Πρόγραμμα Διανομής Φρούτων και Γάλακτος στα Σχολεία

Εκτύπωση  

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΦΡΟΥΤΩΝ, ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 2021-2022

Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 4023/2021

Αριθμ. 1126/230060
Τροποποίηση της υπ΄ αρ. 1/1135/04-01-2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΕ)1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 347/20-12-2013, σ. 671), (ΕΕ) 2017/39 της Επιτροπής (ΕΕ L 5/10.01.2017, σ.1) και (ΕΕ) 2017/40 της Επιτροπής (ΕΕ L 5/10.01.2017, σ. 11) σχετικά με την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Σχολικού Προγράμματος διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος» (Β΄5).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ-
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ-
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Έχοντας υπόψη:
(...)

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 1/1135/04-01-2021 κοινής υπουργικής απόφασης

Η υπ’ αρ. 1/1135/04-01-2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΕ) 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 347/20-12-2013, σ. 671), (ΕΕ) 2017/39 της Επιτροπής (ΕΕ L 5/10-01-2017, σ. 1) και (ΕΕ) 2017/40 της Επιτροπής (ΕΕ L 5/10-01-2017, σ. 11) σχετικά με την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Σχολικού Προγράμματος διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος» (Β’ 5) τροποποιείται ως ακολούθως:

1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 3 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Κατά παρέκκλιση για το σχολικό έτος 2020/2021 και σε εφαρμογή του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2021/933, δύναται να συνεχιστούν οι δραστηριότητες έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021».

2. Στο τέλος της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 8 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Κατά παρέκκλιση οι αιτήσεις ενίσχυσης που αφορούν στην προμήθεια και διανομή προϊόντων και συνοδευτικών εκπαιδευτικών μέτρων του σχολικού έτους 2020/2021 που πραγματοποιούνται μετά τις 31 Ιουλίου 2021, μπορούν να καλύπτουν περιόδους μικρότερες των δύο εβδομάδων και υποβάλλονται έως 30 Σεπτεμβρίου 2021. Σε περίπτωση υπέρβασης αυτής της προθεσμίας, η ενίσχυση δεν καταβάλλεται».

3. Στο τέλος της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 8 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Κατά παρέκκλιση οι αιτήσεις ενίσχυσης που αφορούν στην αξιολόγηση και στην προβολή- διαφήμιση του σχολικού έτους 2020/2021 που πραγματοποιούνται μετά τις 31 Ιουλίου 2021 υποβάλλονται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Σε περίπτωση υπέρβασης αυτής της προθεσμίας, η ενίσχυση δεν καταβάλλεται».

4. Μετά τη φράση «Οι ανωτέρω φάκελοι δικαιολογητικών πληρωμής κάθε προϊόντος (φρούτα, λαχανικά, γάλα) υποβάλλονται ανά περιφερειακή ενότητα και ανά α/α διανομής (1η, 2η, 3η διανομή κ.ο.κ)» που βρίσκεται μετά την υποπερ. δδ της περ. α της παρ. 5 του άρθρου 8 προστίθεται το εδάφιο:

«Κατά παρέκκλιση για το σχολικό έτος 2020/2021, εξαιτίας της έκτακτης κατάστασης λόγω της εμφάνισης του κορονοιού, δύναται να υποβληθούν φάκελοι δικαιολογητικών πληρωμής προϊόντων χωρίς να έχει ολοκληρωθεί πλήρως η κάθε διανομή (1η, 2η,3η κ.ο.κ) όσον αφορά το σύνολο των σχολικών μονάδων ανά περιφερειακή ενότητα».

5. Στο τέλος της παρ. 6 του άρθρου 8 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Κατά παρέκκλιση, η ενίσχυση σχετικά με τις δραστηριότητες του σχολικού έτους 2020/2021 που πραγματοποιούνται μετά τις 31 Ιουλίου 2021 καταβάλλεται έως τις 15 Οκτωβρίου 2021».

6. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 11 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Κατά παρέκκλιση οι αιτήσεις ενίσχυσης σχετικά με τις δραστηριότητες του σχολικού έτους 2020/2021 που πραγματοποιούνται μετά τις 31 Ιουλίου 2021 υποβάλλονται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Σε περίπτωση υπέρβασης αυτής της προθεσμίας η ενίσχυση δεν καταβάλλεται».

Άρθρο 2
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 31 Αυγούστου 2021

Οι Υπουργοί
(...)


 

Αρ.Πρωτ.Φ.14.1/ΜΓ/11415/Δ7/01-02-2021/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
ΤΜΗΜΑ Β’ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Email : disedu(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Β. Λελεντζή
Π. Μαϊστρέλλη
Τηλέφωνο : 210 344 2224
210 344 2330

ΘΕΜΑ: Επικαιροποίηση στοιχείων σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Σχολικό Πρόγραμμα διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος
ΣΧΕΤ.: Η με αρ. 1/1135/04-01-2021 (ΦΕΚ 5/Β΄/04-01-2021) ΚΥΑ

Ενόψει της συνέχισης υλοποίησης του Eυρωπαϊκού Σχολικού Προγράμματος διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προβαίνουν στις ακόλουθες ενέργειες:

  1. Επικοινωνούν με τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους οι οποίες συμμετέχουν στο Πρόγραμμα και επικαιροποιούν (α) τον αριθμό των λειτουργούντων τμημάτων τους, (β) τον αριθμό των μαθητών/τριών που επιθυμούν να συμμετέχουν, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των υπεύθυνων δηλώσεων συμμετοχής τις οποίες η κάθε σχολική μονάδα θα έχει παραλάβει υπογεγραμμένες από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και (γ) τυχόν αλλεργίες/δυσανεξίες μαθητών και μαθητριών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.
  2. Συμπληρώνουν μόνον τα ανωτέρω στοιχεία (α, β, γ) στις τρεις τελευταίες στήλες του φύλλου εργασίας που αφορά στη Διεύθυνσή τους (συνημμένος Πίνακας Α).
  3. Αποστέλλουν ηλεκτρονικά τον Πίνακα Α στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης:

  1. Αποτυπώνουν τα στοιχεία των Διευθύνσεων αρμοδιότητάς τους στα δύο (2) συνημμένα αρχεία excel (Πίνακας Α και Πίνακας Β) και
  2. Αποστέλλουν ηλεκτρονικά τους συγκεντρωτικούς τελικούς πίνακες (Πίνακας Α και Πίνακας Β) στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία με την ένδειξη «Επικαιροποίηση στοιχείων σχολικών μονάδων_ΠΔΕ ……………» έως τη Δευτέρα 08/02/2021.

Συν: 1. Πίνακας Α
2. Πίνακας Β
3. Πρότυπο Υπεύθυνης Δήλωσης

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π.Ε, Δ.Ε. ΚΑΙ Ε.Α.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΦΡΟΥΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 2019-2020

Αρ.Πρωτ.Φ.14/ΠΜ/190825/Δ7/04-12-2019/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
ΤΜΗΜΑ Β’ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
-----
Email : disedu(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Β. Λελεντζή
: Π. Μπελόγια
Τηλέφωνο :210 344 2330

ΘΕΜΑ : Οδηγίες σχετικά με την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Σχολικού Προγράμματος διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος σχολικού έτους 2019-2020
ΣΧΕΤ.: το με αρ. πρωτ. 188966/Δ7/02-12-2019 εισερχόμενο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

Ενόψει της επικείμενης πρώτης διανομής στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Σχολικού Προγράμματος διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος σχολικού έτους 2019-2020, σας ενημερώνουμε για τα εξής:

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ-ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

1. Τα προϊόντα θα διανέμονται από τους φορείς υλοποίησης του Προγράμματος ως εξής:

  1. από Δευτέρα έως και Πέμπτη το αργότερο έως και τις 12:30 μ.μ. ,
  2. την Παρασκευή και τις παραμονές αργιών έως και τις 11:00 π.μ. .

Οι σχολικές μονάδες δε θα πρέπει να παραλαμβάνουν προϊόντα μετά το πέρας των ανωτέρω χρονικών ορίων.

2. Η διανομή των προϊόντων γίνεται οπωσδήποτε την ίδια μέρα που αυτά παραδίδονται στις σχολικές μονάδες από τους φορείς υλοποίησης. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να διανέμονται τα ανωτέρω προϊόντα στους μαθητές την επόμενη μέρα.

3. Σε περίπτωση που εντοπισθούν από την αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής της σχολικής μονάδας ατομικές συσκευασίες με αλλοιωμένα προϊόντα, (α) ειδοποιείται το συντομότερο δυνατό η αρμόδια Υπηρεσία (Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής ή Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών Ποιοτικών και Φυτ/νομικού Ελέγχου), προκειμένου να αντικατασταθούν άμεσα τα προϊόντα με έξοδα του φορέα υλοποίησης του προγράμματος, εφόσον οι αλλοιώσεις οφείλονται σε δική του υπαιτιότητα (συν. 2 : Πίνακας στοιχείων επικοινωνίας των κατά τόπους αρμοδίων Υπηρεσιών) και (β) ενημερώνεται η Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. .

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με (α) τα προϊόντα που θα διανεμηθούν στις σχολικές μονάδες και τη συχνότητα διανομής τους, (β) την παραλαβή των προϊόντων, (γ) την προσωρινή αποθήκευσή τους, καθώς και άλλες σχετικές οδηγίες, παρακαλούμε να ανατρέξετε στο έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Γεωργίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα: «Χρήσιμες πληροφορίες για το Πρόγραμμα της ΕΕ για τα σχολεία 2019/2020» (συν. 2).

Β. ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΤΟΥ ΟΠΕΚΕΠΕ

Οι Επιτροπές Παραλαβής των σχολικών μονάδων, μετά από κάθε διανομή των προϊόντων και το αργότερο μέσα σε δυο εργάσιμες μέρες από τη διανομή, καταχωρίζουν αναλυτικά το περιεχόμενο της διανομής (οι αναμενόμενες τιμές θα είναι προσυμπληρωμένες) και επιβεβαιώνουν τα αναγραφόμενα στα σχετικά Πρωτόκολλα Παράδοσης – Παραλαβής (προϊόντος, ερωτηματολογίων, προβολής-διαφήμισης, συνοδευτικών μέτρων) και τα λοιπά παραστατικά στοιχεία των διανομών (δελτία αποστολής κ.ά.).

Είσοδος στην υπηρεσία

i. Μεταβαίνετε στη διεύθυνση schoolfruitscheme.opekepe.gr/accounts/taxisnet/login.

ii. Πατάτε το κουμπί «Αποδοχή».

iii. Εισάγετε τα στοιχεία Username και Password που χρησιμοποιείτε για να εισέλθετε στο TAXISnet.

iv. Μετά την επιτυχή εισαγωγή των στοιχείων σας θα γίνει αυτόματη μεταφορά σας στη σελίδα της υπηρεσίας.

Επεξεργασία παραλαβής

i. Από το μενού αριστερά επιλέγετε «Παραλαβές».

ii. Επιλέγετε το checkbox της αποστολής που θέλετε να επεξεργαστείτε, εφόσον διαπιστώσετε ότι υπάρχουν αποκλίσεις σε σχέση με τα προσυμπληρωμένα πεδία. Κάνετε κλικ στην επιλογή «Επεξεργασία» .

iii. Συμπληρώνετε τα πεδία ανάλογα με το περιεχόμενο της αποστολής.

iv. Κάνετε κλικ στο κουμπί «Αποθήκευση».

Οριστικοποίηση παραλαβής

Μια καταχώριση θεωρείται έγκυρη μόνον εφόσον έχει προηγουμένως οριστικοποιηθεί. Αφού καταχωρίσετε τα στοιχεία της παραλαβής και είστε βέβαιοι για την ορθότητά τους, προχωρήστε στην οριστικοποίηση της παραλαβής ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

i. Επιλέγετε το checkbox της παραλαβής που θέλετε να οριστικοποιήσετε. Κάνετε κλικ στην επιλογή «Οριστικοποίηση» .

ii. Οριστικοποιείτε την παραλαβή επιβεβαιώνοντας το μήνυμα που εμφανίζεται.

Γ. ΧΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΦΟΡΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη υλοποίηση του προγράμματος και την επίλυση προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει δημιουργήσει φόρμα επικοινωνίας, προκειμένου οι σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα να καταγράψουν τυχόν προβλήματα ή/και δυσκολίες. Για τη σύνδεση στη φόρμα επιλέγεται ο παρακάτω σύνδεσμος: http://dspope.ypepth.sch.gr/frouta/frapot1.php . Στο πεδίο «ΑΜ χρήστη» συμπληρώνεται ο αριθμός μητρώου του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ενώ στο πεδίο «Κωδικός ΥΠΑΙΘ σχολείου», ο κωδικός της σχολικής μονάδας.

Δ. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία σχετικά με το πρόγραμμα παραθέτουμε τα στοιχεία επικοινωνίας των αρμόδιων υπαλλήλων:

Φορέας Υλοποίησης Ονοματεπώνυμο Τηλέφωνο Επικοινωνίας
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Π. Μπελόγια 210 344 2330
Υπουργείο   Αγροτικής   Ανάπτυξης και Τροφίμων κα Ε. Τάτση (φρούτα, λαχανικά) 210 212 5121
Υπουργείο   Αγροτικής   Ανάπτυξης και Τροφίμων κα Λ. Πανομήτρος (φρούτα, λαχανικά) 210 212 5040
Υπουργείο   Αγροτικής   Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γ. Γεωργίου (φρούτα, λαχανικά) 210 212 5949
Υπουργείο   Αγροτικής   Ανάπτυξης και Τροφίμων κα Σ. Φράγκου (γάλα) 210 212 5072
ΟΠΕΚΕΠΕ κα Ι. Γληγόρη 210 880 2416
ΟΠΕΚΕΠΕ κα Χ. Στανίτσα (για την εγγραφή των σχολικών μονάδων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΠΕΚΕΠΕ) 210 880 2351
ΟΠΕΚΕΠΕ κα Ευαγγελία Χαχούλη (για τη διαχείριση χρηστών της πλατφόρμας του ΟΠΕΚΕΠΕ) 210 8802335
ΟΠΕΚΕΠΕ κα Αγλαΐα Ζαφείρη (για τη διαχείριση χρηστών της πλατφόρμας του ΟΠΕΚΕΠΕ) 210 8802341
ΟΠΕΚΕΠΕ κα Ελένη Παππά (για τη διαχείριση χρηστών της πλατφόρμας του ΟΠΕΚΕΠΕ) 210 8802345
ΟΠΕΚΕΠΕ κ. Διονύσιος Αρβανίτης (για την ηλεκτρονική υποστήριξη της πλατφόρμας του ΟΠΕΚΕΠΕ) 210 880 2338

 

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

 


Αρ.Πρωτ.1404/309963/21-11-2019

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Γραφείο Γεν. Δ/νσης Γεωργίας
τηλ.: 2102125121-5098

ΘΕΜΑ: Χρήσιμες πληροφορίες για το Πρόγραμμα της ΕΕ για τα σχολεία για το 2019/2020».

Σας αποστέλλουμε με σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του Υπουργείου Αγρ. Ανάπτυξης & Τροφίμων, χρήσιμες πληροφορίες, για τη διανομή των προϊόντων στις σχολικές μονάδες και παρακαλούμε για την αποστολή τους σε αυτές.

1. Τι θα διανεμηθεί στα παιδιά

α) Πόσες φορές και ποια φρούτα και λαχανικά θα μοιραστούν στα σχολεία που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.

Προγραμματίζεται να γίνουν τουλάχιστον 7 διανομές και ανά μαθητή θα περιλαμβάνουν τα εξής φρούτα και λαχανικά:

  • 1η-2η Διανομή: 2 μήλα, 1 πορτοκάλι, 1 αχλάδι, 3 μανταρίνια
  • 3η-6η Διανομή: 2 μήλα, 2 πορτοκάλια, , 1 αχλάδι
  • 7η Διανομή: 1 βερίκοκο, 2 ροδάκινα/ή νεκταρίνια
  • τοματάκια τύπου cherry 150 gr και 3 αγγουράκια τύπου Κνωσσού για όλες τις διανομές.

Σε περίπτωση που υπάρξει υπόλοιπο ποσοτήτων ενδέχεται να γίνουν επιπλέον διανομές.

Όλα τα προϊόντα εκτός των μήλων, θα είναι τοποθετημένα σε ατομική συσκευασία (χάρτινη κασετίνα). Τα μήλα (2 τεμ. /ανά μαθητή) θα είναι τοποθετημένα σε συσκευασία πλαστική, κατάλληλη για χρήση στα τρόφιμα.

Όλες οι ατομικές συσκευασίες νωπών προϊόντων θα είναι συσκευασμένες σε εξωτερικές συσκευασίες των 10-12 kg.

Τα φρούτα και λαχανικά που θα διανεμηθούν στους μαθητές προέρχονται από καλλιέργειες που εφαρμόζεται Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η ποιότητά τους. Έχει επιλεχθεί ανώτερη ποιοτική κατηγορία (ποιοτική κατηγορία Ι, βάσει της ενωσιακής νομοθεσίας) και υπόκεινται σε σειρά επιπλέον ελέγχων ποιότητας και ασφάλειας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τις ΔΑΟΚ των Περιφερειών, πριν διανεμηθούν στα σχολεία.

β) Πόσες φορές και τι είδους γάλα θα διανεμηθεί στα σχολεία που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.

Προγραμματίζονται έως 23 διανομές γάλακτος και το γάλα που θα διανεμηθεί στους μαθητές θα είναι πλήρες παστεριωμένο αγελαδινό γάλα σε συσκευασία των 250ml.

Διευκρινίζεται ότι πρόκειται για το κοινώς γνωστό ως «φρέσκο» γάλα (αν και ο όρος δεν υφίσταται πλέον σε νομικό κείμενο) και όχι για γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας και άρα μακράς διάρκειας.

2. Διανομή των προϊόντων στις σχολικές μονάδες (χρόνος)

Τα φρούτα το γάλα και τα λαχανικά θα διανέμονται από τους φορείς υλοποίησης του Προγράμματος από Δευτέρα έως Πέμπτη το αργότερο έως τις 12:30 μ.μ και την Παρασκευή και τις παραμονές αργιών το αργότερο έως τις 11:00 π.μ..

Η διανομή των φρούτων/λαχανικών είναι ανεξάρτητη από τη διανομή του γάλακτος.

3. Παραλαβή των προϊόντων

Η παραλαβή των προϊόντων θα γίνεται από την αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας, σε χώρους εντός των σχολείων, όπως έχουν καθοριστεί από τον Υπεύθυνο του σχολείου για το Πρόγραμμα.

Οι φορείς υλοποίησης του Προγράμματος επικοινωνούν, πριν από κάθε διανομή με τον Υπεύθυνο του σχολείου, για τον προγραμματισμό των παραδόσεων και συνεννοούνται για τους χώρους παράδοσης των προϊόντων.

Το δελτίο παράδοσης–παραλαβής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος θα υπογράφεται από τον Υπεύθυνο του σχολείου για το Πρόγραμμα αφού ελεγχθούν:

  • οι ποσότητες των προϊόντων που παραδίδονται (ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών)
  • η γενική κατάσταση των προϊόντων.

4. Διανομή των προϊόντων στους μαθητές

Η επιλογή του τρόπου και του χρόνου που θα γίνει η διανομή των προϊόντων στους μαθητές εξαρτάται από την κάθε σχολική μονάδα. Σε κάθε περίπτωση, καθώς πρόκειται για ευπαθή προϊόντα, συνιστάται τα προϊόντα να διανέμονται στους μαθητές το συντομότερο δυνατό από την παραλαβή και οπωσδήποτε την ίδια μέρα που παραδίδονται από τους φορείς υλοποίησης στις σχολικές μονάδες. Σε καμία περίπτωση δεν διανέμονται τα ανωτέρω προϊόντα στους μαθητές την επόμενη ημέρα.

Ειδικά όσον αφορά το παστεριωμένο γάλα συνιστάται η άμεση κατανάλωση του στο σχολείο.

5. Περιπτώσεις εύρεσης ατομικών συσκευασιών με αλλοιώσεις φρούτων ή/και λαχανικών

Σε περίπτωση που διαπιστωθούν ατομικές συσκευασίες με αλλοιωμένα φρούτα και λαχανικά, που τα καθιστούν ακατάλληλα για κατανάλωση, μετά την παραλαβή τους από τους φορείς υλοποίησης του Προγράμματος, η Επιτροπή Παραλαβής της σχολικής μονάδας ειδοποιεί το συντομότερο δυνατό την αρμόδια Υπηρεσία (ΔΑΟΚ ή Π.Κ.Π.Φ.Π.&Φ.Ε.), για άμεση αντικατάσταση του προϊόντος/ων με έξοδα του Φορέα Υλοποίησης του Προγράμματος (εφόσον οι αλλοιώσεις οφείλονται σε δική του υπαιτιότητα), με ταυτόχρονη κοινοποίηση στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ στo email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Σας επισυνάπτουμε τον Πίνακα με τα στοιχεία επικοινωνίας των κατά τόπους αρμοδίων Υπηρεσιών.

6. Προσωρινή αποθήκευση των φρούτων και λαχανικών.

Εάν προκύψει ανάγκη προσωρινής φύλαξης, για λίγες ώρες εντός της ημέρας, θα πρέπει να φυλάσσονται σε σκιερό, προφυλαγμένο μέρος, χωρίς υγρασία και μακριά από χημικές ουσίες.

Οι εξωτερικές συσκευασίες (συσκευασίες των 10-12 kg) από χαρτόνι ή πολυαιθυλένιο θα πρέπει να ανοίγονται για να αερίζονται τα προϊόντα.

7. Υγιεινή-Οδηγίες

Για τα φρούτα και λαχανικά έχει γίνει μια προεργασία καθαρισμού. Σε κάθε περίπτωση συνιστάται να πλένονται σχολαστικά πριν την κατανάλωση τους.

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Ι. ΚΑΛΚΟΥΝΟΣ

 


Εκτύπωση