edu.klimaka.gr

Διαγωνισμός για ολοκαύτωμα Εβραίων

11ος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας για το Ολοκαύτωμα 2024 2025

11ος ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ (ΒΙΝΤΕΟ) ΜΕ ΘΕΜΑ «ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΒΡΑΙΟΙ» 2024-2025

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

29-11-24
Μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων» σχολ. έτους 2024-2025

Για 11η χρονιά διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος μαθητικός διαγωνισμός - εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος. Για το σχολ. έτος 2024-2025 ο μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) έχει θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων» και θα διεξαχθεί, για πρώτη φορά, ταυτόχρονα και στην Κύπρο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, βάσει του από 27/02/2024 Μνημονίου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων) της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Εκκλησίας της Ελλάδος, του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος, του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος, του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Εκκλησίας της Κύπρου.

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν έως την 30η Ιανουαρίου 2025 μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου των παρακάτω Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

  • Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Δυτικής Αττικής, Πειραιά
  • Ανατ. Θεσ/νίκης, Δυτ. Θεσ/νίκης
  • Ιωαννίνων
  • Κέρκυρας
  • Ζακύνθου
  • Κεφαλονιάς
  • Ευβοίας
  • Μεσσηνίας
  • Κοζάνης
  • Δωδεκανήσου (για τα Λύκεια της Α΄ Δωδεκανήσου - Ρόδος)

Οι πρωτεύσαντες θα συμμετάσχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία.

Θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτελεί το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με ιδιαίτερη μνεία στον Ελληνικό Εβραϊσμό. Οι μαθητές/τριες μέσα από τα έργα τους καλούνται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή.

Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα εξοικειωθούν με την επιστημονική και ιστορική έρευνα και θα γίνουν οι ίδιοι ερευνητές του παρελθόντος μέσα από την αναδίφηση και μελέτη πρωτογενών και δευτερογενών ιστορικών πηγών. Επιπλέον, ο διαγωνισμός αποτελεί αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών/τριών με την ιστορία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και του Ολοκαυτώματος στην Ευρώπη, την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά συγχρόνως και με την ιστορία της τοπικής τους κοινωνίας.


Αρ.Πρωτ.143643/Θ2/29-11-2024/ΥΠΑΙΘΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ
ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β΄ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ ΚΑΙ
ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
-----
Πληροφορίες: Β. Πελώνη
Τηλέφωνο: 210 344 2786
Ε-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
-----
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
-----
Πληροφορίες: Ά. Βάρλα
Τηλέφωνο: 210 3443272
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
-----
Πληροφορίες: Ο. Μαραγκού
Τηλέφωνο: 210 3442212

 ΘΕΜΑ: Μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων» - Έγκριση για το σχολικό έτος 2024-2025

 
Σας γνωρίζουμε ότι εγκρίνεται η υλοποίηση για το σχολικό έτος 2024-2025 του μαθητικού διαγωνισμού δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων», σύμφωνα με τα οριζόμενα στη με αρ. πρωτ. 149452/Θ2/3-11-2020 (Β΄/5066) K.Υ.Α. «Μαθητικός Διαγωνισμός - Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα». Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) σε συνεργασία με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (ΕΜΕ). Ο Μαθητικός Διαγωνισμός για το σχολικό έτος 2024-2025 θα διεξαχθεί ταυτόχρονα και στην Κύπρο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) της Κύπρου, βάσει του από 27/02/2024 Μνημονίου μεταξύ της ελλαδικής και της κυπριακής πλευράς.

1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου των Διευθύνσεων Δ/θμιας Εκπαίδευσης Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής, Πειραιά, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ευβοίας, Μεσσηνίας, Κοζάνης και των Λυκείων της Α΄ Δωδεκανήσου (Ρόδος).

2. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Οι διακριθέντες/θείσες μαθητές/τριες θα συμμετάσχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας, το οποίο περιλαμβάνει κατά σειρά:

  1. προπαρασκευαστική συνάντηση (σεμινάριο),
  2. εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία και
  3. απολογιστική συνάντηση.

Η πραγματοποίηση της υπό στοιχείο β’ εκπαιδευτικής επίσκεψης προγραμματίζεται ενδεικτικώς εντός των χρονικών διαστημάτων είτε μεταξύ 4/4 και 11/4/2025 είτε εντός Ιουλίου 2025.

3. ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτελεί το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με ιδιαίτερη μνεία στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Οι μαθητές/τριες μέσα από τα έργα τους καλούνται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή.

4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα εξοικειωθούν με την επιστημονική και ιστορική έρευνα και θα γίνουν οι ίδιοι ερευνητές του παρελθόντος μέσα από την αναδίφηση και μελέτη πρωτογενών και δευτερογενών ιστορικών πηγών. Επιπλέον, ο διαγωνισμός αποτελεί αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών/τριών με την ιστορία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και του Ολοκαυτώματος στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, αλλά συγχρόνως και με την ιστορία της τοπικής τους κοινωνίας (π.χ. τα προσφυγικά στρατόπεδα των Εβραίων στην Κύπρο). Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες, με την στήριξη των επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών, θα έχουν την ευκαιρία:

  • να ανατρέξουν σε πηγές και να ερευνήσουν ιστορικά αρχεία του τόπου τους,
  • να αναζητήσουν και να συλλέξουν μαρτυρίες επιζησάντων του Ολοκαυτώματος ή και σύγχρονων της εποχής εκείνης, οι οποίοι είναι μάρτυρες περιστατικών διώξεων και ιστοριών διάσωσης των Εβραίων,
  • να μελετήσουν και να γνωρίσουν μέσω της έρευνας την ιστορική διάσταση του Ολοκαυτώματος,
  • να κατανοήσουν, να αναλογιστούν και να διακρίνουν τις διαστάσεις που δύναται να λάβει ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία, εστιάζοντας στις συνέπειες του αντισημιτισμού πριν και κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου,
  • να εκφραστούν ελεύθερα μέσω της δημιουργίας ενός πρωτότυπου έργου πάνω στο θέμα του Ολοκαυτώματος,
  • να αναγνωρίσουν την ατομική ευθύνη των μελών μιας κοινωνίας στην αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού και μισαλλοδοξίας.

5. ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

1. Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό οφείλουν να δημιουργήσουν και να υποβάλουν στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘΑ σχετική ταινία μικρού μήκους (βίντεο). Η δημιουργία των έργων θα γίνει εκτός ωρολογίου προγράμματος. Η συμμετοχή μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική (μέχρι και τρεις (3) μαθητές/τριες). Κάθε μαθητής/τρια δεν δύναται να συμμετέχει σε περισσότερα του ενός έργα.

2. Ένα (1) και μόνο έργο υποβάλλεται ανά συμμετοχή (ατομική ή ομαδική έως και τρεις μαθητές/τριες). Κάθε συμμετοχή τελεί υπό την επίβλεψη ενός/μιας εκπαιδευτικού της οικείας σχολικής μονάδας ο/η οποίος/α δύναται να είναι υπεύθυνος/η για περισσότερες συμμετοχές της οικείας σχολικής μονάδας.

3. Επισημαίνεται ότι κάθε συμμετέχουσα ομάδα δεν δύναται να εκπροσωπείται:

  • ούτε με περισσότερους/ες του/της ενός/μιας (1) εκπαιδευτικού, ακόμη κι αν έχουν συνδράμει στην παιδαγωγική καθοδήγηση αυτής πλέον του ενός/μιας (1) εκπαιδευτικού
  • ούτε με περισσότερους/ες των τριών (3) μαθητών/τριών, ακόμη κι αν έχουν συμμετάσχει στο έργο αυτής περισσότερα των τριών (3) ατόμων.

4. Ο/Η επιβλέπων/ουσα εκπαιδευτικός εκάστης συμμετοχής αναλαμβάνει την παιδαγωγική υποστήριξη και καθοδήγηση των μαθητών/τριών και μεριμνά για την τήρηση των όρων της παρούσας και για την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών που θα δημιουργήσουν την ταινία μικρού μήκους ή θα συμμετάσχουν σε αυτή με οποιονδήποτε τρόπο. Η συγκατάθεση αφορά τόσο στη συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό και στη δημόσια προβολή των έργων τους όσο και στη φωτογράφιση ή/και βιντεοσκόπηση, εάν διακριθούν, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, γνωρίζοντας ότι το υλικό αυτό δύναται να χρησιμοποιηθεί για τυχόν περαιτέρω δημόσια προβολή του εκπαιδευτικού προγράμματος.

5. Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό συμπληρώνεται ηλεκτρονική αίτηση με ευθύνη του/της επιβλέποντος/ουσας εκπαιδευτικού εκάστης συμμετοχής (βλ. παρ. 10 αναλυτικά). Επισημαίνεται ότι συμπληρώνεται μία ηλεκτρονική αίτηση ανά συμμετοχή, αναγράφοντας στο σχετικό πεδίο και τον τίτλο του έργου. Σε περίπτωση υποβολής περισσότερων συμμετοχών (έργων) από το ίδιο σχολείο, υποβάλλονται ισάριθμες ηλεκτρονικές αιτήσεις.

6. Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του ΥΠΑΙΘΑ, το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος και το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου έχουν δικαίωμα δημοσιοποίησης και αξιοποίησης των έργων που θα υποβληθούν στο πλαίσιο του διαγωνισμού με όποιο τρόπο κρίνουν παιδαγωγικά ωφέλιμο, μνημονεύοντας τα στοιχεία των δημιουργών. Οι συντελεστές δεσμεύονται ότι δεν θα πραγματοποιηθεί μελλοντική εμπορική διάθεση των έργων. Οι διακριθείσες μαθητικές δημιουργίες δύνανται να προβληθούν και από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του ΥΠΑΙΘΑ.

7. Δεν θα πρέπει να προκύπτει με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών, προϊόντων, φορέων, υπηρεσιών.

8. Τα παραχθέντα έργα των μαθητών/τριών υποβάλλονται προς κρίση μόνο στην αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης και δεν εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου και στην εν γένει αξιολόγηση των μαθητών/τριών.

9. Το ΥΠΑΙΘΑ και το ΥΠΑΝ διατηρούν, για σπουδαίο λόγο, το δικαίωμα ματαίωσης του διαγωνισμού, τροποποίησης των όρων του, μεταβολής της καταληκτικής προθεσμίας συμμετοχής, καθώς και επέκτασης του διαγωνισμού σε περισσότερες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας και σχολεία της Κύπρου, ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερόμενους.

10. Το έπαθλο δύναται να τροποποιηθεί λόγω έκτακτων συνθηκών.

11. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό είναι προαιρετική και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του, καθώς επίσης και τη συγκατάθεση όλων των συμμετεχόντων/εμπλεκομένων (μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων και επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών) για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τη νομοθεσία για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά τα αναφερόμενα στο Συνημμένο 2 στην παρούσα.

12. Η διαμονή των διακριθέντων/εισών μαθητών/τριών που θα συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική επίσκεψη θα είναι σε δίκλινο ή τρίκλινο δωμάτιο αναλόγως διαθεσιμότητας.

6. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

1. Οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν ένα βίντεο με μέγιστη διάρκεια έως 6 λεπτά (06΄:00΄΄) συμπεριλαμβανομένων των τίτλων αρχής και τέλους. Εφιστούμε ιδιαίτερα την προσοχή σας στο ότι τα έργα με χρονική διάρκεια από 06΄:01΄΄ και άνω αποκλείονται από την υπόλοιπη διαγωνιστική διαδικασία, δεν αξιολογούνται και τίθενται στο αρχείο της υπηρεσίας χωρίς άλλη ειδοποίηση.

2. Μέγεθος αρχείου έως 1 GB.

3. Μορφή αρχείου WMV, FLV, MP4, MOV, AVI.

4. Το όνομα του αρχείου του έργου (βίντεο) που μεταφορτώνεται (upload) στην πλατφόρμα της Υπηρεσίας Βίντεο του ΠΣΔ παρακαλείσθε όπως συμπίπτει με τον τίτλο του έργου για λόγους καλύτερης διαχείρισης των δεδομένων.

5. Το έργο μπορεί να περιλαμβάνει οπτικοακουστικό υλικό, φωτογραφίες κλπ. Σε περίπτωση που περιλαμβάνει αφήγηση ή/και κείμενα αυτά θα πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα. Προαιρετικά, εφόσον το επιθυμούν οι δημιουργοί, δύνανται να συμπεριλάβουν στο έργο μετάφραση ή/και υποτιτλισμό και σε άλλη γλώσσα.

6. Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να είναι είτε πρωτότυπο είτε «ελεύθερο δικαιωμάτων» (όπως π.χ. το υλικό το οποίο διατίθεται στη Βιβλιοθήκη Ήχου στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/audiolibrary/music) ή να χρησιμοποιηθεί μετά από σχετική άδεια.

7. Θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση των προσώπων που τυχόν εμφανίζονται στο έργο.

8. Στο έργο πρέπει να αναφέρονται υποχρεωτικά οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκε το υλικό.

9. Για τη δημιουργία του μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφορα προγράμματα, όπως π.χ. το Movie Maker (Windows) ή το iMovie.

10. Συνιστάται η κωδικοποίηση του βίντεο (πριν την ανάρτησή του) με την εφαρμογή ανοικτού κώδικα handbrake που διατίθεται ελεύθερα από την ηλεκτρονική διεύθυνση https://handbrake.fr/.

11. Επισημαίνεται ότι στο περιεχόμενο του βίντεο δεν θα πρέπει να αναγράφονται ή να υποδηλώνονται τα στοιχεία των συμμετεχόντων/ουσών, του/της επιβλέποντα/ουσας εκπαιδευτικού και η σχολική μονάδα.

7. ΠΗΓΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ

Οι μαθητές/τριες μπορούν ενδεικτικά να αντλήσουν ιδέες, πληροφορίες και υλικό από τις παρακάτω ιστοσελίδες:

1. Το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: http://photodentro.edu.gr/lor

2. Το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ: http://archive.ert.gr

3. Το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος: http://www.jewishmuseum.gr

4. Το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης: http://www.jmth.gr

5. Τη Διεθνή Συμμαχία για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (INTERNATIONAL HOLOCAUST REMEMBRANCE ALLIANCE – I.H.R.A.), στην οποία η Ελλάδα είναι μέλος: https://www.holocaustremembrance.com

6. Τον ιστότοπο του Τομέα Ιστορίας του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου: https://istom.schools.ac.cy/index.php/el/draseis/olokaftoma

7. To Yad Vashem - Το Παγκόσμιο Κέντρο Μνήμης του Ολοκαυτώματος: https://www.yadvashem.org/

8. Την ιστοσελίδα με την ονομασία «Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων και άλλες Γενοκτονίες στον 20ό αιώνα» που δημιούργησε η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του ΥΠΑΙΘΑ σε συνεργασία με την Έδρα Ποντιακών Σπουδών του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος.

Επίσης, για περαιτέρω πηγές και οδηγίες συνιστάται στους ενδιαφερόμενους να απευθύνονται στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (ταχ. δ/νση: Νίκης 39, Αθήνα 10557, τηλ.: 210 3225582, fax: 210 3231577, e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

8. ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΒΙΝΤΕΟ

Βασικές οδηγίες για τη δημιουργία βίντεο έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος (https://www.jewishmuseum.gr/category/ekpedefsi/ekpedefsi-gia-toolokaftoma/mathitikos-diagonismos-vinteo/) και επισυνάπτονται και στην παρούσα (συν. 3)

Επισημαίνεται ότι πρέπει να αποφεύγονται με κάθε τρόπο οι εικόνες φρίκης.

Επιπλέον ενδεικτικές οδηγίες για τη δημιουργία βίντεο είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης: http://www.i-create.gr/#sp-seminaria

9. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ

Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής του έργου και της αίτησης συμμετοχής ορίζεται η Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 23:59.

10. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Βήμα 1ο: Υποβολή έργου, υπεύθυνων δηλώσεων συναίνεσης γονέων/κηδεμόνων & διαβιβαστικού του/της Διευθυντή/Διευθύντριας του σχολείου

Αποκλειστικά μέσω της Υπηρεσίας Βίντεο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) στον σύνδεσμο https://video.sch.gr υποβάλλονται από τον/την επιβλέποντα/ουσα εκπαιδευτικό τα ακόλουθα:

  1. το έργο,
  2. οι υπεύθυνες δηλώσεις συναίνεσης γονέων/κηδεμόνων βάσει του Υποδείγματος που επισυνάπτεται στην παρούσα (βλ. Συν. 1) και
  3. το διαβιβαστικό έγγραφο του/της Διευθυντή/Διευθύντριας του σχολείου, στο οποίο αναγράφονται τα στοιχεία των συμμετεχόντων ανά ομάδα και ο τίτλος του έργου.

Τα ανωτέρω β) και γ) στοιχεία υποβάλλονται ως ενιαίο ψηφιοποιημένο αρχείο pdf στην ενότητα «Συνοδευτικό αρχείο» (βήμα 3/4).

Εφιστούμε την προσοχή σας στην πιστή τήρηση των οδηγιών ανάρτησης του βίντεο και ιδιαίτερα στο βήμα 3/4 «Καθορισμός Δικαιωμάτων» όσον αφορά στις ρυθμίσεις:
i) για τα Δικαιώματα πρόσβασης και
ii) την ορθή αναγραφή της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. προκειμένου να είναι προσβάσιμο το βίντεο από την Επιτροπή Αξιολόγησης.

Βήμα 2ο: Υποβολή αίτησης συμμετοχής

Αποκλειστικά μέσω του συνδέσμου του συστήματος «Φόρμες» https://formes.minedu.gov.gr// και ειδικότερα στη Φόρμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» υποβάλλεται από τον/την επιβλέποντα/ουσα εκπαιδευτικό η αίτηση συμμετοχής (μία αίτηση ανά συμμετοχή) κατά το χρονικό διάστημα από 20 Δεκεμβρίου 2024 μέχρι και 30 Ιανουαρίου 2025.

Στην ενότητα «Ανακοινώσεις» του ως άνω συστήματος «Φόρμες» διατίθενται Εγχειρίδια Οδηγιών:

  1. ανάρτησης βίντεο προσαρμοσμένες για τις ανάγκες του εν λόγω διαγωνισμού στην Υπηρεσία Βίντεο του ΠΣΔ και
  2. συμπλήρωσης της Φόρμας υποβολής αίτησης στο σύστημα «Φόρμες».

Διευκρινίζεται ότι η σύνδεση τόσο στην Υπηρεσία Βίντεο του ΠΣΔ όσο και στο σύστημα «Φόρμες» θα γίνεται μέσω της κεντρικής υπηρεσίας αυθεντικοποίησης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και η σχετική επικοινωνία στο πλαίσιο του διαγωνισμού θα διενεργείται μέσω των επίσημων λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί της μορφής Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

11. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΡΓΩΝ

1. Τα έργα θα αξιολογηθούν από άμισθη Επιτροπή Αξιολόγησης.

2. Η αξιολόγηση των έργων θα γίνει με βάση τη συνάφειά τους με το θέμα, την πρωτοτυπία τους, την αισθητική τους απόδοση και τους εκπαιδευτικούς στόχους της παρούσας πρόσκλησης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η συμπερίληψη εικόνων φρίκης ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την αξιολόγηση των έργων.

3. Η Επιτροπή Αξιολόγησης θα βραβεύσει τα πέντε (5) καλύτερα έργα ξεχωριστά για την Ελλάδα και την Κύπρο, ενώ θα απονεμηθούν και τιμητικοί έπαινοι.

4. Οι δημιουργοί των πέντε (5) καλύτερων έργων θα συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και θα ταξιδέψουν δωρεάν, συνοδεία εκπαιδευτικών, στην Πολωνία στο Κρατικό Μνημείο και Μουσείο του Άουσβιτς. Παράλληλα, θα υπάρχει δυνατότητα για εναλλακτικό έπαθλο σε περίπτωση έκτακτων συνθηκών.

5. Ομοίως με τους παραπάνω, οι δημιουργοί έργων, στους οποίους θα απονεμηθούν τιμητικοί έπαινοι, ενδέχεται να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κρατικό Μνημείο και Μουσείο του Άουσβιτς στην Πολωνία.

6. Σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις επιβλέποντες/ουσες εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Για τυχόν διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλ. 210 3442786, καθώς και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Η παρούσα πρόσκληση με τα συνημμένα της καθώς και τα εγχειρίδια οδηγιών βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘΑ στον σύνδεσμο: https://www.minedu.gov.gr/lykeio-2/mathites-lykeiou

Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου το παρόν έγγραφο αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘΑ: http://edu-gate.minedu.gov.gr

Παρακαλούμε για την ενημέρωση των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς σας, καθώς και για την ανάρτηση της παρούσας πρόσκλησης και της αφίσας του Μαθητικού διαγωνισμού στους σχολικούς πίνακες ανακοινώσεων με ευθύνη του/της Διευθυντή/Διευθύντριας.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ξ. ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΔΟΚΟΥ

 

 


Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 5066/2020

Αριθμ. 149452/Θ2
Μαθητικός διαγωνισμός - εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. τις διατάξεις ως ισχύουν:
α. του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167),
β. της παρ. 6 του άρθρου 2 του ν. 2986/2002 «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 24),
γ. του άρθρου 20 του ν. 3432/2006 «Δομή και λειτουργία της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης» (Α’ 14),
δ. των περ. αα) και ββ) του εδαφίου α) της παρ. 3 του άρθρου 2, του εδαφίου α) του άρθρου 21 και του άρθρου 36 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ’’ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ’’ και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118),
ε. των άρθρων 1 και 6, του εδαφίου ι) της παρ. 2 του άρθρου 42, καθώς και του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193),
στ. της παρ. 2 του άρθρου 49 του ν. 4559/2018 «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» (Α’ 142),
ζ. της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4310/2014 «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις» (Α’ 258),
η. των άρθρων 20 και 77 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143),
θ. του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98),
ι. του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31),
ια. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181),
ιβ. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
ιγ. του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
ιδ. του π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155),
ιε. της υπό στοιχεία Υ 44/5-8-2020 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 3299),
ιστ. της υπό στοιχεία 20883/ΓΔ4/12-2-2020 υπουργική απόφαση «Εκδρομές-Εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών/τριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας» (Β’ 456),
ιζ. της υπό στοιχεία Δ1/Φ.353.1./324/105657/8.10.2020 υπουργική απόφαση «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και των συλλόγων των διδασκόντων» (Β’ 1340).
2. Το από 22-1-2014 Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του ΥΠΑΙΘ και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος.
3. Την υπ’ αρ. 7/5-01-2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων του ΥΠΑΙΘ «Σύσταση Κοινής Επιτροπής Εργασίας στο πλαίσιο του από 22-1-2014 Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων ΥΠΑΙΘ και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος».
4. Την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/176/51070/B1/05-05-2020 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), όπως ισχύει, σύμφωνα με την οποία από την παρούσα απόφαση προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ., η οποία ανέρχεται κατ’ εκτίμηση στο ύψος των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000,00 €) και θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ. (Ε.Φ. 1019-202-0000000 και Α.Λ.Ε. 2310802897) οικονομικού έτους 2020.
5. Την ανάγκη υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την καταπολέμηση της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού και του αντισημιτισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Γενικά

1. Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων (ΓΓΘ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), στο πλαίσιο του από 22-1-2014 Μνημονίου Συνεργασίας με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (ΕΜΕ), το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο παράρτημα αυτής, δύναται να διοργανώνει, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ετήσιο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ψηφιακών οπτικοακουστικών έργων (ταινιών), με θεματολογία η οποία θα αφορά σε ιστορικές πτυχές του Ολοκαυτώματος, για συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία.

2. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες των Α’ και Β’ τάξεων Λυκείου και δύναται να προκηρύσσεται είτε πανελλαδικά είτε εντός των ορίων μίας ή περισσότερων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ).

3. Ειδικότερα ζητήματα που αφορούν ιδίως στο περιεχόμενο και στους όρους του διαγωνισμού, στα στάδια υλοποίησης της διαδικασίας, στην πραγματοποίηση των προβλεπόμενων μετακινήσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, από το Τμήμα Β’ Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων της Διεύθυνσης Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων της ΓΓΘ, κατόπιν πρότασης της Κοινής Επιτροπής Εργασίας (ΚΕΕ) του σημείου Β.1 του Μνημονίου της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.

4. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο δικαιούνται να συμμετάσχουν οι διακριθέντες/είσες στο διαγωνισμό συμπεριλαμβάνει μετακινήσεις μαθητών/τριών και συνοδών-εκπαιδευτικών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα:

  1. προπαρασκευαστική συνάντηση (σεμινάριο) που προηγείται της επίσκεψης στο εξωτερικό,
  2. εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία και
  3. απολογιστική συνάντηση που έπεται αυτής και στην οποία δύνανται να απονέμονται και οι τίτλοι διάκρισης στον διαγωνισμό.

Η παρακολούθηση των προπαρασκευαστικών και απολογιστικών συναντήσεων που πλαισιώνουν την εκπαιδευτική επίσκεψη στο εξωτερικό είναι υποχρεωτική για όσους συμμετάσχουν σε αυτήν.

Άρθρο 2
Πρόσκληση συμμετοχής

1. Το αργότερο μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου κάθε σχολικού έτους, κατόπιν σχετικής εισήγησης του ΙΕΠ, εκδίδεται πρόσκληση συμμετοχής από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων της ΓΓΘ, στην οποία ορίζονται οι ΔΔΕ που αφορά ο διαγωνισμός, το θέμα, οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής, οι τεχνικές προδιαγραφές των διαγωνιζόμενων έργων, τα κριτήρια και ο τρόπος αξιολόγησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η προθεσμία υποβολής και η υπηρεσία παραλαβής των υποψη-φιοτήτων, οι κατηγορίες διάκρισης και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

2. Η πρόσκληση συμμετοχής διαβιβάζεται προς τις σχολικές μονάδες στις οποίες αφορά ο διαγωνισμός μέσω των οικείων ΔΔΕ και παράλληλα αναρτάται και διαδικτυακά.

3. Το ΥΠΑΙΘ για σπουδαίο λόγο και κατόπιν αιτιολογημένης πρότασης της ΚΕΕ της παρ. 3 του άρθρου 1 της παρούσας, διατηρεί, κατά την απόλυτη κρίση του, το δικαίωμα ματαίωσης του διαγωνισμού, τροποποίησης των όρων του, μεταβολής της καταληκτικής προθεσμίας συμμετοχής, καθώς και επέκτασης του διαγωνισμού σε περισσότερες ΔΔΕ, ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερόμενους με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Άρθρο 3
Υποβολή συμμετοχής

1. Η αίτηση συμμετοχής και το έργο υποβάλλονται ηλεκτρονικά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην εκάστοτε Πρόσκληση.

2. Ένας/μία (1) και μόνο επιβλέπων/ουσα εκπαιδευτικός αναλαμβάνει την παιδαγωγική καθοδήγηση κάθε ομάδας η οποία αποτελείται από έναν/μία (1) έως και τρεις (3) μαθητές/τριες.

3. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό είναι προαιρετική, συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του και προϋποθέτει τη συγκατάθεση όλων των ενδιαφερομένων (μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων και επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών) για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτή- ρα, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία.

4. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό προϋποθέτει, επίσης, τη συγκατάθεση γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό, τη δημόσια προβολή των έργων τους και τη φωτογράφιση ή/και βιντεοσκόπησή τους, σε περίπτωση διάκρισης, δεδομένου ότι το υλικό αυτό δύναται να χρησιμοποιηθεί για τυχόν περαιτέρω δημόσια προβολή του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Άρθρο 4
Επιτροπή Αξιολόγησης

1. Τα έργα των έγκυρων συμμετοχών αξιολογούνται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην πρόσκληση συμμετοχής κριτήρια, από άμισθη Επιτροπή Αξιολόγησης, που συγκροτείται για τον σκοπό αυτό με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, κατόπιν πρότασης της ΚΕΕ της παρ. 3 του άρθρου 1 της παρούσας.

2. Η Επιτροπή επιλέγει τα έργα των οποίων οι δημιουργοί δικαιούνται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα της παρ. 4 του άρθρου 1, τον αριθμό και τη σειρά κατάταξης επιλαχόντων και αποφασίζει για κάθε σχετικό θέμα. Τα πρακτικά συνεδριάσεων υποβάλλονται αμελλητί στο Τμήμα Β’ Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων.

Άρθρο 5
Προϋποθέσεις συμμετοχής διακριθέντων/εισών μαθητών/τριών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

1. Το Τμήμα Β’ Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων ενημερώνει εγγράφως τις ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες αναφορικά με:

  1. τους διακριθέντες/είσες μαθητές/τριες,
  2. τους επιλαχόντες/ούσες,
  3. τις ημερομηνίες και το αναλυτικό πρόγραμμα των μετακινήσεων,
  4. τη δημιουργία διασχολικής ομάδας ή/και την κατανομή των μετακινούμενων μαθητών/τριών σε περισσότερες διασχολικές ομάδες, εφόσον αυτή κρίνεται απαραίτητη για την καλύτερη διεξαγωγή του προγράμματος,
  5. τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και τους/τις αναπληρωτές/τριές τους, τον αρχηγό/τους αρχηγούς τους και στ) κάθε άλλο συναφές θέμα.

2. Εν συνεχεία, οι διακριθέντες/είσες μαθητές/τριες, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης συναίνεσης των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί ενημερώνουν ρητά το Τμήμα Β’ Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων για τη συμμετοχή τους σε όλες τις προβλεπόμενες μετακινήσεις εσωτερικού και εξωτερικού του εκπαιδευτικού προγράμματος. Σε περίπτωση κωλύματος συμμετοχής στην εκπαιδευτική επίσκεψη διακριθέντων/εισών μαθητών/τριών, υφίσταται δυνατότητα αναπλήρωσης από μαθητές/τριες επιλαχουσών συμμετοχών, βάσει αξιολογικής κατάταξης.

3. Στο προπαρασκευαστικό σεμινάριο και στην απολογιστική συνάντηση της παρ. 4 του άρθρου 1 συμμετέχουν όλοι/όλες ανεξαιρέτως οι διακριθέντες/είσες μαθητές/τριες καθώς και οι επιβλέποντες/ουσες εκπαιδευτικοί. Δύνανται δε να συμμετάσχουν, εφόσον το επιθυμούν, και γονείς/κηδεμόνες διακριθέντων/εισών μαθητών/τριών, με την προϋπόθεση της προηγούμενης ενημέρωσης της αρμόδιας υπηρεσίας. Για την παρακολούθηση της προπαρασκευαστικής και απολογιστικής συνάντησης, καθήκοντα συνοδών εκπαιδευτικών αναλαμβάνουν οι επιβλέποντες/ουσες εκάστης συμμετοχής.

Σε περίπτωση αδυναμίας μετακίνησης επιβλέποντος/ουσας εκπαιδευτικού:

  1. τη συνοδεία των μαθητών/τριών αναλαμβάνουν οι τυχόν λοιποί/ες επιβλέποντες/ουσες εκπαιδευτικοί της οικείας ΔΔΕ, κατόπιν συνεννόησης των εμπλεκόμενων σχολικών μονάδων, κατ’ αναλογία που δεν θα καταστρατηγεί τα προβλεπόμενα για τις μετακινήσεις στην υπό στοιχεία 20883/ΓΔ4/12-2-2020 υπουργική απόφαση (Β’ 456) και εφαρμοζόμενης κατά τα λοιπά της παρ. 6 του άρθρου 5 αυτής, ή
  2. ελλείψει λοιπών επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών της οικείας ΔΔΕ, τη συνοδεία των μαθητών/τριών αναλαμβάνει εκπαιδευτικός της οικείας σχολικής μονάδας σύμφωνα με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, η οποία κοινοποιείται αμελλητί στο Τμήμα Β’ Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων.

4. Στις μετακινήσεις της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 1, η υπηρεσία μεριμνά ώστε να αναλαμβάνουν τη συνοδεία εκάστης διασχολικής ομάδας επιβλέποντες/ουσες εκπαιδευτικοί, μόνιμοι ή αναπληρωτές/τριες πλήρους ωραρίου, κατά προτεραιότητα από σχολικές μονάδες της περιφέρειας και, ει δυνατόν, από κάθε συμμετέχουσα ΔΔΕ. Προς τούτο, συνεκτιμώνται υποχρεωτικά η επιμόρφωση σε σεμινάρια του ΕΜΕ, του Yad Vashem και σε λοιπά σεμινάρια υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος, καθώς και το πλήθος των διακριθέντων/εισών μαθητών/τριών εκάστης σχολικής μονάδας. Επί ομοίων περιπτώσεων, καλείται ο/η εκπαιδευτικός που έχει συνοδεύσει τις λιγότερες φορές στο παρελθόν.

5. Εφόσον συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των συνοδών και εκπαιδευτικός που έχει συνοδεύσει ξανά σε προηγούμενη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Άουσβιτς, ορίζεται υποχρεωτικά αρχηγός της εκδρομής, σε διαφορετική περίπτωση ορίζεται αρχηγός σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

6. Συνοδοί οι οποίοι αδυνατούν να συμμετάσχουν, οφείλουν να το γνωστοποιήσουν αμελλητί στον Διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας, ο οποίος ενημερώνει άμεσα το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων.

7. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία, καθ’όλη τη διάρκεια των μετακινήσεων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

8. Οι μετακινήσεις της παρ. 4 του άρθρου 1 δύνανται να πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

9. Σε περίπτωση αδυναμίας πραγματοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους που έλαβε χώρα ο διαγωνισμός της παρ. 1 του άρθρου 1, λόγω γενικής απαγόρευσης μετακινήσεων για οποιαδήποτε αιτία, η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων διατηρεί το δικαίωμα πραγματοποίησής του κατά το αμέσως επόμενο σχολικό έτος. Αν στο μεταξύ διακριθείς/είσα μαθητής/τρια έχει αλλάξει σχολική μονάδα, εφόσον εξακολουθεί να επιθυμεί τη συμμετοχή του στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και κατόπιν συγκατάθεσης των κηδεμόνων του, θα πρέπει να διασφαλίζεται η συμπερίληψή του/της στις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία αποφάσεις/εγκρίσεις μετακινήσεων κατόπιν σχετικής συνεννόησης των Συλλόγων Διδασκόντων της παλαιάς και της νέας σχολικής μονάδας.

Άρθρο 6
Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας το κάτωθι παράρτημα:

(...)

Άρθρο 7

1. Η παρούσα απόφαση αντικαθιστά την υπό στοιχεία 42856/Θ2/14-3-2018 υπουργική απόφαση «Μαθητικός διαγωνισμός - εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία της Μνήμης του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα» (Β’ 950).

2. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 3 Νοεμβρίου 2020

Οι Υπουργοί
Αναπληρωτής Υπουργός
Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

- - -

Καταργήθηκε η υπ. αριθμ.42856/Θ2/14-3-2018 στο ΦΕΚ 950/2018

 

 

 

Σχετικά Άρθρα