edu.klimaka.gr

Διαγωνισμός για ολοκαύτωμα Εβραίων

9ος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας για το Ολοκαύτωμα 2022 2023 (Προσθήκη αποτελεσμάτων)

9ος ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ (ΒΙΝΤΕΟ) ΜΕ ΘΕΜΑ «ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΒΡΑΙΟΙ» 2022-2023

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

10-03-23
Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» σχολ. έτους 2022-2023

Αποτελέσματα του 9ου Μαθητικού Διαγωνισμού «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» σχολικού έτους 2022-2023

Την Τετάρτη 1η Μαρτίου 2023 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 9ου Μαθητικού Διαγωνισμού «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» σχολικού έτους 2022-2023, σύμφωνα με την αξιολόγηση της αρμόδιας επιτροπής. Οι βραβευθέντες/-είσες και διακριθέντες/-είσες στον διαγωνισμό που διενεργείται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος, θα συμμετάσχουν σε ειδικό ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος που περιλαμβάνει εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο του Άουσβιτς.

Απονέμονται πέντε (5) Βραβεία και είκοσι (20) Τιμητικοί Έπαινοι, ως ακολούθως:

ΒΡΑΒΕΙΑ:

  • ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙΣ - 7ο ΓΕΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ - ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ
  • N' ORDINARY TEEN - ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
  • ΚΑΡΤ ΠΟΣΤΑΛ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΝΗΜΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΩΝ ΑΠΟΝΤΩΝ - 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • ΡΩΜΑΝΙΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ - ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΤΙΜΗΤΙΚΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ:

  • ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ
  • ΘΥΜΗΣΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΧΤΕΣ - ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
  • Ο ΕΠΙΖΩΝ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ - PIERCE - ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΡΤΑ: ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΙ ΧΡΕΗ - 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΡΤΑΣ
  • ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ: ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ - 3ο ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
  • ΟΙ ΑΛΛΟΙ - ΓΕΛ ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΩΝΑ
  • ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΛΕΜΟΥ - 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΑΘΗΝΑΣ - ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ
  • ΣΑΝ ΕΜΕΝΑ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ - 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
  • ΙΣΑΑΚ ΜΙΖΑΝ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΕΒΡΑΙΟΠΟΥΛΟΥ - 1ο ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
  • ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΡΙΝΑ - ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ - ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
  • ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΟΝ - 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
  • ΜΟΝΟ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΕΙΔΑΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ
  • ΤΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΗΣ ΝΙΝΑΣ - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑ
  • ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΒΡΑΙΟΙ - ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • 640 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΨΥΧΗΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ε. ΜΑΝΤΟΥΛΙΔΗ
  • ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ - ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
  • ΤΡΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΙ... - 3o ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
  • ΝΟΤΕΣ ΤΛΗΜΟΣΥΝΗΣ - ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 διαγωνίσθηκαν 77 έγκυρες συμμετοχές από 40 σχολεία των Περιφερειακών Διευθύνσεων Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Πελοποννήσου, Ηπείρου, Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης, και συγκεκριμένα των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄, Β΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Ανατ. και Δυτ. Θεσσαλονίκης, Χανίων, Ηρακλείου, Αρκαδίας, Άρτας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας και Καβάλας.

Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά και να συγχαρεί όλους/-ες τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες, για τα αξιόλογα και ενδιαφέροντα έργα που παρουσίασαν και να επισημάνει ότι οι προσπάθειες όλων είναι αξιέπαινες.

 

 


Αρ.Πρωτ.153748/Θ2/12-12-2022/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β΄ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Πληροφορίες : Ι. Προκοπίου
Τηλέφωνο : 210 344 2173
e-mail : mdoee(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
-----
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Πληροφορίες : Ά. Βάρλα
Τηλέφωνο : 210 3443272
-----
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Πληροφορίες : Ο. Μαραγκού
Τηλέφωνο : 210 3442212

ΘΕΜΑ: 9ος Μαθητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» - σχολικό έτος 2022-2023.

Σας γνωρίζουμε ότι, κατόπιν θετικής γνωμοδότησης του Ι.Ε.Π. (Πράξη 65/08-12-2022), εγκρίνεται η υλοποίηση για το σχολικό έτος 2022-2023 του Μαθητικού Διαγωνισμού Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους (βίντεο) με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», τον οποίο συνδιοργανώνουν η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη με αρ. πρωτ. 149452/Θ2/3-11-2020 (Β’/5066) K.Υ.Α. «Μαθητικός Διαγωνισμός - Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα».

1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου των Διευθύνσεων Δ/θμιας Εκπαίδευσης

  • Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας,
  • Ανατολικής Αττικής,
  • Δυτικής Αττικής,
  • Πειραιά,
  • Ανατολικής Θεσσαλονίκης,
  • Δυτικής Θεσσαλονίκης,
  • Ρεθύμνου,
  • Χανίων,
  • Λασιθίου,
  • Ηρακλείου,
  • Αρκαδίας,
  • Καβάλας,
  • Δράμας,
  • Άρτας,
  • Ιωαννίνων και
  • Πρέβεζας.

2. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Οι διακριθέντες/θείσες μαθητές/τριες θα συμμετάσχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας, το οποίο, αναλόγως των επιδημιολογικών δεδομένων, περιλαμβάνει κατά σειρά:

  1. προπαρασκευαστική συνάντηση (σεμινάριο),
  2. εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία και
  3. απολογιστική συνάντηση, στην οποία δύνανται να απονέμονται και οι τίτλοι διάκρισης στον διαγωνισμό.

Η πραγματοποίηση της υπό στοιχείο β’ εκπαιδευτικής επίσκεψης προγραμματίζεται ενδεικτικώς εντός των χρονικών διαστημάτων είτε εντός της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου 2023 είτε μεταξύ 8 και 22 Ιουλίου 2023.

3. ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτελεί το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με ιδιαίτερη μνεία στους Έλληνες Εβραίους. Οι μαθητές/τριες μέσα από τα έργα τους καλούνται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή.

4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα εξοικειωθούν με την επιστημονική και ιστορική έρευνα και θα γίνουν οι ίδιοι ερευνητές του παρελθόντος μέσα από την αναδίφηση και μελέτη πρωτογενών και δευτερογενών ιστορικών πηγών. Επιπλέον, ο διαγωνισμός αποτελεί αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών/τριών με την ιστορία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και του Ολοκαυτώματος στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, αλλά συγχρόνως και με την ιστορία της τοπικής τους κοινωνίας.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες, με την στήριξη των επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών, θα έχουν την ευκαιρία:

  • να ανατρέξουν σε πηγές και να ερευνήσουν ιστορικά αρχεία του τόπου τους,
  • να αναζητήσουν και να συλλέξουν μαρτυρίες επιζησάντων του Ολοκαυτώματος ή και σύγχρονων της εποχής εκείνης, οι οποίοι είναι μάρτυρες περιστατικών διώξεων και ιστοριών διάσωσης των Εβραίων,
  • να μελετήσουν και να γνωρίσουν μέσω της έρευνας την ιστορική διάσταση του Ολοκαυτώματος,
  • να κατανοήσουν, να αναλογιστούν και να διακρίνουν τις διαστάσεις που δύναται να λάβει ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία, εστιάζοντας στις συνέπειες του αντισημιτισμού πριν και κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου,
  • να εκφραστούν ελεύθερα μέσω της δημιουργίας ενός πρωτότυπου έργου πάνω στο θέμα του Ολοκαυτώματος,
  • να αναγνωρίσουν την ατομική ευθύνη των μελών μιας κοινωνίας στην αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού και μισαλλοδοξίας.

5. ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

1. Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό οφείλουν να δημιουργήσουν και να υποβάλουν στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ σχετική ταινία μικρού μήκους (βίντεο). Η δημιουργία των έργων θα γίνει εκτός ωρολογίου προγράμματος και σχολικού πλαισίου. Η συμμετοχή μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική (μέχρι τρία (3) άτομα). Κάθε μαθητής/τρια δεν δύναται να συμμετέχει σε περισσότερα του ενός έργα.

2. Ένα (1) και μόνο έργο υποβάλλεται ανά συμμετοχή (ατομική ή ομαδική έως τρεις μαθητές/τριες). Κάθε συμμετοχή τελεί υπό την επίβλεψη ενός/μιας εκπαιδευτικού της οικείας σχολικής μονάδας ο/η οποίος/α δύναται να είναι υπεύθυνος/η για περισσότερες συμμετοχές της οικείας σχολικής μονάδας.

3. Ο/Η επιβλέπων/πουσα εκπαιδευτικός εκάστης συμμετοχής αναλαμβάνει την παιδαγωγική υποστήριξη και καθοδήγηση των μαθητών/τριών και μεριμνά για την τήρηση των όρων της παρούσας και για την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών που θα δημιουργήσουν την ταινία μικρού μήκους ή θα συμμετάσχουν σε αυτή με οποιονδήποτε τρόπο. Η συγκατάθεση αφορά τόσο στη συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό και στη δημόσια προβολή των έργων τους όσο και στη φωτογράφιση ή/και βιντεοσκόπηση, εάν διακριθούν, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, γνωρίζοντας ότι το υλικό αυτό δύναται να χρησιμοποιηθεί για τυχόν περαιτέρω δημόσια προβολή του εκπαιδευτικού προγράμματος.

4. Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό συμπληρώνεται ηλεκτρονική αίτηση με ευθύνη του/της επιβλέποντος/ουσας εκπαιδευτικού εκάστης συμμετοχής (βλ. παρ. 10 αναλυτικά).

5. Επισημαίνεται ότι συμπληρώνεται μία ηλεκτρονική αίτηση ανά συμμετοχή, αναγράφοντας στο σχετικό πεδίο και τον τίτλο του έργου. Σε περίπτωση υποβολής περισσότερων συμμετοχών (έργων) από το ίδιο σχολείο, υποβάλλονται ισάριθμες ηλεκτρονικές αιτήσεις.

6. Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος έχουν δικαίωμα δημοσιοποίησης και αξιοποίησης των έργων που θα υποβληθούν στο πλαίσιο του διαγωνισμού με όποιο τρόπο κρίνουν παιδαγωγικά ωφέλιμο, μνημονεύοντας τα στοιχεία των δημιουργών. Οι συντελεστές δεσμεύονται ότι δεν θα πραγματοποιηθεί μελλοντική εμπορική διάθεση των έργων. Οι διακριθείσες μαθητικές δημιουργίες δύνανται να προβληθούν και από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του ΥΠΑΙΘ.

7. Δεν θα πρέπει να προκύπτει με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών, προϊόντων, φορέων, υπηρεσιών.

8. Τα παραχθέντα έργα των μαθητών/τριών υποβάλλονται προς κρίση μόνο στην αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης και δεν εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου και στην εν γένει αξιολόγηση των μαθητών/τριών.

9. Το ΥΠΑΙΘ διατηρεί, για σπουδαίο λόγο, το δικαίωμα ματαίωσης του διαγωνισμού, τροποποίησης των όρων του, μεταβολής της καταληκτικής προθεσμίας συμμετοχής, καθώς και επέκτασης του διαγωνισμού σε περισσότερες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερόμενους.

10. Το έπαθλο δύναται να τροποποιηθεί λόγω έκτακτων συνθηκών.

11. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό είναι προαιρετική και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του, καθώς επίσης και τη συγκατάθεση όλων των συμμετεχόντων/εμπλεκομένων (μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων και επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών) για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τη νομοθεσία για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά τα αναφερόμενα στο Συνημμένο 2 στην παρούσα.

6. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

• Οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν ένα βίντεο με μέγιστη διάρκεια έως 6 λεπτά (06΄:00΄΄) συμπεριλαμβανομένων των τίτλων αρχής και τέλους. Εφιστούμε ιδιαίτερα την προσοχή σας στο ότι τα έργα που υπερβαίνουν την ως άνω χρονική διάρκεια (δηλαδή από 06΄:01΄΄ και άνω) δεν θα αξιολογούνται.

▪ Μέγεθος αρχείου έως 1 GB.

▪ Μορφή αρχείου WMV, FLV, MP4, MOV, AVI και MP3.

▪ Το όνομα του αρχείου του έργου (βίντεο) που μεταφορτώνεται (upload) στην πλατφόρμα της Υπηρεσίας Βίντεο του ΠΣΔ παρακαλείσθε όπως συμπίπτει με τον τίτλο του έργου για λόγους καλύτερης διαχείρισης των δεδομένων.

▪ Το έργο μπορεί να περιλαμβάνει οπτικοακουστικό υλικό, φωτογραφίες κλπ. Σε περίπτωση που περιλαμβάνει αφήγηση ή/και κείμενα αυτά θα πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα. Προαιρετικά, εφόσον το επιθυμούν οι δημιουργοί, δύνανται να συμπεριλάβουν στο έργο μετάφραση ή/και υποτιτλισμό και σε άλλη γλώσσα.

▪ Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να είναι είτε πρωτότυπο είτε «ελεύθερο δικαιωμάτων» (όπως π.χ. το υλικό το οποίο διατίθεται στη Βιβλιοθήκη Ήχου στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/audiolibrary/music) ή να χρησιμοποιηθεί μετά από σχετική άδεια.

▪ Θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση των προσώπων που τυχόν εμφανίζονται στο έργο.

▪ Στο έργο πρέπει να αναφέρονται υποχρεωτικά οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκε το υλικό.

▪ Για τη δημιουργία του μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφορα προγράμματα, όπως π.χ. το Movie Maker (Windows) ή το iMovie.

7. ΠΗΓΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ

Οι μαθητές/τριες μπορούν ενδεικτικά να αντλήσουν ιδέες, πληροφορίες και υλικό από τις παρακάτω ιστοσελίδες:

1. Το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: http://photodentro.edu.gr/lor

2. Το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ: http://archive.ert.gr

3. Το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος: http://www.jewishmuseum.gr

4. Το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης: http://www.jmth.gr

5. Τη Διεθνή Συμμαχία για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (INTERNATIONAL HOLOCAUST REMEMBRANCE ALLIANCE – I.H.R.A.), στην οποία η Ελλάδα είναι μέλος: https://www.holocaustremembrance.com

Επίσης, για περαιτέρω πηγές και οδηγίες συνιστάται στους ενδιαφερόμενους να απευθύνονται στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (ταχ. δ/νση: Νίκης 39, Αθήνα 10557, τηλ.: 210 3225582, fax: 210 3231577, e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

8. ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΒΙΝΤΕΟ

Βασικές οδηγίες για τη δημιουργία βίντεο έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος (https://www.jewishmuseum.gr/category/ekpedefsi/ekpedefsi-gia-toolokaftoma/mathitikos-diagonismos-vinteo/) και επισυνάπτονται και στην παρούσα (συν. 3)

Επισημαίνεται ότι πρέπει να αποφεύγονται με κάθε τρόπο οι εικόνες φρίκης.

Επιπλέον ενδεικτικές οδηγίες για τη δημιουργία βίντεο είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης: http://www.i-create.gr/#sp-seminaria

9. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Ως καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής στον ως άνω διαγωνισμό ορίζεται η Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 23:59.

10. ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Βήμα 1ο: Υποβολή έργου, υπεύθυνων δηλώσεων συναίνεσης γονέων/κηδεμόνων & διαβιβαστικού του/της Διευθυντή/Διευθύντριας του σχολείου

Αποκλειστικά μέσω της Υπηρεσίας Βίντεο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) στον σύνδεσμο https://video.sch.gr υποβάλλονται από τον/την επιβλέποντα/ουσα εκπαιδευτικό τα ακόλουθα:

α) το έργο,

β) οι υπεύθυνες δηλώσεις συναίνεσης γονέων/κηδεμόνων βάσει του Υποδείγματος που επισυνάπτεται στην παρούσα (βλ. Συν.1) και

γ) το διαβιβαστικό έγγραφο του/της Διευθυντή/Διευθύντριας του σχολείου, στο οποίο αναγράφονται τα στοιχεία των συμμετεχόντων ανά ομάδα και ο τίτλος του έργου.

Τα ανωτέρω β) και γ) στοιχεία υποβάλλονται ως ενιαίο ψηφιοποιημένο αρχείο pdf στην ενότητα «Συνοδευτικό αρχείο» (βήμα 3/4).

Εφιστούμε την προσοχή σας στην πιστή τήρηση των οδηγιών ανάρτησης του βίντεο και ιδιαίτερα στο βήμα 3/4 «Καθορισμός Δικαιωμάτων» όσον αφορά στις ρυθμίσεις:

  1. για τα Δικαιώματα πρόσβασης και
  2. την ορθή αναγραφή της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. προκειμένου να είναι προσβάσιμο το βίντεο από την Επιτροπή Αξιολόγησης.

Βήμα 2ο: Υποβολή αίτησης συμμετοχής

Αποκλειστικά μέσω του συνδέσμου του συστήματος «Φόρμες» https://formes.minedu.gov.gr// και ειδικότερα στην Φόρμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» υποβάλλεται από τον/την επιβλέποντα/ουσα εκπαιδευτικό η αίτηση συμμετοχής (μία αίτηση ανά συμμετοχή).

Στην ενότητα «Ανακοινώσεις» του ως άνω συστήματος «Φόρμες» διατίθενται Εγχειρίδια Οδηγιών:

  1. ανάρτησης βίντεο προσαρμοσμένες για τις ανάγκες του εν λόγω διαγωνισμού στην Υπηρεσία Βίντεο του ΠΣΔ και
  2. συμπλήρωσης της Φόρμας υποβολής αίτησης στο σύστημα «Φόρμες».

Διευκρινίζεται ότι η σύνδεση τόσο στην Υπηρεσία Βίντεο του ΠΣΔ όσο και στο σύστημα «Φόρμες» θα γίνεται μέσω της κεντρικής υπηρεσίας αυθεντικοποίησης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και η σχετική επικοινωνία στο πλαίσιο του διαγωνισμού θα διενεργείται μέσω των επίσημων λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί της μορφής Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

11. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΡΓΩΝ

• Τα έργα θα αξιολογηθούν από άμισθη Επιτροπή Αξιολόγησης.

• Η αξιολόγηση των έργων θα γίνει με βάση τη συνάφειά τους με το θέμα, την πρωτοτυπία τους, την αισθητική τους απόδοση και τους εκπαιδευτικούς στόχους της παρούσας πρόσκλησης. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η συμπερίληψη εικόνων φρίκης ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την αξιολόγηση των έργων.

• Η Επιτροπή Αξιολόγησης θα βραβεύσει τα πέντε (5) καλύτερα έργα, ενώ θα απονεμηθούν και τιμητικοί έπαινοι.

• Οι δημιουργοί των πέντε (5) καλύτερων έργων θα συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και θα ταξιδέψουν δωρεάν, συνοδεία εκπαιδευτικών, στην Πολωνία στο Κρατικό Μνημείο και Μουσείο του Άουσβιτς. Παράλληλα, θα υπάρχει δυνατότητα για εναλλακτικό έπαθλο σε περίπτωση έκτακτων συνθηκών.

• Ομοίως με τους παραπάνω, οι δημιουργοί έργων, στους οποίους θα απονεμηθούν τιμητικοί έπαινοι, ενδέχεται να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κρατικό Μνημείο και Μουσείο του Άουσβιτς στην Πολωνία.

• Σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις επιβλέποντες/ουσες εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλ. 210 3442786, καθώς και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Η παρούσα πρόσκληση με τα συνημμένα της καθώς και τα εγχειρίδια οδηγιών βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ στον σύνδεσμο: https://www.minedu.gov.gr/lykeio-2/mathites-lykeiou

Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου το παρόν έγγραφο αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. http://edu-gate.minedu.gov.gr

Επισημαίνεται ότι ο ανωτέρω διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί με την αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την προστασία από τον COVID-19.

Παρακαλούμε για την ενημέρωση των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς σας, καθώς και για την ανάρτηση της παρούσας πρόσκλησης και της αφίσας του 9ου Μαθητικού διαγωνισμού στους σχολικούς πίνακες ανακοινώσεων με ευθύνη του/της Διευθυντή/Διευθύντριας.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ξ. ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΑΛΑΣ

 

 


Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 950/2018

«Μαθητικός Διαγωνισμός - Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη διδασκαλία της μνήμης του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα»

Αρ.Πρωτ.42856/Θ2/14-03-2018/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ
ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Πληροφορίες: Ο. Πολυμενάκου, Β. Καρκάνη,
Ν. Παπαθανασόπουλος Τηλέφωνο: 210 344 2840, - 2786, -2173
Ε-mail: te-ds(ΣΤΟ)minedu.gov.gr

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ,ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πληροφορίες: Ά. Βάρλα (Δ.Ε.)
Ο. Μαραγκού (Ε.Ε.)
Τηλέφωνο:210 344 3272 (Δ.Ε.)
210 344 2212 (Ε.Ε.)

Θέμα: Μαθητικός διαγωνισμός - εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία της Μνήμης του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. τις διατάξεις:
α. του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 167 Α΄),
β. της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 2986/2002 «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 24 Α΄),
γ. του άρθρου 20 του ν. 3432/2006 «Δομή και λειτουργία της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 14 Α΄),
δ. των περιπτώσεων αα) και ββ) του εδαφίου α) της παραγράφου 3 του άρθρου 2, του εδαφίου α) του άρθρου 21 και του άρθρου 36 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 118 Α΄),
ε. των άρθρων 1 και 6, του εδαφίου ι) της παραγράφου 2 του άρθρου 42, καθώς και του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 193 Α'),
στ. της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του ν. 4310/2014 «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 258 Α΄),
ζ. του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (ΦΕΚ 31 Α΄),
η. του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 210 Α΄),
2. την αρ. πρωτ. Δ1/Φ.353.1./324/105657/8-10-2002 Υ.Α. «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και των συλλόγων των διδασκόντων» (ΦΕΚ 1340 Β΄),
3. την αρ. πρωτ. 33120/ΓΔ4/28-2-2017 Υ.Α. «Εκδρομές-Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών και μαθητριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας» (ΦΕΚ 681 Β'),
4. την αρ. πρωτ. 7/5-01-2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων του ΥΠΑΙΘ «Σύσταση Κοινής Επιτροπής Εργασίας στο πλαίσιο του από 22-1-2014 Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων ΥΠΑΙΘ και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος»,
5. το από 22-1-2014 Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του ΥΠΠΕΘ και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος,
6. την υπ’ αρ. 47/01-12-2016 Πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
7. τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄),
8. την αρ. πρωτ. Φ1/Α/590/81599/Β1/16-5-2017 Εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών ΥΠΠΕΘ περί μη πρόκλησης επιπρόσθετης δαπάνης σε βάρος του Τακτικού Προϋπολογισμού του ΥΠΠΕΘ ή του Κρατικού Προϋπολογισμού,
9. το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
10. την ανάγκη υλοποίησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού και του αντισημιτισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1 - Γενικά

1. Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων (ΓΓΘ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ), στο πλαίσιο του από 22-1-2014 Μνημονίου Συνεργασίας με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (ΕΜΕ), το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο παράρτημα αυτής, δύναται να διοργανώνει, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ετήσιο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ψηφιακών οπτικοακουστικών έργων (ταινιών), με θεματολογία η οποία θα αφορά σε ιστορικές πτυχές του Ολοκαυτώματος, για συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία.

2. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες των Α΄ και Β΄ τάξεων Λυκείου και δύναται να προκηρύσσεται είτε πανελλαδικά, είτε εντός των ορίων μίας ή περισσότερων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ).

3. Ειδικότερα ζητήματα που αφορούν ιδίως στο περιεχόμενο και στους όρους του διαγωνισμού, στα στάδια υλοποίησης της διαδικασίας, στην πραγματοποίηση των προβλεπόμενων μετακινήσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, από το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων της ΓΓΘ, κατόπιν πρότασης της Κοινής Επιτροπής Εργασίας (ΚΕΕ) του σημείου Β.1 του Μνημονίου της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.

4. Το πρόγραμμα του ΕΜΕ στο οποίο δικαιούνται να συμμετάσχουν οι διακριθέντες στο διαγωνισμό συμπεριλαμβάνει μετακινήσεις μαθητών και συνοδών-εκπαιδευτικών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα: α) προπαρασκευαστική συνάντηση (σεμινάριο) που προηγείται της επίσκεψης στο εξωτερικό, β) εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία και γ) απολογιστική συνάντηση που έπεται αυτής και στην οποία δύνανται να απονέμονται και οι τίτλοι διάκρισης στον διαγωνισμό. Η παρακολούθηση των προπαρασκευαστικών και απολογιστικών συναντήσεων του ΕΜΕ που πλαισιώνουν την εκπαιδευτική επίσκεψη στο εξωτερικό είναι υποχρεωτική για όσους συμμετάσχουν σε αυτήν.

Άρθρο 2 - Προκήρυξη

1. Το αργότερο μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου κάθε σχολικού έτους, κατόπιν σχετικής εισήγησης του ΙΕΠ, εκδίδεται προκήρυξη από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης της ΓΓΘ, στην οποία ορίζονται οι ΔΔΕ που αφορά ο διαγωνισμός, το θέμα, οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής, οι τεχνικές προδιαγραφές των διαγωνιζόμενων έργων, τα κριτήρια και ο τρόπος αξιολόγησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η προθεσμία υποβολής και η υπηρεσία παραλαβής των υποψηφιοτήτων, οι κατηγορίες διάκρισης και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

2. Η προκήρυξη διαβιβάζεται προς τις σχολικές μονάδες στις οποίες αφορά ο διαγωνισμός μέσω των οικείων ΔΔΕ και παράλληλα αναρτάται και διαδικτυακά.

3. Το ΥΠΠΕΘ για σπουδαίο λόγο και κατόπιν αιτιολογημένης πρότασης της ΚΕΕ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της παρούσας, διατηρεί, κατά την απόλυτη κρίση του, το δικαίωμα ματαίωσης του διαγωνισμού, τροποποίησης των όρων του, μεταβολής της καταληκτικής προθεσμίας συμμετοχής καθώς και επέκτασης του διαγωνισμού σε περισσότερες ΔΔΕ, ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερόμενους με κάθε πρόσφορο τρόπο.

4. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του.

Άρθρο 3 - Υποβολή έργων

Για τη διευκόλυνση υποβολής του ψηφιακού υλικού και την περαιτέρω προβολή και εκπαιδευτική αξιοποίηση των διακριθέντων έργων, το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων κατά την κρίση του και υπ’ ευθύνη του, δύναται να χρησιμοποιεί σχετικές πρόσφορες δωρεάν παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως α) «υπολογιστικού νέφους» (cloud) για την παραλαβή, αποθήκευση και διακίνηση ψηφιακού υλικού και β) προβολής οπτικοακουστικού περιεχομένου, δημιουργώντας και διατηρώντας αντίστοιχους διαδικτυακούς λογαριασμούς χρήστη.

Άρθρο 4 - Επιτροπή Αξιολόγησης

1. Τα έργα των έγκυρων υποψηφιοτήτων αξιολογούνται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προκήρυξη κριτήρια, από άμισθη Επιτροπή Αξιολόγησης, που συγκροτείται για το σκοπό αυτό με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, κατόπιν πρότασης της ΚΕΕ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της παρούσας.

2. Η Επιτροπή επιλέγει τα έργα των οποίων οι δημιουργοί δικαιούνται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα της παρ. 4 του άρθρου 1, τον αριθμό και τη σειρά κατάταξης επιλαχόντων και αποφασίζει για κάθε σχετικό θέμα. Τα πρακτικά συνεδριάσεων υποβάλλονται αμελλητί στο Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων.

Άρθρο 5 - Προϋποθέσεις συμμετοχής διακριθέντων μαθητών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

1. Το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων ενημερώνει εγγράφως τις ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες αναφορικά με:

α) τους διακριθέντες μαθητές,

β) τους επιλαχόντες,

γ) τις ημερομηνίες και το αναλυτικό πρόγραμμα των μετακινήσεων,

δ) την κατανομή των μετακινούμενων μαθητών σε περισσότερες διασχολικές ομάδες, εφόσον αυτή κρίνεται απαραίτητη για την καλύτερη διεξαγωγή του προγράμματος,

ε) τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και τους αναπληρωτές τους, τους αρχηγούς και

στ) κάθε άλλο συναφές θέμα.

2. Εν συνεχεία, οι διακριθέντες μαθητές, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και οι οικείοι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν ρητά το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων για τη συμμετοχή τους σε όλες τις προβλεπόμενες μετακινήσεις εσωτερικού και εξωτερικού του εκπαιδευτικού προγράμματος.

3. Στο προπαρασκευαστικό σεμινάριο και στην απολογιστική συνάντηση της παραγράφου 4 του άρθρου 1 συμμετέχουν όλοι ανεξαιρέτως οι διακριθέντες μαθητές καθώς και οι επιβλέποντες εκπαιδευτικοί. Δύνανται δε να συμμετάσχουν, εφόσον το επιθυμούν, και γονείς/κηδεμόνες διακριθέντων μαθητών, με την προϋπόθεση της προηγούμενης ενημέρωσης της αρμόδιας υπηρεσίας. Για την παρακολούθηση της προπαρασκευαστικής και απολογιστικής συνάντησης του ΕΜΕ, καθήκοντα συνοδών εκπαιδευτικών αναλαμβάνουν οι επιβλέποντες εκάστης συμμετοχής. Σε περίπτωση αδυναμίας μετακίνησης επιβλέποντος εκπαιδευτικού, τη συνοδεία των μαθητών αναλαμβάνουν οι λοιποί επιβλέποντες εκπαιδευτικοί της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 9 της αρ. πρωτ. 33120/ΓΔ4/28-2-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 681 Β').

4. Στις μετακινήσεις της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 1, η υπηρεσία μεριμνά ώστε να αναλαμβάνουν τη συνοδεία εκάστης διασχολικής ομάδας επιβλέποντες εκπαιδευτικοί, μόνιμοι ή αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, κατά προτεραιότητα από σχολικές μονάδες της περιφέρειας και, ει δυνατόν, από κάθε συμμετέχουσα Δ.Δ.Ε.. Προς τούτο, συνεκτιμώνται υποχρεωτικά η επιμόρφωση σε σεμινάρια του ΕΜΕ, του Yad Vashem και σε λοιπά σεμινάρια υπό την Αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος, καθώς και το πλήθος των διακριθέντων μαθητών εκάστης σχολικής μονάδας. Επί ομοίων περιπτώσεων, καλείται ο εκπαιδευτικός που έχει συνοδεύσει τις λιγότερες φορές στο παρελθόν.

5. Εφόσον συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των συνοδών και εκπαιδευτικός που έχει συνοδεύσει ξανά σε προηγούμενη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Άουσβιτς, ορίζεται υποχρεωτικά αρχηγός της εκδρομής, σε διαφορετική περίπτωση ορίζεται αρχηγός σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

6. Συνοδοί οι οποίοι αδυνατούν να συμμετάσχουν, οφείλουν να το γνωστοποιήσουν αμελλητί στο Διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας, ο οποίος ενημερώνει άμεσα το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων.

7. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία, καθ’ όλη τη διάρκεια των μετακινήσεων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Άρθρο 6 - Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας το κάτωθι παράρτημα:

(...)

Άρθρο 7

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2017-2018.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 14 Μαρτίου 2018

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Σχετικά Άρθρα