πηγών διδακτικού υλικού, όπως:

  • το ψηφιακό υλικό που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (*1) (https://www.iep.edu.gr/moodle/login/index.php),
  • το ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ (http://photodentro.edu.gr/) και η πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/), καθώς και
  • άλλου κατάλληλου εκπαιδευτικό υλικό από το διαδίκτυο.

(*1) 1 Δράση 2 «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)», στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5004204.

ΙΙ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου (ΥΑ 74181/Δ2/15-06-2020, ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), η 2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά) διδάσκεται ως μάθημα γενικής παιδείας στην Α΄ και Β΄ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ. Για το μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας στο Γενικό Λύκειο θα χρησιμοποιηθεί για το σχολικό έτος 2020-2021 το ακόλουθο διδακτικό υλικό:

Τάξη: Α΄ ΓΕΛ

Διδακτικό εγχειρίδιο: Action. fr-gr 3

Ενότητες: 0, 1, 2, 3

Τάξη: Β΄ ΓΕΛ

Διδακτικό εγχειρίδιο: Action. fr-gr 3

Ενότητες: 4, 5, 6, 7

Σε κάθε περίπτωση για τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Ημερήσιου ΓΕΛ, προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν, με βάση το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών και αξιοποιώντας στον μέγιστο βαθμό τις γνώσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές στην προηγούμενη βαθμίδα ή τάξη, το δικό τους οργανόγραμμα ύλης καθώς και τον χρονοπρογραμματισμό του μαθήματός τους. Σημειώνεται ότι κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικο-πολιτισμική της διάσταση. Για τον σκοπό αυτό ενδείκνυται και η αξιοποίηση άλλων πηγών διδακτικού υλικού, όπως ιστοσελίδες κρατικών φορέων που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας ή από φορείς νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που χαίρουν δημόσιας αναγνώρισης για το εκπαιδευτικό και πολιτιστικό έργο που προσφέρουν (π.χ. Ιστότοπος του ΙΕΠ ηλ. διεύθυνση http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/859-fakeloi-ekpaideftikoy-ylikoy-gia-ti-galliki-kaiti-germaniki-glossa-sto-gel & http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/812-fakelosekpaideftikou-ylikou-mathiti-gia-ti-galliki-glossa, Ψηφιακό Σχολείο, Φωτόδεντρο κ.ά.).

Διευκρινίζεται ότι για τις ανάγκες του μαθήματος, και σύμφωνα πάντοτε με την κρίση του/της εκπαιδευτικού, μπορεί να αξιοποιηθεί και το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιούταν έως και το διδακτικό έτος 2019-2020 στη Γ΄ ΓΕΛ, «Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού Μαθητή για τη Γαλλική γλώσσα» (http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/859-fakeloiekpaideftikoy-ylikoy-gia-ti-galliki-kai-ti-germaniki-glossa-sto-gel).

Ειδικότερα για τις ανάγκες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν και το εκπαιδευτικό-διδακτικό υλικό «ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ/ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ» (http://www.iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/galliki-glossa-ekpaideftiko-didaktiko-ylikogia-tin-eks-apostaseos-idaskalia).

ΙΙΙ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου (ΥΑ 74181/Δ2/15-06-2020, ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), η 2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά) διδάσκεται ως μάθημα γενικής παιδείας στην Α΄ και Β΄ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ. Για το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας στο Γενικό Λύκειο θα χρησιμοποιηθεί για το σχολικό έτος 2020-2021 το ακόλουθο διδακτικό υλικό:

Τάξη: Α΄ ΓΕΛ

Διδακτικό εγχειρίδιο: Deutsch-ein Hit !2

Ενότητες: 5, 6, 7, 8, 9

Τάξη: Β΄ ΓΕΛ

Διδακτικό εγχειρίδιο: Deutsch-ein Hit !3

Ενότητες: 1, 2, 3, 4

Σε κάθε περίπτωση για τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Ημερήσιου ΓΕΛ, προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν, με βάση το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών και αξιοποιώντας στον μέγιστο βαθμό τις γνώσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές στην προηγούμενη βαθμίδα ή τάξη, το δικό τους οργανόγραμμα ύλης καθώς και τον χρονοπρογραμματισμό του μαθήματός τους. Σημειώνεται ότι κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση. Για τον σκοπό αυτό ενδείκνυται και η αξιοποίηση άλλων πηγών διδακτικού υλικού, όπως ιστοσελίδες κρατικών φορέων που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας ή από φορείς νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που χαίρουν δημόσιας αναγνώρισης για το εκπαιδευτικό και πολιτιστικό έργο που προσφέρουν (π.χ. Ιστότοπος του ΙΕΠ ηλ. διεύθυνση http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/859-fakeloi-ekpaideftikoy-ylikoy-gia-ti-galliki-kaiti-germaniki-glossa-sto-gel & http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/388-didaktikasenaria-gia-ti-germaniki-glossa, Ψηφιακό Σχολείο, Φωτόδεντρο κ.ά.).

Διευκρινίζεται ότι για τις ανάγκες του μαθήματος, και σύμφωνα πάντοτε με την κρίση του/της εκπαιδευτικού, μπορεί να αξιοποιηθεί και το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιούταν έως και το διδακτικό έτος 2019-2020 στη Γ΄ ΓΕΛ, Deutsch-ein Hit !3, Ενότητες: 5, 6, 7, 8, 9 (πηγή: Ψηφιακό Σχολείο).

Ειδικότερα για τις ανάγκες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν και το εκπαιδευτικό-διδακτικό υλικό «ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ/ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ» (http://www.iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/germanika-ex-apostaseos).

 


Αντικαταστάθηκε το Αρ.Πρωτ.167428/Δ2/25-10-2019/ΥΠΑΙΘ

Αντικαταστάθηκε το  Αρ.Πρωτ.144022/Δ2/17-09-2019/ΥΠΑΙΘ

Αντικαταστάθηκε το Αρ.Πρωτ.143616/Δ2/17-09-2019/ΥΠΑΙΘ

Pin It

Εκτύπωση