Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πέλλας

Εκτύπωση  
Pin It

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΠΕΛΛΑΣ 2021

Αρ.Πρωτ.2695/18-03-2021/ΥΠΑΙΘ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π. & Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΛΑΣ
Ταχ. δ/νση: Εγνατίας 91, Έδεσσα, τ.κ. 58200
Πληροφορίες: Γερεμτζές Δ., Αντωνέλης Τ., Μπαχαράκης Θ.
Τηλέφωνα: 2381351417, 6979328392, 2381351420
E-mail: ekfepellas(ΣΤΟ)gmail.com

ΘΕΜΑ: «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» (1η ανακοίνωση)

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας σε συνεργασία με το τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ., το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και το Ε.Κ.Φ.Ε. Πέλλας διοργανώνουν το «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» (Έγκριση ΥΠΑΙΘ: Φ16/177146/Δ2/29-12-2020) το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί διαδικτυακά στις 19 και 20 Μαΐου 2021.

Περισσότερες πληροφορίες βρίσκονται στο συνημμένο αρχείο ή στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση: https://drive.google.com/drive/folders/1alvWY4VSg5mNp3lvQZvV1-n2PfKo4hSR

Ο Δ/ντης της
Δ/σεως Δευτ/θμιας Εκπ/σεως Πέλλας
Μπαχαράκης Θωμάς
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

 


 Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας
σε συνεργασία με
το τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ.,
το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας,
τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ)
και το Ε.Κ.Φ.Ε. Πέλλας

διοργανώνουν το

Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

το οποίο θα διεξαχθεί διαδικτυακά
στις 19 και 20 Μαΐου 2021
(Έγκριση ΥΠΑΙΘ: Φ16/177146/Δ2/29-12-2020)
1η ανακοίνωση

Ι. Συμμετοχή

Στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικοί των Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας.

ΙΙ. Σκοπός και στόχοι του Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Το Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έχει ως σκοπό την γνωριμία μαθητών και εκπαιδευτικών με την (εκπαιδευτική) ρομποτική, τη διάδοση της χρήσης της και την αξιοποίησή της σε διάφορους τομείς της εκπαίδευσης (μαθήματα Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών - μαθήματα τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ). Επίσης, η προτεινόμενη δράση στοχεύει στην ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών για την συμβολή των ρομποτικής στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.).

Οι επιμέρους στόχοι και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι:

Οι συμμετέχοντες μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικοί :

  • Να πληροφορηθούν για την (εκπαιδευτική) ρομποτική (υλισμικό και λογισμικό), για την ραγδαία διάδοση στη χρήση της και για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες Ρομποτικής και τα πλεονεκτήματά τους (δωρεάν λογισμικό, χαμηλού κόστους υλικό, συμβατότητα με τα δημοφιλέστερα λειτουργικά συστήματα, απλότητα ακόμη και για αρχάριους χρήστες, ανοιχτό επεκτάσιμο λογισμικό και υλικό, κλπ).
  • Να κατατοπιστούν για το πώς η ρομποτική μπορεί να ενταχθεί και να αξιοποιηθεί στην διδασκαλία μαθημάτων Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών - μαθημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ.
  • Να αντλήσουν ιδέες, οι οποίες θα αποτελέσουν έναυσμα για την αξιοποίηση της ρομποτικής τόσο στην διδακτική διαδικασία στο Σχολείο, όσο και στο σπίτι.
  • Να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες για την εφαρμογή της ρομποτικής μέσω των βιωματικών εργαστηρίων.
  • Να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για τη διάδοση της χρήσης ρομποτικής.
  • Να προσεγγίσουν διαθεματικά μαθήματα Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών - μαθήματα τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ.
  • Να «συναντηθούν» (διαδικτυακά) και να αλληλεπιδράσουν με μαθητές / εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων και να διαμοιραστούν απόψεις και εμπειρίες.
  • Να ενημερωθούν για το πως η ρομποτική μπορεί να συμβάλει στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.).
  • Ετοιμαζόμενοι για την παρουσίαση, οι μαθητές/-τριες να εμπεδώσουν τις γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν το θέμα του project τους και να νιώσουν «μικροί επιστήμονες» και δάσκαλοι.
  • Να προβληματιστούν σχετικά με τις προοπτικές της χρήσης / αξιοποίησης της ρομποτικής, τα ενδεχόμενα προβλήματα και να αρχίσουν να σκέφτονται για δυνατότητες επίλυσής τους.

ΙΙΙ. Περιεχόμενο του Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Το Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής θα περιλαμβάνει:

  • παρουσιάσεις μαθητικών έργων ρομποτικής, δηλ. επίδειξη και παρουσίαση (από μαθητές): - υλισμικού (hardware), π.χ. ρομποτικοί μηχανισμοί, μικροελεγκτές με αισθητήρες, κατασκευές (π.χ. «έξυπνο σπίτι»),
    - έργων ανεπτυγμένων με χρήση ειδικού λογισμικού προσομοίωσης (π.χ. TINKERCAD, κ.ά.)
  • παρουσίαση καινοτόμων δράσεων εκπαιδευτικής ρομποτικής, διδακτικών σεναρίων, καλών πρακτικών, κλπ (από εκπαιδευτικούς κ.ά.).
  • workshops / εργαστήρια με χρήση ειδικού λογισμικού προσομοιώσεων (κυκλώματα με μικροελεγκτές, εκτύπωση 3D),
  • στρογγυλή τράπεζα (με θέματα συζήτησης: ιδέες/τρόποι για τη διάδοση ανοιχτών τεχνολογιών, προβλήματα που προκύπτουν κατά τη χρήση της ρομποτικής, προοπτικές, κ.ά.).

ΣΗΜ. 1: Ενδεικτικό πρόγραμμα του «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» βρίσκεται στο τέλος του παρόντος εγγράφου.

ΣΗΜ. 2: Καμία δραστηριότητα του φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα.

ΣΗΜ.3: Όλα τα πρόσωπα που θα συμμετάσχουν στις δραστηριότητες με τις παρουσιάσεις θα λάβουν γραπτό έπαινο για τη συμμετοχή τους. Επίσης, όλα τα πρόσωπα που θα παρακολουθήσουν δραστηριότητες του φεστιβάλ θα λάβουν βεβαίωση
παρακολούθησης.

IV. Το θέμα των παρουσιάσεων

Το θέμα των παρουσιάσεων (των μαθητών καθώς και των εκπαιδευτικών) είναι ελεύθερο.

Επ’ ευκαιρία δύο επετείων, οι μαθητές καθώς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να προτείνουν θέμα παρουσίασης το οποίο να σχετίζεται με:

  1. την Ελληνική Επανάσταση του 1821 , λόγω της φετινής διακοσιοστής επετείου, ή
  2. την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου , επειδή η ημέρα έναρξης του φεστιβάλ (19 Μαΐου) συμπίπτει με την Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας.

Το θέμα των μαθητικών έργων το επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές με τη συνεργασία των καθηγητών του Σχολείου τους. Οι εργασίες μπορούν να εκπονηθούν από έναν ή περισσότερους μαθητές, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του Σχολείου. Επίσης, μπορεί να υπάρξει συνεργασία Σχολείων κατά την εκπόνηση εργασιών.

Τα μαθητικά έργα τα παρουσιάζουν οι ίδιοι οι μαθητές.

Οι εργασίες καλό είναι να έχουν στοιχεία πρωτοτυπίας, διαθεματικότητας και ελκυστική παρουσίαση.

V. Υποβολή δηλώσεων ενδιαφέροντος για παρουσίαση

Οι δηλώσεις ενδιαφέροντος (συνοδευόμενες από τον τίτλο της παρουσίασης και σχετική περίληψη) υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω των διευθύνσεων:

Α΄. Για παρουσίαση μαθητικών έργων:
https://forms.gle/1yXGGUXpnS5Cbv276 (φόρμα Α΄)

Β΄. Για παρουσίαση καινοτόμων δράσεων, σεναρίων, καλών πρακτικών κλπ (εκπαιδευτικών):
https://forms.gle/1shsnNphCVbmLruc6 (φόρμα Β΄)

VI. Αιτήσεις για παρακολούθηση

Το φεστιβάλ μπορούν να το παρακολουθήσουν μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικοί από Σχολεία όλης της χώρας. Αίτηση για παρακολούθηση (των παρουσιάσεων ή/και των workshops ή/και άλλων) υποβάλλεται μέσω της φόρμας Γ΄ που βρίσκεται στην παρακάτω διεύθυνση: https://forms.gle/CMqqqPLKSBt49tRA7 (φόρμα Γ΄)

VII. α) Καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων ενδιαφέροντος για παρουσίαση

Υποβολή δηλώσεων ενδιαφέροντος για παρουσίαση: έως 23 Απριλίου 2021

Υποβολή υλικού παρουσίασης: έως 12 Μαΐου 2021

β) Καταληκτική ημερομηνία αιτήσεων για παρακολούθηση δραστηριοτήτων του φεστιβάλ: 12 Μαΐου 2021

ΣΗΜ. 1: Προϋπόθεση για τη συμμετοχή των μαθητών/-τριών είναι η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου τους. Θα απαιτηθεί έγγραφη συναίνεση των γονέων-κηδεμόνων των μαθητών/-τριών, αφού προηγουμένως ενημερωθούν σχετικά από το Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας.

ΣΗΜ. 2: Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για επικοινωνία: ekfepellas @ gmail . com

VIII. Οργανωτική επιτροπή του φεστιβάλ

Την οργάνωση και τον συντονισμό του «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» έχει αναλάβει η Δ.Δ.Ε. Πέλλας σε συνεργασία με το τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ., το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών-ΕΕΛΛΑΚ και το ΕΚΦΕ Πέλλας.

Τα μέλη της Επιτροπής διοργάνωσης του φεστιβάλ είναι τα εξής:

  • Μπαχαράκης Θωμάς, Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) Πέλλας.
  • Πολάτογλου Χαρίτων, καθηγητής στο τμήμα Φυσικής της Σ.Θ.Ε. του Α.Π.Θ.
  • Παπαδόπουλος Χρήστος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ04 (Φυσικών Επιστημών) στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Χασιώτης Νικόλαος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ84 (Ηλεκτρονικών) στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας
  • Μπαμπαλώνα Ελένη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ86 (Πληροφορικής) στο 3ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Χαρίσης Αθανάσιος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου στην Εκπαίδευση για την Αειφορία στο 3ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Κεχαγιάς Κωνσταντίνος, Διευθυντής του Ε.Κ. Έδεσσας,
  • Οικονομίδου Αικατερίνη, Διευθύντρια του Ε.Κ. Γιαννιτσών,
  • Όρλης Στυλιανός, Διευθυντής του Ε.Κ. Αριδαίας,
  • Παπαδοπούλου Λεμονιά, Διευθύντρια του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης,
  • Δημητρίου Γεώργιος, Διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών,
  • Γερεμτζές Δημήτριος, Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ.Δ.Ε. Πέλλας,
  • Αντωνέλης Τιμολέων, υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Πέλλας.

Ο Δ/ντης της
Δ/σεως Δευτ/θμιας Εκπ/σεως Πέλλας
Μπαχαράκης Θωμάς
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός


Αρ.Πρωτ.Φ16/177146/Δ2/29-12-2020/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β’
-----
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β’
-----
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β’
Email : spoudonde(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Βάρλα Ά. (Δ.Ε.)
: Μπερετούλη Γ. (Δ.Ε.)
: Λυμπεροπούλου Φ. (Ε.Α.Ε.)
: Μαραγκού Ο. (Ε.Ε.)
Τηλέφωνο : 210-34.43.272 (Δ.Ε.)
: 210-34.43.314 (Δ.Ε.)
: 210-34.42.933 (Ε.Α.Ε.)
: 210-34.42.212 (Ε.Ε.)
Fax : 210-34.43.390

 

ΘΕΜΑ: Έγκριση διεξαγωγής του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας για μαθητές/τριες Δ.Ε. της χώρας - σχ. έτος 2020-2021.
Σχετικό έγγραφο: το με αρ. πρ. 130132/Δ2/29-9-2020 εισερχόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Απαντώντας στο με αρ. πρωτ. 6839/15-5-2020 έγγραφο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας , που αφορά σε αίτημα έγκρισης διεξαγωγής του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής», σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το Απόσπασμα Πρακτικού 46/24-09-2020 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., εγκρίνουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας που απευθύνεται σε μαθητές/τριες Δ.Ε. της χώρας για το σχολικό έτος 2020-2021 και θα διεξαχθεί στις 15 και 16 Απριλίου 2021. 

Στόχος της Δράσης είναι η γνωριμία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών με την (εκπαιδευτική) ρομποτική, τη διάδοση της χρήσης της και την αξιοποίησή της σε διάφορους τομείς της εκπαίδευσης (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανολογία, Ηλεκτρολογία, Ηλεκτρονική, Πληροφορική, Δομικά Έργα, Γεωπονική, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πολιτιστική Αγωγή, Ερευνητικές εργασίες, Ιστορία, Μαθηματικά, Υγεία, Μουσική, κ.ά.). Επίσης, η εν λόγω δράση στοχεύει στην ενημέρωση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών για την συμβολή των ρομποτικής στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.).

Επισημαίνεται ότι η εν λόγω δράση για το σχολικό έτος 2020-2021 θα πραγματοποιηθεί, εφόσον τηρηθούν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την προστασία από τον κορωνοϊό COVID – 19 και, επιπλέον, με τις εξής προϋποθέσεις :

  1.  Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών είναι προαιρετική και υλοποιείται με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.
  2. Η υλοποίηση της δράσης να μην υπερβεί τις τέσσερις (4) διδακτικές ώρες και να πραγματοποιείται ύστερα από συνεννόηση με τον/την Διευθυντή/Διευθύντρια του σχολείου και το διδακτικό προσωπικό έτσι ώστε να μην παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου.
  3. Το ερωτηματολόγιο που θα διανεμηθεί στις / στους μαθήτριες / τες να είναι το επισυναπτόμενο στο Παράρτημα 2β με ενσωματωμένες τις διορθώσεις.
  4. Η παρουσίαση η οποία θα παρουσιαστεί στις / στους μαθήτριες / τες να είναι η επισυναπτόμενη στο Παράρτημα 2β με ενσωματωμένες τις διορθώσεις.
  5. Να τηρηθούν όλα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας κατά του covid-19.
  6. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, να συνταχθεί απολογιστική έκθεση με τα αποτελέσματα των δράσεων, η οποία θα κοινοποιηθεί στο Ι.Ε.Π..

Σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην εν λόγω δράση θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο και με την προϋπόθεση ότι κατά το χρονικό διάστημα υλοποίησής του θα επιτρέπονται οι μετακινήσεις και εφόσον τηρηθούν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την προστασία από τον κορωνοϊό COVID-19.

Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλόλητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπισης της επιδημικής κρίσης.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ

Pin It

Εκτύπωση