edu.klimaka.gr

ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΟΙ ΑΠΛΟΪΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ .

ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
 - ΟΙ ΑΠΛΟΪΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ -

Όταν διαπιστωθεί ότι υπάρχει κάποια ασάφεια σε ερώτημα στις πανελλαδικές εξετάσεις, τότε κοινοποιείται στους μαθητές διευκρίνηση. Η διευκρίνηση αυτή πρέπει να δοθεί πριν την ώρα δυνατής αποχώρησης, ώστε να λάβουν γνώση όλοι οι υποψήφιοι.

Εάν όμως διαπιστωθεί η ανάγκη παροχής διευκρινήσεων, μετά την αποχώρηση των κάποιων εξεταζομένων, τότε δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα καθώς δεν μπορεί να δοθεί η διευκρίνηση. Ανάλογα και με τη σοβαρότητα της διευκρίνησης που μπορεί να αλλάξει πλήρως τα δεδομένα προσέγγισης σε ένα ερώτημα, γίνεται πιθανή ακόμη και η ακύρωση του συγκεκριμένου ερωτήματος.

Το ζήτημα που απασχολεί αρκετούς υποψηφίους, έχει να κάνει με τις επιπτώσεις που προκαλλεί η ακύρωση ενός ερωτήματος.

Στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012, το ερώτημα Γ4 της Φυσικής Κατεύθυνσης, ακυρώθηκε μετά το πέρας των εξετάσεων της ημέρας. Η βαθμολογία του συγκεκριμένου ερωτήματος αποφασίστηκε να κατανεμηθεί στα υπόλοιπα ερωτήματα του θέματος.

Μία απλοϊκή προσέγγιση: το πλήθος των οφελημένων υποψηφίων αναμένεται να αποκρύψει τις όποιες ευθύνες στο θέμα της πρόληψης και του ελέγχου των θεμάτων πριν την ανακοίνωσή τους.

Οι αναπόφευκτες επιπτώσεις: ...


ΠΕΡΙΚΛΗΣ Μ...

ΠΡΟΣ:   ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΟΙΝ:   1-ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
            2-ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Θέμα: Μάθημα Φυσικής Κατεύθυνσης γραπτών Πανελληνίων εξετάσεων.

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Απευθύνομαι στην εγνωσμένη τιμιότητα και ευθυκρισία σας.

Η επιτροπή Εξετάσεων των πανελληνίων  προσπαθώντας να διορθώσει ένα λάθος(?) υπέπεσε σε δεύτερο.
 Ακυρώνοντας την άσκηση Γ4 και αλλάζοντας την βαθμολογία, αυτομάτως αδικεί κατάφορα από κάθε άποψη τους μαθητές που έλυσαν  την ανωτέρω άσκηση, και μάλιστα σύμφωνα με τη λογική οι μαθητές αυτοί είναι οι περισσότερο διαβασμένοι.

Όποια  υπόθεση και να κάνετε με έναν μαθητή που έλυσε το θέμα, σε σύγκριση με έναν μαθητή δεν το έλυσε , με την αλλαγή της βαθμολογίας, αδικείται ο πρώτος.

Εάν δεν μπορεί να εξασφαλίσει η Πολιτεία Ισονομία και Δικαιοσύνη στους νέους μας τότε πράγματι είμαστε μια χαμένη υπόθεση.

Είναι κοινωνική απαίτηση η λύση που θα αποφασίσετε να μην αδικεί κανέναν.

Αταλάντευτη απόφαση μου είναι σαν Πολίτης και Πατέρας να ζητήσω τη  Δευτέρα το πρωί τη συνδρομή της Δικαιοσύνης κατά του συγκεκριμένου διαγωνισμού της φυσικής.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση και σεβασμό

Περικλής Μ....
.....
Θεσσαλονίκη


Βασίλης <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

Αγαπητή Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων,

Είμαι μαθητής της Γ' Λυκείου και είμαι απ' τα παιδιά που έλυσαν το ερώτημα Γ4. Χτές το απόγευμα πληροφορήθηκα ότι το ερώτημα αυτό καταργήθηκε, επειδή η κινητική ενέργεια του συστήματος αυξάνεται επ' άπειρον. Με όλο το σεβασμό, θα ήθελα να εκφράσω το παράπονό μου, γιατί η διατύπωση μπορεί να μην είναι τόσο ορθή, αλλά έχει απολύτως φυσική σημασία. Σε κάθε κύκλο, το σύστημα σε μία συγκεκριμένη γωνία εμφανίζει τη μέγιστη γωνιακή του ταχύτητα και άρα και τη μέγιστη κινητική του ενέργεια. Επομένως, θα ήταν πιο σωστό, κατά τη γνώμη μου πάντοτε, να ανέφερε το ερώτημα το "σε κάθε κύκλο". Από κει και πέρα, όμως, υπήρχαν παιδιά σαν και μένα που έχασαν πολύτιμο χρόνο, γιατί πώς αλλιώς μπορούν να χαρακτηριστούν 30 λεπτά σε πανελλήνιες εξετάσεις, για να δουν ότι το σύστημα εκτελεί ανακύκλωση και να βρουν και τη γωνία στην οποία μεγιστοποιείται η κινητική ενέργεια σε κάθε κύκλο. Και ρωτώ, με αυτά τα παιδιά τι θα συμβεί ; Θα αντιμετωπιστούν ισάξια με όσους παράτησαν το ερώτημα και δεν έχασαν ούτε ένα λεπτό από τον πολύτιμο χρόνο τους ;

Αυτό το e-mail δεν το γράφω γιατί επιδιώκω να κερδίσω μόρια,   το γράφω γιατί νιώθω αδικημένος. Η Φυσική είναι η βασίλισσα των επιστημών και μία πανέμορφη επιστήμη και δεν μ' αρέσει που έχει δημιουργηθεί όλο αυτό το ζήτημα με τα φετινά θέματα.

Κλείνοντας, θέλω να πω ότι δεν είναι ωραίο να βιώνεις από τόσο μικρός την αδικία, δεν είναι ωραίο...

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο που θα διαθέσετε για να διαβάσετε το e-mail μου !


<Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

ΕΧΕΤΕ ΛΑΒΕΙ ΤΟΣΑ ΜΗΝΎΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΣΑΝ ΧΡΟΝΟ ΑΡΚΕΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ Γ4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ. ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ? ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΜΟΡΙΑ Κ ΠΙΘΑΝΟΝ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΔΙΚΙΑ? ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΕΤΣΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΗ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ? ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΘΕΙ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΛΥΣΗ ΑΜΕΣΑ!


Δέσποινα Σπ <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

Η εκ των υστέρων ακύρωση θέματος συνιστά παράνομη εξαπάτηση των υποψηφίων αφού όταν έγραφαν είχαν άλλα δεδομένα μπροστά τους. Ιδιαίτερα εφόσον ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Αυτή η ρύθμιση είναι απαράδεκτη. Η δικαιοσύνη του συστήματος είναι το "ίδια για όλους", άρα από τη στιγμή που δίνονται τα θέματα ακόμη και η ασάφεια είναι για όλους. Δεν είναι δυνατό να ξεκινάς να γράφεις με δεδομένα θέματα και κατανομή βαθμών και αφού επέλεξαν κάποιοι να ασχοληθούν με το Γ4 και ενδεχομένως να μην πρόλαβαν ή να μην ήθελαν να ασχοληθούν με κάποια άλλα, μετά να ακυρώνεται το θέμα που έγραψαν!  Η ακύρωση του θέματος γίνεται στη λογική ότι αυτοί που απάντησαν είναι λιγότεροι και άρα οι θιγόμενοι θα είναι λιγότεροι από τους μη θιγόμενους. Αυτό όμως είναι μικροπολιτική δεν είναι εκπαιδευτική λειτουργία.


Ηλίας <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

Καλησπέρα. Είμαι ένας από τους μαθητές που απάντησαν σωστά στο ερώτημα Γ4 της Φυσικής και είμαι πολύ απογοητευμένος που δεν θα κερδίσω μόρια από αυτό, γιατί σπατάλησα αρκετό χρόνο για να σκεφτώ τη λύση, ίσως και εις βάρος άλλων ερωτημάτων. Είναι οριστική η ακύρωση του από τη βαθμολόγηση; Οι μαθητές που το έλυσαν δε θα έχουν κανένα απολύτως όφελος από αυτό; Αν είναι έτσι, δεν είναι πολύ άδικο, 2 μαθητές που απάντησαν ο πρώτος 3 και ο δεύτερος 4 ερωτήματα να πάρουν τον ίδιο βαθμό; Σας παρακαλώ, βρείτε έναν τρόπο ώστε να μην αδικηθούμε κι εμείς που δαπανήσαμε πολύτιμο χρόνο και σκέψη για να απαντήσουμε στο προβληματικό ερώτημα. Γιατί πολλά σενάρια ακούγονται και δεν ξέρει κανείς τι να πιστε΄ψει. Ελπίζω να μην είναι οριστική η πλήρης παράβλεψή του. Περιμένω απάντησή σας. Ευχαριστώ.


ΠΕΤΡ...ΒΙΚΥ <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

Διαμαρτύρομαι έντονα για τον τρόπο που προσεγγίσατε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με το θέμα Γ4 των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα της φυσικής.  Αγνοήσατε παντελώς τους υποψήφιους που έχουν απαντήσει σωστά στο εν λόγω ερώτημα και  έχουν πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων....   Ο γιος μου αφιέρωσε μισή ώρα για να δώσει σωστή απάντηση και να πάρει 7 μονάδες.... Κάποιος άλλος που δεν μπήκε στον κόπο να ασχοληθεί με το ερώτημα αυτό, ή δεν έφτασε στο επιθυμητό αποτέλεσμα γιατί δεν κατανόησε το ζητούμενο, τώρα με την ρύθμιση που προτείνετε και την ανακατανομή των μονάδων στα άλλα υπό ερωτήματα τον ισοφαρίζει! ΚΑΤΑΦΟΡΗ ΑΔΙΚΙΑ !!! Νόμιμη? Αναρωτιέμαι…

Ο γιός μου δεν απάντησε σωστά κάποιο άλλο θέμα, (λόγω έλλειψης χρόνου) που ενδεχομένως απάντησαν τα παιδιά που αυτή τη στιγμή πριμοδοτούνται με 200 μόρια !!!! Ξαφνικά λοιπόν εκείνος που τα κατάφερε βρίσκεται σε μειονεκτική θέση...  ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ....

7 μονάδες =200 μόρια μπορούν να στοιχίσουν την είσοδό του στην Σχολή που προσδοκά, το όνειρο,  τα πάντα… και δεδομένων των συνθηκών (έχει πατέρα άνεργο, η απομάκρυνση από το σπίτι είναι αδύνατη λόγω εξόδων) η απογοήτευση φτάνει στα όρια της απόγνωσης…

Θερμή παράκληση αυτή την ύστατη ώρα, ξαναδείτε την αντιμετώπιση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε….

Τα παιδιά που κατανόησαν το ζητούμενο παρά τις αντιξοότητες και έλυσαν σωστά το εν λόγω ζήτημα Γ4 (είτε με τον ένα τρόπο είτε με τον άλλο) να συνεχίσουν να έχουν πλεονέκτημα 7 μονάδων στο σύνολο του διαγωνίσματος. Ας τους δοθούν αυτές οι 7 μονάδες σε άλλο θέμα που δεν έλυσαν… Εξάλλου, τα θέματα ήταν υπερβολικά δύσκολα, απαιτητικά και χρονοβόρα στο σύνολό τους, για παιδιά 17-18 χρονών.

Εξακολουθώ να ελπίζω σε ένα κράτος δικαίου....

Ευχαριστώ.


 


ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΔΗΜ... <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

ΠΡΟΣ :  ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
       ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
       ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Αξιότιμοι   Κύριοι ,

θα ήθελα και εγώ ως  γονέας μαθητή της Γ' Λυκείου να καταθέσω την άποψη μου και να προτείνω μία λύση , η οποία πιστεύω σε μεγάλο μέρος δίνει μία σολομώντεια λύση αφού όπως έχει κατανοητό απόλυτα δίκαιη λύση για όλους δεν μπορεί να δοθεί.

Συμφωνώ ότι είναι άδικο να βαθμολογηθούν με τον ίδιο βαθμό αυτοί οι οποίοι έλυσαν το πρόβλημα με αυτά τα παιδιά τα οποία δεν έλυσαν το πρόβλημα.

Να σημειωθεί ότι τα 7 μόρια αντιστοιχούν σε 1,4 μονάδες. Δηλαδή μαθητής που θα έπρεπε να βαθμολογηθεί με 18,6 θα πάρει 20,0 !!! Τεράστιο λάθος.

Λάθος είναι επίσης να μην λάβουμε υπ΄'οψιν το γεγονός ότι πολλά παιδιά προσπάθησαν να λύσουν το συγκεκρίμενο θέμα και έχασαν πολύτιμο χρόνο με αποτέλεσμα να μην κερδίσουν τα αντίστοιχα μόρια από κάποιο άλλο θέμα το οποίο δεν επεξεργάσθηκαν.

Ενδιάμεσα των ανωτέρω έχουμε και διάφορες μικτές περιπτώσεις.

Κατόπιν τούτου πιστεύω ότι η κάτωθι  ΣΟΛΟΜΩΝΤΕΙΑ ΛΥΣΗ ΜΠΟΡΕΙ  να λύσει το πρόβλημα της "φυσικής ασάφειας".

Το ερώτημα Γ4 θα μπορούσε να παραμείνει και να βαθμολογηθεί μειώνοντας όμως την βαρύτητά του.

Συγκεκριμένα προτείνω τα κάτωθι :

Να μειωθέι η βαρύτητα του Γ4 θέματος από 7 μόρια σε 4 μόρια . Τα 3 αφαιρούμενα μόρια να μοιρασθούν στα ερωτήματα Γ1 , Γ2 και Γ3 αντίστοιχα.

Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ίσως την πλεόν δίκαια για όλες τις πλευρές των μαθητών λύση.

Είναι μία Σολομώντεια λύση η οποία σε κάθε περίπτωση μειώνει στον καλύτερο βαθμό τις αδικίες προς όλες τις πλευρές. Το 18,6 μετατρέπεται σε 19,2 μοιράζοντας την διαφορά σε μία πιο λογική βάση.

Ευχαριστώ
Δημ...... Ευάγγελος


Φυδ.... Γεωργία <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

Ξάνθη  26-5-2012

Προς την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων
του Υπουργείου Παιδείας και δια Βίου Μάθησης

Υποθέτω  ότι η  λύση  που  έδωσε  το  Υπουργείο για  το  εν  λόγω  ζήτημα  του  θέματος της  Φυσικής   βασίστηκε  στο αξίωμα  ότι  κανένα  παιδί δεν  έλυσε   το  Γ4. Δεν  βλέπω  όμως  να  εξετάζεται  την  περίπτωση  να   υπάρχουν  παιδιά  τα  οποία  αφιέρωσαν  δυσανάλογα  πολύ  χρόνο  και  τελικά  λύσανε  το  συγκεκριμένο  Γ4 θέμα, του οποίου η  λύση  ειπώθηκε   σε  κρατικό  κανάλι   λίγες  ώρες  μετά  το  τέλος  της  εξέτασης  των  μαθητών   από καθηγητή φυσικής (Βασίλης Καράβολας)  ο  οποίος  επισήμανε  μεν την αντιεπιστημονικότητα  του θέματος, πλην όμως παρουσίασε την λύση σύμφωνα με τη κεντρική επιτροπή των εξετάσεων.

Στηριζόμενος λοιπόν σε αυτό εκτιμώ πως η σπασμωδική και βεβιασμένη απόφαση του υπουργείου να προβεί σε διαγραφή του Γ4 υποθέματος είναι το λιγότερο άδικη για τους μαθητές που λύσανε το συγκεκριμένο ερώτημα σύμφωνα με τον τρόπο επίλυσης που δημοσιοποιήθηκε  στη ΝΕΤ και παραβιάζει βάναυσα τις αρχές της ισότιμης μεταχείρισης των μαθητών στα πλαίσια των Πανελλαδικών εξετάσεων. Πιο συγκεκριμένα ένας μαθητής ο οποίος έλυσε το Γ4   υποερώτημα και δεν έλυσε κάποιο από τα Γ1 ,Γ2, Γ3 του αφαιρούνται  τα 7 μόρια χωρίς να προβλέπεται τίποτα σχετικά με την ισότιμη μεταχείρισή του.

Ως εκ τούτου αυτή η κατηγορία μαθητών  αδικείται σε εγκληματικό βαθμό σε σχέση με εκείνους που δεν το έλυσαν. Δηλαδή αντί να χάσουν τα μόρια του συγκεκριμένου υποερωτήματος λόγο άγνοιας οι μαθητές που δεν το έλυσαν πριμοδοτήθηκαν  και από πάνω με 7 μόρια σε βάρος των υπολοίπων χωρίς να έχουν την ικανότητα να λύσουν το συγκεκριμένο θέμα.Επίσης πολλοί από τους μαθητές κατέβαλλαν προσπάθειες και ξόδεψαν δυσανάλογα πολύ χρόνο τον οποίο στέρησαν από την επίλυση του 4ου Θέματος με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η συνολική βαθμολογία τους.

Εκτός από την βαθμολογική επίπτωση που δέχονται οι συγκεκριμένοι μαθητές από την αυθαιρεσία του Υπουργείου,  υπάρχει και σοβαρή αρνητική επίδραση στην ψυχολογία τους  για την συνέχεια της προσπάθειάς τους.

Επειδή θεωρώ ότι η παραπάνω ενέργεια είναι βάναυσα αντιδεοντολογική και αντίθετη με τους κανόνες της ισότιμης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού και βαθιά αντιδημοκρατική και αντισυνταγματική ζητώ την αναθεώρηση της απόφασης αυτής και την αναζήτηση σωστού τρόπου αντιμετώπισης του προβλήματος που προέκυψε.  Προτείνω λοιπόν τα παρακάτω:

1   Επανάληψη της εξέτασης του μαθήματος της Φυσικής κατεύθυνσης

ή  την βαθμολόγηση των γραπτών ως έχουν χωρίς την διαγραφή του ερωτήματος Γ4.

Εάν δεν λάβει η επιτροπή τις σωστές αποφάσεις σας δηλώνω ότι ως Ελληνίδα πολίτης και γονέας εξεταζόμενου μαθητή θα εξαντλήσω όλα τα μέσα και όλο το κουράγιο που μου έχει απομείνει για να δικαιωθούν τα παιδιά τα οποία καταβάλουν σήμερα τιτάνια προσπάθεια.

 Όταν σε μία διαλυμένη χώρα και κοινωνία υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν με περισσή ελαφρότητα τόσο σοβαρά ζητήματα τότε θα πρέπει όλοι μας να προβληματιστούμε βαθιά για το τι πραγματικά φταίει και φτάσαμε ως εδώ.

ΜΗΠΩΣ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ????

Φυδ..... Γεωργία


ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΜΠ......Σ <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

ΠΡΟΣ:   ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΟΙΝ:   1-ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
            2-ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Θέμα: Μάθημα Φυσικής Κατεύθυνσης γραπτών Πανελληνίων εξετάσεων.

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Διάβασα με πολύ προσοχή  την ανακοίνωση του υπουργείου σας από την οποία προκύπτει, ότι ο συντάκτης της δεν κατάλαβε ότι το υπουργείο έχει την Ευθύνη των εξετάσεων και η επιτροπή έχει την αρμοδιότητα να τις διεξάγει.

Μάλιστα το υπουργείο προσπαθεί να ερμηνεύσει τις αποφάσεις της επιτροπής, η οποία πασιφανώς  βαθμολογείται κάτω του μέσου όρου για την  διαχείριση του θέματος.

Δυστυχώς το όραμα και η απαίτηση Μαθητών και Πολιτών για μια  Υπεύθυνη Πολιτεία , που μπορεί να την εμπιστευτεί, Αργεί πολύ…

Ευελπιστούμε στην ευθυκρισία και ευαισθησία του Γραφείου του κ Πρωθυπουργού.

Με εκτίμηση
Περικλής Μπ...ς
Θεσ/νίκη
 


ΤΣ... ΙΩΑΝΝΗΣ <Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.>

ΠΡΟΣ :
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ  ΚΑI ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΟΙΝ: ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Για την απόφαση του Υπουργείου κατάργησης του Γ4 θέματος Φυσικής Θετικής –Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012.


Ως γονέας μαθητή,  εξεταζομένου στις φετινές εξετάσεις διαμαρτύρομαι  εντόνως για την απόφαση που έλαβε το Υπουργείο σχετικά με την κατάργηση της  βαθμολόγησης του Γ4 θέματος Φυσικής (7 μονάδες) των Πανελλαδικών εξετάσεων και τον επιμερισμό  αυτών των μονάδων στα προηγούμενα τρία Γ1,Γ2,Γ3 υποερωτήματα του ίδιου θέματος.

Ο γιος μου που κατάφερε να λύσει το Γ4, αναλώνοντας χρόνο εις βάρος των υπολοίπων θεμάτων, γιατί πρέπει να «τιμωρηθεί» με την ακύρωση του υποερωτήματος;

Στο πιο ανταγωνιστικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  ο γιος μου δεν παίρνει κανένα βαθμό για την σωστή απάντηση στο Γ4 ενώ άλλοι μαθητές επιδοτήθηκαν με έξτρα μόρια παρόλο που δεν κατάφεραν ή δεν προσπάθησαν να το λύσουν. Θα δώσω ένα παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητή η κατάφωρη αδικία στα παιδιά που έλυσαν το Γ4 υποερώτημα χρησιμοποιώντας την περίπτωση του γιου μου:

Οι μονάδες του ανακατανέμονται στα υπόλοιπα ερωτήματα με πιθανή κατανομή

Γ1= 8 μονάδες  Γ2= 8 μονάδες   Γ3= 9 μονάδες.

Ο γιος μου πριν έπαιρνε: Γ1=6  Γ2=6  Γ3=2 (γιατί το άφησε για το τέλος, αφού έλυσε όλα τα υπόλοιπα θέματα)  Γ4=7                                                      σύνολο 21 μονάδες από 25

ενώ τώρα θα πάρει: Γ1=8   Γ2=8  Γ3=2     σύνολο 18 μονάδες από 25

Ένας άλλος μαθητής  , αφού έλυσε μόνο το Γ1,Γ2,Γ3 και θα ελάμβανε αρχικό σύνολο  18 μονάδες από 25, τώρα θα λάβει 25 μονάδες από 25.

Για να γινόμαστε ακριβείς, οι 7 μονάδες στις 25 του Γ4 ισούνται με 1,4 βαθμούς στην κλίμακα του 20, δηλαδή 250 περίπου μόρια για την Τεχνολογική Κατεύθυνση, τη στιγμή που οι θέσεις σε πανεπιστήμια κρίνονται σε λίγα μόλις μόρια για τις υψηλόβαθμες σχολές .

Και τώρα σας ρωτώ φέτος, στο μάθημα της Φυσικής και με το θέμα Γ4 συνέβη το εξής επί του θέματος παράδοξο:  Η  Ένωση Ελλήνων Φυσικών να λέει ότι το θέμα  έχει  επιστημονικό λάθος στην διατύπωσή του, και να υπάρχουν μαθητές που λένε ότι έλυσαν σωστά το λάθος πρόβλημα!

Προφανώς, για να λύσουν το Γ4 αυτά τα παιδιά, κατάλαβαν πρώτα την εκφώνηση της άσκησης, και κατόπιν την έλυσαν. Εκατοντάδες καθηγητές φυσικοί και φροντιστήρια καθώς και οι καθηγητές των προφορικών εξετάσεων κανείς από αυτούς δεν ζήτησε διευκρίνιση επί  του θέματος. ΓΙΑΤΙ;  Γιατί είναι προφανώς σαφές τι ζητούσε.

Το Γ4 θα έπρεπε να ακυρωθεί μόνο αν ήταν αδύνατον να λυθεί. Από την στιγμή που έστω και ένας μαθητής κατάφερε να την λύσει (που τελικά ίσως είναι χιλιάδες αυτή που το έλυσαν) το θέμα δεν μπορεί και δεν πρέπει να ακυρωθεί. Η ακύρωση  αυτή δημιουργεί κατάφωρη παραβίαση της ισότητας μεταξύ των υποψηφίων αντιβαίνοντας  σε κάθε αίσθημα δικαίου.

Πρέπει  να ανακαλέσετε την επιπόλαια και λανθασμένη απόφαση της ακύρωσης του Γ4 υποερωτήματος που αδικεί και τιμωρεί τους καλά προετοιμασμένους μαθητές .

Για την ψυχική οδύνη των παιδιών μας, η οποία δρα εις βάρος των επόμενων, εξίσου δύσκολων μαθημάτων Κατεύθυνσης δεν θα τιμωρηθεί κανείς?

Διαμαρτύρομαι επίσης για την συνολική αντιμετώπιση του κύρους των πανελληνίων εξετάσεων για την είσοδο των παιδιών μας στη τριτοβάθμια εκπαίδευση υπό την ευθύνη και εποπτεία ενός Υπουργείου το οποίο επανδρώθηκε λίγες μέρες πριν την επίσημη έναρξη και φέρει ευθύνη για τα συνεχόμενα ατοπήματα σχεδόν σε όλα τα μέχρι τώρα εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ. Βιολογία Γενικής Παιδείας Δ1 & Δ2 υποερωτήματα).

Επίσης για την  Ένωση Ελλήνων Φυσικών που απάλλαξε από τις ευθύνες την Κ.Ε.Ε. αφού δεν άσκησε κανένα μέτρο εναντίον της που έσπευσε να τιμωρήσει τους μαθητές. Η Ένωση Ελλήνων φυσικών, αντί να ζητήσει συγγνώμη από τους μαθητές για τα θέματα που μπήκαν στις συγκεκριμένες εξετάσεις, θα έπρεπε να ζητήσει συγνώμη για το κύρος και βάρος των μελών της που ήταν στην επιτροπή θεμάτων.

Σας θεωρώ όπως και πολλοί άλλοι γονείς, ηθικούς αυτουργούς για τη βιαστική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας της ακύρωσης του Γ4 υποερωτήματος.

Επίσης εγείρονται ερωτήματα και εύλογες απορίες για σκοπιμότητες όσον αφορά την πράξη αυτή.
Μετά τα παραπάνω ζητώ άμεσα να βρεθεί λύση στο θέμα  που ανέκυψε, ώστε να αποδοθεί το δίκαιο στα παιδιά μας.

Παρακαλώ για την άμεση απάντησή σας.

Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου.

 Αγανακτισμένος γονέας,

Ιωάννης Χ. Τσ....ς

Σχετικά Άρθρα