edu.klimaka.gr

Διαγωνισμός για ολοκαύτωμα Εβραίων

10ος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας για το Ολοκαύτωμα 2023 202 (Αποτελέσματα)

9ος ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ (ΒΙΝΤΕΟ) ΜΕ ΘΕΜΑ «ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΒΡΑΙΟΙ» 2022-2023

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

04-04-24
Αποτελέσματα του μαθητικού διαγωνισμού δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» σχολ. έτους 2023-2024

Τη Δευτέρα 1η Απριλίου 2024 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του μαθητικού διαγωνισμού δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» σχολ. έτους 2023-2024, σύμφωνα με την αξιολόγηση της αρμόδιας επιτροπής. Οι βραβευθέντες/-είσες και διακριθέντες/-είσες στον διαγωνισμό, που διενεργείται για δέκατη χρονιά από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε συνεργασία με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος, θα συμμετάσχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος που περιλαμβάνει εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία.

Απονέμονται πέντε (5) Βραβεία και δεκαπέντε (15) Τιμητικοί Έπαινοι, ως ακολούθως:

ΒΡΑΒΕΙΑ:

  • ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ - Wahrheit macht frei
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ - ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ - POR SIEMPRE
  • ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ ΡΟΔΟΥ - ΓΙΑΤΙ ΕΜΑΣ; Shoah: Από τη Ρόδο στο Άουσβιτς
  • ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ - Ξεφυλλίζοντας την ιστορία - μνήμη και τραύμα
  • ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Αλβέρτος Μενασέ. Στη σκιά του φλάουτου.

ΤΙΜΗΤΙΚΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ:

  • 2ο ΓΕΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ - ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ
  • 2ο ΓΕΛ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ - Η ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΜΑΤΙΚΑ- 39295
  • 9o ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ - Arbeit macht frei
  • 1ο ΓΕΛ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ - ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ
  • ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ - Στο αγόρι με τα φοβισμένα μάτια
  • 7o ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Η ΔΙΑΛΟΓΗ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν . ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ - ΦΕΥΓΟΥΝ
  • ΕΝΕΕΓΥΛ ΑΙΓΑΛΕΩ - ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΑΤΟΥΑΖ ΣΤΟ ΜΠΡΑΤΣΟ
  • 1ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ - ΟΤΑΝ Η ΤΕΧΝΗ ΚΡΑΤΑΕΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
  • ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΓΕΛ ΩΘΗΣΗ - ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΕΣΘΗΡ
  • 9o ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ - Στεκόσουν στο φως
  • 7o ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Με μία Βαλίτσα
  • 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Μ. ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ - Οι σκιές αυτών που φύγαν
  • 1ο ΓΕΛ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ - ΤΟ ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ
  • 1ο ΓΕΛ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 διαγωνίσθηκαν 67 έγκυρες συμμετοχές από 39 σχολικές μονάδες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Δωδεκανήσου, και συγκεκριμένα των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Πειραιά Ανατ. Αττικής, Ανατ. Θεσ/νίκης, Δυτ. Θεσ/νίκης και Δωδεκανήσου.

Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά και να συγχαρεί όλους/-ες τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες, για τα αξιόλογα και ενδιαφέροντα έργα που παρουσίασαν και να επισημάνει ότι οι προσπάθειες όλων είναι αξιέπαινες.

 

 

 


Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 950/2018

«Μαθητικός Διαγωνισμός - Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη διδασκαλία της μνήμης του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα»

Αρ.Πρωτ.42856/Θ2/14-03-2018/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ
ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Πληροφορίες: Ο. Πολυμενάκου, Β. Καρκάνη,
Ν. Παπαθανασόπουλος Τηλέφωνο: 210 344 2840, - 2786, -2173
Ε-mail: te-ds(ΣΤΟ)minedu.gov.gr

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ,ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πληροφορίες: Ά. Βάρλα (Δ.Ε.)
Ο. Μαραγκού (Ε.Ε.)
Τηλέφωνο:210 344 3272 (Δ.Ε.)
210 344 2212 (Ε.Ε.)

Θέμα: Μαθητικός διαγωνισμός - εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία της Μνήμης του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. τις διατάξεις:
α. του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 167 Α΄),
β. της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 2986/2002 «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 24 Α΄),
γ. του άρθρου 20 του ν. 3432/2006 «Δομή και λειτουργία της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 14 Α΄),
δ. των περιπτώσεων αα) και ββ) του εδαφίου α) της παραγράφου 3 του άρθρου 2, του εδαφίου α) του άρθρου 21 και του άρθρου 36 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 118 Α΄),
ε. των άρθρων 1 και 6, του εδαφίου ι) της παραγράφου 2 του άρθρου 42, καθώς και του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 193 Α'),
στ. της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του ν. 4310/2014 «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 258 Α΄),
ζ. του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (ΦΕΚ 31 Α΄),
η. του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 210 Α΄),
2. την αρ. πρωτ. Δ1/Φ.353.1./324/105657/8-10-2002 Υ.Α. «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και των συλλόγων των διδασκόντων» (ΦΕΚ 1340 Β΄),
3. την αρ. πρωτ. 33120/ΓΔ4/28-2-2017 Υ.Α. «Εκδρομές-Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών και μαθητριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας» (ΦΕΚ 681 Β'),
4. την αρ. πρωτ. 7/5-01-2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων του ΥΠΑΙΘ «Σύσταση Κοινής Επιτροπής Εργασίας στο πλαίσιο του από 22-1-2014 Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων ΥΠΑΙΘ και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος»,
5. το από 22-1-2014 Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του ΥΠΠΕΘ και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος,
6. την υπ’ αρ. 47/01-12-2016 Πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
7. τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄),
8. την αρ. πρωτ. Φ1/Α/590/81599/Β1/16-5-2017 Εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών ΥΠΠΕΘ περί μη πρόκλησης επιπρόσθετης δαπάνης σε βάρος του Τακτικού Προϋπολογισμού του ΥΠΠΕΘ ή του Κρατικού Προϋπολογισμού,
9. το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
10. την ανάγκη υλοποίησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού και του αντισημιτισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1 - Γενικά

1. Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων (ΓΓΘ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ), στο πλαίσιο του από 22-1-2014 Μνημονίου Συνεργασίας με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (ΕΜΕ), το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο παράρτημα αυτής, δύναται να διοργανώνει, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ετήσιο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ψηφιακών οπτικοακουστικών έργων (ταινιών), με θεματολογία η οποία θα αφορά σε ιστορικές πτυχές του Ολοκαυτώματος, για συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία.

2. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες των Α΄ και Β΄ τάξεων Λυκείου και δύναται να προκηρύσσεται είτε πανελλαδικά, είτε εντός των ορίων μίας ή περισσότερων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ).

3. Ειδικότερα ζητήματα που αφορούν ιδίως στο περιεχόμενο και στους όρους του διαγωνισμού, στα στάδια υλοποίησης της διαδικασίας, στην πραγματοποίηση των προβλεπόμενων μετακινήσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, από το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων της ΓΓΘ, κατόπιν πρότασης της Κοινής Επιτροπής Εργασίας (ΚΕΕ) του σημείου Β.1 του Μνημονίου της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.

4. Το πρόγραμμα του ΕΜΕ στο οποίο δικαιούνται να συμμετάσχουν οι διακριθέντες στο διαγωνισμό συμπεριλαμβάνει μετακινήσεις μαθητών και συνοδών-εκπαιδευτικών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα: α) προπαρασκευαστική συνάντηση (σεμινάριο) που προηγείται της επίσκεψης στο εξωτερικό, β) εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία και γ) απολογιστική συνάντηση που έπεται αυτής και στην οποία δύνανται να απονέμονται και οι τίτλοι διάκρισης στον διαγωνισμό. Η παρακολούθηση των προπαρασκευαστικών και απολογιστικών συναντήσεων του ΕΜΕ που πλαισιώνουν την εκπαιδευτική επίσκεψη στο εξωτερικό είναι υποχρεωτική για όσους συμμετάσχουν σε αυτήν.

Άρθρο 2 - Προκήρυξη

1. Το αργότερο μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου κάθε σχολικού έτους, κατόπιν σχετικής εισήγησης του ΙΕΠ, εκδίδεται προκήρυξη από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης της ΓΓΘ, στην οποία ορίζονται οι ΔΔΕ που αφορά ο διαγωνισμός, το θέμα, οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής, οι τεχνικές προδιαγραφές των διαγωνιζόμενων έργων, τα κριτήρια και ο τρόπος αξιολόγησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η προθεσμία υποβολής και η υπηρεσία παραλαβής των υποψηφιοτήτων, οι κατηγορίες διάκρισης και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

2. Η προκήρυξη διαβιβάζεται προς τις σχολικές μονάδες στις οποίες αφορά ο διαγωνισμός μέσω των οικείων ΔΔΕ και παράλληλα αναρτάται και διαδικτυακά.

3. Το ΥΠΠΕΘ για σπουδαίο λόγο και κατόπιν αιτιολογημένης πρότασης της ΚΕΕ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της παρούσας, διατηρεί, κατά την απόλυτη κρίση του, το δικαίωμα ματαίωσης του διαγωνισμού, τροποποίησης των όρων του, μεταβολής της καταληκτικής προθεσμίας συμμετοχής καθώς και επέκτασης του διαγωνισμού σε περισσότερες ΔΔΕ, ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερόμενους με κάθε πρόσφορο τρόπο.

4. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του.

Άρθρο 3 - Υποβολή έργων

Για τη διευκόλυνση υποβολής του ψηφιακού υλικού και την περαιτέρω προβολή και εκπαιδευτική αξιοποίηση των διακριθέντων έργων, το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων κατά την κρίση του και υπ’ ευθύνη του, δύναται να χρησιμοποιεί σχετικές πρόσφορες δωρεάν παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως α) «υπολογιστικού νέφους» (cloud) για την παραλαβή, αποθήκευση και διακίνηση ψηφιακού υλικού και β) προβολής οπτικοακουστικού περιεχομένου, δημιουργώντας και διατηρώντας αντίστοιχους διαδικτυακούς λογαριασμούς χρήστη.

Άρθρο 4 - Επιτροπή Αξιολόγησης

1. Τα έργα των έγκυρων υποψηφιοτήτων αξιολογούνται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προκήρυξη κριτήρια, από άμισθη Επιτροπή Αξιολόγησης, που συγκροτείται για το σκοπό αυτό με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, κατόπιν πρότασης της ΚΕΕ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της παρούσας.

2. Η Επιτροπή επιλέγει τα έργα των οποίων οι δημιουργοί δικαιούνται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα της παρ. 4 του άρθρου 1, τον αριθμό και τη σειρά κατάταξης επιλαχόντων και αποφασίζει για κάθε σχετικό θέμα. Τα πρακτικά συνεδριάσεων υποβάλλονται αμελλητί στο Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων.

Άρθρο 5 - Προϋποθέσεις συμμετοχής διακριθέντων μαθητών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

1. Το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων ενημερώνει εγγράφως τις ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες αναφορικά με:

α) τους διακριθέντες μαθητές,

β) τους επιλαχόντες,

γ) τις ημερομηνίες και το αναλυτικό πρόγραμμα των μετακινήσεων,

δ) την κατανομή των μετακινούμενων μαθητών σε περισσότερες διασχολικές ομάδες, εφόσον αυτή κρίνεται απαραίτητη για την καλύτερη διεξαγωγή του προγράμματος,

ε) τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και τους αναπληρωτές τους, τους αρχηγούς και

στ) κάθε άλλο συναφές θέμα.

2. Εν συνεχεία, οι διακριθέντες μαθητές, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και οι οικείοι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν ρητά το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων για τη συμμετοχή τους σε όλες τις προβλεπόμενες μετακινήσεις εσωτερικού και εξωτερικού του εκπαιδευτικού προγράμματος.

3. Στο προπαρασκευαστικό σεμινάριο και στην απολογιστική συνάντηση της παραγράφου 4 του άρθρου 1 συμμετέχουν όλοι ανεξαιρέτως οι διακριθέντες μαθητές καθώς και οι επιβλέποντες εκπαιδευτικοί. Δύνανται δε να συμμετάσχουν, εφόσον το επιθυμούν, και γονείς/κηδεμόνες διακριθέντων μαθητών, με την προϋπόθεση της προηγούμενης ενημέρωσης της αρμόδιας υπηρεσίας. Για την παρακολούθηση της προπαρασκευαστικής και απολογιστικής συνάντησης του ΕΜΕ, καθήκοντα συνοδών εκπαιδευτικών αναλαμβάνουν οι επιβλέποντες εκάστης συμμετοχής. Σε περίπτωση αδυναμίας μετακίνησης επιβλέποντος εκπαιδευτικού, τη συνοδεία των μαθητών αναλαμβάνουν οι λοιποί επιβλέποντες εκπαιδευτικοί της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 9 της αρ. πρωτ. 33120/ΓΔ4/28-2-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 681 Β').

4. Στις μετακινήσεις της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 1, η υπηρεσία μεριμνά ώστε να αναλαμβάνουν τη συνοδεία εκάστης διασχολικής ομάδας επιβλέποντες εκπαιδευτικοί, μόνιμοι ή αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, κατά προτεραιότητα από σχολικές μονάδες της περιφέρειας και, ει δυνατόν, από κάθε συμμετέχουσα Δ.Δ.Ε.. Προς τούτο, συνεκτιμώνται υποχρεωτικά η επιμόρφωση σε σεμινάρια του ΕΜΕ, του Yad Vashem και σε λοιπά σεμινάρια υπό την Αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος, καθώς και το πλήθος των διακριθέντων μαθητών εκάστης σχολικής μονάδας. Επί ομοίων περιπτώσεων, καλείται ο εκπαιδευτικός που έχει συνοδεύσει τις λιγότερες φορές στο παρελθόν.

5. Εφόσον συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των συνοδών και εκπαιδευτικός που έχει συνοδεύσει ξανά σε προηγούμενη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Άουσβιτς, ορίζεται υποχρεωτικά αρχηγός της εκδρομής, σε διαφορετική περίπτωση ορίζεται αρχηγός σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

6. Συνοδοί οι οποίοι αδυνατούν να συμμετάσχουν, οφείλουν να το γνωστοποιήσουν αμελλητί στο Διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας, ο οποίος ενημερώνει άμεσα το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων.

7. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία, καθ’ όλη τη διάρκεια των μετακινήσεων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Άρθρο 6 - Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας το κάτωθι παράρτημα:

(...)

Άρθρο 7

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2017-2018.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 14 Μαρτίου 2018

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Σχετικά Άρθρα