edu.klimaka.gr

4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο ΠΔΕ Κρήτης 2022 (Παράταση υποβολής εργασιών)

4ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ 2022

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΡΗΤΗΣ

4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Π.Δ.Ε. Κρήτης Ο μετασχηματισμός του σχολείου στον 21ο αιώνα: Θέσεις - Αντιθέσεις - Συγκλίσεις

Παράταση προθεσμίας υποβολής εργασιών

Η Οργανωτική Επιτροπή του 4ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κρήτης, με θέμα: «Ο μετασχηματισμός του σχολείου στον 21ο αιώνα: Θέσεις - Αντιθέσεις - Συγκλίσεις», ανταποκρινόμενη στα αιτήματα συνέδρων, παρατείνει την προθεσμία υποβολής εργασιών μέχρι και την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022 και τροποποιεί αντίστοιχα την ημερομηνία ενημέρωσης αποδοχής εργασιών σε 15 Απριλίου 2022.

Για την Οργανωτική Επιτροπή

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
Εμμανουήλ Καρτσωνάκης

 


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΡΗΤΗΣ

2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Π.Δ.Ε. Κρήτης

Ο μετασχηματισμός του σχολείου στον 21° αιώνα:
Θέσεις - Αντιθέσεις - Συγκλίσεις

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης διοργανώνει το 4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: Ο μετασχηματισμός του σχολείου στον 21° αιώνα: Θέσεις - Αντιθέσεις - Συγκλίσεις

Οι εργασίες του θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως από 19 έως 22 Μαΐου 2022.

1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Σκοπός του Συνεδρίου είναι να προωθήσει τον γόνιμο και δημιουργικό διάλογο ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, σε ακαδημαϊκούς επιστήμονες, ερευνητές και εκπαιδευτικούς για να ανταλλάξουν ευρύτερους προβληματισμούς και να μοιραστούν τις εμπειρίες και τα ερευνητικά τους αποτελέσματα σε διάφορες πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής. Το Συνέδριο παρέχει επίσης μια διεπιστημονική πλατφόρμα σε ερευνητές, επαγγελματίες και εκπαιδευτικούς για να παρουσιάσουν και να συζητήσουν τις πιο πρόσφατες καινοτομίες και τάσεις, προκλήσεις και λύσεις στους τομείς της Εκπαίδευσης και της Έρευνας.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Οι ανακοινώσεις (προφορικές και αναρτώμενες) και τα εργαστήρια που θα παρουσιαστούν και θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο των εργασιών του Συνεδρίου θα είναι οργανωμένα στη βάση των παρακάτω θεματικών αξόνων και ενοτήτων (εντός παρενθέσεως δηλώνονται ενδεικτικές υποενότητες):

1ος Θεματικός άξονας
Επιστημονική Γνώση, Εκπαίδευση και Κοινωνία: Πώς οι σχέσεις αλληλεπίδρασης διαμορφώνουν το ιστορικό και κοινωνικό γίγνεσθαι;

Θεματικές ενότητες

1. Επιστημονική γνώση και σχολείο (ενσωμάτωση της επιστημονικότητας στο σχολείο, καλλιέργεια επιστημονικού γραμματισμού, διεπιστημονικότητα, εφαρμογές της επιστήμης στο σχολείο, τεχνολογικά εργαλεία και σχολείο, βιωματική μάθηση της επιστήμης, πείραμα και επαλήθευση/διάψευση της θεωρίας, παραγωγικός και επαγωγικός συλλογισμός, η γνώση είναι δύναμη, αξιοποίηση των αρχών της λογικής στη διδασκαλία, επιστημονική μεθοδολογία κλπ.)

2. Εκπαίδευση και κοινωνία (κοινωνιολογική προσέγγιση της εκπαίδευσης, στρατηγικές εκπαίδευσης, ισότητες/ανισότητες και οι συνέπειές τους, ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση και κοινωνική ανάπτυξη, τύποι σχολείων, κοινωνικοί περιορισμοί και εκπαίδευση, αποστολή και όραμα του σχολείου στον 21° αιώνα, εκπαίδευση και αναμόρφωση της κοινωνίας/κοινωνία και αναμόρφωση της εκπαίδευσης, σύνδεση εκπαιδευτικών και κοινωνικών αξιών, αυτοπραγμάτωση του ατόμου κλπ.)

3. Η σχέση επιστήμης και κοινωνίας ως παράγοντας διαμόρφωσης του σχολείου (προλήψεις/προκαταλήψεις/στερεότυπα/ιδεοληψίες στη σχολική κοινότητα, επιστη μανική γνώση και κοινωνική πρόοδος, ηθική της επιστήμης και κοινωνία, βιοηθική, επιστημονικά επιτεύγματα και κοινωνικές αξίες, τεχνολογικά επιτεύγματα και κοινωνική ανάπτυξη, γνώσεις και δεξιότητες του πολίτη στον 21°αιώνα, επιστημονική γνώση: αυτοσκοπός ή αναγκαιότητα κλπ.)

2ος Θεματικός άξονας
Ο εκπαιδευτικός μπροστά στις προκλήσεις και τους μετασχηματισμούς του σύγχρονου σχολείου

Θεματικές ενότητες

1. Ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στις προκλήσεις της νέας σχολικής πραγματικότητας (πολύπλευρος εγγραμματισμός, προσαρμογή στην ψηφιακή εποχή, χάσμα γενεών, ο πολυδιάστατος χαρακτήρας των δεξιοτήτων του, οι πολλαπλοί ρόλοι, εμπειρίες, προοπτικές, προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, κοινωνική και ηθική ευθύνη κλπ.)

2. Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών (μοντέλα και είδη επιμόρφωσης, κοινότητες μάθησης, επιμόρφωση από αρμόδιους φορείς, ενδοσχολική επιμόρφωση, ετεροπαρατήρηση, αυτο-οργάνωση/αυτο-επιμόρφωση, εκπαίδευση και χειραφέτηση, δια-βίου κατάρτιση και μάθηση κλπ.)

3. Στρατηγικές, μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας σε ανταπόκριση με τις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου (διαφοροποιημένη διδασκαλία, εξατομικευμένη μάθηση, αξιοποίηση ΤΠΕ, ανεστραμμένη τάξη, διευρευνητική μάθηση, αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση, γνωστικός και κοινωνικός εποικοδομητισμός, εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών, εργαστήρια δεξιοτήτων, όμιλοι δημιουργικότητας, εξ αποστάσεως διδασκαλία κλπ.)

4. Μετασχηματίζουσα μάθηση: θεωρία και εφαρμογές στο σχολείο και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (μετασχηματισμός στερεοτύπων και δυσλειτουργικών αντιλήψεων, ανάπτυξη κριτικού στοχασμού και αναστοχασμού, χειραφέτηση του εκπαιδευόμενου, αντίπαλες ερμηνείες, κρίνοντας στοιχεία, επιχειρήματα και εναλλακτικές απόψεις, δημιουργία νέων αξιών, διαχείριση εντάσεων και διλημμάτων, ανάληψη ευθύνης κλπ.)

3ος Θεματικός άξονας
Σύγχρονο σχολείο και εξωστρέφεια: Εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις

Θεματικές ενότητες

1. Ευρωπαϊκά και Πανελλήνια εκπαιδευτικά Προγράμματα

2. Συμπράξεις - Συνεργασίες - Δίκτυα σχολείων

3. Σχολικές Δραστηριότητες

Οι παραπάνω θεματικές ενότητες μπορούν να περιλαμβάνουν: Θέματα, τρόπους υλοποίησης και αποτίμησής τους, συμπεράσματα/αποτελέσματα/προτάσεις βελτίωσης, ερευνητικά δεδομένα για τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τις συνεργασίες σχολείων και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

2. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Σε ποιους απευθύνεται:

  • Εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων
  • Μέλη Δ.Ε.Π. και Ε.Π. των Α.Ε.Ι.
  • Ερευνητές της Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτές ενηλίκων
  • Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές των Α.Ε.Ι.
  • Μαθητές/-τριες και γονείς
  • Φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης

Το Συνέδριο θα συμπεριλαμβάνει:

  • Κεντρικές ομιλίες
  • Στρογγυλά τραπέζια συζήτησης
  • Προφορικές ανακοινώσεις (οργανωμένες σε παράλληλες και διαδοχικές θεματικές συνεδρίες)
  • Ψηφιακές αναρτώμενες ανακοινώσεις (posters)
  • Εργαστήρια

3. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Η Επιστημονική Επιτροπή καλεί όσους και όσες επιθυμούν να υποβάλουν πλήρεις εργασίες στο πλαίσιο των προκαθορισμένων θεματικών αξόνων και ενοτήτων του Συνεδρίου.

Μπορούν να υποβληθούν τρεις κατηγορίες εργασιών:

  • Εργασίες για προφορική ανακοίνωση
  • Εργασίες για αναρτώμενη ανακοίνωση
  • Προτάσεις διεξαγωγής εργαστηρίων

Σημαντικές Ημερομηνίες

  • Ανακοίνωση ιστοσελίδας Συνεδρίου / Έναρξη υποβολής πλήρων εργασιών:31 Ιανουαρίου 2022
  • Λήξη υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στην Επιτροπή Κριτών: 28 Φεβρουαρίου 2022
  • Λήξη υποβολής πλήρων εργασιών: 10 Μαρτίου 2022
  • Ενημέρωση αποδοχής εργασιών: 7 Απριλίου 2022
  • Ανακοίνωση προγράμματος: 5 Μαΐου 2022
  • Διεξαγωγή συνεδρίου: 19-22 Μαΐου 2022

Πλήρη κείμενα των εργασιών

Προκειμένου να γίνει δεκτή μια εργασία (προφορική ανακοίνωση, αναρτώμενη ανακοίνωση, εργαστήριο) για δημοσίευση στην ηλεκτρονική έκδοση των Πρακτικών του Συνεδρίου (με ISBN) απαιτείται: (α) η εμπρόθεσμη ηλεκτρονική υποβολή του πλήρους κειμένου στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου https://4conf.pdekritis.gr (περισσότερες λεπτομέρειες είναι διαθέσιμες εδώ) και (β) η αποδοχή της κατόπιν κρίσεως, η οποία θα γίνει σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Συνεδρίου (βλέπε παρακάτω).

Όροι, προδιαγραφές και διαδικασία υποβολής εργασιών

  • Για την υποβολή εργασίας (προφορική ανακοίνωση, αναρτώμενη ανακοίνωση, εργαστήριο) απαιτείται εγγραφή στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου https://4conf.pdekritis.gr με πρώτο βήμα τη δημιουργία λογαριασμού και ακολούθως τη σύνδεση.
  • Τα πλήρη κείμενα όλων των εργασιών (προφορική ανακοίνωση, αναρτώμενη ανακοίνωση, πρόταση για εργαστήριο) θα κατατεθούν ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου: https://4conf.pdekritis.gr μέσα στις προθεσμίες που έχουν ανακοινωθεί.
  • Τα πλήρη κείμενα όλων των εργασιών (προφορική ανακοίνωση, αναρτώμενη ανακοίνωση, πρόταση για εργαστήριο) θα κατατεθούν ηλεκτρονικά έως τις 10 Μαρτίου 2022.
  • Οι εργασίες που υποβάλλονται στο Συνέδριο, αυτούσιες ή τμήματά τους, πρέπει να είναι πρωτότυπες και να μην έχουν υποβληθεί ή δημοσιευθεί αλλού.
  • Οι εισηγητές/-τριες θα παρουσιάσουν την ανακοίνωση ή το εργαστήριό τους με την εξ αποστάσεως παρουσία τους στη διαδικτυακή αίθουσα διεξαγωγής του Συνεδρίου.
  • Κάθε εισηγητής/-τρια μπορεί να συμμετέχει με: α) μία έως δύο ανακοινώσεις (προφορικές ή αναρτώμενες) ή β) με ένα έως δύο εργαστήρια ή γ) με μία ανακοίνωση και ένα εργαστήριο, είτε μόνος/-η είτε ως συνεισηγητής/-τρια. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των εισηγητών/-τριών σε μία ανακοίνωση ή εργαστήριο δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τρεις.
  • Η μέγιστη διάρκεια των προφορικών ανακοινώσεων είναι 15 λεπτά και των εργαστηρίων 90' λεπτά. Θα υπάρχει χρόνος για συζήτηση στο τέλος κάθε συνεδρίας.
  • Στο πρόγραμμα του Συνεδρίου θα ενταχθεί ειδική συνεδρία εξ αποστάσεως, στην οποία οι ψηφιακές αναρτώμενες ανακοινώσεις θα παρουσιαστούν όλες μαζί. Οι εισηγητές/-τριες οφείλουν να συνδεθούν, προκειμένου να παρουσιάσουν με συντομία την ανακοίνωσή τους και να απαντήσουν σε τυχόν ερωτήσεις.
  • Κάθε διαδικτυακό εργαστήριο έχει συνολική διάρκεια μία και μισή ώρα (90'). Το ψηφιακό υλικό του εργαστηρίου πρέπει να είναι ευσύνοπτο, περιεκτικό και ευκρινές, σύμφωνα με τις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στο τέλος του εργαστηρίου θα υπάρχει χρόνος για συζήτηση, με στόχο τον αναστοχασμό ή την αποτίμηση του εργαστηρίου.
  • Λήψη των Οδηγιών και του «Πρότυπου αρχείου εισηγήσεων» σε pdf και σε docx:
    - 4ο_ΣΥΝΕΔΡΙΟ_ΠΔΕ ΚΡΗΤΗΣ_ΟΔΗΓΙΕΣ_ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ.pdf
    https://4conf.pdekritis.gr/files/4ο_ΣΥΝΕΔΡΙΟ_ΠΔΕ ΚΡΗΤΗΣ_ΟΔΗΓΙΕΣ_ΠΡΟΤΥΠΟ_ΕΡΓΑΣΙΩΝ.pdf
    - 4ο_ΣΥΝΕΔΡΙΟ_ΠΔΕ ΚΡΗΤΗΣ_ΟΔΗΓΙΕΣ_ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ.docx
    https://4conf.pdekritis.gr/files/4ο_ΣΥΝΕΔΡΙΟ_ΠΔΕ ΚΡΗΤΗΣ_ΟΔΗΓΙΕΣ_ΠΡΟΤΥΠΟ_ΕΡΓΑΣΙΩΝ.docx
  • Η παρουσίαση της εργασίας είναι προϋπόθεση για την παροχή βεβαίωσης και για την αποδοχή του πλήρους κειμένου στην έκδοση των πρακτικών του Συνεδρίου.

Κρίση εργασιών και δημοσίευση Πρακτικών

• Τα πλήρη κείμενα όλων των ανακοινώσεων και των εργαστηρίων θα τεθούν στην ανώνυμη κρίση δύο (2) ανεξάρτητων κριτών της Επιστημονικής Επιτροπής, στη βάση της επιστημονικής δεοντολογίας, της ποιότητας και της πρωτοτυπίας τους, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Συνεδρίου (περιεχομένου και μορφοποίησης) που έχουν ανακοινωθεί. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών, η εργασία ανατίθεται σε τρίτο κριτή για την τελική κρίση.

• Προκειμένου μια εργασία να γίνει δεκτή για παρουσίαση και δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από δύο (2) τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών.

• Τα σχόλια των κριτών κοινοποιούνται ανώνυμα στους συγγραφείς. Το αποτέλεσμα της κρίσης μπορεί να είναι η αποδοχή της εργασίας για δημοσίευση ή η αποδοχή της υπό προϋποθέσεις ή η μη αποδοχή της.

• Τα πλήρη κείμενα των εργασιών θα συμπεριληφθούν στην ηλεκτρονική έκδοση των Πρακτικών του Συνεδρίου (με ΙSΒΝ).

Συμμετοχή συνέδρων

Στο Συνέδριο δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής ούτε για τους εισηγητές/-τριες ούτε για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες/-ουσες.

Οι οδηγίες παρουσίασης των εργασιών διαδικτυακά θα ανακοινωθούν αργότερα.

Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν αργότερα.

Επικοινωνία

  • Τηλέφωνο: 2810 347286
  • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: mail@4conf.pdekritis.gr
  • Ιστοσελίδα και υποβολή εργασιών: https://4conf.pdekritis.gr

Για την Οργανωτική Επιτροπή
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
Εμμανουήλ Καρτσωνάκης

Σχετικά Άρθρα