edu.klimaka.gr

Πλαίσιο Συνεργασίας με ΟΚΑΝΑ για Προγράμματα Αγωγής Υγείας

ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΟΚΑΝΑ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΦΕΚ 434/2011)

(Απόσπασμα από ΦΕΚ 434/2011)

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ.Φύλλου 434
17 Μαρτίου 2011

Αριθμ. 24146/Γ7
Καθορισμός Πλαισίου Συνεργασίας Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Κέντρων Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ, για την εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στα σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1) Την παρ. 6 του άρθ.7 και την παρ.14 του άρθ. 8 του ν.2817/2000 (ΦΕΚ Α 78) «Εκπαίδευση των ατόμων με και άλλες διατάξεις».
2) Το άρθρο 2 του ν. 1894/1990 (ΦΕΚ Α΄ 110) «Για την Ακαδημία Αθηνών και άλλες εκπαιδευτικές διατάξεις».
3) Την υπ’ αριθμ. Υ274/2000 (ΦΕΚ Β΄ 1595/2010) απόφαση του Πρωθυπουργού, «Καθορισμός Αρμοδιοτήτων της Αναπληρωτού Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Φωτεινής Γεννηματά».
4) Τις διατάξεις της υπ’ αρ.2672/3-12-2009 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη» (ΦΕΚ 2408 Β).
5) Την υπ’ αριθ. Γ2/806/12-02-1993 (ΦΕΚ Β 134/1993) Κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων (Σ.Σ.Ν.)».
6) Τις υπ’ αριθ. Γ1/377/865/18-09-1992 (ΦΕΚ Β 577/1992) και Γ2/4867/28-08-1992 (ΦΕΚ Β629/1992) αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Σχολικές Δραστηριότητες» και την υπ’ αριθ. Φ.18/160/Γ1/1132/6-12-2001 απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
7) Τα εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) Αναλυτικά Προγράμματα Αγωγής Υγείας με τις πράξεις 17/4-12-2001 Τμήμα Π/θμιας, 21/24-9-2001 Τμήμα Δ/θμιας και 24/6-9-2001 Τμήμα Τ.Ε.Ε. και τις εγκυκλίους Φ.11.2/818/78436/Γ1/25-7-2002 και Γ2/6006/7-11-2001 των Διευθύνσεων Σπουδών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
8) Τις υπ’ αριθμ 21072β/Γ2/28-02-2003 (ΦΕΚ Β304/2003) «Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.)…» και υπ’ αριθμ. Γ2/5051ε/27-09-2001 (ΦΕΚ Β 1376/2001) «Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, Ευέλικτη Ζώνη, Πρόσθετες διαθεματικές προσεγγίσεις» αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
9) Τα σχετικά αιτήματα των κέντρων πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. προς το ΥΠΔΒΜΘ.
10) Το γεγονός ότι με την έκδοση της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη για τον Προϋπολογισμό του Κράτους και για τον Προϋπολογισμό του ΟΚΑΝΑ.
11) Την αναγκαιότητα συνεργασίας με τα Κέντρα Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. για την αποτελεσματική εφαρμογή των προγραμμάτων πρόληψης χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών στα σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας,

αποφασίζουμε:

1. Τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τα κέντρα πρόληψης του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.), στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας, με στόχο την πρόληψη και την προαγωγή της υγείας του μαθητικού πληθυσμού.

2. Οι εκπ/κοί Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, οι οποίοι αναλαμβάνουν την υλοποίηση προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με θέματα που αφορούν στους βασικούς άξονες «Ψυχική Υγεία−Διαπροσωπικές Σχέσεις», «Πρόληψη χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών» ή επί μέρους θέματα συναφή με τους παραπάνω άξονες, συνεργάζονται με τα Κέντρα Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. της περιοχής τους, δια μέσου των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν.

3. Οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων, οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν., οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής−Παιδαγωγικής Καθοδήγησης οφείλουν να στηρίζουν, να προωθούν και να διευκολύνουν τη συνεργασία των σχολείων με τα Κέντρα Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ.

4. Τα Κέντρα Πρόληψης Ο.ΚΑ.ΝΑ., με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ενημερώνουν εγγράφως τους Υπευθύνους Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν. καθώς και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιοχής τους, για συγκεκριμένες δράσεις που μπορούν να εφαρμόσουν σχετικά με θέματα που αφορούν τους προαναφερόμενους άξονες, καθώς και την πρόληψη και επίλυση κοινωνικών προβλημάτων στη σχολική κοινότητα.

5. Οι Δ/ντές και οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων, δύναται να διοργανώνουν κοινές συναντήσεις μέσω των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν. με τον Υπεύθυνο και τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. της περιοχής τους, όπου μπορούν να συμμετέχουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ο Προϊστάμενος Επιστημονικής−Παιδαγωγικής καθοδήγησης, ο Πρόεδρος ή εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ.ά., προκειμένου να συζητήσουν για πιθανά προβλήματα του σχολείου και να συμβάλλουν στον τελικό σχεδιασμό πρόληψης ή αντιμετώπισης αυτών με ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε σχολείου. Τη διοργάνωση συναντήσεων μπορεί να αναλαμβάνουν και τα στελέχη των κέντρων Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ.

6. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει και παρέμβαση στους γονείς και κηδεμόνες, σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία και την ευρύτερη τοπική αυτοδιοίκηση.

7. Τα στελέχη των Κέντρων Πρόληψης, στο πλαίσιο της εφαρμογής του προγράμματος, στηρίζουν τους εκπ/κούς που αναλαμβάνουν την υλοποίηση του προγράμματος στο σχολείο με επιμόρφωση και τακτές συναντήσεις και μπορούν να συμμετέχουν στη βιωματική ομαδοσυνεργιακή διαδικασία των μαθητών/τριών μαζί με τον εκπαιδευτικό, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο.

8. Ως υποστηρικτικό υλικό θα χρησιμοποιείται το «Στηρίζομαι στα πόδια μου» του ΕΠΙΨΥ-Ο.ΚΑ.ΝΑ, το «Ψυχική Υγεία-Διαπροσωπικές Σχέσεις» του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και υλικό άλλων φορέων, εγκεκριμένο από το Π.Ι.

9. Επίσης καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι Δ/ντές και οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων, μπορούν να επικοινωνούν με τα Κέντρα Πρόληψης για τη συνεργασία τους στην αντιμετώπιση πιθανών άλλων σχετικών προβλημάτων.

10. Η συνεργασία και το πρόγραμμα κοινοποιείται στη Διεύθυνση Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπ/σης καθώς και στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης, ο οποίος και το κοινοποιεί στην Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ του Υπουργείου Παιδείας.

11. Στο τέλος της υλοποίησης του προγράμματος υποβάλλεται έκθεση-αξιολόγηση από τους Υπευθύνους Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν. και από τον Επιστημονικά Υπεύθυνο του Κέντρου Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. στη Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ και στον Ο.ΚΑ.ΝΑ. δια μέσω των Διευθύνσεων και των Περιφερειακών Δ/ντων Εκπ/σης.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 28 Φεβρουαρίου 2011

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ

Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ

Λήψη του πρωτότυπου εγγράφου ΦΕΚ 434/2011 περί συνεργασίας ΥΠΔΒΜΘ με ΟΚΑΝΑ στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας στα σχολεία

Σχετικά Άρθρα