edu.klimaka.gr

5ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο ΠΔΕ Κρήτης 2024

5ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ 2024

1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

5ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Π.Δ.Ε. Κρήτης

Μορφές ανάπτυξης του Σχολείου για βιώσιμο μέλλον: Νέοι ορίζοντες στη σύγχρονη Εκπαίδευση και σχολική Ηγεσία

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, μετά την επιτυχή πραγματοποίηση τεσσάρων Πανελληνίων Επιστημονικών Συνεδρίων, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει προς την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα και κάθε ενδιαφερόμενο ότι διοργανώνει το 5ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο, με θέμα:

Μορφές ανάπτυξης του Σχολείου για βιώσιμο μέλλον:
Νέοι ορίζοντες στη σύγχρονη Εκπαίδευση και σχολική Ηγεσία

Οι εργασίες του θα πραγματοποιηθούν διά ζώσης στις κτηριακές εγκαταστάσεις του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου ΓΕΛ Ηρακλείου https://5conf.pdekritis.gr/venue/ από 1 έως 3 Μαρτίου 2024.

1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Σκοπός του Συνεδρίου είναι να δώσει το έναυσμα και να δημιουργήσει το πλαίσιο για την πρόκληση προβληματισμού και τη διεξαγωγή γόνιμου διαλόγου ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ακαδημαϊκούς επιστήμονες, ερευνητές και υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής, σε θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη του Σχολείου στα νέα δεδομένα της σύγχρονης εποχής.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Οι ανακοινώσεις (προφορικές και αναρτώμενες) και τα εργαστήρια που θα παρουσιαστούν και θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο των εργασιών του Συνεδρίου θα είναι οργανωμένα στη βάση των παρακάτω θεματικών αξόνων (εντός παρενθέσεως δηλώνονται ενδεικτικές ενότητες):

Α. Σύγχρονες Στρατηγικές Μάθησης (τρόποι σκέψης και εργασίας, εργαλεία εργασίας, θεωρητική γνώση και πρακτική εφαρμογή, συνεργατική δημιουργικότητα, σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως Εκπαίδευση, μικτή μάθηση, Τ.Π.Ε., διαφοροποιημένη διδασκαλία, ανεστραμμένη τάξη, αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα και του διαδικτύου στη διδασκαλία, αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, STE(A)M, Όμιλοι, κριτική σκέψη, επίλυση προβλήματος, διεπιστημονικότητα-διαθεματικότητα, διδακτικά σενάρια, βιωματική μάθηση, διδακτικά μέσα και υλικά, καλλιέργεια γραμματισμών, αξιοποίηση της Τέχνης κ.ά.)

Β. Το Σχολείο ως Κοινωνικός Οργανισμός Μάθησης (σχολείο και κοινωνία, προσανατολισμός της γνώσης, νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, σχολικό κλίμα και σχολικό περιβάλλον, δίκτυα σχολείων, δεξιότητες, αρχές, αξίες, συμπεριφορές, πολλαπλή νοημοσύνη, προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, κοινωνική ισότητα και δικαιοσύνη, ολιστική και συστημική προσέγγιση των παιδαγωγικών προβλημάτων, εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολικής μονάδας, διαχείριση τάξης, διαχείριση στάσεων, ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, αυτεπίγνωση, αυτοδιαχείριση, κοινωνική επίγνωση, ενσυναίσθηση, ενεργητική ακρόαση κ.ά.)

Γ. Περιβαλλοντική και Πολιτισμική Εκπαίδευση, Αειφορία, Βιώσιμο μέλλον (οικολογική συνείδηση, περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, Όμιλοι, εκπαιδευτικές επισκέψεις, βιώσιμη ανάπτυξη, αξίες/αντιλήψεις/στάσεις για το περιβάλλον, τεχνητό/φυσικό περιβάλλον και Σχολείο, Μουσειακή Εκπαίδευση, Τέχνη και καλλιτεχνική δημιουργία, Τοπική/Δημόσια Ιστορία, αειφορικά βιώσιμη κοινωνία και Τεχνολογία, Εκπαίδευση για τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα, άυλη πολιτιστική κληρονομιά κ.ά.)

Δ. Ενταξιακή Εκπαίδευση (Ειδική Αγωγή, Τεχνολογία και Ειδική Αγωγή, πολυαισθητηριακή αντίληψη, Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, διαπολιτισμικότητα, Εκπαίδευση προσφύγων, Εκπαίδευση για την ετερότητα, ατομική προσαρμογή και εξατομικευμένη διδασκαλία, ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και αυτονομία, η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας κ.ά.)

Ε. Σχολική Ηγεσία (τύποι Ηγεσίας, Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, υποστηρικτικές δομές, σχολικό κλίμα, ο ρόλος του Υπουργείου/ της Περιφερειακής Διεύθυνσης/ της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης/ του Συμβούλου Εκπαίδευσης/ της Διεύθυνσης σχολικής μονάδας/ του Συλλόγου Διδασκόντων/ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων/ του Δήμου, Ενδοσχολικός Συντονιστής τάξεων ή γνωστικών πεδίων, Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας, Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, ενδυνάμωση Στελεχών, Μαθητικά Συμβούλια κ.ά.)

ΣΤ. Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (αξιολόγηση Στελεχών της Εκπαίδευσης/ Αναλυτικών και Επιμορφωτικών Προγραμμάτων/ εκπαιδευτικού υλικού/ σχολικών εγχειριδίων/ υλικοτεχνικών υποδομών, Προγραμματισμός και Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας: λειτουργίες, άξονες, δείκτες, σχολικές δράσεις, εργαλεία και κριτήρια αυτοαξιολόγησης, φορείς και κριτήρια εξωτερικής αξιολόγησης, αποτελέσματα//διαδικασία και κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικού, τρόποι αξιολόγησης μαθητών/-τριών κ.ά.)

Z. Εκπαιδευτική Πολιτική και Νέα Προγράμματα Σπουδών (Ιστορία και Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικές έρευνες, εκπαιδευτικοί προσανατολισμοί προς τη βιώσιμη ανάπτυξη, νέα Προγράμματα Σπουδών, οι στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης μέσα από τα Προγράμματα Σπουδών, έρευνα δράσης, επαγγελματικός προσανατολισμός και αγορά εργασίας κ.ά.)

H. Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Επαγγελματικό Λύκειο: Θεσμικό πλαίσιο, Τομείς-Ειδικότητες, Σύνδεση ΕΠΑ.Λ. με την τοπική κοινωνία, Επαγγελματικά Δικαιώματα αποφοίτων ΕΠΑ.Λ., Προκλήσεις σχολικής ηγεσίας ΕΠΑ.Λ., Μ.Ν.Α.Ε. Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ.: περιγραφή του σχήματος μαθητείας ενηλίκων στην Ελλάδα, τρόποι αναβάθμισης της ελκυστικότητας του Μεταλυκειακού Έτους-καλές πρακτικές, παρουσίαση των πλεονεκτημάτων για τα εμπλεκόμενα μέρη, επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Μεταλυκειακού Έτους, προσαρμογή ειδικοτήτων Μεταλυκειακού Έτους με την τοπική κοινωνία κ.ά.) Θ. Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών και Επαγγελματική Ανάπτυξη (είδη και μορφές, Δια Βίου Μάθηση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, κεντρική/περιφερειακή, ενδοσχολική, διασχολική επιμόρφωση, εξ αποστάσεως επιμόρφωση, φορείς, ψηφιακοί πόροι, επιμορφωτικό-εκπαιδευτικό υλικό, δειγματική διδασκαλία, μικροδιδασκαλία, ο ρόλος του κριτικού φίλου, προβληματισμοί, προτάσεις κ. ά.) Ι. Ευρωπαϊκά και Εθνικά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Καινοτομίας (eTwinning, Erasmus+, Horizon, διασχολικά προγράμματα, ενδοσχολικά προγράμματα, μαθητικοί διαγωνισμοί, μαθητικό πρωτάθλημα, σχολικά δίκτυα, στοχεύσεις, μεθοδολογία, διάχυση και αναστοχασμός κ.ά.)

2. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Σε ποιους απευθύνεται:

  • Εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων
  • Μέλη Δ.Ε.Π. και Ε.Π. των Α.Ε.Ι.
  • Ερευνητές/-τριες της Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτές/-τριες ενηλίκων
  • Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές/-τριες των Α.Ε.Ι.
  • Μαθητές/-τριες και γονείς
  • Φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης

Το Συνέδριο θα συμπεριλαμβάνει:

  • Κεντρικές ομιλίες
  • Στρογγυλά τραπέζια συζήτησης
  • Προφορικές ανακοινώσεις (οργανωμένες σε παράλληλες και διαδοχικές θεματικές συνεδρίες)
  • Αναρτώμενες ανακοινώσεις (posters)
  • Εργαστήρια

3. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Η Επιστημονική Επιτροπή καλεί όσους και όσες επιθυμούν να υποβάλουν πλήρεις εργασίες στο πλαίσιο των προκαθορισμένων θεματικών αξόνων του Συνεδρίου.

Μπορούν να υποβληθούν τρεις κατηγορίες εργασιών:

  • Εργασίες για προφορική ανακοίνωση
  • Εργασίες για αναρτώμενη ανακοίνωση
  • Προτάσεις διεξαγωγής εργαστηρίων

Σημαντικές Ημερομηνίες

  • 1η Ανακοίνωση: 16 Οκτωβρίου 2023
  • 2η Ανακοίνωση: 16 Νοεμβρίου 2023
  • 3η Ανακοίνωση: 15 Δεκεμβρίου 2023
  • Έναρξη υποβολής πλήρων εργασιών: 16 Οκτωβρίου 2023
  • Λήξη υποβολής πλήρων εργασιών: 8 Ιανουαρίου 2024
  • Ενημέρωση αποδοχής εργασιών: 8 Φεβρουαρίου 2024
  • Ανακοίνωση προγράμματος: 22 Φεβρουαρίου 2024
  • Διεξαγωγή συνεδρίου: 1-3 Μαρτίου 2024

Όροι, προδιαγραφές και διαδικασία υποβολής εργασιών

  • Για τη συμμετοχή στο Συνέδριο απαιτείται εγγραφή στην ιστοσελίδα διαχείρισης εργασιών του Συνεδρίου:
    https://conf.pdekritis.gr/index.php/conferences/conf5
  • Τα πλήρη κείμενα όλων των εργασιών (προφορική ανακοίνωση, αναρτώμενη ανακοίνωση, πρόταση για εργαστήριο) θα κατατεθούν ηλεκτρονικά έως τις 08 Ιανουαρίου 2024.
  • Η γλώσσα συγγραφής των κειμένων όλων των εργασιών μπορεί να είναι είτε η ελληνική είτε η αγγλική. Στην περίπτωση υποβολής πλήρους κειμένου στην ελληνική γλώσσα, η περίληψή του θα πρέπει να υποβληθεί στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.
  • Οι μη ομιλούντες την ελληνική γλώσσα μπορούν να υποβάλουν την εργασία τους σύμφωνα με τις οδηγίες στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://5conf.pdekritis.gr/en-instructions/
  • Οι εργασίες που υποβάλλονται στο Συνέδριο, αυτούσιες ή τμήματά τους, πρέπει να είναι πρωτότυπες και να μην έχουν υποβληθεί ή δημοσιευθεί αλλού.
  • Οι εισηγητές/-τριες θα παρουσιάσουν την ανακοίνωση ή το εργαστήριό τους διά ζώσης στον χώρο διεξαγωγής του Συνεδρίου. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, υπάρχει η δυνατότητα, για περιορισμένο αριθμό ανακοινώσεων, η παρουσίαση να πραγματοποιηθεί σύγχρονα εξ αποστάσεως.
  • Κάθε εισηγητής/-τρια μπορεί να συμμετάσχει με: α) μία έως δύο ανακοινώσεις (προφορικές ή αναρτώμενες) ή β) με ένα έως δύο εργαστήρια ή γ) με μία ανακοίνωση και ένα εργαστήριο, είτε μόνος/-η είτε ως συνεισηγητής/-τρια. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των εισηγητών/-τριών σε μία ανακοίνωση ή εργαστήριο δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τρεις.
  • Η μέγιστη διάρκεια των προφορικών ανακοινώσεων είναι 15 λεπτά και των εργαστηρίων 90΄ λεπτά. Θα υπάρχει χρόνος για συζήτηση στο τέλος κάθε συνεδρίας.
  • Λήψη των Οδηγιών και του «Πρότυπου αρχείου εισηγήσεων» σε pdf και σε docx: [Οδηγίες για το περιεχόμενο, την έκταση και τη μορφοποίηση των εργασιών (προφορική ανακοίνωση / αναρτώμενη ανακοίνωση / εργαστήριο).
    - Οδηγίες για το περιεχόμενο, την έκταση και τη μορφοποίηση των εργασιών (προφορική ανακοίνωση / αναρτώμενη ανακοίνωση / εργαστήριο) [docx]
    - Οδηγίες για το περιεχόμενο, την έκταση και τη μορφοποίηση των εργασιών (προφορική ανακοίνωση / αναρτώμενη ανακοίνωση / εργαστήριο) [pdf]
  • Η παρουσίαση της εργασίας είναι προϋπόθεση για την παροχή βεβαίωσης και για την αποδοχή του πλήρους κειμένου στην έκδοση των πρακτικών του Συνεδρίου.

Κρίση εργασιών και δημοσίευση Πρακτικών

  • Τα πλήρη κείμενα όλων των ανακοινώσεων και των εργαστηρίων θα τεθούν στην ανώνυμη κρίση δύο (2) ανεξάρτητων κριτών της Επιστημονικής Επιτροπής, στη βάση της επιστημονικής δεοντολογίας, της ποιότητας και της πρωτοτυπίας τους, σύμφωνα με τις προδιαγραφές (περιεχομένου και μορφοποίησης) που έχουν ανακοινωθεί. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών, η εργασία ανατίθεται σε τρίτο κριτή για την τελική κρίση.
  • Προκειμένου μια εργασία να γίνει δεκτή για παρουσίαση και δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από δύο (2) τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών.
  • Τα σχόλια των κριτών κοινοποιούνται ανώνυμα στους συγγραφείς. Το αποτέλεσμα της κρίσης μπορεί να είναι η αποδοχή της εργασίας για δημοσίευση ή η αποδοχή της υπό προϋποθέσεις ή η μη αποδοχή της.
  • Τα πλήρη κείμενα των εργασιών θα συμπεριληφθούν στην ηλεκτρονική έκδοση των Πρακτικών του Συνεδρίου (με ISBN).

Πρόσκληση για τη συμμετοχή στην Επιστημονική Επιτροπή (ομάδα κριτών) και σχετική αίτηση θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου προσεχώς

Συμμετοχή συνέδρων

Στο Συνέδριο δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής ούτε για τους εισηγητές/-τριες ούτε για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες/-ουσες.

Επικοινωνία

  • Γραμματεία:
    Τηλέφωνο: 2810 302458
    Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Τεχνική Υποστήριξη:
    Τηλέφωνο: 2810 347286
    Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Κεντρική Ιστοσελίδα: https://5conf.pdekritis.gr/

Για την Οργανωτική Επιτροπή
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
Εμμανουήλ Καρτσωνάκης

Σχετικά Άρθρα